Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had gisteren bijna de handdoek in de ring gegooid, met de nadruk op bijna. Ik krijg de Last Judge maar niet verslagen, zodra hij met het vuur gaat beginnen, dan is het zo over. Mijn vrouw ontdekte nog een alternatieve routen in Sinner's Road, genaamd The Mist. Daar ben ik na 1 uur proberen en proberen uiteindelijk doorheen, dus benieuwd wat me vandaag te wachten staat in dat nieuwe gebied wat ik ontdekt heb.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:04:
Ik had gisteren bijna de handdoek in de ring gegooid, met de nadruk op bijna. Ik krijg de Last Judge maar niet verslagen, zodra hij met het vuur gaat beginnen, dan is het zo over. Mijn vrouw ontdekte nog een alternatieve routen in Sinner's Road, genaamd The Mist. Daar ben ik na 1 uur proberen en proberen uiteindelijk doorheen, dus benieuwd wat me vandaag te wachten staat in dat nieuwe gebied wat ik ontdekt heb.
Maak je ook gebruik van
spoiler:
Magma Bell
Dit verzacht de pijn aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Volgens mij heb ik die nog niet, straks eens thuis zoeken waar ik die kan vinden. Bedankt voor de tip @Dagarkin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:04:
The Last Judge kwam ik gisteren tegen. In mijn eerdere runs ging ik ook door The Mist, maar kwam ik hem alsnog tegen.

Wat helpt is de tool zoals hierboven is aangegeven. Deze tool biedt meer protectie tegen vuur. In plaats van 2 health krijg je maar 1 health damage. Wel zit er na het krijgen van damage een kleine cooldown op.
@Linksquest Die kun je kopen bij de Forge Daughter in Deep Docks.

En wat erg veel helpt is het gebruiken van de tool Tacks. Dit zijn van die "punaises" die je op de grond gooit. Sommige bosses staan stil als ze een aanval doen. Als ze stil staan in een berg van die Tacks, met name in combinatie met de Poison tool, dan smelt de HP van de boss als sneeuw voor de zon.

Verder is het wel een lastig gevecht omdat de arena zo breed is, waardoor je in situaties terecht komt dat je de boss niet ziet en daardoor ook niet goed kunt anticiperen wat komen gaat. Het beste is eigenlijk om hem altijd je gezichtsveld te houden, ook al voelt het fijn om van hem weg te lopen :P

Zelf zit ik nu op een uurtje of 12 in mijn Steel Soul run en zit gevoelsmatig nog goed op schema qua tijd. Vanavond wordt het tijd om de volgende zaken af te ronden:
spoiler:
  • The First Sinner boss verslaan
  • De melodies om naar the Cradle te kunnen gaan
  • Lace verslaan
  • Father of the Flame verslaan
Ik denk dat dit me wel in een uurtje of 2 moet lukken...

Om de 100% te halen in 30 uur heb je wel echt een map nodig die je kan afvinken. Ik gebruik dan ook de map die je kan vinden op mapgenie.io. Die is echt geniaal.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:25:
[...]

Wat helpt is de tool zoals hierboven is aangegeven. Deze tool biedt meer protectie tegen vuur. In plaats van 2 health krijg je maar 1 health damage. Wel zit er na het krijgen van damage een kleine cooldown op.
@Linksquest Die kun je kopen bij de Forge Daughter in Deep Docks.
Laat ik die winkel toevallig al leeg gekocht hebben, dus dat komt wel goed. Maar ik had zo wie zo gisteren een wat mindere dag, dus ook iets minder geduld merkte ik al 8)7. Vond het namelijk ook vervelend dat je telkens dat stuk opnieuw moet klimmen voor je het gevecht opnieuw kunt doen, maar bedankt voor de tip, ga er vanavond mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:19
Ik heb die mother Moss x2 verslagen. Ik kwam erachter dat in het begin als ze nog in haar eentje is ze naar beneden steekt en het scherm overgaat je haar kan raken en als ze aan de zijkant is gelijk nog een keer. Dit triggert haar om niet tegen het plafond te slaan, maar nogmaals die beweging te doen naar de andere kant. Hierdoor kan je al 2/3 van haar health weghalen. Hierna vooral richten op die ene boss tot ze dood is en dan wordt het weer een makkelijke vijand waarbij je nog maar op 1 moet letten. Daarna wormways uitgekamd en m'n blauwe injecties gekregen. Nu maar richting boven in dat gebied met die wind, waar denk ik ook de last judge is. Ik ga die magma Bell maar al aandoen ;)

Ik hoop dat ik nog wel een bankje tegenkom, want ik heb gelukkig de kaart weten te bemachtigen van het gebied, maar daarna toch dood door de sterkere vijanden.

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 23-09-2025 10:15 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:33:
[...]

Laat ik die winkel toevallig al leeg gekocht hebben, dus dat komt wel goed. Maar ik had zo wie zo gisteren een wat mindere dag, dus ook iets minder geduld merkte ik al 8)7. Vond het namelijk ook vervelend dat je telkens dat stuk opnieuw moet klimmen voor je het gevecht opnieuw kunt doen, maar bedankt voor de tip, ga er vanavond mee verder.
Dat stuk van de bank tot de baas kun je best wel snel afleggen. Gewoon vijanden negeren, anders is het inderdaad een irritant lang stuk. Zie: YouTube: How To EASILY Get to the Last Judge Boss Fight Without Taking Damage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Heeft lang geduurd, maar nu ook in act 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:01:
[...]

Dat stuk van de bank tot de baas kun je best wel snel afleggen. Gewoon vijanden negeren, anders is het inderdaad een irritant lang stuk. Zie: YouTube: How To EASILY Get to the Last Judge Boss Fight Without Taking Damage
Het is zelfs zo erg, want de baas lijkt wel eerlijk zonder andere minions, ik probeer dan terug te gaan en dan die ballen waar je vanaf moet pogoen, dat dat dan mislukt en ik alsnog dood ga terug richting de last judge :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Man ik zit echt in dubio met deze game hoor, ik ben een stuk verder dan mijn eerdere vraag, game is volledig geklikt inmiddels en zit er nu 10 uur in.

Alleen ik vind het net zo vaak fantastisch als super frustrerend, ik ben gewoon niet goed genoeg denk ik :P

Ik kan nu net
spoiler:
zweven
en dat gebied moet ik uit door een baas te verslaan. Alleen die baas heeft meerdere rondes en ik ga telkens dood bij de 4e 8)7

Verder vermaak ik mij nog wel prima, maar de balans tussen "moeilijk platformen" en "bazen verslaan" is voor mijn persoonlijke smaak net niet lekker, ik vind de "moeilijk platformen" stukken toch leuker om te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:31
Kun je double jump uitzetten? Ik heb een platform stukje overgeslagen eerder maar die is duidelijk niet berekend op dubbeljumpen ipv zweven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:46:
Man ik zit echt in dubio met deze game hoor, ik ben een stuk verder dan mijn eerdere vraag, game is volledig geklikt inmiddels en zit er nu 10 uur in.

Alleen ik vind het net zo vaak fantastisch als super frustrerend, ik ben gewoon niet goed genoeg denk ik :P

Ik kan nu net
spoiler:
zweven
en dat gebied moet ik uit door een baas te verslaan. Alleen die baas heeft meerdere rondes en ik ga telkens dood bij de 4e 8)7

Verder vermaak ik mij nog wel prima, maar de balans tussen "moeilijk platformen" en "bazen verslaan" is voor mijn persoonlijke smaak net niet lekker, ik vind de "moeilijk platformen" stukken toch leuker om te doen.
Bedoel je Fourth Chorus baas?
spoiler:
Als het goed is, komen er op een bepaald moment twee windstromen links en rechts. Je kunt dan naar boven zweven en de explosieve rotsen raken. Doe dit aan beide kanten en er valt een grote steen op zijn hoofd. Het gevecht eindigt dan direct.
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het platformen opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg, maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af (komen de Celeste-skills toch weer goed van pas), fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door X-GeaR op 24-09-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Als het goed is, komen er op een bepaald moment twee windstromen links en rechts. Je kunt dan naar boven zweven en de explosieve rotsen raken. Doe dit aan beide kanten en er valt een grote steen op zijn hoofd. Het gevecht eindigt dan direct.
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het scherm opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg (Celeste speelde ik heel graag), maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af, fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.
Mij lukt de klim ook niet meer hahaha, kom ik daar met 3 schildjes aan. Ik krijg de aanvallen nog niet goed gelezen van hem, alleen omdat je zo ver terug moet platvormen geraak ik ook niet echt in een flow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
carpebios schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:29:
[...]

Het is zelfs zo erg, want de baas lijkt wel eerlijk zonder andere minions, ik probeer dan terug te gaan en dan die ballen waar je vanaf moet pogoen, dat dat dan mislukt en ik alsnog dood ga terug richting de last judge :+
Irritant is dat, heb je ook geen extra silk bij de jugde. En al je rosaries kwijt. Dubbele straf. Wat je schrijft over flow klopt ook. Eenmaal bij de baas ben je daar helemaal uit en moet je weer echt er in komen. Haar startanimatie is ook erg traag. Laat het even weten als je de rechter hebt verslagen, hoop dat het snel achter de rug is voor je :)

[ Voor 12% gewijzigd door X-GeaR op 24-09-2025 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spoiler:
Aaah fuck daar ben ik dus al een paar keer geweest, linker steen gepakt maar gebeurde er niets.
Nu al gelijk weer zin verder te gaan, thanks!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:46:

Ik kan nu net
spoiler:
zweven

Welke baas bedoel je precies? Is dat die baas boven dat lava? Want ik denk dat je de clue van het gevecht hebt gemist.

Als ik denk dat ik weet bij welke baas je bent, moet je in de 4e fase via de luchtstromen aan beide zijkanten even omhoog om daar een rots kapot te slaan. Als je dat niet doet en je gaat niet dood, is dat een oneindig gevecht volgens mij :). Ik kwam daar ook veeeeeel te laat achter. :)

Edit: Spuit11 :) Had de webpagina veel te lang open staan zonder dat ik zag dat er al gereageerd was.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-09-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:24:
Kun je double jump uitzetten? Ik heb een platform stukje overgeslagen eerder maar die is duidelijk niet berekend op dubbeljumpen ipv zweven. :)
Ja soms komt die double jump gewoon even niet uit en wil je meteen gaan zweven. Anders zit je met je hoofd direct in spikes ofzo :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

spoiler:
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het platformen opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg, maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af (komen de Celeste-skills toch weer goed van pas), fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.
Belangrijkste bij die boss is om hem continue in beeld te blijven houden. Zodat je goed ziet wat voor aanval hij inzet. Hij doet in de basis volgens drie aanvallen in de 2e fase.

1. Hij gooit die bel naar je toe, die daarna “ontploft”. Deze aanval is de meest lastige om te ontwijken. Want als je ziet dat die deze aanval in wil zetten is vaak de automatische gedacht om van hem weg te dashen en 9 van de 10 keer dash je juist naar de plek waar die bel terecht komt. Het beste is om dan naar hem toe te dashen, want dan gaat de bel over je hoofd. Hem raken met een of meerdere slagen, wachten tot hij de bel weer naar zich toe trekt en erover heen springen en weg dashen.

2. Hij rent als een gek op je af waarbij hij kort een spoor van vuur achterlaat. Dit is de fijnste aanval want je kan redelijk eenvoudig springen en een keer pogo’en en zweven. En het vuur is dan vaak al gedoofd waarna je hem nog een keer kunt raken.

3. De vuur aanval met cirkels. Dit is een aanval waar je defensief moet blijven. Rustig blijven, niet dashen maar gewoon lopen en dan kun je het vuur redelijk makkelijk ontwijken. Let wel. 1 keer in het gevecht komt er een aanval die drie keer cirkels met vuur achter elkaar laat ontstaan. Zelfde tactiek. Rustig blijven en gewoon lopen en niet dashen. De cirkels gaan vrij traag waardoor als je dasht de kans groot is dat je juist tegen het vuur aan dasht.

Succes :)

• Dagarkin
  • Nu online
Fase 3 wel lastig sommige stukjes. Wou alle health shards halen, moet er nog 3. Nu 9 health. Alleen die nieuwe arena’s met cursed enemies. Volgende keer maar verder.

Ironisch had ik wisp thicket nog niet verkent en ff guide ivm die health shards en kom daar en mis het bankje, ik dacht dat vanwege fase 3, dat deze kapot of weg was, maar gelukkig is deze te vinden.
Ook wel een leuke baas weer wat anders. Bij deze baas lekker je pogo en dodge skills goed gebruiken.
Exactor it schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:24:
Ja heel soms ivm oude gebieden, merk je dat je het net iets anders moet aanpakken. Inmiddels gaat het nu onbewust goed, maar je moet jezelf het weer opnieuw leren.

[ Voor 31% gewijzigd door Dagarkin op 24-09-2025 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24

NoTimeRemains

I know

Wil degene die
spoiler:
Bilgewater
heeft ontworpen even op een LEGO steentje gaan staan?

This is the Way.

• carpebios
Last judge, gooit bal, raakt mij, ik dash naar hem toe, weer 2 schildjes weg, 6 seconden later dood. En weer 2 minuten dat parkoer afleggen.

Als ze mij 1x raakt, is het vaak dat ze mij daarna nog een keer raakt en ben ik al gelijk tegen de dood aan. Frustreerde baas zeg. En dan begin je dat parkoer met die vervelende vliegen die 4 slagen nodig hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door carpebios op 24-09-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:49:
Last judge, gooit bal, raakt mij, ik dash naar hem toe, weer 2 schildjes weg, 6 seconden later dood. En weer 2 minuten dat parkoer afleggen.

Als ze mij 1x raakt, is het vaak dat ze mij daarna nog een keer raakt en ben ik al gelijk tegen de dood aan. Frustreerde baas zeg. En dan begin je dat parkoer met die vervelende vliegen die 4 slagen nodig hebben.
Als je rustig blijft en gebruik je ook die magma bell?
Probeer hem altijd op het scherm te houden en leer zijn patronen. Als hij gooit kan je hem van dichtbij slaan en direct daarna jumpen als hij die bal weer naar zich toe trekt.
Als hij naar je toe springt kan je 1 stap om te ontwijken en direct een tik te geven.

