My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Iedereen had toen ook al gezien dat de notch werd vervangen door het toen aangekondigde dynamic island, maar ik vond de demo er van met hoe het OS daar mee om gaat wel echt tof.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
2371 dagen geleden. Op 15 maart 2019 om precies te zijn.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:04:
[...]
“Samsung had dit al in 2001” berichten in 3.2.1..
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Met deze renders erbij:Gurman expects the following for the devices:
- Orange and Blue will be the unique new color options
- Improved optical zoom, with perhaps an 8× limit, up from 5× on the iPhone 16 Pro models
- A vapor chamber cooling system for improved heat dissipation
- External design changes, including a redesigned rear camera system with three 48-megapixel cameras
:strip_exif()/f/image/bTu3XHTlYazLg5tR9XZltdLP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja toch! Ben benieuwd hoe durable Apple er eentje kan produceren. Zou leuk zijn als we een keer verrast worden. Gezien de leaks is bijna alles al wel bekend.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:03:
[...]
Zou wel een toffe naam zijn, book voor de “Landscape” fold.
Die oranje is niet verkeerd. Maar ben zelf meer benieuwd naar de Air. Stiekem voelt dat meer als een nieuw product, gok ik zo.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:13:
Gurman gooit er nog wat last-minute iPhone 17 Pro geruchten uit. MacRumors omschrijft:
[...]
Met deze renders erbij:
[Afbeelding]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Als ik deze oranje/bruine render dan weer zo, met perfecte belichting etc. Dan ga ik wel weer twijfelen hoor tussen air en pro.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:13:
Gurman gooit er nog wat last-minute iPhone 17 Pro geruchten uit. MacRumors omschrijft:
[...]
Met deze renders erbij:
[Afbeelding]
Uiteindelijk wordt het toch de proDonstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:18:
[...]
Als ik deze oranje/bruine render dan weer zo, met perfecte belichting etc. Dan ga ik wel weer twijfelen hoor tussen air en pro.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Moet zeggen dat de eerste Plus (6) en de eerste Pro/Pro Max (11) me erg goed bevielen.. Al hoop ik bij de Air echt dat ze 'm niet 100% als vervanging zien vd Plus en 'm qua specs teveel uit gaan kleden tegenover de pro's. Nagenoeg zelfde spec's/features maar enkel een kleinere batterij, dan is het een instant buy voor mij.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:38:
Eerste generatie Air moet je nooit doenAl was de iPad Air best prima.
We weten bijna zeker dat dat niet het geval zal zijn. Er zijn genoeg leaks te vinden over afwijkende camera systemen.crazylegs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:45:
[...]
Moet zeggen dat de eerste Plus (6) en de eerste Pro/Pro Max (11) me erg goed bevielen.. Al hoop ik bij de Air echt dat ze 'm niet 100% als vervanging zien vd Plus en 'm qua specs teveel uit gaan kleden tegenover de pro's. Nagenoeg zelfde spec's/features maar enkel een kleinere batterij, dan is het een instant buy voor mij.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kunnen ze als voor laatste de air doen, en dan voor de Pro "One More Downgrade"Jumpman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
One more thing... De Apple iPhone 17 Pro en Pro Max zijn van aluminium en niet meer van titanium. In mijn ogen is dat best wel een downgrade.
Klopt, mindere camera en mindere batterij had 'k idd moeten zeggen.. Zolang het daarbij blijft voor wat betreft minder spec's/features, dan vind ik het prima.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:47:
[...]
We weten bijna zeker dat dat niet het geval zal zijn. Er zijn genoeg leaks te vinden over afwijkende camera systemen.
Camera gebruik ik zelden, en Anker heeft al een mooie zeer dunne powerbank uitgebracht van 5000mAh, mocht het zo zijn dat ik zonder voldoende lading kom te zitten. Over het algemeen altijd wel een of meerdere laders/laadpunten tot mn beschikking.
Die powerbank zag ik ook voorbij komen, echt top!crazylegs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:53:
[...]
Klopt, mindere camera en mindere batterij had 'k idd moeten zeggen.. Zolang het daarbij blijft voor wat betreft minder spec's/features, dan vind ik het prima.
Camera gebruik ik zelden, en Anker heeft al een mooie zeer dunne powerbank uitgebracht van 5000mAh, mocht het zo zijn dat ik zonder voldoende lading kom te zitten. Over het algemeen altijd wel een of meerdere laders/laadpunten tot mn beschikking.
Ja vind ik ook. Daarom applecareJumpman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
One more thing... De Apple iPhone 17 Pro en Pro Max zijn van aluminium en niet meer van titanium. In mijn ogen is dat best wel een downgrade.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nou ik heb liever dat ie minder zwaar is dus ik ben er wel blij mee.Jumpman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
Ik zou het doen!
En ik verwacht ook niet dat wij zullen “profiteren” van het goedkopere materiaal.Jumpman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
Maar kijk je naar MacBook, dan is de instap een Air, dan een Pro. Er is (nog) geen normale MacBook, al zijn daar ook geruchten over.
Ik denk dat het meer is dan een Plus, maar minder dan een Pro. Net zoals bij de iPads dus het geval is. En als de camera en batterijduur acceptabel is, dan vind ik het alsnog een leuk speeltje voor wat ik nog met een iPhone doe...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De reden om de laatste vijf jaar een iPhone Pro te kopen was de camera en het ProMotion scherm. Nu dus nog maar één reden over.THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:57:
Het blijf toch vreemd om dat ding in het midden te positioneren en Air te noemen, dat klopt als je naar iPad kijkt: iPad, iPad Air, iPad Pro.
Maar kijk je naar MacBook, dan is de instap een Air, dan een Pro. Er is (nog) geen normale MacBook, al zijn daar ook geruchten over.
Ik denk dat het meer is dan een Plus, maar minder dan een Pro. Net zoals bij de iPads dus het geval is. En als de camera en batterijduur acceptabel is, dan vind ik het alsnog een leuk speeltje voor wat ik nog met een iPhone doe...
Misschien wel als de prijs daarvoor minder omhoog gaat dan nodig geweest zou zijn met Titanium.SL65 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:57:
[...]
En ik verwacht ook niet dat wij zullen “profiteren” van het goedkopere materiaal.
Al gaan er al wel langer geruchten over een “MacBook” met mobile cpu erin. Die onder de Air zou moeten komen, maar los daarvan was de Air macbook vroeger ook niet de instap, die term is ooit bedacht voor alles wat de iphone Air nu lijkt te worden. Namelijk de dunste in zijn klasse.THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:57:
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 09-09-2025 11:06 ]
Het wordt natuurlijk niet zomaar aluminium:Jumpman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
Redefining Strong
We didn't just use aluminum. We created something entirely new. Our revolutionary 7000-series aluminum alloy adaptation combines aluminum, zinc, magnesium, and copper into the strongest aluminum ever engineered. Until now, this extraordinary material was exclusive to aerospace and defense - the same alloy that protects spacecraft in the depths of space and fortifies military equipment under the harshest conditions. For the first time, we're bringing this aerospace-grade strength to your everyday life.
Alvast de bingo voor vanavond:Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:06:
[...]
Het wordt natuurlijk niet zomaar aluminium:
Redefining Strong
We didn't just use aluminum. We created something entirely new. Our revolutionary 7000-series aluminum alloy adaptation combines aluminum, zinc, magnesium, and copper into the strongest aluminum ever engineered. Until now, this extraordinary material was exclusive to aerospace and defense - the same alloy that protects spacecraft in the depths of space and fortifies military equipment under the harshest conditions. For the first time, we're bringing this aerospace-grade strength to your everyday life.
/f/image/EcEaMvANKiCy6iveKTpd8y9l.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7mzokWC98FUfSBkPVxoQuvdj.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 09-09-2025 11:22 ]
Alweer dat argument (sinds): Apple iPhone 11 "Strong and durable aerospace-grade aluminum".Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:06:
[...]
Redefining Strong
specs verschillen weer met huidige geruchten
oa 8gb ipv 12 voor de Air, 128gb base storage voor de Pro ipv 256
https://www.gsmarena.com/...an_carrier-news-69407.php
Eigenlijk zijn al mijn devices aan vervanging toe. Vooral mijn Watch en iPad moet ik veel vaker opladen terwijl het gebruik minder is geworden. Als er geen nieuwe baanbrekende features zijn van de Apple Watch, dan ga ik de batterij laten vervangen, scheelt toch 400 EUR.
Voor de iPad ben ik in dubio, deze is al vijf jaar oud en iPadOS 26 vereist minimaal een A12 SoC (mijn iPad heeft een A12Z SoC) dus ik denk dat er weinig OS-upgrades inzitten.
De zakelijke iPhone 13 mini wordt sowieso vervangen door de iPhone 16e (standaard telefoon zonder bijbetaling bij mijn werk) en mijn eigen iPhone 13 Pro Max door de nieuwe iPhone 17 Pro Max
Als dat wel allemaal klopt is het gewoon een platgeslagen iPhone 17. Die sla ik over.BigF25 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:21:
hier lijkt geen bal van te kloppen..
specs verschillen weer met huidige geruchten
oa 8gb ipv 12 voor de Air, 128gb base storage voor de Pro ipv 256
https://www.gsmarena.com/...an_carrier-news-69407.php

blijft wiebelen want de lens zit maar aan 1 kant.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:56:
Ik vraag me trouwens af: zullen de Air en Pro modellen nog steeds wiebelen zonder hoesje? Dat is toch een van de redenen dat die bump zo breed getrokken is lijkt me?
Ik zou het doen!
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze de camera bump over de hele breedte hebben gemaakt?rammes schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:59:
[...]
blijft wiebelen want de lens zit maar aan 1 kant.
ja kan ook niet wachten tot iFixit hem uit elkaar trekt. Hopelijk zit er iets slims inMog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:05:
[...]
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze de camera bump over de hele breedte hebben gemaakt?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik ben ook wel benieuwd naar de JerryRigEverything video van de nieuwe iPhone 17 Air. Zeker de "bendtest" ...SirLenncelot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:06:
[...]
ja kan ook niet wachten tot iFixit hem uit elkaar trekt. Hopelijk zit er iets slims in
Dat 7005 aluminium had ik 18 jaar geleden als racefietsframe.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:06:
[...]
Redefining Strong
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dit gaat nog unieker zijn. Nooit eerder vertoond. 7xxx, maar wat de xxx’en zijn weet niemand behalve Tim Cook en Steve Jobs (zolang is deze geheime legering al in ontwikkeling)Videopac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:09:
[...]
Dat 7005 aluminium had ik 18 jaar geleden als racefietsframe.
Vooral voor het type camera wat dr in komt (wanneer de geruchten kloppen), en het vernieuwde koelsysteem..Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:05:
[...]
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze de camera bump over de hele breedte hebben gemaakt?
En die bewegen nu weer naar Titanium... Of krijgen we eerst nog een carbon-behuizing iPhone?Videopac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:09:
[...]
Dat 7005 aluminium had ik 18 jaar geleden als racefietsframe.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Nou… volgens mij zijn de meeste geruchten dat de Air/Ultra nog het enige titanium toestel is…Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:30:
[...]
Ja dat hij Stiekem iPhone 17 Ultra heet en helemaal van titanium is ipv aluminium.
https://www.icreatemagazi...-17-air-titanium-gerucht/Hoewel de verwachting is dat de iPhone 17 Air qua prijs tussen de ‘normale’ iPhone 17 en de luxe iPhone 17 Pro uitkomt, wordt hij op een belangrijk vlak nog luxer dan het Pro-model. Volgens analist Jeff Pu is de Air namelijk de enige iPhone van 2025 die van titanium is gemaakt.
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2025 12:38 ]
©2004
Haha prachtig, ik heb ook al de tijd gereserveerd. Wil privé en zakelijk niet gestoord worden. Dorpsgekken dat we zijn.hk12nl schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:48:
Jaja. Ik heb er zin in. Helemaal oppas geregeld zodat ik ongestoord kan kijken. Ben erg benieuwd naar de ‘nieuwe’ ultra. En misschien de AirPods Pro 3 al ben ik nog zeer tevreden over de 2 🥳
I don't have dreams, I have goals!!
Hopelijk wordt dit dus toegevoegd en anders weerleggen we de aandacht naar de standaard buy.
[ Voor 13% gewijzigd door Redondo1982 op 09-09-2025 12:55 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Ik weet het ook niet natuurlijk, maar wat ik wel weet is dat ik het echt onzin vind dat men het heeft over "the thinest ever" en blabla,.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:05:
[...]
Volgens mij heb je er geen mallemoer aan als de tleefoon zo dun is en er zo'n bump aan zit met camera's.
Ik had ooit de hoop dat ie zou verdwijnen of dat de rest ook wat dikker zou worden met daarin een dikkere accu. Dat is waar we eigenlijk op zitten te wachten. Ik wel in ieder geval.
Dus ik vind het maar niets dat er zo'n dikke bump zit. Ook al ben ik nog steeds Apple fan en zit ik met smart te wachten op de presentatie vanavond en mijn besluit om toch amar weer een nieuwe Pro te bestellen.
there's no place like cloudbase
Huh ik dacht ook aluminium.Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:34:
[...]
Nou… volgens mij zijn de meeste geruchten dat de Air/Ultra nog het enige titanium toestel is…
[...]
https://www.icreatemagazi...-17-air-titanium-gerucht/
Keurig, ik altijd heel passief agressief met mijn AirPods Max op zitten zuchten en dan gaan ze naar boven. “Laat papa maar even kijken” 😝hk12nl schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:48:
Jaja. Ik heb er zin in. Helemaal oppas geregeld zodat ik ongestoord kan kijken.
Zoals ik in andere berichten las (die ik zo snel even niet kan vinden) is daarvoor gekozen omdat titanium minder vormbaar is om een nieuwe bandgate te voorkomen. Maar of al die artikelen van dezelfde bron uit gaan of dat er meerdere bronnen zijn durf ik zo niet te zeggen.
Apple Watch Ultra 3 skip ik. Ik ben nog uitermate tevreden van mijn Ultra 1 uit 2022. Battery health ondertussen al wel 83 procent, maar da's niet echt een reden om over te stappen.
AirPods Pro 3 twijfelachtig: ik zit nog met de eerste generatie AirPods Pro hier, maar ik heb die na twee jaar nog gratis kunnen vervangen door nieuwe in dat specifieke vervangingsprogramma voor krakende pods, dus mijn huidige pods zijn eigenlijk maar 2 jaar oud en niet 4 jaar. Al lijkt me het volume kunnen regelen via het steeltje wel zoiets te zijn van "je beseft pas dat je het hebt gemist eens je het hebt" - net zoals always on op de Watch zoveel jaren later. Maar allicht blijf ik nog een jaartje met mijn huidige AirPods Pro verder doen.
Benieuwd op ze bij de 3 die microfoons weer anders geplaatst hebben zoals op de 1.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik had begrepen dat het toch aluminium was geworden. Maar kan zo snel ook geen artikel vinden.Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:27:
[...]
Zoals ik in andere berichten las (die ik zo snel even niet kan vinden) is daarvoor gekozen omdat titanium minder vormbaar is om een nieuwe bandgate te voorkomen. Maar of al die artikelen van dezelfde bron uit gaan of dat er meerdere bronnen zijn durf ik zo niet te zeggen.
iPad Pro is ook gewoon aluminium en buigt ook niet dacht ik, dus we gaan het zien vanavond.
Toch nog iets onduidelijk!
Whaathh?!? Zit daar verschil in?matthijst schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:30:
Volume regelen is wel aardig op de 2 ja. Maar op de fiets is het geruis van de 2 stukken erger dan op de 1.
Benieuwd op ze bij de 3 die microfoons weer anders geplaatst hebben zoals op de 1.
Ik vond het op mijn Airpods Pro 2 best tegenvallen dat je noisecanceling hebt maar alsnog heel veel windgeruis hebt. Soms met en mooi nummer kijk ik maar zijwaards om nog wat te horen. ;-)
Ik ook niet. Maar ik verwacht er ook niet veel van. Gewoon na mijn afspraak op mijn gemakje al het nieuwe doorlezen op tweakers en dan een bestelling plaatsen van een 17 pro.KorteGebruiker schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:33:
Kan helaas niet mee kijken, heb rond die tijd een andere afspraak staan dus die gaat voor
Heel erg boeit de titanium me niet, het is meer iets dat je wéét dat het titanium is dan dat je er ook echt iets van merktDonstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:30:
[...]
Ik had begrepen dat het toch aluminium was geworden. Maar kan zo snel ook geen artikel vinden.
iPad Pro is ook gewoon aluminium en buigt ook niet dacht ik, dus we gaan het zien vanavond.
Toch nog iets onduidelijk!
Enige nieuwtje zou nog kunnen zijn of ie “gewoon” vrijdag over een week binnenkomt of wat weken later zoals eerdere geruchten wel eens zeiden…
Wilde net hetzelfde sturen, wist ik ook niet.antonyv schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:34:
[...]
Whaathh?!? Zit daar verschil in?
Ik vond het op mijn Airpods Pro 2 best tegenvallen dat je noisecanceling hebt maar alsnog heel veel windgeruis hebt. Soms met en mooi nummer kijk ik maar zijwaards om nog wat te horen. ;-)
Pro2 in de stad lukt wel, maar als ik naar kantoor fiets op een kantoor dagje kom ik door de polder en dan zijn de pro2’s waardeloos.
Fiets nu met de Max maar vind dat eigenlijk ook niet fijn.
Nah ik vind persoonlijk de finish van de 15pro/16pro door het titanium wel veel fraaier dan de Aluminium 15/16.Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:36:
[...]
Heel erg boeit de titanium me niet, het is meer iets dat je wéét dat het titanium is dan dat je er ook echt iets van merkt
Enige nieuwtje zou nog kunnen zijn of ie “gewoon” vrijdag over een week binnenkomt of wat weken later zoals eerdere geruchten wel eens zeiden…
Nog liever glimmend RVS maar goed dat lijkt helemaal niet meer terug te komen.
Precies.Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:36:
Heel erg boeit de titanium me niet, het is meer iets dat je wéét dat het titanium is dan dat je er ook echt iets van merkt
Zeker als je hem ook in een (transparant that is, hoesje) gebruikt merk je er toch helemaal niks van of het titanium of aluminium is. Voor mij was het in ieder geval geen dealbreaker als mijn 16 Pro Max vorig jaar van aluminium zou zijn geweest. Die Air vind ik nogal kansloos. Dunner, maar met waarschijnlijk daardoor een dikkere camerabump en een kleinere batterij. Dit alles voor een millimeter dunner wat je noet eens zult merken?
Ben benieuwd over hoeveel versies de echte transparante toestellen gaan komen, zoals in de serie "The Expanse" bijvoorbeeld.mprkooij schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:41:
Ja jaaaa, het is zover!!! Mooie dag vandaag. Heel erg benieuwd naar de Air variant en de vapour chamber cooling. Stiekem hoop ik nog steeds op de kleur die liquid glass zou moeten voorstellen voor de Pro modellen, ben heel erg benieuwd of we nog een verrassing te zien krijgen t.o.v. de geruchten.
Aluminium is lichter dan titanium.Chamms schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
Ik heb nu de 14 pro max, maar vind hem toch wel erg zwaar, was eerder 100% zeker om een 17 pro te nemen, maar nu ik lees dat de behuizing aangepast wordt naar allu, ben ik benieuwd wat het dan in gewicht doet en wellicht dan toch te blijven in de pro max serie.
Google AI zegt:
Titanium: Heeft een dichtheid van ongeveer 4500 kg/m³.
Aluminium: Heeft een dichtheid van ongeveer 2712 kg/m³.
Wel weer aardige aanslag op de portemonnee 2 nieuwe Pro's, of mogelijk naar Pro Max gezien thuis de iPad's nauwelijks gebruikt meer worden.
I don't drive fast, I only fly low!
3,5 mm (oftewel 40% oid) en ja dat merk je zeker wel, je moet voor de grap eens een ipad pro 2024 vasthouden.Tranquility schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:43:
[...]
Precies.
Zeker als je hem ook in een (transparant that is, hoesje) gebruikt merk je er toch helemaal niks van of het titanium of aluminium is. Voor mij was het in ieder geval geen dealbreaker als mijn 16 Pro Max vorig jaar van aluminium zou zijn geweest. Die Air vind ik nogal kansloos. Dunner, maar met waarschijnlijk daardoor een dikkere camerabump en een kleinere batterij. Dit alles voor een millimeter dunner wat je noet eens zult merken?
Die is ook zo dun en dat is na een jaar nog steeds indrukwekkend.
Al ben ik met je eens dat het op papier niet zoveel voorstelt idd.
Vraag me af of je dat met een hoesje echt zou merken.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:49:
3,5 mm en ja dat merk je zeker wel, je moet voor de grap eens een ipad pro 2024 vasthouden.
Die is ook zo dun en dat is na een jaar nog steeds indrukwekkend.
Al ben ik met je eens dat het op papier niet zoveel voorstelt idd.
Maar alleen al het idee dat je batterijcapaciteit moet gaan inleveren zou ik zelf nooit voor de Air gaan.
Ik heb overigens nog een iPad Pro 2018, weet niet in hoeverre die dikker is dan de iPad Pro 2024.
Ding doet het overigens nog steeds erg goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 09-09-2025 13:54 ]
Je moet het echt zelf ervaren omdat het op papier slechts kleine nummertjes zijn, maar zodra je hem vast hebt is die paar millimeter een wereld van verschilTranquility schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:52:
[...]
Ik heb overigens nog een iPad Pro 2018, weet niet in hoeverre die dikker is dan de iPad Pro 2024.
Jeetje dat meen je niet? Ik ben zelf ook van de 1 naar 2 series overgestapt in verband met USB-C, de find my device (al twee keer nodig gehad, het is dat m'n hoofd vast zit aan mijn lijf want anders zou ik die ook vergeten) en de iets betere audio kwaliteit. Maar ik heb regelmatig gehad op open stukken tijdens het fietsen naar mn werk dat ik dacht dat transparantie aan stond want ik hoorde alleen maar de wind. maar dat komt dus blijkbaar door de mic positie, weer iets geleerdDonstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:37:
[...]
Wilde net hetzelfde sturen, wist ik ook niet.
Pro2 in de stad lukt wel, maar als ik naar kantoor fiets op een kantoor dagje kom ik door de polder en dan zijn de pro2’s waardeloos.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Vrouwlief gaat dus vergaderen op het werk... Heb gewaarschuwd dat als ik de kinderen één keer hoor ze DIRECT naar huis moet komen.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:25:
[...]
Keurig, ik altijd heel passief agressief met mijn AirPods Max op zitten zuchten en dan gaan ze naar boven. “Laat papa maar even kijken” 😝
Prioriteiten stellen
Ooh dat weet ik niet, ik gebruik geen hoesjeTranquility schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:52:
[...]
Vraag me af of je dat met een hoesje echt zou merken.
Maar alleen al het idee dat je batterijcapaciteit moet gaan inleveren zou ik zelf nooit voor de Air gaan.
Ding doet het overigens nog steeds erg goed.
Maar neem aan van wel, het totaal is nog steeds 40% minder natuurlijk.
Zonder hoesje zul je het idd wel merken denk ik.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:06:
Ooh dat weet ik niet, ik gebruik geen hoesje![]()
In mijn geval is een telefoon (zeker zo'n dure als Apple) naakt gebruiken echt geen optie. Ik heb droge en dus gladde handen waar een telefoon lekker uit kan glijden...
Daar bestaat AppleCare voorTranquility schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:08:
[...]
Zonder hoesje zul je het idd wel merken denk ik.
In mijn geval is een telefoon (zeker zo'n dure als Apple) naakt gebruiken echt geen optie. Ik heb droge en dus gladde handen waar een telefoon lekker uit kan glijden...
Bij mij is het ook elk jaar zo afgesproken dat papa naar een nerd filmpje aan het kijken is haha. Maar hoe dan ook loop ik altijd een half uur achter de live presentatie...Toppe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:04:
[...]
Vrouwlief gaat dus vergaderen op het werk... Heb gewaarschuwd dat als ik de kinderen één keer hoor ze DIRECT naar huis moet komen.
Prioriteiten stellen
Mja, de behuizing zelf zal wat lichter zijn, maar als hij wat dikker wordt en een grotere batterij krijgt ben ik bang dat hij in totaal weer minstens zo zwaar gaat zijn.Chamms schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
Ik heb nu de 14 pro max, maar vind hem toch wel erg zwaar, was eerder 100% zeker om een 17 pro te nemen, maar nu ik lees dat de behuizing aangepast wordt naar allu, ben ik benieuwd wat het dan in gewicht doet en wellicht dan toch te blijven in de pro max serie.
Eigenlijk geen probleem, maar elke keer als ik een Android vasthou denk ik wel, wow, die is licht.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ja, hoor. @Donstil is ervaringsdeskundige. Drie keer zijn iPhone laten vervangen in een jaar tijd.Tranquility schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:08:
[...]
Zonder hoesje zul je het idd wel merken denk ik.
Ondertussen heb ik nog steeds de screen protector van dag 1 op mijn iPhone zitten. De iPhone gaat wel de verkoop in, tenzij de prijzen vanavond wel heel erg omhoog gaan. Maar met een beetje geluk komt er gewoon een 17 Pro Max. Het dualisme van een iPhone en Pixel bevalt me prima.
Hoe bevalt de 15 Pro qua schermformaat? E.e.a. Afhankelijk van vanavond maar de reguliere 17 Pro neem ik in overweging t.o.v. de Max of ze moeten met iets spectaculairs voor de Max komen..Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:06:
[...]
Ooh dat weet ik niet, ik gebruik geen hoesje![]()
Het is weer September 2025 :)
herkenbaar, elke paar min weer even op pauze om een (vrij triviale) vraag te beantwoorden van de kids hahaHarrie-Handbak schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:11:
[...]
Bij mij is het ook elk jaar zo afgesproken dat papa naar een nerd filmpje aan het kijken is haha. Maar hoe dan ook loop ik altijd een half uur achter de live presentatie...
Hopelijk kan ik het dit jaar zo timen met de opening, de eerste 20 minuten zal weer worden over hoe geweldig eco friendly ze zijn en over sustainability met een mooie drone shot van hun pand.
Overigens wordt het hier hoogstwaarschijnlijk de Iphone 17 Pro. Ik zit nog op een 13 pro die eigenlijk nog prima bevalt maar de batterij is echt toast (jaren Pokemon Go...) en de oplaadpoort is niet meer geweldig. Straks nog maar één oplaadkabel nodig om mee te nemen naar werk
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Had voldoende geweestDennisweb schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:12:
[...]
Ja, hoor. @Donstil is ervaringsdeskundige.
Haha 2x he, ben nu aan de derde bezig.Drie keer zijn iPhone laten vervangen in een jaar tijd.
Maar 15pro 1x en 14pro helemaal niet, dus beetje pech jaar (voor Apple
Wat vind je niet fijn aan de Airpods Max op de fiets? Serieuze vraag.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:37:
[...]
Wilde net hetzelfde sturen, wist ik ook niet.
Ik zat dat nou juist te overwegen omdat dat dan minder windgeruis zou zijn, of is dat een illusie?
Moet ik een update? Nee, want nog een 15PM.
Kost het waarschijnlijk weer veel? Ja.
Ga ik het doen? Kijk na de presentatie.
Dus je gaat het doen? Ja!
Ben met de 13 pro naar de normale pro gegaan en de Pro Max achter gelaten. Vond dat met de 12 Pro Max zo onwijs oncomfortabel dat ik een jaar irritatie gehad heb.Jaymone schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:12:
[...]
Hoe bevalt de 15 Pro qua schermformaat? E.e.a. Afhankelijk van vanavond maar de reguliere 17 Pro neem ik in overweging t.o.v. de Max of ze moeten met iets spectaculairs voor de Max komen..
Af en toe jeukt het wel maar dan pak ik de 16 Pro Max van mijn vrouw weer en ben ik weer even genezen.
De Air lijkt mij met 6,6” daarom ideaal, zit er mooi tussenin
ALs ik deze site mag geloven, zitten er best grote verschillenin in batterijcapaciteit ten opzichte van de iPhone 16 modellen, maar in de gebruiksduur scheelt het dan weer weinig.Ample Energy schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:12:
Mja, de behuizing zelf zal wat lichter zijn, maar als hij wat dikker wordt en een grotere batterij krijgt ben ik bang dat hij in totaal weer minstens zo zwaar gaat zijn.
Eigenlijk geen probleem, maar elke keer als ik een Android vasthou denk ik wel, wow, die is licht.
Ik ben een “is het echt 100% zeker droog” fietser en dat gaat daarom vaak samen met een zonnebril. Een bril en de Max samen vind ik heel oncomfortabel.antonyv schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:19:
[...]
Wat vind je niet fijn aan de Airpods Max op de fiets? Serieuze vraag.
Ik zat dat nou juist te overwegen omdat dat dan minder windgeruis zou zijn, of is dat een illusie?
Voor geluid en NC is het wel fantastisch uiteraard.
👀Cordon schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:21:
Ik kijk gewoon samen met vriendlief (toch handig 2 nerdjes zijn)![]()
Moet ik een update? Nee, want nog een 15PM.
Kost het waarschijnlijk weer veel? Ja.
Ga ik het doen? Kijk na de presentatie.
Dus je gaat het doen? Ja!
Echt mega lelijk naar mijn mening, ziet er uit als een dertien in een dozijn goedkope Android-telefoon met die plastic cut out.Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:13:
[...]
Met deze renders erbij:
[Afbeelding]
had gehoopt dat de achterkant gewoon solid metaal is, en de camera bump (frosted) glass, was een stuk chiquer geweest.
Sowieso rare keuze om de camera bump over de gehele breedte te doen terwijl de lenzen hetzelfde blijven zitten. Maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd
ik houd de Iphone pro max nu een beetje tegen met mijn pink ( kleine handen denk ik haha ), hierdoor heb ik een deukje in mijn pink en vind ik het zwaar als ik even snel wat op de iphone wil kijken ipv tv ( bijv videoland ) denk dat het dan toch maar de gewone versie gaat worden.. ben benieuwd.Ample Energy schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:12:
[...]
Mja, de behuizing zelf zal wat lichter zijn, maar als hij wat dikker wordt en een grotere batterij krijgt ben ik bang dat hij in totaal weer minstens zo zwaar gaat zijn.
Titanium is wel echt een slag sterker, veel minder schade als ik 'm weer eens per ongeluk laat vallen. Ik gebruik geen case, dus titanium was imo echt een uitkomst. Wat betreft duurzaamheid dus wel echt een downgrade hoor.Dennisdn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:36:
[...]
Ja enormantonyv schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:34:
[...]
Whaathh?!? Zit daar verschil in?
Gefietst met links een oude, rechts een nieuwe
Speculatie van mijn kant, maar de stap van titanium naar aluminium is uit te leggen vanuit Apple's doelstelling op het gebied van duurzaamheid/klimaat. Het recyclen van aluminium is eenvoudiger, energiezuiniger, én (mede daardoor) goedkoper. Op die manier kan Apple én kosten besparen, én eenvoudiger bepaalde duurzaamheidsclaims doen. De voordelen van titanium als materiaal wegen dan niet zwaar genoeg.Saven schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:40:
[...]
Titanium is wel echt een slag sterker, veel minder schade als ik 'm weer eens per ongeluk laat vallen. Ik gebruik geen case, dus titanium was imo echt een uitkomst. Wat betreft duurzaamheid dus wel echt een downgrade hoor.
Als materiaal an sich is titanium duurzamer dan aluminium (sterker, harder, minder/geen fatigue effect), maar voor producten die ontworpen zijn om een beperkte levensduur te hebben maakt dat niet genoeg uit, want voor een telefoon die max 8 jaar mee gaat spelen die eigenschappen eigenlijk geen rol.
TL;DR: kosten en klimaat claims.
Launching containers into space
Mijn gok, er simpelweg niet over hebben.
Afgelopen jaren hebben ze titanium gepromoot, nu een stap terug naar alu is niet echt te promoten zou je zeggen. Uiteindelijk zal het voor vele niet echt uitmaken maar op de specsheet is het een downgrade.
Hier hetzelfde ‘probleem’. Kleine handen en deukje in de pink.Chamms schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:39:
[...]
ik houd de Iphone pro max nu een beetje tegen met mijn pink ( kleine handen denk ik haha ), hierdoor heb ik een deukje in mijn pink en vind ik het zwaar als ik even snel wat op de iphone wil kijken ipv tv ( bijv videoland ) denk dat het dan toch maar de gewone versie gaat worden.. ben benieuwd.
Ik overweeg nu ook zwaar om voor de 17 Pro te gaan ipv de Max. 6.3 inch zou toch groot genoeg moeten zijn.
Maar nog steeds fomo voor de Max hoor 😂
Ik vind het ook maar lelijk. Maar goed, renders zijn vaak lelijker dan het eindproduct. En wie weet heeft Apple een goede verklaring voor de brede bumps.Saven schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:36:
[...]
Echt mega lelijk naar mijn mening, ziet er uit als een dertien in een dozijn goedkope Android-telefoon met die plastic cut out.
Vond 3x beter dan 5x, dus hopelijk gaan ze van 3-8x variabele zoom ipv 5-8x.
Optische variabele zoom? Als in een zoomlens?matthijst schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:03:
Benieuwd naar die zoom op de Pro Max.
Ja dat was t gerucht toch?Mog schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:05:
[...]
Optische variabele zoom? Als in een zoomlens?
8x optical zoom: The upgraded Telephoto lens on Apple's iPhone 17 Pro models may have up to 8× optical zoom, compared to up to 5× optical zoom on the iPhone 16 Pro models. The lens would need to move, allowing for continuous optical zoom at various focal lengths. This could explain why the iPhone 17 Pro models have larger rear camera bumps compared to previous models – the parts that allow the lens to move could be housed inside the middle of the camera bump, in the area between the lenses and the LED flash, rear microphone, and LiDAR Scanner.
[ Voor 59% gewijzigd door matthijst op 09-09-2025 15:06 ]
Ik ook! Daarnaast vond ik onderstaande artikel van Tweakers vorige maand al redelijk voorbarig:matthijst schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:03:
Benieuwd naar die zoom op de Pro Max.
review: Minder zoom, scherpere foto’s: waarom 10x-zoom uit smartphones verdwijnt
Hierin werd beweerd dat volgens de geruchten de iPhone 17 terug naar 3.5x zou gaan, wat ik zo niet kon vinden.
Ik had geen idee. Dit is serieus vet.matthijst schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:06:
[...]
Ja dat was t gerucht toch?
8x optical zoom: The upgraded Telephoto lens on Apple's iPhone 17 Pro models may have up to 8× optical zoom, compared to up to 5× optical zoom on the iPhone 16 Pro models. The lens would need to move, allowing for continuous optical zoom at various focal lengths. This could explain why the iPhone 17 Pro models have larger rear camera bumps compared to previous models – the parts that allow the lens to move could be housed inside the middle of the camera bump, in the area between the lenses and the LED flash, rear microphone, and LiDAR Scanner.
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.