Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:31

[Multi] Hollow Knight: Silksong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_fyUOiu1ItCSxsuo4hfubLlA3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2FnisTeKQ63MNMehFH5Tu8sV.jpg?f=user_large

Wat is Hollow Knight: Silksong?
Hollow Knight: Silksong is het langverwachte vervolg op de populaire Metroidvania Hollow Knight, ontwikkeld door Team Cherry.
In dit nieuwe deel speel je als Hornet, gevangen in een mysterieus koninkrijk waar je moet vechten, springen en ontdekken om te ontsnappen.
Verwacht snelle combat, nieuwe charms en opnieuw een gigantische wereld vol geheimen.

Release & Platforms
– Wordt verwacht op: PC, Switch Nintendo, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5 Xbox One,Xbox Series X/S
– Release-datum: Donderdag 4 september
– prijs 20 euro

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7fG9a-FWCvC3Grfw5hT3l1T3G0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qim725J08a2v5BpDLzVLcUU2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mueNvh4da3PNwvMIkEKlTq59i9w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/csT7JQE1hArNcX5Ky9E5Yyri.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCH6AeVHdPx4JhcNmgLJhMec1IA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/93IKu2RHwD3ho7vVaMwsyZJc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-si5tsQl39Q6RsKlZQaXsuvDXpI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I2QXTTNJMy4fFTlZUDttDuBP.jpg?f=user_large

Video

Links
Officiële website Team Cherry
Officiële website game

[ Voor 40% gewijzigd door Dagarkin op 01-09-2025 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Erg zin in Hollow Knight is alweer tijden geleden.

Ik weet nog destijds met Troupe Master Grimm, dat ik hier uren mee bezig ben om te verslaan, erg frustrerend, maar de gameplay is rechtvaardig en focust op je eigen skills.
Al met al behoort Hollow Knight toch wel in het metroidvania genre in de top.

Mocht iemand zin hebben om te helpen met ts stuur mij gerust een pm.

[ Voor 51% gewijzigd door Dagarkin op 01-09-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:35
Morgen om 16:00! Zin in en bijkomend voordeel dat ik vrij ben vanwege mijn vakantie. Erg benieuwd naar de werelden en de nieuwe skills. Ik speel de game (net als Hollow Knight) op de Steam Deck. Wat wordt jullie platform?

[ Voor 18% gewijzigd door Vane100 op 03-09-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vane100
Matthew Griffin:
For PC players, screen ratios up to 21:9 are fully supported.
https://twitter.com/griffinmatta/status/1963104885722730672

Goed nieuws voor de pc spelers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Vane100 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:02:
Morgen om 16:00! Zin in en bijkomend voordeel dat ik vrij ben vanwege mijn vakantie. Erg benieuwd naar de werelden en de nieuwe skills. Ik speel de game (net als Hollow Knight) op de Steam Deck. Wat wordt jullie platform?
Zelf game ik erg weinig en gebruik dan meestal een ps 5.

Wel een gigantische backlog, maar ga deze morgen wel direct kopen en starten.

Zelf ook erg benieuwd naar de fysiek release, destijds van hollow knight de collectors edtion gekocht.
https://www.fangamer.com/...s-edition-nintendo-switch

Hopelijk brengt dit bedrijf hier ook een nieuwe versie van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:59
Ik ga deze ook overwegen zodra er een fysieke editie beschikbaae komt op de PS5.

Ben eigenlijk wel benieuwd. Heb nog wel voldoende te doen dus haast heb ik op geen manier. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik heb deze al een poos op de verlanglijst staan, en zal dus morgen deze direct kopen. Hollow Knight is tot nu een van de beste spellen geweest voor mij op de steamdeck, en daar zal ik deze ook op spelen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:58
ymoona schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:01:
Ik heb deze al een poos op de verlanglijst staan, en zal dus morgen deze direct kopen. Hollow Knight is tot nu een van de beste spellen geweest voor mij op de steamdeck, en daar zal ik deze ook op spelen.
Ik kan dit geheel onderschrijven voor mijn persoontje, staat al sinds de aankondiging op mijn wishlist en zal deze morgen meteen aanschaffen incl. soundtrack als dat kan!

[ Voor 5% gewijzigd door Froooooom op 03-09-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:53
Op Gamepass is hij vanaf morgen ook te verkrijgen. Vaak zie je dat je hem al vooraf kan installeren, maar dat zie ik momenteel niet. Komt dat later pas? Of is dat er deze keer niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voor degenen die dit op Switch gaan oppikken: niet vergeten dat de Switch 2 versie in de vorm van een gratis upgrade komt die je apart in de eShop moet downloaden :) Deze bevat o.a. een 120 Hz modus.

• Vane100
Niet zelf gecontroleerd, maar las op Reddit dat de soundtrack mogelijk namen van bazen zou bevatten. Uitkijken dus!

• Gamekater
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Komt vandaag uit maar is op moment van schrijven nog niet te koop in de PS store. Ik vermoed vanavond pas maar beetje vreemd is het wel.

Wel enorm veel zin in!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Gamekater schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:06:
Komt vandaag uit maar is op moment van schrijven nog niet te koop in de PS store. Ik vermoed vanavond pas maar beetje vreemd is het wel.

Wel enorm veel zin in!!
Als het goed is om 16.00

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Dit is een insta-buy voor mij, erg lang op gewacht nadat ik per toeval op Hollow Knight terecht was gekomen.
Enige dilemma voor nu is ga ik het op de Nintendo Switch kopen of op de PS5.

PS5 zit in een andere ruimte op een bureau met monitor. Switch hangt aan de tv en kan ik lekker languit op de bank spelen. 1st world problems.

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:30
Bobo221 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:55:
Dit is een insta-buy voor mij, erg lang op gewacht nadat ik per toeval op Hollow Knight terecht was gekomen.

PS5 zit in een andere ruimte op een bureau met monitor. Switch hangt aan de tv en kan ik lekker languit op de bank spelen. 1st world problems.
Haha, hier soort gelijk 'dilemma'. Denk dat ik begin met de steam-versie op de steamdeck. Dan vanzelf komt de Ps5 versie een keer. Ik heb Hollow knight ook 3x gekocht(ps,steam en switch). Een van de weinige games waarbij ik de ontwikkelaar met alle liefde een paar keer wil 'spekken' .

• Dagarkin
Bobo221 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:55:

Hmm gekeken helaas geen cross save voor playstation en nintendo.
Xbox en pc schijnt deze feature wel te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
Steam ligt iig plat..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHcUJ-rxU6MDiMY6XPk1anL9F-k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/285WgsQvC7Z5AFL83uyFmJpN.png?f=user_large

[ Voor 80% gewijzigd door lennertvdkort op 04-09-2025 16:03 ]

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:20
Lmao, ik kan maar één reden bedenken waarom :D :D

• mrkleise
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 16:05
Ik heb m in mn cart kunnen plaatsen maar afrekenen lijkt niet werken. Ff de hug of death afwachten en later opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
Niet alleen Steam... De Nintendo E-shop heeft ook problemen

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:29
Zou grappig zijn als deze game de rede zou zijn. Een indie game die met zijn hype richting cyberpunk and gta gaat :)

• Dagarkin
Ps 5 staat ook nog niet online, bijzonder, zou verwachten dat je dit makkelijk kunt automatiseren.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Altamyr schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
[...]

Lmao, ik kan maar één reden bedenken waarom :D :D
De DLC van Indiana Jones? :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Ik heb deel 1 dus nooit gespeeld, art-style spreekt mij niet direct aan maar type gameplay dan weer wel.
Hij staat ook gelijk "gratis" Day-One op Gamepass dus naast de DLC van Indie ga ik zeker even een poging wagen de komende dagen.

• Zeara
  • Laatst online: 19:58
De problemen bij Nintendo lijken voorbij :) Downloading as we speak

[ Voor 21% gewijzigd door Zeara op 04-09-2025 16:22 ]

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:28
Zeara schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:22:
De problemen bij Nintendo lijken voorbij :) Downloading as we speak
Niet bij iedereen... ik leek er doorheen te komen, maar tijdens het autoriseren klapte de eshop eruit. Nu heb ik wel een mail van PayPal dat de betaling geautoriseerd is, maar ik kan niet downloaden....

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:53

VP.

Steam werkt nog steeds niet.. fantastisch :D Wat een traffic moet dit wel niet zijn.

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:58
+1 hier, helaas kom ik niet verder dan de winkelwagen bij Steam.. vanavond maar weer een poging doen..

• Yadas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siu640efKkkJwSo1RqkOyN1R2AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsGcdpur7gYm849ojHqsXIgD.jpg?f=fotoalbum_large
Zegt genoeg denk ik zo

• lennertvdkort
Heb hem via Humblebundle kunnen bestellen, redeemen is iig gelukt! Nu aan het downloaden >:)

Edit: nu spelen :D

[ Voor 10% gewijzigd door lennertvdkort op 04-09-2025 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

lennertvdkort schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:47:
Heb hem via Humblebundle kunnen bestellen, redeemen is iig gelukt! Nu aan het downloaden >:)

Edit: nu spelen :D
Je bent niet de enige.. :D
Attention! We have run out of Steam keys for Hollow Knight: Silksong in your region, but more are on their way! As soon as we receive more Steam keys, we will add them to your download page. Sorry about the delay!

• Vane100
Hier nog niet gelukt via Steam. Vanavond maar weer een poging wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Hier nu net via Humble gelukt (waren blijkbaar weer keys). key gekregen en geactiveerd .. Steam doet het niet bij betaalwijze kiezen ..

Eens zien of ik hier verder kom dan in 1 ...

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Dagarkin
Op de ps 5 ook niks alleen een melding dat hij uit is. Weet niet wanneer de winkel wordt bijgewerkt wel jammer, aangezien ik alleen vandaag een beetje tijd had.

Zeer ironsich van Sony, maar met geen mogelijkheid te kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2Y8Qi4MR_iYC_aPrF5LRFE5vcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNMg1BBrslVa4umqSjtFpgN6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Dagarkin op 04-09-2025 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
Het kopen via Steam is zojuist gelukt (iDeal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Vane100 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:27:
Het kopen via Steam is zojuist gelukt (iDeal).
Mooi.

Nu hier op ps 5 ook beschikbaar.

• VP.

VP.

Hier nu ook gelukt via Humble Bundle. Ben benieuwd!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zondag avond ga ik ook aan deze game beginnen, heb er wel zin in. Vandaag helaas middag dienst en vanaf morgen ben ik tot zondag middag weg.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Lincor schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:34:
Op Gamepass is hij vanaf morgen ook te verkrijgen. Vaak zie je dat je hem al vooraf kan installeren, maar dat zie ik momenteel niet. Komt dat later pas? Of is dat er deze keer niet?
Ik kreeg om 17:00 een melding dat ik hem kon installeren op Xbox, vanmorgen stond hij er nog niet tussen.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 23:51
Ik zit nog diep in deel 1. Maar voor welk platform zal ik Silk song halen? Switch 2, PS5 of Steam deck?

- edit -

Switch 2 valt af. Daar komt een physical release van.

[ Voor 25% gewijzigd door 4acesNL op 04-09-2025 19:02 ]

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Kopen via Steam en Humble Bundle lukte niet bij mij, wel via GOG. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
4acesNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:59:
Ik zit nog diep in deel 1. Maar voor welk platform zal ik Silk song halen? Switch 2, PS5 of Steam deck?

- edit -

Switch 2 valt af. Daar komt een physical release van.
Waarom valt de switch 2 af omdat er ook een fysieke release komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:41
Ik speel het momenteel via Game Pass en tot nu toe bevalt het me erg goed. Persoonlijk voelt het beter aan dan Hollow Knight. De eerste game had een paar frustrerende elementen, zoals het gedempte geluid wanneer je geraakt werd, en de lange afstanden die je soms opnieuw moest afleggen na een dood, vooral als je terug wilde naar een baas.

In deel 2 lijken ze dit deels te hebben aangepakt. Het geluid bij geraakt worden is verbeterd en er zijn duidelijk meer bankjes om op te slaan, wat het tempo ten goede komt. Ik heb inmiddels de eerste baas verslagen en dat was een prima gevecht uitdagend, maar eerlijk. Het spel begint meteen al vrij pittig, maar dat vind ik juist wel lekker.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Dmp1982 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:08:
Ik speel het momenteel via Game Pass en tot nu toe bevalt het me erg goed. Persoonlijk voelt het beter aan dan Hollow Knight. De eerste game had een paar frustrerende elementen, zoals het gedempte geluid wanneer je geraakt werd, en de lange afstanden die je soms opnieuw moest afleggen na een dood, vooral als je terug wilde naar een baas.

In deel 2 lijken ze dit deels te hebben aangepakt. Het geluid bij geraakt worden is verbeterd en er zijn duidelijk meer bankjes om op te slaan, wat het tempo ten goede komt. Ik heb inmiddels de eerste baas verslagen en dat was een prima gevecht uitdagend, maar eerlijk. Het spel begint meteen al vrij pittig, maar dat vind ik juist wel lekker.
Ja met de eerste baas bedoel je dan die met de bells?

Zelf wel het idee, dat ze het iets toegankelijker hebben gemaakt. Ik heb de map etc al unlocked eerste stuk.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 23:51
Donstil schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:26:
[...]

Waarom valt de switch 2 af omdat er ook een fysieke release komt?
De fysieke release is pas begin volgend jaar.

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:41
Dagarkin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:21:
[...]

Ja met de eerste baas bedoel je dan die met de bells?

Zelf wel het idee, dat ze het iets toegankelijker hebben gemaakt. Ik heb de map etc al unlocked eerste stuk.
Ja, precies Bells. Ik heb ook het idee dat het nu iets toegankelijker is, al moet dat natuurlijk nog blijken.

De endgame zal ongetwijfeld weer ouderwets bruut worden, wat helemaal prima is. Maar het is wel prettig dat we er voor nu zeker na een lange periode zonder Hollow Knight weer even in kunnen komen.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:22
4acesNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:30:
[...]
De fysieke release is pas begin volgend jaar.
Maar digitaal is hij wel al te koop op Eshop.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Ik vind juist dat je soms best ver moet lopen. Ben bezig met baas 3, maar snap nog niet helemaal hoe ik zijn aanval ontwijk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
https://www.fangamer.com/...ors-edition-playstation-4

Nu 18% korting op de collectors edition van hollow knight 60 dollar en evt wanderer journal voor 22 dollar. Zowel ps 4 als switch editie.

Zelf verwacht ik dat hier bij deze site ook nog een silk song variant komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vane100
Voor de Steam Deck spelers: nu native 16:10 (dus full screen), zonder allerlei benodigde tweaks zoals bij Hollow Knight.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Ik vind silksong net moeilijker en moest toch een heel stuk lopen nadat ik in een gevecht dood ging. En dat 3 keer ofzo.

Het lijkt wel goed, heb de switch 2 editie gekocht. Twijfelde tussen switch 2 en PC, maar PC verbruikt gigantisch veel tov een switch 2 + portable screen natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:20
Anderhalf uur gespeeld, baasje neergehoekt en maar even twintig piek via de xbox naar Team Cherry gestuurd. Wat een fijn spelletje is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik ben toch al een paar keer dood gegaan bij die Unknown Skull Boss. Dat springen op die bloemen vind ik ook nog wat ingewikkeld qua besturing, maar wie weet wordt dat met de tijd wat simpeler.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57
Gezien de grote hype rond dit spel ga ik het zometeen maar eens proberen. Ik ken het 'metroidvania' genre niet maar een snelle google search vertelt mij dat het een grote aaneengesloten wereld is en je veel moet backtracken om eerder onbereikbare locaties (of bazen die je nog niet kon verslaan) te halen. Je schijnt ook items te vinden die je sterker maken op de 1 of andere manier.

Ik heb werkelijk geen idee of het wat voor mij is maar het zit in gamepass dus ik ga het proberen :)

Hebben jullie nog beginner tips of wijst het zichzelf wel?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
Vortigen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:06:
Gezien de grote hype rond dit spel ga ik het zometeen maar eens proberen. Ik ken het 'metroidvania' genre niet maar een snelle google search vertelt mij dat het een grote aaneengesloten wereld is en je veel moet backtracken om eerder onbereikbare locaties (of bazen die je nog niet kon verslaan) te halen. Je schijnt ook items te vinden die je sterker maken op de 1 of andere manier.

Ik heb werkelijk geen idee of het wat voor mij is maar het zit in gamepass dus ik ga het proberen :)

Hebben jullie nog beginner tips of wijst het zichzelf wel?
1. Niet opgeven. Het is echt even pittig om in te komen. Ga ervan uit dat je vaak dood zal gaan.

2. Ik zou beginnen met Hollow Knight. Silksong is een vervolg op die game en is bovendien een stuk uitdagender (in het begin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Vane100 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:26:
[...]

1. Niet opgeven. Het is echt even pittig om in te komen. Ga ervan uit dat je vaak dood zal gaan.

2. Ik zou beginnen met Hollow Knight. Silksong is een vervolg op die game en is bovendien een stuk uitdagender (in het begin).
Dank voor de tip om niet op te geven :) Ik ben uiteraard al een paar keer dood gegaan.
Die 1ste Hollow Knight heb ik ook even bekeken op je advies maar ik mis de kleur die Silksong wel heeft.
Densondanks ga ik die toch even proberen om te kijken of die inderdaad wat makkelijker is.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
Vortigen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:39:
[...]

Dank voor de tip om niet op te geven :) Ik ben uiteraard al een paar keer dood gegaan.
Die 1ste Hollow Knight heb ik ook even bekeken op je advies maar ik mis de kleur die Silksong wel heeft.
Densondanks ga ik die toch even proberen om te kijken of die inderdaad wat makkelijker is.
Hollow Knight begint grauw, maar verderop komen er wel wat kleurrijkere omgevingen. In zijn algemeenheid is het wel wat meer een ‘grimmige sfeer’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Ik vind SIlksong toch wat leuker aanvoelen dus ben daar nu verder mee gegaan.
Heb zelfs de 1e baas verslagen! Koste me wel een keer of 10 of 15 ofzo, maar was leuk om te doen :D

Ik speel het met een Xbox controller (op mijn laptop via GFN) en zit nog regelmatig op de verkeerde knop te rammen haha. Als ouwe PC speler ben ik meer gewend aan muis en toetsenbord maar dit lijkt me een game die beter speelt met een controller.

En ik ga idd vaak dood maar realiseer me dat dat bij de ervaring hoort. Er is ook niet een straf ofzo voorzover ik kan zien door dood te gaan; je kan gewoon overnieuw beginnen bij je laatste savepoint.
Als ik dit leuk blijf vinden kan hier weleens heel veel tijd in gaan zitten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Vortigen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:39:
[...]

Denk dat hollow knight iets moeilijker is, als ik het begin bij beiden vergelijk. De game vind ik zelf een goede balans, waarbij het om de skills van de speler draait. Geduld en door gewoon te spelen leer je ook gaandeweg wel om een baas of vijand te ontwijken/verslaan. Merk nu met Silsong, dat het toegankelijker lijkt te zijn tov hollow knight.

Hopelijk vanavond zelf ook weer eventjes aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
Dagarkin schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:45:
[...]

Denk dat hollow knight iets moeilijker is, als ik het begin bij beiden vergelijk. De game vind ik zelf een goede balans, waarbij het om de skills van de speler draait. Geduld en door gewoon te spelen leer je ook gaandeweg wel om een baas of vijand te ontwijken/verslaan. Merk nu met Silsong, dat het toegankelijker lijkt te zijn tov hollow knight.

Hopelijk vanavond zelf ook weer eventjes aan de slag.
Grappig te lezen dat jouw ervaring anders is. In mijn beleving deden de mobs / bazen aan het begin van HK minder damage (max 1 schildje per hit en in SS vaak al 2). Ook lijkt het dat de moveset van de vijanden in SS wat uitgebreider is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Vane100 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:59:
[...]

Grappig te lezen dat jouw ervaring anders is. In mijn beleving deden de mobs / bazen aan het begin van HL minder damage (max 1 schildje per hit en in SS vaak al 2). Ook lijkt het dat de moveset van de vijanden in SS wat uitgebreider is.
Ja het is ook lastig te vergelijken. Ik denk sowieso door de ervaring van hollow knight je al zoveel ervaring hebt, dat de game hierdoor makkelijker lijkt tov er volledig blind in stappen.

Alleen de toegang tot map, compass en al die bankjes lijkt wel veel meer en sneller aanwezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Grappig dat niet alleen Hollow Knight: Silksong mooie aantal spelers heeft behaald (562,814 spelers online 5 uur geleden op moment van schrijven) maar ook het eerste deel heeft een nieuwe all-time peak record namelijk 72,916 spelers online tegelijkertijd 2 dagen geleden. Het eerste deel staat nu ook op de 10de plek van meest gekocht games van deze week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiAFUY6IDhYTDMVlc2xjt6ov1Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZCfngPXV3AUtpdE3D7qHvZH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 05-09-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Korte samenvatting van mijn ervaring tot dusver: gaat nergens over hoe moeilijk dit spel is en hoe irritant het wordt als je terug moet lopen naar een boss.

Ben een heel eind gevorderd in Act 1 en heb HK ook veel gespeeld (106% geloof ik), maar dit spel is echt totaal uit balans. Er is geen lol aan telkens teruglopen om weer een poging te wagen bij een boss. Snap werkelijk niet dat je niet gewoon "try again" kunt selecteren.

De pogo die nu schuin/diagonaal naar beneden gaat is ook geen verbetering.

Eigenlijk ben ik in de gameplay en "lol" van dit spel gewoon teleurgesteld. Sowieso gigantisch overhyped. Weet dus ook nog niet of ik de game ga uitspelen, het moet natuurlijk wel een leuke tijdsbesteding blijven en geen beproeving cq. zelfkastijding :)

Just my 2 cents :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bananeman op 06-09-2025 09:31 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
Bananeman schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:23:
Korte samenvatting van mijn ervaring tot dusver: gaat nergens over hoe moeilijk dit spel is en hoe irritant het wordt als je terug moet lopen naar een boss.

Ben een heel eind gevorderd in Act 1 en heb HK ook veel gespeeld (106% geloof ik), maar dit spel is echt totaal uit balans. Er is geen lol aan telkens teruglopen om weer een poging te wagen bij een boss. Snap werkelijk niet dat je niet gewoon "try again" kunt selecteren.

De pogo die nu schuin/diagonaal naar beneden gaat is ook geen verbetering.
Just my 2 cents :)
Grappig dat je dat zegt, ik heb in juli HK voor de 4e keer uitgespeeld(naja 107%, dus niet helemaal uitgespeeld :P ). Wat me relatief makkelijk af ging, ik kende de wereld en de movesets van de meeste bosses.

Toen het bericht kwam dat silksong uitkwam dacht ik, die ga ik gewoon met twee vingers in mijn neus spelen. Nou ik heb echt weer hetzelfde gevoel wat ik had dat ik HK voor het eerst speelde.. veel dood gaan en weer terug om het opnieuw te proberen. Toch zijn er gevoelsmatig meer benches.

Wat betreft de 45 graden pogo ben ik het met je eens, ik was vooral van de pogo in HK dus het is gigantisch wennen.. maar:
spoiler: title
Ik kwam via het YT algoritme op een filmpje van ign over de Wanderer crest, daarmee unlock je schijnbaar de ouderwetse pogo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
lennertvdkort schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:39:
[...]

Grappig dat je dat zegt, ik heb in juli HK voor de 4e keer uitgespeeld(naja 107%, dus niet helemaal uitgespeeld :P ). Wat me relatief makkelijk af ging, ik kende de wereld en de movesets van de meeste bosses.
Same here idd :) De 112% te halen is een "ambitie" van me geweest maar uiteindelijk niet de tijd geïnvesteerd.
Toen het bericht kwam dat silksong uitkwam dacht ik, die ga ik gewoon met twee vingers in mijn neus spelen. Nou ik heb echt weer hetzelfde gevoel wat ik had dat ik HK voor het eerst speelde.. veel dood gaan en weer terug om het opnieuw te proberen. Toch zijn er gevoelsmatig meer benches.
Ik heb een aantal bosses gedaan waar ik zeker 15 (of wellicht zelfs meer) pogingen voor nodig had. Dan gaat dat teruglopen me echt enorm de keel uithangen, zeker omdat je soms nog best wel wat moeite moet doen onderweg (enemies, van bloemen afpogoën, etc.). Dan is voor mij de lol er snel vanaf, maar dat zal per persoon verschillen.
Wat betreft de 45 graden pogo ben ik het met je eens, ik was vooral van de pogo in HK dus het is gigantisch wennen.. maar:
spoiler: title
Ik kwam via het YT algoritme op een filmpje van ign over de Wanderer crest, daarmee unlock je schijnbaar de ouderwetse pogo..
Ah nice, toch een reden om door te spelen dus :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Ik heb nu rond de 3-4 uur gespeeld en vermaak me prima.

Gisteren voor het eerst een bug op de ps5. Tegen Lace. Vuurde wat pijltjes op haar af en vervolgens stond ik stil en was doorzichtig geworden, aangezien ze mij niet kon raken. Uiteindelijk toch spel moeten afsluiten.

Ik ben opgehouden na Fourth Chorus. Kwam deze en had hem al in de tweede poging. Vond lace stukken irritanter., maar toch denk ik dat het uiteindelijk altijd grotendeels je eigen schuld, als je echt de tijd neemt en rustig blijft, ipv na je dood weer in alle haast bezig gaat, vaak voor mij een recept is om weer snel fouten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 15:48

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik heb dezelfde bevinding. Deze game beloont geduld, zeker in bossfights. Op het moment dat je gierig wordt en denkt dat je er nog wel even een hit bij kan proppen, ga je er genadeloos af. Je moet goed kijken en wachten op een gaatje, en dan tevreden zijn met een tikkie.

Het bevalt mij prima, misschien zelfs wel wat beter dan HK, maar ik zit pas in Greymoor en ik heb Hunter's March (het pogo gebiedje) geskipt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Grootste probleem dat ik met de game heb zijn de runbacks. Ik ben nu aangekomen bij:
spoiler:
The Last Judge
En die runback slaat nergens op.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb nu een tijdje gespeeld en heb the widow verslagen. Heb dan wat geëxplored, quests gedaan, hunter's march gecleared... Nu verder met het verhaal, maar ik heb geen idee waar ik zit in het verhaal (%-wise). Heb het gevoel nog in beginfase en vind het spel redelijk brutal.
Al ging the widow vlot neer nadat het klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:50
Eens met het commentaar wat veel mensen hebben. De benches hadden wel iets beter geplaatst kunnen zijn voor de bossfights. Nu was dit bij HK ook al het geval, dus het verbaast met niet zoveel. Verder vind ik het echt een top game, precies wat ik had verwacht. Kan zelfs van het 15x doodgaan nog best genieten. Elke poging weer iets verder komen om uiteindelijk de boss te verslaan. En dan opgelucht verder exploren. Mooie gameplay loop, mits je genoeg geduld en doorzettingsvermogen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
review op pu.nl https://pu.nl/reviews/gam...s-een-kwestie-van-geduld/
Een nette 9.5.

Op metacritic een gebruikerscore van 8.7 https://www.metacritic.com/game/hollow-knight-silksong/

In mijn ogen wel terecht. Het is zeker een moeilijke game, dat zie je ook bij de score van een 1 of 0 op metacritic, maar dan heb je naar mijn inziens ook een extreem kort lontje.

Zelf heb ik soms 1-2 uurtjes tijd en neem ook de tijd, ipv binge gaming, waarbij je in een negatieve spiraal van frustraties terecht komt, dit wel eens met hollow knight meegemaakt, maar toch de voldoening als het je wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb er dit weekend echt al teveel uurtjes in gestopt. Ik vind/vond hem lastiger dan Hollow Knight, en dat komt door twee zaken:

-Mijn muscle memory sluit totaal niet aan op de diagonale air-attack. Dit heeft echt zovaak tot een (onnodige) death geleid. Gelukkig met de crest aan kunnen passen naar de verticale pogo. Dat scheelt enorm.
-Sommige bossbattles hebben mobs. In mijn optiek een doodzonde in elke "soulslike" game. Met name door mobs worden die bossbattles onnodig chaotisch en tricky. Uiteindelijk leer je daar natuurlijk ook wel weer je weg in te vinden, maar het levert wat onnodige frustratie op als je de movement set van de boss helemaal doorhebt, maar door de randomness van mobs het gevecht niet kunt lezen / sturen.

Voor wat betreft de runs naar de bosses. Mja, dat is inherent aan het genre en hoort erbij. :)

Wel merk ik dat het soms ook lastiger is om te weten waar je heen moet voor natuurlijke progressie. Een paar "doorgangen" voor natuurlijke progressie zijn dusdanig lastig te zien, dat je die gewoon mist, en doordat de wereld enorm groot is kom je daar pas uren later weer achter als je voor de 2e of 3e keer die room bekijkt. Zeker als je in een gebied komt waar je nog geen map van hebt.

Maar verder echt een heerlijke game. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:07:
Ik heb nu een tijdje gespeeld en heb the widow verslagen. Heb dan wat geëxplored, quests gedaan, hunter's march gecleared... Nu verder met het verhaal, maar ik heb geen idee waar ik zit in het verhaal (%-wise). Heb het gevoel nog in beginfase en vind het spel redelijk brutal.
Al ging the widow vlot neer nadat het klikte.
The Widow was idd een erg leuke boss.
spoiler:
Was blij hoe vlotjes de battle voorbij was, en toen kwam de verrassing van fase 2 ;)
Jobius schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:09:
Eens met het commentaar wat veel mensen hebben. De benches hadden wel iets beter geplaatst kunnen zijn voor de bossfights. Nu was dit bij HK ook al het geval, dus het verbaast met niet zoveel. Verder vind ik het echt een top game, precies wat ik had verwacht. Kan zelfs van het 15x doodgaan nog best genieten. Elke poging weer iets verder komen om uiteindelijk de boss te verslaan. En dan opgelucht verder exploren. Mooie gameplay loop, mits je genoeg geduld en doorzettingsvermogen hebt.
Bij HK kon je op een gegeven moment de dream nail gebruiken om het teruglopen te voorkomen. Vooral bij Traitor Lord was dat een zegen...

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ik vind hem ook erg pittig tot nu toe. Toen de release date werd aangekondigd had ik deel 1 nog even snel een keer doorgespeeld. Daarna gelijk met Silksong door. Het verschil is zeker wel te merken.

Nu ik de
spoiler:
Reaper Crest
heb, gaat het wel een stuk beter though. Highly recommended! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

VP. schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:02:
Ik vind hem ook erg pittig tot nu toe. Toen de release date werd aangekondigd had ik deel 1 nog even snel een keer doorgespeeld. Daarna gelijk met Silksong door. Het verschil is zeker wel te merken.

Nu ik de
spoiler:
Reaper Crest
heb, gaat het wel een stuk beter though. Highly recommended! :D
Die jump attack kon ik totaal niet goed inschatten. Daar zit zo'n curve in... Ik werd al gek van de diagonale aanval, dus ik ga lekker door met de wanderers crest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

uchiha tijntje schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:08:
[...]

Die jump attack kon ik totaal niet goed inschatten. Daar zit zo'n curve in... Ik werd al gek van de diagonale aanval, dus ik ga lekker door met de wanderers crest. :)
Ik vind vooral de extra range fijn voor bij het platformen. En je blijft wat langer 'lingeren', ofzo. Voelt allemaal iets makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bananeman schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:30:
[...]

The Widow was idd een erg leuke boss.
spoiler:
Was blij hoe vlotjes de battle voorbij was, en toen kwam de verrassing van fase 2 ;)
[...]
Vond ik dan weer makkelijker om snel goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:04:
[...]

Vond ik dan weer makkelijker om snel goed in te schatten.
Ja idd, was geen supermoeilijke battle dus kostte een handvol pogingen. Alleen dus de verrassing die ik noemde ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:50
uchiha tijntje schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:51:
Voor wat betreft de runs naar de bosses. Mja, dat is inherent aan het genre en hoort erbij. :)
Niet mee eens dat het inherent aan het genre is. In Elden Ring bijvoorbeeld hebben ze dit netjes opgelost door Stakes of Marika bijvoorbeeld. Niet precies hetzelfde genre natuurlijk, maar vergelijkbaar en was een prima oplossing geweest imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ze kunnen vanalles uitvinden, team cherry is niet verplicht de beproefde concepten te volgen. Anders zouden de begin bosses wss makkelijker zijn (double damage).

Soms is het eens wat lopen, omdat je een route neemt die toevallig geen bench heeft, maar eens alles explored valt het wel mee. Kom wel graag bij een boss fight aan met full silk, gebruik dat eerst en als ik low on silk ben, neem ik pas mijn coccon.
Dit werkt perfect, omdat ik het teveel aan rosaries laat samenbinden tot necklaces en je die toch niet verliest moest je de cocoon missen. Al heb je zelden heel veel rosaries, denk dat ik er 1000 meezeul in necklaces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Over de adds die sommige bosses spawnen.
spoiler:
Sister splinter
was echt heel irritant met die beestjes. Totaal simpele aanvallen deed ze, de beestjes die ze erbij haalde waren moeilijker dan zijzelf. Totdat ik doorkreeg dat je werpspeer dinges ze in één worp afmaakt (inclusief alle andere zut op het scherm). Volgens mij was deze baas gewoon een lesje in al je tools gebruiken.

Tot nu toe kan ik me niet vinden in het (plotselinge) kritiek op het spel. Mijn reddit feed was vanmorgen één en al kommer en kwel over bankjes die te ver van bazen staan en dat het stom is dat dingen 2 hp damage doen. Wat een gezeur, als ze één damage deden en je begon met 3 hartjes had je niemand gehoord en twee schermen lopen is mooi de tijd om het volgende te bedenken: git gud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Trobbio!!! :D een van de leukste bosses tot nu toe qua design, muziek en ambiance :) Vrij easy wel, maar dat mag ook soms wel.

De tools zijn echt heel sterk. Vandaar denk ik ook dat het feitelijk resources kost, want anders kon je ze echt oneindig spammen.

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Iemand al in
spoiler:
The Slab
geweest? Wat een nare area :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

VP. schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:40:
Iemand al in
spoiler:
The Slab
geweest? Wat een nare area :(
Jep, had even een Elden Ring Deja vu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Nu bij Savage Beastfly deze helaas nog niet verslagen. Het spawnen van random vijanden maakt deze boss wel erg lastig. Vanavond nieuwe poging en dan ook daadwerkelijk skill gebruiken ipv healing. Merk als dat ding meerdere vliegbeesten spawnt, dat het dan bijna niet te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 00:20:
Nu bij Savage Beastfly deze helaas nog niet verslagen. Het spawnen van random vijanden maakt deze boss wel erg lastig. Vanavond nieuwe poging en dan ook daadwerkelijk skill gebruiken ipv healing. Merk als dat ding meerdere vliegbeesten spawnt, dat het dan bijna niet te doen is.
Heb je de boomerang als tool? Die helpt enorm tegen vliegende vijanden. Maar omdat ze best wel wat resources kosten (als je ze allemaal gebruikt iets van 50 dacht ik) moet je ze alleen inzetten in een hele goede run.

Ik merk dat ik weer helemaal verslaafd ben :p Het is bijna bedtijd, maar als ik nog heel even dit gebied ga verkennen… 1.5 uur later…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Volgens mij spawnt deze ook meer beesten met de tijd en mag je dus niet te voorzichtig zijn, elke keer dat hij voorbij komt en de aanval naar de grond doet proberen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 00:40:
[...]

Heb je de boomerang als tool? Die helpt enorm tegen vliegende vijanden. Maar omdat ze best wel wat resources kosten (als je ze allemaal gebruikt iets van 50 dacht ik) moet je ze alleen inzetten in een hele goede run.

Ik merk dat ik weer helemaal verslaafd ben :p Het is bijna bedtijd, maar als ik nog heel even dit gebied ga verkennen… 1.5 uur later…
Die tool heb ik wellicht eens proberen. Alleen nog niet geprobeerd om de volledig silk skill te gebruiken ipv te healen.
Zelf geniet ik ook ondanks de frustraties is het supermooi hoe alles is vormgegeven qua visueel en geluid. Ook de animaties prachtig.
Engineer Stewie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 06:26:
[...]

Volgens mij spawnt deze ook meer beesten met de tijd en mag je dus niet te voorzichtig zijn, elke keer dat hij voorbij komt en de aanval naar de grond doet proberen te raken.
Ja merk ook als ik in zijn buurt ben, zijn gedrag anders is. Raak ondertussen hem vrij vaak en binnen een minuut is hij ook wel bewusteloos, Zelf als hij na beneden duikt kan je een stap opzij doen en hem alsnog een tik uitdelen.
Alleen de vliegdingen vanavond ff boomerang en eigen skill testen op deze beesten. de baas zelf is goed te doen. De hectiek met die andere beesten kan je soms volledig uit de flow halen.

Wel een andere meevaller las gisteren ook met die diagonale pogo en die bloemen, maar dit stuk valt reuze mee.
Ik had op het moment ook al een nieuwe cape met zweef functie, ideaal om te leren waar je moet zijn qua locatie en nu is het goed te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dagarkin op 09-09-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben gister avond ook begonnen aan de game, iets meer dan 1 uurtje gespeeld en de game bevalt tot nu toe goed. Besturing voelt vertrouwd en is lekker vloeiend.
spoiler:
Eerste baas gevecht gehad, en heb nu de transport vrijgespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

De Sting Shard hielp mij heel erg bij dit gevecht. Elke keer dat hij vijanden spawned gooi je zo'n ding op hun hoofd, en vervolgens zijn ze gelijk weer weg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Nieuwe patch volgende week.
Upcoming Patch Details
Heya All,

Details below on the upcoming post-release patch (1.0.28470). This one is primarily focused on bug fixes, with some slight balance adjustments in the early game.

Barring any unforseen issues, we're aiming to deliver the patch to all players mid next week.

PC players can access this version right now via the public-beta branch on Steam or GOG. Details on how to access that here:
Frequently Asked Questions and Bug Reporting

Patch Notes

- Fixed situation where players could remain cloakless after Slab escape sequence.
- Fixed wish Infestation Operation often not being completable during the late game.
- Fixed wish Beast in the Bells not being completable when Bell Beast is summoned at the Bilewater Bellway during the late game.
- Fixed getting stuck floating after down-bouncing on certain projectiles.
- Fixed courier deliveries sometimes being inaccessible in the late game.
- Fixed craft bind behaving incorrectly when in memories.
- Fixed Lace tool deflect soft-lock at start of battle in Deep Docks.
- Fixed Silk Snippers in Chapel of the Reaper sometimes getting stuck out of bounds.
- Fixed Claw Mirrors leaving Hornet inverted if taking damage during a specific moment while binding.
- Fixed Snitch Pick not giving rosaries and shell shards as intended.
- Removed float override input (down + jump, after player has Faydown Cloak).
- Slight difficulty reduction in early game bosses Moorwing and Sister Splinter.
- Reduction in damage from Sandcarvers.
- Slight increase in pea pod collider scale.
- Slight reduction in mid-game Bellway and Bell Bench prices.
- Slight increase in rosary rewards from relics and psalm cylinders.
- Increase in rosary rewards for courier deliveries.
- Various additional fixes and tweaks.

All fixes will apply retroactively, so players who've hit a significant bug that prevents progress may want to switch over to public-beta to receive the fix.

Further fixes are already being worked on for a second patch. If you have an issue and you don't see the solution in the list above, we may be working on it.

Additional details and temporary solutions for some of the more critical bugs mentioned above are available at https://hollowknightsilksong.com/help
Grappig ook die lace bugfux die ik zelf heb ervaren en ook bepaalde bosses iets makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Slight difficulty reduction Voor Sister Splinter. Boefjes, die had ik gisteren pas neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Voor alle cheaters https://www.reddit.com/r/..._code_discovery_not_joke/
Met deze code kan je steel soul mode unlocken, dan heb je 1 leven en dood is dood.

Zelf alweer stukken verder. Vanavond weer veel nieuwe gebieden erbij en Savage beastfly ging ook vrij snel neer.

[ Voor 12% gewijzigd door Dagarkin op 09-09-2025 23:53 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vond de steel soul mode in Hollow Knight echt een coole uitdaging, maar in Silksong wordt die toch wel een stukje pittiger gok ik.

De 5 health die je in het begin hebt is soms ben ik bang om te “fragiel” als je bijvoorbeeld mobs vecht die 2 health damage doen vlakbij environmental hazards zoals lava of doorns. In een split second ben je met een beetje pech van full health naar dood :P

Ik ga het echter zeker proberen, en dat wordt mijn 1e run als ik mijn normale run op 100% compleet heb. Ik ben denk ik al behoorlijk gevorderd in de wereld map. Ik heb bijna alle fast travel punten unlocked, maar ik mis nog zoveel collectibles. Sommige zijn wel erg goed verborgen achter muren die je kapot moet meppen, ook al zit dat meppen van alle muren haast in mijn speelstijl gesleten :P

Vandaag ook weer een mooie sessie gehad met hele toffe boss en muziek. Wel had ik dat ik de map NPC tegen kwam, maar niet genoeg “geld” had, dus ben even gaan farmen, maar daarna was die weg. Dus hopelijk kan ik hem weer ergens snel vinden. Want een map is echt essentieel vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 15:48

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

In dat geval is die map-chick weer terug naar het begin dorpje; als ze niet op haar plek staat kan je twee keer tegen de bel slaan en dan komt ze naar je toe.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben gisteren het 3de gebied binnen gelopen, iets met veel vuur zeg maar :P, en heb net het 3de station ontdekt. Het blijft tot nu toe een hele geniale game, ook de vrouw vind hem erg leuk.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Tektoon schreef op woensdag 10 september 2025 @ 02:42:
In dat geval is die map-chick weer terug naar het begin dorpje; als ze niet op haar plek staat kan je twee keer tegen de bel slaan en dan komt ze naar je toe.
Thanks, dat wist ik niet. Vanavond eens proberen. Ik denk dat ik bijna in act 3 ben. :)
Ben wel benieuwd hoe je er erachter komt hoeveel % je nu hebt... en wat voor eisen aan de 100% zijn gekoppeld. Ik verwacht alle sidequests, masks, silk en tools. Ik hoop dat, net zoals in heel veel metroidvanias, alles haalbaar blijft en er geen "missables" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Ben nu bij het lava gedeelte en wil die witte vrouw verslagen, maar ze is snel en mijn pongo skills zuigen heel hard, dus na poging 20 kom ik vaak nog niet tot haar 2e fase.

• lennertvdkort
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:43:
[...]

Thanks, dat wist ik niet. Vanavond eens proberen. Ik denk dat ik bijna in act 3 ben. :)
Ben wel benieuwd hoe je er erachter komt hoeveel % je nu hebt... en wat voor eisen aan de 100% zijn gekoppeld. Ik verwacht alle sidequests, masks, silk en tools. Ik hoop dat, net zoals in heel veel metroidvanias, alles haalbaar blijft en er geen "missables" zijn.
Is het niet gewoon je game afsluiten, en dan als je je save selecteert staat er je tijd en percentage. Tenminste dat was bij HK wel het geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

lennertvdkort schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:23:
[...]

Is het niet gewoon je game afsluiten, en dan als je je save selecteert staat er je tijd en percentage. Tenminste dat was bij HK wel het geval!
Nu enkel dus de tijd. Geen percentage :)

Pagina: 1 2 Laatste