Die parcour had ik zelf weinig last van kon alle vijanden overslaan.
Als ik goed herinner de eerste vlieg lokte ik naar mij toe om vervolgens over heen te springen en dan het volgende stuk te dashen. Had zelf ook een trukje gevonden dat je een heel stuk kunt gliden dat grote platform waar je de 2de vlieg tegenkomt. Als je bij het grote platform een jump doet en direct glide, kan je daar met een pogo op de muur komen. Als je dit eenmaal onder de vingers hebt is het parcour erg snel te doen lang geen 2 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dagarkin op 24-09-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Als je gewoon de baas neerhoekt hoef je niet te oefenen met the run back. 8)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gisteren helaas geen tijd gehad om te spelen, vanmorgen wel anderhalf uur gespeeld, heb ook echt meer dan een uur nodig gehad om Phantom te verslaan. Toen het me eindelijk lukte, was het meer geluk dan skill. Was echt met het laatste mes dat ik kon gooien dat ik haar versloeg, en had zelf ook alleen nog maar 1 levens punt. Vanavond misschien nog een uurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:27:
Gisteren helaas geen tijd gehad om te spelen, vanmorgen wel anderhalf uur gespeeld, heb ook echt meer dan een uur nodig gehad om Phantom te verslaan. Toen het me eindelijk lukte, was het meer geluk dan skill. Was echt met het laatste mes dat ik kon gooien dat ik haar versloeg, en had zelf ook alleen nog maar 1 levens punt. Vanavond misschien nog een uurtje.
Maar dat is ook vaak gewoon logisch dat je het net haalt. :) je komt steeds een beetje verder in het gevecht. Zou raar zijn als je eerst 12 keer doodgaat en dan de boss haalt met full health over :)

———-

Zojuist de “normale” boss verslagen in steel soul mode. Mag nu naar act 3! Heb nog een kleine 13 uur over om die te halen :) dus zit wel goed op schema denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:58:
[...]

Maar dat is ook vaak gewoon logisch dat je het net haalt. :) je komt steeds een beetje verder in het gevecht. Zou raar zijn als je eerst 12 keer doodgaat en dan de boss haalt met full health over :)

———-
Ik heb dat juist wel vaak. Ik moet het patroontje of de truk snappen/herkennen en dan gaat het meestal vrij vlekkeloos. Of ik heb in elk geval door wanneer ik veilig kan healen waardoor ik er goed uit kom. :) Geldt zeker niet voor alle bosses maar werkt meestal wel zo bij mij. Duizend keer hoofd kapot slaan op baas, daarna 1 perfect run.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:18:
[...]

Belangrijkste bij die boss is om hem continue in beeld te blijven houden. Zodat je goed ziet wat voor aanval hij inzet. Hij doet in de basis volgens drie aanvallen in de 2e fase.

*knip*

Succes :)
Veel dank. Ik heb echt veel aan je tips. Ik kom steeds verder, vanavond zelfs 1x fase 3 bereikt. Het grootste probleem is in de tweede fase dat zij die vuurbal gooit. Instinctief vlucht ik weg, terwijl ik naar haar toe moet dashen. Het gaat lukken 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 14:33
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:02:
[...]

Als ik denk dat ik weet bij welke baas je bent, moet je in de 4e fase via de luchtstromen aan beide zijkanten even omhoog om daar een rots kapot te slaan. Als je dat niet doet en je gaat niet dood, is dat een oneindig gevecht volgens mij :). Ik kwam daar ook veeeeeel te laat achter. :)

Edit: Spuit11 :) Had de webpagina veel te lang open staan zonder dat ik zag dat er al gereageerd was.
Nee hoor, je krijgt die zo ook neer. Heb die luchtstromen bvb nooit opgemerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Mijn avontuur deel 2 (afgelopen week, sinds m'n laatste post):
  • Heb die duobaas in deep docks verslagen. Ik begon weer te experimenteren met tools. Bij deze probeerde ik poison grenades uit, omdat ik één van de 2 direct weg wilde hebben.. Lukte redelijk. 1ste poging spamde ik die granaten, en kreeg ik die 1ste van de 2 héél snel weg. Maar daarna had ik toch nog een paar pogingen nodig, en toen bleek dat iets gerichter gooien toch nodig was. Maar belangrijker nog.. Het ging opeens hard met m'n shards. Toen direct besloten tools niet tot nauwelijks meer te gebruiken, want grinden voor die shards ga ik echt niet doen. :w Ik hou niet van consumables. En ze blijken ook niet nodig.. Met al je permanente skills, en wat geduld en de patterns leren lukt het ook.
  • Daarna even wat simpele dingen gedaan. Ben de delivery quests gaan doen omdat ik eigenlijk die pin upgrade wilde hebben (die heb ik nog steeds niet omdat ik nog één ingrediënt mis). Anyway, waren prima te doen. Ik heb die flower quest in Hollow Knight (nog) nooit gedaan, maar heb 't idee dat deze veel makkelijker zijn.
    spoiler:
    Ik heb die rotten meat delivery via de organ exhaust gedaan. Leek mij makkelijker dan via blasted steps. Realiseerde me pas bij die quest ook dat sommige enemies niet respawnen tot je bij een bench savet. Dus je kan 't jezelf zelfs makkelijker maken met wat geduld.
  • Na die delivery quests kwam ik erachter.. waar die huilende worm voor was. :') Dus dat moest ik even fixen. Mis nu wel dat gejank in het menu haha
  • Toen eindelijk de slab lopen verkennen.. Tjah, had ik eerder moeten doen haha. Want daarna vond ik eindelijk dat sneeuwlevel.
    spoiler:
    die doublejump had natuurlijk van pas gekomen op verschillende plekken.
    Die berg was even spannend, maar didn't outstay its welcome. The slab zelf.. daar was nog niet zo veel te doen voor mij omdat ik een sleutel miste.
  • Met de nieuwe upgrade kon ik dus nieuwe plekken verkennen. Was terug gegaan naar Sinner's Road voor een nieuwe eindbaas, en kwam ook in het Memorium terecht. Die weer leidde naar..
  • De Putifried Ducts. Blijkbaar wil ik de gebieden die items of upgrades hebben die ik eerder al kon gebruiken, bewaren voor het laatst. :') Verder was hier niet zo veel te doen geloof ik.
    spoiler:
    Maar ik heb de fleas wel thuis gebracht. :)
  • Terug naar de Slab. M'n meest favoriete eindbaas tot nu toe denk ik! oOo (nee niet die van de hunt quest)
  • Ook, eindelijk de High Halls battle gedaan, waar sommige moeite mee hebben geloof ik. 't was stom, maar ik kon 't simpelweg eerst niet vinden! Dacht dat ik die double jump nodig had, maar dat leidde naar iets anders. Tjah, als je zo lang zonder map rondloopt, dan is 't niet duidelijk welke gang je nog niet gehad hebt.. De eerste keer dat ik er was vond ik die cilinder en dat kamertje om een tool te maken waar ik toen nog niks mee kon, dacht dat dat het was dus was weer weggegaan. Anyway, eindelijk dus de High Halls arena gedaan en.. 't was voor mij, voor de verandering, eazy mode. 3 attempts als ik me goed herinner, en dat is alleen vanwege die ene nieuwe vijand in de mix. Geen tools gebruikt. Maar goed, ik deed 'm zo laat.. Ik had natuurlijk een redelijk aantal upgrades, en genoeg training door al dat rondzwerven in de Citadel..
  • Dan zijn er nog, voor zo ver ik speculeer, 2 grote gaten in m'm map. Nummer 1 is.. De coral cave. Ik schaam me kapot, maar ik kan de ingang niet vinden. ;w Je kan n.a.v .de punten boven achterhalen waarom ik vooral daar heen wil. Ik heb dat "gaatje" bij de gate geprobeerd, dat lijkt me een uitgang, onderaan de slab leek me logisch, maar daar kan ik niks vinden. Ook bij de blasted steps, vlakbij de bellway gezocht, maar kan ik ook niks vinden. Moet echt iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie. Maar goed, ben dan maar terug naar Bilewater gegaan. ;w
  • En dus Bilewater.. Blijkbaar is dat gebied veel groter dan dat stukje wat ik al gehad heb. Wat jammer is haha. Niet m'n favoriete gedeelte van de game. Dit is waar ik nu vast zit. Eindbaas.. Kan ik niet objectief beoordelen, want de run er naar toe is gewoon frustrerend. Nadat de devs redelijk genereus met benches waren (in de Slab bijvoorbeeld), om je dan te taunten met een niet werkende bench, en de volgens mij langste run van bench naar boss. Ik had niet zo'n moeite met die run naar de Last Judge bijvoorbeeld, met wat oefening was die best snel te doen zonder je bezig te houden met enemies. Bilewater kan ik niet echt snel door heen.. Ik denk dat ik nu een redelijke tactiek heb voor de boss, maar het duurt zo lang om een nieuwe poging te doen, dat ik er gisteren en eergisteren geen zin in had.
  • Maar voordat ik weer een poging doe voor die bilewater boss, moet ik eerst een andere eindbaas doen. De meest frusterende boss in de game, en een Switch exclusive.
    spoiler:
    Ik probeer de game net op te starten, maar de game heeft een patch gehad, die 't mij verbied de game, waar ik voor betaald heb, überhaupt te spelen tenzij ik virtual cards aanzet. Krijg de tering lekker Nintendo.
Ik hoop julie volgende week weer op de hoogte te houden, maar ik zit met een film festival dit weekend, dus ik heb geen tijd voor dat laatste "obstakel". Ik moet eerst daar iets op vinden.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Pfffff, ik kom eigenlijk altijd wel tot fase 2, waar ze het vuur aan doet, nu eindelijk een wat verder gekomen in fase 3 denk ik, maar dat ging zo snel allemaal. DOOD. Ben echt al een uur bezig nu. Genoeg voor vandaag. Alsmaar die stomme klim.

