[Apple Event] Awe dropping, 9 september 2025 om 19:00

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste
Acties:
  • 62.353 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ruud0012 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:57:
De accu is bij mij de doorslag voor de Max. Gewoon de grootste accu.
Hij zal ook het meest verbruiken omdat het een groter toestel is.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
Wat ik me ook afvraag.. nu ze bij de iPhone overstappen op Alu wat betreft de pro modellen, hoe ze dat gaan doen bij de Apple Watch.

Juist om maar geen alu te hebben, ben ik altijd voor RVS en later titanium gegaan. 1x de fout gemaakt om naar een alu model te gaan, en de kwaliteit daarvan was gewoon ronduit 💩! En ik gebruik ze echt niet als een of andere lompe klojo, maar ff ergens per ongelijk tegenaan stoten/langs schuren is zo gebeurt natuurlijk, met als gevolg krassen/deukjes..

Mag toch hopen dat ze de Ultra uit blijven voeren in titanium.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:26
crazylegs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:16:
Wat ik me ook afvraag.. nu ze bij de iPhone overstappen op Alu wat betreft de pro modellen, hoe ze dat gaan doen bij de Apple Watch.

Juist om maar geen alu te hebben, ben ik altijd voor RVS en later titanium gegaan. 1x de fout gemaakt om naar een alu model te gaan, en de kwaliteit daarvan was gewoon ronduit 💩! En ik gebruik ze echt niet als een of andere lompe klojo, maar ff ergens per ongelijk tegenaan stoten/langs schuren is zo gebeurt natuurlijk, met als gevolg krassen/deukjes..

Het lijkt me dat sowieso de AWU gewoon titanium blijft. Dat is een ‘rugged watch’ en dus bedoeld voor het ruigere werk. En ook meteen de reden waarom ik er één heb. Ik had ooit de AW4 en stootte ermee tegen het ziekenhuisbed van mijn opa. Zat meteen een krasje op, dus meteen een RVS-model uit Duitsland besteld, toen. In Nederland hadden we toen nog geen RVS.

Dus ben het helemaal met je eens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:18:
[...]

Het lijkt me dat sowieso de AWU gewoon titanium blijft. Dat is een ‘rugged watch’ en dus bedoeld voor het ruigere werk. En ook meteen de reden waarom ik er één heb. Ik had ooit de AW4 en stootte ermee tegen het ziekenhuisbed van mijn opa. Zat meteen een krasje op, dus meteen een RVS-model uit Duitsland besteld, toen. In Nederland hadden we toen nog geen RVS.

Dus ben het helemaal met je eens. :)
Mijn eerste watch was de RVS (apple watch 0 was dat?) In ieder geval het aller eerste model..) daarna dus helaas de alu en later weer rvs/titanium. Met bijkomend voordeel natuurlijk ook het saffierglas, maar holy crap, wat was die alu slecht zeg.. net kauwgom, zo zacht..

Inmiddels m’n 2e AWU, maar begin de lichte titanium variant wat zat te worden, dus wanneer er genoeg vernieuwingen zijn voor de AWU 3 dan stap ik over op zwart. Phone wordt sws zwart, combineert dan allemaal weer lekker met elkaar aangezien mn ook zwarte MBA van begin dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Whieee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:49:
[...]
De voordelen van titanium als materiaal wegen dan niet zwaar genoeg.
I see what you did there !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
BigF25 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:50:
Mocht het waar zijn van het aluminium behuizing ben ik benieuwd hoe ze dat gaan marketen..
Lichter van gewicht en betere koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:40:
[...]

Lichter van gewicht en betere koeling :)
haha voorheen was het slogan ook iets met titanium, 'stronger and lighter then before' Nu wordt het alu, 'even lighter then before!'

[ Voor 6% gewijzigd door BigF25 op 09-09-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
BigF25 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:48:
[...]

haha voorheen was het slogan ook iets met titanium, 'stronger and lighter then before' Nu wordt het alu, 'even lighter then before!'
Denk dat als ze er iets over zeggen het op koeling gooien. Samen met dat vapor-koelingding en iets van een warmtebeeld in het logo op de uitnodiging. Of duurzaamheid, maar weet niet of ze dat nog durven na de moeder-aarde afgang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crazylegs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:16:

Bij Horloges heb je wel wat meer de "duurdere materialen zijn beter/luxer" tendens, dus zou mij verbazen als ze daar vanaf stappen eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:58:
[...]

Denk dat als ze er iets over zeggen het op koeling gooien. Samen met dat vapor-koelingding en iets van een warmtebeeld in het logo op de uitnodiging. Of duurzaamheid, maar weet niet of ze dat nog durven na de moeder-aarde afgang :+
Als ik wil vapen koop ik wel een vape ipv een iPhone :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:05:
[...]

Bij Horloges heb je wel wat meer de "duurdere materialen zijn beter" tendens, dus zou mij verbazen als ze daar vanaf stappen eigenlijk.
Bij de Apple Watch is het ook wel echt zo. Wat @crazylegs ook zegt. Die aluminium dingen zijn zo zacht als kauwgom en ION X-glas krast als de hel. Altijd RVS + saffier gehad en heb twee jaar de originele Apple Watch Ultra gehad. Toen de zwarte kwam, wist ik het wel. Ga dit jaar de AWU niet upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:34
Chamms schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:39:
[...]

ik houd de Iphone pro max nu een beetje tegen met mijn pink ( kleine handen denk ik haha ), hierdoor heb ik een deukje in mijn pink en vind ik het zwaar als ik even snel wat op de iphone wil kijken ipv tv ( bijv videoland ) denk dat het dan toch maar de gewone versie gaat worden.. ben benieuwd.
Ik heb grote, sterke, práchtige ( :+ ) handen en heb precies hetzelfde.
Heb het liefste ooit zo’n Fold-achtige telefoon, maar tot die tijd denk ik dat de Pro Max nog het beste bij me past.

Gelukkig maar, want ik denk tbh dat ik niet ga upgraden. Zou graag meer zoom hebben, maar als dat het enige echte verschil gaat zijn met de 14PM denk ik eigenlijk dat een voor mij uniek 4 jaar doen met een telefoon nog leuker gaat zijn.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:09:
[...]

Bij de Apple Watch is het ook wel echt zo. Wat @crazylegs ook zegt. Die aluminium dingen zijn zo zacht als kauwgom en ION X-glas krast als de hel. Altijd RVS + saffier gehad en heb twee jaar de originele Apple Watch Ultra gehad. Toen de zwarte kwam, wist ik het wel. Ga dit jaar de AWU niet upgraden. :)
Ja eens hoor, met dat in het achterhoofd zit ik niet op een aluminium smartphone te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:09:
[...]

Als ik wil vapen koop ik wel een vape ipv een iPhone :+
Misschien wel goed om een jonge doelgroep aan te spreken, ik zie die dingen op de basisschool al voorbij komen helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zo, de zelfgemaakte appelcompote voor bij de rode kool staat klaar, we hebben appelcider en glutenvrije appeltaart voor op de bank in huis gehaald. Kortom: we zijn er klaar voor! *O*

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:23:
Zo, de zelfgemaakte appelcompote voor bij de rode kool staat klaar, we hebben appelcider en glutenvrije appeltaart voor op de bank in huis gehaald. Kortom: we zijn er klaar voor! *O*
Ik mis nog appelflappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het duurt maar anderhalf uur. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:23:
Oei Glutenvrije appeltaart, dat klinkt nog droger dan normaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:13:
[...]

Ja eens hoor, met dat in het achterhoofd zit ik niet op een aluminium smartphone te wachten.
Alle aluminium toestellen hadden altijd chipping aan de zijkant, zelfs als je een hoesje gebruikt. Het was vooral bij de zwarte modellen heel erg.

Hopelijk is dat nu opgelost. De titanium modellen houden zich wel netjes. Maar zit eigenlijk niet te wachten op weer die ergernis van ‘hapjes’ uit de verf.

@THE_BASE kijkt denk ik geen B&B Vol Liefde. Anders had ik er nog appeltaart bij gemaakt, a la Rob. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:25:
[...]

Oei Glutenvrije appeltaart, dat klinkt nog droger dan normaal :P
Haha, dat is het ook, maar je went er aan. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:26:
[...]

Alle aluminium toestellen hadden altijd chipping aan de zijkant, zelfs als je een hoesje gebruikt. Het was vooral bij de zwarte modellen heel erg.

Hopelijk is dat nu opgelost. De titanium modellen houden zich wel netjes. Maar zit eigenlijk niet te wachten op weer die ergernis van ‘hapjes’ uit de verf.

@THE_BASE kijkt denk ik geen B&B Vol Liefde. Anders had ik er nog appeltaart bij gemaakt, a la Rob. :+
Haha, zeker wel. Vandaar die bodemdrift als de appelcider is ingeschonken. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Moet wel zeggen dat ik de events nog altijd heel graag kijk, maar dat ik het oude format (live op podium) wel fijner en leuker vond om naar te kijken. Het huidige format is voor mij wat te klinisch en te perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

renegrunn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:30:
Moet wel zeggen dat ik de events nog altijd heel graag kijk, maar dat ik het oude format (live op podium) wel fijner en leuker vond om naar te kijken. Het huidige format is voor mij wat te klinisch en te perfect.
Eens. Maar er zijn nog maar weinig charismatische live keynote sprekers over bij Apple. Er zitten voor Apple te veel voordelen aan het scripted opnemen van het event.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:34:
[...]

Eens. Maar er zijn nog maar weinig charismatische live keynote sprekers over bij Apple. Er zitten voor Apple te veel voordelen aan het scripted opnemen van het event.
Ja. Vroeger had je dan Phil Schiller, Eddy Cue, Craig die live demo’s deed. Dat vond ik wel echt een sfeertje. Ik vind trouwens al die leaks echt geen zak aan. Met de iPhone 5S naar de iPhone 6 dacht ik echt: “Wauw, wat een toestel.” Daar stond ik dan graag voor in de rij bij de Apple Store. Dat waren nogeens tijden.

Het is weer een mooi voorbeeld van hoe corona iets gesloopt heeft. Ik vond die in-person events veel leuker, behalve van die demo’s van de gamesoftwareboeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:37:
[...]

Ik vind trouwens al die leaks echt geen zak aan. Met de iPhone 5S naar de iPhone 6 dacht ik echt: “Wauw, wat een toestel.” Daar stond ik dan graag voor in de rij bij de Apple Store. Dat waren nogeens tijden.
Klopt de charme is er helaas al een tijdje af, ben eigenlijk alleen benieuwd naar de definitieve prijzen van alles. Dat kan nog wel alle kanten op.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
Slasher schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:39:
[...]

Klopt de charme is er helaas al een tijdje af, ben eigenlijk alleen benieuwd naar de definitieve prijzen van alles. Dat kan nog wel alle kanten op.
“Kunnen mij die features nou schelen. Wat kost dat?” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
[...]

Ja. Vroeger had je dan Phil Schiller, Eddy Cue, Craig die live demo’s deed. Dat vond ik wel echt een sfeertje. Ik vind trouwens al die leaks echt geen zak aan. Met de iPhone 5S naar de iPhone 6 dacht ik echt: “Wauw, wat een toestel.” Daar stond ik dan graag voor in de rij bij de Apple Store. Dat waren nogeens tijden.

Het is weer een mooi voorbeeld van hoe corona iets gesloopt heeft. Ik vond die in-person events veel leuker, behalve van die demo’s van de gamesoftwareboeren.
Ik vond dit jaar echt een ramp wat betreft de leaks, naar mijn gevoel heb ik nog nooit zoveel het nieuwste ontwerp gezien als dit jaar. Zeker nu de hoesjesfabrikanten een week op voorhand al mails beginnen te sturen met het nieuwe design, dat haalt de magie toch wel weg.
Hopelijk kan Apple ons toch nog verrassen met iets, net zoals ze deden met het dynamic Island in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vond de Macrumors live blog dagen leuk,
“Steve trekt nu een kleedje weg, er lijkt een nieuwe MacBook onder te liggen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03
AppleFan2007 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:45:
[...]

Ik vond dit jaar echt een ramp wat betreft de leaks, naar mijn gevoel heb ik nog nooit zoveel het nieuwste ontwerp gezien als dit jaar. Zeker nu de hoesjesfabrikanten een week op voorhand al mails beginnen te sturen met het nieuwe design, dat haalt de magie toch wel weg.
Hopelijk kan Apple ons toch nog verassen met iets, net zoals ze deden met het dynamic Island in 2022.
Herkenbaar! Zie dat Spigen zijn lineup ook al online heeft staan. Dat was gister nog niet het geval volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 13:17
Als Apple een jaar later met hetzelfde model komt en enkel roept, here you go, its the exact same as last years iPhone but now in the exclusive color of Rose Red staan mensen nog in de rij :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:26:
[...]

Mijn titanium model mist ook chips, volgens mij juist door de Apple clear-case die hard is. Ik heb spijt van de donkerblauwe kleur, en ga de volgende keer weer voor iets met een zilveren rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Mja, om heel eerlijk te zijn, alle Apple keynotes/events na de dood van Steve Jobs vind ik mid. Jobs was de koning op het podium. De rest, zelfs Schiller, Cue en Federighi, zijn matige live presentatoren. Ze hebben idd wel een vleugje nostalgie om zich heen hangen. Cook met "Gooooodmorrrrrnningggg", iewwwl... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
[...]

Ik heb dat gehad bij 3 toestellen, de 5 vond ik heel gaaf, de 7 in de Jet Black uitvoering, en de iPhone X vond ik ook echt heel tof, mede door de materiaalkeuze/sjieke uitstraling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
crazylegs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:48:
[...]

Ik heb dat gehad bij 3 toestellen, de 5 vond ik heel gaaf, de 7 in de Jet Black uitvoering, en de iPhone X vond ik ook echt heel tof, mede door de materiaalkeuze/sjieke uitstraling
De eerste iPhone was ook wel tof aangekondigd YouTube: An iPod, a Phone, and an Internet Communicator

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:28
[...]

Hopelijk kan Apple ons toch nog verrassen met iets, net zoals ze deden met het dynamic Island in 2022.
Afgelopen 5 jaar is het ontwerp ook nagenoeg ongewijzigd gebleven, daardoor is een nieuw toestel ook wel makkelijk te verbergen puur omdat het verschil bijna niet aan te tonen is in vroege gelekte renders. Het nieuwe design is zo anders dat het daarom ook makkelijk te onderscheiden en dus te leaken is.

Dat nieuwe design doet trouwens wel behoorlijk pijn aan mijn ogen, maar gezien we hier nog wel minimaal 5 jaar mee door moeten moet ik het maar gewoon accepteren :p

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 09-09-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

We hebben Tim Cook in de afgelopen maanden een aantal keer Trump zien paaien. Nu we kunnen concluderen dat Cook en Trump op zijn minst goed met elkaar om kunnen gaan, ben ik benieuwd wat voor invloed dit zal hebben op hun activiteiten en uitingen op het gebied van milieu en klimaat, diversiteit, toegankelijkheid, privacy en gebruikersrechten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
schumi1986 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:51:
[...]

Afgelopen 5 jaar is het ontwerp ook nagenoeg ongewijzigd gebleven, daardoor is een nieuw toestel ook wel makkelijk te verbergen puur omdat het verschil bijna niet aan te tonen is in vroege gelekte renders. Het nieuwe design is zo anders dat het daarom ook makkelijk te onderscheiden en dus te leaken is.
Daar zit natuurlijk wel iets van waarheid in maar toch, ik kan me niet herinneren dat bij de iPhone 11 pro en de iPhone 12 (toch wel grotere upgrades dan we de afgelopen jaren zagen) er al zoveel gelekt was. Vooral dat als zoveel fabrikanten hun hoesjes hebben online staan, Dbrand, Spigen, casetify is bij mijn weten ongezien.
Coolblue had 2 weken geleden zelfs al per ongeluk een hoesje opgestuurd naar een klant.

Sind een 3 tal jaar probeer ik leaks actief te vermijden maar het lijkt erop dat ik er zelfs meer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:57:
We hebben Tim Cook in de afgelopen maanden een aantal keer Trump zien paaien. Nu we kunnen concluderen dat Cook en Trump op zijn minst goed met elkaar om kunnen gaan, ben ik benieuwd wat voor invloed dit zal hebben op hun activiteiten en uitingen op het gebied van milieu en klimaat, diversiteit, toegankelijkheid, privacy en gebruikersrechten etc.
Nou de beelden van dat laatste etentje logen er niet om, ze waren daar niet voor hun plezier of omdat ze “goed met elkaar omgaan” naar mijn idee. Het straalde er vooral vanaf dat ze allemaal op een of andere verplicht waren daar te zijn.

Maar goed ze moeten ook naar de pijpen van Europa dansen, daar is dat dan niet anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:01:
[...]

Nou de beelden van dat laatste etentje logen er niet om, ze waren daar niet voor hun plezier of omdat ze “goed met elkaar omgaan” naar mijn idee. Het straalde er vooral vanaf dat ze allemaal op een of andere verplicht waren daar te zijn.

Maar goed ze moeten ook naar de pijpen van Europa dansen, daar is dat dan niet anders natuurlijk.
Ik geloof niet dat Cook voor zijn plezier zal gaan golfen met Trump idd. Gedwongen of niet, zakelijk is de relatie vooralsnog goed. Ik ben benieuwd hoe ver de invloed van Trump op Apple gaat. Krijgen we straks nog een 2030-update bijvoorbeeld? Zien we dezelfde aantal vrouwelijke en/of donkere sprekers? Is de focus op privacy er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:28
AppleFan2007 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:58:
[...]

Daar zit natuurlijk wel iets van waarheid in maar toch, ik kan me niet herinneren dat bij de iPhone 11 pro en de iPhone 12 (toch wel grotere upgrades dan we de afgelopen jaren zagen) er al zoveel gelekt was. Vooral dat als zoveel fabrikanten hun hoesjes hebben online staan, Dbrand, Spigen, casetify is bij mijn weten ongezien.
Coolblue had 2 weken geleden zelfs al per ongeluk een hoesje opgestuurd naar een klant.

Sind een 3 tal jaar probeer ik leaks actief te vermijden maar het lijkt erop dat ik er zelfs meer zie
Moet zeggen dat ik pas de nieuwe leaks zie op het moment dat ik dit topic in duik. De laatste jaren valt het mij wel op dat wanneer ik in de laatste week dit topic door kijk alles al geleaked is en er geen verassingen meer zijn tijdens de presentatie zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
schumi1986 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:06:
[...]

Moet zeggen dat ik pas de nieuwe leaks zie op het moment dat ik dit topic in duik. De laatste jaren valt het mij wel op dat wanneer ik in de laatste week dit topic door kijk alles al geleaked is en er geen verassingen meer zijn tijdens de presentatie zelf :p
Dan moet ik duidelijk eens bij jou in de leer want ik doe echt iets fout dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 14:29
Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:03:
[...]

Ik geloof niet dat Cook voor zijn plezier zal gaan golfen met Trump idd. Gedwongen of niet, zakelijk is de relatie vooralsnog goed. Ik ben benieuwd hoe ver de invloed van Trump op Apple gaat. Krijgen we straks nog een 2030-update bijvoorbeeld? Zien we dezelfde aantal vrouwelijke en/of donkere sprekers? Is de focus op privacy er nog?
Als je het aan Trump overlaat dan moet zelfs Cook het veld ruimen ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 06:51:
[...]

Er is gewoon internet in het vliegtuig.
Zit in de auto. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
AirPods Pro 3 mogelijk al direct vandaag te koop. Maar volgens Gurman geen significante ANC verbetering. Jammer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

[...]

Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:46:
[...]

Ik vond de Macrumors live blog dagen leuk,
“Steve trekt nu een kleedje weg, er lijkt een nieuwe MacBook onder te liggen”
Ik vond die events ook altijd tof. Je voelde daarbij echt de hype van zelfs de journalisten. Daarnaast waren de productdemo's ook echt. Natuurlijk, doorgaans goed geoefend en ingestudeerd, maar je wist gewoon: als ze dit live zo laten zien, dan werkt het ook zo. Nu is het alleen maar een reeks aan perfect gerenderde marketingfilmpjes. :+ Trouwens ook extra mooi om te zien als een demo juist niet helemaal soepel ging: daar wisten ze vaak toch wel een mooie draai aan te geven.

Verder qua leaks... tja, ik kan me qua design eigenlijk sinds de iPhone 3G geen enkele echt grote verrassing herinneren. De designs van de 4, 5, 6, 7, 8, X en 12 waren van te voren vaak al grotendeels duidelijk. (De overige modellen natuurlijk ook, maar dat zijn de -S modellen - of zoals het design van de 16: de 12SSSS). :9

Desalniettemin zijn er altijd wel wat onduidelijkheden vooraf. De details zijn vaak nog onduidelijk. Bijv. met het dynamic island: ja, het hele concept wisten we vooraf al. Maar de daadwerkelijke uitwerking? Toch even afwachten!

Of vorig jaar met het design van de 16 Pro: ja, we wisten dat die camera control knop zou komen, en ja, we wisten ook dat er een 'goudachtige' kleur zou komen. Toch is het dan nog interessant om uiteindelijk echt te horen hoe de camera control knop in elkaar steekt. En ook de uiteindelijke kleur goud leek op geen enkele render die we vooraf hadden.

Zo kijk ik er ook vandaag weer naar: het meeste weten we al, maar het zit 'm in de details en die weten we niet! Neem bijv. de oranje/koper/geelgoude kleur die gaat komen. Wat het nu echt uiteindelijk wordt... daar lijkt nog niet echt consensus over.

En ook het design van de 17 Pro. Ja, we weten dat we zo'n mega brede camera balk krijgen. En daaronder een vak voor het draadloos opladen. Maar de detailafwerking? Geen idee. Krijgen we echt weer glas zoals bij oudere iPhone modellen? Of dat 'infused glass' met matte effect wat we nu hebben? Hoe komt het allemaal samen? :)

En daarnaast zijn er altijd wel kleinere zaken die de leakers zelf ook hebben gemist. Vaak niets echt baanbrekends, maar wel van die kleine features waarvan je denkt: "Oh, interessante invalshoek, leuk mini-verrassinkje." :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Redondo1982 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:12:
[...]

Als je het aan Trump overlaat dan moet zelfs Cook het veld ruimen ;)
Zou voor Apple zo slecht nog niet zijn.

Wat een geslijm van die man zeg laatst bij Trump, om te kotsen. Zelfs de handjes van Cook waren aan het trillen van de spanning toen hij daar stond met zn ''gift''. Was een even komisch als triest tafereel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Uniciteit schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:19:

Ik vond die events ook altijd tof. Je voelde daarbij echt de hype van zelfs de journalisten. Daarnaast waren de productdemo's ook echt. Natuurlijk, doorgaans goed geoefend en ingestudeerd, maar je wist gewoon: als ze dit live zo laten zien, dan werkt het ook zo. Nu is het alleen maar een reeks aan perfect gerenderde marketingfilmpjes. :+ Trouwens ook extra mooi om te zien als een demo juist niet helemaal soepel ging: daar wisten ze vaak toch wel een mooie draai aan te geven.
Nu ik er over nadenk... 1 van de laatste keren op het podium was de introductie van de Studio Display. En de reactie van het publiek op de prijs voor de arm (USD 1000,-), was niet mis te verstaan. Misschien wilden ze daar gewoon vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ga hem dit jaar een keertje op 200” in Joshua tree national park kijken denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
renegrunn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:21:
[...]

Nu ik er over nadenk... 1 van de laatste keren op het podium was de introductie van de Studio Display. En de reactie van het publiek op de prijs voor de arm (USD 1000,-), was niet mis te verstaan. Misschien wilden ze daar gewoon vanaf :+
De poot van de Pro Display XDR kost 1000 euro, niet de Studio Display. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

Rivanov schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:16:
AirPods Pro 3 mogelijk al direct vandaag te koop. Maar volgens Gurman geen significante ANC verbetering. Jammer.
Da's jammer, de hoge tonen worden soms zelfs luider gemaakt: iemand die een zakje chips opent in het vliegtuig hoor je harder mét airpods (in NC modus!) dan zonder :+

Dus had gehoopt in toch wel een sprongetje. Als dat er niet is zie ik geen reden om te upgraden eigenlijk :{

Voor de rest hoop ik ook dat er nog echte verrassingen zijn. Nieuwe Homepod hoop ik ook op (niet de mini), maar volgens geruchten gaat dat ook niet zo zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Dennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:26:
[...]

De poot van de Pro Display XDR kost 1000 euro, niet de Studio Display. ;)
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:28:
[...]

Da's jammer, de hoge tonen worden soms zelfs luider gemaakt: iemand die een zakje chips opent in het vliegtuig hoor je harder mét airpods (in NC modus!) dan zonder :+
Was ook mijn hoop dat er betere ANC zou zijn. Getik van toetsenborden wordt ook niet lekker weggefilterd maar dringt continu door als hoge tonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:32
Sowwww.. Laat het jaarlijkse feestje maar komen. iPhone sla ik over dit jaar maar ben erg benieuwd naar AirPods Pro 3. *O*

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Grappig dat er toch nog wat last minute leaks zijn.
Zoals “iPhone Air” ipv iPhone 17 Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:32
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:46:
Zolang ze maar niet overgaan op “iPhone 26”

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
Knoezelbos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:47:
[...]

zou op zich wel een goede wijziging zijn indien ze het wel doen. Zeker nu de verschillen tussen de verschillende jaren kleiner worden is gewoon het jaartal benoemen misschien wel beter, beetje gelijk met de meeste van hun andere producten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Knoezelbos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:47:
[...]

Ja iPhone en dan het jaar hadden ze jaren terug al moeten doen.

iPhone 17 als 20e iPhone slaat eigenlijk ook nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:51:
[...]

Ja iPhone en dan het jaar hadden ze jaren terug al moeten doen.

iPhone 17 als 20e iPhone slaat eigenlijk ook nergens op.
Ik wacht nog steeds op de iPhone 2 en iPhone 9

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SirLenncelot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:53:
[...]

Die komt in 2028 als de iPhone 29 :+

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:03:
[...]

Vergeet niet dat er ook nog aandeelhouders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Nog 1 uur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

De store is all offline ivm updates.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:53:
[...]

Die schijnen heel bruut te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 18:41
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:46:
Verschil zit ‘m in de een is van aluminium en ander titanium :+

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
djmuggs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:05:
De store is all offline ivm updates.
Was ie vrij vroeg in de middag al :-) ze sluiten ‘m al vrij vroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
[...]

Ze moesten wel. In de weken na de eerste leaks riepen zelfs de fanboys dat ze het nieuwe blok achterop maar lelijk vonden en er geen wilde kopen. Nu is iedereen er aan gewend en is men al zeker te gaan kopen nog voordat ze ook maar de specs of features zeker weten.

Maar laten we inderdaad hopen op een leuke verrassing zoals het Dynamic Island van 3 jaar terug :*)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:47
Ik ben vooral benieuwd naar de Watch en de ultra!
Duimt dat er echt leuke nieuwe dingen inzitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
De hype is real hier. Twijfel nu ook of ik nog appeltaart moet gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:07:
[...]

Verschil zit ‘m in de een is van aluminium en ander titanium :+
Aluminium is wel echt premium hoor 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:21:
[...]

Aluminium is wel echt premium hoor 😏
In thermische geleidbaarheid is aluminium veel meer premium dan titanium. 235 W/mK en tegen 22 W/mK.

Een dunne snelle telefoon wil je dus liever van aluminium ipv titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog 33 minuten voor de Amerikaanse hype begint. Ik ben nog niet heel erg gehyped, maar dat is de laatste jaren al wat milder. Geen nieuw speelgoed nodig, behalve misschien dan een nieuwe iPhone.

Of ik zie jullie in het levertopic óf volgend jaar weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:27:
[...]
In thermische geleidbaarheid is aluminium veel meer premium dan titanium. 235 W/mK en tegen 22 W/mK.

Een dunne snelle telefoon wil je dus liever van aluminium ipv titanium.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cu6OhnKthhNrpsh3ODT4mRc041c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHJSMggW8FxuEGSGlIh5yjHf.jpg?f=fotoalbum_large

Daar kan ik gewoon dit voor doen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gewoon lekker kiezen uit 10 kleuren die hippe/woke gen-z’ers

https://www.macrumors.com...ody-strap-rumored-colors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Laatste leaks qua kleuren, weet niet of het al gedeeld is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXruCPbLlqju4C_tH4Bv2lriH9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgRp2lyBMUY2nKsCXpQVIJoL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02

rammes

koekebakker 1e klas

Ruk kleuren.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:35:

[Afbeelding]
Tot in het lever topic of tot volgend jaar. Jij kan ook geen keuzes maken hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nog niets op de Apple TV app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbRpvCBfpcmGmZQKZchqPRoAW2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omPsefhLUsldK44MO8qWeJsy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Toppe op 09-09-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:37:
[...]

Tot in het lever topic of tot volgend jaar. Jij kan ook geen keuzes maken hè!
Dat vind ik sowieso altijd al moeilijk, maar in dit geval beslis ik na het event. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:38:
[...]

Dat vind ik sowieso altijd al moeilijk, maar in dit geval beslis ik na het event. :+
Allemaal vrouwen hier, zo lekker besluiteloos af en toe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Kan ook nog steeds niet kiezen tussen de pro en de pro max. Vind ik een lastigere keuze dan de kleur.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Cannondale schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:40:
Kan ook nog steeds niet kiezen tussen de pro en de pro max. Vind ik een lastigere keuze dan de kleur.
Kan alleen voor me zelf spreken: ik moet wat compenseren, als je dat niet hoeft: ga voor de pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[Afbeelding]
Mm dit zou dan betekenen dat het een losse unit is dat eiland. I call fake!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Cannondale schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:40:
Eenmaal de Max, altijd de Max is mijn ervaring. Kan echt niet meer terug :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:40:
[...]

Kan alleen voor me zelf spreken: ik moet wat compenseren, als je dat niet hoeft: ga voor de pro
Daarom is de iPhone Mini zo populair zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:40:
[...]

In dat geval zou ik moeten wachten op de dubbele foldable!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:39:
[...]

Allemaal vrouwen hier, zo lekker besluiteloos af en toe :9
Ik ben toch al heel wat jaren een mannetje zonder iets te hoeven compenseren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs

[Afbeelding]
Dan klopt mijn gok toch wel aardig mbt de oranje kleur die wel tof zou zijn wanneer ie hetzelfde zou zijn als de action button vd AWU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:43:
[...]

Ik ben toch al heel wat jaren een mannetje zonder iets te hoeven compenseren. ;)
Vandaar de name in capslock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Nou ja, waar denk je dat mensen een Max voor kopen :+

Afbeeldingslocatie: https://starecat.com/content/wp-content/uploads/smartphones-phone-evolution-here-we-realize-we-can-see-porn-in-the-mobile.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Ample Energy op 09-09-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Iemand de stream al zichtbaar op de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:45:
[...]
Vandaar de name in capslock :+
Dat was in 2004 helemaal in hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:46:
Iemand de stream al zichtbaar op de Apple TV?
Ja

Edit: Ooh dat is een soort trailer zie ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 09-09-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Via de Mac zeker niet te kijken via de TV app?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:47:
[...]

Ja

Edit: Ooh dat is een soort trailer zie ik.
Zet ik net de tv uit, kak zooi. Weer minuut wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie de stream niet in Apple TV app op Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:49:
Ik zie de stream niet in Apple TV app op Apple TV?
Dit dus!

Moet die kut beamer zich nu net even ontdoen van stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Stream lijkt enkel te werken via Mac. Zowel ATV als iPhone werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
HugoVS schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:50:
Stream lijkt enkel te werken via Mac. Zowel ATV als iPhone werken niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnmdnWxVZ7nghTernxid2I9AxAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5s4pZWNKdnz8eiKyJdmTINLb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:02
Zie hem ook niet via de Apple TV, alleen YouTube..
Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.