Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

X-GeaR schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:31:
Sister Splinter net verslagen. Ik had ongeveer 10-15 pogingen nodig. Gelukkig een korte run van het bankje naar de baas. Die vliegende vijanden zijn inderdaad irritant. Moeilijkste baas tot nu toe denk ik (Moorwing was er niet door de lace caravan). Ik begin langzaam het vertrouwen te krijgen dat ik toch nog aardig ver kan komen ondanks dat ik geen geweldige gameskills heb 😅

Meest irritante gebied tot nu toe vond ik die arena met die vogels in het oosten van Greymoor (waarna de ballonnen komen). Ik had geen rosaries, dus iedere keer volgde een lange runback vanuit de Far Fields.

Nu eerst dit gebied verder uitspelen en dan wil ik grondig door de vorige regio’s gaan om alles vrij te spelen. Ik hoop dat er snel een nail upgrade komt, dan is het net even wat makkelijker om de oude gebieden te bezoeken.
Je bent inderdaad bijna bij een nail upgrade :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:23
Zo fase 3 kan starten.

Eindbaas is met 1 move zo neer.
spoiler:
grappling hook je hebt hem dan ook binnen no time neer
Ook tools gebruik, maar deze kunnen ze naar mijn optiek wel veel minder sterk maken. Deze zijn nu te krachtig.

Hmm fase 3 starten pak ik wel een guide..

[ Voor 8% gewijzigd door Dagarkin op 20-09-2025 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:07:
[...]

Die is wel leuk :) Geen rare vijanden erbij. Succes.
Had even last van die diagonale ballen, maar de 5e keer had ik haar, waarbij fase 1 echt simpel is door veel te ontwijken door aan de muur te gaan hangen. Fase 2 komen daar vaak ballen, maar vooral die diagonale proberen te ontwijken en klaar. Ik heb nu al last van dat ik niet goed weet waar ik heen moet gaan, dat gaat wss nog veel erger worden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben bezig met de 100% steel soul modus. Ik mag van mezelf saven en quitten als ik in de problemen kom. Technisch gezien is het dan nog steeds een no death run :P maar het is natuurlijk een soort van savescum achtig iets. Mensen die de game volledig uitspelen zonder ook maar 1 keer dood te gaan zonder ook maar een keer een save/quit te doen zijn aliens..

Benieuwd of ik het haal binnen de 30 uur… maar die is vrij krap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Man man man, ben nu bij die Moss mother, wat is dat voor oneerlijk gevecht. Eerst makkelijk met 1, dan komen er rupsen op de grond, dan nog stenen bij die naar beneden komen en dan moet je er nog 2 bevechten ook....

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:22
carpebios schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:01:
Man man man, ben nu bij die Moss mother, wat is dat voor oneerlijk gevecht. Eerst makkelijk met 1, dan komen er rupsen op de grond, dan nog stenen bij die naar beneden komen en dan moet je er nog 2 bevechten ook....
Dat is echt vreselijk ja. Ik zette silk in voor damage in dat gevecht. Je hebt toch geen tijd om te healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Exactor it schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:02:
[...]

Dat is echt vreselijk ja. Ik zette silk in voor damage in dat gevecht. Je hebt toch geen tijd om te healen.
Dit is toch onmogelijk te halen? Soms 4 rupsen, stenen en langs twee kanten die bijen. Zelfs met tools kom je niet ver. En te weinig silk om wat te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:10:
[...]

Dit is toch onmogelijk te halen? Soms 4 rupsen, stenen en langs twee kanten die bijen. Zelfs met tools kom je niet ver. En te weinig silk om wat te kunnen doen.
Nou ja, de rupsen zijn een mooie bron van silk. Volgens mij sloeg ik de rupsen zsm neer en gooide ik steeds als het kon een silk spear op de moss meisjes. Zie het als een damage race met parkour elementen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hoe vaak heb je je needle geüpgrade? Dat scheelt behoorlijk.

Verder werkt de boomerang erg goed voor vliegende vijanden. Zeker in combinatie met poison.

En crowd control. Gebruik de simpele vijanden voor silk en gebruik je silkskills voor de 2 mothers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
uchiha tijntje schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:56:
[...]

Verder werkt de boomerang erg goed voor vliegende vijanden.

En crowd control. Gebruik de simpele vijanden voor silk en gebruik je silkskills voor de 2 mothers.
1x na de Widow, ik wilde eigenlijk alles clearen waar ik kan komen voor ik naar act 2 ga. Die boemerang heb ik niet, waar kan je die halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

carpebios schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:57:
[...]

1x na de Widow, ik wilde eigenlijk alles clearen waar ik kan komen voor ik naar act 2 ga. Die boemerang heb ik niet, waar kan je die halen?
Oké. Je kunt redelijk eenvoudig nog een extra upgrade vinden. Maar dat is idd in act 2.

De boomerang (curved claw) is te koop bij de merchant in hunters march.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Gebruik zelf puur silk om te healen ipv damage te doen. Die silk skills vermijd ik.

Nu bij first sinner aangekomen, maar wel bijna neer, maar lastig om te silk te krijgen en te healen.
Soms is 1 foutje 4 hartjes, dat zijn dan wel vaak erg frusterende momenten.

Moet nog 1 health shard dan weer een hartje erbij zit dan op 8 neem aan dit de max is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:13:
Gebruik zelf puur silk om te healen ipv damage te doen. Die silk skills vermijd ik.

Nu bij first sinner aangekomen, maar wel bijna neer, maar lastig om te silk te krijgen en te healen.
Soms is 1 foutje 4 hartjes, dat zijn dan wel vaak erg frusterende momenten.

Moet nog 1 health shard dan weer een hartje erbij zit dan op 8 neem aan dit de max is.
Je kunt in totaal 10 hartjes krijgen. Er zijn 20 shards in de wereld te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
uchiha tijntje schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:25:
[...]

Je kunt in totaal 10 hartjes krijgen. Er zijn 20 shards in de wereld te vinden.
Ja ga ik die eerst zoeken, dat scheelt behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:30:
[...]

Ja ga ik die eerst zoeken, dat scheelt behoorlijk.
Een paar van die masks zijn alleen in act 3 te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Dat was een leuk gevecht in Exhaust Organ en nu kan ik doen alsof dit Sekiro is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:37:
Dat was een leuk gevecht in Exhaust Organ en nu kan ik doen alsof dit Sekiro is!
Ben je via the mist gegaan of via de oostelijke route? :) Bilewater is net zoiets als de death marshes in Lords of the Rings. Je wilt het vermijden als de pest…

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:40:
[...]

Ben je via the mist gegaan of via de oostelijke route? :) Bilewater is net zoiets als de death marshes in Lords of the Rings. Je wilt het vermijden als de pest…
Allebei volgens mij. Ben eerst via underworks gegaan maar daar kon ik rechts niet verder door een muur en kon maar een mini stukje choral chambers ontdekken. Toen maar via Sinners road en the mist gegaan en aangekomen bij een stuk waar je wel verder kunt.

De parry is wel stom overigens. Beetje silk betalen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Zo zo, de weer een super leuke baas neer. Let op act 2:
spoiler:
Clockwork dancers zijn awesome. Heel leuk gedaan dat je in fase 4 nog eentje over hebt. Je krijgt bijna medelijden met een robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
✅ Widow
Wat een episch gevecht. Fase 1 was na 2-3 keer appeltje-eitje, alleen die tweede fase he… Ik maakte de fout
spoiler:
te defensief te spelen. Rechts blijven staan om de bellen te ontwijken, maar dan kon ik de sprintaanval van de Widow niet goed timen. Door juist agressief te spelen kon ik veel sneller silk opbouwen en snel healen, waardoor fase 2 uiteindelijk niet langer dan een minuut duurde. Wel met de handige quickslash van de crest of the wanderer.
Het einde was zeer indrukwekkend en voelde echt als een overwinning. Totaal zo’n 10 pogingen nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Pfff, een game dat niet automatisch op pauze springt als je de Xbox home knop indrukt of alt-tabbed met een permadeath mode is een niet te begrijpen keuze…

Ik zat midden in een gevecht maar om een of andere reden schakelde de game op mijn ROG over naar de Armoury crate app… (denk door een knoppen combinatie) en ik hoorde de muziek van de game doorgaan op de achtergrond…. Uiteindelijk zo snel mogelijk terug naar de game gegaan en had 1 health over voordat ik net op tijd de game kon pauzeren. Anders was een playthrough van 10 uur foetsie.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-09-2025 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Exactor it schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:16:
Zo zo, de weer een super leuke baas neer. Let op act 2:
spoiler:
Clockwork dancers zijn awesome. Heel leuk gedaan dat je in fase 4 nog eentje over hebt. Je krijgt bijna medelijden met een robot.
Als je later terugkomt in dit gebied, kan je nog extra achtergrond informatie vinden. Geeft het nog meer een dramatische twist. Bij mij stond er toen een mannetje.

onder trivia
https://hollowknight.wiki/w/Cogwork_Dancers
uchiha tijntje schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:35:
Pfff, een game dat niet automatisch op pauze springt als je de Xbox home knop indrukt of alt-tabbed met een permadeath mode is een niet te begrijpen keuze…

Ik zat midden in een gevecht maar om een of andere reden schakelde de game op mijn ROG over naar de Armoury crate app… (denk door een knoppen combinatie) en ik hoorde de muziek van de game doorgaan op de achtergrond…. Uiteindelijk zo snel mogelijk terug naar de game gegaan en had 1 health over voordat ik net op tijd de game kon pauzeren. Anders was een playthrough van 10 uur foetsie.
Ja lijkt me wel bijzonder en een extreem stressvol gebeurtenis, daarom zelf vrede als ik act 3 kan halen.
Zit je nu ook in de tijd gebondenheid of mag je alle tijd nemen?

Zelf nu bij de baas van Bilewater en als het goed is kan ik hierna act 3 starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dagarkin schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:31:
[...]

Als je later terugkomt in dit gebied, kan je nog extra achtergrond informatie vinden. Geeft het nog meer een dramatische twist. Bij mij stond er toen een mannetje.

onder trivia
https://hollowknight.wiki/w/Cogwork_Dancers

[...]

Ja lijkt me wel bijzonder en een extreem stressvol gebeurtenis, daarom zelf vrede als ik act 3 kan halen.
Zit je nu ook in de tijd gebondenheid of mag je alle tijd nemen?

Zelf nu bij de baas van Bilewater en als het goed is kan ik hierna act 3 starten.
Op zich heb je geen tijdslimiet, maar ik wil de achievement voor 100% in 30 combineren met de steel soul mode. Denk dat dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
uchiha tijntje schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:56:
[...]

Verder werkt de boomerang erg goed voor vliegende vijanden. Zeker in combinatie met poison.

Gisteren alles gekocht bij de verkoper en alles wat gecleard daar, dacht dat het lastiger zou zijn.
Vandaag of morgen nog eens terug naar dat gevecht on te testen. Wel een hartje erbij en dat masker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Moss Mother is pas een uitdaging als je tegelijkertijd de False Knight uit Hollow Knight aanpakt met dezelfde controller :+

https://www.pcgamer.com/g...time-with-one-controller/

Edit:
Setup hiervoor is misschien niet eens zo moeilijk. Op PC blijft het Silksong gewoon naar mijn controllerinput luisteren terwijl ik met alt-tab naar iets op mijn tweede scherm ben gegaan. Kan me voorstellen dat HK1 hetzelfde reageert.

[ Voor 14% gewijzigd door Melkunie op 22-09-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ga vanavond the Slab opzoeken in combinatie met Mount Fay voor de double jump. Dan heb ik daarna in principe alle vaardigheden om alles in act 2 te kunnen bereiken. Die ga ik dan gebied voor gebied af.

Heb een soort stappenplannetje gemaakt voor mezelf om wat efficiënt met de 30 uur om te gaan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:12
Ik had de hype voor deze helemaal gemist, dus starten met deel 1 dacht ik. Wat een geweldig spel is het zeg! Erg verslavend, dus daarom ook gelijk Silksong gekocht zodat ik straks kan doorgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 22-09-2025 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had gisteren bijna de handdoek in de ring gegooid, met de nadruk op bijna. Ik krijg de Last Judge maar niet verslagen, zodra hij met het vuur gaat beginnen, dan is het zo over. Mijn vrouw ontdekte nog een alternatieve routen in Sinner's Road, genaamd The Mist. Daar ben ik na 1 uur proberen en proberen uiteindelijk doorheen, dus benieuwd wat me vandaag te wachten staat in dat nieuwe gebied wat ik ontdekt heb.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagarkin
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:04:
Ik had gisteren bijna de handdoek in de ring gegooid, met de nadruk op bijna. Ik krijg de Last Judge maar niet verslagen, zodra hij met het vuur gaat beginnen, dan is het zo over. Mijn vrouw ontdekte nog een alternatieve routen in Sinner's Road, genaamd The Mist. Daar ben ik na 1 uur proberen en proberen uiteindelijk doorheen, dus benieuwd wat me vandaag te wachten staat in dat nieuwe gebied wat ik ontdekt heb.
Maak je ook gebruik van
spoiler:
Magma Bell
Dit verzacht de pijn aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Volgens mij heb ik die nog niet, straks eens thuis zoeken waar ik die kan vinden. Bedankt voor de tip @Dagarkin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:04:
The Last Judge kwam ik gisteren tegen. In mijn eerdere runs ging ik ook door The Mist, maar kwam ik hem alsnog tegen.

Wat helpt is de tool zoals hierboven is aangegeven. Deze tool biedt meer protectie tegen vuur. In plaats van 2 health krijg je maar 1 health damage. Wel zit er na het krijgen van damage een kleine cooldown op.
@Linksquest Die kun je kopen bij de Forge Daughter in Deep Docks.

En wat erg veel helpt is het gebruiken van de tool Tacks. Dit zijn van die "punaises" die je op de grond gooit. Sommige bosses staan stil als ze een aanval doen. Als ze stil staan in een berg van die Tacks, met name in combinatie met de Poison tool, dan smelt de HP van de boss als sneeuw voor de zon.

Verder is het wel een lastig gevecht omdat de arena zo breed is, waardoor je in situaties terecht komt dat je de boss niet ziet en daardoor ook niet goed kunt anticiperen wat komen gaat. Het beste is eigenlijk om hem altijd je gezichtsveld te houden, ook al voelt het fijn om van hem weg te lopen :P

Zelf zit ik nu op een uurtje of 12 in mijn Steel Soul run en zit gevoelsmatig nog goed op schema qua tijd. Vanavond wordt het tijd om de volgende zaken af te ronden:
spoiler:
  • The First Sinner boss verslaan
  • De melodies om naar the Cradle te kunnen gaan
  • Lace verslaan
  • Father of the Flame verslaan
Ik denk dat dit me wel in een uurtje of 2 moet lukken...

Om de 100% te halen in 30 uur heb je wel echt een map nodig die je kan afvinken. Ik gebruik dan ook de map die je kan vinden op mapgenie.io. Die is echt geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:25:
[...]

Wat helpt is de tool zoals hierboven is aangegeven. Deze tool biedt meer protectie tegen vuur. In plaats van 2 health krijg je maar 1 health damage. Wel zit er na het krijgen van damage een kleine cooldown op.
@Linksquest Die kun je kopen bij de Forge Daughter in Deep Docks.
Laat ik die winkel toevallig al leeg gekocht hebben, dus dat komt wel goed. Maar ik had zo wie zo gisteren een wat mindere dag, dus ook iets minder geduld merkte ik al 8)7. Vond het namelijk ook vervelend dat je telkens dat stuk opnieuw moet klimmen voor je het gevecht opnieuw kunt doen, maar bedankt voor de tip, ga er vanavond mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb die mother Moss x2 verslagen. Ik kwam erachter dat in het begin als ze nog in haar eentje is ze naar beneden steekt en het scherm overgaat je haar kan raken en als ze aan de zijkant is gelijk nog een keer. Dit triggert haar om niet tegen het plafond te slaan, maar nogmaals die beweging te doen naar de andere kant. Hierdoor kan je al 2/3 van haar health weghalen. Hierna vooral richten op die ene boss tot ze dood is en dan wordt het weer een makkelijke vijand waarbij je nog maar op 1 moet letten. Daarna wormways uitgekamd en m'n blauwe injecties gekregen. Nu maar richting boven in dat gebied met die wind, waar denk ik ook de last judge is. Ik ga die magma Bell maar al aandoen ;)

Ik hoop dat ik nog wel een bankje tegenkom, want ik heb gelukkig de kaart weten te bemachtigen van het gebied, maar daarna toch dood door de sterkere vijanden.

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 23-09-2025 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:33:
[...]

Laat ik die winkel toevallig al leeg gekocht hebben, dus dat komt wel goed. Maar ik had zo wie zo gisteren een wat mindere dag, dus ook iets minder geduld merkte ik al 8)7. Vond het namelijk ook vervelend dat je telkens dat stuk opnieuw moet klimmen voor je het gevecht opnieuw kunt doen, maar bedankt voor de tip, ga er vanavond mee verder.
Dat stuk van de bank tot de baas kun je best wel snel afleggen. Gewoon vijanden negeren, anders is het inderdaad een irritant lang stuk. Zie: YouTube: How To EASILY Get to the Last Judge Boss Fight Without Taking Damage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Heeft lang geduurd, maar nu ook in act 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:01:
[...]

Dat stuk van de bank tot de baas kun je best wel snel afleggen. Gewoon vijanden negeren, anders is het inderdaad een irritant lang stuk. Zie: YouTube: How To EASILY Get to the Last Judge Boss Fight Without Taking Damage
Het is zelfs zo erg, want de baas lijkt wel eerlijk zonder andere minions, ik probeer dan terug te gaan en dan die ballen waar je vanaf moet pogoen, dat dat dan mislukt en ik alsnog dood ga terug richting de last judge :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Man ik zit echt in dubio met deze game hoor, ik ben een stuk verder dan mijn eerdere vraag, game is volledig geklikt inmiddels en zit er nu 10 uur in.

Alleen ik vind het net zo vaak fantastisch als super frustrerend, ik ben gewoon niet goed genoeg denk ik :P

Ik kan nu net
spoiler:
zweven
en dat gebied moet ik uit door een baas te verslaan. Alleen die baas heeft meerdere rondes en ik ga telkens dood bij de 4e 8)7

Verder vermaak ik mij nog wel prima, maar de balans tussen "moeilijk platformen" en "bazen verslaan" is voor mijn persoonlijke smaak net niet lekker, ik vind de "moeilijk platformen" stukken toch leuker om te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Kun je double jump uitzetten? Ik heb een platform stukje overgeslagen eerder maar die is duidelijk niet berekend op dubbeljumpen ipv zweven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:46:
Man ik zit echt in dubio met deze game hoor, ik ben een stuk verder dan mijn eerdere vraag, game is volledig geklikt inmiddels en zit er nu 10 uur in.

Alleen ik vind het net zo vaak fantastisch als super frustrerend, ik ben gewoon niet goed genoeg denk ik :P

Ik kan nu net
spoiler:
zweven
en dat gebied moet ik uit door een baas te verslaan. Alleen die baas heeft meerdere rondes en ik ga telkens dood bij de 4e 8)7

Verder vermaak ik mij nog wel prima, maar de balans tussen "moeilijk platformen" en "bazen verslaan" is voor mijn persoonlijke smaak net niet lekker, ik vind de "moeilijk platformen" stukken toch leuker om te doen.
Bedoel je Fourth Chorus baas?
spoiler:
Als het goed is, komen er op een bepaald moment twee windstromen links en rechts. Je kunt dan naar boven zweven en de explosieve rotsen raken. Doe dit aan beide kanten en er valt een grote steen op zijn hoofd. Het gevecht eindigt dan direct.
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het platformen opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg, maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af (komen de Celeste-skills toch weer goed van pas), fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door X-GeaR op 24-09-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Als het goed is, komen er op een bepaald moment twee windstromen links en rechts. Je kunt dan naar boven zweven en de explosieve rotsen raken. Doe dit aan beide kanten en er valt een grote steen op zijn hoofd. Het gevecht eindigt dan direct.
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het scherm opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg (Celeste speelde ik heel graag), maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af, fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.
Mij lukt de klim ook niet meer hahaha, kom ik daar met 3 schildjes aan. Ik krijg de aanvallen nog niet goed gelezen van hem, alleen omdat je zo ver terug moet platvormen geraak ik ook niet echt in een flow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
carpebios schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:29:
[...]

Het is zelfs zo erg, want de baas lijkt wel eerlijk zonder andere minions, ik probeer dan terug te gaan en dan die ballen waar je vanaf moet pogoen, dat dat dan mislukt en ik alsnog dood ga terug richting de last judge :+
Irritant is dat, heb je ook geen extra silk bij de jugde. En al je rosaries kwijt. Dubbele straf. Wat je schrijft over flow klopt ook. Eenmaal bij de baas ben je daar helemaal uit en moet je weer echt er in komen. Haar startanimatie is ook erg traag. Laat het even weten als je de rechter hebt verslagen, hoop dat het snel achter de rug is voor je :)

[ Voor 12% gewijzigd door X-GeaR op 24-09-2025 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spoiler:
Aaah fuck daar ben ik dus al een paar keer geweest, linker steen gepakt maar gebeurde er niets.
Nu al gelijk weer zin verder te gaan, thanks!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:46:

Ik kan nu net
spoiler:
zweven

Welke baas bedoel je precies? Is dat die baas boven dat lava? Want ik denk dat je de clue van het gevecht hebt gemist.

Als ik denk dat ik weet bij welke baas je bent, moet je in de 4e fase via de luchtstromen aan beide zijkanten even omhoog om daar een rots kapot te slaan. Als je dat niet doet en je gaat niet dood, is dat een oneindig gevecht volgens mij :). Ik kwam daar ook veeeeeel te laat achter. :)

Edit: Spuit11 :) Had de webpagina veel te lang open staan zonder dat ik zag dat er al gereageerd was.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-09-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:24:
Kun je double jump uitzetten? Ik heb een platform stukje overgeslagen eerder maar die is duidelijk niet berekend op dubbeljumpen ipv zweven. :)
Ja soms komt die double jump gewoon even niet uit en wil je meteen gaan zweven. Anders zit je met je hoofd direct in spikes ofzo :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

spoiler:
p.s. als je moeilijk platformen leuk vindt, moet je ook zeker eens Celeste proberen. Dat zit vol met dit soort platformobstakels, alleen kun je nadat je doodgaat direct het platformen opnieuw proberen. Een van mijn favoriete games!

Overigens herken ik wat je zegt. Het spel is ontzettend mooi, maar op momenten ook zeer frustrerend... Bijv. dat bankje in Sinner's Road. Een crime om door dat gebied te komen, is dat bankje kapot. Oplossing om het bankje te repareren: een frustrerend parkour waar je gegarandeerd doodgaat. Op zich vind ik een moeilijk parkour niet erg, maar het feit dat je 5-10 minuten terug moet lopen om er te komen, is gewoon irritant.

Gisteravond twee uur bezig geweest met de Last Judge. De run naar de baas gaat me goed af (komen de Celeste-skills toch weer goed van pas), fase 1 is pittig maar goed te doen, maar dan die tweede fase he... Ik heb poisoned tacks en Magma Bell. Het probleem is dat ik veel te agressief speel en dat ik dan een beetje in paniek raak in de tweede fase, omdat er zoveel vuur en explosies zijn, en ik niet goed meer weet hoe ik de baas moet raken en waar hij precies is. Gisteravond zei ik tegen mijn vrouw: ik stop er helemaal mee. Word er geen leuker mens van. Maar vandaag toch weer frisse energie om het weer wat keren te proberen :) ik wil hoe dan ook Act 2 bereiken.
Belangrijkste bij die boss is om hem continue in beeld te blijven houden. Zodat je goed ziet wat voor aanval hij inzet. Hij doet in de basis volgens drie aanvallen in de 2e fase.

1. Hij gooit die bel naar je toe, die daarna “ontploft”. Deze aanval is de meest lastige om te ontwijken. Want als je ziet dat die deze aanval in wil zetten is vaak de automatische gedacht om van hem weg te dashen en 9 van de 10 keer dash je juist naar de plek waar die bel terecht komt. Het beste is om dan naar hem toe te dashen, want dan gaat de bel over je hoofd. Hem raken met een of meerdere slagen, wachten tot hij de bel weer naar zich toe trekt en erover heen springen en weg dashen.

2. Hij rent als een gek op je af waarbij hij kort een spoor van vuur achterlaat. Dit is de fijnste aanval want je kan redelijk eenvoudig springen en een keer pogo’en en zweven. En het vuur is dan vaak al gedoofd waarna je hem nog een keer kunt raken.

3. De vuur aanval met cirkels. Dit is een aanval waar je defensief moet blijven. Rustig blijven, niet dashen maar gewoon lopen en dan kun je het vuur redelijk makkelijk ontwijken. Let wel. 1 keer in het gevecht komt er een aanval die drie keer cirkels met vuur achter elkaar laat ontstaan. Zelfde tactiek. Rustig blijven en gewoon lopen en niet dashen. De cirkels gaan vrij traag waardoor als je dasht de kans groot is dat je juist tegen het vuur aan dasht.

Succes :)

• Dagarkin
Fase 3 wel lastig sommige stukjes. Wou alle health shards halen, moet er nog 3. Nu 9 health. Alleen die nieuwe arena’s met cursed enemies. Volgende keer maar verder.

Ironisch had ik wisp thicket nog niet verkent en ff guide ivm die health shards en kom daar en mis het bankje, ik dacht dat vanwege fase 3, dat deze kapot of weg was, maar gelukkig is deze te vinden.
Ook wel een leuke baas weer wat anders. Bij deze baas lekker je pogo en dodge skills goed gebruiken.
Exactor it schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:24:
Ja heel soms ivm oude gebieden, merk je dat je het net iets anders moet aanpakken. Inmiddels gaat het nu onbewust goed, maar je moet jezelf het weer opnieuw leren.

[ Voor 31% gewijzigd door Dagarkin op 24-09-2025 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

NoTimeRemains

I know

Wil degene die
spoiler:
Bilgewater
heeft ontworpen even op een LEGO steentje gaan staan?

This is the Way.

• carpebios
Last judge, gooit bal, raakt mij, ik dash naar hem toe, weer 2 schildjes weg, 6 seconden later dood. En weer 2 minuten dat parkoer afleggen.

Als ze mij 1x raakt, is het vaak dat ze mij daarna nog een keer raakt en ben ik al gelijk tegen de dood aan. Frustreerde baas zeg. En dan begin je dat parkoer met die vervelende vliegen die 4 slagen nodig hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door carpebios op 24-09-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:49:
Last judge, gooit bal, raakt mij, ik dash naar hem toe, weer 2 schildjes weg, 6 seconden later dood. En weer 2 minuten dat parkoer afleggen.

Als ze mij 1x raakt, is het vaak dat ze mij daarna nog een keer raakt en ben ik al gelijk tegen de dood aan. Frustreerde baas zeg. En dan begin je dat parkoer met die vervelende vliegen die 4 slagen nodig hebben.
Als je rustig blijft en gebruik je ook die magma bell?
Probeer hem altijd op het scherm te houden en leer zijn patronen. Als hij gooit kan je hem van dichtbij slaan en direct daarna jumpen als hij die bal weer naar zich toe trekt.
Als hij naar je toe springt kan je 1 stap om te ontwijken en direct een tik te geven.

Die parcour had ik zelf weinig last van kon alle vijanden overslaan.
Als ik goed herinner de eerste vlieg lokte ik naar mij toe om vervolgens over heen te springen en dan het volgende stuk te dashen. Had zelf ook een trukje gevonden dat je een heel stuk kunt gliden dat grote platform waar je de 2de vlieg tegenkomt. Als je bij het grote platform een jump doet en direct glide, kan je daar met een pogo op de muur komen. Als je dit eenmaal onder de vingers hebt is het parcour erg snel te doen lang geen 2 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dagarkin op 24-09-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Als je gewoon de baas neerhoekt hoef je niet te oefenen met the run back. 8)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gisteren helaas geen tijd gehad om te spelen, vanmorgen wel anderhalf uur gespeeld, heb ook echt meer dan een uur nodig gehad om Phantom te verslaan. Toen het me eindelijk lukte, was het meer geluk dan skill. Was echt met het laatste mes dat ik kon gooien dat ik haar versloeg, en had zelf ook alleen nog maar 1 levens punt. Vanavond misschien nog een uurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:27:
Gisteren helaas geen tijd gehad om te spelen, vanmorgen wel anderhalf uur gespeeld, heb ook echt meer dan een uur nodig gehad om Phantom te verslaan. Toen het me eindelijk lukte, was het meer geluk dan skill. Was echt met het laatste mes dat ik kon gooien dat ik haar versloeg, en had zelf ook alleen nog maar 1 levens punt. Vanavond misschien nog een uurtje.
Maar dat is ook vaak gewoon logisch dat je het net haalt. :) je komt steeds een beetje verder in het gevecht. Zou raar zijn als je eerst 12 keer doodgaat en dan de boss haalt met full health over :)

———-

Zojuist de “normale” boss verslagen in steel soul mode. Mag nu naar act 3! Heb nog een kleine 13 uur over om die te halen :) dus zit wel goed op schema denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:58:
[...]

Maar dat is ook vaak gewoon logisch dat je het net haalt. :) je komt steeds een beetje verder in het gevecht. Zou raar zijn als je eerst 12 keer doodgaat en dan de boss haalt met full health over :)

———-
Ik heb dat juist wel vaak. Ik moet het patroontje of de truk snappen/herkennen en dan gaat het meestal vrij vlekkeloos. Of ik heb in elk geval door wanneer ik veilig kan healen waardoor ik er goed uit kom. :) Geldt zeker niet voor alle bosses maar werkt meestal wel zo bij mij. Duizend keer hoofd kapot slaan op baas, daarna 1 perfect run.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:18:
[...]

Belangrijkste bij die boss is om hem continue in beeld te blijven houden. Zodat je goed ziet wat voor aanval hij inzet. Hij doet in de basis volgens drie aanvallen in de 2e fase.

*knip*

Succes :)
Veel dank. Ik heb echt veel aan je tips. Ik kom steeds verder, vanavond zelfs 1x fase 3 bereikt. Het grootste probleem is in de tweede fase dat zij die vuurbal gooit. Instinctief vlucht ik weg, terwijl ik naar haar toe moet dashen. Het gaat lukken 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:02:
[...]

Als ik denk dat ik weet bij welke baas je bent, moet je in de 4e fase via de luchtstromen aan beide zijkanten even omhoog om daar een rots kapot te slaan. Als je dat niet doet en je gaat niet dood, is dat een oneindig gevecht volgens mij :). Ik kwam daar ook veeeeeel te laat achter. :)

Edit: Spuit11 :) Had de webpagina veel te lang open staan zonder dat ik zag dat er al gereageerd was.
Nee hoor, je krijgt die zo ook neer. Heb die luchtstromen bvb nooit opgemerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Mijn avontuur deel 2 (afgelopen week, sinds m'n laatste post):
  • Heb die duobaas in deep docks verslagen. Ik begon weer te experimenteren met tools. Bij deze probeerde ik poison grenades uit, omdat ik één van de 2 direct weg wilde hebben.. Lukte redelijk. 1ste poging spamde ik die granaten, en kreeg ik die 1ste van de 2 héél snel weg. Maar daarna had ik toch nog een paar pogingen nodig, en toen bleek dat iets gerichter gooien toch nodig was. Maar belangrijker nog.. Het ging opeens hard met m'n shards. Toen direct besloten tools niet tot nauwelijks meer te gebruiken, want grinden voor die shards ga ik echt niet doen. :w Ik hou niet van consumables. En ze blijken ook niet nodig.. Met al je permanente skills, en wat geduld en de patterns leren lukt het ook.
  • Daarna even wat simpele dingen gedaan. Ben de delivery quests gaan doen omdat ik eigenlijk die pin upgrade wilde hebben (die heb ik nog steeds niet omdat ik nog één ingrediënt mis). Anyway, waren prima te doen. Ik heb die flower quest in Hollow Knight (nog) nooit gedaan, maar heb 't idee dat deze veel makkelijker zijn.
    spoiler:
    Ik heb die rotten meat delivery via de organ exhaust gedaan. Leek mij makkelijker dan via blasted steps. Realiseerde me pas bij die quest ook dat sommige enemies niet respawnen tot je bij een bench savet. Dus je kan 't jezelf zelfs makkelijker maken met wat geduld.
  • Na die delivery quests kwam ik erachter.. waar die huilende worm voor was. :') Dus dat moest ik even fixen. Mis nu wel dat gejank in het menu haha
  • Toen eindelijk de slab lopen verkennen.. Tjah, had ik eerder moeten doen haha. Want daarna vond ik eindelijk dat sneeuwlevel.
    spoiler:
    die doublejump had natuurlijk van pas gekomen op verschillende plekken.
    Die berg was even spannend, maar didn't outstay its welcome. The slab zelf.. daar was nog niet zo veel te doen voor mij omdat ik een sleutel miste.
  • Met de nieuwe upgrade kon ik dus nieuwe plekken verkennen. Was terug gegaan naar Sinner's Road voor een nieuwe eindbaas, en kwam ook in het Memorium terecht. Die weer leidde naar..
  • De Putifried Ducts. Blijkbaar wil ik de gebieden die items of upgrades hebben die ik eerder al kon gebruiken, bewaren voor het laatst. :') Verder was hier niet zo veel te doen geloof ik.
    spoiler:
    Maar ik heb de fleas wel thuis gebracht. :)
  • Terug naar de Slab. M'n meest favoriete eindbaas tot nu toe denk ik! oOo (nee niet die van de hunt quest)
  • Ook, eindelijk de High Halls battle gedaan, waar sommige moeite mee hebben geloof ik. 't was stom, maar ik kon 't simpelweg eerst niet vinden! Dacht dat ik die double jump nodig had, maar dat leidde naar iets anders. Tjah, als je zo lang zonder map rondloopt, dan is 't niet duidelijk welke gang je nog niet gehad hebt.. De eerste keer dat ik er was vond ik die cilinder en dat kamertje om een tool te maken waar ik toen nog niks mee kon, dacht dat dat het was dus was weer weggegaan. Anyway, eindelijk dus de High Halls arena gedaan en.. 't was voor mij, voor de verandering, eazy mode. 3 attempts als ik me goed herinner, en dat is alleen vanwege die ene nieuwe vijand in de mix. Geen tools gebruikt. Maar goed, ik deed 'm zo laat.. Ik had natuurlijk een redelijk aantal upgrades, en genoeg training door al dat rondzwerven in de Citadel..
  • Dan zijn er nog, voor zo ver ik speculeer, 2 grote gaten in m'm map. Nummer 1 is.. De coral cave. Ik schaam me kapot, maar ik kan de ingang niet vinden. ;w Je kan n.a.v .de punten boven achterhalen waarom ik vooral daar heen wil. Ik heb dat "gaatje" bij de gate geprobeerd, dat lijkt me een uitgang, onderaan de slab leek me logisch, maar daar kan ik niks vinden. Ook bij de blasted steps, vlakbij de bellway gezocht, maar kan ik ook niks vinden. Moet echt iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie. Maar goed, ben dan maar terug naar Bilewater gegaan. ;w
  • En dus Bilewater.. Blijkbaar is dat gebied veel groter dan dat stukje wat ik al gehad heb. Wat jammer is haha. Niet m'n favoriete gedeelte van de game. Dit is waar ik nu vast zit. Eindbaas.. Kan ik niet objectief beoordelen, want de run er naar toe is gewoon frustrerend. Nadat de devs redelijk genereus met benches waren (in de Slab bijvoorbeeld), om je dan te taunten met een niet werkende bench, en de volgens mij langste run van bench naar boss. Ik had niet zo'n moeite met die run naar de Last Judge bijvoorbeeld, met wat oefening was die best snel te doen zonder je bezig te houden met enemies. Bilewater kan ik niet echt snel door heen.. Ik denk dat ik nu een redelijke tactiek heb voor de boss, maar het duurt zo lang om een nieuwe poging te doen, dat ik er gisteren en eergisteren geen zin in had.
  • Maar voordat ik weer een poging doe voor die bilewater boss, moet ik eerst een andere eindbaas doen. De meest frusterende boss in de game, en een Switch exclusive.
    spoiler:
    Ik probeer de game net op te starten, maar de game heeft een patch gehad, die 't mij verbied de game, waar ik voor betaald heb, überhaupt te spelen tenzij ik virtual cards aanzet. Krijg de tering lekker Nintendo.
Ik hoop julie volgende week weer op de hoogte te houden, maar ik zit met een film festival dit weekend, dus ik heb geen tijd voor dat laatste "obstakel". Ik moet eerst daar iets op vinden.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Pfffff, ik kom eigenlijk altijd wel tot fase 2, waar ze het vuur aan doet, nu eindelijk een wat verder gekomen in fase 3 denk ik, maar dat ging zo snel allemaal. DOOD. Ben echt al een uur bezig nu. Genoeg voor vandaag. Alsmaar die stomme klim.

Edit: nog 1x geprobeerd en BAM, neer. Gelijk een oude witte bekende tegengekomen en nog een miniboss fight gecleard met 2x dezelfde vijanden, 1 vliegende en 1 hele dikke. Nu al weer heel wat geklim gehad. Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb, maar ik ben blij dat ik in act 2 zit.

[ Voor 36% gewijzigd door carpebios op 25-09-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:16:
Pfffff, ik kom eigenlijk altijd wel tot fase 2, waar ze het vuur aan doet, nu eindelijk een wat verder gekomen in fase 3 denk ik, maar dat ging zo snel allemaal. DOOD. Ben echt al een uur bezig nu. Genoeg voor vandaag. Alsmaar die stomme klim.

Edit: nog 1x geprobeerd en BAM, neer. Gelijk een oude witte bekende tegengekomen en nog een miniboss fight gecleard met 2x dezelfde vijanden, 1 vliegende en 1 hele dikke. Nu al weer heel wat geklim gehad. Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb, maar ik ben blij dat ik in act 2 zit.
Het is mij eindelijk gelukt! Je moet echt geduldig blijven en z’n moves goed observeren. Dan gaat het goed!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vanavond / dit weekend de laatste 6 bosses proberen neer te halen. :)
Dan heb ik er inmiddels drie playthroughs op zitten en er veel te veel uren in gestopt. Dan is het ook wel even tijd om de game te uninstallen totdat er eventueel wat DLC uitkomt.

Mijn conclusie is dat het een hele waardige opvolger is van Hollow Knight.
De variatie in vijanden, levels en biomes zijn goed. De vele verborgen kamers en doorgangen maken het een mooie verbonden wereld. De bosses zijn afwisselend en de irritaties die ik in mijn eerste playthrough had over mobs in bossbattles zijn toch wel verdwenen.

Wat me zelfs in mijn derde playthrough een beetje tegenstaat is dat je best wel weinig rosaries verdient bij het normaal doorlopen van de game. Ik ben nu bezig op Steel Soul mode, dus ik ben geen enkele keer doodgedaan waardoor ik rosaries verloren heb. Maar grinden voor rosaries is onontkoombaar als je alle tools en items wilt kopen voor de 100%. Dat hebben ze in mijn optiek toch verkeerd ingeschat. Dat je bijvoorbeeld bij het verslaan van een boss geen enkele rosarie krijgt is al best raar.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-09-2025 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
carpebios schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:16:

Lekker bezig!
Ik heb zojuist ook The Last Judge verslagen. Het was weer kantje boord met maar 1 masker, maar hé, ze is gelukkig dood. Direct daarna iedereen in huis opgetrommeld om naar de dode Judge te kijken, bleek ik de cutscene van het openen van de gate gemist te hebben. Maar even op YouTube teruggekeken. Nu in de Underworks, zin om vanavond Act 2 te gaan verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
X-GeaR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:12:
[...]

Lekker bezig!
Ik heb zojuist ook The Last Judge verslagen. Het was weer kantje boord met maar 1 masker, maar hé, ze is gelukkig dood. Direct daarna iedereen in huis opgetrommeld om naar de dode Judge te kijken, bleek ik de cutscene van het openen van de gate gemist te hebben. Maar even op YouTube teruggekeken. Nu in de Underworks, zin om vanavond Act 2 te gaan verkennen.
We lopen denk ik wat gelijk! Blijft wel verslavend! Morgen eerst met het gezin een nachtje Efteling, dus ik heb pas zondag weer tijd vermoed ik.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

X-GeaR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:12:
[...]

Lekker bezig!
En hoe reageerde je huisgenoten :P Vol trots?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
carpebios schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:13:
[...]

We lopen denk ik wat gelijk! Blijft wel verslavend! Morgen eerst met het gezin een nachtje Efteling, dus ik heb pas zondag weer tijd vermoed ik.
In de efteling heb je ook veel runbanks naar de hoogtepunten. Gelukkig lekker veel bankjes ook. :+

Ik heb echt geen idee waar ik heen moet nu
spoiler:
moet laatste liedje ophalen
. Vanavond maar wat rondstruinen en kijken of ik nog wat collectibles vindt bij het struinen. Vind best veel zonder guide al blijf ik steeds denken dat ik gebieden nog niet volledig heb. Helpt ook niet dat ik te lui ben om te markeren waar nog iets zou kunnen zitten met latere abilities.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:47:
[...]

In de efteling heb je ook veel runbanks naar de hoogtepunten. Gelukkig lekker veel bankjes ook. :+

Ik heb echt geen idee waar ik heen moet nu
spoiler:
moet laatste liedje ophalen
. Vanavond maar wat rondstruinen en kijken of ik nog wat collectibles vindt bij het struinen. Vind best veel zonder guide al blijf ik steeds denken dat ik gebieden nog niet volledig heb. Helpt ook niet dat ik te lui ben om te markeren waar nog iets zou kunnen zitten met latere abilities.
Welke twee heb je al gehaald?

• Exactor it
Weet ik natuurlijk niet! Al die teksten op het scherm zijn voor een andere doelgroep geschreven. :) Ik kom er wel uit hoor. Ik vind het zelf uitpuzzelen leuk bij dit soort spellen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:22:
[...]

Weet ik natuurlijk niet! Al die teksten op het scherm zijn voor een andere doelgroep geschreven. :) Ik kom er wel uit hoor. Ik vind het zelf uitpuzzelen leuk bij dit soort spellen.
Oja, wilde je ook niet perse helpen, maar was even benieuwd welke van de "uitdagingen" je al hebt gehad.

• X-GeaR
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:43:
[...]

En hoe reageerde je huisgenoten :P Vol trots?!
Mijn kinderen haalden hun schouders op. Mijn vrouw was daarentegen heel blij voor me, want ze zag me al avonden worstelen en zag het niet meer goedkomen :*)
Pagina: 1 2 3 Laatste