Edit: nog 1x geprobeerd en BAM, neer. Gelijk een oude witte bekende tegengekomen en nog een miniboss fight gecleard met 2x dezelfde vijanden, 1 vliegende en 1 hele dikke. Nu al weer heel wat geklim gehad. Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb, maar ik ben blij dat ik in act 2 zit.

[ Voor 36% gewijzigd door carpebios op 25-09-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:16:
Pfffff, ik kom eigenlijk altijd wel tot fase 2, waar ze het vuur aan doet, nu eindelijk een wat verder gekomen in fase 3 denk ik, maar dat ging zo snel allemaal. DOOD. Ben echt al een uur bezig nu. Genoeg voor vandaag. Alsmaar die stomme klim.

Edit: nog 1x geprobeerd en BAM, neer. Gelijk een oude witte bekende tegengekomen en nog een miniboss fight gecleard met 2x dezelfde vijanden, 1 vliegende en 1 hele dikke. Nu al weer heel wat geklim gehad. Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb, maar ik ben blij dat ik in act 2 zit.
Het is mij eindelijk gelukt! Je moet echt geduldig blijven en z’n moves goed observeren. Dan gaat het goed!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vanavond / dit weekend de laatste 6 bosses proberen neer te halen. :)
Dan heb ik er inmiddels drie playthroughs op zitten en er veel te veel uren in gestopt. Dan is het ook wel even tijd om de game te uninstallen totdat er eventueel wat DLC uitkomt.

Mijn conclusie is dat het een hele waardige opvolger is van Hollow Knight.
De variatie in vijanden, levels en biomes zijn goed. De vele verborgen kamers en doorgangen maken het een mooie verbonden wereld. De bosses zijn afwisselend en de irritaties die ik in mijn eerste playthrough had over mobs in bossbattles zijn toch wel verdwenen.

Wat me zelfs in mijn derde playthrough een beetje tegenstaat is dat je best wel weinig rosaries verdient bij het normaal doorlopen van de game. Ik ben nu bezig op Steel Soul mode, dus ik ben geen enkele keer doodgedaan waardoor ik rosaries verloren heb. Maar grinden voor rosaries is onontkoombaar als je alle tools en items wilt kopen voor de 100%. Dat hebben ze in mijn optiek toch verkeerd ingeschat. Dat je bijvoorbeeld bij het verslaan van een boss geen enkele rosarie krijgt is al best raar.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-09-2025 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:16:

Lekker bezig!
Ik heb zojuist ook The Last Judge verslagen. Het was weer kantje boord met maar 1 masker, maar hé, ze is gelukkig dood. Direct daarna iedereen in huis opgetrommeld om naar de dode Judge te kijken, bleek ik de cutscene van het openen van de gate gemist te hebben. Maar even op YouTube teruggekeken. Nu in de Underworks, zin om vanavond Act 2 te gaan verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:12:
[...]

Lekker bezig!
Ik heb zojuist ook The Last Judge verslagen. Het was weer kantje boord met maar 1 masker, maar hé, ze is gelukkig dood. Direct daarna iedereen in huis opgetrommeld om naar de dode Judge te kijken, bleek ik de cutscene van het openen van de gate gemist te hebben. Maar even op YouTube teruggekeken. Nu in de Underworks, zin om vanavond Act 2 te gaan verkennen.
We lopen denk ik wat gelijk! Blijft wel verslavend! Morgen eerst met het gezin een nachtje Efteling, dus ik heb pas zondag weer tijd vermoed ik.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

X-GeaR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:12:
[...]

Lekker bezig!
En hoe reageerde je huisgenoten :P Vol trots?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:13:
[...]

We lopen denk ik wat gelijk! Blijft wel verslavend! Morgen eerst met het gezin een nachtje Efteling, dus ik heb pas zondag weer tijd vermoed ik.
In de efteling heb je ook veel runbanks naar de hoogtepunten. Gelukkig lekker veel bankjes ook. :+

Ik heb echt geen idee waar ik heen moet nu
spoiler:
moet laatste liedje ophalen
. Vanavond maar wat rondstruinen en kijken of ik nog wat collectibles vindt bij het struinen. Vind best veel zonder guide al blijf ik steeds denken dat ik gebieden nog niet volledig heb. Helpt ook niet dat ik te lui ben om te markeren waar nog iets zou kunnen zitten met latere abilities.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:47:
[...]

In de efteling heb je ook veel runbanks naar de hoogtepunten. Gelukkig lekker veel bankjes ook. :+

Ik heb echt geen idee waar ik heen moet nu
spoiler:
moet laatste liedje ophalen
. Vanavond maar wat rondstruinen en kijken of ik nog wat collectibles vindt bij het struinen. Vind best veel zonder guide al blijf ik steeds denken dat ik gebieden nog niet volledig heb. Helpt ook niet dat ik te lui ben om te markeren waar nog iets zou kunnen zitten met latere abilities.
Welke twee heb je al gehaald?

• Exactor it
Weet ik natuurlijk niet! Al die teksten op het scherm zijn voor een andere doelgroep geschreven. :) Ik kom er wel uit hoor. Ik vind het zelf uitpuzzelen leuk bij dit soort spellen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:22:
[...]

Weet ik natuurlijk niet! Al die teksten op het scherm zijn voor een andere doelgroep geschreven. :) Ik kom er wel uit hoor. Ik vind het zelf uitpuzzelen leuk bij dit soort spellen.
Oja, wilde je ook niet perse helpen, maar was even benieuwd welke van de "uitdagingen" je al hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:43:
[...]

En hoe reageerde je huisgenoten :P Vol trots?!
Mijn kinderen haalden hun schouders op. Mijn vrouw was daarentegen heel blij voor me, want ze zag me al avonden worstelen en zag het niet meer goedkomen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Nu 82% en kan act 3 hoofdquest afronden. Ben benieuwd wat ik allemaal nog heb gemist.

• carpebios
Ik heb die twee dansende bazen neer, en nog wat kleine rooms met zwevende troep. Maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, lijk alles wat ik kan wel doorlopen te hebben, maar de tegenstanders worden wel waar gewoon lopend door het level zeg. Dood met 800 kraaltjes, terug naar je cocon en weer door, alles weg. Nu die lift maar weer eens zoeken in het begin.

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 25-09-2025 23:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

carpebios schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:48:
Ik heb die twee dansende bazen neer, en nog wat kleine rooms met zwevende troep. Maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, lijk alles wat ik kan wel doorlopen te hebben, maar de tegenstanders worden wel waar gewoon lopend door het level zeg. Dood met 800 kraaltjes, terug naar je cocon en weer door, alles weg. Nu die lift maar weer eens zoeken in het begin.
In de kamer met die twee dansende bazen is als het goed is een nieuwe toegang in de vloer ontstaan. En in die kamer kun je een nieuwe quest voor de main story starten.

———

En dat was Hollow Knight Silksong op 1.000 GS. De PlayStation boys hebben het maar makkelijk met hun platinum trophy :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRGdparwjJgB9Rr_PQUbK5xRoTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWU5gTOjAnFnfktubEKUmHCG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-09-2025 01:29 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik heb de hoofdquest uitgespeeld, baal er van dat ik de savegame niet heb gekopieerd.

This is the Way.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

NoTimeRemains schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:07:
Ik heb de hoofdquest uitgespeeld, baal er van dat ik de savegame niet heb gekopieerd.
Want? Je kunt toch gewoon de save opnieuw laden en je komt dan net voor de boss weer terug, net alsof je hem nooit verslagen hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2025 12:30 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

uchiha tijntje schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:30:
[...]

Want? Je kunt toch gewoon de save opnieuw laden en je komt dan net voor de boss weer terug, net alsof je hem nooit verslagen hebt.
nee dat kan niet.

This is the Way.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Volgens mij wel. Maar oké…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Father of flame was weer een tof gevecht. En weer bewijs van mijn gave om eerst totaal geowned te worden en als ik hem door heb foutloos te winnen. Met de tactiek pogo, pogo, dubbel jump En repeat, hoef je nauwelijks op de vlammen te letten. Wel grappig dat fase 1 veel moeilijker is dan fase 2. En dat totale chaos van vuurballen eigenlijk heel simpel te ontwijken is. Niet op basis van skills maar op basis van ervaring in ritmische games. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:54:
Father of flame was weer een tof gevecht. En weer bewijs van mijn gave om eerst totaal geowned te worden en als ik hem door heb foutloos te winnen. Met de tactiek pogo, pogo, dubbel jump En repeat, hoef je nauwelijks op de vlammen te letten. Wel grappig dat fase 1 veel moeilijker is dan fase 2. En dat totale chaos van vuurballen eigenlijk heel simpel te ontwijken is. Niet op basis van skills maar op basis van ervaring in ritmische games. :)
Jep had hetzelfde gevoel met die 2e fase. Dat was idd niet meer dan gewoon rustig ontwijken, even slaan, weer ontwijken etc. 1e fase heb ik wel lang op gevloekt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:
[...]

Jep had hetzelfde gevoel met die 2e fase. Dat was idd niet meer dan gewoon rustig ontwijken, even slaan, weer ontwijken etc. 1e fase heb ik wel lang op gevloekt…
Had hem in 4 pogingen. oOo Waarbij de 3e poging mislukte omdat ik niet snapte dat hij een vuurbal werd. Ondertussen ben ik acht doodgegaan in bilewater. Echt een naar gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:23:
[...]

Had hem in 4 pogingen. oOo Waarbij de 3e poging mislukte omdat ik niet snapte dat hij een vuurbal werd. Ondertussen ben ik acht doodgegaan in bilewater. Echt een naar gebied.
Bilewater is de Blighttown van Dark Souls…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Nu 98%, maar de eindbaas voor nu ff rust, deze wel extreem frustererend, dan ook klaar met silksong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zit al dagen vast in act 2, ik moet die 3 sleutels verzamelen, maar die wat onder zit blijf ik om een of andere reden rondjes omheen rennen. En dan helpt het me ook niet mee dat ik telkens ruzie heb met die vliegende bugs. 8)7

Kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel is deze game moeilijker dan de eerste game, en zitten hier meer vlieg beestjes in dan in de eerste game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:18:
Nu 98%, maar de eindbaas voor nu ff rust, deze wel extreem frustererend, dan ook klaar met silksong.
Belangrijkste tip is om niet te dashen. Ze teleporteert zo snel dat je met dash te vaak recht in haar dasht met als gevolg 2 damage en als je niet uitkijkt direct een aanval tegen je krijgt waardoor je wederom 2 damage krijgt.

Het beste is eigenlijk om gewoon simpelweg te lopen. En af en toe te rennen, maar zeker niet dashen als ze niet midden in een aanval zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:28:
Ik zit al dagen vast in act 2, ik moet die 3 sleutels verzamelen, maar die wat onder zit blijf ik om een of andere reden rondjes omheen rennen. En dan helpt het me ook niet mee dat ik telkens ruzie heb met die vliegende bugs. 8)7

Kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel is deze game moeilijker dan de eerste game, en zitten hier meer vlieg beestjes in dan in de eerste game.
Jep, het kent idd een stuk meer “vliegbeestjes”. Ik had dan ook bijna altijd wel een boomerang mee. Die gebruikte ik in situaties als er meer dan 1 vliegende vijand was.

Hoe bedoel je verder.. die wat er onder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

uchiha tijntje schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:49:
[...]

Jep, het kent idd een stuk meer “vliegbeestjes”. Ik had dan ook bijna altijd wel een boomerang mee. Die gebruikte ik in situaties als er meer dan 1 vliegende vijand was.

Hoe bedoel je verder.. die wat er onder zit?
Die bij Wispering Vaults, daar kom ik om een of andere reden niet binnen, enige pad dat ik tot nu toe gevonden heb, kom ik niet verder omdat een blok me in de weg staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:49:
[...]

Die bij Wispering Vaults, daar kom ik om een of andere reden niet binnen, enige pad dat ik tot nu toe gevonden heb, kom ik niet verder omdat een blok me in de weg staat.
En als je een bepaalde grote lift in The Cauldron omhoog laat komen, en kijkt wat er onder zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben daar heen gegaan en toen de gang naar links gegaan, maar inderdaad onder de lift nog niet geprobeerd, dacht dat dit dood liep, morgen even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:18:
Ik ben daar heen gegaan en toen de gang naar links gegaan, maar inderdaad onder de lift nog niet geprobeerd, dacht dat dit dood liep, morgen even proberen.
Voor als je niet wilt zoeken.
spoiler:
Met de lift naar beneden. Dan naar links. Dan kun je aan het einde van die gang volgens mij omhoog en dan weer naar rechts. Zodat je een doorgang creeert naar de liftschacht. Dan naar boven om de lift te roepen. Snel in de liftschacht springen in de nieuwe opening aan de linkerzijde, zodat de lift je passeert en dan kun je door het gat naar beneden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ga het morgen proberen, bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:47:
[...]

Belangrijkste tip is om niet te dashen. Ze teleporteert zo snel dat je met dash te vaak recht in haar dasht met als gevolg 2 damage en als je niet uitkijkt direct een aanval tegen je krijgt waardoor je wederom 2 damage krijgt.

Het beste is eigenlijk om gewoon simpelweg te lopen. En af en toe te rennen, maar zeker niet dashen als ze niet midden in een aanval zit.
Het is gelukt en ook zonder tools.

Ironisch de laatste fase allemaal tips om die cog flies te gebruiken, daardoor het hele overzicht kwijt en binnen een minuut game over. Zonder tools is voor mij de manier en dashen kan opsich had wel een extreme heal build. Alleen nu op 98% en de curse ending gemist helaas.

Voor mij zit het erop misschien of ik die 100% kan halen.

Toch erg genoten van deze game. Erg uitdagend maar geeft ook een mooie voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Eerste stuk van Mount Fay afgelegd. Al wat keren gesneuveld, cocoon weg. Dolblij met de bench: kak 60 rosaries. Gelukkig daarboven 44 kunnen vinden, maar niet genoeg… blijkt er dus ook nog een tunneltje te zijn naar een stuk of 30 rechts. Team cherry 🩵

Morgen maar weer verder de berg beklimmen. Pittig maar leuk plaformwerk.

Verder heb ik dit weekend de eerste twee melodieën geleerd. Act 2 is tot nu toe erg goed! De bazen zijn gelukkig beter behapbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:12:
Eerste stuk van Mount Fay afgelegd. Al wat keren gesneuveld, cocoon weg. Dolblij met de bench: kak 60 rosaries. Gelukkig daarboven 44 kunnen vinden, maar niet genoeg… blijkt er dus ook nog een tunneltje te zijn naar een stuk of 30 rechts. Team cherry 🩵

Verder heb ik dit weekend de eerste twee melodieën geleerd. Act 2 is tot nu toe erg goed! De bazen zijn gelukkig beter behapbaar.
Hier ben ik ook nu omdat ik in ACT 2 alles gevonden lijkt te hebben en doorheen ben gegaan, maar niet snap hoe ik nu verder moet. Dus dan maar naar boven proberen komen, maar wat is dat lastig zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:36:
[...]

Hier ben ik ook nu omdat ik in ACT 2 alles gevonden lijkt te hebben en doorheen ben gegaan, maar niet snap hoe ik nu verder moet. Dus dan maar naar boven proberen komen, maar wat is dat lastig zeg!
Dat is echt een klote stuk idd. Maar je bent op het juiste spoor om verder te kunnen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En de beloning is behoorlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Zo gisteren nog 100% gehaald en ook de eindboss nog 1 x verslagen voor de 100% achievement. Heb een aantal achievements niet, gehaald, maar dat hoeft voor mij ook niet.

Nu binnenkort een herstart met de ori games.

Denk nog wel dat het een tijdje duurt voordat er nieuwe dlc komt.

De game zelf op het laatste wel bepaalde zaken opgezocht zeker als je een item gemist hebt, kan het een behoorlijke zoektocht worden als je er voor kiest om geen guide te gebruiken.

Wacht zelf ook voor de editie van fangamer, maar vermoed dat deze pas komt nadat alle dlc uit is.
spoiler:
De red bull onder silksong

[ Voor 14% gewijzigd door Dagarkin op 29-09-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
De
spoiler:
Red Bull onder Silksong
is binnen! Het lastigste deel vond ik het tweede deel in de grot met die ijskristallen waar je omhoog moet. De bovenste sprong van het tijdelijke muurtje naar de bovenste ijskristal kon ik vaak net niet halen (4:27 hier -> YouTube: Mount Fay (Faydown Cloak) Walkthrough Hollow Knight Silksong). Heeft me aardig wat pogingen gekost. Daarnaast kun je gewoon niet altijd op die clawline vertrouwen, doordat silk generatie niet al te snel gaat (ondanks 2 silk hearts). Paar keer naar beneden gevallen doordat de harpoen niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
X-GeaR schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:12:

Ik zit nog maar in ACT 1, laatste grote boss was the widow en daarna een tijdje niet kunnen gamen. Gisteren weer eens ingelogd en heb dan wat optionele dingen gedaan (ook de tyrant bij bone bottom bvb) om terug wat gevoel te krijgen, maar mijn rosarie necklaces zijn full stacked (20 x 120 rosaries) en van de andere heb ik er ook wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:11
Ik zit nu vast bij een eindbaas. Elke keer als ik er heen loop versla ik twee vijanden en verdien ik ongeveer 20 rosaries. Ik had geen rosaries toen ik aan de eindbaas begon.

...

Ik heb nu 1600 rosaries...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ErikT738 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:59:
Ik zit nu vast bij een eindbaas. Elke keer als ik er heen loop versla ik twee vijanden en verdien ik ongeveer 20 rosaries. Ik had geen rosaries toen ik aan de eindbaas begon.

...

Farming glitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ErikT738 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:59:

...

Kun je op t einde 2 tools van kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de handdoek vandaag in de ring gegooid, het is een mooie game, maar voor mij toch blijkbaar te moeilijk. 85 pogingen op een baas gevecht (bestaat uit meerdere delen met veel vlieg beestjes) in act 2, is het wel leuk geweest. Heb ook nog andere gevechten over geslagen, en ook die lukken me ondanks dat ik sterker ben geworden gewoon niet.

Het is een prachtige game, en hoewel ik deel 1 al pittig vond, en met heel veel moeite net uitgespeeld heb gekregen, lukt het me bij deze helaas niet. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-10 21:14
Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:48:
Ik heb de handdoek vandaag in de ring gegooid, het is een mooie game, maar voor mij toch blijkbaar te moeilijk. 85 pogingen op een baas gevecht (bestaat uit meerdere delen met veel vlieg beestjes) in act 2, is het wel leuk geweest. Heb ook nog andere gevechten over geslagen, en ook die lukken me ondanks dat ik sterker ben geworden gewoon niet.

Het is een prachtige game, en hoewel ik deel 1 al pittig vond, en met heel veel moeite net uitgespeeld heb gekregen, lukt het me bij deze helaas niet. Helaas.
Ik zie gamen als een stukje ontspanning na een drukke werkdag (als de kinderen op bed liggen). In dat verband is jouw reactie - naar mijn optiek - dan ook volkomen begrijpelijk. Waarom zou je jezelf tot frustratie aan toe blijven 'inspannen' (tijdens je werk levert het tenminste nog geld op) als je daar niet de voldoening uit haalt die je uit het spelen van een game zou willen halen.

On-topic: ik heb de game even aan de kant gelegd omdat ik vanwege de alledaagse hectiek juist op zoek was naar een stukje ontspanning (en deze game geeft mij dat persoonlijk niet). Inmiddels wel aanbeland bij
spoiler:
'The Last Judge'
.

[ Voor 10% gewijzigd door Vane100 op 01-10-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik ben nu aanbeland bij een “geheim” stukje in ….fairway? Ergens in het begin waar je naar beneden moet dalen bij lava en dan verschillende waves met vliegende vijanden krijgt. Benieuwd of in dat snel uit kan komen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:48:

Ik weet welk gevecht je bedoeld denk ik. Die in High Halls? Die was behoorlijk irritant inderdaad. Maar vooral omdat ik tijdens het gevecht probeerde “veilig” te zijn in plaats van agressief te spelen. Nadat ik die omschakeling had gemaakt in mijn hoofd vond ik hem zelf goed te doen. Met name die ene “grote” dude (waarvan je er uiteindelijk 2 tegelijkertijd krijgt) is levensgevaarlijk als je die probeert te ontlopen. Die moet je echt vol aanvallen (want hij heeft maar iets van drie vrij trage aanvallen die die inzet) en dan is die zo mak als een lammetje.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik snap je, en ben al meerdere malen van strategie gewisseld, maar zodra die 2 dudes komen, dan verlies ik. Het is me niet eens gelukt om 1 van de 2 neer te krijgen, en na 85 pogingen is het leuk geweest.

Ik ben nooit goed in Souls games geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet mooi vind. Maar helaas deze keer lukt het me gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:05:
Ik snap je, en ben al meerdere malen van strategie gewisseld, maar zodra die 2 dudes komen, dan verlies ik. Het is me niet eens gelukt om 1 van de 2 neer te krijgen, en na 85 pogingen is het leuk geweest.

Ik ben nooit goed in Souls games geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet mooi vind. Maar helaas deze keer lukt het me gewoon echt niet.
Ik snap je ook. Maar mocht je toch nog ooit de neiging hebben om ze te proberen te verslaan.

Volgende strategie voor die twee dudes. Probeer zo snel mogelijk beide dudes aan een kant van je te krijgen. Als je in het midden blijft wordt het erg lastig qua positioneren. Als je ze aan een kant hebt, en ze komen te dichtbij. Wallclimb plus erover heen springen in combinatie met je dash dan wel je clawline. Daarna vrij dicht bij ze blijven zodat je veel ruimte in je rug hebt richting de andere muur.

En dan: Tacks + Poison. En mocht je bovenop de tacks nog een extra slot hebben voor een tool, de cogwork wheel werkt ook behoorlijk. Met die twee tools inclusief poison doe je ongelooflijk veel damage zonder zelf veel in gevaar te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:05:

Als je alle maps van Shakra hebt, komt zij je helpen tijdens dit gevecht. Je kunt de fase met die grote gasten overslaan door met ascenders grip helemaal bovenaan de muur te hangen. Shakra doodt die andere twee dan voor je. Gooi er wat tacks neer om e.e.a. te versnellen. Architects Crest kan handig zijn, want dan heb je 3 rode tools en kun je wat andere dingen gebruiken.

Verder herkenbaar wat je schrijft, gamen is uiteindelijk een hobby. Ik ben daarom ook een voorstander van moeilijkheidsniveaus, zodat iedereen op zijn/haar niveau kan genieten van een spel.

[ Voor 10% gewijzigd door X-GeaR op 01-10-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

X-GeaR schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:44:
[...]

Als je alle maps van Shakra hebt, komt zij je helpen tijdens dit gevecht. Je kunt de fase met die grote gasten overslaan door met ascenders grip helemaal bovenaan de muur te hangen. Shakra doodt die andere twee dan voor je. Gooi er wat tacks neer om e.e.a. te versnellen. Architects Crest kan handig zijn, want dan heb je 3 rode tools en kun je wat andere dingen gebruiken.

Verder herkenbaar wat je schrijft, gamen is uiteindelijk een hobby. Ik ben daarom ook een voorstander van moeilijkheidsniveaus, zodat iedereen op zijn/haar niveau kan genieten van een spel.
Oh grappig, wist niet dat dat een ding was dat Shakra je komt helpen. :) Heb deze game 2 keer op 100% gezet, maar ik heb volgens mij nog zoveel gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
Na 32 uur uitgespeeld!
spoiler:
Het High Halls-gevecht was een drempel, maar het lukte door uiteindelijk Architects Crest te gebruiken. Toen die laatste twee gasten in beeld kwamen heb ik als een gek poisoned tacks & cogfly’s gespamd (maximaal geupgrade). Ze waren binnen 10 seconden dood (terwijl ik al double jumpend probeerde te overleven). In het gevecht met Lace zelfde strategie gebruikt, al was ze vrij voorspelbaar, maar toch iets te snel soms.

Bij de laatste eindbaas ingezet op Wanderers Crest met multibender+injector. Tools werken hier minder goed. Uiteindelijk had ik 3 pogingen nodig, maar wat een geweldig gevecht. Niet uitzonderlijk moeilijk, maar wel gaaf gedaan met die naalden. Top! Favo gevecht denk ik zo, al vond ik Trobbio en die Clockwork-dansers ook uitstekend!
Nu zit het er op. Ja ik kan door naar Act 3 maar de koek is even op na het spelen van HK en SS achter elkaar. Silksong was een geweldige game maar putte me af en toe ook uit. Eerst maar even een paar weekjes ‘ontstressen’ met Hades II en beide Mario Galaxy’s en dan Ghost of Yotei. Teveel moois!

[ Voor 7% gewijzigd door X-GeaR op 02-10-2025 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

X-GeaR schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:11:
Na 32 uur uitgespeeld!
spoiler:
Het High Halls-gevecht was een drempel, maar het lukte door uiteindelijk Architects Crest te gebruiken. Toen die laatste twee gasten in beeld kwamen heb ik als een gek poisoned tacks & cogfly’s gespamd (maximaal geupgrade). Ze waren binnen 10 seconden dood (terwijl ik al double jumpend probeerde te overleven). In het gevecht met Lace zelfde strategie gebruikt, al was ze vrij voorspelbaar, maar toch iets te snel soms.

Bij de laatste eindbaas ingezet op Wanderers Crest met multibender+injector. Tools werken hier minder goed. Uiteindelijk had ik 3 pogingen nodig, maar wat een geweldig gevecht. Niet uitzonderlijk moeilijk, maar wel gaaf gedaan met die naalden. Top! Favo gevecht denk ik zo, al vond ik Trobbio en die Clockwork-dansers ook uitstekend!
Nu zit het er op. Ja ik kan door naar Act 3 maar de koek is even op na het spelen van HK en SS achter elkaar. Silksong was een geweldige game maar putte me af en toe ook uit. Eerst maar even een paar weekjes ‘ontstressen’ met Hades II en beide Mario Galaxy’s en dan Ghost of Yotei. Teveel moois!
Ik snap dat je hem even weg legt. :) Ik zou je wel willen aanraden om uiteindelijk toch nog een keer terug te komen naar Silksong om Act 3 te gaan spelen. Er zitten hele toffe bosses en momenten in. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Ben nu bij The Unravelled Boss aangekomen. Daarna wil ik de architect area wat meer exploreren voor tools en daarna fantom nog neerhalen om weer verder te zoeken naar muziek!

Edit: wat haat ik dit spel toch soms. Mijn god, die baas is weer prima te doen, maar dan die pijlen die continue! omhoog komen en naar je toe als je aan de muur hangt. Echt niet te doen.

En dan kom ik bij fase 3, en BAM dood. Wie verzint dit?
En na 25x proberen eindelijk het einde gehaald.

[ Voor 47% gewijzigd door carpebios op 05-10-2025 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 10:32
carpebios schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:05:
... verder te zoeken naar muziek!
Dat is eigenlijk mijn graadmeter voor goede spellen. Eerst luister ik de soundtrack en dan besluit ik of het een spel is wat ik graag wil spelen. Dit maakte Silksong een no-brainer naar mijn idee.

Wat me dan ook verbaast is dat ogenschijnlijk best veel spelers zo snel mogelijk over de 'finish' willen. Ik ben benieuwd naar diegenen die juist de tijd nemen. Er zitten veel leuke dingen in het spel verstopt en je luistert tegelijkertijd muziek.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BnKpc1nX/Silksong.png

WOOF! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik speel wel op het gemakje, ook wat door een tegenslag op gezondheidsvlak dat ik het even heb weggelegd, maar alles is weer OK en we zijn stilletjes aan terug begonnen.

Ik was geeindigd bij the widow, dan tijdens herstellen wat verder ACT1 explored en nog wat optionele dingen gedaan en daarna ' The last judge' gedaan. Momenteel dus in ACT2 en daar de cogwork dansers verslaan, zowel the last judge als de cogwork dansers gingen vlot neer.

De Citadel laat tot nu toe het spel nog een versnelling hoger schakelen, zowel de muziek als de kamers zijn van een uitermate hoog niveau. Voor mijn 'beperkte' progressie heb ik een 27-tal uur gegamed, maar heb daar vrede mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Azbest schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

Wat me dan ook verbaast is dat ogenschijnlijk best veel spelers zo snel mogelijk over de 'finish' willen. Ik ben benieuwd naar diegenen die juist de tijd nemen. Er zitten veel leuke dingen in het spel verstopt en je luistert tegelijkertijd muziek.
Ik neem zéér uitgebreid de tijd. Ben al bij de boss van act 2 geweest, maar ga eerst alles uit act 2 doen voordat ik verder ga.

Heb het overgrote deel van de optionele bosses en wishes inmiddels afgewerkt, probeer spoilers te vermijden dus heb alleen ff naar een lijst van bosses gekeken.

Volgende op het lijstje:
spoiler:
Groal the Great

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
Toen ik voor het eerst in Bile Water terecht kwam dacht ik: Sewer Count +1. Maar met nieuw gevonden tools en combat ervaring is Bile Water langzaam één van m'n favoriete gebieden geworden. Veel te ontdekken daar.

Ik zit nu een poosje in Act 3 en was daarmee erg terughoudend omdat ik niets aan dialogen uit Act 2 wilde missen. Pas ergens rond het 65e uur ben ik overgegaan naar Act 3.
De enige vijand die ik heb overgeslagen zover ik weet is in The Slab, die is echter nog steeds beschikbaar in Act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik ben aangekomen bij het arena gevecht in High Halls. Ik kom tot de laatste wave (denk ik) met die 2 grote vijanden met hun staf. Maar mijn god, al tig x dood gegaan, zelfs met tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

carpebios schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:19:
Ik ben aangekomen bij het arena gevecht in High Halls. Ik kom tot de laatste wave (denk ik) met die 2 grote vijanden met hun staf. Maar mijn god, al tig x dood gegaan, zelfs met tools.
Als je bij de laatste wave aan komt (het is inderdaad gelukkig de laatste wave), zorg dat je beide vijanden aan één kant van je krijgt. Ze zijn behoorlijk traag en ze vallen vaak een voor een aan. Als je ervoor zorgt dat je in die laatste wave al je tools kan inzetten (vooral tacks zijn ideaal) dan scheelt dat echt al een hele hoop. Probeer niet van ze af te rennen, maar val ze echt aan, zodat je altijd ruimte achter je hebt als je wilt healen. Zodra de ruimte te klein wordt tussen hen, jou en de muur, probeer zo hoop mogelijk op die muur te klimmen en spring via clawline en dash over de heen. Je hebt dan weer veel ruimte in je rug. Als je die tacks hebt benut kunnen ze niet veel meer hebben voordat ze omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:37:
[...]

Als je bij de laatste wave aan komt (het is inderdaad gelukkig de laatste wave), zorg dat je beide vijanden aan één kant van je krijgt. Ze zijn behoorlijk traag en ze vallen vaak een voor een aan. Als je ervoor zorgt dat je in die laatste wave al je tools kan inzetten (vooral tacks zijn ideaal) dan scheelt dat echt al een hele hoop. Probeer niet van ze af te rennen, maar val ze echt aan, zodat je altijd ruimte achter je hebt als je wilt healen. Zodra de ruimte te klein wordt tussen hen, jou en de muur, probeer zo hoop mogelijk op die muur te klimmen en spring via clawline en dash over de heen. Je hebt dan weer veel ruimte in je rug. Als je die tacks hebt benut kunnen ze niet veel meer hebben voordat ze omvallen.
Dank, die tracks heb ik nog niet. Ik ga eerst die eens proberen te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
carpebios schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:19:
Welke tools gebruik je? De tacks zijn behoorlijk OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Azbest schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:53:
[...]

Welke tools gebruik je? De tacks zijn behoorlijk OP.
Die spikes en die cirkel van de architect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
Ah, misschien zit daar je onbalans. Ik heb altijd de "Threefold Pin" erbij. Daarmee had ik in de eerste ronden dat vliegende spul vlot uitgeschakeld zodat ik voldoende levens overhield voor de laatste wave. De clawline heb ik ook veel gebruikt in de eerste waves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Azbest schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:38:
Ah, misschien zit daar je onbalans. Ik heb altijd de "Threefold Pin" erbij. Daarmee had ik in de eerste ronden dat vliegende spul vlot uitgeschakeld zodat ik voldoende levens overhield voor de laatste wave. De clawline heb ik ook veel gebruikt in de eerste waves.
Met de spikes gelijk vanaf de eerste keer gehaald! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Maar nu he, 2e gevecht daarboven. Ik ben natuurlijk dood, maar ik kan mijn cocon niet terughalen en quiten denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
De Silkeater lost dat probleem op. Heb je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Azbest schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:36:
De Silkeater lost dat probleem op. Heb je die?
Dat was het inderdaad, dank! Eerst eens wat meer ontdekken voor ik die boss doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-10 09:47
Moest hier wel smakelijk om lachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
na 78 uur eindelijk aangekomen in act 3 met een completion van 76%. Oprecht genoten van act 1 & 2 maar act 3 valt toch een beetje tegen door de onnodig hoge damage van vijanden ondanks dat ik de needle 4 x heb geupgrade en de gaunlet fights.

Ben nu bezig met de 3 ingredienten te verzamelen en gelukkig zitten er dit keer geen lange runbacks in. Het enige irritante is dat je telkens de needolin moet spelen. En ik weet niet of dit een bug is maar je consumables resetten elke keer naar max wanneer je verliest scheelt een hoop shards zo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Bobo221 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:35:

Ben nu bezig met de 3 ingredienten te verzamelen en gelukkig zitten er dit keer geen lange runbacks in. Het enige irritante is dat je telkens de needolin moet spelen. En ik weet niet of dit een bug is maar je consumables resetten elke keer naar max wanneer je verliest scheelt een hoop shards zo :D
Nee dat is geen bug :) Je gaat ook "niet dood" als je verliest tegen zo'n boss. Het is net zoals in Hollow Knight een soort "droom".

Dat scheelde mij een hoop stress in mijn Steel Soul mode :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Heb ik al gezegd dat ik Bilewater haat. Wat een verschrikkelijke klim iedere x en dan komt ik niet eens tot de baas zelf met 7 schildjes.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste