Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:50
Prophasis schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:25:
Voor de Amazon mensen, er is nu een discount op bestellingen boven de 50eu, dus ook op de airpods. Eerst vragen ze om terug te sturen en opnieuw te bestellen, met wat heen en weer verkeer via chat de 10,- alsnog als voucher teruggekregen. Kleine moeite voor een tientje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZNNQTXzJ8_qPhgg6-uctUXT2vA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IfPQyoDkM2Jaj0gJGHmiU84k.png?f=fotoalbum_large

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 18:47
Helaas, ik had ook interesse :)
Algemene voorwaarden

"Artikelen die in aanmerking komen: De Promotiecode kan enkel worden ingewisseld voor artikelen die door Amazon worden verkocht op de website www.amazon.nl, met uitzondering van artikelen die worden verkocht door onafhankelijke verkopers (zelfs als deze "fulfilled by Amazon" of "Prime Eligible" zijn), Warehouse Deals, digitale producten, boeken, e-books, baby- en kindervoeding, e-sigaretten (inclusief e-liquids, navullingen en accessoires), Apple producten, niet-uitgebrachte videogames, leveringskosten, of tegen cadeauverpakkingskosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
Ik had nooit eerder pro’s maar moet zeggen dat de ap3’s me wel bevallen.
Wel de S gebruikt. De XS zitten nog net wat fijner maar zitten ook wat losser.
De scan raadt mij de XS niet aan, omdat die niet goed sealen.

Nu nog het hardlopen proberen. Hoop dat ze goed blijven zitten.
De reguliere AirPods 2 t/m 4 vallen er snel uit en zijn alleen te gebruiken om te rennen met siliconen oorhaakjes.

Het geluid is goed, veel beter dan de 4. En de ANC werkt ook erg goed. Dempt veeeeeel meer dan de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 16:16
Waar kan ik die korting vinden? Krijg ze zo binnen.. maar 10tje is een 10tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:37
Net wat geks mee gemaakt met de watch, vorige week al wezen lopen met WatOs26.
Ik kreeg toen melding scherm, dit is nieuw. en dan kon je door gaan.

Prima workout hardlopen buiten aangedrukt, na de muziek app gegaan. mijn offline muziek aangedrukt en gaan.
Nu ging ik vandaag weer lopen, kreeg ik weer nieuwe scherm als je oorkout voor eerst opent. en mijn offline muziek bleef er maar een rondje draaien(Of die aan synchroniseren was).
Ik heb dan wel een nieuwe iPhone, maar de muziek staat offline op de watch. dus dat zou toch niet uit moeten maken ?.

edit:

Oké schijnbaar moet de muziek opnieuw gedownload worden, nou ja goed hij hangt nu aan de lader. dus hij kan ze gang gaan :).

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-09-2025 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:23
Mijn eerste indruk, waarbij mijn referentie is gebruik als eenzijdig gehoorapparaat (51dBhl rechts, verbeterd vanaf 60dBhl in maart, 55dBhl in april en >100dBhl in januari. Spraakherkenning 20-40% en wat ik hoor is op een draagtoon van een snerpende wekker - mijn rechteroor is officieel heel, heel erg stuk... officiële diagnose onverklaarbare plotsdoofheid)
Ik ga me dus ook niet uitlaten over geluidskwaliteit... mijn tijd als zelfverklaarde audiofiel is hierdoor echt wel over.

Het doel van gehoorversterking op een oor wat nogal goed stuk is helpen met stemisolatie, positiebepaling en hopelijk gebruik maken van neuroplasticiteit en de spraakherkenning verbeteren.

Mijn vergelijk is een AudioNova V5 gehoortoestel (op proef) nog niet ingeregeld door Audiologisch centrum (Recept Audiologisch centrum kunnen ze blijkbaar niet bij Schoonenberg, met name tinnitus-maskering, en toestel ging defect op de dag van de afspraak met audioloog 8)7) Het is een achter-het-oor model met op maat gemaakt oorstukje.

Comfort tussen de 2 is vergelijkbaar.

Op kantoor heb ik voornamelijk met de rechter AirPod gelopen, 1-op-1 vergelijk met de AudioNova.
En de ervaring doet absoluut niet onder voor de AudioNova. Ik denk zelfs iets beter. Fysieke vergadering kon ik persoon rechts van mij vrij goed volgen... Mijn indruk is iets beter dan met de AudioNova.

Met 2 AirPods is de ervaring nog beter, maar het klinkt nogal onwennig op links.

Op de fiets vind ik de AirPods een drama. Met ANC aan hoor ik wel wat ik niet wil horen (Wind geruis) en niet wat ik wel wil horen (Verkeer). Zonder ANC is het alleen maar herrie. niet te harden. Zonder ANC is muziek (of navigatie) dus ook niet te horen. Ik zal hiervoor dus absoluut de Shokz OpenRun blijven gebruiken.

In de trein werken de AirPods weer duidelijk beter dan de Shokz. Ik heb in drukke omgeving echt moeite om muziek en spraak te horen met de Shokz via het open oor, dus droeg vaak een licht dempend (zwem) oordopje.

Nadeel van de AirPods in vergelijk met de AudioNova: die werkt 2 dagen op een lading... Maar geen bijladen in de case zonder stroombron.
De AirPods case is duidelijk compacter (helft van volume).

En dan niet onbelangrijk: De AudioNova kost na 75% vergoeding basisverzekering bijna €500 incl laadcase (die meer kost dan de AirPods incl case)... en verzekering tegen verlies en diefstal (ziektekosten verzekering dekt maar 1x per 5 jaar)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 09:28
jonhy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:08:
[...]

Kan je eens een concreet voorbeeld geven van waar je APP3 echt betere ANC heeft dan APP2? Geloof wel dat het per persoon ander kan zijn (ook door de vorm en aansluiting). Maar als iemand een concreet voorbeeld heeft van een situatie waar dat zo is, dan kan ik het ook proberen te her produceren
Ik ben zelf ook van mening dat de anc echt beter is. Ik had ze op de fiets op en anc stond nog aan(ik heb dit normaal nooit, of in ieder geval niet met opzet). Maar ik hoorde beduidend minder 'algemeen' straat geluid. Natuurlijk werkte het voorheen al goed voor monotone geluiden, maar losse onvoorspelbare geluiden kwamen er altijd nog wel doorheen. Dit was met APP3 mijn inziens ook nagenoeg niet meer hoorbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:07

JB

Cédric roelt!

Iemand trouwens ervaring met oude AirPods juist ontkoppelen? Vergeten bij Bluetooth gaat prima maar ik krijg ze niet uit Find My? Nu wil ik de APP2 koppelen bij mijn vrouw haar iPhone en dan zegt ie dat ze “niet van haar zijn”

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
JB schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:38:
Iemand trouwens ervaring met oude AirPods juist ontkoppelen? Vergeten bij Bluetooth gaat prima maar ik krijg ze niet uit Find My? Nu wil ik de APP2 koppelen bij mijn vrouw haar iPhone en dan zegt ie dat ze “niet van haar zijn”
even koppelen en dan verwijderen via de zoek mijn app? ik heb daar een optie verwijderen nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wognummer schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:42:
[...]

even koppelen en dan verwijderen via de zoek mijn app? ik heb daar een optie verwijderen nl
Ja maar dan verdwijnen ze niet. Al meermaals gepoogd te verwijderen in Find My. Je moet dan ook het AppleID wachtwoord ingeven, dat accepteert ie maar wordt niet verwijderd daarna.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:58

tomtom901

Moderator General Chat
Oh serieus vanochtend werkte die nog wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:52:
[...]

Oh serieus vanochtend werkte die nog wel..
Inderdaad, vanochtend om half 10 voor 239 kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 12:09
Ik zie veel reacties van mensen die de AirPods Pro 3 minder positief of gelijk beoordelen ten opzichte van de Pro 2. Houd er daarbij rekening mee dat je nieuwe oordopjes eerst de tijd moet geven om “in te spelen”, en dat je ze vaak vergelijkt met al ingespeelde APP2’s.

Zelf kom ik van een set Jabra Elite 10 en ben tot nu toe erg tevreden. Erg goed geluid voor in-ears, maar vooral de ANC vind ik een groot top: op kantoor hoor ik niets van mijn omgeving, en ook tijdens fietsen, hardlopen of roeien op de roeitrainer werkt het uitstekend. Absoluut geen spijt van mijn aankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:01
SvenVis schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:13:
Ik zie veel reacties van mensen die de AirPods Pro 3 minder positief of gelijk beoordelen ten opzichte van de Pro 2. Houd er daarbij rekening mee dat je nieuwe oordopjes eerst de tijd moet geven om “in te spelen”, en dat je ze vaak vergelijkt met al ingespeelde APP2’s.

Zelf kom ik van een set Jabra Elite 10 en ben tot nu toe erg tevreden. Erg goed geluid voor in-ears, maar vooral de ANC vind ik een groot top: op kantoor hoor ik niets van mijn omgeving, en ook tijdens fietsen, hardlopen of roeien op de roeitrainer werkt het uitstekend. Absoluut geen spijt van mijn aankoop!
Of inspelen nut heeft is al discutabel. Maar voor AirPods is dit zeker niet nodig. Dit zijn geen high-end hoofdtelefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
  • Laatst online: 30-09 12:09
La1974 schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:29:
[...]

Of inspelen nut heeft is al discutabel. Maar voor AirPods is dit zeker niet nodig. Dit zijn geen high-end hoofdtelefoons.
Thanks voor de correctie, wist ik niet. Scheelt weer wat geduld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik heb vandaag even een rondje gefietst met de 1 2 en 3 (dochter en vrouw even zonder airpods laten rondlopen :D)

het is echt wel een stuk beter dan 1 en 2 qua windruis, ANC kan ik op de fiets (tussen de weilanden) niet beoordelen maar lijkt fijner maar morgen naar het werk als ik wat meer de stad in moet maar eens kijken

ik kom van de 2 (maar vooral omdat mijn dochter graag airpods wilde nieuwe gekocht zodat mijn vrouw en ik door konden schuiven) geen spijt zover

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:07
Ik heb ze inmiddels een paar dagen in gebruik en vind het een grote stap vooruit ten opzichte van de APP2 :) Het geluid en de ruisonderdrukking springen er met name in positieve zin uit. Ze klinken een stuk voller, alsof ze een breder geluidsbeeld hebben. Ze gaan nog lager en hoger. De fit is in mijn geval ook een stap vooruit.
Enige punt wat ik herken is dat het draagcomfort anders is. Ik zou niet willen zeggen minder prettig, maar als je van de APP1 of APP2 gewend bent is het even wennen. Na een paar dagen merk ik het eigenlijk niet meer op.

Ik lees ook minder positieve reacties hier welke ik zelf niet herken. Dat gezegd hebbende... Ik heb al een aantal HiFi setups gehad en er is niks zo persoonlijks als geluid. Ik heb wel eens B&W speakers aangeschaft die overal een vijf sterren beoordeling en awards kregen, maar ik kon er niet aan wennen. Daarna overgestapt op KEF en daarmee voelde ik direct een klik. Maar er zijn ook mensen die juist weer niet naar een KEF kunnen luisteren.

Het is dus niet dat de mensen die kritiek hebben onjuist zijn, maar wat ik wil zeggen is dat er niks zo subjectief is als audio voorkeur. Je zult het dus echt zelf moeten horen om te beoordelen of je het nieuwe geluid een vooruitgang vind of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Laatst online: 15:36
Ai! Zonde. Ik had de Airpods al binnen en heb dus met terugwerkende kracht de 10,- als voucher gevraagd. Daar doen ze wel wat moeilijk over maar werkt uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 02:55
Silversin schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:41:
[...]

Inderdaad, vanochtend om half 10 voor 239 kunnen bestellen.
Ik krijg in het betaalscherm de melding dat de 10 euro korting (sep10 ingevuld) niet kan worden ingewisseld bij aankoop van de airpods pro 3. Zie ik iets over het hoofd? Ik lees in de voorwaarden ook dat Apple producten zijn uitgesloten maar blijkbaar is het jullie alsnog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pixelz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:47:

Ik krijg in het betaalscherm de melding dat de 10 euro korting (sep10 ingevuld) niet kan worden ingewisseld bij aankoop van de airpods pro 3. Zie ik iets over het hoofd? Ik lees in de voorwaarden ook dat Apple producten zijn uitgesloten maar blijkbaar is het jullie alsnog gelukt?
Je ziet elke post in deze thread over het hoofd die meldt dat het niet werkt voor Apple producten, inclusief de post direct boven die van jou ;)
Een enkeling die op tijd was is het nog wel gelukt, maar iedereen daarna zat ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ik zag gisteren ineens dat de AirPods Pro (2 en 3) als gehoorbescherming voldoen aan de EN 352 norm als je dat activeert in de instellingen. Ga ze bij een volgend concert eens testen ipv standaard oordoppen ter bescherming, ben benieuwd!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
Inmiddels zijn ze overal uitverkocht. Net nu mijn APP1 de geest geeft haha. Zuur dat ze zaterdag nog wel leverbaar waren. Nu 2 weken wachten, zucht.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibby834
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-09 22:09
Mijn linker oortje geeft (zo goed als) voortdurend een licht piepend of ruisend geluid. Wanneer ik het aanraak, wordt dit nog erger en geeft het een duidelijk en kort piepgeluid. Anders lijkt het soms wel in en uit te 'faden'.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (schoonmaken, andere tips gebruiken), maar tot nu toe zonder resultaat. Het rechter oortje functioneert voorlopig wel normaal. Ze komen alleszins net uit de doos & heb ze eigenlijk nog niet gebruikt door dit probleem.

Ik lees op reddit dat meer mensen dit ervaren maar vroeg me af of er hier nog mensen waren die dit probleem erkennen? Doet me alleszins denken aan de APP1 waar er ook een gelijkaardig defect was..

Denk dat ik ze dus maar terugstuur en hoop dat het bij de volgende niet voorvalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Gisteren toch de vertraagde verzending van Amazon binnen gekregen dus nu 2 setjes liggen. Daarom dacht ik laat ik dan toch maar een setje proberen en tot nu toe ben ik na een half uurtje helemaal niet onder de indruk.

Als ik dit vergelijk met de Soundcore Liberty 4 (en vooral de 4 NC) is de ANC niet beter dan de 4 NC (heb een goede fit volgens de app) en het geluid is ook vrij schel? Dit is met Spotify en YT. Zou ik een setting over het hoofd gezien kunnen hebben?

Ik snap dat er Apple tax bestaat, maar ik mag toch wel betere prestaties verwachten voor minimaal 150 euro meer? Ik test nog even door. Ze zitten wel goed trouwens met de standaard maat die er op zit.

Edit : Hmm als ik Google zie ik dat ik gelijkwaardig kwaliteit geluid mag verwachten en een stuk betere ANC (Airpod 2 pro vs Soundcore Liberty 4) dus ik ga nog eens alle opties door, want ik snap er niks van. Geluid moet je aan wennen, maar ANC zou gelijk moeten opvallen.

Edit 2 : Met de Spotify equaliser de schelle trebble al aardig kunnen weg krijgen. Het gaat de goede kant op. Met de 60Hz omhoog gooien heb ik ook ineens bass :)

[ Voor 29% gewijzigd door Beakzz op 23-09-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Die foam tips worden kleiner na dragen volgens mij. Ineens zitten ze minder secure. Ik ben nu van maat S terug naar de default M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Hier gaan de pro 3's weer terug. Ik vind ze veel en veel te schel en krijg er na 5 minuten hoofdpijn van vooral bij youtube filmpjes. Jammer, ik keek er erg naar uit en vind de bass een stukje beter. Toch maar terug naar de pro 2's of wellicht eens een paar van Sony proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
CoiLive schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:32:
Hier gaan de pro 3's weer terug. Ik vind ze veel en veel te schel en krijg er na 5 minuten hoofdpijn van vooral bij youtube filmpjes. Jammer, ik keek er erg naar uit en vind de bass een stukje beter. Toch maar terug naar de pro 2's of wellicht eens een paar van Sony proberen.
Heb je Audio & Visual > Headphone Accomodations geprobeerd?

Tune audio for Vocal Range, Moderate gebruik ik nu. Het geluid veranderd daarmee drastisch. Hoewel ik nog vind dat ze bij bepaalde tracks klinken als opgeblazen speakers met te veel bass.

Tron Ares OST (Nine Inch Nails) klinkt niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 23-09-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:41:
[...]

Tune audio for Vocal Range, Moderate gebruik ik nu. Het geluid veranderd daarmee drastisch. Hoewel ik nog vind dat ze bij bepaalde tracks klinken als opgeblazen speakers met te veel bass.

Dat wilde ik wel doen, maar kreeg een melding dat ik eerst iets uit moest zetten en kon dat zo snel niet vinden. Daarnaast switch ik vaak tussen mijn iPhone, Android telefoon (werk), Macbook, GamePC, Steamdeck en de Apple TV en kan/wil niet overal zitten klooien met bepaalde (workaround) eq settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medxion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:32
Heeft iemand toevallig ervaring met het gebruik van de AirPods Pro 3 in combinatie met een MacBook voor MS Teams? Ik ben benieuwd hoe de microfoonkwaliteit zich verhoudt tot bijvoorbeeld de AirPods 2 of gewoon in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
B-Bandit schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:19:
Inmiddels zijn ze overal uitverkocht. Net nu mijn APP1 de geest geeft haha. Zuur dat ze zaterdag nog wel leverbaar waren. Nu 2 weken wachten, zucht.
Ik bestelde zondag bij Amazon met levertijd 2 weken en het werd de volgende dag geleverd.
Dus wie weet heb je mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
dimocash schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:51:
[...]

Ik bestelde zondag bij Amazon met levertijd 2 weken en het werd de volgende dag geleverd.
Dus wie weet heb je mazzel.
Er komen dagelijks teruggestuurde binnen dus dan krijg je er zo een (met oorsmeer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Niet perse AirPods 3 specifiek maar ben doosje vergeten op kantoor en oortjes liggen dus los op tafel en blijven nu constant gekoppeld en actief. Best irritant als ik een filmpje open op iPhone en hoor niets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

amphora schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:13:
Niet perse AirPods 3 specifiek maar ben doosje vergeten op kantoor en oortjes liggen dus los op tafel en blijven nu constant gekoppeld en actief. Best irritant als ik een filmpje open op iPhone en hoor niets…
Kun je op je iPhone bij settings - Bluetooth de dopjes dan niet disconnecten?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:03:
[...]

Er komen dagelijks teruggestuurde binnen dus dan krijg je er zo een (met oorsmeer) ;)
Nee hoor, Amazon verkoopt geen producten die terug gestuurd worden als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
schumi1986 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:23:
[...]

Nee hoor, Amazon verkoopt geen producten die terug gestuurd worden als nieuw.
Nee inderdaad dat zullen ze nooooit doen. Die gaan allemaal op de e-waste stapel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:31:
[...]

Nee inderdaad dat zullen ze nooooit doen. Die gaan allemaal op de e-waste stapel.
Je maakt met jou reactie mensen onzeker die bij Amazon willen bestellen, en blijkt dat je er ook nog eens niets van begrijpt.

Terug gestuurde spullen waarvan de doos is opengemaakt wordt verkocht als gebruikt voor een gereduceerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:53
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:31:
[...]

Waarom dan eerst zo’n domme reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:36
Dat dacht ik ook altijd. Maar recent zowel van Bol als Amazon dingen gekocht die evident terug waren gestuurd. Kreeg van beide bedrijven wel een reactie van “sorry had niet mogen gebeuren”. Maar een teruggestuurd product komt niet zomaar terug in het bestelproces. Dus ik snap zijn reactie wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:27

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ben toch van plan om de AirPods Pro drie aan te schaffen. Jammer dat er zo gefabriceerde schaarste is bij Apple en ze pas half oktober beschikbaar zijn. Had verwacht dat ik een product als AirPods wel gewoon direct bij Apple kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:03:
[...]

Het lijkt mij sterk dat degene die ik kreeg al gebruikt was.
Doos was zelfs verzegeld.

Terug gestuurde verkoopt Amazon (Coolblue ook) als tweedehands. Ze vermelden het dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:50
dimocash schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:20:
[...]

Het lijkt mij sterk dat degene die ik kreeg al gebruikt was.
Doos was zelfs verzegeld.

Terug gestuurde verkoopt Amazon (Coolblue ook) als tweedehands. Ze vermelden het dus.
Ja bij Apple producten is het haast onmogelijk met die verzegeling die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:36
ryanator schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:51:
Ben toch van plan om de AirPods Pro drie aan te schaffen. Jammer dat er zo gefabriceerde schaarste is bij Apple en ze pas half oktober beschikbaar zijn. Had verwacht dat ik een product als AirPods wel gewoon direct bij Apple kon kopen.
Wat bedoel je? Ze zijn gewoon op? Redelijk logisch toch bij een nieuw product?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas1750
Heb ze nou een dag een gebruik. Kom vanaf de AirPods 2e gen. Wat een verademing in geluid maar ook hoe ANC werkt! Echt top! Geluid is ooo goed zonder tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Nu online
StrayDog schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:40:
[...]

Waarom dan eerst zo’n domme reactie?
:'( Gewoon een geintje man, doe niet zo dom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:37
giantgiantus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:46:
[...]

Wat bedoel je? Ze zijn gewoon op? Redelijk logisch toch bij een nieuw product?
Mwa, na 3 generaties airpods pro heb je als bedrijf wel redelijk in de smiezen wat de vraag zal zijn en kan je zo een forecast maken wat je aanbod moet zijn om aan de vraag te voldoen. Oftewel ze zijn bij Apple hardstikke incompetent (maar dat acht ik onwaarschijnlijk) of marketingtechnisch vergroot een uitverkocht product de begeerte/verlangen naar het product bij de consument (waarschijnlijker).

Dat is geen nieuwe truuk. Bij de iPhone is het door de jaren vaak genoeg gedaan. Game consoles, videokaarten, horloges, auto's noem het maar op. In iedere industrie kom je het tegen, het levert gewoon meer geld op.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:37
thomas1750 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:50:
Heb ze nou een dag een gebruik. Kom vanaf de AirPods 2e gen. Wat een verademing in geluid maar ook hoe ANC werkt! Echt top! Geluid is ooo goed zonder tweaken
M'n airpods pro 2 zijn technisch gezien nog goed. Op basis van je eigen ervaring; zou je het de €250 waard vinden om te upgraden van werkende airpods pro 2 naar airpods pro 3?

Ik twijfel zelf namelijk nog.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Wel fijn dat de Air Pods Pro niet in de AP1 of AP2 case past. Scheelt weer een hoop geëikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
MainframeX schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:28:
[...]

M'n airpods pro 2 zijn technisch gezien nog goed. Op basis van je eigen ervaring; zou je het de €250 waard vinden om te upgraden van werkende airpods pro 2 naar airpods pro 3?

Ik zit met hetzelfde, mijn airpods pro 2 werken nog redelijk goed maar als de anc duidelijk beter is heb ik er wel het geld voor over. Ook bijvoorbeeld geluidskwaliteit bij bellen in de auto (minder ruis voor gesprekspartner) is mij wel wat waard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
glnk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:41:
[...]

Deze setting en wat settings die ik van een website gehaald heb voor Spotify (volume setting en equalizer) maken de luister ervaring een stuk prettiger.

Vooral Spotify op de low volume setting maakte alles minder schel. Toch vreemd dat dit bij de Soundcores nooit een ding was. Alsof de AirPods veel gevoeliger zijn voor overdrive 🤷‍♂️

Link : https://pkruszynski.mediu...e-headphones-60a124dda682

Edit : Ja dit is een basis waar ik mee kan werken. Bij Madness van Muse bv is de bass strak, de vocals niet schel en de gitaar stukken gaan ook lekker. Morgen (later vandaag :+) verder tunen

Waste my time van Kolsch (EDM) klinkt nu ook goed en die was vanmiddag niet te doen zo schel

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 24-09-2025 03:47 ]

• thomas1750
MainframeX schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:28:
[...]

warcow schreef op woensdag 24 september 2025 @ 01:15:
[...]

Ik zit met hetzelfde, mijn airpods pro 2 werken nog redelijk goed maar als de anc duidelijk beter is heb ik er wel het geld voor over. Ook bijvoorbeeld geluidskwaliteit bij bellen in de auto (minder ruis voor gesprekspartner) is mij wel wat waard. :)
Ik had echt de AirPods 2e gen, dus de normale. Niet de pro😱. Dus de stap van de pro2 weet ik niet☺️

[ Voor 29% gewijzigd door thomas1750 op 24-09-2025 07:17 ]

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
Ik kom van Airpods (2019) naar de Airpods Pro 3, wat een verschil zeg (was te verwachten). Noise cancelling werkt in het OV echt super, langsrazende treinen hoor je zelfs niet. Ik gebruik de grootste ear tips na wat proberen, deze blokkeren het meeste omgevingsgeluid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
AirPods Pro 3 nu op voorraad bij de Apple Store in Amsterdam

• JB

JB

Cédric roelt!

In het kader van piepjes (die men hoort bij de 17Pro camera), had ik al langer een elektronisch piepje wat me opviel wanneer het echt stil is in mijn "homeoffice. Nu ben ik daar (ook) achter! De AirPods case? doet dit! Heb nu meerdere keren met verschillende cases op verschillende locaties dit gepiep gehoord, als de AiPods in de case gaan na gebruik. Dus de 3 maar ook de 2 doen dit alhier. Iemand ook al eens opgevallen? Soort "pie-de-lie-piep" :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
JB schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:53:
In het kader van piepjes (die men hoort bij de 17Pro camera), had ik al langer een elektronisch piepje wat me opviel wanneer het echt stil is in mijn "homeoffice. Nu ben ik daar (ook) achter! De AirPods case? doet dit! Heb nu meerdere keren met verschillende cases op verschillende locaties dit gepiep gehoord, als de AiPods in de case gaan na gebruik. Dus de 3 maar ook de 2 doen dit alhier. Iemand ook al eens opgevallen? Soort "pie-de-lie-piep" :D
Dit had ik ook al bij mn APP2, heb de eerste paar keer ook moeten zoeken waar het vandaan kwam. :+

per aspera ad astra

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 17:28
Zijn er meer mensen met problemen tijdens het bellen met de AirPods Pro 3?
Bij mij is de geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken echt slecht en daarnaast kan ik het volume helemaal niet regelen. Muziek en andere audio klinken prima, maar bellen is bijna niet te doen.

Hebben jullie hier ook last van of misschien al een oplossing gevonden?

• Carlos0_0
Viresh87 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:40:
Zijn er meer mensen met problemen tijdens het bellen met de AirPods Pro 3?
Bij mij is de geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken echt slecht en daarnaast kan ik het volume helemaal niet regelen. Muziek en andere audio klinken prima, maar bellen is bijna niet te doen.

Hebben jullie hier ook last van of misschien al een oplossing gevonden?
Ik heb pas 1 keer gebeld met de Airpods Pro3, maar ook ik vond het geluids kwaliteit echt slecht.

• JB

JB

Cédric roelt!

Geen enkel probleem. Ook al uren in Teams vergaderd. Werkt perfect.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 17:28
Ik denk dat ik het al heb gevonden, aangepaste koptelefoon stond aan en zachte geluiden stonden op sterk. Als ik het op licht of matig zet is het al iets beter en als ik aangepaste koptelefoon helemaal uit zet is het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEjJY-OPugkxgXQvRMtSmp0FL6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/391jwIPIvPhaNAWzEcs4SSoU.png?f=fotoalbum_large

• Carlos0_0
Viresh87 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:59:
Ik denk dat ik het al heb gevonden, aangepaste koptelefoon stond aan en zachte geluiden stonden op sterk. Als ik het op licht of matig zet is het al iets beter en als ik aangepaste koptelefoon helemaal uit zet is het prima.

[Afbeelding]
Moest de optie eens zoeken, want hij stond niet bij de Airpods zelf.
Ik heb hem eens op matig gezet, benieuwd wat dit doet. bedankt voor de tip ieder geval :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:30:
[...]

Moest de optie eens zoeken, want hij stond niet bij de Airpods zelf.
Ik heb hem eens op matig gezet, benieuwd wat dit doet. bedankt voor de tip ieder geval :).
Waar staat het dan wel? Kan het niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
amphora schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:31:
[...]

Waar staat het dan wel? Kan het niet vinden
Toegankelijkheid opties, ik heb hem gevonden door de zoekbalk te gebruiken.
Het staat bij Audio & Visueel.

• JB

JB

Cédric roelt!

De case is wel rap leeg! :o

Mijn boefje is liev!

• Carlos0_0
Ja dat idee heb ik ook, ik heb de case zaterdag of zondag nog geladen. en nu nog 22% in de case.
Waarbij ik de oude case niet eens elke week hoefde te laden, ik gebruik de airpods dan ook niet de hele dag/elke dag.
Maar nog een keer opladen, en dan zien hoelang die het volhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-09-2025 11:43 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:42:
[...]

Ja dat idee heb ik ook, ik heb de case zaterdag of zondag nog geladen. en nu nog 22% in de case.
Waarbij ik de oude case niet eens elke week hoefde te laden, ik gebruik de airpods dan ook niet de hele dag/elke dag.
Maar nog een keer opladen, en dan zien hoelang die het volhoud.
Er gaat meer "juice" in de APP3 tov de APP2, waarbij de case dezelfde accu heeft behouden zover ik weet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Klopt, de AP2 kon je 4x opladen met de case en de AP3 maar 2x, dus gaat twee keer zo snel voor je gevoel al is het in de praktijk iets minder omdat de oortjes zelf iets langer mee gaan.

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:35
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:48:
[...]

Ik was met de Pro 1 en Pro 2 Medium, nu heb ik even met de dopjes zitten spelen maar kom er nog niet helemaal uit. Ik ben uiteindelijk geland op S maar gek genoeg vond ik L ook fijn zitten.

Het voordeel van S voor mij is dat ik ze gewoon weer in mijn oor kan doen zonder te draaien, L moet ik wel nog iets draaien maar dan heb ik niet de pijn/gevoeligheid van M.

Ik ga dus de komende dagen even voor S, kijken of die in mijn oor blijven zitten. S heeft alleen wel als nadeel dat ik rechts dan geen "akoestische afdichting" heb maar ik merk daar verder eigenlijk niets aan in de testjes die ik nu gedaan heb.
Ik ben al 3 dagen non-stop bezig met wisselen van dopjes. Ik had altijd M bij de APP1 en APP2, maar nu kom ik er gewoon niet uit. Ik had S geprobeerd, en vond dat eigenlijk wel fijn zitten, maar naar verloop van tijd deden ze pijn. Vervolgens naar XS gegaan, en naar XXS, maar die gingen ook op dezelfde manier irriteren en ik had het gevoel dat ze toch niet helemaal goed zaten (terwijl de seal-test overigens groen, top, perfect, ga zo door aangaf)

Vervolgens weer XS of S geprobeerd. Ook wat pijn, maar ook soms klikjes bij het lopen waarna ik ze weer even goed moet zetten (en dan stopt het ook). Nu maar eens L geprobeerd, die gek genoeg ook wel goed zitten (maar nog steeds met lichte pijn).

Heel eerlijk snap ik er geen reet van. De ANC en het geluid vind ik zeker beter dan de APP2, dus ik wil er echt voor gaan, maar als het met de pijn zo blijft is het helaas wel afgelopen. Ik hoop dat het snel verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@thomas-x-1982 ik had net als @Donstil altijd Medium op de APP1 en 2 (bij de 1 naar Comply gegaan uiteindelijk) en ben bij de 3 nu ook terug gegaan naar Small :) De M zaten me uiteindelijk te strak, met name als je een keer lacht/kauwt.

Mijn boefje is liev!

• _Bailey_
  • Niet online
JB schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:21:
@thomas-x-1982 ik had net als @Donstil altijd Medium op de APP1 en 2 (bij de 1 naar Comply gegaan uiteindelijk) en ben bij de 3 nu ook terug gegaan naar Small :) De M zaten me uiteindelijk te strak, met name als je een keer lacht/kauwt.
''vloeit'' er dan geen geluid langs/uit je oren als je de Small gebruikt?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
thomas-x-1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:06:
[...]

Ik ben al 3 dagen non-stop bezig met wisselen van dopjes. Ik had altijd M bij de APP1 en APP2, maar nu kom ik er gewoon niet uit. Ik had S geprobeerd, en vond dat eigenlijk wel fijn zitten, maar naar verloop van tijd deden ze pijn. Vervolgens naar XS gegaan, en naar XXS, maar die gingen ook op dezelfde manier irriteren en ik had het gevoel dat ze toch niet helemaal goed zaten (terwijl de seal-test overigens groen, top, perfect, ga zo door aangaf)

Vervolgens weer XS of S geprobeerd. Ook wat pijn, maar ook soms klikjes bij het lopen waarna ik ze weer even goed moet zetten (en dan stopt het ook). Nu maar eens L geprobeerd, die gek genoeg ook wel goed zitten (maar nog steeds met lichte pijn).

Heel eerlijk snap ik er geen reet van. De ANC en het geluid vind ik zeker beter dan de APP2, dus ik wil er echt voor gaan, maar als het met de pijn zo blijft is het helaas wel afgelopen. Ik hoop dat het snel verbeterd.
Ik vind eigenlijk L het fijnst denk ik, althans dan kan ik echt alles goed afsluiten en heb ik bijna een Airpods Max achtige NC alleen ze zijn net te groot waardoor ik ze heel erg voel zitten.

Alleen ik ben inmiddels wel weer terug naar M en geen pijn meer, moest toch gewoon even wennen denk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:54:
[...]

Ik vind eigenlijk L het fijnst denk ik, althans dan kan ik echt alles goed afsluiten en heb ik bijna een Airpods Max achtige NC alleen ze zijn net te groot waardoor ik ze heel erg voel zitten.

Alleen ik ben inmiddels wel weer terug naar M en geen pijn meer, moest toch gewoon even wennen denk ik.
Ik ben blijkbaar asymmetrisch... Links M, rechts L. Als ik rechts ook M doe krijg ik daar geen seal volgens de iPhone seal test. Dat de ene groter is dan de andere voel ik ook niet echt eigenlijk, zit best comfortabel zo. Bijkomend voordeel is dat ik gelijk een reserve setje tips heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:58
Inmiddels mail gehad van Amac dat mijn paar klaar ligt om op te halen. Kleine week moeten wachten dus, op 18-9 online besteld en laten afleveren in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:33:
[...]

''vloeit'' er dan geen geluid langs/uit je oren als je de Small gebruikt?
Nee alles is en blijft sealed. Beter dan bij de APP2. De tips lijken gewoon beter te sluiten. Merkte bij ANC op de 2 al snel een lekkend geluid als je lacht of eet en dat heb ik nu niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
erg blij met mijn AirPods Pro 3 welke ik vanmiddag heb opgehaald bij de Store hier in Amsterdam.

toch wel een (goed) hoorbare upgrade tov mijn vorige Pro 2.

Heb de stock eartips vervangen voor een maatje kleiner, daarna de test gedaan en kreeg 2 groene vinkjes/ok.
Geen idee of die test meer een marketing dingetje is ;) dan dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de juiste erartips te vinden die echt bij je passen qua formaat/resultaat.

Maar geluid uit deze Pro 3 is zeer zeker voller, goeie mids en bass, vocals ook stukken beter dan de Pro 2. Zeer tevreden!

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2025 17:28 ]

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
LAD93 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:54:
[...]

Dit had ik ook al bij mn APP2, heb de eerste paar keer ook moeten zoeken waar het vandaan kwam. :+
Holy crap. Ik heb dit dus ook. Ben al maanden aan het zoeken. Het is ook niet elke dag ofzo. Stroom van het hele huis af gehaald en nog steeds gepiep. Ik werd er koekoek van.

Dank voor de tip!

• glnk
  • Nu online
Linus is de eerste Youtuber die het zegt dat geluidskwaliteit verbeterd bij +/- 80% volume. Daaronder overheerst de bass.

https://youtu.be/VC1t56agJ7M?t=1080

[ Voor 26% gewijzigd door glnk op 24-09-2025 18:44 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

peak schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:30:
[...]

Holy crap. Ik heb dit dus ook. Ben al maanden aan het zoeken. Het is ook niet elke dag ofzo. Stroom van het hele huis af gehaald en nog steeds gepiep. Ik werd er koekoek van.

Dank voor de tip!
Graag gedaan :+

Mijn boefje is liev!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:15
Ik heb de Airpods Pro 3 nu een aantal dagen. Ben er zelf erg tevreden over, noise canceling is voor mij goed genoeg (beniwued of ik dat volgende week in het vliegtuig nog zo vind), geluid is meer dan prima en comfort is ook goed met de S eartips.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ik regelmatig een oranje knipperend lichtje op de case heb. De accu is nog vol dus dat kan het niet zijn. Online vind ik dat dit connectiviteit issues zijn. Deze heb ik niet, ze werken perfect. Als advies wordt aangegeven de airpods uit bluetooth instellingen te verwijderen (vergeten) en om ze te resetten. Dit heb ik een aantal keer gedaan, dan gaat het even goed met het bekende groene lampje, maar het oranje knipperende lampje komt steeds terug. De firmware is voor zever ik weet up to date, 8A357.

iemand hier met vergelijkbare issues?

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• thomas1750
Ik had hiervoor de normale airpods, en toen kon ik op het oortje tikken voor volgend nummer. Dat gaat niet met de pro 3 wel?

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:19
thomas1750 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:25:
Ik had hiervoor de normale airpods, en toen kon ik op het oortje tikken voor volgend nummer. Dat gaat niet met de pro 3 wel?
'Klikken' in het oortje: https://support.apple.com/en-us/102628

• thomas1750
Gij bent de beste!

• _Bailey_
  • Niet online
Voor mensen die Spotify gebruiken...stellen jullie zelf in de Spotify app je EQ handmatig in?
Of 1 van de stock presets?

Ik luister voor zo'n 70% naar dance/techno/lounge
En zo'n 30% naar pop/alternative/rock

Kwaliteit stream staat hier op: Zeer Hoog 320 kbps

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 25-09-2025 12:45 ]

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik vind nog steeds het geluid van de AirPods Pro (2 en 3) niet luid kunnen op de iPhone/iPad. Via mijn MacBook Pro kunnen de AirPods veel luider. Heb de instellingen op de iPhone/iPad meerdere keren nagelopen. Geluidscontrole, bescherming tegen harde geluiden, etc. Alles staat uit. Heb alleen de equalizer op 'rock', wat het volume iets verlaagt. Maar regelmatig heb ik de volume slider op 80-90%, terwijl dat op de MacBook vaak ongeveer 60% is.

Zijn er anderen die hier 'last' van hebben? Kan ik op iOS iets doen om het standaard volume iets te verhogen?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:35
bambam1979 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:04:
Ik heb de Airpods Pro 3 nu een aantal dagen. Ben er zelf erg tevreden over, noise canceling is voor mij goed genoeg (beniwued of ik dat volgende week in het vliegtuig nog zo vind), geluid is meer dan prima en comfort is ook goed met de S eartips.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ik regelmatig een oranje knipperend lichtje op de case heb. De accu is nog vol dus dat kan het niet zijn. Online vind ik dat dit connectiviteit issues zijn. Deze heb ik niet, ze werken perfect. Als advies wordt aangegeven de airpods uit bluetooth instellingen te verwijderen (vergeten) en om ze te resetten. Dit heb ik een aantal keer gedaan, dan gaat het even goed met het bekende groene lampje, maar het oranje knipperende lampje komt steeds terug. De firmware is voor zever ik weet up to date, 8A357.

iemand hier met vergelijkbare issues?
Ik weet niet of het vergelijkbaar is. Ik heb ze primair op m’n iPhone geconnect. Op m’n iPad waren de app3 ook connected. Spotify: werkte. En Netflix niet. Geluid kwam via de iPad. Ik zag zelfs de melding dat ze verbonden waren. Heel bijzonder. Moest op de iPad de boel disconnecten, rebooten en weer connecten. Toen werkte het weer. Vandaag was het ook allemaal oké. Moet wel zeggen dat ik tegelijkertijd naar ios 26 over ging. Misschien vertekende dat de boel wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:33:
Voor mensen die Spotify gebruiken...stellen jullie zelf in de Spotify app je EQ handmatig in?

Ja zeker wel. Standaard klonk het voor geen meter met de APP3's vergeleken met mijn soundcores

Vorige post waar ik er wat dieper op in ga :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83508790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:43:
[...]

Ja zeker wel. Standaard klonk het voor geen meter met de APP3's vergeleken met mijn soundcores

Vorige post waar ik er wat dieper op in ga :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83508790
Top! Dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:07
glnk schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:43:
Linus is de eerste Youtuber die het zegt dat geluidskwaliteit verbeterd bij +/- 80% volume. Daaronder overheerst de bass.

https://youtu.be/VC1t56agJ7M?t=1080

• glnk
  • Nu online
Dat geblèr van Linus is irritant/kinderachtig maar zijn kritiek ben ik het wel mee eens en had ik ook al eerder hier gepost of opgemerkt.
- Silicone tips zijn zo lastig te verwijderen dat het voelt alsof je ze sloopt (en dat blijkt nu ook)
- Case is groter dan voorheen terwijl er minder batterij in zit.
- Geluidskwaliteit, eerste indruk is gewoon slecht na de hype door influencers. Misschien als je van eerdere draadloze oordopjes komt dat het relatief gezien een verbetering is.
- Geluidsprofiel verandert afhankelijk van het volume. Ik ben het niet met deze "audiofiel" eens dat dit bijdraagt aan balans door de hele volume-range. Dan was het mij namelijk niet meteen opgevallen.

Ik denk wel dat ik ze houd. Ze zijn zeer fijn voor bij het hardlopen. Met ANC aan ben je helemaal in de zone: weinig last van wind (behalve als het in je oor blaast). Ze blijven ook goed zitten ook al zweet ik als een malle met mijn intensieve runs. Voor mij zijn het de eerste draadloze dopjes en praktisch gezien is het gewoon top met find-my, draadloos laden, compact in de broekzak. Merk wel dat de batterij snel leeg is (vooral van de case), dat geeft ook wel aan dat ik ze veel gebruik. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
Jailhouse schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:23:
[...]

Ik weet niet of het vergelijkbaar is. Ik heb ze primair op m’n iPhone geconnect. Op m’n iPad waren de app3 ook connected. Spotify: werkte. En Netflix niet. Geluid kwam via de iPad. Ik zag zelfs de melding dat ze verbonden waren. Heel bijzonder. Moest op de iPad de boel disconnecten, rebooten en weer connecten. Toen werkte het weer. Vandaag was het ook allemaal oké. Moet wel zeggen dat ik tegelijkertijd naar ios 26 over ging. Misschien vertekende dat de boel wel wat.
Dat is een hele goeie. Die van mij zijn ook met iPhone en iPad geconnect. Zal de iPad er morgen eens uit gooien en kijken wat het dan doet. Hoe je op de hoogte of dat het was. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 07:50
Nu online op voorraad bij Coolblue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:50
rnsmfd schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:31:
Nu online op voorraad bij Coolblue
Maar nog altijd aan die belachelijke meerprijs van € 20.
Ik heb ze gisteren gewoon afgehaald in de MediaMarkt voor € 249.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
glnk schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:36:
[...]

Dat geblèr van Linus is irritant/kinderachtig maar zijn kritiek ben ik het wel mee eens en had ik ook al eerder hier gepost of opgemerkt.
- Silicone tips zijn zo lastig te verwijderen dat het voelt alsof je ze sloopt (en dat blijkt nu ook)
Ik lees dit veel maar dit is mijn ervaring helemaal niet. Gewoon bij de basis pakken en een draai/trekbeweging maken. Nauwelijks lastiger dan bij de APP1 of APP2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:33:

Ik heb zelf een van de presets gebruikt en vervolgens wat aangepast. Ook heb ik wat dingen gewijzigd bij de 'Aangepaste koptelefoon'-settings onder Accessibility. Ik geloof 'Stembereik' en dan 'licht'.

Vind ze nu erg prettig klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
Jailhouse schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:23:
[...]

Was het toch niet, het moment dat ik e op de iPad eruit gooi, ben ik ze ook kwijt op mijn iPhone. Na opnieuw koppelen blijf ik dat oranje lichtje houden. Nu eens proberen de batterij van de case volledig leeg te laten lopen voordat ik weer oplaad. Zag dat als tip online voorbij komen.

Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb ze ook een week nu (eerste wireless gebruiker) en ik ben erg tevreden. Ze zitten in de oren alsof ze er niet zitten, je voelt niets en hoeft niet te pulken om ze goed te zetten. Erg fijn.
De NC is fantastisch; je zet ze aan en je hoort gewoon niets meer. Exact wat je nodig hebt als je alleen muziek wil horen.

Qua geluid moet ik nog ff wennen. Enerzijds kunnen ze alles wat je tegen ze aangooit, anderzijds vind ik mijn bedrade Sennheiser IE800 toch substantieel beter klinken (veel voller en fors meer bass). Maar ik weet niet helemaal of dat een goede referentie is en qua draagcomfort is Apple fors beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09 21:49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bedankt voor de link!

Lange halen snel thuis; de AirPods Pro 3 zijn bijzonder goed qua ANC, transparantie en geluidsweergave. De EQ past zich aan aan het geluidsniveau, zodat bij laag volume muziekstukken nog indrukwekkend zijn en bij hoog volume het geheel niet te overweldigend/schreeuwerig wordt. En grafiekjes die in reviews getoond worden om aan te geven hoe de AirPods klinken zijn volgens deze meneer onzin. Ook omdat de AirPods het drukniveau ín je oor meten en het geluid aan het oor aanpast. Dat kan er ook voor zorgen dat voor sommigen de AirPods Pro 3 minder goed klinken dan de 2, omdat het gehoorkanaal niet bij iedereen gelijk is.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:25
Delerium schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:04:
Ik heb ze ook een week nu (eerste wireless gebruiker) en ik ben erg tevreden. Ze zitten in de oren alsof ze er niet zitten, je voelt niets en hoeft niet te pulken om ze goed te zetten. Erg fijn.
De NC is fantastisch; je zet ze aan en je hoort gewoon niets meer. Exact wat je nodig hebt als je alleen muziek wil horen.

Qua geluid moet ik nog ff wennen. Enerzijds kunnen ze alles wat je tegen ze aangooit, anderzijds vind ik mijn bedrade Sennheiser IE800 toch substantieel beter klinken (veel voller en fors meer bass). Maar ik weet niet helemaal of dat een goede referentie is en qua draagcomfort is Apple fors beter.
Airpods koop je voor de balans. Snel connecten, prima comfort/gemak, esthetisch in orde, goed geluid, prima ANC en aardige prijs. Er is vast beter spul te koop, maar die mist weer iets van hierboven. Airpods is voor een Apple gebruiker de beste koop denk ik, lekker makkelijk.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:52

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Redondo1982 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:33:
[...]

Airpods koop je voor de balans. Snel connecten, prima comfort/gemak, esthetisch in orde, goed geluid, prima ANC en aardige prijs. Er is vast beter spul te koop, maar die mist weer iets van hierboven. Airpods is voor een Apple gebruiker de beste koop denk ik, lekker makkelijk.
Helemaal mee eens. Het is net als met de bekende GOOD - CHEAP - FAST. Pick any two…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1TsZ5aZ7r_sWz79OGNgstvvu1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EVLxmiTTdv1Ui98Wd30uD0c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kies mijn APP ook vanwege het gebruiksgemak. Voordat ik die kocht heb ik andere dopjes gehad, maar potverdorie wat een geëmmer als je ze eerst met je iPhone hebt gebruikt, dan een Youtube-film op de iPad gaat kijken en even later op je laptop ze wilt gebruiken in een online meeting. Dat gedoe heb ik geen zin meer in.

De APP’s zijn mss niet de aller-állerhoogste topkwaliteit, maar behoorlijk goed en met een zeer groot gebruiksgemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 27-09-2025 16:49 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• _Bailey_
  • Niet online
-nvm- Spuit 11. De review van muziekcomposer Lodewijk Vos was al eerder gedeeld hierboven :*)

[ Voor 80% gewijzigd door _Bailey_ op 27-09-2025 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu er wat serieuzere reviews uitkomen lijkt er wat meer consistentie in de resultaten te komen. Maar de conclusies blijven nog wel verschillend.

Ik begrijp dat zo'n beetje alle reviewers die hebben geprobeerd de output van de AirPods te meten het fout hebben gedaan. Ze zijn heel lastig te meten, omdat mbv de interne microfoon het geluid continu aangepast wordt aan hoe het klinkt in je oorkanaal. Elk oor is anders, maar zelfs in hetzelfde oor maakt het verschil in bv hoe ver je een AirPod naar binnen hebt geduwd en zeker welke tip je gebruikt. Dit wordt kort uitgelegd in de video van Lodewijk die al gepost is en wat uitgebreider in deze video van The Headphone Show:
Watch This BEFORE Apple AirPods Pro 3 Reviews

Lodewijk komt echter tot de conclusie dat het geluid van de APP3 fantastisch is, terwijl de reviewers van bovenstaande video zeer teleurgesteld zijn. Zij waren razend enthousiast over de APP2 en hadden hoge verwachtingen van de APP3. Maar die zijn voor hen dus niet waargemaakt door Apple. Opvallend verschil.
Apple AirPods Pro 3 Review: Disappointment of the Year?

Lodewijk geeft wel aan dat hij van de APP1 naar de APP3 is gegaan en dat maakt wel een groot verschil natuurlijk. Hij is van plan om een vergelijking te maken tussen de 2 en de 3, dus wie weet komt daar nog een andere conclusie uit,

Er lijkt wel veel overeenstemming te zijn over de verbeterde ANC en transparantie, maar ook hier is het enthousiasme van Lodewijk goeddeels te verklaren door de vergelijking met de APP1 denk ik. De stap naar de APP2 was op dit gebied a groot. Maar ook de mensen van The Headphone Show zijn te spreken over de ANC verbeteringen en zij zijn intensieve gebruikers van de APP2.

Wat betreft ervaringen van gebruikers heb ik toch wel de indruk dat een grote meerderheid de voorkeur heeft voor het geluid van de APP2 boven dat van de APP3. En dat gaat bijna universeel om het hoogste deel van het frequentiebereik. Apple biedt geen echte EQ mogelijkheden (de enkele voorkeuren adhv muziekgenre zijn veel te hardhandig en de accessibility opties zijn geen EQ) en het is denk ik ijdele hoop om te verwachten dat die er wel ooit gaan komen. Maar als de ervaring van gebruikers dusdanig algemeen negatief is, is er nog wel een kans dat Apple de curve bij zal stellen in een toekomstige firmware update. Wel opvallend dat het nodig zou zijn, want Apple heeft het neusje van de zalm aan audio engineers in huis die dit uiteraard weten. Het moet een bewuste keuze geweest zijn.

Ik ben voor nu vooral benieuwd naar de update van Lodewijk waarin hij de 3 met de 2 vergelijkt.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste