• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Static Noise fix in Transparency Mode.
There is a VERY loud static noise in transparency mode. It can be resolved by going to control centre -> hearing -> toggling down the amplification and voice settings.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonhy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 18:33
SpicyRamen schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:10:
ik heb de anc in meerdere situaties getest, met stromend water, afzuigkap op het hardst, midden in utrecht centraal staan. ik heb zowel de pro 2 en 3 getest en merkte weinig verschil. ik heb zelfs in een oor de pro 2 en de andere de pro 3 en merkte geen verschil. het enige wat ik merkte is dat de 3 de hoge tonen een heel klein beetje beter wegwerkt als ik er echt goed op let. En ja het kan ook echt aan mij liggen dat ik niet het verschil goed merk.

maar de echte deal breaker voor mij, en dat is puur persoonlijk. is dat de pro 3 best snel pijn doen in mijn oren. in tegenstelling tot de pro 2 die ik heel comfortabel vindt.
Gaat mij precies hetzelfde. Ook allebei naast elkaar geprobeerd: op straat, in een drukke koffiezaak, restaurant. Geen verschil en minder comfortabel dan pro 2. Een maat kleiner qua tip helpt wel voor het comfort maar heb idee dat de ANC dan nog meer doorlaat (terwijl telefoon wel aangeeft dat de fit goed is via de test). Vraag mij echt af waar al die reviews vandaan komen die het hadden over betere ANC. Neem aan dat Apple niet een foutje heeft gemaakt qua firmware ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
jonhy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:08:
[...]

Gaat mij precies hetzelfde. Ook allebei naast elkaar geprobeerd: op straat, in een drukke koffiezaak, restaurant. Geen verschil en minder comfortabel dan pro 2. Een maat kleiner qua tip helpt wel voor het comfort maar heb idee dat de ANC dan nog meer doorlaat (terwijl telefoon wel aangeeft dat de fit goed is via de test). Vraag mij echt af waar al die reviews vandaan komen die het hadden over betere ANC. Neem aan dat Apple niet een foutje heeft gemaakt qua firmware ofzo?
Influencers zijn niet de beste bron. Dat blijkt maar weer.

• jonhy
La1974 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:27:
[...]

Influencers zijn niet de beste bron. Dat blijkt maar weer.
Haha dat sowieso. Maar hechte juist meer waarde aan de reviews door “journalisten” van diverse tech kanalen. Die waren over het algemeen ook zeer positief over de ANC. Ging er van uit dat die toch objectiever waren 😋

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
Zijn de pro 3's wel een upgrade tov van de originele pro's? Heb de 2 overgeslagen en heb nog altijd de originele pro's in gebruik. De lightning kabel begint het te begeven en de gebruiksduur van de pro's begint nu minder te worden. Neig naar upgrade naar de pro 3 maar de berichten hier lezend maakt we wel aan het twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik denk dat ook heel veel hier van een Pro2 komen, en die stap toch heel klein lijkt te zijn.
En ook de Pro 2 is al best wat jaren oud, dus ze toch wel een iets grotere upgrade hadden verwacht.

• La1974
jonhy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:34:
[...]

Haha dat sowieso. Maar hechte juist meer waarde aan de reviews door “journalisten” van diverse tech kanalen. Die waren over het algemeen ook zeer positief over de ANC. Ging er van uit dat die toch objectiever waren 😋
Ik heb bewust gewacht op reviews na de officiële release. Gelukkig 😃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:37:
Ik denk dat ook heel veel hier van een Pro2 komen, en die stap toch heel klein lijkt te zijn.
En ook de Pro 2 is al best wat jaren oud, dus ze toch wel een iets grotere upgrade hadden verwacht.
Apple heeft het natuurlijk ook weer op z’n Apples gehyped. 2 x beter dan de Pro 2. Zonder enige onderbouwing uiteraard.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
La1974 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:41:
[...]

Ik heb bewust gewacht op reviews na de officiële release. Gelukkig 😃
ik stond echt op het punt om mijn Pro 2 te vervangen voor de Pro 3.
Als ik zo hier (en op diverse andere buitenlandse fora) lees, mis ik vrijwel niets tov mijn huidige Pro 2.

Weer ff netjes €249 bespaard! :*)

• Carlos0_0
  • Nu online
Volgende week wat meer uitproberen, met weer fietsen na het werk etc.
Al moet je dan ook maar net het weer er voor hebben, ook vaak zat geen last heb van de wind met de pro2.

Maar wat ik zo in de winkel ervaarde geen verschil, en had het idee ANC aan zonder muziek ik met de 3 net iets meer hoorde.
Ik had ze alle 2 bij mij, misschien was het toeval geen idee. op een station testen is ook nog een goeie op zich(Toch iets drukker met geluid dan een supermarkt).

Ook met de muziek toch nog iets meer testen, want had het idee het toch anders klonk soms. Gisteren wezen hardlopen met de watch en wat offline muziek.
Misschien zijn het wat instellingen die ik heb gedaan, gehoor bescherming op zoveel DB en nog wat. het heeft wat meer testen nodig denk ik nog ook.

Maar 1ste induk lijkt het nog niet veel beter, maar goed het heeft misschien wat tijd nodig/ aanpassingen van wat instellingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-09-2025 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:39
APP2 vervangen door de APP3 en mijn eerste indruk is wel degelijk een verbetering in zowel geluidskwaliteit als ANC. Of dat (qua ANC) daadwerkelijk 2X is, kan ik niet beoordelen maar ik merk wel een verschil, dat kan ook (deels) komen door de foam-gevulde eartips.

• jonhy
VeeGee schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:06:
APP2 vervangen door de APP3 en mijn eerste indruk is wel degelijk een verbetering in zowel geluidskwaliteit als ANC. Of dat (qua ANC) daadwerkelijk 2X is, kan ik niet beoordelen maar ik merk wel een verschil, dat kan ook (deels) komen door de foam-gevulde eartips.
Kan je eens een concreet voorbeeld geven van waar je APP3 echt betere ANC heeft dan APP2? Geloof wel dat het per persoon ander kan zijn (ook door de vorm en aansluiting). Maar als iemand een concreet voorbeeld heeft van een situatie waar dat zo is, dan kan ik het ook proberen te her produceren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
VeeGee schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:06:
denk voornamelijk door de foam eartips. Deze houden het geluid goed IN je oren.
Die van Comply Foam zijn bijv vele malen beter dan de stock eartips bij Pro 2, vind ik

of evt deze van SonicFoam

https://www.amazon.nl/SON...d=1758352368&sr=8-11&th=1

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Ik ben ook overgestapt naar de drie, tot nu waren de AirPods Pro 2 de enige Lightning apparaten in ons huishouden dus dat vind ik wel fijn. Wat ik wel handig vind, maar nog niets over had gelezen, is dat je de batterijstatus nu standaard kunt zien en niet meer de case hoeft te openen om dat te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:38
jonhy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:54:
Beetje teleurgesteld om eerlijk te zijn. Alle reviews zeggen dat de ANC echt verbeterd is maar ik hoor echt geen verschil ten opzichte van de pro 2. Sterker nog soms lijkt de pro 3 nog net iets meer door te laten. Weet niet waar die 2x betere ANC zoals door Apple wordt geadverteerd vandaan komt :/
Die '2x betere ANC' zal waarschijnlijk verklaard kunnen worden doordat er nu meer en beter passende dopjes worden meegeleverd. Doordat de passieve demping beter is, werkt ANC ook beter. In theorie. Apple is heel goed in magische marketingtermen, en veel influencers zijn daar (ook financieel) gevoelig voor.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Carlos0_0
  • Nu online
Jimijames75 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:14:
Ik ben ook overgestapt naar de drie, tot nu waren de AirPods Pro 2 de enige Lightning apparaten in ons huishouden dus dat vind ik wel fijn. Wat ik wel handig vind, maar nog niets over had gelezen, is dat je de batterijstatus nu standaard kunt zien en niet meer de case hoeft te openen om dat te checken.
Waar wil jij de batterij status zien dan, er staat geen 50% op het doosje ofzo te knipperen ?.
Ik heb een widget op het meest linke scherm, dus speciale scherm hiervoor. Kan ik het ook zo in 1 opslag zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Die widget bedoel ik ook, met de ap2 moet ik altijd de case openen om de batterij status te zien.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:28
Ik zag net dat de airpods die ik gisteren heb besteld onderweg zijn en die ik vorige week besteld heb nog steeds op een woensdag levering staan (beiden bij Amazon).

Dus logisch om die eerste te cancelen, maar computer says no :+
Unfortunately, we weren’t able to cancel the items you requested and these items will soon be shipped. We apologize for the inconvenience.
Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 17:28
Na één dagje testen ben ik positief verrast. Het geluid is voller en gewoon net wat beter. Ook de ANC merk ik verschil, bepaalde geluiden die bij de Pro 2 nog doorkwamen worden bij de Pro 3 beter weggefilterd.

De pasvorm was in het begin even wennen. Bij de Pro 2 gebruikte ik standaard L in beide oren, maar bij de Pro 3 zit rechts L en links M beter. Na een dag dragen merk ik dat ze nu goed zitten.

Voor mij zijn de Pro 3 een duidelijke upgrade ten opzichte van de Pro 2, vooral qua geluid en noise cancelling. Pasvorm was even zoeken, maar nu ben ik er erg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 09:04
Ik ben ook nog niet overtuigd. Bij de APP2 gebruikte ik de grootste tips en dat werkte geweldig. Nu met de APP3 de grootste tips, maar die zijn net iets kleiner dan de APP2. Krijg de seal volgens Apple wel goed, maar de ruis van mijn luchreiniger blijft er mild doorheen kopmen. Straks in de winkel ook maar eens testen. En anders houd ik de APP2 en dan gaan de APP3 naar iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:43:
[...]

Nou het is meer dat de Soundcore 4 NC een 3e tot een 4e kost van deze dopjes en gewoon goed klinken. Misschien ben ik ouderwets, maar voor 249 euro verwacht ik iets dat beter klinkt en betere noisecanceling kan bieden dan iets wat 80-100 euro kost. Bij de Pro 2 kon ik dat verschil in prijs echt niet verklaren, maar ik heb serieus goud over voor een NC systeem dat schreeuwende kinderen volledig laat verdwijnen (ok het geluid dan).

En ik ga er van uit dat hij ze vergelijkt met deze in-ears van Bose. Anders moet hij stoppen met reviewen.

https://www.bose.nl/nl_nl...=QCUE2-HEADPHONEIN-BLK-WW

Edit :

https://edition.cnn.com/c...est-true-wireless-earbuds. Ja de reviewer heeft het over de in-ears.
Ik heb gister het hele artikel gelezen en zag nergens dat het over de oordopjes van Bose ging, nu zag ik het direct. Dan heb ik niks gezegd :D

per aspera ad astra

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Ik heb ze nog niet maar doe nog met een versleten set APP 2. Zijn wel aan vervanging toe maar als ik dit allemaal lees denk ik dat ik misschien toch gewoon een nieuwe set 2’s haal. Overigens wat zijn de 3’s ontzettend slecht beschikbaar. Even geprobeerd maar geen MediaMarkt of winkels heeft ze. Ik weet dat dat voor iPhones normaal is, maar sinds wanneer zijn Airpods zo’n hype op release day? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
SmartHomer1993 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:43:
Ik heb ze nog niet maar doe nog met een versleten set APP 2. Zijn wel aan vervanging toe maar als ik dit allemaal lees denk ik dat ik misschien toch gewoon een nieuwe set 2’s haal. Overigens wat zijn de 3’s ontzettend slecht beschikbaar. Even geprobeerd maar geen MediaMarkt of winkels heeft ze. Ik weet dat dat voor iPhones normaal is, maar sinds wanneer zijn Airpods zo’n hype op release day? :P
Waarschijnlijk omdat de 1ste generatie pro pods nu wel echt op zijn, en er dus best een grote groep in is voor een nieuwe :).
Nou ja goed na 3 jaar zijn er ook genoeg versies 2 wel an vervanging toe, de Airpods zijn gewoon enorm populair geworden naarmate dat ze uitgekomen zijn.

Had net een goede ANC test met de brandweer die langs mij reed, met muziek aan en anc was die nog prima hoorbaar.
Niet vervelend heel hard en schel, maar ik hoorde hem wel.
Wel jammer dat die niet effe kon blijven staan, zodat ik het verschil met mijn airpods pro 2 te meten :+ .

Edit:

Net 1ste telefoon gesprek toevallig gehad, en moet zeggen vond die behoorlijk bedroevend slecht.
Het geluid was zo dof / hol ik weet niet hoe ik het moet noemen.

Nu kan het ook zijn de andere kant eerst via de luidspreker belde, maar later zat ik aan het oor zij ze. maar merkte nou niet echt verschil.
Ik had volume zelfs nog voluit gezet, maar vond het echt niet goed en prettig luisteren.

Wat ook totaal niet handig was, dat toen ik telefoon gesprek opnam de airpods allemaal dingen wouden instellen via mijn iphone.
Geluid analiseren en volume verbeteren etc(Gespreksdetectie denk ik), hallo ik ben aan bellen. ik moet dan niet allemaal keuze opties ineens krijgen om in te stellen :-( .
Nu kan het nog steeds aan die anderh ebben gelegen, want ze kan ook via luidspreker optie aan oor hebben gehangen. maar het 1ste gesprek was ieder geval niet positief.

[ Voor 27% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-09-2025 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
Komende van de eerste generatie AirPods Pro. Ik moet zeggen…Wat een enorm verschil. Prachtig geluid en schrikbarend goede ANC. Ik hoorde gister in de sportschool zelfs amper m’n eigen ademhaling. Blijvertje deze!
Nu nog de ruzie oplossen tussen m’n dochters wie m’n oude AirPods mag hebben…

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Knoezelbos schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:26:
Komende van de eerste generatie AirPods Pro. Ik moet zeggen…Wat een enorm verschil. Prachtig geluid en schrikbarend goede ANC. Ik hoorde gister in de sportschool zelfs amper m’n eigen ademhaling. Blijvertje deze!
Nu nog de ruzie oplossen tussen m’n dochters wie m’n oude AirPods mag hebben…
Het ding is alleen dat de grootste vooruitgang al in de 2’s zaten. Het verschil tussen 2 en 3 lijkt minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:59
Jammerrrrr! Ik heb de AirPods Pro 3 nu met verschillende eartips geprobeerd zo’n 3-4 uurtjes. Alle eartips doen na verloop van tijd pijn aan mijn oor. Vind het geluid even goed tot iets minder ten opzichte van mijn AirPods Pro 2, maar ze zijn voor mij wel gewoon een stukje minder comfortabel. Of de ANC 2x zo goed is als de AirPods Pro 2 weet ik niet, ik vind het zo goed als hetzelfde klinken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik begin de APP 3 nu iets meer te waarderen. Vind de ANC behoorlijk goed. Denk wel beter dan de APP 2. Pasvorm is op zich goed. Heb het idee dat de 3 beter in m’n oren blijven zitten met hardlopen.

Het geluid kan niet heel hard. Heb al de instellingen op het gebied van gehoorbescherming etc. doorgenomen. Maar bij max. volume heb ik het idee dat de limiet van de AirPods nog lang niet bereikt is. Heb wel de equalizer op ‘rock’, wat het volume iets verlaagt. Iemand anders nog tips om het maximaal volume te verhogen?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

mprkooij schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:42:
Jammerrrrr! Ik heb de AirPods Pro 3 nu met verschillende eartips geprobeerd zo’n 3-4 uurtjes. Alle eartips doen na verloop van tijd pijn aan mijn oor. Vind het geluid even goed tot iets minder ten opzichte van mijn AirPods Pro 2, maar ze zijn voor mij wel gewoon een stukje minder comfortabel. Of de ANC 2x zo goed is als de AirPods Pro 2 weet ik niet, ik vind het zo goed als hetzelfde klinken :)
Hier ben ik ook wel bang voor. De AirPods Pro 2 lijken wel voor mijn oren gemaakt te zijn. Ik zou ze in een achtbaan kunnen dragen en ze vallen er nog niet uit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Jammer…. Vele reviews inmiddels van mensen die amper tot geen verschil in kwaliteit horen tot de Pro 2.
Dan maar annuleren tot mijn Pro 2’s echt de geest geven…..

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
Voor mij is de bass veel beter dan met de AirPods 2 en blijven ook beter in mijn oren zitten

• TweakGP
Niet onlogisch als de fit beter is…. Betere afdichting dan ook betere bass.

Ik heb niet echt een probleem met de pasvorm van de Pro 2 maar dan helpt de andere pasvorm en het schuim in de tips voor jou dus wel.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakGP op 20-09-2025 18:47 ]

• medxion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:32
Weet iemand de leverdatum van de Apple resellers? Bij belsimpel een order gedaan, maar nog steeds niet verzonden. Meeste webshops hebben nu 2 weken staan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

medxion schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:28:
Weet iemand de leverdatum van de Apple resellers? Bij belsimpel een order gedaan, maar nog steeds niet verzonden. Meeste webshops hebben nu 2 weken staan….
Amazon had ze gisteren op voorraad staan met next day delivery.

Mijn boefje is liev!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:53
Gistermiddag APP3 besteld via Amazon, en vanmiddag bezorgd.
Heb ze net uitgepakt en aangesloten en heb eerst de standaard tips erop laten zitten. De pasvormtest zegt dat dit prima is, alleen wil ik even aankijken of ik misschien nog kleinere tips erop wel hebben.

Ik blijf geen fan van siliconen tips, krijg daar letterlijk best jeuk en irritatie van :P
Voor live audio mixing heb ik IEM's met foam tips, die kan ik uren dragen zonder irritatie. Heb nu de APP3 een half uur in en merk minder irritatie dan bij de APP2 met volledig siliconen tips, dus misschien helpt het wel dat deze APP3 tips niet 100% van silicone is maar om daarover te oordelen heb ik ze nog te kort.

Qua geluidskwaliteit ben ik wel tevreden. Even wat FLAC lossless audio geluisterd, en hoor een mooie verdeling van zowel hoog als laag. Niet zo goed als mijn IEM's, maar voor muziek tijdens werk of Teams en het gemak van een goede integratie in het Apple ecosysteem is dit echt meer dan prima wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:53
Wel een vreemde naam trouwens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvYWzHGSPzQoH7C9EE2iMsrKR94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpB9LjmPNWxiJZGx96u0IVON.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: dat komt omdat ik nog op iOS 26 Beta zit

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben279 op 20-09-2025 19:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:40
Gister besteld bij Amazon en ook vandaag binnen. Dit is mijn eerste setje Airpods Pro ooit en ben behoorlijk onder de indruk moet ik zeggen. Vergeleken met de Sony’s die ik hiervoor had is de ANC ontzettend indrukwekkend…

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Formula one schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:37:
Voor mij is de bass veel beter dan met de AirPods 2 en blijven ook beter in mijn oren zitten
De Airpods Pro 1 & 2 zijn technisch gezien 100% gelijk, de Airpods Pro 2 hebben destijds alleen een 'upgrade' naar USB-C gekregen voor het laaddoosje :9

De Airpods Pro 1 (2021) zijn nú overigens bij de AH redelijk 'goedkoop' te verkrijgen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb met de pro 2 dat ik op de fiets met wind vooral de wind hoor en niet het geluid van de AirPods. Is dan bij versie 3 beter geworden?

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:59
Will_M schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:48:
[...]

De Airpods Pro 1 & 2 zijn technisch gezien 100% gelijk
Hoe kom je daar dan bij, die zijn niet gelijk hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
[...]
De Airpods Pro 1 & 2 zijn technisch gezien 100% gelijk, de Airpods Pro 2 hebben destijds alleen een 'upgrade' naar USB-C gekregen voor het laaddoosje :9
Ze zijn op elke eigenschap anders en verbeterd…… maar verder heb je gelijk :-). Je bedoelt dat de Pro 2’s een upgrade hebben gekregen naar de USB-C case zonder dat ze verder zijn gewijzigd. Hetzelfde als de Max.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakGP op 20-09-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

[...]

De Airpods Pro 1 (2021) zijn nú overigens bij de AH redelijk 'goedkoop' te verkrijgen.....
Ik zou het verschillenlijstje nog eens goed bekijken.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• sOid
  • Niet online
Ruben279 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:47:
Gistermiddag APP3 besteld via Amazon, en vanmiddag bezorgd.
Het blijft me verbazen hoe dit soms gaat. Ik heb ze 11 sept besteld bij Amazon en ze worden pas maandag geleverd :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk scheelt het dat ik die dingen alléén gebruik tijdens (video) call's in een kantoor / werkomgeving en er dus niet de hele dag mee rond loop.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:01

Cordon

Lievelings jankert

sOid schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:07:
[...]

Het blijft me verbazen hoe dit soms gaat. Ik heb ze 11 sept besteld bij Amazon en ze worden pas maandag geleverd :/
Klassiek Amazon. Je bestelling word gekoppeld aan een product als die beschikbaar is. Bij de ene kan dit zijn in een magazijn in Duitsland, bij een ander een magazijn in Italië etc. En ja, dan gaat het gewoon op volgorde. :+

Amazon is raar en je moet gewoon geluk hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06
[...]

Waarschijnlijk bedoel je de pro2 met lightning VS de pro 2 met usb c ;)
Die zijn idd hetzelfde op de manier van opladen na dan maar de pro 1 en de pro 2 zijn wel degelijk verschillend ;)

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 20:41
Amazon zou vandaag de APP3's bezorgen. Hele dag gewacht...rond 1900 even gechat met Amazon..."sorry maar had voor een andere klant ook hetzelfde met Amazon Deliveries...op zijn vroegst morgen maar vandaag verwacht ik het niet meer want het is al zo laat".
Moest er zelf nog bij vragen of hij het dan wil nagaan bij Amazon Deliveries. Zegt die chat dude van Deliveries: maar we bezorgen niet op zondag. Uw bezorging kan tot 23 september duren.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:33
Ruben279 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:47:
...
Qua geluidskwaliteit ben ik wel tevreden. Even wat FLAC lossless audio geluisterd, en hoor een mooie verdeling van zowel hoog als laag. Niet zo goed als mijn IEM's, maar voor muziek tijdens werk of Teams en het gemak van een goede integratie in het Apple ecosysteem is dit echt meer dan prima wat mij betreft.
Ook niet zo goed als bedrade EarPods die je destijds gratis bij een iPhone 5S kreeg. Ik ben ook helemaal af van het idee lossless muziek op draadloze oordopjes. Daar zijn ze bij lange na niet goed genoeg voor. Wordt helemaal niks met bluetooth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
In theorie allemaal waar…..ik luister ook graag met spullen die vele malen meer kosten en die een draad hebben, en toch zijn de Pro’s prima bruikbaar voor muziek :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:22
Vanavond even op de fiets gezeten en wat ik merkte (pas 1 rit) is dat de windruis echt veel minder is maar daar moet ik nog wat vaker voor op de fiets zitten om daar echt een oordeel over te hebben

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:30
glnk schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:22:
[...]

Ook niet zo goed als bedrade EarPods die je destijds gratis bij een iPhone 5S kreeg. Ik ben ook helemaal af van het idee lossless muziek op draadloze oordopjes. Daar zijn ze bij lange na niet goed genoeg voor. Wordt helemaal niks met bluetooth.
Ik neem aan dat dit ironisch of een nostalgische herinnering is? Ik heb ze nog liggen en heb het naar aanleiding van deze reactie even gecheckt :D maar komt niet in de buurt van huidige APP's :F de techniek gaat toch ook vooruit.

• glnk
Sluw schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:53:
[...]

Ik neem aan dat dit ironisch of een nostalgische herinnering is? Ik heb ze nog liggen en heb het naar aanleiding van deze reactie even gecheckt :D maar komt niet in de buurt van huidige APP's :F de techniek gaat toch ook vooruit.
Misschien. Destijds was ik wel positief verrast hoe die klonken. Dat gevoel heb ik nog niet gehad met de APP3. De APP3 klinkt als radio. Helemaal niet scherp, veel te veel bass, beetje static noise erbij. Ander geluid afhankelijk van volume niveau.

[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 20-09-2025 23:02 ]

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44
sOid schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:07:
[...]

Ik had ze begin vorige week besteld bij Amazon en de leverdatum was woensdag 24 september. Gisteren de order geannuleerd en weer opnieuw besteld en vandaag aangekregen..

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:30
glnk schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:56:
[...]

Misschien. Destijds was ik wel positief verrast hoe die klonken. Dat gevoel heb ik nog niet gehad met de APP3. De APP3 klinkt als radio. Helemaal niet scherp, veel te veel bass, beetje static noise erbij.
Dat kan natuurlijk, ik weet niet wat je gewend bent. Ben zelf wel een audio nerd en er is natuurlijk veel mooiers te krijgen. Wellicht waren die bedrade dopjes ten tijde van de 5s top maar klinkt voor mij nu als doorsnee dingetjes uit die tijd. In mijn ogen zijn APP3s geen hifi doppen maar erg mooi voor af en toe wat muziek, calls, videos etc. Geluidsbeeld is wellicht smaak maar static noise hoor ik niet. Ben eigenlijk wel benieuwd of je de zelfde ervaring hebt als je een ander paar test...

• glnk
Sluw schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:03:
[...]

Dat kan natuurlijk, ik weet niet wat je gewend bent. Ben zelf wel een audio nerd en er is natuurlijk veel mooiers te krijgen...
Op zich niets bijzonders maar wel meer accurate sound: Yamaha HS8 speakers en Beyerdynamic DT990 headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Iemand die de APP 3 al een keer helemaal heeft leeggetrokken? Mijn APP 2 redden het 5 uur en 45 minuten.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Het zou fijn zijn als er eindelijk eens een keer Teams ondersteuning kwam. Ik snap niet dat dit nooit in de reviews naar voren komt. Het lijkt me erg stug dat AirPods zo weinig worden gebruikt icm Teams maar ik heb nog steeds geen goede ANC beleving wanneer ik in een kantoortuin meetings bijwoon. Dan wordt er altijd geklaagd of ik op mute wil gaan (als ik dat niet al doe) ivm achtergrond geluid.

Zelfs op de iPad icm Teams werkt het niet goed. AirPods gebruiken via een Windows laptop, kan ik me nog voorstellen dat de integratie mank loopt wellicht maar er lijkt gewoonweg totaal geen synergie tussen APP en Teams. Vrij waardeloos omdat die dingen zoveel meer comfort bieden dan de Polycon achtige oplossingen in ear.

Dit wordt nooit getest of genoemd in reviews terwijl ik me niet kan voorstellen dat er zo weinig icm Teams gebruik van wordt gemaakt op een doordeweekse dag :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de APP3’s beter zijn, komende van de APP2. Met name de transparency en adaptive modes klinken onnatuurlijker en blikkeriger voor mij, met name mijn eigen stem. Hopelijk kan dit nog via updates opgelost worden.
ANC ben ik ook nog niet van overtuigd dat dit beter is, maar vind ik lastiger te zeggen. Geluid klinkt top

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 21-09-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Steven030 schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:46:
Ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de APP3’s beter zijn, komende van de APP2. Met name de transparency en adaptive modes klinken onnatuurlijker en blikkeriger voor mij. Hopelijk kan dit nog via updates opgelost worden.
ANC ben ik ook nog niet van overtuigd dat dit beter is, maar vind ik lastiger te zeggen. Geluid klinkt top
Wellicht kun je dit eens proberen? Geen idee of dit hetzelfde betreft als jouw fenomeen maar proberen waard;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kainyjIrl3x8XvhwbtfA-RojLFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCfwUJtQ5nvbXz31sEsfM6JN.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:50:
[...]

Wellicht kun je dit eens proberen? Geen idee of dit hetzelfde betreft als jouw fenomeen maar proberen waard;

[Afbeelding]
Thanks, ik moest even zoeken maar ik denk dat hier “background sounds” en “conversation boost” bedoeld wordt.
Maar dat is het volgens mij niet. Ik vond de transparency van de APP2 (en 1) altijd zo ongelooflijk natuurlijk klinken, al helemaal in vergelijking met andere apparaten zoals de Sonos Ace. Maar nu klinkt het helaas ook zo. Hier ook een discussie erover: https://www.reddit.com/r/AirpodsPro/s/mgrM2KWzqw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:40
Net even op de fiets getest met behoorlijk veel wind vandaag: ik vind die noise canceling bijna eng goed omdat je bijna niks meer hoort 🤪. Ik had geen Airpods voordat ik de 3 kreeg dus kan niet vergelijken maar het is zeker de beste ANC ervaring die ik ooit heb gehad met oordopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 20:41
JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:50:
Het zou fijn zijn als er eindelijk eens een keer Teams ondersteuning kwam. Ik snap niet dat dit nooit in de reviews naar voren komt. Het lijkt me erg stug dat AirPods zo weinig worden gebruikt icm Teams maar ik heb nog steeds geen goede ANC beleving wanneer ik in een kantoortuin meetings bijwoon. Dan wordt er altijd geklaagd of ik op mute wil gaan (als ik dat niet al doe) ivm achtergrond geluid.

Zelfs op de iPad icm Teams werkt het niet goed. AirPods gebruiken via een Windows laptop, kan ik me nog voorstellen dat de integratie mank loopt wellicht maar er lijkt gewoonweg totaal geen synergie tussen APP en Teams. Vrij waardeloos omdat die dingen zoveel meer comfort bieden dan de Polycon achtige oplossingen in ear.

Dit wordt nooit getest of genoemd in reviews terwijl ik me niet kan voorstellen dat er zo weinig icm Teams gebruik van wordt gemaakt op een doordeweekse dag :?
Heb je Voice Isolation Mode al een geprobeerd? Dat scheelt al een boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:50:

Ik had dit heel erg met APP1, met APP2 echt veel minder en heb het ook minder bij andere in mijn team die APP2 hebben. Als je het vergelijkt met een iemand en een Sony MX3/4/5, poe wereld van verschil (we hebben zelfs iemand in het team te kennen gegeven dat thuiswerken geen recht is, en dat goed geluid eigen verantwoordelijkheid is als hij ervoor kiest niet de headset te gebruiken van werk, en dat we niet meer accepteren dat hij met dat ding inbelt). Heb het nog niet kunnen proberen met APP3, ben momenteel op vakantie.

Ik heb net de APP3 gekocht, kon er gelijk mee vliegen en de ANC is echt merkbaar beter dan APP2. Zit te twijfelen of ik de juiste maat dopjes erop heb. Rechts zit prima, maar links viel een keer uit in het vliegtuig (maar misschien kwam dat omdat ik in slaap was gesukkeld en tegen mn stoel was aangekomen).

Ben er wel blijf mee, maar was verrast door de grotere case eigenlijk. Niet super storend maar na anderhalf (of twee?) jaar met de APP2 merkte ik het gelijk in m’n broekzak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik moet toch nog wel even wennen aan de nieuwe pasvorm merk ik.
Ze sluiten wel wat lekkerder af maar gisteren kreeg ik na een paar minuten ineens enorme pijn aan mijn rechter oor, beetje met het dopje gerommeld en toen zakte het weg maar dit heb ik met de Pro 1 en Pro 2 nooit gehad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
virofi schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:13:
Net even op de fiets getest met behoorlijk veel wind vandaag: ik vind die noise canceling bijna eng goed omdat je bijna niks meer hoort 🤪. Ik had geen Airpods voordat ik de 3 kreeg dus kan niet vergelijken maar het is zeker de beste ANC ervaring die ik ooit heb gehad met oordopjes.
Ah daar ben ik wel benieuwd naar, de Pro 2's op de fiets vond ik echt dramatisch.
Ik fiets een stuk over een dijk en dan is er altijd veel wind en dat gecombineerd met 25 km/h maakt de pro2's bijna onbruikbaar.

In de stad fietsen ging wel al prima met de pro 2's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Heb ze net besteld bij Mediamarkt in Duitsland net over de grens. Kan ze zaterdag ophalen, ben benieuwd!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:48
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:11:
Ik moet toch nog wel even wennen aan de nieuwe pasvorm merk ik.
Ze sluiten wel wat lekkerder af maar gisteren kreeg ik na een paar minuten ineens enorme pijn aan mijn rechter oor, beetje met het dopje gerommeld en toen zakte het weg maar dit heb ik met de Pro 1 en Pro 2 nooit gehad.
Ja, herkenbaar. Merkte na gebruik al vrij snel hetzelfde. Eerst wat irritatie, maar daarna ook pijn, ook aan mijn rechteroor. Nu een dopje met een pasvorm kleiner erop gezet, dat lijkt wel te te helpen. En merk ook dat ik ze al gelijk een beetje moet draaien als ik ze in mijn oren stop. Dat zal wellicht een kwestie van wennen zijn, maar waar de Pro 2’s direct comfortabel waren, is dat hier nog niet echt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:52:
[...]

Ja, herkenbaar. Merkte na gebruik al vrij snel hetzelfde. Eerst wat irritatie, maar daarna ook pijn, ook aan mijn rechteroor. Nu een dopje met een pasvorm kleiner erop gezet, dat lijkt wel te te helpen. En merk ook dat ik ze al gelijk een beetje moet draaien als ik ze in mijn oren stop. Dat zal wellicht een kwestie van wennen zijn, maar waar de Pro 2’s direct comfortabel waren, is dat hier nog niet echt het geval.
Ja dat draaien heb ik ook ja, je stopt ze erin, draait dan en dan zitten ze "goed".
Andere dopjes heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, goed dat je het zegt, ga ik ook even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 22:44
[...]

Ik heb hetzelfde, ze zijn vermoeiender dan de APP2 qua draagcomfort maar qua geluid en noisecancellation wel een stap vooruit. Denk wel dat een deel daarvan gewoon enkel door de tips komt en dat je dus net daardoor wat draagcomfort inlevert. Ik had eerst de M in en daarna de S en hoewel Apple aangaf dat beide goed afsloten merkte ik wel dat de bass en vooral de noisecancellation bij mijn linker oor een stuk minder was dan met het M tipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nckyvd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 19:37
Ik heb gisteren de APP3 mogen ontvangen. En het geluid wat er uit komt is voor mij goed. Over de ANC ben ik erg tevreden. Ook het draagcomfort, zowel maat M als S zouden goed moeten zitten maar ik kies toch liever voor de M (zit naar mijn idee toch net iets prettiger dan de S). Hiervoor nog nooit airpods gehad, dus het verschil tussen zijn voorgangers weet ik niet. Maar vergeleken met de oortjes die ik hiervoor had is dit een hele stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die de APP2’s met foam tips gebruiken en hoe zich dat vergelijkt met de nieuwe 3’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:52

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

olafmol schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:12:
Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die de APP2’s met foam tips gebruiken en hoe zich dat vergelijkt met de nieuwe 3’s.
Ik heb de APP2 en dacht over te stappen naar de 3 omdat ze niet goed passen in mijn oren. Dat blijkt heel persoonlijk te zijn. Vooral bij mijn rechter oor krijg ik geen goede afsluiting en de gedachte was dat de pasvorm en de afsluiting bij de 3 beter zou zijn.

Maar door het lezen van ervaringen hier heb ik eerst maar eens foam tips besteld. Wist nauwelijks van het bestaan en al helemaal niet dat foam zo veel anders kan zijn dan de standaard siliconentips van Apple. Verwacht ze volgende week binnen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 10:47
ik heb de airpods pro 3 geprobeerd te retourneren bij de mediamarkt, dat wouden ze niet omdat ik ze al in heb gehad. dan ga ik er maar aan proberen te wennen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
SpicyRamen schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:45:
ik heb de airpods pro 3 geprobeerd te retourneren bij de mediamarkt, dat wouden ze niet omdat ik ze al in heb gehad. dan ga ik er maar aan proberen te wennen :P
Had je ze in de winkel gekocht, of online besteld?

Ik ga de 3 toch maar houden. De bass vind ik ongeveer hetzelfde als de 2, maar ik merk meer definitie in het hoog van de APP 3. De pasvorm is prima en de ANC is gewoon goed. Daarnaast komt de extra batterijduur mij goed uit.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:50:
[...]

[Afbeelding]
Die kan ik nergens vinden.

Om audio kwaliteit te verbeteren heb ik nu:
Headphone accomodations > tune audio for > brightness + strong

Klinkt daarmee iets minder modderig. Maar nog niet helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:48
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:00:
[...]

Ja dat draaien heb ik ook ja, je stopt ze erin, draait dan en dan zitten ze "goed".
Andere dopjes heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, goed dat je het zegt, ga ik ook even doen :)
Maatje kleiner lijkt hier de oplossing. Paar uur achter elkaar in gehad en geen last meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15
[...]

De klank is toch totaal niet te vergelijken met APP1 en APP2?
Morgen komen de 3. Ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Animal schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:21:
[...]

Eens. De 2 klinken een heel stuk beter dan de 1. Morgen komen hier ook de APP3. We gaan eens vergelijken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09 21:49
Hier een review met Comply Foam tips op de APP2 ter vergelijking met de APP3. YouTube: AirPods Pro 3 vs AirPods Pro 2 – Better, But Worth the Upgrade? (Tes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 10:47
MeesterBas schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:56:
[...]
Had je ze in de winkel gekocht, of online besteld?

Ik ga de 3 toch maar houden. De bass vind ik ongeveer hetzelfde als de 2, maar ik merk meer definitie in het hoog van de APP 3. De pasvorm is prima en de ANC is gewoon goed. Daarnaast komt de extra batterijduur mij goed uit.
online besteld, in de winkel betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
SpicyRamen schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:52:
[...]

online besteld, in de winkel betaald.
Apart dat ze de AirPods dan niet terugnemen. Je hebt ze niet kunnen testen voor de aankoop.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
MeesterBas schreef op maandag 22 september 2025 @ 06:08:
[...]
Apart dat ze de AirPods dan niet terugnemen. Je hebt ze niet kunnen testen voor de aankoop.
Totaal niet gek, je stopt ze in je oren dat is nou niet echt hygiënisch(om dan weer door te verkopen voor een winkel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:19:
[...]

Totaal niet gek, je stopt ze in je oren dat is nou niet echt hygiënisch(om dan weer door te verkopen voor een winkel).
Dat heeft niets met de wet koop op afstand te maken.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• La1974
THE_BASE schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:33:
[...]

Dat heeft niets met de wet koop op afstand te maken.
Toch wel.

Geen recht op bedenktijd
hygiënische producten uit de verpakking hebt gehaald, bijvoorbeeld een tandenborstel of een scheerapparaat

Bron: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
jonhy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:54:
Beetje teleurgesteld om eerlijk te zijn. Alle reviews zeggen dat de ANC echt verbeterd is maar ik hoor echt geen verschil ten opzichte van de pro 2. Sterker nog soms lijkt de pro 3 nog net iets meer door te laten. Weet niet waar die 2x betere ANC zoals door Apple wordt geadverteerd vandaan komt :/
Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik stap over van Pro 2 naar Pro 3 en ANC lijkt echt veel slechter te zijn geworden. De pasvorm is voor mij ook erg slecht (dat zal de ANC ook niet ten goede komen). Welke tip ik ook gebruik, ze zitten echt helemaal niet fijn. Wat hebben ze gedaan?? Deze gaan retour helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Net eigenlijk de 1ste echt positieve ervaring met de Air Pods pro 3 gehad, met de fiets toch naar het werk toe.
Ik merkte nog steeds de wind, maar het stoorde de muziek niet meer.

Voorheen kwam de wind ook niet door de doppen, maar op de 1 of andere manier erg aanwezig.
Waardoor je of geluid nog harder moest zetten, of je oren moest bedekken soms.
Ik had dit nu bij de pro 3 niet, terwijl toch wel een beetje waaide merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Vandaag voor het eerste de oordopjes uit kunnen proberen in het OV, werkt allemaal net wat beter dan de AirPods Pro 2. Ik merk wel dat ik nog wat moet spelen met de eartips - van de APP2 had ik de mediums er op zitten, bij de APP3 heb ik de small erop gezet. Ik denk toch dat ik weer terug ga naar de mediums, toch net iets teveel 'geluidslekkage'.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:04:
Net eigenlijk de 1ste echt positieve ervaring met de Air Pods pro 3 gehad, met de fiets toch naar het werk toe.
Ik merkte nog steeds de wind, maar het stoorde de muziek niet meer.
Voor mij is dit het enige nadeel van de Pro 2, dus dit zou mooi zijn, dank je voor het delen van je ervaring.
Het vraagt denk ik wel om wat meer testen. In mijn ervaring maakt het veel verschil uit welke richting de wind komt en uiteraard hoe hard deze is. Vandaag is het een behoorlijk kalme dag wat dat betreft, met mijn Pro 2 had ik weinig last van de wind. Hopelijk wijst wat meer testen nog steeds uit de de 3 wat beter zijn op dit punt.

Voor de volledigheid, welke modus gebruik je op de fiets? Ik neem aan transparant of adaptive? Met ANC of juist helemaal uit gaat het beter in de wind, maar dat vind ik zelf niet verantwoord in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Animal schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:21:
[...]

Ik had toch nog eens goed naar m'n dagelijkse (werk) Airpods Pro gekeken en op basis van het Device-ID (A2698 / 7E93) blijk ik dus toch de Airpods-Pro 2 te hebben, alleen dan met nog wel een Lightning Oplaadcase.

Geen wonder dus dat ik geen verschil merkte met een ander privé setje wat in een USB-C oplaadcase zit.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik was met de Pro 1 en Pro 2 Medium, nu heb ik even met de dopjes zitten spelen maar kom er nog niet helemaal uit. Ik ben uiteindelijk geland op S maar gek genoeg vond ik L ook fijn zitten.

Het voordeel van S voor mij is dat ik ze gewoon weer in mijn oor kan doen zonder te draaien, L moet ik wel nog iets draaien maar dan heb ik niet de pijn/gevoeligheid van M.

Ik ga dus de komende dagen even voor S, kijken of die in mijn oor blijven zitten. S heeft alleen wel als nadeel dat ik rechts dan geen "akoestische afdichting" heb maar ik merk daar verder eigenlijk niets aan in de testjes die ik nu gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Basket Kees schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:31:
[...]

Voor mij is dit het enige nadeel van de Pro 2, dus dit zou mooi zijn, dank je voor het delen van je ervaring.
Het vraagt denk ik wel om wat meer testen. In mijn ervaring maakt het veel verschil uit welke richting de wind komt en uiteraard hoe hard deze is. Vandaag is het een behoorlijk kalme dag wat dat betreft, met mijn Pro 2 had ik weinig last van de wind. Hopelijk wijst wat meer testen nog steeds uit de de 3 wat beter zijn op dit punt.

Voor de volledigheid, welke modus gebruik je op de fiets? Ik neem aan transparant of adaptive? Met ANC of juist helemaal uit gaat het beter in de wind, maar dat vind ik zelf niet verantwoord in het verkeer.
Uiteraard de tijd zal het leren, en met 1 test ben je er nog niet.
Nee ik heb acn aan op de fiets, ik gebruik nooit de andere 2 opties trouwens.
Ik had juist last van de wind met acn aan, en het is prima verantwoord in het verkeer.
Je moet je gewoon aan de verkeersregels houden, niet zomaar oversteken, als je wil inhalen eerst achter je kijken of je wel kan inhalen. en er geen ander verkeer je al aan inhalen is etc :).

En een ambulance of brandweer hoor je echt nog wel met acn aan, toevallig van weekend nog ervaren.
Misschien niet als je de volume zet op standje voor doven / slecht horende, maar dat is ook niet goed voor je oren zelf.
Die van mij staat op een kwart ongeveer van de volume balk, met gehoorbescherming optie aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-09-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AirPods Pro 3 nu (met default tips) een paar uurtjes in gehad. Eerste indruk is echt wel positief te noemen;

- betere fit/seal
- muziek klinkt (daardoor denk ik) voller
- de mic/geluid dempen reageert sneller bij adaptieve audio als je begint te praten

Nog geen vervelende pijntjes gehad, maar ik kan me voorstellen dat dit op den duur (door de betere/strakkere seal) wel op kan treden. Ik heb een beetje het gevoel wat ik bij de Comply foam tips had op de APP1. De seal was bij de APP2 goed genoeg, waardoor ik die Comply tips nooit meer heb gebruikt. Alleen lekten de doppen af en toe wel wat met ANC bij de APP2. Nu lijkt dat met nieuwe design vaster/beter :) Just my 2 cents.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:08:
[...]
Ik had juist last van de wind met acn aan, en het is prima verantwoord in het verkeer.
Je moet je gewoon aan de verkeersregels houden, niet zomaar oversteken, als je wil inhalen eerst achter je kijken of je wel kan inhalen. en er geen ander verkeer je al aan inhalen is etc :).
Ieder voor zich natuurlijk, maar voor mezelf vind ik het niet verantwoord. Ik kijk goed om mij heen, maar vertrouw ook op mijn gehoor. Dat ik mij aan de regels houdt, betekent niet dat anderen dat doen.

Ik houd mij aanbevolen voor verslag over wat langduriger gebruik in de wind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik ben benieuwd naar de levensduur van de memoryfoam. De comply tips moest ik iedere 4-5 maanden wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Guids schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:50:
Ik ben benieuwd naar de levensduur van de memoryfoam. De comply tips moest ik iedere 4-5 maanden wel vervangen.
De foam zit nu in de tip ipv een foamtip. Dus ik denk dat dat wel meevalt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

De siliconentips voelen nu nog stroef aan, ben bang dat als die wat verder zijn (ook kijkende naar de APP2 alhier), ze gladder worden en dan vraag ik me af of de fit nog goed blijft want dan duwen ze zich denk ik eerder naar buiten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Laatst online: 22:40

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik gebruik nu de pro 1 nog. Is de geluidskwaliteit dusdanig anders bij de 3 om een upgrade waard te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ryanator schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:19:
Ik gebruik nu de pro 1 nog. Is de geluidskwaliteit dusdanig anders bij de 3 om een upgrade waard te zijn?
Ja. Dat was ook al bij de APP2 :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:36
Voor de Amazon mensen, er is nu een discount op bestellingen boven de 50eu, dus ook op de airpods. Eerst vragen ze om terug te sturen en opnieuw te bestellen, met wat heen en weer verkeer via chat de 10,- alsnog als voucher teruggekregen. Kleine moeite voor een tientje!

[ Voor 11% gewijzigd door Prophasis op 22-09-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15
Een tijdje gewerkt op de APP3. Ik vind het hoog een beetje vermoeiend worden. En die 5K bump van Dave2d (in hoeverre dat een goede meting was weet ik niet) valt mij ook een beetje op.
Daarnaast klinken mijn mixen klinken meer esserig. Een beetje shouty dus. Net als APP1

Ik was erg tevreden over de klank van APP2. Launch day gebruiker en erg veel mixen op afgeleverd (ja soms mix ik op AirPods ;)

edit: in MacOS een multi uitvoer apparaat gemaakt met beide AirPods. Alleen speelt psychoakoestiek toch een grote rol met A-B-en ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Animal op 22-09-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49

tomtom901

Moderator General Chat
Prophasis schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:25:
Voor de Amazon mensen, er is nu een discount op bestellingen boven de 50eu, dus ook op de airpods. Eerst vragen ze om terug te sturen en opnieuw te bestellen, met wat heen en weer verkeer via chat de 10,- alsnog als voucher teruggekregen. Kleine moeite voor een tientje!
Wilde het net posten, heeft mij vanochtend ook over de streep getrokken komend vanaf Pro gen 1's. Grappig want in de Amazon voorwaarden zonderen ze wel "Apple producten" uit, maar de discount werkt. Hoop dat ik er goed op vooruit ga op ANC voor Teams calls, icm betere batterij want dat is mijn voornaamste gebruik.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste