[Apple Watch Series 11, SE & Ultra 3] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
BassieB schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:38:
[...]

Ja herkenbaar. Ik koop alles bij Apple zelf eigenlijk. Hoewel op afstand gaat het wel altijd goed. En met AppleCare erbij heb ik ook bij schade binnen 24 uur een nieuwe.
Ja, inderdaad. Als je toch de volle mep wilt betalen dan direct bij Apple kopen en niet een reseller. Anders gewoon online het goedkoopste shoppen en dan AC+ erop nemen, dat is ook wat ik weleens doe. Dan zit je aan dezelfde prijs als Apple soms -óf iets erboven- en dan ben je wel goed gedekt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
The Legend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:34:
[...]

Dat was een belangrijke reden ja, en ik vind de Ultra ook veel mooier dan de reguliere Watch. Ik vind het Apple systeem verder net te fijn om over te stappen naar Garmin bijvoorbeeld. Maar ik ben niet overgestapt op de Ultra omdat er ik mee in de rimboe via een satelliet kan communiceren ofzo :P
Ja, terecht hoor. Steeds meer mensen zijn op zoek naar een langere gebruiksduur en het comfort van zo min mogelijk laden. Gezien jouw gebruik maak je er dan ook niet super veel gebruik van mbt de uitgebreide functies, zie ik net in een andere reactie. Accuduur en esthetisch oogpunt zijn ook belangrijke delers om iets te kopen. Ik ben altijd erg benieuwd naar de redenen van aankoop.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:32

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelfde ‘wachten’ en geen updates bij KPN als een aantal hier. Titanium 42mm besteld met Milanese loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

L23 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:54:
[...]

Apart, nee dat lijkt mij niet. Ik heb de Ultra 2.

Welke keyboard talen heb je ingesteld op je iPhone?
Het werkt nu toch wel, foutje van mij 8)7

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

MazeWing

The plot thickens...

Sinds vanmiddag een Ultra 3 in het zwart met bijpassende Milanese loop. Via KPN besteld gisteren en gelukkig, ondanks alle verhalen over neppe voorraad, toch netjes “de volgende werkdag” in huis.

Kom van de jet black s10 af en het is toch een aardig maatje groter. Heeft een veel robuustere uitstralingen en staat volgen mezelf en de kinderen “beter” dan de S10. Ben nu aan het spelen met specifieke Ultra watch faces en eigenlijk is het wel fijn dat er meer wordt weergegeven. Bij de S10 ging ik echt voor het minimalistische omdat ik persoonlijk die drukke watch faces niets vond. Bij de Ultra passen deze “drukke” watch faces in ieder geval veel beter.
Verder heb ik ‘m nog veel te kort om er iets verder iets zinnigs over te zeggen enkel dat het extra gewicht me eigenlijk niet opvalt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik heb mijn Ultra (1) verkocht en heb sinds de release een AW11, hier heb ik meer spijt van dan de overstap van iPhone 16PM naar de Air.

Ik ga mijn AW11 dan ook retour aanmelden en via een bekende een zwarte Ultra 3 via KPN aanschaffen. Toch een flink stuk duurder maar die Watch vind ik stiekem toch veel mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

MazeWing

The plot thickens...

Cardwizard schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:33:
Ik heb mijn Ultra (1) verkocht en heb sinds de release een AW11, hier heb ik meer spijt van dan de overstap van iPhone 16PM naar de Air.

Ik ga mijn AW11 dan ook retour aanmelden en via een bekende een zwarte Ultra 3 via KPN aanschaffen. Toch een flink stuk duurder maar die Watch vind ik stiekem toch veel mooier
Ik heb de S10 net nog eens naast mijn Ultra 3 gelegd (lees: omgedaan) en het verschil is echt wel heel groot. ik kan me goed voorstellen dat als je een paar jaar een Ultra hebt gedragen je nu, met een S11, echt zoiets hebt van: "WTF! 8)7 |:( "

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Cardwizard
@MazeWing ik had het idee dat de 11 wat meer chiquer zou staan maar denk dat juist de rugged Ultra veel beter past bij mijn lompe pols 🫣

• Cardwizard
Ik wil dus de Ultra 3 bestellen bij KPN met milanese bandje maar daar kan ik geen lengte van kiezen? Er staat ook niet bij welke geleverd wordt? Iemand een idee hier toevallig?

• Maycuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 21:51
Cardwizard schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:29:
Ik wil dus de Ultra 3 bestellen bij KPN met milanese bandje maar daar kan ik geen lengte van kiezen? Er staat ook niet bij welke geleverd wordt? Iemand een idee hier toevallig?
Is milanese niet "universal size" en verstelbaar met de magneet?

• Cardwizard
Maycuz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:35:
[...]

Is milanese niet "universal size" en verstelbaar met de magneet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p658VzJycZQi3ZUYZtWRKT8gG8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lgtzrmMC93C4HgcCjJuezQa.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, bij Apple kun je kiezen

• Maycuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 21:51
Duidelijk. In dat geval kan ik het niet met zekerheid zeggen voor KPN, maar bij Odido/T-Mobile heb ik altijd medium bandjes gekregen (ook geen optie om te selecteren).

• Cardwizard
Maycuz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:41:
[...]

Duidelijk. In dat geval kan ik het niet met zekerheid zeggen voor KPN, maar bij Odido/T-Mobile heb ik altijd medium bandjes gekregen (ook geen optie om te selecteren).
Damn, denk wel een large nodig te hebben… we zullen zien

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:28
Cardwizard schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:29:
Je kan even een belverzoek indienen. Ik heb dat ook gedaan en ze wisten mij te vertellen dat bij de alpine een medium werd geleverd.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:13
Die sleep score, werkt dat goed bij iemand? Bij mij zegt die altijd dat ik niet op tijd ga slapen en meestal 3 uur later nochtans zie ik dat niet aan de slaap grafiek waar er een sleep stage is op het juiste moment Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMiySuHvuFpBiolPpqbSEH1PggI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvpZVeiCpWnr4fqbKQdtcYS0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-10 18:13
silent785 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:31:
Die sleep score, werkt dat goed bij iemand? Bij mij zegt die altijd dat ik niet op tijd ga slapen en meestal 3 uur later nochtans zie ik dat niet aan de slaap grafiek waar er een sleep stage is op het juiste moment [Afbeelding]
Geen idee zal er eens op letten. Vraag waar vind je dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Die sleep score, werkt dat goed bij iemand? Bij mij zegt die altijd dat ik niet op tijd ga slapen en meestal 3 uur later nochtans zie ik dat niet aan de slaap grafiek waar er een sleep stage is op het juiste moment [Afbeelding]
Werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:28
Werkt bij mij prima!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Skitso schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:54:
[...]

Geen idee zal er eens op letten. Vraag waar vind je dit eigenlijk?
Gezondheid app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Mijn Ultra (1) vanaf het begin gehad tot vorige week, ding zag er nog top uit, 6 dagen AW11 en een dikke kras op het scherm :'(

Ik heb niet eens opgemerkt dat ik wat heb geraakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgddNw4GWiDjtcko7SsD4sT490c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QTeCf4oz1ivh02a9B5KpOT2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:09:
Mijn Ultra (1) vanaf het begin gehad tot vorige week, ding zag er nog top uit, 6 dagen AW11 en een dikke kras op het scherm :'(

[Afbeelding]
Mja weinig aan te doen, ik heb zelf zo'n full body screenprotector maar dat is vrij onhandig als je vaak je handen wast. Het water gaat onder de protector en dan moet je die er helemaal afhalen en proper maken. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
silent785 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:22:
[...]

Mja weinig aan te doen, ik heb zelf zo'n full body screenprotector maar dat is vrij onhandig als je vaak je handen wast. Het water gaat onder de protector en dan moet je die er helemaal afhalen en proper maken. 😬
Wat voor een gummibeer beschermlaag gebruiken ze voor deze watches pff :F De Ultra heeft letterlijk van alles doorstaan zonder problemen

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 26-09-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:44

mv1

Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:26:
[...]

Wat voor een gummibeer beschermlaag gebruiken ze voor deze watches pff :F De Ultra heeft letterlijk van alles doorstaan zonder problemen
Is dit de aluminium Watch?

Zo ja, deze heeft geen saffier glas aan de voorkant zoals je ultra dat wel had.

Saffier is heel moeilijk te krassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
mv1 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:32:
[...]

Is dit de aluminium Watch?

Zo ja, deze heeft geen saffier glas aan de voorkant zoals je ultra dat wel had.

Saffier is heel moeilijk te krassen.
Yup AW11... wat een speelgoed, Ultra 3 is besteld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[Afbeelding]
Wat slecht zeg. Ik heb hier een 5 jaar oude SE 2020 waarmee ik echt niet zo zuinig ben geweest, die heeft twee kleine krasjes op het scherm na 5 jaar. Wel wat meer rondom, op het afgeronde randje zeg maar, maar dat is nauwelijks zichtbaar eigenlijk...

Oftewel ik was altijd wel tevreden over de sterkte van dat glas. Ik zou hiermee gewoon mee terug gaan, eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:13:
[...]

Wat slecht zeg. Ik heb hier een 5 jaar oude SE 2020 waarmee ik echt niet zo zuinig ben geweest, die heeft twee kleine krasjes op het scherm na 5 jaar. Wel wat meer rondom, op het afgeronde randje zeg maar, maar dat is nauwelijks zichtbaar eigenlijk...

Oftewel ik was altijd wel tevreden over de sterkte van dat glas. Ik zou hiermee gewoon mee terug gaan, eigenlijk.
Deze is al retour naar Apple en de Ultra 3 ligt momenteel bij de bezorger in de bus

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:13

[Afbeelding]
Zonde! Dit is dus waar mijn eerdere bericht over ging dat ik bang was dat het X-Ion glas een stuk minder sterk is dan het saffier op de Titanium modellen. Mijn series 7 RVS is overal en nergens tegenaan getikt. Enkel een klein krasje.

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 27-09-2025 09:58 ]

• Cardwizard
mprkooij schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:56:
[...]

Zonde! Dit is dus waar mijn eerdere bericht over ging dat ik bang was dat het X-Ion glas een stuk minder sterk is dan het saffier op de Titanium modellen. Mijn series 7 RVS is overal en nergens tegenaan getikt. Enkel een klein krasje.
Ik had er ook wel bedenkingen bij maar zo erg had ik echt niet verwacht, mijn Ultra bleef om de pols in de tuin, met verbouwingen etc. Niks nada…

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 02:06
Ik krijg van de week mijn eerste apple watch (SE3). Deze heeft ook een 5G verbinding. Mocht ik een esim installeren kan je deze dan gemakkelijk aan en uit zetten? Ik zal de watch veelal in combinatie met mijn iphone dragen, ik denk dat hij op 5G wel wat meer batterij zou slurpen dus wil hem voor 90% van de tijd zonder 5G gebruiken.

Maar voor de momenten dat ik wel zonder telefoon de deur uit ga zou het makkelijk zijn dat je met 1 druk op de knop 5G aan kan zetten.

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:44

mv1

Inhumanous schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:27:
Ik krijg van de week mijn eerste apple watch (SE3). Deze heeft ook een 5G verbinding. Mocht ik een esim installeren kan je deze dan gemakkelijk aan en uit zetten? Ik zal de watch veelal in combinatie met mijn iphone dragen, ik denk dat hij op 5G wel wat meer batterij zou slurpen dus wil hem voor 90% van de tijd zonder 5G gebruiken.

Maar voor de momenten dat ik wel zonder telefoon de deur uit ga zou het makkelijk zijn dat je met 1 druk op de knop 5G aan kan zetten.
Yep, in control center kan je het aan of uit zetten.

• Cardwizard
Ultra 3 zwart ontvangen, toch wel een mooi ding weer!

Milanese bandje zoals verwacht in maat M en dat past niet lekker om mijn lompe pols, KPN kan niets doen behalve retourneren.

Ik ga een poging doen deze om te ruilen bij Apple, heb hem ook al op v&a staan. Koop ik daarna wel een L want dat bandje is wel heel gaaf.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:42
Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:18:
[...]

Deze is al retour naar Apple en de Ultra 3 ligt momenteel bij de bezorger in de bus
Retour met kras?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:21

L23

Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:44:

Milanese bandje zoals verwacht in maat M en dat past niet lekker om mijn lompe pols, KPN kan niets doen behalve retourneren.

Ik ga een poging doen deze om te ruilen bij Apple, heb hem ook al op v&a staan. Koop ik daarna wel een L want dat bandje is wel heel gaaf.
Ocean Band was geen optie? Dat is gewoon 1 maat namelijk. Die had ik toen besteld al kwam ik er later achter dat maat M voor mij perfect is bij de Alpine bandjes. Binnenkort de Terracotta kleur bestellen.

• Cardwizard
Die is inderdaad ook retour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
L23 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:33:
[...]

Ocean Band was geen optie? Dat is gewoon 1 maat namelijk. Die had ik toen besteld al kwam ik er later achter dat maat M voor mij perfect is bij de Alpine bandjes. Binnenkort de Terracotta kleur bestellen.
Ocean band is niet echt wat voor mij, die Terracotta vind ik ook erg mooi, wou nu die Milanese ook want die blijf ik wel erg tof vinden

• Inhumanous
Zwarte SE 3 44mm besteld, maar zit nu enorm te twijfel. Ik vind de starlight ook wel erg mooi! Helaas bij vodafone alleen de zwarte verkrijgbaar

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 19:00
En dat accepteren ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Laatst online: 21:21

L23

Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:02:
[...]

Ocean band is niet echt wat voor mij, die Terracotta vind ik ook erg mooi, wou nu die Milanese ook want die blijf ik wel erg tof vinden
Ocean band ben ik wel tevreden mee, maar afgelopen jaar en dit jaar spreken de kleuren mij niet zo aan dus het blijft voorlopig bij 1. De trail bandjes ogen mij vrij saai, geen ervaring mee. De Alpine vind ik qua uitstraling het mooist. Groen die bij de Apple Watch Ultra 1 uitkwam overgenomen van mijn broer en ik had zelf nog olijf groen gekocht. Naast Terracotta verwacht ik volgend jaar ook nog lichtblauw te kopen. Milanese ziet er ook goed uit inderdaad, maar lijkt me voor hardlopen/sporten minder ideaal waarbij voor mij de nadruk op ligt met het gebruik van de Ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 13:40
Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:44:

Waarom bestel je hem dan niet via Apple waar je de juiste maat kan kopen?🤔.

Als ik hier zie hoe mensen alles heen en weer sturen ben ik voorstander van een fee bij terugsturen. In Zwitserland kan je terugsturen tegen 10% kosten. Maakt dat mansen niet zorgen voor verspilling en lagere kosten voor iedereen.

• Cardwizard
giantgiantus schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:53:
[...]

Waarom bestel je hem dan niet via Apple waar je de juiste maat kan kopen?🤔.

Als ik hier zie hoe mensen alles heen en weer sturen ben ik voorstander van een fee bij terugsturen. In Zwitserland kan je terugsturen tegen 10% kosten. Maakt dat mansen niet zorgen voor verspilling en lagere kosten voor iedereen.
Scheelde 150 euro met Apple, heen en weer sturen mogen ze best kosten voor in rekening brengen

• Cardwizard
Gok van wel, ze hebben mijn nummer dus ik hoor het wel als dat niet zo is

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 21:24
mprkooij schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:56:
[...]

Om met een bekende Youtuber te spreken: Welke fancy naam je er ook aan geeft, glas is glas en zal veel gemakkelijker krassen en breken dan saffierglas.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
L23 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:49:
[...]

Milanese ziet er ook goed uit inderdaad, maar lijkt me voor hardlopen/sporten minder ideaal waarbij voor mij de nadruk op ligt met het gebruik van de Ultra.
Hardlopen/sporten daar heb ik de Ultra niet voor haha. Mocht je nou na het sporten een mooie Milanese willen… op v&a staat een hele mooie :9

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-10 10:09
Ik heb de ultra 3 maar kan de hypertension detection niet inschakelen. Zou in gezondheid moeten zitten maar niet bij mij.
Nog niet voor Nederland??

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 14:06
silent785 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:22:
[...]

Jij bedoelt een case dan denk ik?
Was bij die dingen altijd bang dat er alsnog zand of iets tussen zou komen en dan heb je juist krassen.
Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:18:
[...]

Nemen ze dit gewoon als retour aan dan?

[ Voor 21% gewijzigd door Roos79 op 27-09-2025 19:22 ]

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
cpootjes schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:03:
Ik heb de ultra 3 maar kan de hypertension detection niet inschakelen. Zou in gezondheid moeten zitten maar niet bij mij.
Nog niet voor Nederland??
Zou gewoon moeten werken. Ik kreeg van de Watch zelf een melding of ik deze wilde inschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2OgsxixEDf_yxTR-u4XxVbTMgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3nvEyuoVzy7wzizWxglVRZw.jpg?f=fotoalbum_large

• cpootjes
Kun jij vinden in gezondheid waar dit aan te zetten?

• Inhumanous
Roos79 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:20:
[...]

[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heb een zwarte apple watch SE 3 besteld bij vodafone. Starlight hadden ze daar niet maar zou toch liever een starlight hebben, maar scheelde enorm met de apple store zelf, mocht je hem kunnen wisselen bij apple zou dit goud zijn!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:18
Inhumanous schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:51:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heb een zwarte apple watch SE 3 besteld bij vodafone. Starlight hadden ze daar niet maar zou toch liever een starlight hebben, maar scheelde enorm met de apple store zelf, mocht je hem kunnen wisselen bij apple zou dit goud zijn!
Gaan ze 100% zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Inhumanous schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:51:
[...]

Hij heeft hem gewoon bij Apple gekocht ook maar is beschadigd.
Daarom de vraag of ze dat gewoon retour nemen.
Wat jij wilt doen ze sowieso niet dat kan enkel bij de winkel waar je hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Roos79 schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:05:
[...]

Hij heeft hem gewoon bij Apple gekocht ook maar is beschadigd.
Daarom de vraag of ze dat gewoon retour nemen.
Wat jij wilt doen ze sowieso niet dat kan enkel bij de winkel waar je hem kocht.
Aahh dan heb ik het verkeerde begrepen!

Nee vond het ook al wel erg vreemd, maar goed ik dacht het is Apple en ik heb kwa garantie extreem goede ervaringen. Maar duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Nol_NL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:37:
[...]

Zou gewoon moeten werken. Ik kreeg van de Watch zelf een melding of ik deze wilde inschakelen.

[Afbeelding]
Bijzonder, ik moest het zelf inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inhumanous schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Nee vond het ook al wel erg vreemd, maar goed ik dacht het is Apple en ik heb kwa garantie extreem goede ervaringen. Maar duidelijk!
Binnen je garantie en daarbuiten met AC+ wel. Mocht je net buiten je garantie komen zonder AC+ dan geven ze niet thuis. Ik ervaar dat nu zelf met een Homepod een paar maandjes buiten garantie. Valt me heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
cpootjes schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:46:
Kun jij vinden in gezondheid waar dit aan te zetten?
Onder kopje ‘hart’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Inhumanous schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Hij heeft hem zelf beschadigd en zit nog in de retour mag periode en heeft hem dus beschadigd retour gestuurd en dat verbaasde mij gewoon.
Niks garantie dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Redondo1982 schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:46:
[...]

Binnen je garantie en daarbuiten met AC+ wel. Mocht je net buiten je garantie komen zonder AC+ dan geven ze niet thuis. Ik ervaar dat nu zelf met een Homepod een paar maandjes buiten garantie. Valt me heel erg tegen.
Ik heb dezelfde ervaring met Apple na het verloop van de slechts 1-jarige garantie. Ze hebben soms wat moeite met het willen begrijpen van Europees consumentenrecht. Bijvoorbeeld door maar 1 jaar garantie te geven en vervolgens extra verzekering te verkopen, waar de meeste concurrenten meer vertrouwen hebben in hun producten en twee jaar garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met Apple na het verloop van de slechts 1-jarige garantie. Ze hebben soms wat moeite met het willen begrijpen van Europees consumentenrecht. Bijvoorbeeld door maar 1 jaar garantie te geven en vervolgens extra verzekering te verkopen, waar de meeste concurrenten meer vertrouwen hebben in hun producten en twee jaar garantie geven.
Het lijkt een agressieve upsell van AC+ te zijn. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:53:
[...]

Product gekocht bij Apple zelf of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Roos79 schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:15:
[...]

Product gekocht bij Apple zelf of elders?
Bij Apple zelf. Geen Apple Care verzekering, dus maar één jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Redondo1982 schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:09:
[...]

Het lijkt een agressieve upsell van AC+ te zijn. Wat denk jij?
Zover wil ik niet gaan, ik denk eerder dat het de gewoon de natuurlijke gedachte bij Apple is dat regels uit de VS overal gelden en voorrang moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
Dat is wel één van de redenen dat ik rechtstreeks bij Apple koop. Dan is het 100% duidelijk wie verantwoordelijk is voor de wettelijke 2 jaar garantie. En ja, dat recht kríjgen is lastiger, dat gedoe kun je 'afkopen' door de AC+ aan te schaffen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:18
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:30:
[...]
Je hebt in Nederland altijd 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
iMode schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:40:
[...]

Je hebt in Nederland altijd 2 jaar garantie.
Ik bedoelde fabrieksgarantie. Er is een hardnekkig misverstand dat de garantie van Apple net zo goed is als die van de concurrentie. Dat is niet zo. De meeste elektronicafabrikanten bieden twee jaar fabrieksgarantie, plus uiteraard de wettelijke garantie. Alleen de Apple Watch heeft inderdaad twee jaar fabrieksgarantie, alle andere Apple-producten hebben maar één jaar fabrieksgarantie. Na dat ene jaar heb je dus alleen nog de wettelijke garantie, waarbij de bewijslast wordt omgekeerd. Om garantie te krijgen moet jij dan bewijzen dat het gebrek NIET door jou is veroorzaakt (wat veel lastiger is dan de fabrieksgarantie; daarbij moet juist de fabrikant bewijzen dat het gebrek WEL door jou is veroorzaakt om garantie af te wijzen).
https://www.apple.com/nl/...netherlands-warranty.html en
https://www.apple.com/leg...statutory_warranty-nl.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door Of-Aaargh op 28-09-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:30:
[...]

Dan zouden ze het tweede jaar via hunzelf gewoon moeten geven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Roos79 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:22:
[...]

Dan zouden ze het tweede jaar via hunzelf gewoon moeten geven idd.
Ja, en dat doen ze dus niet, tenzij je een Apple care verzekering hebt. Alleen de wettelijke garantie die ze sowieso verplicht zijn te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:24:
[...]

Ja, en dat doen ze dus niet, tenzij je een Apple care verzekering hebt. Alleen de wettelijke garantie die ze sowieso verplicht zijn te geven.
En on line bij Apple of in de Apple store?
Ook daar zit verschil in namelijk voor het afhandelen lees ik wel eens…

Koop je bv bij cb of media m dan kan je het eerste jaar ook bij Apple terecht maar het tweede jaar moet echt via de winkel waar je het product kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Radiodurans schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:38:
Dat is wel één van de redenen dat ik rechtstreeks bij Apple koop. Dan is het 100% duidelijk wie verantwoordelijk is voor de wettelijke 2 jaar garantie. En ja, dat recht kríjgen is lastiger, dat gedoe kun je 'afkopen' door de AC+ aan te schaffen.
Gaat ook prima via een andere verkoper, al is de afhandeling rechtstreeks het fijnst. Het grootste probleem zit hem in de garantie na de twee jaar. Ik heb ook AC+ op de mobiele apparaten, maar voor een Homepod vind ik het echt te ver gaan. Daar heb ik nu wel zulke problemen mee dat rechtsbijstand erop zit. Valt me heel erg tegen.

Maar het wordt offtopic haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
Ik heb gekeken in de watch app EN de gezondheid app. Het staat er gewoon niet bij.
Misschien komt het omdat mijn iPhone uit Dubai komt? Wel gewoon in Nederland geactiveerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
[...]

Jij bedoelt een case dan denk ik?
Was bij die dingen altijd bang dat er alsnog zand of iets tussen zou komen en dan heb je juist krassen.
Coolblue en Panzerglass noemen dat screen protector 🤷
https://www.coolblue.be/n...rotector-transparant.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
cpootjes schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb gekeken in de watch app EN de gezondheid app. Het staat er gewoon niet bij.
Misschien komt het omdat mijn iPhone uit Dubai komt? Wel gewoon in Nederland geactiveerd overigens.
26.1 ?? Daar is het weg momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik wil graag mijn Apple Watch terugsturen maar ik krijg al dagen deze melding. Niet zo chique van Apple.

Iemand een oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qehvUshNK0-SCnfJyEigFE3IlHw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uI5DGHrqR9HjHaPC8dRAiafs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Animal Watch al gereset, dus helemaal terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cpootjes
26.1 ?? Daar is het weg momenteel
[/quote]

Ah thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Ah thats it.
Echt, we zijn hier op Tweakers, als je een beta draait, zeg het dan even 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Radiodurans op 28-09-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Cardwizard schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:05:
@Animal Watch al gereset, dus helemaal terug naar fabrieksinstellingen?
Nee dat helpt niet helaas. Ik probeer te retouren via de Apple Store app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Animal schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:01:
[...]

Nee dat helpt niet helaas. Ik probeer te retouren via de Apple Store app
Snap ik, maar lijkt op iCloud dat nog actief is op je Watch, dat accepteert Apple niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Cardwizard schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:09:
[...]

Snap ik, maar lijkt op iCloud dat nog actief is op je Watch, dat accepteert Apple niet
Ik heb hem gisteren al uit mijn iCloud verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Animal schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:20:
[...]

Ik heb hem gisteren al uit mijn iCloud verwijderd
Dan bellen of chatten met Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:32

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Staat nog steeds op stap 1 bij KPN, controleren bestelling… schiet niet op helaas

Wij hebben uw reservering van de Apple Watch Series 11 GPS Cell 42mm Slate-Slate Milanese Loop goed ontvangen. Omdat u dit gloednieuwe horloge in de voorverkoop hebt besteld, krijgt u deze als één van de eersten geleverd. Zodra uw horloge leverbaar is brengen wij u per e-mail op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:22
Bigg Balls schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:55:
Staat nog steeds op stap 1 bij KPN, controleren bestelling… schiet niet op helaas

Wij hebben uw reservering van de Apple Watch Series 11 GPS Cell 42mm Slate-Slate Milanese Loop goed ontvangen. Omdat u dit gloednieuwe horloge in de voorverkoop hebt besteld, krijgt u deze als één van de eersten geleverd. Zodra uw horloge leverbaar is brengen wij u per e-mail op de hoogte.
Echt heel slecht hoe KPN dit aanpakt. Dat ze niet weten wanneer ze een levering krijgen van Apple is tot daar aan toe, maar dat ze letterlijk niks communiceren naar klanten is kwalijk. Je zou toch zeggen dat ze inzage hebben in hoeveel bestellingen er per model Watch zijn? Dan zouden ze in ieder geval nog een educated guess kunnen doen welke klant in welke batch zit. Zelfs als ze nu een levering van Apple krijgen weet je nog niet of jij dan een van de gelukkigen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:08
Ik twijfel om een Apple Watch 11 te halen. In het verleden heb ik al eens een Apple Watch (series 2) gehad maar vond ik het zelf niet zo fijn en wat lomp om de pols. We zijn natuurlijk jaren verder en ben ik ook best benieuwd naar de sleep score functionaliteit. Twijfel alleen tussen 42 mm en 46 mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:17
Lynix schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:38:
Twijfel alleen tussen 42 mm en 46 mm
Ik zou gewoon ergens gaan passen. Ik twijfelde ook en mijn voorkeur ging uit naar 46mm maar na het passen heb ik toch de 42mm genomen. Om mijn dunne polsen paste de 42mm veel mooier. Die 46mm was net een soort Pip-Boy ;) Ik kom van een 40mm Watch 6 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Jixreme schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:32:
[...]

Echt heel slecht hoe KPN dit aanpakt. Dat ze niet weten wanneer ze een levering krijgen van Apple is tot daar aan toe, maar dat ze letterlijk niks communiceren naar klanten is kwalijk. Je zou toch zeggen dat ze inzage hebben in hoeveel bestellingen er per model Watch zijn? Dan zouden ze in ieder geval nog een educated guess kunnen doen welke klant in welke batch zit. Zelfs als ze nu een levering van Apple krijgen weet je nog niet of jij dan een van de gelukkigen bent.
Bestel je hem ergens anders. Annuleren is echt 1 sec werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
giantgiantus schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:02:
[...]

Bestel je hem ergens anders. Annuleren is echt 1 sec werk.
Ja dat ontken ik ook niet, maar als ik ‘m nu (bijna drie weken later) ergens anders bestel kom ik daar ook bijna drie weken verder in de wachtrij. Dan blijft het punt dat ze vooraf beter hadden moeten informeren zodat men toen een betere keuze had kunnen maken.

Plus dan heb je het over een heel andere prijs. Dus ja ik blijf kiezen voor KPN, maar dan mag je volgens mij nog wel kritisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Ik heb mijn gloednieuwe sealed watch (SE3) op V&A staan maar eerlijk gezegd nog weinig animo. Is dit model niet populair of is dat altijd met net gereleased producten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:35
Inhumanous schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:36:
Ik heb mijn gloednieuwe sealed watch (SE3) op V&A staan maar eerlijk gezegd nog weinig animo. Is dit model niet populair of is dat altijd met net gereleased producten?
Hmm. Niet om vervelend te doen. Maar voor €300,- heb ik een gloednieuwe bij Apple. Voor 350,- een met 5g cellular. Thuis bezorgd en wel voor dat bedrag. Inclusief garantie en twee weken bedenktijd.

Misschien is de prijs te hoog?

Edit: maar ik ben dan ook niet de doelgroep. :(:)

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 29-09-2025 14:04 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Jixreme schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:24:
[...]

Ja dat ontken ik ook niet, maar als ik ‘m nu (bijna drie weken later) ergens anders bestel kom ik daar ook bijna drie weken verder in de wachtrij. Dan blijft het punt dat ze vooraf beter hadden moeten informeren zodat men toen een betere keuze had kunnen maken.

Plus dan heb je het over een heel andere prijs. Dus ja ik blijf kiezen voor KPN, maar dan mag je volgens mij nog wel kritisch zijn.
Ze zijn ook vaak dag erna beschikbaar. Zelfs bij KPN. Ze kunnen alleen niet elk bandje leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

giantgiantus schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:54:
[...]

Ze zijn ook vaak dag erna beschikbaar. Zelfs bij KPN. Ze kunnen alleen niet elk bandje leveren.
Nou ja, daar is dus op het KPN forum wat irritatie over, dat de levertijden op de site van KPN niet kloppen. Volgende dag beschikbaar > bestellen > toch weken wachten. En daarbij dus het totale gebrek vanuit KPN qua communicatie verder.

Komt vanzelf allemaal wel een keer op voorraad. De variant die ik heb gekozen staat op andere websites ook met lange levertijd dus so be it.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Jixreme schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:24:
[...]

Ik snap je frustratie maar providers hebben geen enkel idee welke voorraden ze krijgen van Apple dus ze kunnen daar ook niks over communiceren in het begin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]
Vandaag netjes het hele aankoopbedrag terug gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 29-09-2025 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 19:40

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Roos79 schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:32:
[...]

Ik snap je frustratie maar providers hebben geen enkel idee welke voorraden ze krijgen van Apple dus ze kunnen daar ook niks over communiceren in het begin ;)
Dat is niet erg. Wat wél erg is, is dat ze claimen wél te weten wanneer ze de spullen kunnen leveren (zie de opmerkingen over niet kloppende levertijden bij KPN).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:15
Bigg Balls schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:55:

Bij mij hetzelfde verhaal. Ultra 3 natural titanium blauwe trail bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:34
Misschien niet de juiste topic ervoor maar doet de Ultra 2 veel ten onder de 3? Ik zie dat Ibood de 2 voor 649€ verkoopt en voor een simpele watch gebruiker lijkt me dat ok ipv 899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso
sacaji schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:11:
Misschien niet de juiste topic ervoor maar doet de Ultra 2 veel ten onder de 3? Ik zie dat Ibood de 2 voor 649€ verkoopt en voor een simpele watch gebruiker lijkt me dat ok ipv 899
Als je het mij vraagt lijkt me dat een prima deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
sacaji schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:11:
We kunnen het er uitgebreid over hebben, maar je kan het best even hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 15-10 01:02

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Kloppen deze specs: https://gadgetsandwearabl...specs/apple-watch-ultra-3 En dan met name de batterij ? Denk dat de batterij van de Ultra 3 wel iets groter is als de 2 want de 2 was ook groter als de 1: https://www.gsmarena.com/...one1=12560&idPhone2=11827 Wel benieuwd of de batterij kleiner of groter is als de Samsung ultra of misschien wel precies gelijk ik gok net ietsjes kleiner als je rekening houd met hoeveel groter die geworden is van Ultra 1 naar 2. Er is jammergenoeg nog geen teardown, hij laadt ook sneller op. Hmmm btw de datum klopt al niet, dusja laat maar.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
De levering van m’n AWU3 met zwart trail bandje besteld bij Apple wordt telkens naar achteren geschoven. Ik kan mij dus voorstellen dat de levertijden bij bijv. KPN of Odido ook onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 15-10 01:02

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Radiodurans schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:21:
De levering van m’n AWU3 met zwart trail bandje besteld bij Apple wordt telkens naar achteren geschoven. Ik kan mij dus voorstellen dat de levertijden bij bijv. KPN of Odido ook onbetrouwbaar is.
Ohw die word ook elke keer naar achteren geschoven, had ze ook al allemaal zitten bekijken ivm levertijden. Ik hoop dat ze allemaal wel in Oktober geleverd worden anders zit je straks ook met de drukte nog eens een keer met de feestdagen, maar de maand is nog maar net begonnen. Eigenlijk nog 4 volle weken te gaan.
Edit: De maand November even vergeten, maarja je weet maar nooit he!

[ Voor 5% gewijzigd door Pentiummania op 03-10-2025 09:56 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-10 14:52
L23 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:18:
Handig dat er met watchOS 26 eindelijk Nederlandse toetsenbord ondersteuning is inclusief woord suggesties. Niet dat ik het vaak gebruikt, maar nu is het een stuk simpeler geworden om een berichtje te typen.
Ik heb net mijn allereerste watch aangeschaft, de se3, wat een gaaf ding.
Een ding lukt me niet, krijg geen toetsenbordje. Wel het microfoon symbool en dat werkt.
Krijg wel een melding om te typen op mijn iphone.
Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik dat goed?
Zit op watchos 26.0.2
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste