Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja heb hem ook, maar ging vrij rap, geduld en die beestje kan je mooi als ze duiken met de pogo diagonaal heb je zo neer. Ook de druk om steeds aan te vallen, waardoor hij weinig spawnt. Hoe meer je afwacht hoe meer enemies er worden gedropt.Exactor it schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:39:
Slight difficulty reduction Voor Sister Splinter. Boefjes, die had ik gisteren pas neer.
Die haal je bij die dikke gele bug toch? Ik denk dat ik dan nog wat money moet farmen + daar had ik uit mijn hoofd nog iets voor nodig, dank!uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:03:
[...]
Gebruik je tools. Mocht je de tool hebben waarbij je “pinnen” op de grond kan gooien. Die zijn echt OP
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik durf niet meer te zeggen waar ik die heb gehaald, maar bij vijanden die vooral over de grond aanvallen is die tool echt geweldig. Zeker als je die kunt combineren met de poison perk.carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:41:
[...]
Die haal je bij die dikke gele bug toch? Ik denk dat ik dan nog wat money moet farmen + daar had ik uit mijn hoofd nog iets voor nodig, dank!
Het is dat je geen health bar ziet, maar anders zou je die zo zien wegsmelten.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 13:08 ]
Ik denk dat je het over een andere baas hebt. Sister Silver isDagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:25:
[...]
Ja heb hem ook, maar ging vrij rap, geduld en die beestje kan je mooi als ze duiken met de pogo diagonaal heb je zo neer. Ook de druk om steeds aan te vallen, waardoor hij weinig spawnt. Hoe meer je afwacht hoe meer enemies er worden gedropt.
Dezelfde vijand. Sister splinter.Exactor it schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat je het over een andere baas hebt. Sister Silver isspoiler:de suffe spin die boven blijft, drie keer op rij mept en af en toe wat ronddraai beestjes en scherpe takken spawned.
Nu 17uur gespeeld.
4 crests unlocked, maar goed blijft op hunter die speelstijl gewend en vind diagonaal pong erg lekker spelen
[ Voor 8% gewijzigd door Dagarkin op 10-09-2025 15:13 ]
Je zag het percentage pas nadat je een van de eindes had gehaald. Zal met Silksong wel hetzelfde zijn 😊lennertvdkort schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:23:
[...]
Is het niet gewoon je game afsluiten, en dan als je je save selecteert staat er je tijd en percentage. Tenminste dat was bij HK wel het geval!
Thx, na nog eens 5 pogingen heb ik haar en kan ik verder!uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
[...]
Ik durf niet meer te zeggen waar ik die heb gehaald, maar bij vijanden die vooral over de grond aanvallen is die tool echt geweldig. Zeker als je die kunt combineren met de poison perk.
Het is dat je geen health bar ziet, maar anders zou je die zo zien wegsmelten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ben wel benieuwd of je dan een save net voor het einde krijgt, zodat je niet op 99,99% zit en daarna overnieuw mag beginnenVP. schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:00:
[...]
Je zag het percentage pas nadat je een van de eindes had gehaald. Zal met Silksong wel hetzelfde zijn 😊
Edit zonet ff gekeken op metacritic user score van 9 en reviews een 9.2.
Hollow knight user score van 9.1 en reviews een 9.
[ Voor 48% gewijzigd door Dagarkin op 10-09-2025 17:58 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Wolverine V3.Tektoon schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:20:
Ff tussendoor: met welke controller spelen jullie dit? Ik speel op de switch 2, maar ben niet helemaal tevreden over de controls. Xbox controller is het ook niet helemaal: de triggers moeten een lange afstand afleggen. Ik overweeg een 8bitdo controller, maar andere veeleisende platformers speel ik eigenlijk ook weer niet, en de rest gaat verder prima op m'n xbox controller...
Verder in het begin 4 minuten met de thumbsticks geprobeerd maar heel snel overgegaan naar de vierpuntdruktoets.
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 18:27 ]
Ik keek even op YouTube. HF wat is dat voor een boss! Die health ook die hij heeft!Dagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:30:
Ben nu bij de last judge iemand deze al verslagen nu 1 poging gedaan.
Edit zonet ff gekeken op metacritic user score van 9 en reviews een 9.2.
Hollow knight user score van 9.1 en reviews een 9.
- All Tools
- All Crests
- All Crafting Kits (Tool Damage)
- All Pouch upgrades
- All Silk Hearts
- Health upgrades (four Mask Shards per each upgrade) -
- Silk upgrades (two Spool Fragments per each upgrade)
- Weapon upgrades
- Get Needle Strike
- Get Bound Crest
- Get White Flower
- Get Faydown Cloak
- Get Clawline
- Get Cling Grip
- Get Swift Step
- Get Needolin
Zelf had ik liever gezien dat je sommige tools en items wat meer kon vinden in de wereld dan simpelweg kopen bij een merchant. Om merchants leeg te kopen heb je behoorlijk wat "cash" nodig. Het meest makkelijke (maar hersenloze) is om dat te grinden nabij Songclave.
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 18:54 ]
Hoe het bij de vorige werkte is dat je na het halen van een einde terug werd gezet naar je laatste bench als je je save weer opende. Zal nu niet anders zijn lijkt me 😊uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:04:
[...]
Ben wel benieuwd of je dan een save net voor het einde krijgt, zodat je niet op 99,99% zit en daarna overnieuw mag beginnen
[ Voor 4% gewijzigd door VP. op 10-09-2025 19:14 ]
Klinkt doable. Qua grinden heb ik de 500 voor de sleutel gedaan in het startgebied. Duurde tien minuten. Achteraf had ik die sleutel niet eens nodig voor wanderers crest. Je kunt er prima heen gliden.uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:49:
Heb even gezocht op de 100% vereisten. Wat ik kan vinden is het volgende:Dat is doenlijk
- All Tools
- All Crests
- All Crafting Kits (Tool Damage)
- All Pouch upgrades
- All Silk Hearts
- Health upgrades (four Mask Shards per each upgrade) -
- Silk upgrades (two Spool Fragments per each upgrade)
- Weapon upgrades
- Get Needle Strike
- Get Bound Crest
- Get White Flower
- Get Faydown Cloak
- Get Clawline
- Get Cling Grip
- Get Swift Step
- Get Needolin
In sommige games heb je ook dat de map meetelt in het percentage, waardoor je echt elk hoekje van de map moet uitkammen, ook al zit er niets boeiends verstopt.
Zelf had ik liever gezien dat je sommige tools en items wat meer kon vinden in de wereld dan simpelweg kopen bij een merchant. Om merchants leeg te kopen heb je behoorlijk wat "cash" nodig. Het meest makkelijke (maar hersenloze) is om dat te grinden nabij Songclave.
Ja gaat redelijk heb hem bijna.carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:46:
[...]
Ik keek even op YouTube. HF wat is dat voor een boss! Die health ook die hij heeft!
Zijn tweede fase nog ff de patronen leren.
Heb hem nu 2 x bewusteloos en soms zonder geraakt te worden. Alleen die 2de fase..
Verslagen(last judge)Dagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:02:
[...]
Ja gaat redelijk heb hem bijna.
Zijn tweede fase nog ff de patronen leren.
Heb hem nu 2 x bewusteloos en soms zonder geraakt te worden. Alleen die 2de fase..
Voor mij nu de moeilijkste baas tot zover. Achteraf valt het weer reuze mee. Soms maak je dingen zelf onnodig complex

Ik had nu zelf te veel pogingen gedaan, waardoor ik geen tools kon gebruiken, maar deze maken het spel wel erg gemakkelijk. Als je ziet hoeveel health bepaalde combo's doen tegen bosses.
[ Voor 30% gewijzigd door Dagarkin op 11-09-2025 08:48 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik kan het bevestigenVP. schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:13:
[...]
Hoe het bij de vorige werkte is dat je na het halen van een einde terug werd gezet naar je laatste bench als je je save weer opende. Zal nu niet anders zijn lijkt me 😊
Je ziet alleen nog steeds geen percentage aan het einde in de save.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2025 11:44 ]
Op hoeveel uren zit je nu ongeveer?uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:42:
[...]
Ik kan het bevestigenNet het normale einde gehaald en kan de save reloaden. Nu op naar de 100%
Je ziet alleen nog steeds geen percentage aan het einde in de save.
Veel te veel
Zit met 20h nog volop in ACT1uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:32:
[...]
Veel te veel30 uur volgens mij.
[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2025 17:11 ]
Nice zelf 23 uur en net in act 2.uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:32:
[...]
Veel te veel30 uur volgens mij.
Ook veel tijd bezig geweest met side quest en zoek dingen. Dit weekend maar weer ff verder.
Het wordt er niet makkelijker op. Deep Docks is nog een redelijk begin gebied.Esumontere schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:31:
Goed, mijn conclusie na deep docks: misschien is Silksong niet voor mij. Ik probeer al 2 dagen lang de Wanderers crest te krijgen maar ik kom niet langs die belachelijke gauntlet met de Pilgrims. Aan de andere kant is ook Lace voor mij te lastig. Zonde dat dit prachtige spel zulke bizarre difficulty spikes heeft, dat is imho onnodig en doet af aan de lol.
Ach, troost je, ik zit nu al drie avonden vast achter sister splinter. Met traps en threadstorm inmiddels wel in de tweede fase beland, maar die mobs zijn echt killing.uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:44:
Bilewater. De dev die dat gebied heeft ontworpen was volgens mij dronken… wat een vervelend irritant gebied en een nog vervelendere boss.
Wat mij hielp bij Lace is niet gierig zijn. Een tikkie tegelijk, en daarna weer goed positioneren en wachten op het gaatje in haar verdediging. Het word een lang gevecht zo, maar je hebt wel controle.Esumontere schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:31:
Goed, mijn conclusie na deep docks: misschien is Silksong niet voor mij. Ik probeer al 2 dagen lang de Wanderers crest te krijgen maar ik kom niet langs die belachelijke gauntlet met de Pilgrims. Aan de andere kant is ook Lace voor mij te lastig. Zonde dat dit prachtige spel zulke bizarre difficulty spikes heeft, dat is imho onnodig en doet af aan de lol.
[ Voor 44% gewijzigd door Tektoon op 12-09-2025 02:53 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)