[Apple Event] Awe dropping, 9 september 2025 om 19:00

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 62.112 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:17
Mede-auteurs:
  • Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:28

mprkooij

Introductie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV5P5m8qiksajSw6GNQecUM8MXo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PEIE1eb9ozIi1JJ3Ztm6FUbF.jpg?f=user_large
Apple heeft zojuist het Apple Event aangekondigd voor dinsdag 9 september om 19:00 Nederlandse tijd. De aankondigingen zijn van tevoren opgenomen, maar er is wel een publiek aanwezig in Cupertino, de rest kan mee kijken via de Apple website, waarop ook andere details zijn te vinden.

Apple zendt het Apple Event live uit via de eigen website, maar ook via YouTube en de Apple TV app.

Verwachtingen

iPhone 17-serie
De verwachting is vrijwel zeker dat Apple de iPhone 17-serie aan zal kondigen. Dit jaar gaat er voor het eerst in jaren weer iets veranderen aan de line-up. De bekende iPhone Plus-variant zal verdwijnen. In plaats daarvan verwachten we dat Apple de iPhone 17, iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro en iPhone 17 Pro Max aan zal kondigen.
  • Mogelijk groter met 6,3 inch display
  • Ondersteuning voor ProMotion
  • Verbeterde camera aan de voor- en achterkant
  • Nieuw ontwerp
  • Snellere A19-chip met ondersteuning voor Apple Intelligence
  • Mogelijk eigen wifi of 5G-chip uit de stal van Apple zelf
  • Verwachte startprijs: vanaf 1019 euro
  • Verwachte verkoopdatum: 12 september pre-order, 19 september levering
iPhone 17 Pro en iPhone 17 Pro Max
  • Pro: 6,3 inch OLED-display met ProMotion en always-on
  • Vernieuwd design aan de achterkant
  • Mogelijk kleiner Dynamic Island
  • Krachtige A19 Pro-chip met ondersteuning voor Apple Intelligence
  • Meer RAM-geheugen
  • Eigen modem/wifi-chip van Apple zelf
  • Verwachte startprijs: vanaf 1279 euro
iPhone 17 Air
Dit jaar introduceert Apple mogelijk iets nieuws: de iPhone 17 Air. Dit zal het dunste toestel ooit worden. Een compleet nieuw model, dat de Plus-modellen zal vervangen.
  • Dunste iPhone ooit
  • Titanium behuizing
  • Enkele 48-megapixelcamera aan de achterkant en 24 megapixel selfiecamera
  • 6,6 inch OLED-display
  • Meer RAM-geheugen
  • ProMotion met 120Hz beeldverversing
  • A19-chip met betere prestaties
  • Verwachte startprijs: vanaf 1119 euro
Apple Watch Series 11
De verwachting is dat Apple ook de Apple Watch niet over zal slaan en dit jaar de Apple Wtch Series 11 zal aankondigen. Qua ontwerp zal er weinig veranderen, maar mogelijk zijn er wel nieuwe kleuren in aantocht. Verder wordt het toestel voorzien van een snellere S11-chip. Het Cellular-model zal mogelijk 5G gaan ondersteunen en er komen mogelijk nieuwe gezondheidsfuncties.
  • Nieuwe chip
  • Mogelijk andere kleuren
  • In aluminium en titanium
Verwachte releasedatum: 19 september
Prijs: Aluminium vanaf 449 euro
Apple Watch Ultra 3
Uiteraard staat er ook weer een opvolger voor de Apple Watch Ultra 2 klaar, in de vorm van de Apple Watch Ultra 3. De behuizing zal van titanium gemaakt zijn en is gericht op een sportief publiek. Mogelijk wordt het display groter en komen er nieuwe kleuren.
  • Formaat: 49 mm
  • Mogelijk lichter in gewicht dan zijn voorganger
  • Mogelijk donkere kleurstelling
Verwachte releasedatum: 19 september
Prijs: 899 EUR
Apple Watch SE
Het is twee jaar geleden dat de Apple Watch SE uitkwam. We zijn dus wel toe aan een nieuwe versie en dat zal de Apple Watch SE 2025 worden. Mogelijk krijgt dit model een snellere S10-processor voor het lokaal verwerken van Siri opdrachten. Er komt een nieuw formaat van 41mm en 45mm, vergelijkbaar met de Series 7 tot en met 9.

Verder zal Apple ook de iPad en iPad Air 2023 introduceren. Het gaat dan ook hier om een snellere processor, verbeterde camera en ondersteuning voor Bluetooth 5.3 en Wifi 6E. Mogelijk wordt ook de opslagcapaciteit veranderd.
  • Snellere S10-processor
  • Plastic behuizing
  • Nieuw formaat: 41 mm en 45 mm
  • Aankondiging verwacht op 9 september 2022
  • Release: later in september 2025
Overige producten
Er gaan ook al een tijdje geruchten over de komst van nieuwe AirPods Pro, een nieuwe Apple TV 4K en een 4K en een vernieuwde HomePod Mini.
Krijgen we nieuwe Macs?
Nee, in september worden er meestal geen Macs aangekondigd. Dit volgt mogelijk later in een apart evenement, of middels persberichten.
Software updates
Apple zal binnenkort ook het de nieuwste besturingssystemen aankondigen, die allemaal eindigen met '26'. Apple trekt dit jaar alle versienummers gelijk en dat geldt ook voor de ontwerptaal. Apple introduceert een glasachtig ontwerp, dat het Liquid Glass noemt. Deze ontwerptaal is op alle toestellen terug te zien, behalve op visionOS.

Poll: Ga jij de iPhone 17 kopen?
Ja, iPhone 17
Ja, iPhone 17 Plus
Ja, iPhone 17 Pro
Ja, iPhone 17 Pro Max
Nee, ik houd het bij de iPhone 16
Nee, ik houd mijn oudere iPhone
Nee, ik stap over naar Android
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407208&layout=1
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 255% gewijzigd door Donstil op 07-09-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
Woehoe. Present!

Ik ben eventueel in de markt voor een nieuwe Ultra en AirPods Pro 3 mits de veranderingen wel echt wat toevoegen.
Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:12:
[...]

Is het gerucht niet dat het scherm ietsje groter wordt en er pas volgend jaar een design refresh komt?

Zou wat mij betreft prima zijn, ik heb de Ultra 1 en er is eigenlijk niets waarvan ik nu denk “daarvoor moet ik een andere”, als het idd alleen een iets dunnere scherm bezel is dan ga ik lekker nog een jaartje door.
Als het idd alleen een kleinere bezel is dan verkoop ik wellicht mijn Ultra 1 en schaf ik een zwarte Ultra 2 aan.

[ Voor 95% gewijzigd door hk12nl op 26-08-2025 20:27 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:16
2 weken geduld hebben :)

In de markt voor een 17 Pro vermoedelijk, afhankelijk van het gewicht van het toestel.

[ Voor 65% gewijzigd door TNSN op 26-08-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah Nice, dan ben ik weer terug in het land.
Ben benieuwd of de lancering dan 19 of 26 is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:28
Hulde! Mooi topic. Ben benieuwd weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Spannend weer! Net topic btw…

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

🙋‍♂️

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen opties voor oudere iPhones?

Mijn 15 Pro doet het op zich nog prima, ben dus benieuwd of het echt heel spannend wordt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:38:
[...]

Mijn 15 Pro doet het op zich nog prima, ben dus benieuwd of het echt heel spannend wordt.
Misschien had ik dat er neer moeten zetten. Nou ja, de poll is er nu al. :’)

Edit: ik vervang hem wel even.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 26-08-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:39:
[...]

Misschien had ik dat er neer moeten zetten. Nou ja, de poll is er nu al. :’)

Edit: ik vervang hem wel even.
Ben benieuwd of de poll het überhaupt doet, heb dit al een paar keer eerder gehad en gemeld dat de resultaten niet worden bijgewerkt op het forum.

Poll resultaten niet zichbaar

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 26-08-2025 20:43 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21

JB

Cédric roelt!

Greatsword schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:38:
[...]

Hier vooral upgraden ivm de 3x naar 8x zoom waarbij ik de fotoknop ook wel ideaal vind.

Instapper zou 256GB moeten zijn bij de Pro, dus da’s ook meer dan genoeg icm iCloud.

Helaas wel weer groter dan de 15 Pro en nog steeds geen Mini Pro. Daarentegen een Air waar ik niks mee kan. Zie ze nu al krom worden :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Sowieso in de markt voor een nieuwe iPhone, sinds de 6 altijd het plus model en later de pro max gehad, nu wel erg benieuwd naar de vermeende Air. Mochten de specs tegenover de pro max erg tegenvallen dan wordt het weer ouderwets een Pro Max.

Wil sws niet inleveren op:

- Always on
- 120Hz
- kwaliteit vh scherm

Iets mindere batterij kan ik tot op zekere hoogte mee leven, camera ook tot op zekere hoogte. Rest vd specs wacht ik af

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah! De datums zijn bekend. Wij stappen (na een jaar geskipped te hebben ivm kopen van een nieuw huis) ook weer eens over, naar de 17 Pro en de 17 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Ik hou het nog minimaal een jaartje uit met mijn 13 pro. Tot nu toe nog geen reden waarom ik zou willen upgraden.

Ik ben wel benieuwd of ze nou eindelijk de gewone iPhone naar de 120hz schermen gaan brengen. Ook ben ik benieuwd of er nog iets. bijzonders is met die plattere/lichtere iPhone camera lens. Want als die in feite dezelfde camera heeft als de gewone iPhone maar dan zonder wide angle dan word ik daar niet enthousiast van. Terwijl ik best graag een iPhone wil die niet als een baksteen aanvoelt zoals mijn pro.
Heel enthousiast word ik ook nog niet van de nieuwe vorm van dat m.i. al teveel uitstekende camera eiland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dit jaar misschien voor het eerst géén upgrade als de iPhone 17 Air tegen gaat vallen. Mijn iPhone 16 Pro is nog als nieuw en heeft niets te klagen. Met iOS 26 voelt het vast sowieso weer fris aan.

Maar goed: dit zeg ik elk jaar. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:27:
Dit jaar misschien voor het eerst géén upgrade als de iPhone 17 Air tegen gaat vallen. Mijn iPhone 16 Pro is nog als nieuw en heeft niets te klagen. Met iOS 26 voelt het vast sowieso weer fris aan.

Haha hier ook, moet zeggen dat de nieuwe Pixels ook wel erg aanlokkelijk zijn, zeker nu met MagSafe ... maar ben erg benieuwd naar de aankondigingen van Apple!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:55
iPhone is bij mij niet aan de beurt. De 16 Pro Max kan nog wel aantal jaar mee. Maar ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen met de Apple Watch Ultra.

Nu sinds release een Apple Watch Ultra 1, maar weet nog niet of ik hem ga vervangen, hangt erg af met wat ze nu gaan komen. Iets groter scherm met dunnere bezels is wel prima, maar hoop dat ze eens een stap gaan maken met die batterij. Maar dat zal wel wishful thinking zijn. Misschien toch ook weer eens met een schuin oog naar Garmin kijken, wat die nu hebben en of er mogelijk nog nieuwe dingen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:46

Cordon

Lievelings jankert

Ben benieuwd naar de iPhones, heb de 15 Pro Max nu, maar een nieuwe is ook wel leuk. (plus mijne is zo vaak op de grond gepleurd, dat er meer krassen in zitten dan een gemiddelde bejaarde). :P

17 Pro Max lijkt mij wel wat, of een Air, als die zo boeiend zou zijn als dat ze zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Zoals ik de geruchten gevolgd heb zal de iPhone Air vooral inleveren op accu capaciteit. Ik ben dan bang dat dat gecompenseerd wordt met tragere soc of verder onderdrukte prestaties.
Natuurlijk eerst wat reviews afwachten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Present uiteraard!
Huidige 16 Pro is alweer besproken / gereserveerd dus klaar voor de 17 Pro.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 12:25
SirLenncelot schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:24:
Zoals ik de geruchten gevolgd heb zal de iPhone Air vooral inleveren op accu capaciteit.
Het is ook wel relatief. De geruchten spreken van een capaciteit iets groter dan de iPhone 12 had. Die was niet slecht maar we zijn de jaren erna gewoon verwend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Het is ook wel relatief. De geruchten spreken van een capaciteit iets groter dan de iPhone 12 had. Die was niet slecht maar we zijn de jaren erna gewoon verwend :)
Met een groter scherm, toch wel een energievreter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:56

rammes

koekebakker 1e klas

hier gaat de iphone 13 ook vervangen worden, tijd om het laatste niet-usb-c apparaat te vervangen. Alleen daarom al. Maar inmiddels ben ik ook wel toe aan een betere camera en kijk ik wel uit naar het snellere scherm. Dus ik bestel vanaf dag 1 en dat is de eerste keer voorheen altijd ergens halverwege het jaar.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik kijk vooral mee deze keer.... :+

Morgen komt mijn nieuwe Google Pixel 10 Pro binnen.
Als dat niks gaat worden, dan wellicht de iPhone 17 Air, naar dit nieuwe model kijk ik het meeste uit
@Dennisweb keurige topic! :Y

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 27-08-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
THE_BASE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:27:

Herkenbaar. Moet zeggen dat ik dat ook altijd zeg, maar alleen vorig jaar heb ik de overstap niet gemaakt en had niet echt het idee (het afgelopen jaar) dat ik veel gemist heb. Gelukkig had de 15 Pro Max wel ondersteuning voor Apple Intelligence....anders had ik zeker het gevoel gehad dat ik iets zou missen, al valt dat ook wel weer mee natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
_Bailey_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:32:
ik kijk vooral mee deze keer.... :+

Morgen komt mijn nieuwe Google Pixel 10 Pro binnen.
Als dat niks gaat worden, dan wellicht de iPhone 17 Air, naar dit nieuwe model kijk ik het meeste uit
@Dennisweb keurige topic! :Y
Dank!

Overigens is de Pixel 10 Pro ook prima, het is een beetje de iPhone onder Android. Naast de iPhone 16 Pro Max heb ik een Pixel 9 Pro XL en ik ben er zeker wel blij mee. Mooi scherm. Schiet mooie plaatjes. Heb het laatst eens getest in Praag. De interface is wel een beetje anders. Wordt wel een dingetje als je graag foto's in Lightroom bewerkt of heftig gamet, dat vinden die toestellen niet zo leuk.

Zelf in de markt voor de iPhone 17 Pro Max, maar ik houd de Pixel er ook bij. Ten eerste voor het ontwikkelen van apps en ten tweede voor de Ménière-dagen, wanneer ik niet echt naar Liquid Glass kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Zelf nu een iphone 15 pro, twijfel of ik wacht op de 17 of naar android ga, vind de s25 ultra ook erg dik.. wordt nog niet heel warm van dat liquid glass en verder vallen de vernieuwinge me op een of andere manier altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
PrimusIP schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:02:
Ik hou het nog minimaal een jaartje uit met mijn 13 pro. Tot nu toe nog geen reden waarom ik zou willen upgraden.

Ik ben wel benieuwd of ze nou eindelijk de gewone iPhone naar de 120hz schermen gaan brengen. Ook ben ik benieuwd of er nog iets. bijzonders is met die plattere/lichtere iPhone camera lens. Want als die in feite dezelfde camera heeft als de gewone iPhone maar dan zonder wide angle dan word ik daar niet enthousiast van. Terwijl ik best graag een iPhone wil die niet als een baksteen aanvoelt zoals mijn pro.
Heel enthousiast word ik ook nog niet van de nieuwe vorm van dat m.i. al teveel uitstekende camera eiland.
Ja, dat snap ik ook niet. Het eiland is nu over de hele breedte, maar de camera's zitten nog steeds aan de linkerkant (van achteren gezien) dus wiebelt de telefoon nog steeds. Had dan ook de lenzen over de breedte verdeeld.

Deze keer stap ik ws. niet over, ben nog super tevreden met mijn 16 Pro Max, vind het ook niet echt de moeite van het upgraden waard (helaas weer geen paarse) en de wederom hogere prijzen helpen daar ook niet echt bij... :X
Maar blijf het topic wel volgen uit interesse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Misschien dat ze wel hun eigen chip erin doen, net zoals bij de 16e nu hebben gedaan(Zelfde of een iets verbeterde versie al).
Die is op papier toch wel wat zuiniger met verbruik, en goed ik heb hem als werk toestel. En de accu doet het best goed merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:29:
Misschien dat ze wel hun eigen chip erin doen, net zoals bij de 16e nu hebben gedaan(Zelfde of een iets verbeterde versie al).
Die is op papier toch wel wat zuiniger met verbruik, en goed ik heb hem als werk toestel. En de accu doet het best goed merk ik.
Ik vind de batterij van de 16 Pro Max in ieder geval super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tranquility schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Ik vind de batterij van de 16 Pro Max in ieder geval super.
Daar zit geen eigen chip van apple in, die zit alleen in de 16e van afgelopen maart :).
Maar de batterij van de 16pm is ook niet verkeerd nee.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-08-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:16:
Daar zit geen eigen chip van apple in, die zit alleen in de 16e van afgelopen maart :).
Maar de batterij van de 16pm is ook niet verkeerd nee.
Haha, ik dacht dat het een typvautje was die e achter 16. Ik wist niet eens van het bestaan van een 16e... _O-
Maar er zit toch geen chip in een batterij?

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 27-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tranquility schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Haha, ik dacht dat het een typvautje was die e achter 16. Ik wist niet eens van het bestaan van een 16e... _O-
Maar er zit toch geen chip in een batterij?
Gok dat ie de GSM modem bedoeld, welke in de iPhone 16e de C1 van Apple is in plaats van Qualcomm zoals in andere iPhones :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:54
Hier wellicht de overstap van mijn Watch 8 naar de Ultra 3, mits de lange geruchten over wel/niet een bloeddrukmeter toch blijken te kloppen. Anders zijn er wat mij betreft te weinig nieuwe functies boven de Ultra’s van 2-3 jaar geleden.

Ben bang dat het volgend jaar wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daedalus schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Gok dat ie de GSM modem bedoeld, welke in de iPhone 16e de C1 van Apple is in plaats van Qualcomm zoals in andere iPhones :)
Bedoelde ik inderdaad de c1 modem in de 16e :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jixreme schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:15:
Hier wellicht de overstap van mijn Watch 8 naar de Ultra 3, mits de lange geruchten over wel/niet een bloeddrukmeter toch blijken te kloppen. Anders zijn er wat mij betreft te weinig nieuwe functies boven de Ultra’s van 2-3 jaar geleden.

Dat snap ik op zich nog wel, ken iemand die zelfs nog op een ouder model dan de 8 zit.
Hij zegt nee watch kan wel nog een jaar mee, want laatste jaren zijn er eigenlijk weinig echte vernieuwingen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:54
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:22:
[...]

Dat snap ik op zich nog wel, ken iemand die zelfs nog op een ouder model dan de 8 zit.
Hij zegt nee watch kan wel nog een jaar mee, want laatste jaren zijn er eigenlijk weinig echte vernieuwingen geweest.
Ja eens met je kennis! De 8 is wat mij betreft ook zeker nog prima. De batterij gaat ook nog anderhalve dag mee (AoD uit, weinig notificaties). Wel vervelend om dagelijks rekening te moeten houden met het laden, vandaar mede de interesse in de Ultra. Maar als bij de Ultra 3 de chip ook vrij weinig verandert van vorige watches, dan zal de Ultra 4 volgend jaar een grote knaller gaan worden met meer nieuwe functies en een nieuw design. Volgend jaar kopen is altijd beter. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:23
Jixreme schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:15:

Same, dit jaar weinig animo om te upgraden. Alleen als de bloeddrukmeter feature wordt toegevoegd overweeg ik het.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De Air lijkt me wel aardig, en die ga ik ook zeker in de gaten houden, maar als de batterij echt zo karig is, laat ik hem aan me voorbijgaan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jixreme schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Ja eens met je kennis! De 8 is wat mij betreft ook zeker nog prima. De batterij gaat ook nog anderhalve dag mee (AoD uit, weinig notificaties). Wel vervelend om dagelijks rekening te moeten houden met het laden, vandaar mede de interesse in de Ultra. Maar als bij de Ultra 3 de chip ook vrij weinig verandert van vorige watches, dan zal de Ultra 4 volgend jaar een grote knaller gaan worden met meer nieuwe functies en een nieuw design. Volgend jaar kopen is altijd beter. :+
Best mogelijk er volgend jaar geen Ultra4 komt, dat ze net hem een jaar overslaan :+ (Net als met de Ultra2).
Maar ja het dagelijks laden is wel vervelend, dat kan ik wel snappen. Dus wie weet op een goeie upgrade dit jaar :).

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-08-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Davidas schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Same, dit jaar weinig animo om te upgraden. Alleen als de bloeddrukmeter feature wordt toegevoegd overweeg ik het.
Aan logo op de apple site te zien(Die verkleurd zo van blauw naar oranje tot rood), lijkt het wel dat ze iets gaan aankondigen.
Maar dit kan net zo goed de airpods pro 3 zijn, met de thermometer functie(Waar ook al geruchten van waren).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-08-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:14
Ik denk dat ik dit jaar wederom niet zal upgraden. De 15 Pro Max voldoet nog meer dan goed. Heerlijk om niet meer mee te doen aan die door de tech bro’s gemaakte jaarlijkse gekte. Dat gezegd hebbende, mijn vrouw gaat van de 11 naar de 17 Pro of Air. Dus beetje meegenieten doe ik wel. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
Hier in de markt voor een Watch Ultra 3. Het Ultra model heeft me altijd al aangesproken, en vorig jaar stond ik op de rand van aankopen maar toch afgehaakt toen bleek dat het alleen een zwarte kleur op een bestaand model was.

Verder zei ik vorig jaar ook om bij de 15 Pro te blijven, en heb ik nu alsnog een 16 Pro in m'n handen. Dus over de iPhone doe ik braaf nog geen uitspraken. :+
Het Air model en geruchten over een foldable model volgend jaar maken wel hebberig moet ik bekennen.
Dat 'een iets betere camera + betere processor' elk jaar als vernieuwing begint wel een beetje tegen te staan.
Moet ook wel bekennen dat de action + camera knop nauwelijks (helaas) gebruikt worden hier. Iets met muscle memory enzo..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AntraXxX schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:19:

Het Air model en geruchten over een foldable model volgend jaar maken wel hebberig moet ik bekennen.
Zo die Fold moet ik ook hebben zeg, zou geweldig zijn als Apple dat ook eindelijk eens gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26
Ik weet het nog niet dit jaar (dat dacht ik vorig jaar :+ ). De 16 Pro is nog prima eigenlijk. Ik ben benieuwd hoeveel concessies er gedaan worden op de Air, die lijkt me wel interessant namelijk. Wat dunner en lichter, maar ik wil dan geen concessies doen op kwaliteit / batterij / scherm.

Wie weet ook hints naar een eventueel Fold, maar ik gok dat dat nog niks gaat worden dit jaar.

Zucht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

Zo die Fold moet ik ook hebben zeg, zou geweldig zijn als Apple dat ook eindelijk eens gaat doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15auNAKkkUzFLS7Kdyl1m62OKag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbLS1IEV0xEVLV4ApHTjmZ6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dit heb ik altijd een beetje met de Pixel Fold. Ik vind Pixels fijne toestellen, maar ronde schermen in een vierkant blok vind ik toch minder geslaagd. :+

Overigens had ik een Fold 7 besteld, maar die ga ik ongeopend retourneren. Spijtaankoop geweest. Zo’n smal scherm gaat niet bevallen, als je de iPhone 16 Pro Max gewend bent.

Misschien als Apple volgend jaar een foldable presenteert eens kijken. Apple is vaak wel laat met dit soort dingen, maar ze leveren wel vaak goede hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Dit heb ik altijd een beetje met de Pixel Fold. Ik vind Pixels fijne toestellen, maar ronde schermen in een vierkant blok vind ik toch minder geslaagd. :+

Overigens had ik een Fold 7 besteld, maar die ga ik ongeopend retourneren. Spijtaankoop geweest. Zo’n smal scherm gaat niet bevallen, als je de iPhone 16 Pro Max gewend bent.

Misschien als Apple volgend jaar een foldable presenteert eens kijken. Apple is vaak wel laat met dit soort dingen, maar ze leveren wel vaak goede hardware.
De Pixel Fold (2024) hier in de States even mee staan spelen en dat vond ik juist een toestel die Apple wel had mogen uitbrengen. Eigen Apple chip erin en Android eraf en verder geen andere wensen. Vond dat een heel fraai ding, ook fijn dat er niet een gigantisch buiten scherm op zit waardoor hij nog relatief compact is, het gerucht gaat dat Apple hierin voor een 5,5” gaat en dat bevalt mij i.c.m. een foldable juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha de eerste jaren van de Android folds waren wel een beetje zo, elke Chinese copy cat moest er een uitbrengen en deed het min of meer zo, plus nagenoeg niet nadenken over de software en het de markt op poepen.

Ik hoop dat Apple die fase intern heeft gehad en wij gewoon een product krijgen wat in lijn is met de Pixel Fold 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:20
4acesNL schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:10:
Ik denk dat ik dit jaar wederom niet zal upgraden. De 15 Pro Max voldoet nog meer dan goed. Heerlijk om niet meer mee te doen aan die door de tech bro’s gemaakte jaarlijkse gekte. Dat gezegd hebbende, mijn vrouw gaat van de 11 naar de 17 Pro of Air. Dus beetje meegenieten doe ik wel. 😊
Ik heb de 14 Pro Max en denk ook niet te gaan upgraden, maar meegenieten gaan we natuurlijk wel doen! Leukste aan nieuwe iPhones is immers tijdens de presentatie slowchatten in dit topic :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43
Ik heb dit jaar mijn zinnen gezet op de AirPods Pro 3. Ik hoop heel erg dat deze aangekondigd worden. Mijn pro’s van de eerste generatie beginnen nu echt af te takelen. Stiekem hoop ik ook op een nieuwe generatie AirPods Max maar ik denk niet dat die gaan komen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:41:
[...]

De Pixel Fold (2024) hier in de States even mee staan spelen en dat vond ik juist een toestel die Apple wel had mogen uitbrengen. Eigen Apple chip erin en Android eraf en verder geen andere wensen. Vond dat een heel fraai ding, ook fijn dat er niet een gigantisch buiten scherm op zit waardoor hij nog relatief compact is, het gerucht gaat dat Apple hierin voor een 5,5” gaat en dat bevalt mij i.c.m. een foldable juist wel.
Ik heb de pixel nog niet van dichtbij gezien maar pas wel die nieuwste van Samsung in de hand gehad. Dan kijk ik naar die vouwlijn en dacht wel meteen: dit gaat Apple echt niet zo uit brengen…. Ben benieuwd welke oplossing Apple ervoor heeft. Ik hoop iets van 2 losse schermen die naadloos tegen elkaar komen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Knoezelbos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:11:
Ik heb dit jaar mijn zinnen gezet op de AirPods Pro 3. Ik hoop heel erg dat deze aangekondigd worden. Mijn pro’s van de eerste generatie beginnen nu echt af te takelen. Stiekem hoop ik ook op een nieuwe generatie AirPods Max maar ik denk niet dat die gaan komen.
Begin deze maand zijn mijn AirPods Pro 2 gejat. Dus ik hoop ook ineens heel erg op AirPods Pro 3 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Ik heb de pixel nog niet van dichtbij gezien maar pas wel die nieuwste van Samsung in de hand gehad. Dan kijk ik naar die vouwlijn en dacht wel meteen: dit gaat Apple echt niet zo uit brengen…. Ben benieuwd welke oplossing Apple ervoor heeft. Ik hoop iets van 2 losse schermen die naadloos tegen elkaar komen o.i.d.
Ben benieuwd. De geruchten gaan dat ze er iets op gevonden hebben.

Al vond ik het idee van de Microsoft Duo zo slecht nog niet. De uitwerking was natuurlijk weer ruk maar het idee erachter was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Dan kijk je wel echt met fanboy oogkleppen .. dit gaat Apple echt niet zo uitbrengen haha het is een foldable he je zult voorlopig altijd nog een crease zien.. Apple loopt enorm achter met hún ontwikkelingen tov Samsung, kijk alleen al naar de variaties in modellen en dan nog niet te spreken over de ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Ben benieuwd. De geruchten gaan dat ze er iets op gevonden hebben.

Al vond ik het idee van de Microsoft Duo zo slecht nog niet. De uitwerking was natuurlijk weer ruk maar het idee erachter was goed.
Ja, het mooie is dat Samsung Displays er iets op gevonden heeft. Voor Apple wel te verstaan haha. Daar schijnen ze de productie onder te hebben gebracht voor de foldable iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Ja, het mooie is dat Samsung er iets op gevonden heeft. Voor Apple wel te verstaan haha. Daar schijnen ze de productie onder te hebben gebracht voor de foldable iPhone.
Ja daar ben ik ook wel echt benieuwd naar.

Al is het in gebruik wel te verwaarlozen, als het scherm aan is en je hebt hem in je hand dan zie je het eigenlijk niet zo. Kijk je “schuin” met iemand mee dan is het veel zichtbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Ja daar ben ik ook wel echt benieuwd naar.

Al is het in gebruik wel te verwaarlozen, als het scherm aan is en je hebt hem in je hand dan zie je het eigenlijk niet zo. Kijk je “schuin” met iemand mee dan is het veel zichtbaarder.
Welja, je weet gewoon dat je er iets van gaat zien. Dat ijs heeft Samsung ed al voor Apple gebroken. Er is nu veel minder kritiek op te geven, want je weet dat het een detail van een vouwbaar scherm is.

Dat wachten van Apple is toch weer slim geweest ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Vegetto schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Dan kijk je wel echt met fanboy oogkleppen .. dit gaat Apple echt niet zo uitbrengen haha het is een foldable he je zult voorlopig altijd nog een crease zien.. Apple loopt enorm achter met hún ontwikkelingen tov Samsung, kijk alleen al naar de variaties in modellen en dan nog niet te spreken over de ai
Samsung Displays schijnt echt iets te maken voor Apple wat anderen nog niet hebben. En ja, je hebt hier te maken met fanboys van Apple. Niet heel vreemd vind ik dat. Ik ga ook niet zitten posten in een VW topic als o.a. MB fan. Kan me geen reet interesseren wat ze daar bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Zeker loopt Apple achter, dat zal niemand ontkennen. Maar wel bewust achter lopen omdat de techniek nog niet Apple-waardig is.
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:11:
[...]
Zeker waar, open geklapt zag het er heel netjes uit op de Samsung. Maar die was pas een paar dagen oud, ik ben bang dat het er na een tijdje wel anders uit ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Goh, raar he in dit topic…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:16:
Zeker waar, open geklapt zag het er heel netjes uit op de Samsung. Maar die was pas een paar dagen oud, ik ben bang dat het er na een tijdje wel anders uit ziet.
Ja daar ben ik dan ook altijd wel benieuwd naar. Apple care zal (wederom) geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:27:
[...]
Ja daar ben ik dan ook altijd wel benieuwd naar. Apple care zal (wederom) geen overbodige luxe zijn.
Nou, juist AC+ is een reden denk ik om met iets heel goeds te komen anders gaat het ze flink geld kosten :)

Maar geloof nog niet dat ik een persoonlijke usercase heb voor een Fold. Een Flip (heten die zo?) zou ik dan weer wél meteen willen hebben. Maar dan wel eentje die ingeklapt net zo dik is als een Pro nu, want degenen die nu op de markt zijn vind ik ingeklapt weer zo dik dat je er qua cm3 niets mee op schiet in de broekzak. Maar die zal voorlopig nog wel niet op de planning staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:34:
[...]
Maar geloof nog niet dat ik een persoonlijke usercase heb voor een Fold.
Enige dat ik zo kan bedenken is dat het soms handig kan zijn om twee apps in split te openen. Maar dat zou voor mij de meerprijs niet verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:20
De Fold komt toch pas volgend jaar?
Lijkt me wel echt geweldig voor studieboeken. Zitten tegenwoordig vol met hoge resolutie kleurenafbeeldingen en vaak zijn ook animaties beschikbaar. Lessen/lezingen op de ene helft en notities maken op de andere lijkt me ook erg makkelijk.
Maar ik ga zelf niet voor een eerste versie. Ik kijk met de iPhone 20 wel of ik voor de glazen anniversary edition ga die in de geruchtenmolen rondgaat of dan een meer uitgekristalliseerde versie van de Fold kies.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Is al bekend of de iPad Pro M5 ook verwacht wordt?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:59
Zoals ik het zie: de max zal overduidelijk de beste phone zijn.

De pro is goed voor mensen die mss ietsje kleinere handen hebben en die net dat tikkeltje minder veeleisend zijn.

De Air: 1 camera maar? Kleine batterij? Maar wel met hele goede specs?
Dan vrees ik toch wel wat voor de batterijduur. De S25 edge zou ook zo zijn, slechte batterijduur als je er vaak mee bezig bent, mag je iedere dag soms 2 keer gaan opladen, toch niet leuk zoiets? Ik heb het zelf voorgehad jaren geleden met een s21 ofzo het was, was snel plat en al zeker op 4G , nog erger.

Soit: iedereen koppt wat die wil maar ik weet dat nadoen x tal mensen die al dat geld hebben gegeven er spijt van hebben.

Apple Fold volgend jaar? Hoeveel gaat dat niet kosten? Ikzelf heb de fold5 gehad & ik miste mijne gewone smartphone. Dat is meer een luxe product voor thuis en te duur ook want heeft niet in alles de beste specs en je betaald er wel meer voor. Batterijduur slinkt redelijk snel als je het open grbruikte wat niet abnormaal is natuurlijk. Als je het opendoet een fold dan is het natuurlijk heel leuk & genieten, laar in een winkel ga je het voorscherm gebruiken & daar knelde het schoentje voor mij, met cover rond, ik botste steeds met mijne duim er tegen, zeer irritant, ik kon bepaalde handelingen wat moeilijker doen ook. Scherm was toen ook te smal.
Er zullen mensen zijn die het als maintoestel gebruiken maar heel wat gaan wel opmerken dat een gewone smartphone voor dagelijks gebruik en als je van huis bent toch nog net wat leuker is. Maar ik hou er ook van ze maar ik ben helaas zo rijk niet om een max te kopen + nog eens een fold erbij, teveel andere kosten & rekeningen te betalen, helaas, nadeel als je alleen woont zeker? ;/.

Voor de rest: deze upgrade lijkt me toch groter te zijn dan de vorige jaren & ik vindt de achterkant wel leuk gedaan en het oranje kleur vindk ook mooi.

Hopelijk is de notch wat kleiner, daar zou nog twijfel over zijn maar hopelijk maakten ze de notch beetje kleiner, is wat te groot nu.
Ik heb jarenlang samsung gehad, nu ga ik even terug naar de iPhone en we zien wel.

Kleine opmerking over de pixel 10 phone, zie net video vs de S25 ultra, die processor bij pixel blijft toch flink achterop hinken, bij bv het renderen was die pixel heel traag.

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 29-08-2025 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Vegetto schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:35:
Zelf nu een iphone 15 pro, twijfel of ik wacht op de 17 of naar android ga, vind de s25 ultra ook erg dik.. wordt nog niet heel warm van dat liquid glass en verder vallen de vernieuwinge me op een of andere manier altijd tegen.
S25 ultra is een top phone, toch zal ik iedereen aanraden om te wachten tot de S26 ultra, de camera's bij de S25 ultra moeten ook eens aangepakt worden, best dan wachten op de S26 ultra. Just my opinion. :).
Uiteraard zijn de max/ultra modellen altijd het beste, vooral voor betere zoom te hebben. Jij zal de keuze moeten maken. Veel succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:19
Iemand al opgevallen dat als je naar https://www.apple.com/ surft en je vinger over de Apple afbeelding van de aankondiging beweegt het lijkt dat het logo ter plaatse van je vinger warmte van je vinger detecteert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
z0bin schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:10:
Iemand al opgevallen dat als je naar https://www.apple.com/ surft en je vinger over de Apple afbeelding van de aankondiging beweegt het lijkt dat het logo ter plaatse van je vinger warmte van je vinger detecteert?
Nee. Cool gevonden!

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennisweb schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:15:

Overigens is de Pixel 10 Pro ook prima
De tweakers review was anders niet zo denderend…..

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Reetkeverke schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:53:
Zoals ik het zie: de max zal overduidelijk de beste phone zijn.

De pro is goed voor mensen die mss ietsje kleinere handen hebben en die net dat tikkeltje minder veeleisend zijn.

De Air: 1 camera maar? Kleine batterij? Maar wel met hele goede specs?
Dan vrees ik toch wel wat voor de batterijduur. De S25 edge zou ook zo zijn, slechte batterijduur als je er vaak mee bezig bent, mag je iedere dag sops 2 keer gaan opladen, toch nuet leuk zoiets? Ik heb het zelf voorgehad jaren geleden met een s21 ofzo het was, was snel plat en al zeker op 4G , nog erger.

Soit: iedereen koppt wat die wil maar ik weet dat nadoen x tal mensen die al dat geld hebben gegeven er spijt van hebben.

Apple Fold volgend jaar? Hoeveel gaat dat niet kosten? Ikzelf heb de fold5 gehad & ik miste mijne gewone smartphone. Dat is meer een luxe product voor thuis en te duur ook want heeft niet in alles de beste specs en je betaald er wel meer voor. Batterijduur slinkt redelijk snel als je het open grbruikte wat niet abnormaal is natuurlijk. Als je het opendoet een fold dan is het natuurlijk heel leuk & genieten, laar in een winkel ga je het voorscherm gebruiken & daar knelde het schoentje voor mij, met cover rond, ik botste steeds met mijne duim er tegen, zeer irritant, ik kon bepaalde handelingen wat moeilijker doen ook. Scherm was toen ook te smal.
Er zullen mensen zijn die het als maintoestel gebruiken maar heel wat gaan wel opmerken dat een gewone smartphone voor dagelijks gebruik en als je van huis bent toch nog net wat leuker is. Maar ik hou er ook van ze maar ik ben helaas zo rijk niet om een max te kopen + nog eens een fold erbij, teveel andere kosten & rekeningen te betalen, helaas, nadeel als je alleen woont zeker? ;/.

Voor de rest: deze upgrade lijkt me toch groter te zijn dan de vorige jaren & ik vindt de achterkant wel leuk gedaan en het oranje kleur vindk ook mooi.

Hopelijk is de notch wat kleiner, daar zou nog twijfel over zijn maar hopelijk maakten ze de notch beetje kleiner, is wat te groot nu.
Ik heb jarenlang samsung gehad, nu ga ik even terug naar de iPhone en we zien wel.

Kleine opmerking over de pixel 10 phone, zie net video vs de S25 ultra, die processor bij pixel blijft toch flink achterop hinken, bij bv het renderen was die pixel heel traag.
Keus tussen Pro en Pro Max is mi alleen een keus tussen grootte met meedragen en scherm plus accu. Ik kies bewust de Pro, omdat de Pro Max moeilijk mee te nemen is in mijn zak. En als het al lukt dan ziet het er echt verschrikkelijk slecht uit vwb de manier van aankleden. Dat vind ik met de Pro al. Ziet er niet uit in je broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:54:
Is al bekend of de iPad Pro M5 ook verwacht wordt?
Volgens de geruchten niet in dit event.
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:34:
[...]

Nou, juist AC+ is een reden denk ik om met iets heel goeds te komen anders gaat het ze flink geld kosten :)

Maar geloof nog niet dat ik een persoonlijke usercase heb voor een Fold. Een Flip (heten die zo?) zou ik dan weer wél meteen willen hebben. Maar dan wel eentje die ingeklapt net zo dik is als een Pro nu, want degenen die nu op de markt zijn vind ik ingeklapt weer zo dik dat je er qua cm3 niets mee op schiet in de broekzak. Maar die zal voorlopig nog wel niet op de planning staan…
Ja ik doe ook veel teams en mailen op mijn iPhone, meer dan op desktop zelfs.
Dus daar alleen lijkt het mij al wel fijn voor, en natuurlijk om GoT vol te kalken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Redondo1982 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:24:
[...]

Keus tussen Pro en Pro Max is mi alleen een keus tussen grootte met meedragen en scherm plus accu. Ik kies bewust de Pro, omdat de Pro Max moeilijk mee te nemen is in mijn zak. En als het al lukt dan ziet het er echt verschrikkelijk slecht uit vwb de manier van aankleden. Dat vind ik met de Pro al. Ziet er niet uit in je broek.
Eens.

Mijn handen zijn groot genoeg, maar ik heb mijn pro ook vaak genoeg in een broekzak. En hoewel niet ideaal so die met wat moeite met één hand te bedienen. En de pro vind ik eigenlijk al (te) zwaar genoeg. Het scherm vind ik verder groot genoeg. Groter scherm kijkt prettiger maar de iPhone wordt me dan toch echt te lomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Ample Energy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:50:
De Fold komt toch pas volgend jaar?
Lijkt me wel echt geweldig voor studieboeken. Zitten tegenwoordig vol met hoge resolutie kleurenafbeeldingen en vaak zijn ook animaties beschikbaar. Lessen/lezingen op de ene helft en notities maken op de andere lijkt me ook erg makkelijk.
Maar ik ga zelf niet voor een eerste versie. Ik kijk met de iPhone 20 wel of ik voor de glazen anniversary edition ga die in de geruchtenmolen rondgaat of dan een meer uitgekristalliseerde versie van de Fold kies.
Wat ik tot nu toe bij bijv. Samsung zie word ik niet enthousiast van die folds. Duur met teveel compromissen en een minder mooi scherm. Maar vooral ook dat het scherm nog steeds kwetsbaar is. En hoewel ze platter worden vind ik ze nog steeds lomp.
Wat dat betreft heb ik liever een gewone iPhone die juist platter wordt, maar vooral door niet dat camera eiland te hebben. Dat ding ijkt daarentegen juist erger te worden.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43

n3z

Ik mag weer updaten, dus ben erg benieuwd naar de 17 pro. Ook is het tijd om mijn serie 7 watch te vervangen. Accu gaat gewoon niet meer zolang mee.

Ben benieuwd hoe de 11 gaat zijn en anders de ultra 3. Alleen die laatste is vrij bulky met mijn smalle polsen.

• Carlos0_0
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Begin deze maand zijn mijn AirPods Pro 2 gejat. Dus ik hoop ook ineens heel erg op AirPods Pro 3 :+
Ik sta morgen weer op Schiphol, kan die persoon die jou oortjes heeft eens een draai om ze oren geven :+ .

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

n3z schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:33:
Ik mag weer updaten, dus ben erg benieuwd naar de 17 pro. Ook is het tijd om mijn serie 7 watch te vervangen. Accu gaat gewoon niet meer zolang mee.

Ben benieuwd hoe de 11 gaat zijn en anders de ultra 3. Alleen die laatste is vrij bulky met mijn smalle polsen.
Same here, ook mijn series 7 rvs die af en toe gewoon uitvalt ivm de batterij…

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik hoop dat de ultra iig nu wel een upgrade is qua hardware. Mijn Apple watch 6 is ook toe aan vervanging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Ik sta morgen weer op Schiphol, kan die persoon die jou oortjes heeft eens een draai om ze oren geven :+ .
Haha, nou helaas zijn ze sinds een week volledig offline. Dus de dief had geen Lightning kabeltje of heeft eieren voor zijn/haar geld gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Als je dan onderstaande verwachtingen leest voor de Ultra 3 dan springt de vernieuwing er nog niet uit wat mij betreft:
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-watch-ultra-3-functies/

Hieronder mijn afweging:+
#1 Satellietfunctie voor berichten => leuke gimmick maar voor mij niet interessant
#2 5G voor energiezuinigere verbinding => fijn je de watch met cellular gebruik want hij trekt hem nu best snel leeg.
#3 Nieuwe gezondheidsfunctie: bloeddruk meten => lijkt mij leuk om een paar keer te checken. Kan best waardevol zijn net als bijvoorbeeld de hartslagsensor, je gebruikt hem wellicht niet vaak maar toch wel handig voor om af en toe te checken.
#4 Verbeterd display => alleen de hogere verversingsgraad vind ik een leuke extra optie. Ik ben Alway On fan dus dit brengt het geheel weer een stukje dichterbij een echt horloge.
#5 Nieuwe snellere chip (voor mogelijke AI-functies) => interessant maar in NL werkt de huidge AI van Apple nog niet eens lekker op de iPhone dus ik denk voor ons nog niet echt van toepassing.

Ben benieuwd wat er daadwerkelijk van waar is, als het horloge ook nog ietsiepietsie dunner is dan kies ik wellicht voor de Ultra 3. Anders ga ik denk ik opzoek naar een mooi geprijsde Ultra 2 zwart ter vervanging van mijn Ultra 1.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:54:
Als je dan onderstaande verwachtingen leest voor de Ultra 3 dan springt de vernieuwing er nog niet uit wat mij betreft:
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-watch-ultra-3-functies/

Hieronder mijn afweging:+
#1 Satellietfunctie voor berichten => leuke gimmick maar voor mij niet interessant
#2 5G voor energiezuinigere verbinding => fijn je de watch met cellular gebruik want hij trekt hem nu best snel leeg.
#3 Nieuwe gezondheidsfunctie: bloeddruk meten => lijkt mij leuk om een paar keer te checken. Kan best waardevol zijn net als bijvoorbeeld de hartslagsensor, je gebruikt hem wellicht niet vaak maar toch wel handig voor om af en toe te checken.
#4 Verbeterd display => alleen de hogere verversingsgraad vind ik een leuke extra optie. Ik ben Alway On fan dus dit brengt het geheel weer een stukje dichterbij een echt horloge.
#5 Nieuwe snellere chip (voor mogelijke AI-functies) => interessant maar in NL werkt de huidge AI van Apple nog niet eens lekker op de iPhone dus ik denk voor ons nog niet echt van toepassing.

Ben benieuwd wat er daadwerkelijk van waar is, als het horloge ook nog ietsiepietsie dunner is dan kies ik wellicht voor de Ultra 3. Anders ga ik denk ik opzoek naar een mooi geprijsde Ultra 2 zwart ter vervanging van mijn Ultra 1.
Voelt allemaal als “lekker nog een jaartje door met mijn huidige ultra”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik lees nu ook dat er steeds meer geruchten zijn dat alleen de 17 Pro Max de 8x zoom gaat krijgen en pas een jaar later ook de "normale" Pro...? Dat zou toch wel een grote tegenvaller zijn (voor mij) als dat klopt en dan begrijp ik niet zo goed waarom ze het design van de 17 Pro camerabump ook al aangepast hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:31:
Ik lees nu ook dat er steeds meer geruchten zijn dat alleen de 17 Pro Max de 8x zoom gaat krijgen en pas een jaar later ook de "normale" Pro...? Dat zou toch wel een grote tegenvaller zijn (voor mij) als dat klopt en dan begrijp ik niet zo goed waarom ze het design van de 17 Pro camerabump ook al aangepast hebben.
Elk jaar weer een andere wending: dan zit er weer een groter verschil tussen Pro en Pro Max (qua zoom) en een jaar later trekken ze het weer gelijk. Apple weet niet wat ze wil. Of juist heel goed.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:33:
[...]

Elk jaar weer een andere wending: dan zit er weer een groter verschil tussen Pro en Pro Max (qua zoom) en een jaar later trekken ze het weer gelijk. Apple weet niet wat ze wil. Of juist heel goed.
Ja dan blijft de vraag over; wat brengt de normale 17Pro dan voor nieuws tov de huidige 16Pro? Volgens mij niets, behalve een CPU?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
JB schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Ja dan blijft de vraag over; wat brengt de normale 17Pro dan voor nieuws tov de huidige 16Pro? Volgens mij niets, behalve een CPU?
Denk niet zo heel groot , net eens gekeken.
Mss meer ram?

Ik denk het verschil het grootst zal zijn en ze alles inzetten op de 17 max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Meer RAM, iets met de batterij, thermisch ontwerp zou een update krijgen, iets met de MagSafe anders, nieuw soort krasbestendige scherm, nieuw materiaal frame, andere kleurtjes.

Marja de laatste jaren is het verschil tussen generaties steeds kleiner geworden. Ik heb iPhone 3G, 5, 6s, 7 en 11 Pro privé gehad en iPhone 5s en 12 mini via werk daar zaten nogal wat grote verschillen steeds. Maar moet zeggen dat ik met de 11 Pro niet echt het gevoel heb dat ik grote dingen mis. Natuurlijk zijn er veel verschillen, maar typisch dat een toestel van 6 jaar oud helemaal niet oud aandoet.

Ik ben wel voornemens om dit jaar te upgraden, we hanteren een doorgeef systeem in ons gezin waar mijn vader graag mijn oude telefoon krijgt en hier nog een paar jaar mee door gaat. De 7 is nu zelfs voor zijn gebruik toch we traag geworden, de 11 Pro wordt voor hem een aanzienlijke upgrade. En dat toestel is nog smetteloos en ik heb recent de batterij nog vervangen.

Nu twijfel ik zelf tussen de Pro en Pro Max variant. Ik kijk vrij veel video op de telefoon en dan is het grotere scherm en iets betere accuduur natuurlijk mooi meegenomen. Met mijn handen en broekzakken zou het formaat geen probleem moeten zijn. Denk dat het vooral van de prijs van de toestellen afhangt welke keuze ik uiteindelijk maak. En of de meerprijs te verantwoorden is hangt dan weer af welke features daar extra voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier idem. Maar sinds de 13 Mini is het wel stil gevallen. Voor mij zou een Pro Mini de ultieme optie zijn, een Max is te groot en een normale Pro vind ik ook al lomp. Ik wil een goede camera, verder gebruik ik de telefoon als telefoon, niet voor film en andere zaken dus compactheid gaat hier voor.

Vanaf de 4S tot aan de 13 Mini elk jaar opgeschoven. De vrouw vond de 12 en 13 Mini te klein dus die is ook op een 11 Pro blijven steken en krijgt nu mijn 15 Pro waarbij de kroost een 11 Pro voor Xs mag swappen.

De 15Pro vorig jaar genomen ipv de 16Pro puur om wat jij ook aangeeft. Ik had me vooral heel erg verheugd op de 8x zoom, wat (voor mij) een grote upgrade is, dus hopelijk blijft er nog iets overeind qua vreugde :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Usual stuff: nieuwe processor, meer RAM, ander kleurtje. En het beste design ooit. Aan de achterkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:03
Het wordt weer eens tijd voor een upgrade😍
17 pro Max 256 GN zwart😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Iemand al een idee hoe die nieuwe band gaat werken?

https://www.bright.nl/nie...em_ucCIakz3knfMJA-E1d9FfA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5I7Kvfplngyk1nTEaM_Ifr7eo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXjqdoDbziv3iKsoPHOgLIaY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door rammes op 29-08-2025 20:17 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26
THE_BASE schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:50:
[...]

Usual stuff: nieuwe processor, meer RAM, ander kleurtje. En het beste design ooit. Aan de achterkant. :)
Klinkt als een reden om te upgraden maar weer :9

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Er komt een nieuw type scherm voor de pro’s dacht ik en natuurlijk het nieuwe design en de nieuwe kleuren.

Oftewel; prima voldoende :P

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 29-08-2025 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:53:
[...]
Er komt een nieuw type scherm voor de pro’s dacht ik en natuurlijk het nieuwe design en de nieuwe kleuren.

Oftewel; prima voldoende :P
Mand. Kleuren is al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:01:
[...]

Mand. Kleuren is al genoeg :)
Nummertje op de verpakking al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik upgrade alleen als het iPhone 26 wordt. Anders loop ik te veel achter met mijn iPhone 16 Pro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:33:
Ik upgrade alleen als het iPhone 26 wordt. Anders loop ik te veel achter met mijn iPhone 16 Pro. :+
Samsung heeft dat een paar jaar geleden gedaan. De nummers gelijk getrokken met het jaar, dus als Apple dat nu zou doen dan kan ik de reacties op de FrontPage wel raden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:39:
[...]

Samsung heeft dat een paar jaar geleden gedaan. De nummers gelijk getrokken met het jaar, dus als Apple dat nu zou doen dan kan ik de reacties op de FrontPage wel raden 8)7
Ach, dat kamp negeer ik al jaren volkomen. Dat kan ik overigens iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf9c38qHt9ahWWPmVdPKtm_WhcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ewprq9afiHag5jdlyBE6VGSS.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lijken wel echt te zijn, dan zal het gewoon 17 worden…. Al zou het bij de iPads niet gek zijn om jaartallen aan te gaan houden want die lineup nummering is écht geen touw aan vast te knopen…

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Dennisdn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:46:
[Afbeelding]

Deze lijken wel echt te zijn, dan zal het gewoon 17 worden…. Al zou het bij de iPads niet gek zijn om jaartallen aan te gaan houden want die lineup nummering is écht geen touw aan vast te knopen…
Een paarse????????? :o

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.