O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik weet welk gevecht je bedoeld denk ik. Die in High Halls? Die was behoorlijk irritant inderdaad. Maar vooral omdat ik tijdens het gevecht probeerde “veilig” te zijn in plaats van agressief te spelen. Nadat ik die omschakeling had gemaakt in mijn hoofd vond ik hem zelf goed te doen. Met name die ene “grote” dude (waarvan je er uiteindelijk 2 tegelijkertijd krijgt) is levensgevaarlijk als je die probeert te ontlopen. Die moet je echt vol aanvallen (want hij heeft maar iets van drie vrij trage aanvallen die die inzet) en dan is die zo mak als een lammetje.Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:48:
Ik heb de handdoek vandaag in de ring gegooid, het is een mooie game, maar voor mij toch blijkbaar te moeilijk. 85 pogingen op een baas gevecht (bestaat uit meerdere delen met veel vlieg beestjes) in act 2, is het wel leuk geweest. Heb ook nog andere gevechten over geslagen, en ook die lukken me ondanks dat ik sterker ben geworden gewoon niet.
Het is een prachtige game, en hoewel ik deel 1 al pittig vond, en met heel veel moeite net uitgespeeld heb gekregen, lukt het me bij deze helaas niet. Helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 12:35 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik ben nooit goed in Souls games geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet mooi vind. Maar helaas deze keer lukt het me gewoon echt niet.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik snap je ook. Maar mocht je toch nog ooit de neiging hebben om ze te proberen te verslaan.Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:05:
Ik snap je, en ben al meerdere malen van strategie gewisseld, maar zodra die 2 dudes komen, dan verlies ik. Het is me niet eens gelukt om 1 van de 2 neer te krijgen, en na 85 pogingen is het leuk geweest.
Ik ben nooit goed in Souls games geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet mooi vind. Maar helaas deze keer lukt het me gewoon echt niet.
Volgende strategie voor die twee dudes. Probeer zo snel mogelijk beide dudes aan een kant van je te krijgen. Als je in het midden blijft wordt het erg lastig qua positioneren. Als je ze aan een kant hebt, en ze komen te dichtbij. Wallclimb plus erover heen springen in combinatie met je dash dan wel je clawline. Daarna vrij dicht bij ze blijven zodat je veel ruimte in je rug hebt richting de andere muur.
En dan: Tacks + Poison. En mocht je bovenop de tacks nog een extra slot hebben voor een tool, de cogwork wheel werkt ook behoorlijk. Met die twee tools inclusief poison doe je ongelooflijk veel damage zonder zelf veel in gevaar te komen.
Als je alle maps van Shakra hebt, komt zij je helpen tijdens dit gevecht. Je kunt de fase met die grote gasten overslaan door met ascenders grip helemaal bovenaan de muur te hangen. Shakra doodt die andere twee dan voor je. Gooi er wat tacks neer om e.e.a. te versnellen. Architects Crest kan handig zijn, want dan heb je 3 rode tools en kun je wat andere dingen gebruiken.Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:05:
Ik snap je, en ben al meerdere malen van strategie gewisseld, maar zodra die 2 dudes komen, dan verlies ik. Het is me niet eens gelukt om 1 van de 2 neer te krijgen, en na 85 pogingen is het leuk geweest.
Verder herkenbaar wat je schrijft, gamen is uiteindelijk een hobby. Ik ben daarom ook een voorstander van moeilijkheidsniveaus, zodat iedereen op zijn/haar niveau kan genieten van een spel.
[ Voor 10% gewijzigd door X-GeaR op 01-10-2025 14:49 ]
Oh grappig, wist niet dat dat een ding was dat Shakra je komt helpen.X-GeaR schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:44:
[...]
Als je alle maps van Shakra hebt, komt zij je helpen tijdens dit gevecht. Je kunt de fase met die grote gasten overslaan door met ascenders grip helemaal bovenaan de muur te hangen. Shakra doodt die andere twee dan voor je. Gooi er wat tacks neer om e.e.a. te versnellen. Architects Crest kan handig zijn, want dan heb je 3 rode tools en kun je wat andere dingen gebruiken.
Verder herkenbaar wat je schrijft, gamen is uiteindelijk een hobby. Ik ben daarom ook een voorstander van moeilijkheidsniveaus, zodat iedereen op zijn/haar niveau kan genieten van een spel.
Bij de laatste eindbaas ingezet op Wanderers Crest met multibender+injector. Tools werken hier minder goed. Uiteindelijk had ik 3 pogingen nodig, maar wat een geweldig gevecht. Niet uitzonderlijk moeilijk, maar wel gaaf gedaan met die naalden. Top! Favo gevecht denk ik zo, al vond ik Trobbio en die Clockwork-dansers ook uitstekend!
[ Voor 7% gewijzigd door X-GeaR op 02-10-2025 22:13 ]
Ik snap dat je hem even weg legt.X-GeaR schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:11:
Na 32 uur uitgespeeld!spoiler:Nu zit het er op. Ja ik kan door naar Act 3 maar de koek is even op na het spelen van HK en SS achter elkaar. Silksong was een geweldige game maar putte me af en toe ook uit. Eerst maar even een paar weekjes ‘ontstressen’ met Hades II en beide Mario Galaxy’s en dan Ghost of Yotei. Teveel moois!Het High Halls-gevecht was een drempel, maar het lukte door uiteindelijk Architects Crest te gebruiken. Toen die laatste twee gasten in beeld kwamen heb ik als een gek poisoned tacks & cogfly’s gespamd (maximaal geupgrade). Ze waren binnen 10 seconden dood (terwijl ik al double jumpend probeerde te overleven). In het gevecht met Lace zelfde strategie gebruikt, al was ze vrij voorspelbaar, maar toch iets te snel soms.
Bij de laatste eindbaas ingezet op Wanderers Crest met multibender+injector. Tools werken hier minder goed. Uiteindelijk had ik 3 pogingen nodig, maar wat een geweldig gevecht. Niet uitzonderlijk moeilijk, maar wel gaaf gedaan met die naalden. Top! Favo gevecht denk ik zo, al vond ik Trobbio en die Clockwork-dansers ook uitstekend!