Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:46:
Man ik zit echt in dubio met deze game hoor, ik ben een stuk verder dan mijn eerdere vraag, game is volledig geklikt inmiddels en zit er nu 10 uur in.
Alleen ik vind het net zo vaak fantastisch als super frustrerend, ik ben gewoon niet goed genoeg denk ik
Ik kan nu net
en dat gebied moet ik uit door een baas te verslaan. Alleen die baas heeft meerdere rondes en ik ga telkens dood bij de 4e
Verder vermaak ik mij nog wel prima, maar de balans tussen "moeilijk platformen" en "bazen verslaan" is voor mijn persoonlijke smaak net niet lekker, ik vind de "moeilijk platformen" stukken toch leuker om te doen.
Bedoel je Fourth Chorus baas?
spoiler:Als het goed is, komen er op een bepaald moment twee windstromen links en rechts. Je kunt dan naar boven zweven en de explosieve rotsen raken. Doe dit aan beide kanten en er valt een grote steen op zijn hoofd. Het gevecht eindigt dan direct.
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het platformen opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!
Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg, maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.
Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af (komen de Celeste-skills toch weer goed van pas), fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen

ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.
[
Voor 15% gewijzigd door
X-GeaR op 24-09-2025 10:49
]