• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12
Update:

sinds ik hem niet kon retourneren ben ik de 3 maar blijven gebruiken. Uiteindelijk zijn mijn oren wel gewend geraakt aan hoe ze zitten en doet het geen pijn meer. nog steeds niet zo comfy als de 2 maar gewoon goed.

Iets wat ik wel echt merk is dat ik de case van de airpods echt veel vaker moet opladen. niet per se erg, maar ik hoop dat ze dit ooit gaan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:24
SpicyRamen schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:43:
Update:

sinds ik hem niet kon retourneren ben ik de 3 maar blijven gebruiken. Uiteindelijk zijn mijn oren wel gewend geraakt aan hoe ze zitten en doet het geen pijn meer. nog steeds niet zo comfy als de 2 maar gewoon goed.

Iets wat ik wel echt merk is dat ik de case van de airpods echt veel vaker moet opladen. niet per se erg, maar ik hoop dat ze dit ooit gaan upgraden
Upgraden van de case gaat niet lukken, het is geen kwestie van software. De case van de Airpods Pro 3 heeft nu eenmaal een veel kleinere batterij dan die van de Airpods Pro 2 (16 uur extra speeltijd tegenover 24 uur extra speeltijd in de Airpods Pro 2 case).
Dus de upgrade zal in de Airpods Pro 4 zitten. Als ze dan weer de oude Airpods Pro 2 batterijcapaciteit gebruiken kunnen ze roepen "50% more extra playtime than in the Airpods Pro 3 case!"

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:08
Update:

Ja van de case vind ik ook wel jammer, hierin had de batterij ook wel iets groter gekund(Doosje is ook groter).
Normaal lade ik hem op als het doosje piepte, maar ja, nu zit er nog meer power in de oortjes. Waardoor ik niet per se direct zou hoeven laden(Dus eigenlijk die batterij status zou moeten checken ook).

Het is allemaal geen ramp, maar wel iets waar effe aan moet wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-09-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:30
RigolleM schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:47:
[...]

Maar nog altijd aan die belachelijke meerprijs van € 20.
Ik heb ze gisteren gewoon afgehaald in de MediaMarkt voor € 249.
Lekker 50 dagen gebruiken en weer terugsturen daarna. Kost ze minimaal 50€-70€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
Update:

Hoezo kon je ze niet retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
AMDLegion schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Hoezo kon je ze niet retourneren?
Wat denk je zelf, zulk soort dingen vallen onder hygiëne, net zoals ondergoed.
Zoiets mag je niet retour sturen, zodra je ze gebruikt heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
AMDLegion schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Lekker 50 dagen gebruiken en weer terugsturen daarna. Kost ze minimaal 50€-70€
Dat slaat ook helemaal nergens op, koop het dan gewoon ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Carlos0_0 schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:40:
[...]

Maar oordopjes vallen niet onder de uitzonderingen op het retourrecht. Airpods kunnen prima worden schoongemaakt en doorverkocht. Je kunt ook gewoon refurbished Airpods kopen. Ik heb zelf Airpods zonder problemen kunnen retourneren naar Apple. Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
[...]

Dat slaat ook helemaal nergens op, koop het dan gewoon ergens anders.
Dit keer heb ik het niet gedaan want ik wist toch al dat ik de AirPods zou houden dus heb ze gewoon bij de Apple Store gekocht.

Maar als het iets was als een PS5 dan had ik hem lekker even 50 dagen gebruikt ( 30 dagen + 21 dagen inleveren ) om die scalpende winkel te naaien. Voel mij geen enkel moment daar rot over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
[...]

Jawel hoor, heb al vaker oortjes teruggestuurd. Meest recent de nieuwe Powerbeats Pro.

Apple Store en Coolblue doen er niet moeilijk over. Bij de mediamarkt wel eens problemen gehad, maar toen heb ik een claim gemaakt bij m’n credit card en mocht ik de oortjes zelfs houden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23:46
Heeft iemand tips om met iPhone-‘opdrachten ‘ mijn app3 in te stellen?
Dit zou ik willen: Als mijn hartslag boven 115 komt dan moet achtergrond geluid maximaal worden toegelaten in adaptieve modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:25:
[...]

Upgraden van de case gaat niet lukken, het is geen kwestie van software. De case van de Airpods Pro 3 heeft nu eenmaal een veel kleinere batterij dan die van de Airpods Pro 2 (16 uur extra speeltijd tegenover 24 uur extra speeltijd in de Airpods Pro 2 case).
Waar ik op doelde is eigenlijk een upgrade zoals de airpod pro 2 heeft gehad met de usb-c case. maar dat al wel een droom zijn die niet waarkomt 8)7
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:45:
[...]

Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.
Ik heb ze bij mediamarkt gekocht. twee dagen na release wou ik ze retourneren, maar ik werd bij de servicebalie afgewezen omdat ik ze al in heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:01
SpicyRamen schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:14:
[...]

Waar ik op doelde is eigenlijk een upgrade zoals de airpod pro 2 heeft gehad met de usb-c case. maar dat al wel een droom zijn die niet waarkomt 8)7

[...]

Ik heb ze bij mediamarkt gekocht. twee dagen na release wou ik ze retourneren, maar ik werd bij de servicebalie afgewezen omdat ik ze al in heb gehad.
daarom nooit bij die MM kopen...altijd dit soort problemen. CB is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
SpicyRamen schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:14:
Ik had al een vermoeden dat het die winkel zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:12
sderooij schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:01:
[...]

daarom nooit bij die MM kopen...altijd dit soort problemen. CB is vele malen beter.
Daar betaal je ook voor. 20 euro in het geval van de AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:12
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:45:
[...]

Maar oordopjes vallen niet onder de uitzonderingen op het retourrecht. Airpods kunnen prima worden schoongemaakt en doorverkocht. Je kunt ook gewoon refurbished Airpods kopen. Ik heb zelf Airpods zonder problemen kunnen retourneren naar Apple. Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.
Waar baseer je jouw uitspraak op?

Dat Apple ze zonder problemen terugneemt wil nog niet zeggen dat ze niet onder de uitzonderingen vallen. Volgens mij bestaat er geen lijst van wat er wel en wat er niet onder valt.

Ik kan me goed voorstellen dat oordopjes dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
La1974 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:03:
[...]

Waar baseer je jouw uitspraak op?

Dat Apple ze zonder problemen terugneemt wil nog niet zeggen dat ze niet onder de uitzonderingen vallen. Volgens mij bestaat er geen lijst van wat er wel en wat er niet onder valt.

Ik kan me goed voorstellen dat oordopjes dat wel doen.
Ik baseer me op jurisprudentie. Er is inderdaad geen lijst, dus het hangt af van de omstandigheden. Wordt een product refurbished aangeboden? Is het mogelijk het schoon te maken voor hergebruik? Zoja, dan valt het niet onder de uitzonderingen. Ik denk dat je dat wel hard kunt maken. Maar dan moet er wel jurisprudentie over zijn. Zo kan bijvoorbeeld een gebruikt matras ook teruggestuurd worden. Die worden weliswaar niet refurbished verkocht aan consumenten, maar kunnen wel schoongemaakt worden. Sommige winkels doen moeilijk hierover, gewoon omdat ze weten dat vrijwel niemand voor een paar oordopjes naar de rechter gaat. Mediamarkt speelt daarop in door in eerste instantie nee te zeggen in de hoop dat de klant afdruipt. Ontevreden klant, dat wel, maar toch weer een beetje korte-termijnomzet gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:01
La1974 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:01:
[...]

Daar betaal je ook voor. 20 euro in het geval van de AirPods.
Ik heb ze gewoon voor 249 kunnen kopen bij CB. Denk dat het van de voorraad afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
[...]

Een onderbroek van 250 euro zou ik toch graag even willen proberen voor dat ik dat definitief besluit om die te houden. Dit vind ik echt een probleem voor de winkel en niet voor de consument. Het enige dat in het "vieze" deel van het oor gaat is de tip dus die kunnen ze makkelijk vervangen en de rest is makkelijk schoon te maken.

Bol .com heeft zo ook een keer moeilijk gedaan bij mij met een gaming headset die echt zwaar teleurstellend geluid produceerde terwijl de reviewers enthousiast waren en daar bovenop knelde deze zo hard op mijn oren dat ik er hoofdpijn van kreeg.

Echt geen idee hoe ik dat als consument zou moeten voorkomen. Met een hoop gezeur mijn geld terug gekregen en sindsdien bestel ik dit soort producten bij Amazon. Die vragen nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:14

amphora

Websites & Fotografie

Had iets geks zojuist. Ik pak telefoon, open Instagram en geen geluid bij reels/stories en andere apps ook niet. Harder/zachter geen effect. Blijkt telefoon verbonden te zijn met AirPods Pro 3 terwijl doosje dicht zit met pods er in. Pods inmiddels op 80% accu en doosje zelf leeg. Doe doosje open haal pods er uit en er weer in, doosje dicht en nu niet meer verbonden. Lijkt wel alsof pods er niet goed inzaten? Kan er blijkbaar niet blind op vertrouwen dat pods in doosje ook daadwerkelijk uitgeschakeld zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
amphora schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:55:
Had iets geks zojuist. Ik pak telefoon, open Instagram en geen geluid bij reels/stories en andere apps ook niet. Harder/zachter geen effect. Blijkt telefoon verbonden te zijn met AirPods Pro 3 terwijl doosje dicht zit met pods er in. Pods inmiddels op 80% accu en doosje zelf leeg. Doe doosje open haal pods er uit en er weer in, doosje dicht en nu niet meer verbonden. Lijkt wel alsof pods er niet goed inzaten? Kan er blijkbaar niet blind op vertrouwen dat pods in doosje ook daadwerkelijk uitgeschakeld zijn.
Dit heb ik ook al eens gehad met de pro2, bleven 1 of andere manier soms verbonden met de telefoon.
Dag later was ding ineens zo goed als leeg, aangezien ze halve avond / nacht verbonden bleven(ook al deden ze niet veel),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medxion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 09:32
Ik heb mijn exemplaar eindelijk via Amazon ontvangen (gelukkig nog gebruik kunnen maken van de kortingscode dankzij jullie, bedankt daarvoor!).
Hiervoor gebruikte ik de Technics AZ-80, maar ik ben aangenaam verrast door de AirPods Pro 3.
Omdat ik kleine oren heb, passen de oordopjes in maat S perfect en zitten ze erg comfortabel.
Doordat ik ook een MacBook Pro heb, werkt het schakelen tussen mijn iPhone en MacBook nu veel beter.
De noisecancelling is beter dan bij mijn Technics, die al erg goed waren.
Vooral de microfoonkwaliteit op mijn MacBook in combinatie met MS Teams is een grote verbetering.
Kortom, ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

Zag dat ik in het "verkeerde" topic had gepost, maar mijn eerste vliegtuig ervaring met de APP3 is toch wel erg goed 8) Zeker met muziek aan, hoor je he-le-maal niks meer. Die dopjes sluiten echt een stuk beter af en sealen (alhier) gewoon perfect. Je hoort ze lekken, wanneer je een keer lacht/eet, verder geen centje pijn en geluid is lekker vol

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
Kan je de AirPods ook gebruiken in vliegtuig met alleen ANC aan, om het compleet stil te krijgen?

Werkt dat ‘stanalone’ of moet je dat dan instellen op je iPhone?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:39:
Kan je de AirPods ook gebruiken in vliegtuig met alleen ANC aan, om het compleet stil te krijgen?

werkt ook standalone

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:11:
Zag dat ik in het "verkeerde" topic had gepost, maar mijn eerste vliegtuig ervaring met de APP3 is toch wel erg goed 8) Zeker met muziek aan, hoor je he-le-maal niks meer. Die dopjes sluiten echt een stuk beter af en sealen (alhier) gewoon perfect. Je hoort ze lekken, wanneer je een keer lacht/eet, verder geen centje pijn en geluid is lekker vol
ben benieuwd hoe het verhoud met ANC van de WH-1000XM3.
Dat werkte best wel 'ok', maar niet tot mijn volle tevredenheid. Denk niet dat die AirPods het beter zullen doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Dat werkte best wel 'ok', maar niet tot mijn volle tevredenheid. Denk niet dat die AirPods het beter zullen doen?
Ik heb alleen vergelijk met de APP1 en 2, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:39:

Het werkt ook als iemand snurkt :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Dat is natuurlijk geen vergelijk, de Sony is een koptelefoon, die veel betere ANC heeft.
Maar de anc van de Airpods 3 is goed, vergelijkbaar met de Airpods pro 2. Mijn indruk is wel dat bv de anc van mijn Oneplus buds pro 2 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Of-Aaargh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Dat is natuurlijk geen vergelijk, de Sony is een koptelefoon, die veel betere ANC heeft.
Maar de anc van de Airpods 3 is goed, vergelijkbaar met de Airpods pro 2. Mijn indruk is wel dat bv de anc van mijn Oneplus buds pro 2 beter is.
I know...
maar in bovenstaande reacties andere reviews geven mensen mij het gevoel dat de ANC zo goed is, beter dan mijn ervaring met de XM3 (wat ik 'ok' vond, maar niet perfect').
Ik denk dat ik het in de juiste perspectief maar moet zetten...dat het waarschijnlijk mij zal teleurstellen.
De kans dat het beter is als de XM3 is minimaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:47

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:52:
[...]

Het werkt ook als iemand snurkt :D
Ja natuurlijk. Dan hoort die snurker er zelf nix meer van... :+

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 08:50
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:36:
[...]

Ik had al een vermoeden dat het die winkel zou kunnen zijn...
Ook de zogenaamde Applefan go to winkel Amac neemt geen AirPods retour ivm “hygiëne”. Ik heb ze stomgenoeg met Klarna besteld ivm de lange levertijd. Kan ze nu ook niet in de winkel terugbrengen maar moet ze op eigen kosten retourneren. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 13:40
Ik vind de ANC indrukwekkend, maar misschien wel te goed. Ik heb het gevoel dat ik mezelf hoor lopen intern in m’n hoofd (sorry voor gekke formulering). Ook vind ik ze echt heel veel minder zitten dus ik ga ze terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:39:
Ik vind de ANC indrukwekkend, maar misschien wel te goed. Ik heb het gevoel dat ik mezelf hoor lopen intern in m’n hoofd (sorry voor gekke formulering). Ook vind ik ze echt heel veel minder zitten dus ik ga ze terugsturen.
Ik heb vandaag eens een kleiner dopje geprobeerd, heb idee hiermee minder lekker zaten. had wel even heel kort last van mijn oren.
Ik had dit met standaard dopje niet, maar ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik er nu van vind.

Ik vind juist de acn helemaal niet zo goed, zeker niet in vergelijking met de pro2.
Met de fiets vond ik de wind wel prettig, dit overheerst niet meer. maar verder over algemeen ben ik niet super aunthensiast nog ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:50
Een nieuwe video van Lodewijk Vos waar hij de APP 3 met de APP 2 vergelijkt:

YouTube: AirPods Pro 2 vs Pro 3 – Which One Actually Sounds Better?

Hopelijk komt dit onder de aandacht van Apple en kunnen ze er nog aan sleutelen in een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWorldpeace
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-10 09:38
Ik heb sinds gisteren mijn Airpods Pro 3 binnen en heb een vraagje. Ik heb twee MacBook Pro's, allebei compleet up-to-date mbt software.

Op één van de twee laptops worden de Airpods echter weergeven als 'generic' headphones en krijg ik dus ook niet het Airpods icon in de menubalk te zien, zie bijgevoegd screenshot. Mijn andere laptop herkent ze wel gewoon als Airpods.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heb ze al meerdere malen (un)paired.

Je ziet trouwens bij mijn oude Airpods wel gewoon het Airpods icon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YjQB7CKz3qttE4B0U0IgrstRqU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Htz7CQmY7kIkSpYhgOHWULgD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bij mij gaan ze terug. Ze zitten niet lekker. Jammer want de ANC en de mic zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:09
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:49:
Bij mij gaan ze terug. Ze zitten niet lekker. Jammer want de ANC en de mic zijn beter.
Ik heb ze ook terug gestuurd, helaas was de fit het niet helemaal voor mij en had ik wat ruis bij de transparancy modus. wat jammer is want die is naast de ruis wel echt een stuk beter en natuurlijker dan mijn App2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Ik merk dat de rechter AirPod uit m’n oor glibbert tijdens het sporten (linker blijft keurig zitten). Ben dan continu dat ding weer terug in m’n oor aan het proppen. Ik heb al de L oortip erop zitten maar ik ben bang dat ik een XL nodig ga hebben….. zijn er al 3rd party eartips ergens verkrijgbaar?

Bij mijn originele AirPods had ik dit probleem ook, maar heb ik memory foam tips gekocht. Hierdoor bleef ook mijn rechter AirPod keurig zitten. Zou prettig zijn als deze er ook voor de 3 generatie komen of zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Knoezelbos op 02-10-2025 14:54 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rowyroald schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:33:
Een nieuwe video van Lodewijk Vos waar hij de APP 3 met de APP 2 vergelijkt:

YouTube: AirPods Pro 2 vs Pro 3 – Which One Actually Sounds Better?

Hopelijk komt dit onder de aandacht van Apple en kunnen ze er nog aan sleutelen in een software update.
Tweakers heeft hun review nu ook online staan;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:41
Nog een review met gemixte ervaring betreffende de 'sound signature' AirPods Pro 3: The Audiophile's Perspective.

Het blijft natuurlijk persoonlijk wat iedereens voorkeur is., maar ik begin nu te twijfelen of ik liever de pro 2 of de pro 3 wil kopen aangezien ik beide beide nooit beluisterd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Knoezelbos schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:50:
Ik merk dat de rechter AirPod uit m’n oor glibbert tijdens het sporten (linker blijft keurig zitten). Ben dan continu dat ding weer terug in m’n oor aan het proppen. Ik heb al de L oortip erop zitten maar ik ben bang dat ik een XL nodig ga hebben….. zijn er al 3rd party eartips ergens verkrijgbaar?

Bij mijn originele AirPods had ik dit probleem ook, maar heb ik memory foam tips gekocht. Hierdoor bleef ook mijn rechter AirPod keurig zitten. Zou prettig zijn als deze er ook voor de 3 generatie komen of zijn.
Die zullen vast komen bij ome Ali, maar mijn ervaring met xl memoryfoam eartips zijn dat de airpods dan niet meer goed in het doosje pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Chillmeister schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:04:
Nog een review met gemixte ervaring betreffende de 'sound signature' AirPods Pro 3: The Audiophile's Perspective.

Het blijft natuurlijk persoonlijk wat iedereens voorkeur is., maar ik begin nu te twijfelen of ik liever de pro 2 of de pro 3 wil kopen aangezien ik beide beide nooit beluisterd heb.
Als de drie lekker zit zou ik daarvoor gaan. Voor de niet audiofielen denk ik dat bijna iedereen de 3 prefereert qua sound. De ANC is beter en de microfoon is nog veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:50:
Voor de niet audiofielen denk ik dat bijna iedereen de 3 prefereert qua sound.
Voor zover ik heb kunnen zien aan reacties is het een vrij algemene 'klacht' dat de 3 te schel klinken. Ook veel niet audiofielen vinden het hoog teveel aangedikt. Niet iedereen natuurlijk, geluid blijft een kwestie van smaak, maar mijn indruk is zeker niet dat bijna iedereen de 3 beter vindt klinken. De ontvangst zou ik op zijn minst gemengd noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik vind die 3 niet schel, maar het hoog juist beter ontwikkeld. Vind dat er meer detail is te horen in de 3’s. Vond de 2 altijd net wat dof klinken. Maar behoorlijk persoonlijk natuurlijk.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Basket Kees schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Voor zover ik heb kunnen zien aan reacties is het een vrij algemene 'klacht' dat de 3 te schel klinken. Ook veel niet audiofielen vinden het hoog teveel aangedikt. Niet iedereen natuurlijk, geluid blijft een kwestie van smaak, maar mijn indruk is zeker niet dat bijna iedereen de 3 beter vindt klinken. De ontvangst zou ik op zijn minst gemengd noemen.
Dat gezeur kwam pas op toen wat mensen gingen wapperen met grafiekjes. Laat ze blind testen en er zou ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Vandaag toch maar de AirPods in gebruik genomen. Ze zitten erg comfortabel, maandag met hardlopen kijken hoe het gaat. Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:33:
Vandaag toch maar de AirPods in gebruik genomen. Ze zitten erg comfortabel, maandag met hardlopen kijken hoe het gaat. Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?
Voor zover ik weet kan dat niet, dat strookt niet met de filosofie van Apple dat zij weten wat het beste voor je is en dingen simpel willen houden. Er zijn dus veel minder mogelijkheden om dingen in te stellen dan bij oortjes van andere merken. Je kunt kiezen uit ANC, hear through, of 'adaptief' (dan kiezen de Airpods zelf welke modus er gebruikt wordt). De Airpods als 'domme' oortjes gebruiken kan dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-10-2025 08:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Eeuhm…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuqrkJPEgsYwebkeE-_C97aFq0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjcr6kg4yv3bUpb9SMALT6R3.jpg?f=fotoalbum_large

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 10:34
Ik heb deze afgelopen week gekocht, maar toen bleek het linker oortje stuk te zijn (krakend geluid en batterij liep heel snel leeg). Omgewisseld voor een nieuwe en nu is de case gelijk stukgegaan; reageert nergens op en wil niet meer opladen.

Nu moet ik voor de derde keer de AirPods omwisselen voor een nieuw paar en ik verlies wat mijn vertrouwen in de kwaliteit van deze dingen.

De mediamarkt zei ook dat ze heel veel geretourneerd krijgen bij de pro 3.

Is dit normaal bij een release of heb ik gewoon tweemaal uit een brakke batch gevist?

[ Voor 16% gewijzigd door Belecthor op 04-10-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:44

mv1

Belecthor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:01:
Ik heb deze afgelopen week gekocht, maar toen bleek het linker oortje stuk te zijn (krakend geluid en batterij liep heel snel leeg). Omgewisseld voor een nieuwe en nu is de case gelijk stukgegaan; reageert nergens op en wil niet meer opladen.

Nu moet ik voor de derde keer de AirPods omwisselen voor een nieuw paar en ik verlies wat mijn vertrouwen in de kwaliteit van deze dingen.

Is dit normaal bij een release of heb ik gewoon tweemaal uit een brakke batch gevist?
Mijn setje werkt vanaf het begin eigenlijk prima. Geen issues gelukkig. T zou kunnen dat je idd een brakke batch hebt gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:33:
Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?
Standaard staat de modus 'Off' niet in het lijstje. Je moet bijna helemaal onderaan in de settings, net boven 'About', de optie 'Off listening mode' aanzetten en dan verschijnt de modus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 10:34
mv1 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Mijn setje werkt vanaf het begin eigenlijk prima. Geen issues gelukkig. T zou kunnen dat je idd een brakke batch hebt gehad..
Ja, hoop het ook. Anders breng ik deze 3e ook terug en wacht dan even op een nieuwe batch. Deze zijn allemaal van september 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Hmmm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOzgPpeo_aNEYRmQX7_-_DNDFSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VFRzKUWK4LB2b8rFfYvda2x.jpg?f=fotoalbum_large
[edit]: ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-10-2025 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:16:
[...]
ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?
Omdat als het uit staat de gehoorbescherming functie niet werkt dus ik snap wel waarom apple kiest voor een extra stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
amphora schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Omdat als het uit staat de gehoorbescherming functie niet werkt dus ik snap wel waarom apple kiest voor een extra stap
Ik zou juist die gehoorbescherming een beetje verder wegstoppen, dat is toch een beetje een gimmick waarbij het niet vervelend is dat je die eenmalig moet aanzetten. ANC uit kunnen zetten (zonder verplichte passthrough aan) is toch wel een basisfunctie van oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
[...]

Hmmm...

[Afbeelding]
[edit]: ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?
Euhm… Je kunt zelfs ‘ANC uitschakelen’ toevoegen aan het ‘knijpgedrag’ van de oortjes. Even wat beter onderzoek doen, jongens :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgnnyUp3-afCUy_ZaH6t7BKj4-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7TpbMTAoEfYGW4CNVtEU5CIu.png?f=fotoalbum_large

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
[...]

Hmmm...

[Afbeelding]
Dit is echt totaal niet ingewikkeld en omslachtig. Als je gewoon even had door gescrolled had je het direct gezien.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

Ik zou juist die gehoorbescherming een beetje verder wegstoppen, dat is toch een beetje een gimmick waarbij het niet vervelend is dat je die eenmalig moet aanzetten. ANC uit kunnen zetten (zonder verplichte passthrough aan) is toch wel een basisfunctie van oortjes.
Blijkbaar voldoen AirPods aan de EN 352 norm voor gehoorbescherming en daar zijn ze vast trots op en willen ze behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
De off mode gevonden en toegevoegd maar eerlijk gezegd werkt de transparante modus beter tijdens hardlopen. Minder windruis dan met de off modus. Dopjes bleven overigens perfect zitten en dat is een unicum voor mij, bijna alle doppen gleden er tijdens het rennen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:42:
De off mode gevonden en toegevoegd maar eerlijk gezegd werkt de transparante modus beter tijdens hardlopen. Minder windruis dan met de off modus. Dopjes bleven overigens perfect zitten en dat is een unicum voor mij, bijna alle doppen gleden er tijdens het rennen uit.
Same here. Ik durf er zelfs mee te kauwen en geeuwen zonder angst dat ze uitvallen. Je hebt ook al ontdekt dat je de mate waarin geluid wordt doorgelaten in transparantie modus kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Belecthor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:01:

Mijn conclusie: kwaliteit van Airpods gaat keihard achteruit. Mijn Airpods 4 ANC zijn al drie keer geruild dmv express replacement.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:50
Een nieuwe firmware update is beschikbaar:

https://www.macrumors.com...s-airpods-firmware-8a358/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Och die installeert die van zelf wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:02
Carlos0_0 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:43:
Och die installeert die van zelf wel een keer :)
To install the new firmware, make sure your AirPods are in range of your iPhone, iPad, or Mac. From there, put your AirPods in the Charging Case and connect the Charging Case to power. Keep the case closed and wait at least 30 minutes for the firmware update to install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 23:11
Mijn eerste voorzichtige ervaringen met de nieuwe firmware: het sub-bass lijkt iets lager, en het net iets te scherpe randje lijkt weg van het hoog.

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:51:
[...]

To install the new firmware, make sure your AirPods are in range of your iPhone, iPad, or Mac. From there, put your AirPods in the Charging Case and connect the Charging Case to power. Keep the case closed and wait at least 30 minutes for the firmware update to install.
Dat bedoel ik dat komt van zelf wel, AirPods firmware updates ga ik niet checken of ze gedaan zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 21-10 20:01

eisbaer

Zie signature

Redondo1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:26:
[...]

Mijn conclusie: kwaliteit van Airpods gaat keihard achteruit. Mijn Airpods 4 ANC zijn al drie keer geruild dmv express replacement.
Dit jaar AirPods Pro 2 en 4 ANC gekocht. Beide probleemloos. Mijn conclusie: zeer tevreden

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Vandaag de AirPods Pro 3 in gebruik genomen. Ben er nog niet van overtuigd dat dit een upgrade is ten opzichte van de AirPods Pro 2. Heb ze om en om in gedaan en de ANC is minimaal verbeterd. Ook met kleine eartips zitten ze minder goed in mijn oren. Heb het gevoel dat ze heel los in mijn oren zitten. Dit heb ik nooit gehad met de Pro 2.

Al met al een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
eisbaer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:57:
[...]
Dit jaar AirPods Pro 2 en 4 ANC gekocht. Beide probleemloos. Mijn conclusie: zeer tevreden
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik snap werkelijk waar de intentie niet. Ik kan aantonen dat de kwaliteit achteruit holt. Ik heb elke serie gehad en bij de vierde gen is het echt problematisch en erkend door Apple notabene gezien de omruil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
Redondo1982 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik snap werkelijk waar de intentie niet. Ik kan aantonen dat de kwaliteit achteruit holt. Ik heb elke serie gehad en bij de vierde gen is het echt problematisch en erkend door Apple notabene gezien de omruil.
Dat jullie allebei gelijk hebben, alleen andere ervaringen met hetzelfde product. Tenminste zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:52
Tja bij airpods 1 pro waren de problemen met kraken ook ongekend. Zelf nooit last van gehad maar kan zo 5 collega's kennissen opnoemen die er allemaal last van gehad hebben. Hier op het forum ook genoeg over gelezen.

Afkloppen dan maar; m'n airpods 2 pro doen het nog steeds goed.

[ Voor 8% gewijzigd door MainframeX op 08-10-2025 22:50 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniemand schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:07:
[...]

Dat jullie allebei gelijk hebben, alleen andere ervaringen met hetzelfde product. Tenminste zo lees ik het.
Ervaring is wat anders dan conclusie. Ik heb over het algemeen ook goede ervaringen met Airpods, maar die zijn wel grotendeels gebaseerd op de setjes vóór de gen 4.

Als je drie keer een setje moet ruilen in zo’n korte tijd dan is er wel wat mis met de kwaliteit, toch? Dit doet niks af aan een goede ervaring van een ander. De omruil was niet eenmalig, maar drie keer! Dat is ook geen toeval meer en het lag ook niet aan mij volgens Apple. Maarja, ik heb AC+ dus prima allemaal. Alleen ik vind het wel het melden waard. Dat iemand anders dan met een andere conclusie komt zegt mij niks over het product maar meer over het niet om kunnen gaan met kritiek op Apple. Beetje fanboy reactie is dat, terwijl ik zelf alles van Apple heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overtones
Redondo1982 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:07:
[...]

Ervaring is wat anders dan conclusie. Ik heb over het algemeen ook goede ervaringen met Airpods, maar die zijn wel grotendeels gebaseerd op de setjes vóór de gen 4.

Als je drie keer een setje moet ruilen in zo’n korte tijd dan is er wel wat mis met de kwaliteit, toch? Dit doet niks af aan een goede ervaring van een ander. De omruil was niet eenmalig, maar drie keer! Dat is ook geen toeval meer en het lag ook niet aan mij volgens Apple. Maarja, ik heb AC+ dus prima allemaal. Alleen ik vind het wel het melden waard. Dat iemand anders dan met een andere conclusie komt zegt mij niks over het product maar meer over het niet om kunnen gaan met kritiek op Apple. Beetje fanboy reactie is dat, terwijl ik zelf alles van Apple heb.
Dit is ook een beetje een vage redenering. Jouw ervaringen zijn wel conclusies maar die van een ander niet. 3 keer is veel en lijkt geen toeval maar het is natuurlijk niet zo dat dat met miljoenen setjes AirPods gebeurd.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 21-10 20:01

eisbaer

Zie signature

Redondo1982 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Jij hebt slechte ervaring met jouw exemplaren en concludeert op basis daarvan dat de kwaliteit van AirPods in zijn geheel achteruit holt. Dat is veel te breed gesteld want bijvoorbeeld ik met 2 recente aankopen ervaar geen enkel probleem.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MartijnMartijn schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:19:
Vandaag de AirPods Pro 3 in gebruik genomen. Ben er nog niet van overtuigd dat dit een upgrade is ten opzichte van de AirPods Pro 2. Heb ze om en om in gedaan en de ANC is minimaal verbeterd. Ook met kleine eartips zitten ze minder goed in mijn oren. Heb het gevoel dat ze heel los in mijn oren zitten. Dit heb ik nooit gehad met de Pro 2.

Dat is vervelend. Ik herken het niet. Juist de nieuwe eartips zitten ze veel vaster in mijn oren geklemd.

Ook Teams lijkt een stuk beter te zijn nu met achtergrondgeluiden als ik collega’s vraag of ze daar last van hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:41
Ik heb besloten om de AirPods Pro 3 te kopen. Ik heb nog geen eerdere ervaring met AirPods (los van de gekabelde die je vroeger bij de iPhone erbij kreeg), maar de ANC is geweldig, nog beter dan mijn Sony over ear XM3's. Sound signature vind ik ook prima, zonder een vergelijking te hebben gemaakt met de pro 2.

Is die Apple Care+ van 45 euro zijn geld waard? Misschien lastige vraag want dat verschilt per persoon, maar ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:41
Chillmeister schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:27:
Ik heb besloten om de AirPods Pro 3 te kopen. Ik heb nog geen eerdere ervaring met AirPods (los van de gekabelde die je vroeger bij de iPhone erbij kreeg), maar de ANC is geweldig, nog beter dan mijn Sony over ear XM3's. Sound signature vind ik ook prima, zonder een vergelijking te hebben gemaakt met de pro 2.

Is die Apple Care+ van 45 euro zijn geld waard? Misschien lastige vraag want dat verschilt per persoon, maar ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Ik heb het met mijn vorige Airpods pro 2 (lightning) wel aangeschaft. Na 1.5 jaar vielen ze in het water en een afspraak gemaakt bij Apple. Tot mijn verbazing zeiden ze niets over waterschade maar wel dat mijn ANC niet meer aan de normen voldoet. Toen heel nieuw setje gekregen.

Inmiddels ook geupgrade naar de Airpods pro 3, maar tot op heden geen Apple care afgesloten. Niet perse bewust over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Ze zijn wel vrij snel leeg vind ik. Een uur hardlopen en je zit al op 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

glnk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:02:
De case of de dopjes?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:38
Na 5 jaar de originele Pro toch maar geüpgrade, ben zeker fan van de nieuwe/verbeterde sound maar die oortips.. nee. Zodra Comply met nieuwe foam tips komt wordt dat toch weer een instabuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
glnk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:02:
Range anxiety? ☺️

Ligt er toch helemaal aan hoe je de AirPods ingesteld hebt? ANC, spraakdetetectie en ruimtelijk geluid? Bel je tijdens hardlopen (een uurtje hardlopen doe je doorgaans in zone 2 en dan moet je in staat zijn een gesprek kunnen voeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jailhouse schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

Range anxiety? ☺️

Ligt er toch helemaal aan hoe je de AirPods ingesteld hebt? ANC, spraakdetetectie en ruimtelijk geluid? Bel je tijdens hardlopen (een uurtje hardlopen doe je doorgaans in zone 2 en dan moet je in staat zijn een gesprek kunnen voeren)?
Huh doe je in zone2, hardlopen doe je niet in zones ?.
Verder kan je prima een uur hardlopen, zonder zelfs bereikbaar te zijn. ik ga ook gewoon weg zonder iphone en Watch zonder esim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30
Carlos0_0 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:09:
[...]

Huh doe je in zone2, hardlopen doe je niet in zones ?.
Verder kan je prima een uur hardlopen, zonder zelfs bereikbaar te zijn. ik ga ook gewoon weg zonder iphone en Watch zonder esim.
Het gaat om hartslagzones. Het is een manier om je intensiteit te meten. Een zone 2 loopje is vrij rustig waarbij je nog een gesprek kan hebben tijdens het rennen. Goed voor je uithoudingsvermogen.
En laten we niet nog verder offtopic gaan, maar zeggen dat je "doorgaans" in zone 2 loopt is vrij persoonlijk. Niet iedereen doet dat of is zich daar bewust van.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 10-10-2025 08:22 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jailhouse
Sluuz schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Het gaat om hartslagzones. Het is een manier om je intensiteit te meten. Een zone 2 loopje is vrij rustig waarbij je nog een gesprek kan hebben tijdens het rennen. Goed voor je uithoudingsvermogen.
En laten we niet nog verder offtopic gaan, maar zeggen dat je "doorgaans" in zone 2 loopt is vrij persoonlijk. Niet iedereen doet dat of is zich daar bewust van.
On topic: schrijver stelt "Ze zijn wel vrij snel leeg vind ik. Een uur hardlopen en je zit al op 75%". Dat nodigt uit tot vervolgvragen over de settings, de essentie van mijn post. Mijn opmerkingen over het hardlopen waren bedoeld om aan te geven dat de specifieke activiteit geen rol speelt hierin. Helaas kwam die bedoeling niet goed naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Jailhouse schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

Range anxiety? ☺️

Blijkt aan het opladen te liggen. Stond op optimized daarom begon ik niet op 100% :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Net terug van de audioloog voor inregelen van het “echte” gehoorapparaat. Daarbij wordt de frequentie-versterking karakteristiek, mate van vermindering van versterking van harde geluiden en filtering van wind, plotselinge harde geluiden en nog wat ingestelde.

Dit heeft het ruimtelijk beeld verbeterd.

Hij heeft uit nieuwsgierigheid ook de frequentie-versterking van de AirPod (maar niet de demping van hardere geluiden) gemeten. De AirPod was iets conservatiever in versterking dan de standaard instelling van het gehoorapparaat, maar zat dichtbij. Dat was wel met EN 352 bescherming aan, en de inregeling op het gehoorapparaat laat meer dan 100 dB toe… de voor mij theoretische ideale versterking zit voor het meeste geluid boven de 82 dB.

Audioloog heeft een heel duidelijke professionele nieuwsgierigheid. Ik heb mijzelf beschikbaar gemaakt om een middagje te proefkonijnen. Als ze bij het audiologisch centrum de tijd vinden dan vermoed ik dat ze me uitnodigen.

Samengevat: eerste indruk is dat het ingeregelde apparaat iets beter werkt dan de AirPods. Maar de AirPods hebben ook situaties dat ze het blijven winnen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbyb
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-10 21:51
Ik wilde vandaag AirPods Pro 3 kopen bij Amac. Er werd mij als advies gegeven nog even te wachten omdat ze er erg veel terug krijgen. Allemaal met klachten mbt kraken. Gewoon ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

geen last van kraken, en heb ze sinds release. En als het zo zou zijn (zoals met de first gen) dan is er altijd nog AC+

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vandaag mijn AirPods Pro 3 eindelijk binnen. Net een half uurtje in gehad maar ze doen pijn aan mijn oren (ANC uit). Het werd dusdanig oncomfortabel dat ik ze uit moest doen. De fit is volgens Instellingen goed, er lekt geen geluid.

Morgen de kleinere tips proberen. Wel balen dit. De AirPods Pro 2 zaten echt perfect bij mij. Voelde veel zachter/soepeler in mijn hoor. De tips van de 3 voelen harder aan. Alsof er schuim in zit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Mog schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:44:
Vandaag mijn AirPods Pro 3 eindelijk binnen. Net een half uurtje in gehad maar ze doen pijn aan mijn oren (ANC uit). Het werd dusdanig oncomfortabel dat ik ze uit moest doen. De fit is volgens Instellingen goed, er lekt geen geluid.

Morgen de kleinere tips proberen. Wel balen dit. De AirPods Pro 2 zaten echt perfect bij mij. Voelde veel zachter/soepeler in mijn hoor. De tips van de 3 voelen harder aan. Alsof er schuim in zit.
Ik heb ze om deze reden ook teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

giantgiantus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Ik heb ze om deze reden ook teruggestuurd.
Ik wil ze niet terugsturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Mog schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:05:
[...]

Ik wil ze niet terugsturen :'(
Ik vind de 2 veel fijner. De drie sluiten ook te hermetisch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

giantgiantus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:11:
[...]

Ik vind de 2 veel fijner. De drie sluiten ook te hermetisch af.
De 2 voel ik niet eens. Dan kan ik oprecht zoeken naar mijn AirPods terwijl ze in mijn oor zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones

Dat is toevallig dat is de hele verbetering van de 3, dat schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:13

Same hier, daarom teruggestuurd :) AirPods Pro 2 FTW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb nu de S tips in. Die zijn zeker weten comfortabeler. Maar de fit is minder dan bij de AirPods Pro 2. Ook moet ik ze er echt goed induwen om geen geluid te lekken. Vooral rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Yucko schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:09:
geen last van kraken, en heb ze sinds release. En als het zo zou zijn (zoals met de first gen) dan is er altijd nog AC+
Dit probleem lijkt me nou typisch iets wat je niet via een apart bijbetaalde verzekering zou moeten oplossen. Apple hoort hier gewoon netjes mee om te gaan, of je nou AC+ hebt aangeschaft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:44
MartijnMartijn schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:19:

Herken dit wel. Heb de pro 1, maar de accu is wat slechter en ANC werkt niet meer, dus dacht koop de 3. Maar ze zitten vrij slecht. Andere tips werken niet. Ze vallen uit m’n oren met hardlopen. Juist waar veel mensen klagen over de 1e pro’s dat ze uitvielen, had ik daar juist geen last van. Nu is het dus andersom. Ze steken ook ver uit je oren, iets wat ik niet mooi vind maar wat het ook makkelijker maakt om ergens aan te haken (drukke metro ofzo). Kortom, twijfel achtige upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik gebruik AirPods sinds de allereerste generatie en heb hiervoor ook nog de eerste generatie AirPods Pro gehad en nooit problemen mee gehad.
Maar nu, met de nieuwe AirPods Pro 3, is de oplaadcase na slechts 3 weken al defect.

De case laadt niet meer op en is helemaal dood. De oortjes zelf werken nog wel, maar zijn nu leeg.

Apple Support verwees me eerst naar de lokale Amac, maar die kunnen het niet oplossen omdat ik dan de gegraveerde case niet terug zou krijgen met gravering.

Dus weer contact met Apple en nu afwachten tot de koerier ze op komt halen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste