Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:02:
Ben nu bij het lava gedeelte en wil die witte vrouw verslagen, maar ze is snel en mijn pongo skills zuigen heel hard, dus na poging 20 kom ik vaak nog niet tot haar 2e fase.
Gebruik je tools. Mocht je de tool hebben waarbij je “pinnen” op de grond kan gooien. Die zijn echt OP :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:50
Exactor it schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:39:
Slight difficulty reduction Voor Sister Splinter. Boefjes, die had ik gisteren pas neer. :)
Ja heb hem ook, maar ging vrij rap, geduld en die beestje kan je mooi als ze duiken met de pogo diagonaal heb je zo neer. Ook de druk om steeds aan te vallen, waardoor hij weinig spawnt. Hoe meer je afwacht hoe meer enemies er worden gedropt.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:39
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:03:
[...]

Gebruik je tools. Mocht je de tool hebben waarbij je “pinnen” op de grond kan gooien. Die zijn echt OP :)
Die haal je bij die dikke gele bug toch? Ik denk dat ik dan nog wat money moet farmen + daar had ik uit mijn hoofd nog iets voor nodig, dank!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:41:
[...]

Die haal je bij die dikke gele bug toch? Ik denk dat ik dan nog wat money moet farmen + daar had ik uit mijn hoofd nog iets voor nodig, dank!
Ik durf niet meer te zeggen waar ik die heb gehaald, maar bij vijanden die vooral over de grond aanvallen is die tool echt geweldig. Zeker als je die kunt combineren met de poison perk. :)

Het is dat je geen health bar ziet, maar anders zou je die zo zien wegsmelten.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 13:08 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:53
Dagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:25:
[...]

Ja heb hem ook, maar ging vrij rap, geduld en die beestje kan je mooi als ze duiken met de pogo diagonaal heb je zo neer. Ook de druk om steeds aan te vallen, waardoor hij weinig spawnt. Hoe meer je afwacht hoe meer enemies er worden gedropt.
Ik denk dat je het over een andere baas hebt. Sister Silver is
spoiler:
de suffe spin die boven blijft, drie keer op rij mept en af en toe wat ronddraai beestjes en scherpe takken spawned.

• Dagarkin
Exactor it schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat je het over een andere baas hebt. Sister Silver is
spoiler:
de suffe spin die boven blijft, drie keer op rij mept en af en toe wat ronddraai beestjes en scherpe takken spawned.
Dezelfde vijand. Sister splinter.
spoiler:
De truk voor mij was rondom hem blijven(dan heb je hem ook super snel bewusteloos en die vliegbeesten daar kan je boven komen en dan die diagonale pong doen. Maakte soms ook wel gebruik van de boomerang.
Zit nu erg lekker in de flow en het voelt super soepel qua progressie voor mijn gevoel vrij ver. Ook denk ik bijna alle stations unlocked.

Nu 17uur gespeeld.

4 crests unlocked, maar goed blijft op hunter die speelstijl gewend en vind diagonaal pong erg lekker spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Dagarkin op 10-09-2025 15:13 ]

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:22

VP.

lennertvdkort schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:23:
[...]

Is het niet gewoon je game afsluiten, en dan als je je save selecteert staat er je tijd en percentage. Tenminste dat was bij HK wel het geval!
Je zag het percentage pas nadat je een van de eindes had gehaald. Zal met Silksong wel hetzelfde zijn 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
[...]

Ik durf niet meer te zeggen waar ik die heb gehaald, maar bij vijanden die vooral over de grond aanvallen is die tool echt geweldig. Zeker als je die kunt combineren met de poison perk. :)

Het is dat je geen health bar ziet, maar anders zou je die zo zien wegsmelten.
Thx, na nog eens 5 pogingen heb ik haar en kan ik verder!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

VP. schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:00:
[...]

Je zag het percentage pas nadat je een van de eindes had gehaald. Zal met Silksong wel hetzelfde zijn 😊
Ben wel benieuwd of je dan een save net voor het einde krijgt, zodat je niet op 99,99% zit en daarna overnieuw mag beginnen :)

• Dagarkin
Ben nu bij de last judge iemand deze al verslagen nu 1 poging gedaan.

Edit zonet ff gekeken op metacritic user score van 9 en reviews een 9.2.
Hollow knight user score van 9.1 en reviews een 9.

[ Voor 48% gewijzigd door Dagarkin op 10-09-2025 17:58 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:23

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ff tussendoor: met welke controller spelen jullie dit? Ik speel op de switch 2, maar ben niet helemaal tevreden over de controls. Xbox controller is het ook niet helemaal: de triggers moeten een lange afstand afleggen. Ik overweeg een 8bitdo controller, maar andere veeleisende platformers speel ik eigenlijk ook weer niet, en de rest gaat verder prima op m'n xbox controller... :s

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Tektoon schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:20:
Ff tussendoor: met welke controller spelen jullie dit? Ik speel op de switch 2, maar ben niet helemaal tevreden over de controls. Xbox controller is het ook niet helemaal: de triggers moeten een lange afstand afleggen. Ik overweeg een 8bitdo controller, maar andere veeleisende platformers speel ik eigenlijk ook weer niet, en de rest gaat verder prima op m'n xbox controller... :s
Wolverine V3. :)

Verder in het begin 4 minuten met de thumbsticks geprobeerd maar heel snel overgegaan naar de vierpuntdruktoets.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 18:27 ]

• carpebios
Dagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:30:
Ben nu bij de last judge iemand deze al verslagen nu 1 poging gedaan.

Edit zonet ff gekeken op metacritic user score van 9 en reviews een 9.2.
Hollow knight user score van 9.1 en reviews een 9.
Ik keek even op YouTube. HF wat is dat voor een boss! Die health ook die hij heeft!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb even gezocht op de 100% vereisten. Wat ik kan vinden is het volgende:
  • All Tools
  • All Crests
  • All Crafting Kits (Tool Damage)
  • All Pouch upgrades
  • All Silk Hearts
  • Health upgrades (four Mask Shards per each upgrade) -
  • Silk upgrades (two Spool Fragments per each upgrade)
  • Weapon upgrades
  • Get Needle Strike
  • Get Bound Crest
  • Get White Flower
  • Get Faydown Cloak
  • Get Clawline
  • Get Cling Grip
  • Get Swift Step
  • Get Needolin
Dat is doenlijk :) In sommige games heb je ook dat de map meetelt in het percentage, waardoor je echt elk hoekje van de map moet uitkammen, ook al zit er niets boeiends verstopt.

Zelf had ik liever gezien dat je sommige tools en items wat meer kon vinden in de wereld dan simpelweg kopen bij een merchant. Om merchants leeg te kopen heb je behoorlijk wat "cash" nodig. Het meest makkelijke (maar hersenloze) is om dat te grinden nabij Songclave.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2025 18:54 ]

• VP.

VP.

uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:04:
[...]

Ben wel benieuwd of je dan een save net voor het einde krijgt, zodat je niet op 99,99% zit en daarna overnieuw mag beginnen :)
Hoe het bij de vorige werkte is dat je na het halen van een einde terug werd gezet naar je laatste bench als je je save weer opende. Zal nu niet anders zijn lijkt me 😊

[ Voor 4% gewijzigd door VP. op 10-09-2025 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:49:
Heb even gezocht op de 100% vereisten. Wat ik kan vinden is het volgende:
  • All Tools
  • All Crests
  • All Crafting Kits (Tool Damage)
  • All Pouch upgrades
  • All Silk Hearts
  • Health upgrades (four Mask Shards per each upgrade) -
  • Silk upgrades (two Spool Fragments per each upgrade)
  • Weapon upgrades
  • Get Needle Strike
  • Get Bound Crest
  • Get White Flower
  • Get Faydown Cloak
  • Get Clawline
  • Get Cling Grip
  • Get Swift Step
  • Get Needolin
Dat is doenlijk :) In sommige games heb je ook dat de map meetelt in het percentage, waardoor je echt elk hoekje van de map moet uitkammen, ook al zit er niets boeiends verstopt.

Zelf had ik liever gezien dat je sommige tools en items wat meer kon vinden in de wereld dan simpelweg kopen bij een merchant. Om merchants leeg te kopen heb je behoorlijk wat "cash" nodig. Het meest makkelijke (maar hersenloze) is om dat te grinden nabij Songclave.
Klinkt doable. Qua grinden heb ik de 500 voor de sleutel gedaan in het startgebied. Duurde tien minuten. Achteraf had ik die sleutel niet eens nodig voor wanderers crest. Je kunt er prima heen gliden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:46:
[...]

Ik keek even op YouTube. HF wat is dat voor een boss! Die health ook die hij heeft!
Ja gaat redelijk heb hem bijna.

Zijn tweede fase nog ff de patronen leren.

Heb hem nu 2 x bewusteloos en soms zonder geraakt te worden. Alleen die 2de fase..

• Dagarkin
Dagarkin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:02:
[...]

Ja gaat redelijk heb hem bijna.

Zijn tweede fase nog ff de patronen leren.

Heb hem nu 2 x bewusteloos en soms zonder geraakt te worden. Alleen die 2de fase..
Verslagen(last judge)
Voor mij nu de moeilijkste baas tot zover. Achteraf valt het weer reuze mee. Soms maak je dingen zelf onnodig complex O-).

Ik had nu zelf te veel pogingen gedaan, waardoor ik geen tools kon gebruiken, maar deze maken het spel wel erg gemakkelijk. Als je ziet hoeveel health bepaalde combo's doen tegen bosses.

[ Voor 30% gewijzigd door Dagarkin op 11-09-2025 08:48 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gisteren weer 2 leuke baas gevechten gehad, eentje 2 keer overnieuw moeten doen en de andere maar 1 keer. Had helaas gisteren maar een half uurtje tijd om te spelen, maar voor die korte tijd wel wat meters gemaakt :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

VP. schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:13:
[...]

Hoe het bij de vorige werkte is dat je na het halen van een einde terug werd gezet naar je laatste bench als je je save weer opende. Zal nu niet anders zijn lijkt me 😊
Ik kan het bevestigen :) Net het normale einde gehaald en kan de save reloaden. Nu op naar de 100% :)

Je ziet alleen nog steeds geen percentage aan het einde in de save.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2025 11:44 ]

• Dagarkin
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:42:
[...]

Ik kan het bevestigen :) Net het normale einde gehaald en kan de save reloaden. Nu op naar de 100% :)

Je ziet alleen nog steeds geen percentage aan het einde in de save.
Op hoeveel uren zit je nu ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:51:
[...]

Op hoeveel uren zit je nu ongeveer?
Veel te veel :P 30 uur volgens mij.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:33
Zit met 20h nog volop in ACT1 :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Bilewater. De dev die dat gebied heeft ontworpen was volgens mij dronken… wat een vervelend irritant gebied en een nog vervelendere boss.

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2025 17:11 ]

• Dagarkin
Nice zelf 23 uur en net in act 2.

Ook veel tijd bezig geweest met side quest en zoek dingen. Dit weekend maar weer ff verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 14:59

Esumontere

Floep, banaan.

Goed, mijn conclusie na deep docks: misschien is Silksong niet voor mij. Ik probeer al 2 dagen lang de Wanderers crest te krijgen maar ik kom niet langs die belachelijke gauntlet met de Pilgrims. Aan de andere kant is ook Lace voor mij te lastig. Zonde dat dit prachtige spel zulke bizarre difficulty spikes heeft, dat is imho onnodig en doet af aan de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Esumontere schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:31:
Goed, mijn conclusie na deep docks: misschien is Silksong niet voor mij. Ik probeer al 2 dagen lang de Wanderers crest te krijgen maar ik kom niet langs die belachelijke gauntlet met de Pilgrims. Aan de andere kant is ook Lace voor mij te lastig. Zonde dat dit prachtige spel zulke bizarre difficulty spikes heeft, dat is imho onnodig en doet af aan de lol.
Het wordt er niet makkelijker op. Deep Docks is nog een redelijk begin gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

uchiha tijntje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:44:
Bilewater. De dev die dat gebied heeft ontworpen was volgens mij dronken… wat een vervelend irritant gebied en een nog vervelendere boss.
Ach, troost je, ik zit nu al drie avonden vast achter sister splinter. Met traps en threadstorm inmiddels wel in de tweede fase beland, maar die mobs zijn echt killing.
Wat mij hielp bij Lace is niet gierig zijn. Een tikkie tegelijk, en daarna weer goed positioneren en wachten op het gaatje in haar verdediging. Het word een lang gevecht zo, maar je hebt wel controle.

[ Voor 44% gewijzigd door Tektoon op 12-09-2025 02:53 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 12:49
Tektoon schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 02:45:
[...]
Wat mij hielp bij Lace is niet gierig zijn. Een tikkie tegelijk, en daarna weer goed positioneren en wachten op het gaatje in haar verdediging. Het word een lang gevecht zo, maar je hebt wel controle.
Dit is sowieso een tip voor het gehele spel heb ik gemerkt. Ik ga echt supervaak dood, en 9 van de 10 keer komt het doordat ik te eager ben om de vijand te slopen. Als je geduldig speelt, op de patronen wacht van de vijand, dan gaat echt een heel stuk soepeler, maar goed, wel wat minder leuk dan keihard rushen en alles proberen te slopen :D

Wat ik vooral een vervelende mechanic vind is dat je telkens als je doodgaat, je weer naar dat punt moet terugkeren voor je rosaries. Dat gebeurt natuurlijk vaak bij eind/tussenbaasjes waardoor je eigenlijk zodra je er eentje tegenkomt, "vast" zit aan dat gevecht wil je je rosaries niet verliezen. Het zou fijn zijn als je cocon dan net iets vóór die baas spawnt zodat je elke keer kan kiezen of je wel echt die baas wil doen op dat moment.

[ Voor 25% gewijzigd door Sluuz op 12-09-2025 07:33 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gister avond toch wel een flinke tegenslag gehad :P

Lang moeten zoeken welke kant ik nog op kon, uiteindelijk rode kralen lopen verzamelen zodat ik een sleutel kon kopen in hoop dat ik verder kon. Nieuw gebied ontdekt, denk je van yes, ik kan verder, vind je heel lang geen nieuw bankje, uiteindelijk vind ik eentje, maar niet genoeg rode kralen en ik ga uiteindelijk ook dood.

Ik ben beestjes gaan doden om roden kralen te verzamelen, ben ik bijna weer op dat punt van dat bankje, ga ik dood met meer dan 400+ rode kralen bij me. Om uiteindelijk weer dat flink stuk opnieuw te spelen en weer dood te gaan voor ik mijn spullen retour heb. :'( Niet mijn dag gisteren, vanavond maar met nieuwe en frisse moed het opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
[...]

Ach, troost je, ik zit nu al drie avonden vast achter sister splinter. Met traps en threadstorm inmiddels wel in de tweede fase beland, maar die mobs zijn echt killing.
Wat mij hielp bij sister splinter was onder de beestjes staan en ze omhoog tikken. En als ze al laag staan silk spear op że gooien.

Helaing is niet nodig voor de baas zelf. Die kan maar twee dingen en die kun je prima ontwijken. Dus je silk inzetten om de beestjes te slopen is de aanpak. Althans dat werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Hmmm jammer om te horen. Zelf geef ik toe het spel kan genadeloos zijn, maar als je doorzet wordt je wel beloond.
Elke keer dood is wel een ervaring, waarvan je kan leren en aanhouder wint.

Ik heb nu met act 1 gebieden, daar vlieg ik doorheen ik zie dit gebied nu als simpel, maar komt wel, doordat je dood gaat een gebied opnieuw doet en je alle vijanden de patronen leert kennen.

Wat je voor Lace zou kunnen doen is leer haar patronen en let op de animaties.

Zel stap ik in vanaf hollow knight en die oude ervaring scheelt gigantisch tov als silksong je eerste game is.

Volgende week ook een update die het spel toegankelijker maakt.
[...]

[...]
Bijzonder vond deze niet moeilijk. Ging vrij snel neer.
Als zij tikken uitdeelt raak je haar dan ook?
Zelf bleef ik constant in de buurt en je kan dan haar supervaak tikken uitdelen, waardoor zij weinig spawnt en ook snel bewusteloos wordt.
Als je die ding erg vervelen vindt, wellicht een boomerang overwegen. Als nood wapen.

Valt mee wel op bij bosses, hoe meer je in de buurt blijft, dat ze makkelijker te verslaan zijn, met bosses die spawnen ervaar ik dit wel zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:21
Gisteravond na een week lang eindelijk Savage Beast Fly verslagen |:(
Ik heb er denk ik in totaliteit wel 80+ pogingen nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zojuist de eindbaas verslagen terwijl ik cursed was. Dan heb je geen crest, tools, abilities en je kan niet healen. :) Nu op naar act 3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52

Vliegvlug

Flight Simple

VP. schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:00:
[...]

Dat is niet zo blijkt, je hebt er een item voor nodig net als in HK

Wat:
spoiler:
Farsight
Wanneer:
spoiler:
na act 3
Waar:
spoiler:
in The Abyss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vliegvlug schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:36:
[...]

Dat is niet zo blijkt, je hebt er een item voor nodig net als in HK

Wat:
spoiler:
Farsight
Wanneer:
spoiler:
na act 3
Waar:
spoiler:
in The Abyss
Dat klopt helemaal. Zit nu op 85%. Enige wat ik toch wel jammer vind is dat de geheime gebieden via bijvoorbeeld een muur die je kapot kunt slaan, of een doorgang die verborgen is achter begroeiing ofzo, ook gewoon achteraf niet meer te vinden zijn als je niet een externe map erbij pakt. Tot de boss was ik vrijwel blind aan het gamen, maar voor de 100% is het ondoenlijk om niet een map erbij te pakken. Geef me dan maar gewoon een map of iets wat geluid maakt als je vlakbij een collectible ofzo bent. Dan vind ik het leuk om uit te vogelen hoe je er bij kunt komen. Dat hebben ze voor de fleas wel gedaan. Dat mis ik wel een beetje voor de rest van de collectibles.

——-

Verder heb ik af en toe echt psycho mantis vibes bij bosses. Niet zozeer om het personage, maar wel omdat ze mijn gedachten lezen. De projectiles zijn niet homing, dus het is niet oneerlijk. Maar ze weten zo ontzettend goed wat de exits zijn in gevechten en dekken dat zo goed af dat het haast lijkt alsof de boss al weet wat je gaat doen voordat je de knop hebt ingedrukt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-09-2025 22:57 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat heeft Team Cherry toch een dijk van een game weten te bouwen. De end game (act 3) die misschien wel een groot deel van de spelers niet gaan zien, is ook gewoon van een hele kwaliteit, met leuke bosses en andere gameplay elementen.
Nu morgen ff checken wat ik nog mis aan collectibles voor de 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dagarkin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:34:
Bijzonder vond deze niet moeilijk. Ging vrij snel neer.
Als zij tikken uitdeelt raak je haar dan ook?
Zelf bleef ik constant in de buurt en je kan dan haar supervaak tikken uitdelen, waardoor zij weinig spawnt en ook snel bewusteloos wordt.
Als je die ding erg vervelen vindt, wellicht een boomerang overwegen. Als nood wapen.

Valt mee wel op bij bosses, hoe meer je in de buurt blijft, dat ze makkelijker te verslaan zijn, met bosses die spawnen ervaar ik dit wel zo.
the bitch is down. #dedication. Toen ik haar om had dacht ik meteen: huh is dit het nou? Gewoon alles negeren, omhoog hakken, en traps spammen. De ironie is dat ik hierboven net postte dat je bij lace geduld moet hebben; bij splinter moet je vooral aanvallen, en alleen indien nodig uitwijken voor zo'n add. Bij de winnende pot liet ik zelfs veel van de wortels staan om geen tijd te verliezen en door te kunnen met aanvallen op de boss.

De parkour sectie erna was trouwens ook geen grap zeg.

Ik vind het echt een toffe game, maar op 25/9 komt hades 2 en dan ben ik weg. Ik vind het creatieve toch wat leuker, ook al waardeer ik de moeilijkheidsgraad. Wel interessant om te volgen of deze game ook zo'n cult following gaat krijgen als de eerste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-JfGgy2me1ZED0tStmvivVbfHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeBVxXMAGJfGt6FVmesnDkta.jpg?f=fotoalbum_large

• Dagarkin
Tektoon schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 04:13:
[...]

the bitch is down. #dedication. Toen ik haar om had dacht ik meteen: huh is dit het nou? Gewoon alles negeren, omhoog hakken, en traps spammen. De ironie is dat ik hierboven net postte dat je bij lace geduld moet hebben; bij splinter moet je vooral aanvallen, en alleen indien nodig uitwijken voor zo'n add. Bij de winnende pot liet ik zelfs veel van de wortels staan om geen tijd te verliezen en door te kunnen met aanvallen op de boss.

De parkour sectie erna was trouwens ook geen grap zeg.

Ik vind het echt een toffe game, maar op 25/9 komt hades 2 en dan ben ik weg. Ik vind het creatieve toch wat leuker, ook al waardeer ik de moeilijkheidsgraad. Wel interessant om te volgen of deze game ook zo'n cult following gaat krijgen als de eerste.
Ja met bosses probeer ik nu proactief te zijn en tot nu toe lijkt het te werken ipv afwachtend te spelen.
Uiteindelijk herkenbaar, maar hoe vaker je doet hoe beter je de patronen leert kennen. Wilskracht is bij deze game wel een must.

Ja haha zelf nu verder en sommige gebieden zal niks spoileren zijn erg frustrerend.

Hades 2 lijkt me ook tof, maar wacht zelf op de ps 5 versie.

Als je metacritics kijkt, dan zit dit met deze game wel goed. Ben ook benieuwd of het de game of the year gaat worden. Zelf heb ik ook nog Clair Expedition 33 in de backlog en tussen de indie games dat deze beiden zeer hoge ogen scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00
Ik zit nu al uren vast op YouTube: Hollow Knight: Silksong Battle Arena/Locked Room - Birds Fight (Grey...

Ik kom er maar niet doorheen, vooral de onvoorspelbaarheid van de stomme vlieg beestjes en taaiheid van de andere nekken me. Ik kom soms tot het de eindfase, maar dan heb ik twee van die stugge. Is dit stukje optioneel? Ik heb de andere kant ook verkent, maar ben bang dat ik anders een skill mis.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:33
ymoona schreef op zondag 14 september 2025 @ 02:28:
Ik zit nu al uren vast op YouTube: Hollow Knight: Silksong Battle Arena/Locked Room - Birds Fight (Grey...

Ik kom er maar niet doorheen, vooral de onvoorspelbaarheid van de stomme vlieg beestjes en taaiheid van de andere nekken me. Ik kom soms tot het de eindfase, maar dan heb ik twee van die stugge. Is dit stukje optioneel? Ik heb de andere kant ook verkent, maar ben bang dat ik anders een skill mis.
Is verplicht aangezien het iets unlocked om verser te geraken.
De vogels zijn eigenlijk heel voorspelbaar. De kleine vliegende duiken en daarna kan je aanvallen. Die dikke vliegende is de lastigste aangezien de spikes gooit en de andere is laten aanvallen en daarna zelf aanvallen. Boomerrang kan je hier wel inzetten als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De hoeveelheid vliegende beesten is aanzienlijk hoger dan in Hollow Knight. Ze zijn misschien redelijk voorspelbaar maar in combinatie met “environmental hazards” zijn ze behoorlijk irritant, zeker in het begin waar je bewegingen nog beperkt zijn omdat je nog geen upgrades hebt.

Maar dit gevecht is nog niets in vergelijking met wat gaat komen :)

Voor die kleine vogels moet je echt de tijd nemen. En voor die laatste je tools inzetten zoals een boomerang of spikes.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-09-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00
Na een kort nachtje en een licht ontbijt er nog even voor gaan zitten. Nog even gekeken wat ik voor upgrade opties had, dus heb nu mijn locatie op de kaart geruild voor bescherming tijdens healing. Dat in combinatie met wat meer geduld, en een beetje mazzel met het timen van de aanval, ben ik er doorheen.

Ja de vogels zijn wel voorspelbaar, maar ook omdat ze soms verschillende timings hebben, kom ik soms in de knoei.

Voor de laatste twee heb ik idd ook spikes gebuikt, waardoor ik er al snel nog maar 1 over had. Dan is het goed te doen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik ben al langer bezig met een vogel en grote mafkees in hunters March dan welke baas tot nu toe. Wat een etters. Wel een mooie verrassing bij het bankje in de buurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik zit ook vast bij die vogels. Ik kom soms tot de laatste twee, maar door die spikes die hij gooit en de agressie van die met z'n naald ben ik al snel af, zeker om dat ik tegen die tijd nog maar 1 "hartje" heb. Mijn tools worden bijna niet meer aangevuld omdat ik door m'n zilveren ....dingen heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Exactor it schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:47:
Ik ben al langer bezig met een vogel en grote mafkees in hunters March dan welke baas tot nu toe. Wat een etters. Wel een mooie verrassing bij het bankje in de buurt. :)
Ja hier ook een tijdje bezig geweest. Proactief op die grote Ant en af en toe op die vliegende inhakken. Blijft een mooi spel, ondanks de momenten dat het ff niet wil.
carpebios schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:52:
Ik zit ook vast bij die vogels. Ik kom soms tot de laatste twee, maar door die spikes die hij gooit en de agressie van die met z'n naald ben ik al snel af, zeker om dat ik tegen die tijd nog maar 1 "hartje" heb. Mijn tools worden bijna niet meer aangevuld omdat ik door m'n zilveren ....dingen heen zit.
Dat laatste is herkenbaar probeer zelf tools te vermijden met arena's en bosses. Uiteindelijk zijn de vogel beesten prima te doen zonder en rustig de tijd nemen om hun patroon te leren.

Zelf in act 2 en sommige parcours zijn extreem frusterend cog wheel gebied heb ik vaak met de pogo, dat ik wel stuiter en sommige momenten word ik gewoon geraakt. Uiteindelijk gehaald, maar dit stukje voelde oneerlijk. Waarom de pogo dus wel stuitert en de andere keer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Met inmiddels 40+ uur kan ik een heel verhaal vertellen, ik probeer kort mijn avontuur tot nu toe te delen. :) Heb doordeweeks bijna niet gespeeld (eerste echte werkweek na 6+ weken vakantie viel wat tegen :'), te moe), dus loop wat achter, anders had 't wel meer geweest..
  • Eerste minuut ging ik al dood door naar rechts te gaan.
  • Oof, ik vind het een stuk pittiger dan Hollow Knight! Heb medelijden met de mensen die Hollow Knight hebben overgeslagen en hier gaan beginnen.. Gemiddelde enemy doet meer damage en heeft meer moves.
  • Lace vond ik al wat lastig, maar was uiteindelijk gelukt. Wel een tof gevecht. The Last Judge had ook wat pogingen nodig.. En die papagaaien die hierboven ook al genoemd worden.. :w Maar allemaal gelukt tot nu toe. Gelukkig matsen ze je af en toe met een makkelijke eindbaas zoals de Cog Dancers.
  • Ik probeer zo veel mogelijk buiten de gebaande paden te treden. Dat acid spuwende monster van de trailer was m'n 2de of 3rde eindbaas.
  • Door de moeilijkheidsgraad had ik in het begin moeite m'n geld te houden. Toch een paar cocoon deaths gehad, waardoor ik bepaalde dingen niet direct kon betalen.. Ik heb 't idee dat de game wat makkelijker zodra je de Citadel in bent, want dat probleem heb ik niet meer. Zat geld om alles te kopen.. Waarschijnlijk door de upgrades die je hebt, de velen benches die je uiteindelijk vindt, en dat je meer kan ontdekken zonder druk te maken om eindbazen. Maar in het begin kreeg ik het niet voor elkaar om 500 bij elkaar te sparen voor een simple key dus. :')
  • De eerste keer in The Mist had ik geen idee wat ik moest doen. Ben er inmiddels achter nu ik al lang en breed in The Citadel ben. Leverde wel weer een toffe boss op met toffe muziek.
    spoiler: spoiler
    Als ik er eerder achter kwam was het ook een alternatieve ingang voor The Citadel.
  • Ik kwam een geheim beestje tegen voor The hunter's journal. Zat op een plek waar ik al vaak genoeg voorbij was gegaan, en was wat gecamoufleerd.
  • Dit is een mysterie voor mij: ergens in Greymoor links van de inn kwam ik een beest tegen die de 2 normale enemies verving die daar zaten. Maar m'n hunter's journaal werd niet ge-update en ik kan 'm niet terug vinden. Verder niet meer gezien tot nu toe.
  • Ik heb een zooi crests verzameld, maar blijf de standaard crest gebruiken, ik wil nog geen nieuwe moveset leren, en de standaard moveset bevalt me wel. Moest lachen om de reacties boven over de diagonale pogo.. Was voor mij ook even wennen, maar het bevalt me dat die range heeft in tegenstelling tot de "traditionele" downward thrusts. Ik bewaar die andere crests voor een new game of zo.
  • Ik was in het begin ook niet te spreken over die tools. Die throwing pins doen in het begin geen damage. Pas later worden ze handing, al gebruik ik ze nog steeds weinig. Bosses verslaan is bij mij eigenlijk zo veel pogingen doen totdat het muscle memory wordt, en dan zijn extra opties alleen maar lastig. Maar ik vind ze dan wel weer handig voor normale enemies of arenas. Boven worden die tacks al genoemd, en die vind je in het gebied waar ze goed van pas komen. Ze zijn namenlijk erg geschikt voor de enemies van dat memeplaatje ook hierboven. :w
  • Volgens mij mis ik nog een ability voor wat extra hoogte.. Zelfs met alle abilities die ik nu heb zijn er plekken die te hoog zijn / lijken.
  • Ik mis ook nog maps voor areas waar ik geweest ben, zoals Bilewater. Moet daar toch maar 'ns terug. Heb ook nog steeds bepaalde dingen uit de trailer niet gezien, zoals dat sneeuw gebied. Op dit moment moet ik nog The Slab verkennen en een stukje Citadel, maar verder heb ik geen duidelijk aanknopingspunten. Maar goed, moet nog de 3rde song vinden in The Citadel.
  • Ben nu even weer een 2de tour aan het doen van alle vorige gebieden. Zit op dit moment vast bij een (duo) baas in Deep Docks.
  • Oh en tot slotte, pas na 40+ uur probeerde ik die mandolin uit bij enemies en npc's.. Sjezus wat een werk moet dat geweest zijn.
Edit: Oh, ik vergeet ook de huilende worm die ik in mijn inventory heb. :')

En dan echt tot slotte:

Niet z'n leukste, maar moest wel lachen om zijn reactie op een trap. Alleen spoilers voor het begin van de game, niks ernstigs.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sméagol schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:57:
Met inmiddels 40+ uur kan ik een heel verhaal vertellen, ik probeer kort mijn avontuur tot nu toe te delen. :) Heb doordeweeks bijna niet gespeeld (eerste echte werkweek na 6+ weken vakantie viel wat tegen :'), te moe), dus loop wat achter, anders had 't wel meer geweest..
  • Eerste minuut ging ik al dood door naar rechts te gaan.
  • Oof, ik vind het een stuk pittiger dan Hollow Knight! Heb medelijden met de mensen die Hollow Knight hebben overgeslagen en hier gaan beginnen.. Gemiddelde enemy doet meer damage en heeft meer moves.
  • Lace vond ik al wat lastig, maar was uiteindelijk gelukt. Wel een tof gevecht. The Last Judge had ook wat pogingen nodig.. En die papagaaien die hierboven ook al genoemd worden.. :w Maar allemaal gelukt tot nu toe. Gelukkig matsen ze je af en toe met een makkelijke eindbaas zoals de Cog Dancers.
  • Ik probeer zo veel mogelijk buiten de gebaande paden te treden. Dat acid spuwende monster van de trailer was m'n 2de of 3rde eindbaas.
  • Door de moeilijkheidsgraad had ik in het begin moeite m'n geld te houden. Toch een paar cocoon deaths gehad, waardoor ik bepaalde dingen niet direct kon betalen.. Ik heb 't idee dat de game wat makkelijker zodra je de Citadel in bent, want dat probleem heb ik niet meer. Zat geld om alles te kopen.. Waarschijnlijk door de upgrades die je hebt, de velen benches die je uiteindelijk vindt, en dat je meer kan ontdekken zonder druk te maken om eindbazen. Maar in het begin kreeg ik het niet voor elkaar om 500 bij elkaar te sparen voor een simple key dus. :')
  • De eerste keer in The Mist had ik geen idee wat ik moest doen. Ben er inmiddels achter nu ik al lang en breed in The Citadel ben. Leverde wel weer een toffe boss op met toffe muziek.
    spoiler: spoiler
    Als ik er eerder achter kwam was het ook een alternatieve ingang voor The Citadel.
  • Ik kwam een geheim beestje tegen voor The hunter's journal. Zat op een plek waar ik al vaak genoeg voorbij was gegaan, en was wat gecamoufleerd.
  • Dit is een mysterie voor mij: ergens in Greymoor links van de inn kwam ik een beest tegen die de 2 normale enemies verving die daar zaten. Maar m'n hunter's journaal werd niet ge-update en ik kan 'm niet terug vinden. Verder niet meer gezien tot nu toe.
  • Ik heb een zooi crests verzameld, maar blijf de standaard crest gebruiken, ik wil nog geen nieuwe moveset leren, en de standaard moveset bevalt me wel. Moest lachen om de reacties boven over de diagonale pogo.. Was voor mij ook even wennen, maar het bevalt me dat die range heeft in tegenstelling tot de "traditionele" downward thrusts. Ik bewaar die andere crests voor een new game of zo.
  • Ik was in het begin ook niet te spreken over die tools. Die throwing pins doen in het begin geen damage. Pas later worden ze handing, al gebruik ik ze nog steeds weinig. Bosses verslaan is bij mij eigenlijk zo veel pogingen doen totdat het muscle memory wordt, en dan zijn extra opties alleen maar lastig. Maar ik vind ze dan wel weer handig voor normale enemies of arenas. Boven worden die tacks al genoemd, en die vind je in het gebied waar ze goed van pas komen. Ze zijn namenlijk erg geschikt voor de enemies van dat memeplaatje ook hierboven. :w
  • Volgens mij mis ik nog een ability voor wat extra hoogte.. Zelfs met alle abilities die ik nu heb zijn er plekken die te hoog zijn / lijken.
  • Ik mis ook nog maps voor areas waar ik geweest ben, zoals Bilewater. Moet daar toch maar 'ns terug. Heb ook nog steeds bepaalde dingen uit de trailer niet gezien, zoals dat sneeuw gebied. Op dit moment moet ik nog The Slab verkennen en een stukje Citadel, maar verder heb ik geen duidelijk aanknopingspunten. Maar goed, moet nog de 3rde song vinden in The Citadel.
  • Ben nu even weer een 2de tour aan het doen van alle vorige gebieden. Zit op dit moment vast bij een (duo) baas in Deep Docks.
  • Oh en tot slotte, pas na 40+ uur probeerde ik die mandolin uit bij enemies en npc's.. Sjezus wat een werk moet dat geweest zijn.
Edit: Oh, ik vergeet ook de huilende worm die ik in mijn inventory heb. :')

En dan echt tot slotte:

[YouTube: Hollow Knight 2: Slinky Dog]
Niet z'n leukste, maar moest wel lachen om zijn reactie op een trap. Alleen spoilers voor het begin van de game, niks ernstigs.
Leuk verhaal :)
Ik zit momenteel bij de echte eindbaas in act 3z Als ik die heb verslagen heb ik de 100%… maar wat een irritante boss :P Heb het wel vaker in Silksong dat je een goede run hebt, en binnen 4 seconden ben je van full health naar dood door alle chaos en 2x damage van bijna alles in de boss room :)

Zodra die verslagen is leg ik het spel ff weg. Want hoe goed ik hem ook vind, de 5 uur, 30 uur en steel soul komen ooit nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zat gisteren bij de Widow baas vast, jammere is dat ik 350 rode kristallen heb moeten opofferen omdat ik had nier verlagen kreeg, maar ook niet mijn spullen kon pakken. Telkens als ik ze wilde pakken, dan start het gevecht. Heb uiteindelijk besloten maar de offer te maken en eerst zorgen dat ik sterker word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:48:
Ik zat gisteren bij de Widow baas vast, jammere is dat ik 350 rode kristallen heb moeten opofferen omdat ik had nier verlagen kreeg, maar ook niet mijn spullen kon pakken. Telkens als ik ze wilde pakken, dan start het gevecht. Heb uiteindelijk besloten maar de offer te maken en eerst zorgen dat ik sterker word.
En als je je cocon oppakt en daarna "save and quit" doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Esumontere schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:59:
[...]

En als je je cocon oppakt en daarna "save and quit" doet?
Ik had dit geprobeerd, maar dan zet hij me gewoon terug naar het bankje en ligt de cocon nog altijd bij de baas gevecht. Zo ver mij bekend is, kun je alleen maar saven op een bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:48:
Niet aanhouder wint?
Zelf kies ik er voor om gewoon door te vechten en de patronen te leren kennen. Vaak genoeg muntjes kwijt evt kan je ook een 80 stuks inleveren en dan krijg je 60 terug die je niet kwijtraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:16:
[...]

Ik had dit geprobeerd, maar dan zet hij me gewoon terug naar het bankje en ligt de cocon nog altijd bij de baas gevecht. Zo ver mij bekend is, kun je alleen maar saven op een bankje.
Heel bijzonder, dit doe ik regelmatig als ik vast zit bij een boss. Nog nooit problemen mee gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Esumontere schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:32:
[...]

Heel bijzonder, dit doe ik regelmatig als ik vast zit bij een boss. Nog nooit problemen mee gehad...
Of ik heb het niet goed gedaan, dat kan natuurlijk ook, zal het een volgende keer zeker nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dagarkin schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:22:
[...]

Niet aanhouder wint?
Zelf kies ik er voor om gewoon door te vechten en de patronen te leren kennen. Vaak genoeg muntjes kwijt evt kan je ook een 80 stuks inleveren en dan krijg je 60 terug die je niet kwijtraakt.
Ja dat van die muntjes heb ik gelukkig al vaker gedaan, dus heb daar nog een paar van over. En normaal wel aanhouder wint, maar de Widow bestaat zo wie zo al uit 2 fases, fase 1 heb ik het patroon door, bij fase 2 gaat het zo snel en word ik van meerdere kanten aangevallen dat ik het patroon nog niet door had. Juist vanwege die meerdere fases, wil ik eerst nog even verder verkennen en kijken dat ik toch nog wat sterker word, want nu is het 3 slagen door en krijg niet de kans om me ter herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:41:
[...]

Ja dat van die muntjes heb ik gelukkig al vaker gedaan, dus heb daar nog een paar van over. En normaal wel aanhouder wint, maar de Widow bestaat zo wie zo al uit 2 fases, fase 1 heb ik het patroon door, bij fase 2 gaat het zo snel en word ik van meerdere kanten aangevallen dat ik het patroon nog niet door had. Juist vanwege die meerdere fases, wil ik eerst nog even verder verkennen en kijken dat ik toch nog wat sterker word, want nu is het 3 slagen door en krijg niet de kans om me ter herstellen.
De Pro-tip voor fase 2 is dat ze maar twee dingen doet. Balletjes gooien en rondrennen. Blijf uit de lijnen (waar de ballen gaan vallen, en ben steeds klaar om te springen en omlaag te slaan. Als je super defensief speelt is fase 2 stiekem makkelijker dan fase 1. Het lijkt chaotisch maar ballen vallen of recht naar beneden of twee schuine en zij rent alleen maar in een rechte lijn over de vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 15-09-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Exactor it schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:54:
[...]

De Pro-tip voor fase 2 is dat ze maar twee dingen doet. Balletjes gooien en rondrennen. Blijf uit de lijnen (waar de ballen gaan vallen, en ben steeds klaar om te springen en omlaag te slaan. Als je super defensief speelt is fase 2 stiekem makkelijker dan fase 1. Het lijkt chaotisch maar ballen vallen of recht naar beneden of twee schuine en zij rent alleen maar in een rechte lijn over de vloer.
Bedankt voor deze Pro tip, vooral goed om te weten dat er geen 3de fase is. Misschien dat ik het vanavond toch nog eens ga proberen dan, kijken wat de baas (Vrouw) zegt 8)7 Aangezien ze mee kijkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor deze Pro tip, vooral goed om te weten dat er geen 3de fase is. Misschien dat ik het vanavond toch nog eens ga proberen dan, kijken wat de baas (Vrouw) zegt 8)7 Aangezien ze mee kijkt :D
Je moet mijn vrouw eens horen als ze binnenkomt. Eén keer teruglopen vindt ze al verschrikkelijk om te zien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo erg is ze gelukkig niet, maar ze snapt soms alleen niet als ik even geen zin meer heb om te proberen, dat ik dan ook echt even geen zin meer heb :P Ze heeft wel heel vaak gouden tips, en daar ben ik dan wel weer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:03:
Zo erg is ze gelukkig niet, maar ze snapt soms alleen niet als ik even geen zin meer heb om te proberen, dat ik dan ook echt even geen zin meer heb :P Ze heeft wel heel vaak gouden tips, en daar ben ik dan wel weer blij mee.
Als je vrouw nog tips heeft voor
spoiler:
Lost Lace...
Ik denk dat ik wel de juiste strategie heb bedacht, maar die bevat ook tools, en ik vind het systeem van grinden voordat je die tools meerdere malen kunt gebruiken vrij matig. Ik had liever gezien dat ze dan wellicht de tools minder belangrijk hadden gemaakt, maar oneindige refills had, of nog een perk zouden hebben waardoor je minder resources kwijt zou zijn. Een volle "refill" van een tool kost je gewoon iets van 70 resources. Dat kun je wel bij elkaar grinden, maar dat is gewoon zonde van de tijd.

Dus ik ga proberen om te kijken of ik in combinatie met fractured mask kan quitten voordat ik ongetwijfeld weer vaak het loodje ga leggen. Zo voorkom ik hopelijk dat ik iedere keer moet grinden voor het te kunnen gebruiken van de tools.

Ik heb trouwens voor het eerst in mijn gaming leven een blaar op een vinger.... Mijn vinger die ik gebruik voor de backpaddle heeft het zwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo ver zijn wij volgens mij nog niet, maar zal aan je denken als we daar zijn aangekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik loop een beetje doelloos rond merk ik, zit er nu 5 uurtje in. Vind het allemaal wel tof maar heb geen idee wat ik moet doen.

Mijn kaart is nog onduidelijk en kan niet genoeg "balletjes" verzamelen om het kompas te kopen.

Iemand hier nog een handleiding voor beginners, Youtube filmpje, blog, etc?
Want ik heb gisteren zelf even zitten zoeken maar de "19 dingen die je moet weten voor je begint" filmpjes die ik vond gaan al heel snel de diepte in en behandelen niet echt waar ik nu zit.

Edit: Om te weten waar ik zit: ik heb 2 bazen verslagen, de eerste in het begin stuk en eentje die ik toevallig tegen kwam 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 15-09-2025 12:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:22:
Ik loop een beetje doelloos rond merk ik, zit er nu 5 uurtje in. Vind het allemaal wel tof maar heb geen idee wat ik moet doen.

Mijn kaart is nog onduidelijk en kan niet genoeg "balletjes" verzamelen om het kompas te kopen.

Iemand hier nog een handleiding voor beginners, Youtube filmpje, blog, etc?
Want ik heb gisteren zelf even zitten zoeken maar de "19 dingen die je moet weten voor je begint" filmpjes die ik vond gaan al heel snel de diepte in en behandelen niet echt waar ik nu zit.

Edit: Om te weten waar ik zit: ik heb 2 bazen verslagen, de eerste in het begin stuk en eentje die ik toevallig tegen kwam 8)7
Ff grinden in start gebied voor de rode balletjes. Met kompas in de hand gaat alles fijner. En verder gewoon een beetje rondlopen, je komt vanzelf de route tegen terwijl je gebieden uitkamt (wat dus makkelijker is met kaart en kompas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat was Hollow Knight Silksong voor nu. :)
100% completion is binnen.

De eindbaas was toch eerlijker dan ik dacht :) Uiteindelijk bijna gehaald zonder geraakt te worden. De truc is om gewoon zo min mogelijk te bewegen. Hoe meer je dasht hoe harder je wordt afgestraft. En laat dashen nu echt gewoon de basis zijn van mijn beweging…

Wat een game en wat een game jaar hebben we :)

Mocht er iemand een guide tegenkomen wat de beste run is om de 5 uur achievement te halen en de 30 uur 100% achievement houd ik me graag aanbevolen.

Voor nu, veel sterkte en doorzettingskracht gewenst, want je krijgt er een dijk van een game ervaring voor terug.

——

Ik kwam deze route tegen voor de speedrun van max 5 uur. Die ga ik toch deze week dan maar eens proberen…

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3564886434

——-

Ik zag trouwens net een artikel dat de PlayStation versie geen Steel Soul trophies heeft… wat is dat voor rare keuze… die platinum stelt dan weinig voor :P

https://gamerant.com/holl...,for%20a%205%2Dhour%20run.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-09-2025 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb de Widow gisteren nog maar even laten links liggen, maar heb nu wel nieuwe dingen vrijgespeeld, zoals het plasma, alleen nog geen gebruik ervan gemaakt.

Maar stomme vraag misschien, in de eerste Hollow Knight was zeg maar een Smit aanwezig, die je wapen sterker maakte, is deze ook in deze game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
Linksquest schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:31:
Heb de Widow gisteren nog maar even laten links liggen, maar heb nu wel nieuwe dingen vrijgespeeld, zoals het plasma, alleen nog geen gebruik ervan gemaakt.

Maar stomme vraag misschien, in de eerste Hollow Knight was zeg maar een Smit aanwezig, die je wapen sterker maakte, is deze ook in deze game?
Yep, direct na Widow unlock je die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dan moet ik me nog maar eens geven aan die pittige Dame :P Eventueel de Plasma maar inzetten om wat meer te kunnen incasseren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
Fase 1 is goed te doen. In fase 2 kwam ik erachter dat
spoiler:
je gewoon stil kun blijven staan in de rechterhoek om zo de bellen te ontwijken. Vervolgens knifes spammen en springen + pogo als Widow jouw kant op rent. Dit even volhouden en… done!

[ Voor 4% gewijzigd door Vane100 op 16-09-2025 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:54:
Dan moet ik me nog maar eens geven aan die pittige Dame :P Eventueel de Plasma maar inzetten om wat meer te kunnen incasseren :P
De smith zit wel een beetje verstopt in Bellhart. Hij zit in een huisje rechtsboven in het “stadje”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat komt wel goed, was meer de vraag of deze er was, want zit nu in een gebied waar ik de kleinste beestjes al minimaal 4 slagen kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:10:
[...]

De smith zit wel een beetje verstopt in Bellhart. Hij zit in een huisje rechtsboven in het “stadje”.
Ironisch totaal gemist en al druk in act 2 bezig.
Het ging al erg moeizaam hebben veel tikken nodig.

Geen idee waarom dit overgeslagen, stom dat wel, vanavond ff opnieuw bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 16-09-2025 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:14:
[...]

Ironisch totaal gemist en al druk in act 2 bezig.
Het ging al erg moeizaam hebben veel tikken nodig.

Geen idee waarom dit overgeslagen, stom dat wel, vanavond ff opnieuw bekijken.
Ik had precies hetzelfde. Ik had hem in het begin ook volledig gemist en kon daarna zelfs twee keer upgraden... :) Dus maak het jezelf wat makkelijker en upgrade zodra je kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Weer nieuwe patch met voornamelijk bug fixes.
Upcoming Silksong Patch 2 Details
Heya All,

We're getting close to finalising the second post-release patch for Hollow Knight: Silksong.

Where the first patch dealt mainly with critical issues, this next one focuses on a few still remaining, while also cleaning up some bugs around specific tools.

The current version of that patch is now live on the public-beta branch (version: 1.0.28626) if you'd like to test it for yourself. Expect a few more additions and tweaks before full release.

Public beta details: Frequently Asked Questions & Bug Reporting

Patch Notes
- Added Dithering effect option in Advanced video settings. Reduces colour banding but can slightly soften the appearance of foreground assets. Defaults to 'Off'.
- Updated Herald's Wish achievement description to clarify that players must both complete the wish and finish the game.
- Fixed Savage Beastfly in Far Fields sometimes remaining below the lava.
- Fixed rare cases of Shrine Guardian Seth getting out of bounds during battle.
- Added catch to prevent Lugoli sometimes flying off screen and not returning during battle.
- Further reduced chance of Silk Snippers getting stuck out of bounds in Chapel of the Reaper battle.
- Fixed various instances of dying to bosses while killing them causing death sequences to play messily or out of sync.
- Fixed Shaman Binding into a bottom transition causing a softlock.
- Cocoon positions in some locations updated to prevent it spawning in inaccessible areas.
- Fixed Liquid Lacquer courier delivery not being accessible in Steel Soul mode.
- Fixed some NPCs not correctly playing cursed hint dialogues in certain instances.
- Fixed Pondcatcher Reed not being able to fly away after singing.
- Fixed Verdania memory orbs sometimes replaying layered screen-edge burst effects.
- Fixed the break counter not working for certain multihitter tools eg Conchcutter.
- Fixed Volt Filament damage multiplier not applying for certain Silk Skills.
- Fixed Cogflies and Wisps inappropriately targeting Skullwings.
- Fixed Cogflies incorrectly resetting their HP to full on scene change.
- Fixed Curveclaw always breaking on the first hit after being deflected.
- Fixed Plasmium Phial and Flea Brew sometimes not restoring as intended at benches.
- Various other smaller tweaks and fixes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.

VP.

Net The Last Judge gehaald. Ik had wat pogingen nodig, maar na alle horrorverhalen viel het toch nog relatief mee. Die
spoiler:
magma bell 🔔
was wel een godsend 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Ik blijf vastzitten in de birdroom. Vooral die laatste twee voelt echt oneerlijk. Een kleine ruimte met een vogel die alsmaar tools gooit en de andere die je snel aanvalt. Elke keer in no time dood. Zo zit er weinig lol in het spel omdat je niet verder kan. Ik heb liever 1 moeilijke baas dan chaos met meerdere chaotische tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 14:50
carpebios schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:11:
Ik blijf vastzitten in de birdroom. Vooral die laatste twee voelt echt oneerlijk. Een kleine ruimte met een vogel die alsmaar tools gooit en de andere die je snel aanvalt. Elke keer in no time dood. Zo zit er weinig lol in het spel omdat je niet verder kan. Ik heb liever 1 moeilijke baas dan chaos met meerdere chaotische tegenstanders.
Ja ik zit daar nu ook en kom elke keer in die fase, maar mn brein heeft erg veel moeite met de chaos. Vrij matig.

• carpebios
Henkie_NtA schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:29:
[...]

Ja ik zit daar nu ook en kom elke keer in die fase, maar mn brein heeft erg veel moeite met de chaos. Vrij matig.
Ben er doorheen gelukkig na 10 miljoen keer te sterven. Ik bewaarde mijn tools voor het einde, en richte mij op die vogel die alsmaar omhoog vliegt en 3 van die messen gooit, daarna kon ik die andere op het gemakje afmaken, maar je moet je echt snel op die ene richten, anders vermoord die je langs alle kanten omdat hij maar van die messen blijft werpen. Gelukkig de volgende kamer verderop in het spel wel na 2 doorgekomen (die kerk) en nu ben ik aanbeland bij de Moorwing. Fijn dat het gewoon weer 1 boss is zonder spawns van andere vijanden, maar ik kan geen bank in de buurt vinden, dus als je dood gaat moet je echt een pokke eind lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 14:50
carpebios schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:32:
[...]

Ben er doorheen gelukkig na 10 miljoen keer te sterven. Ik bewaarde mijn tools voor het einde, en richte mij op die vogel die alsmaar omhoog vliegt en 3 van die messen gooit, daarna kon ik die andere op het gemakje afmaken, maar je moet je echt snel op die ene richten, anders vermoord die je langs alle kanten omdat hij maar van die messen blijft werpen. Gelukkig de volgende kamer verderop in het spel wel na 2 doorgekomen (die kerk) en nu ben ik aanbeland bij de Moorwing. Fijn dat het gewoon weer 1 boss is zonder spawns van andere vijanden, maar ik kan geen bank in de buurt vinden, dus als je dood gaat moet je echt een pokke eind lopen!
Ja ik zat inderdaad ook al na te denken over welke ik als eerste moest pakken en kwam ook al tot de conclusie dat die met die messen als eerste moet.
Moorwing heb ik gisteren al te grazen genomen, ging ook niet vanzelf. Voornaamste is niet te gretig zijn en elke keer maar 1 of 2 attacks doen.

*edit*
En done, al weet ik niet wat ik erger vind, die bird battle of de balonnen dans die je daarna krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie_NtA op 17-09-2025 16:49 ]

• carpebios
Ben nu bij Sister Splinter. Die gaat wel, maar ook die kan het weer niet alleen af en spawnt vliegende insecten.
Dan heb je je boss gewoon te zwak gemaakt. Ik ben ook nog geen 1x dood gegaan door haarzelf, behalve dat ze mij raakt als ze naar benden valt. Maar die ronddraaiende gekken hebben echt 3 hits nodig om dood te gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door carpebios op 17-09-2025 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:13:
Ben nu bij Sister Splinter. Die gaat wel, maar ook die kan het weer niet alleen af en spawnt vliegende insecten.
Dan heb je je boss gewoon te zwak gemaakt. Ik ben ook nog geen 1x dood gegaan door haarzelf, behalve dat ze mij raakt als ze naar benden valt. Maar die ronddraaiende gekken hebben echt 3 hits nodig om dood te gaan.
Ik vond dat ook echt een drama. Iemand zei dat je ze moest pogo-en. Ik had meer succes met ze van onder omhoog slaan. Als je er op tijd bij bent, lukt dat wel aardig. (en drie tikken? Ik dacht vier of vijf, de rotbeesten)

• carpebios
Exactor it schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:10:
[...]

Ik vond dat ook echt een drama. Iemand zei dat je ze moest pogo-en. Ik had meer succes met ze van onder omhoog slaan. Als je er op tijd bij bent, lukt dat wel aardig. (en drie tikken? Ik dacht vier of vijf, de rotbeesten)
Ben nog steeds bezig, en ik kom er niet onder, want dan draaien ze en ben ik weer dood. Niet te doen die rondvliegende beesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:12:
[...]

Ben nog steeds bezig, en ik kom er niet onder, want dan draaien ze en ben ik weer dood. Niet te doen die rondvliegende beesten.
Ik ben niet zo goed in platformvechtspellen en het is mij gelukt. :) Je kunt ze steeds omhoog tikken, als je in het juiste ritme zit blijven ze ongeveer op dezelfde plek. Het makkelijkste is als je meteen slaat als ze nog hoog zitten (klein hupje maken dus). Veel succes. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Exactor it schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:13:
[...]

Ik ben niet zo goed in platformvechtspellen en het is mij gelukt. :) Je kunt ze steeds omhoog tikken, als je in het juiste ritme zit blijven ze ongeveer op dezelfde plek. Het makkelijkste is als je meteen slaat als ze nog hoog zitten (klein hupje maken dus). Veel succes. d:)b
EINDELIJK, met 1 healt over, wat een ellendige vliegende dingen. Die boss zelf is echt super makkelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Aardig progressie main quest fase 2 nog 1 stuk.
Heb volgens mij nu wel alle vaardigheden
spoiler:
double jump en grapling hook
Nog een aantal side quest afronden en nog een paar items kopen.

Voor mij nu alvast game of the year. Zit nu rond de 50 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door Dagarkin op 18-09-2025 00:22 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54
Hollow Knight stond nog in mijn backlog. Het moeilijkheidsniveau was iets wat me lange tijd weerhield van het spelen. Ik houd wel van Metroidvania's, maar het moet allemaal niet te uitdagend zijn. Een paar keer doodgaan bij een baas - oke - maar geen tien of twintig keer. Ik speel vaak 's avonds na het werk, een half uurtje of uurtje, dus wil ik zoveel mogelijk uit een gamesessie halen.

Op de releasedag van Silk Song ben ik dan toch aan Hollow Knight begonnen. Afgelopen weekend heb ik The Hollow Knight verslagen. Echt een prachtige game, waarin je langzaam maar zeker steeds vertrouwder raakt met Hallownest en haar bewoners. Voor mij is Hollow Knight zeker een top 10 Switch-game (net als bijv. Hades, Celeste, Dead Cells, Dave The Diver, BOTW en LA). Qua moeilijkheid vond ik de basisgame enorm meevallen. Ik worstelde met wat eerste bazen (False Knight, Hornet), maar na de Mantis Lords werd het eigenlijk steeds makkelijker. Alleen de Watcher Knights waren uitdagend. Dit kwam natuurlijk ook door de sterke charms om bijv. een tank te bouwen of zeer defensief te spelen. En op een bepaald moment werd ik één met the Knight: dashen + double jump. Net een acrobaat.

Eigenlijk wilde ik niet direct beginnen aan Silk Song. Inmiddels zit ik toch in Deep Docks. Het spel ziet er schitterend uit, de kleuren spatten van het scherm. Het verkennen van de eerste gebieden is een genot. Toch merk ik dat ik nu al continu alert moet zijn op de omgeving. De bazen zijn goed voorspelbaar, maar toch lastig door de vrij hoge HP. Ik was gisteren bij die mini-boss aan de rechterkant van The Marrow. Ik snap de techniek (hem in het tunneltje lokken, zodat hij niet kan springen), snel naar hem rennen en 1x raken, daarna snel wegrennen. Alleen gaat die baas maar niet dood. Bij 20 keer steken is er altijd wel een keer dat ik net niet goed uitkom met rennen en dus een klap krijg. Healen is lastig, want hij graaft snel weer naar boven. Ben ik underpowered of toch een skill issue? Voor nu heb ik deze maar even links laten liggen.

Benieuwd welke bazen ik bij Deep Docks tegen het lijf ga lopen. Als ik in dit topic kijk, gaat het niveau nu snel omhoog. Even afwachten hoe lang het leuk blijft en anders volgende week maar met Hades II beginnen. Ook niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 17:05
The last Judge, Mijn liebe god.
Hele steamdeck lading (minimaal 3 uur) over gedaan, gelukkig kan ik die makkelijk uitzetten voordat ik hem in tweeën breek O+
Die runback is ook echt killing, kwam ook op YT een omleiding voor act 2 tegen. Wel aan begonnen, maar in the mist kwam ik erachter dat ik mijzelf voor de gek hield. Alhoewel ik gevoelsmatig hem eerder gehaald had als ik double jump al gehad had..

Het is dat ik op een gegeven ogenblik een bepaalde klik voel en denk nu gaat het lukken. Als het dan eindelijk lukt geeft dat een goed gevoel. Maar tussendoor vraag ik mijzelf wel af waarom ik mijzelf dit aan doe :9
spoiler: title
Betalen voor eenmalig gebruik van een bankje in underworks, seriously Team Cherry?? :o

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb gisteren ook nog wat meters gemaakt, veel verkend, maar ben nu op het punt dat ik de Widow moet gaan doen om verder te komen in het spel, dus dat word vanavond maar de uitdaging om hem te halen, maar heb al wat gouden tips ontvangen, dus dat zal wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:59:
Heb gisteren ook nog wat meters gemaakt, veel verkend, maar ben nu op het punt dat ik de Widow moet gaan doen om verder te komen in het spel, dus dat word vanavond maar de uitdaging om hem te halen, maar heb al wat gouden tips ontvangen, dus dat zal wel goed komen.
Ik heb de widow weer verslagen. Ben begonnen aan een “speedrun”. Zit op 2 uur en ben nu bij the mist. Dat is echt een rot stuk. :) edit: correctie, dat is het debielste stuk in het hele spel. Maar als ik het een beetje bekijk lig ik nog op schema voor de 5 uur.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2025 16:10 ]

• X-GeaR
spoiler:
Yes, dash al zo vroeg in Deep Docks! Hornet speelt veel fijner. Skarrgard was nu appeltje-eitje! Net Lace verslagen, wat een heerlijk gevecht was dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 17:05
Dit is toch ook wel mooi, al zeg ik het zelf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu4V1qKBJGmAMYpT8MliiALiva8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sDOOZI2Z5jo2GIceiHKQUAj7.png?f=fotoalbum_large
Hier meer info (spoileralert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Nu met sands of karak en dan Raging Conchfly vanavond hopelijk afmaken.

Dan wellicht main quest van fase 2 ook afronden. Straks benieuwd op hoeveel % ik zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ga maar over nieuw beginnen met mijn “speedrun”. Had toch wat veel speed verloren bij wat bosses en een domme fout gemaakt bij een unlocken van een melody waardoor ik nog een omweg moet maken :P

Ik zat op 4:20 en had denk ik de boss wel kunnen halen in die tijd maar dan had ik hem wel een perfect gevecht moeten hebben en sinds ik maar 5 health heb en heel beperkte tools is dat niet heel optimaal.

Maar de speedrun voor <5 uur is zeker goed te doen als je weet waar je naar toe moet en een beetje practice hebt met de bosses en arena’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Jullie gaan wel hard. Ik ben vanochtend act 2 binnengelopen na het verslaan van een vrij eenvoudige boss
spoiler:
last judge
. Tenminste als ik hem vergelijk met de vorige 3. De runback was wel matig.
Daarna ben ik doodgegaan door van een platform af te mieteren en had ik geen zin meer voor vandaag. :) Uiteraard vanavond verder, misschien wel met gebiedjes act1 uitkammen voor meer hartjes voordat ik verder buffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Vandaag uitgekomen bij de Widow, ben benieuwd naar de moeilijkheid en of het de baas is of weer allerlei andere shit dat erbij komt. Maar moest flink zoeken waar nu heen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

carpebios schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:39:
Vandaag uitgekomen bij de Widow, ben benieuwd naar de moeilijkheid en of het de baas is of weer allerlei andere shit dat erbij komt. Maar moest flink zoeken waar nu heen te gaan.
Die is wel leuk :) Geen rare vijanden erbij. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Nu bij de eindbaas. Hopelijk valt het mee. Nu de eerste keer neem aan, dat je daarna in fase 3 terecht komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:05:
Nu bij de eindbaas. Hopelijk valt het mee. Nu de eerste keer neem aan, dat je daarna in fase 3 terecht komt?
Niet standaard. Als je hem verslaat dan kun je je save weer laden en kom je voor de baas terug. Als je dan met iemand praat in volgens mij Songclave, krijg je een extra missie. En dan begint de fun pas echt :P Heb volgens mij nog wel iets van 25 uur ofzo in act 3 gezeten voor de 100%

Mijn speedrun zit erop. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EEeEktJ2mPE4ur_H4HeXV4rqiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEs4EFofXJUaaPTAIDp3FxwA.png?f=fotoalbum_large

Mijn 3e poging ging erg lekker. Waar ik in mijn eerdere pogingen faalde was het “mist” level en het arena gevecht in High Halls. Die laatste blijft echter irritant, met name omdat ik gewoon zo weinig health en upgrades had. De laatste baas daarentegen was een eitje. Denk dat ik 4 pogingen nodig had. Dit was mijn “loadout”:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FXO9LXALeFaHEOHrfAKy2CH5OI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E1YNKPQPDnINrNpGBPyBAWau.png?f=fotoalbum_large

• Dagarkin
uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:47:
[...]

Niet standaard. Als je hem verslaat dan kun je je save weer laden en kom je voor de baas terug. Als je dan met iemand praat in volgens mij Songclave, krijg je een extra missie. En dan begint de fun pas echt :P Heb volgens mij nog wel iets van 25 uur ofzo in act 3 gezeten voor de 100%

Mijn speedrun zit erop. :)
Top, dan nog wel een tijdje bezig zo te zien.

Goed bezig zelf stop ik na act 3, dan benieuwd wanneer en hoelang we op de nieuwe dlc moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Sister Splinter net verslagen. Ik had ongeveer 10-15 pogingen nodig. Gelukkig een korte run van het bankje naar de baas. Die vliegende vijanden zijn inderdaad irritant. Moeilijkste baas tot nu toe denk ik (Moorwing was er niet door de lace caravan). Ik begin langzaam het vertrouwen te krijgen dat ik toch nog aardig ver kan komen ondanks dat ik geen geweldige gameskills heb 😅

Meest irritante gebied tot nu toe vond ik die arena met die vogels in het oosten van Greymoor (waarna de ballonnen komen). Ik had geen rosaries, dus iedere keer volgde een lange runback vanuit de Far Fields.

Nu eerst dit gebied verder uitspelen en dan wil ik grondig door de vorige regio’s gaan om alles vrij te spelen. Ik hoop dat er snel een nail upgrade komt, dan is het net even wat makkelijker om de oude gebieden te bezoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door X-GeaR op 20-09-2025 15:34 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste