Mijn avontuur deel 2 (afgelopen week, sinds m'n laatste post):
- Heb die duobaas in deep docks verslagen. Ik begon weer te experimenteren met tools. Bij deze probeerde ik poison grenades uit, omdat ik één van de 2 direct weg wilde hebben.. Lukte redelijk. 1ste poging spamde ik die granaten, en kreeg ik die 1ste van de 2 héél snel weg. Maar daarna had ik toch nog een paar pogingen nodig, en toen bleek dat iets gerichter gooien toch nodig was. Maar belangrijker nog.. Het ging opeens hard met m'n shards. Toen direct besloten tools niet tot nauwelijks meer te gebruiken, want grinden voor die shards ga ik echt niet doen.
Ik hou niet van consumables. En ze blijken ook niet nodig.. Met al je permanente skills, en wat geduld en de patterns leren lukt het ook. - Daarna even wat simpele dingen gedaan. Ben de delivery quests gaan doen omdat ik eigenlijk die pin upgrade wilde hebben (die heb ik nog steeds niet omdat ik nog één ingrediënt mis). Anyway, waren prima te doen. Ik heb die flower quest in Hollow Knight (nog) nooit gedaan, maar heb 't idee dat deze veel makkelijker zijn.spoiler:Ik heb die rotten meat delivery via de organ exhaust gedaan. Leek mij makkelijker dan via blasted steps. Realiseerde me pas bij die quest ook dat sommige enemies niet respawnen tot je bij een bench savet. Dus je kan 't jezelf zelfs makkelijker maken met wat geduld.
- Na die delivery quests kwam ik erachter.. waar die huilende worm voor was.
Dus dat moest ik even fixen. Mis nu wel dat gejank in het menu haha
- Toen eindelijk de slab lopen verkennen.. Tjah, had ik eerder moeten doen haha. Want daarna vond ik eindelijk dat sneeuwlevel.spoiler:Die berg was even spannend, maar didn't outstay its welcome. The slab zelf.. daar was nog niet zo veel te doen voor mij omdat ik een sleutel miste.die doublejump had natuurlijk van pas gekomen op verschillende plekken.
- Met de nieuwe upgrade kon ik dus nieuwe plekken verkennen. Was terug gegaan naar Sinner's Road voor een nieuwe eindbaas, en kwam ook in het Memorium terecht. Die weer leidde naar..
- De Putifried Ducts. Blijkbaar wil ik de gebieden die items of upgrades hebben die ik eerder al kon gebruiken, bewaren voor het laatst.
Verder was hier niet zo veel te doen geloof ik.
spoiler:Maar ik heb de fleas wel thuis gebracht. - Terug naar de Slab. M'n meest favoriete eindbaas tot nu toe denk ik!
(nee niet die van de hunt quest) - Ook, eindelijk de High Halls battle gedaan, waar sommige moeite mee hebben geloof ik. 't was stom, maar ik kon 't simpelweg eerst niet vinden! Dacht dat ik die double jump nodig had, maar dat leidde naar iets anders. Tjah, als je zo lang zonder map rondloopt, dan is 't niet duidelijk welke gang je nog niet gehad hebt.. De eerste keer dat ik er was vond ik die cilinder en dat kamertje om een tool te maken waar ik toen nog niks mee kon, dacht dat dat het was dus was weer weggegaan. Anyway, eindelijk dus de High Halls arena gedaan en.. 't was voor mij, voor de verandering, eazy mode. 3 attempts als ik me goed herinner, en dat is alleen vanwege die ene nieuwe vijand in de mix. Geen tools gebruikt. Maar goed, ik deed 'm zo laat.. Ik had natuurlijk een redelijk aantal upgrades, en genoeg training door al dat rondzwerven in de Citadel..
- Dan zijn er nog, voor zo ver ik speculeer, 2 grote gaten in m'm map. Nummer 1 is.. De coral cave. Ik schaam me kapot, maar ik kan de ingang niet vinden.
Je kan n.a.v .de punten boven achterhalen waarom ik vooral daar heen wil. Ik heb dat "gaatje" bij de gate geprobeerd, dat lijkt me een uitgang, onderaan de slab leek me logisch, maar daar kan ik niks vinden. Ook bij de blasted steps, vlakbij de bellway gezocht, maar kan ik ook niks vinden. Moet echt iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie. Maar goed, ben dan maar terug naar Bilewater gegaan. 
- En dus Bilewater.. Blijkbaar is dat gebied veel groter dan dat stukje wat ik al gehad heb. Wat jammer is haha. Niet m'n favoriete gedeelte van de game. Dit is waar ik nu vast zit. Eindbaas.. Kan ik niet objectief beoordelen, want de run er naar toe is gewoon frustrerend. Nadat de devs redelijk genereus met benches waren (in de Slab bijvoorbeeld), om je dan te taunten met een niet werkende bench, en de volgens mij langste run van bench naar boss. Ik had niet zo'n moeite met die run naar de Last Judge bijvoorbeeld, met wat oefening was die best snel te doen zonder je bezig te houden met enemies. Bilewater kan ik niet echt snel door heen.. Ik denk dat ik nu een redelijke tactiek heb voor de boss, maar het duurt zo lang om een nieuwe poging te doen, dat ik er gisteren en eergisteren geen zin in had.
- Maar voordat ik weer een poging doe voor die bilewater boss, moet ik eerst een andere eindbaas doen. De meest frusterende boss in de game, en een Switch exclusive.spoiler:Ik probeer de game net op te starten, maar de game heeft een patch gehad, die 't mij verbied de game, waar ik voor betaald heb, überhaupt te spelen tenzij ik virtual cards aanzet. Krijg de tering lekker Nintendo.
Make lovecraft not warcraft.
/f/image/WWU5gTOjAnFnfktubEKUmHCG.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/lWHfjV2r30INwzqUg0zDzjz2.jpg?f=fotoalbum_large)