iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja ok, maar dan ook een paarse iphone17pro dat zou mooi zijn.
Ik zou het doen!
Ja die kleurtjes matchen helaas nooit aan de daadwerkelijke toestellen. Wat mij betreft mogen er ook wel wat meer kleurtjes komen in de Pro Line-up.rammes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:11:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja eens, ben blij dat ze daar blijven.THE_BASE schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Ach, dat kamp negeer ik al jaren volkomen. Dat kan ik overigens iedereen aanraden.
Volgens macrumors dit jaar ook blauw en oranje naast de zwart, wit, grijs optie geloof ik.Donstil schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:14:
[...]
Ja die kleurtjes matchen helaas nooit aan de daadwerkelijke toestellen. Wat mij betreft mogen er ook wel wat meer kleurtjes komen in de Pro Line-up.
https://www.macrumors.com...-17-lineup-color-options/
[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 29-08-2025 22:08 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ja die geruchten zijn wel heel stevig idd. Donkerblauwe pro zag er wel mooi uit, alleen die dummy kleuren zijn meestal niet zo heel accuraat dus even afwachten nog.SirLenncelot schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:05:
[...]
Volgens macrumors dit jaar ook blauw en oranje naast de zwart, wit, grijs optie geloof ik.
https://www.macrumors.com...-17-lineup-color-options/
Zelf zou ik het niet gek vinden wanneer de vermeende oranje iPhone, de oranje kleur zou krijgen van de action button zoals we die kennen op de Apple Watch Ultra.Donstil schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:35:
[...]
Ja die geruchten zijn wel heel stevig idd. Donkerblauwe pro zag er wel mooi uit, alleen die dummy kleuren zijn meestal niet zo heel accuraat dus even afwachten nog.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik verwacht het meer richting brons. In elk geval wel een kleur die ik zou overwegen.crazylegs schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:37:
[...]
Zelf zou ik het niet gek vinden wanneer de vermeende oranje iPhone, de oranje kleur zou krijgen van de action button zoals we die kennen op de Apple Watch Ultra.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat zou best wel cool zijn eigenlijk.crazylegs schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:37:
[...]
Zelf zou ik het niet gek vinden wanneer de vermeende oranje iPhone, de oranje kleur zou krijgen van de action button zoals we die kennen op de Apple Watch Ultra.
Alleen de dummy’s zitten er vaak naast met de daadwerkelijke kleur, dus zal wel minder oranje zijn als we nu denken.
Mocht er onverwacht een paarse 17 Pro Max komen dan zou ik er wel voor gaan. Maar de kleuren die nu aangekondigd zijn incl. die oranje? Meh...rammes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:11:
Smaken verschillen. Vind persoonlijk de oranje heel interessant. Maar zou zelf toch op een witte uitkomen mocht ik upgraden. Persoonlijk vind ik de natural titanium (15 pro hier) ook een net niet kleur achteraf.Tranquility schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:27:
[...]
Mocht er onverwacht een paarse 17 Pro Max komen dan zou ik er wel voor gaan. Maar de kleuren die nu aangekondigd zijn incl. die oranje? Meh...
Ooit een witte X gehad, daarna een blauwe 12 (pro?), toen een witte 14 pro en nu een titanium 15 pro. Voor mij persoonlijk is de sweet spot meestal wit.
Echter n=1. Puur mijn persoonlijke smaak hierboven beschreven.
[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 31-08-2025 19:34 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Zilveren XTheKerremenke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:30:
[...]
Smaken verschillen. Vind persoonlijk de oranje heel interessant. Maar zou zelf toch op een witte uitkomen mocht ik upgraden. Persoonlijk vind ik de natural titanium (15 pro hier) ook een net niet kleur achteraf.
Ooit een witte X gehad, daarna een blauwe 12 (pro?), toen een witte 14 pro en nu een titanium 15 pro. Voor mij persoonlijk is de sweet spot meestal wit.
Verder eens, ik heb vrijwel altijd de witte/zilveren en maar heel weinig uitgeweken. Dit jaar met de 16 pro voor een zwarte gegaan maar die zag er niet meer uit na een jaartje normaal maar case loos gebruik.
Ik moet zeggen dat ik meestal wel voor ‘speciale kleur’ ga, maar doe er wel altijd een hoesje om. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik vorige week m’n 15 Pro Max nog voor € 750 heb kunnen verkopen. Viel me 100% mee die prijs.Donstil schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:02:
[...]
Zilveren X![]()
Verder eens, ik heb vrijwel altijd de witte/zilveren en maar heel weinig uitgeweken. Dit jaar met de 16 pro voor een zwarte gegaan maar die zag er niet meer uit na een jaartje normaal maar case loos gebruik.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ja ik zonder hoesje en ben altijd wat eerder uitgekeken op die “kleurtjes”, al vind ik ze op release meestal wel het mooiste.TheVMaster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:31:
[...]
Ik moet zeggen dat ik meestal wel voor ‘speciale kleur’ ga, maar doe er wel altijd een hoesje om. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik vorige week m’n 15 Pro Max nog voor € 750 heb kunnen verkopen. Viel me 100% mee die prijs.
Moet nog maar zien hoe dat op de Air uitpakt, daar vind ik de gelekte tinten eigenlijk allemaal niet zo fraai.
Ik zou het doen!
Ik weet ook niet wat een eSim-only model voor de verkoopmogelijkheden gaat doen over een jaar, al heb ik al jaren dual-eSim en hebben de meeste ‘grote’ providers het ook wel, maar lang niet alle providers bieden het aan.rammes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:11:
Op Macrumors staan geruchten over een simonly model voor Europa, ik hoop toch echt dat we nog even fysieke sim modellen krijgen. Heb zelf HollandseNieuwe die hebben nog geen esim
We gaan het meemaken. Aan de andere kant verkleint dat de NL markt ook, maar misschien zorgt het er ook voor dat die virtuele providers ook allemaal (versneld) toch eSim gaan aanbieden.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Dat zijn lekker makkelijk gewoon de kleuren van de MacBook Air. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar het is voor de geruchtenmolen ook makkelijk te raden. 50/50 dat het dus zo is.Donstil schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:01:
[...]
Ja ik zonder hoesje en ben altijd wat eerder uitgekeken op die “kleurtjes”, al vind ik ze op release meestal wel het mooiste.
Moet nog maar zien hoe dat op de Air uitpakt, daar vind ik de gelekte tinten eigenlijk allemaal niet zo fraai.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik had een 15 Pro uit de VS en dus zonder simslot. Deed voor de waarde en de moeite met verkopen helemaal niets, was hem weer zo kwijt vorig jaar.TheVMaster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:17:
[...]
Ik weet ook niet wat een eSim-only model voor de verkoopmogelijkheden gaat doen over een jaar, al heb ik al jaren dual-eSim en hebben de meeste ‘grote’ providers het ook wel, maar lang niet alle providers bieden het aan.
We gaan het meemaken. Aan de andere kant verkleint dat de NL markt ook, maar misschien zorgt het er ook voor dat die virtuele providers ook allemaal (versneld) toch eSim gaan aanbieden.
1) Ga op je nieuwe iPhone naar de Instellingen-app.
2) Kies Mobiel netwerk.
3) Tik op Converteer naar e-sim. Je ziet dit alleen als jouw provider dit ondersteunt.
4) Toestel is even bezig, verbinding verbreekt en daarna komt direct je e-sim online.
Sinds dit jaar ondersteunen ook alle grote providers het overzetten van esim via de Apple-methode en kun je zo eennvoudig naar het nieuwe toestel overstappen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 01-09-2025 08:13 ]
Dat ze verwacht worden met een nieuwe chip, volgens mij?Cass Casey schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:52:
Ik zit eigenlijk te wachten op de nieuwe AirTags. Maar nog geen geruchten daarover dus?
Mijn boefje is liev!
Ik herken dit wel. Ik heb nu een witte 16 Pro Max en daarvoor een titanium 15 Pro Max. Beide kleuren vind ik toch wel wat saai. Ik gebruik ze wel altijd in een transparant hoesje, doorgaans van Spigen.TheKerremenke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:30:
Smaken verschillen. Vind persoonlijk de oranje heel interessant. Maar zou zelf toch op een witte uitkomen mocht ik upgraden. Persoonlijk vind ik de natural titanium (15 pro hier) ook een net niet kleur achteraf.
Ik moet trouwens zeggen dat ik positief verrast ben over de kwaliteit van de Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case. Doorgaans vergelen ze met een paar maanden en had verwacht hem na een half jaar wel te moeten vervangen, maar na precies een jaar (heb hem gelijk met de 16 Pro Max gekocht tijden release) ziet de case er nog netjes uit en is nog geheel helder zonder vergeling.
Ik las ook eens ergens dat je bij de AirTag 2 niet meer het speakertje kan verwijderen of disablen. Hierdoor kan je hem dius niet echt meer gebruiken als diefstalpreventie voor je spullen.JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:30:
Dat ze verwacht worden met een nieuwe chip, volgens mij?
Dat word hier ook nog een uitdaging. Ik gebruik mijn iPhones altijd naked met al sinds jaar en dag een Sena leather pouch (naar binnen gestikt), maar die zijn er helaas al enige tijd mee gestopt. Jaar terug nog een veel te dure Sena case via Ebay uit de US laten komen, maar voor de 17Pro zal ik op zoek moeten naar een alternatief. Dat lijkt een lastige zoektocht, omdat die pouches minder populair zijn (denk ik)Tranquility schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:15:
[...]
Ik moet trouwens zeggen dat ik positief verrast ben over de kwaliteit van de Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case. Doorgaans vergelen ze met een paar maanden en had verwacht hem na een half jaar wel te moeten vervangen, maar na precies een jaar (heb hem gelijk met de 16 Pro Max gekocht tijden release) ziet de case er nog netjes uit en is nog geheel helder zonde vergeling.
Mijn boefje is liev!
Ik ben altijd een fan geweest van transparante hoesjes omdat je zo gewoon de hele telefoon blijft zien incl. de kleur, alleen vergeelden ze in het verleden nogal snel, maar blijkbaar heeft Spigen de samenstelling van het kunststof verbeterd dat vergeling veel minder snel optreedt. Een telefoon gebruiken zonder hoesje is voor mij geen optie. Beschadigt veel te snel en heb bovendien vrij droge en dus gladde handen...JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:20:
Dat word hier ook nog een uitdaging. Ik gebruik mijn iPhones altijd naked met al sinds jaar en dag een Sena leather pouch (naar binnen gestikt), maar die zijn er helaas al enige tijd mee gestopt. Jaar terug nog een veel te dure Sena case via Ebay uit de US laten komen, maar voor de 17Pro zal ik op zoek moeten naar een alternatief. Dat lijkt een lastige zoektocht, omdat die pouches minder populair zijn (denk ik)

Haha ja dat gaat hier wel goed eigenlijk. De wederhelft daarentegen... die heeft inderdaad ook al meermaals een gele TPU case weggedaan, maar de laatste lijkt hier ook mooi transparant te blijven. Merk moet ik je even schuldig blijven.Tranquility schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:25:
[...]
Ik ben altijd een fan geweest van transparante hoesjes omdat je zo gewoon de hele telefoon blijft zien incl. de kleur, alleen vergeelden ze in het verleden nogal snel, maar blijkbaar heeft Spigen de samenstelling van het kunststof verbeterd dat vergeling veel minder snel optreed. Een telefoon gebruiken zonder hoesje is voor mij geen optie. Beschadigt veel te snel en heb bovendien droge en dus gladde handen...
In het kader van beschadigingen, gebruik ik alleen een screenprotector sinds de 11Pro... De X was nog bizar goed qua glas, kwam geen krasje op. Achterkant is nooit een issue geweest tot nu toe. Stiekem dus benieuwd wat het zogenaamde nieuwe glas kan/doet, maar geloof er nog niet in dat het weer zo wordt als toentertijd.
Mijn boefje is liev!
Dat ziet er inderdaad wel echt ziek goedkoop uit, holy molyMog schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:50:
[Afbeelding]
Dit wordt de Clear Case van Apple. Waarom dat witte vlak? Daar is toch weinig clear aan zou je zeggen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Mijn boefje is liev!
Maar dat is ie niet. De huidige is €60.DennusB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:53:
[...]
Dat ziet er inderdaad wel echt ziek goedkoop uit, holy moly
Dat witte vlak moet een reden hebben. Dat vlak zit ook op de iPhone zelf. Het ziet er niet echt mooi uit. Zorgt het voor een verbeterd draadloos opladen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja misschien snellere MagSafe? Wel jammer, zie ook gelijk dat ze dat camera control er niet weer uit hebben gesloopt, dat was echt de meest nutteloze toevoeging ooit hahaMog schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:55:
[...]
Maar dat is ie niet. De huidige is €60.
Dat witte vlak moet een reden hebben. Dat vlak zit ook op de iPhone zelf. Het ziet er niet echt mooi uit. Zorgt het voor een verbeterd draadloos opladen?
Ik lees op MacRumors dit:DennusB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:57:
[...]
Ja misschien snellere MagSafe? Wel jammer, zie ook gelijk dat ze dat camera control er niet weer uit hebben gesloopt, dat was echt de meest nutteloze toevoeging ooit haha
Dus de achterkant wordt aluminum behalve dat vlak bij MagSafe, wat glas blijft.Apple could eliminate the titanium frame that it's used for the last several years, instead transitioning back to using aluminum. The iPhone 17 Pro models might have an aluminum frame and a back that's half glass and half aluminum instead of all glass. The half-and-half design would improve durability at the top where there's aluminum, while still allowing for wireless charging with the glass at the bottom.
Mijn boefje is liev!
Maar deze achterkant is niet voor de gewone iPhone 17 en 17 Air. Zouden die dan niet die bandjes krijgen?JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:19:
Of het heeft te maken met de Crossbody Strap die wordt toegevoegd...
Geen idee, maar als je magnetisch wil werken (zoals nu gedacht wordt), zal er wellicht meer magneet in die hoesjes verwerkt zitten en kiezen ze ze er daarom voor om dit op deze manier weg te werken?Mog schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:23:
[...]
Maar deze achterkant is niet voor de gewone iPhone 17 en 17 Air. Zouden die dan niet die bandjes krijgen?
Mijn boefje is liev!
Ik zou denken: of het is een papieren inlay óf er komt voor elke kleur een Clear Case, anders slaat het inderdaad nergens opMog schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:50:
[Afbeelding]
Dit wordt de Clear Case van Apple. Waarom dat witte vlak? Daar is toch weinig clear aan zou je zeggen?
Nog goedkoper, die transparante case vind ik sowieso een hoog Ali Express gehalte hebben.DennusB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:53:
[...]
Ik hoop ook dat het niet klopt... maar alles lijkt erop te wijzen dat ze bij de Pro's terug gaan naar aluminium?Donstil schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:05:
[...]
Dat vind ik een vreemd gerucht, van RVS naar titanium was wel een mooie keuze maar van titanium naar aluminium voelt als een enorme stap terug voor de pro’s.
Diezelfde Majinbu lekte dat eerder; https://majinbuofficial.c...around-the-camera-module/
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 01-09-2025 11:15 ]
Mijn boefje is liev!
Vind het een heel handige knop. Gebruik hem vaak als ik al fietsend een foto maak. Zo zie je meer dat smaken verschillen.DennusB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:57:
[...]
Ja misschien snellere MagSafe? Wel jammer, zie ook gelijk dat ze dat camera control er niet weer uit hebben gesloopt, dat was echt de meest nutteloze toevoeging ooit haha
Dat mag sowieso niet, fietsen met je telefoon in je handgiantgiantus schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:15:
[...]
Vind het een heel handige knop. Gebruik hem vaak als ik al fietsend een foto maak. Zo zie je meer dat smaken verschillen.
Aluminium is wel weer een stukje lichter als titanium, elke gram die er bij die bakstenen af kan is een voordeelDonstil schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:05:
[...]
Dat vind ik een vreemd gerucht, van RVS naar titanium was wel een mooie keuze maar van titanium naar aluminium voelt als een enorme stap terug voor de pro’s.
Haha ja hebben ze toch weer 2 gram gewonnen.Dennisdn schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:42:
[...]
Aluminium is wel weer een stukje lichter als titanium, elke gram die er bij die bakstenen af kan is een voordeel
Bij mij is het inmiddels gelukt om het in mijn muscle memory te krijgen om de camera er mee te openen. Verder gebruik ik de knop niet maar zou hem alleen om die reden al niet graag zien verdwijnen.giantgiantus schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:15:
[...]
Vind het een heel handige knop. Gebruik hem vaak als ik al fietsend een foto maak. Zo zie je meer dat smaken verschillen.
-Wanneer is de nieuwe beschikbaar en
- Komt er een price drop v.w.b. het oude model?
Er is nog helemaal niet bekend wat ze aankondigen joh, zijn allemaal roddels.Arend_Akelig schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:17:
Er wordt ook een nieuwe Apple TV aangekondigd zag ik. Nu ben ik op dit moment ben ik eigenlijk op zoek naar zo'n apparaatje. Wat is jullie ervaring:
Alles wat je nu leest zijn niets dan geruchten.Arend_Akelig schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:17:
Er wordt ook een nieuwe Apple TV aangekondigd zag ik. Nu ben ik op dit moment ben ik eigenlijk op zoek naar zo'n apparaatje. Wat is jullie ervaring:
- Morgen (dinsdag 2 september)Arend_Akelig schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:17:
- Nee. Het nieuwe model is goedkoper maar de oude blijft verkrijgbaar (voor dezelfde prijs)

Vind ik eigenlijk ook van de iPhone zelf (op basis van de leaks), als ik eerlijk ben. Met als toevoeging lelijkDennusB schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:53:
[...]
Ik ben nu sinds 10 jaar redelijk in het Apple ecosysteem gezogen met iPads, iPhones, Apple Watches en Macbooks. Dat is eigenlijk de enige (en belangrijke) reden die ik nu zie om bij Apple te blijven. Echte innovatie (een dedicated camera button schaar ik daar niet onder) is er niet meer de laatste jaren, en voor de looks hoef ik het sowieso ook niet meer te doen zo lijkt het. En dat terwijl ik de iPhone qua looks de laatste jaren altijd met kop en schouders boven de concurrentie uit vond steken.
Ik kan mijn huidige iPhone natuurlijk ook nog inruilen voor de 16 (Pro), maar ik ga me de komende maanden even beraden wat te doen. Of Apple moet nog met iets uit de hoge hoed komen, wellicht gaan ze nog ergens mee verrassen
checkTHE_BASE schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:47:
[...]
Alles wat je nu leest zijn niets dan geruchten.
Ik heb een iPhone 16 en ga dit jaar niet upgraden. Maar als de iPhone 17 (niet Air of Pro) de Camera Control-knop zou missen zou ik gelijk upgraden. Dat ding is niet alleen nutteloos, maar zit gigantisch in de weg als ik portrait foto's wil nemen. Met mijn muis (onderkant duim) raak ik constant die knop aan waardoor ie gaan zoomen. Ik word er knetter van.giantgiantus schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:15:
[...]
Dan draai je je iPhone toch?Mog schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:27:
[...]
Ik heb een iPhone 16 en ga dit jaar niet upgraden. Maar als de iPhone 17 (niet Air of Pro) de Camera Control-knop zou missen zou ik gelijk upgraden. Dat ding is niet alleen nutteloos, maar zit gigantisch in de weg als ik portrait foto's wil nemen. Met mijn muis (onderkant duim) raak ik constant die knop aan waardoor ie gaan zoomen. Ik word er knetter van.
Kan je die knop niet gewoon softwarematig uitschakelen?Mog schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:27:
[...]
Ik heb een iPhone 16 en ga dit jaar niet upgraden. Maar als de iPhone 17 (niet Air of Pro) de Camera Control-knop zou missen zou ik gelijk upgraden. Dat ding is niet alleen nutteloos, maar zit gigantisch in de weg als ik portrait foto's wil nemen. Met mijn muis (onderkant duim) raak ik constant die knop aan waardoor ie gaan zoomen. Ik word er knetter van.
https://support.apple.com...e/iphone/iph22c8345f8/ios
Dan zet je die hele knop toch uit?Mog schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:27:
[...]
@Denman was me net voor

[ Voor 3% gewijzigd door manusz op 01-09-2025 14:41 ]
Fuuuu... Waarom staat dit onder toegankelijkheid en niet onder camera? Want ik had al zoveel mogelijk features uitgezet. Maar thanks! Scheelt weer upgraden naar de iPhone 17Denman schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:37:
[...]
Kan je die knop niet gewoon softwarematig uitschakelen?
https://support.apple.com...e/iphone/iph22c8345f8/ios
Dat kan ooknog 👍😍😂🤣
Plak je gewoon 2 eigen iPhones aan elkaar klaar is kees😎
Elect a clown, expect a circus.
Ik denk dat het mee gaat vallen omdat Tim Cook geen principes heeft:Slasher schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:02:
Ben ook benieuwd naar de prijzen en vooral de prijzen in de US met die importtarieven, of de US daar nog last van gaat krijgen.
/f/image/ubiZz8cQTDudDdLN8VIw1hnO.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 01-09-2025 17:06 ]
Kun je de context geven van dit plaatje?Mog schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:05:
[...]
Ik denk dat het mee gaat vallen omdat Tim Cook geen principes heeft:
[Afbeelding]
Ik las toch ergens dat dit importtarieven Apple toch flink veel geld kost.
Elect a clown, expect a circus.
Tim Cook heeft vorige maand dit wanstaltige beeldje aan Trump gegeven om politieke goodwill te winnen en mogelijk vrijstelling regelen van Trump’s aangekondigde 100% importtarieven op semiconductors.Slasher schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:33:
[...]
Kun je de context geven van dit plaatje?
Tim Apple was op bezoek in het Witte Huis en gaf dat ding cadeau aan Trump. Dat is een prototype van Corning-glass met een massief gouden voet, louter bedoeld om te slijmen bij Trump.Slasher schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:33:
[...]
Kun je de context geven van dit plaatje?
En in tegenstelling tot de meeste mensen die slijmen bij Trump verachtelijk vinden zie ik er geen probleem mee. Ik vind het meer een probleem dat de Amerikanen geen probleem hebben met een president die zo makkelijk openstaat voor openlijke corruptie. Dus als Apple met wat goud geen gezeik met Trump kan krijgen, wat is dan het probleem.
Geen gezeik is overigens een groot woord, meer gezeik is misschien van toepassing.
* Delerium hoopt op AirPods Pro 3.
De creditcard ligt klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 01-09-2025 17:48 ]
Dit terzijde.
De tijd mag wat sneller gaan, dat de voorstelling er maar snel komt want dat wachten , ik haat wachten.
Ik sta er neutraal in maar was vorige week wel hier:Reetkeverke schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:22:
Trump is top, beter hier de boel eens opkuisen in Brussel en Antwerpen.
:strip_exif()/f/image/obcS9b9pMSlQK8nwwE5q1Pxd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus grote kans dat ik dat gouden voetje met glas wel zal krijgen
9 september bedoel je denk ik?TheKerremenke schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:53:
[...]
- Morgen (dinsdag 2 september)
- Nee. Het nieuwe model is goedkoper maar de oude blijft verkrijgbaar (voor dezelfde prijs)
Nee, echt morgen. Geloof me.

On-topic. Totdat die aangekondigd is zijn het puur geruchten. Kan volgende week zijn tijdens het evenement. Of in oktober d.m.v. een pers aankondiging. Of misschien pas volgend jaar (of het jaar erop). Niemand die het hier precies weet. Zelfs de websites 9to5Mac of MacRumors weten het niet. Maar baseren zich puur op geruchten, informatie via via, etc.
[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 01-09-2025 19:33 ]
Wat ik mij afvroeg.... Ik kijk nooit bij de buren, maar leven zulke keynotes ook bijvoorbeeld in de Samsung-forums of is dat echt een Apple-dingetje?
https://www.gsmarena.com/newscomm-69300.php
De laatste Samsung unpacked Keynote heeft voor de nieuwe flip en Fold heeft 20m streams. Die van de iPhone 16 heeft er 27m. Dus dat wordt ook wel bekeken.Dennisdn schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:48:
Over een weekje weten we meer en zal het iétsje drukken zijn in de Apple-topics
Wat ik mij afvroeg.... Ik kijk nooit bij de buren, maar leven zulke keynotes ook bijvoorbeeld in de Samsung-forums of is dat echt een Apple-dingetje?
Op GoT is het allemaal een stuk minder voor zover ik weet. Geen gekte (lees: Liefhebberij) zoals bij ons.
Niks mis mee. Werkt prima. Kan eigenlijk geen voordeel aan fysieke simkaart toebedelen?BigF25 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:19:
geen fysieke simslot gerucht zoveel.. waar rook is...
https://www.gsmarena.com/newscomm-69300.php
Omzetten is inmiddels ook mega handig, vanuit Mobiel Netwerk settings. 1x drukken en je eSIM is aangemaakt
Mijn boefje is liev!
Heb er ook geen moeite mee maar zijn er voldoende die het niet zien zitten of nog niet over zijn.JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:51:
[...]
Niks mis mee. Werkt prima. Kan eigenlijk geen voordeel aan fysieke simkaart toebedelen?
Omzetten is inmiddels ook mega handig, vanuit Mobiel Netwerk settings. 1x drukken en je eSIM is aangemaakt
Dat kan dan wel een dingetje zijn met de nieuwe iPhone's.
Maar de nieuwe iPhone's kunnen er dan weer wel voor zorgen dat dit soort houtje touwtje providers ook eindelijk eens aan de bak gaan.
Goeie zaak dus, weg dat ding.
Ik heb een dumb phone voor het weekend en vakanties. Niet van SIM kaart kunnen wisselen is een dealbreaker voor mij. Ik snap dat dit een edge case is, maar zo zullen er nog wel meer zijn.JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:51:
[...]
Niks mis mee. Werkt prima. Kan eigenlijk geen voordeel aan fysieke simkaart toebedelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 02-09-2025 10:03 ]
Zal mij niets verbazen dat dat ook de strategie is. Eerst gekeken in USA hoeveel verkopen ze mis liepen… dat viel mee, dan nu EU en volgende ronde China. Heb het altijd wat flauw gevonden dat zij wél een dubbele harde sim kregen. Die paar euro dat het extra kost in het productieproces had ik graag betaald…Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:57:
Maar de nieuwe iPhone's kunnen er dan weer wel voor zorgen dat dit soort houtje touwtje providers ook eindelijk eens aan de bak gaan.
Vaak kun je bij je provider gewoon een extra simkaart aanvragen op je abo, paniek om niks!Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:02:
[...]
Ik heb een dumb phone voor het weekend en vakanties. Niet van SIM kaart kunnen wisselen is een dealbreaker voor mij. Ik snap dat dit een edge case is, maar zo zullen er nog wel meer zijn.
Zucht...
Er zullen wel meer showstopper scenario’s zijn (lastig dealenMog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:02:
[...]
Ik heb een dumb phone voor het weekend en vakanties. Niet van SIM kaart kunnen wisselen is een dealbreaker voor mij. Ik snap dat dit een edge case is, maar zo zullen er nog wel meer zijn.
Mijn boefje is liev!
Nooit naar gekeken eerlijk gezegd. Gewoon SIM kaartje pop en pop en het werkt. Geen gedoe.JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:06:
[...]
Er zullen wel meer showstopper scenario’s zijn (lastig dealen) maar dat kun je ook prima oplossen met een forward naar ander 06 nummer oid. Als je met een dumb phone gaat, neem ik aan dat je ook niet de hele goe-gemeente hoeft te berichten maar alleen bereikbaar zijn de prio is?
Uiteindelijk wint Apple toch. Dat was ook zo met de 3,5 mm jack. Veel mensen missen het, maar als je een nieuwe telefoon moet ga je uiteindelijk overstag omdat het verlies van een 3,5 mm jack of een sim tray niet opweegt tegen het moeten overstappen naar een Chinese Android van Temu. En dat weet Apple.
Er is nog wel meer dan dat waar een fysieke simkaart in kan. Niet alles hoeft gelijk bij Temu vandaan te komen.Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:10:
[...]
…tegen het moeten overstappen naar een Chinese Android van Temu. En dat weet Apple.
*sommige missen het.Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:10:
[...]
Nooit naar gekeken eerlijk gezegd. Gewoon SIM kaartje pop en pop en het werkt. Geen gedoe.
Uiteindelijk wint Apple toch. Dat was ook zo met de 3,5 mm jack. Veel mensen missen het, maar als je een nieuwe telefoon moet ga je uiteindelijk overstag omdat het verlies van een 3,5 mm jack of een sim tray niet opweegt tegen het moeten overstappen naar een Chinese Android van Temu. En dat weet Apple.
Zou mij verbazen als dit door het gros van de kopers echt (nog) gemist wordt. Dit is typisch zoiets waarvan de minderheid die het wel mist heel hard roept dat iedereen het mist.
Ik doelde op de 3,5 mm jack die sinds de iPhone 7 niet meer in de iPhones zit. Succes met het vinden van een Android telefoon van een knap merk die nog een 3,5 mm jack heeft.THE_BASE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:12:
[...]
Er is nog wel meer dan dat waar een fysieke simkaart in kan. Niet alles hoeft gelijk bij Temu vandaan te komen.
Ik zeg niet dat het de gros van de kopers is. Zelfs 1% van de iPhone gebruikers zijn alsnog veel mensen.Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:14:
[...]
*sommige missen het.
Zou mij verbazen als dit door het gros van de kopers echt (nog) gemist wordt. Dit is typisch zoiets waarvan de minderheid die het wel mist heel hard roept dat iedereen het mist.
Dat is echt niet zo moeilijk, check deze recente Sony bijvoorbeeld.Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:21:
[...]
Ik doelde op de 3,5 mm jack die sinds de iPhone 7 niet meer in de iPhones zit. Succes met het vinden van een Android telefoon van een knap merk die nog een 3,5 mm jack heeft.
Haha, ja zo kan je dat ook bekijken. 0,01% zijn ook veel mensen, nodig ze thuis maar eens uitMog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:21:
Ik zeg niet dat het de gros van de kopers is. Zelfs 1% van de iPhone gebruikers zijn alsnog veel mensen.

Maar in verhouding tot de mensen die het niet missen, voelt het niet terecht om dan over “veel” te spreken. Dat suggereert toch dat je een veel grotere groep bedoelt dan 1%.
Dat Sony toestellen nog bestaan verbaas ik mij elk pers bericht weer over. Die dingen schijnen minder dan 1miljoen stuks te verkopen wereldwijd.THE_BASE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:29:
[...]
Dat is echt niet zo moeilijk, check deze recente Sony bijvoorbeeld.
Waarom stoppen ze daar niet gewoon mee, dat kan toch nooit winstgevend zijn?
Kan mij niet voorstellen dat er na de aankondiging een run komt op de iPhone 15. Vaak gaat na het evenement het een na oudste model eruit als het nieuwe model komt. De iPhone 15 zal je dan via webshops die nog wat voorraad hebben moeten kopen.PhWolf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:
Ik ben benieuwd of de aankondiging van nieuwe iPhones die allemaal geen SIMcard slot hebben gaat betekenen dat de prijzen van de 15 en 16 series (tijdelijk) omhoog gaan? Ik ben in de markt voor een 'nieuwe' iPhone maar koop nooit het nieuwste model en ben ook niet van plan de 16 te halen omdat ik niets heb aan de camera control knop, dus waarschijnlijk wordt het een 15, maar vraag me oprecht af of er nog een soort van run kan gaan komen op de oudere modellen.
Ik vond het als verkoper altijd moeilijk verkoopbare dingen. Kwaliteit was echt van hoog niveau, maar te duur in de markt. Ik weet ook niet of het echt Sony is die ze produceert en verkoopt.Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:32:
[...]
Dat Sony toestellen nog bestaan verbaas ik mij elk pers bericht weer over. Die dingen schijnen minder dan 1miljoen stuks te verkopen wereldwijd.
Waarom stoppen ze daar niet gewoon mee, dat kan toch nooit winstgevend zijn?
Icm de aangekondigde prijsverhoging, heb ik gisteren een iPhone 16 ingericht voor moeders. Kijkende naar Keepa (en wellicht ook hier op Pricewatch) heb ik voor haar besloten om nu al om te steken ipv na launch.PhWolf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:
Ik ben benieuwd of de aankondiging van nieuwe iPhones die allemaal geen SIMcard slot hebben gaat betekenen dat de prijzen van de 15 en 16 series (tijdelijk) omhoog gaan? Ik ben in de markt voor een 'nieuwe' iPhone maar koop nooit het nieuwste model en ben ook niet van plan de 16 te halen omdat ik niets heb aan de camera control knop, dus waarschijnlijk wordt het een 15, maar vraag me oprecht af of er nog een soort van run kan gaan komen op de oudere modellen.
Mijn boefje is liev!
Ooh dat laatste weet ik eigenlijk ook niet, dat was altijd wel gewoon zo.THE_BASE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:40:
[...]
Ik vond het als verkoper altijd moeilijk verkoopbare dingen. Kwaliteit was echt van hoog niveau, maar te duur in de markt. Ik weet ook niet of het echt Sony is die ze produceert en verkoopt.
Is er een aangekondigde prijsverhoging? Dat is toch alleen nog maar een gerucht voor de v.s.?JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:
[...]
Icm de aangekondigde prijsverhoging, heb ik gisteren een iPhone 16 ingericht voor moeders. Kijkende naar Keepa (en wellicht ook hier op Pricewatch) heb ik voor haar besloten om nu al om te steken ipv na launch.
Alles gebaseerd op geruchten uiteraard. Primair gecheckt wat de prijzen oude model voorgaande jaren deden. Die stegen rond launch en daarna dropten ze weer een beetje onder de prijs zoals “nu”. Besloten om daar niet op te wachten ivm de geruchten qua prijsstijging. Nu ook de SIM sloten weg lijken te gaan, is het wellicht helemaal goed geweest om alvast te schakelen. Blijft toch koffiedik kijken.Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:42:
Is er een aangekondigde prijsverhoging? Dat is toch alleen nog maar een gerucht voor de v.s.?
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het missen van die poort. Mijn punt is meer dat Apple ermee wegkomt. Of mensen het nou missen of niet. Als je een fatsoenlijke telefoon wilt heb je uiteindelijk geen keuze. Hetzelfde met het weglaten de adapter. Het is te idioot voor woorden dat je out of the box je telefoon niet kunt gebruiken (of op zijn best eenmalig 8 uur met de juice die vanuit de fabriek komt). Maar toch komen bedrijven als Apple, Samsung, Google etc. ermee weg.Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:31:
[...]
Haha, ja zo kan je dat ook bekijken. 0,01% zijn ook veel mensen, nodig ze thuis maar eens uit![]()
Maar in verhouding tot de mensen die het niet missen, voelt het niet terecht om dan over “veel” te spreken. Dat suggereert toch dat je een veel grotere groep bedoelt dan 1%.
Stel je voor dat de iPhone 17 in twee varianten komt. Één met adapter en 3,5 mm jack en eentje zonder, dan kiest de meerderheid die met adapter en 3,5 mm jack lijkt mij.
Tja, de diskette is ook zo’n voorbeeld. Wordt niet gemist. Apple laat die 3,5 mm weg en komt met AirPods als oplossing. Commercieel gezien gewoon super slim. Ik heb de aansluiting nooit gemist in elk geval.Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:49:
[...]
Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het missen van die poort. Mijn punt is meer dat Apple ermee wegkomt. Of mensen het nou missen of niet. Als je een fatsoenlijke telefoon wilt heb je uiteindelijk geen keuze. Hetzelfde met het weglaten de adapter. Het is te idioot voor woorden dat je out of the box je telefoon niet kunt gebruiken (of op zijn best eenmalig 8 uur met de juice die vanuit de fabriek komt). Maar toch komen bedrijven als Apple, Samsung, Google etc. ermee weg.
Stel je voor dat de iPhone 17 in twee varianten komt. Één met adapter en 3,5 mm jack en eentje zonder, dan kiest de meerderheid die met adapter en 3,5 mm jack lijkt mij.
Als Apple fan blijven het mooie apparaten, maar de software en ondersteuning is gewoon matig helaas. Prestaties zijn ook ondermaats als ik de reviews mag geloven..THE_BASE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:40:
[...]
Ik vond het als verkoper altijd moeilijk verkoopbare dingen. Kwaliteit was echt van hoog niveau, maar te duur in de markt. Ik weet ook niet of het echt Sony is die ze produceert en verkoopt.
Ik zou voor degene kiezen onder headphonejack en zonder adapter. Ik heb die jack sinds het verdwijnen nooit gemist en de adapter, ik heb er inmiddels zoveel thuis dat een nieuwe gewoon in de la verdwijnt. Als ik dan een paar euro korting krijg ik het helemaal perfect!Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:49:
[...]
Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het missen van die poort. Mijn punt is meer dat Apple ermee wegkomt. Of mensen het nou missen of niet. Als je een fatsoenlijke telefoon wilt heb je uiteindelijk geen keuze. Hetzelfde met het weglaten de adapter. Het is te idioot voor woorden dat je out of the box je telefoon niet kunt gebruiken (of op zijn best eenmalig 8 uur met de juice die vanuit de fabriek komt). Maar toch komen bedrijven als Apple, Samsung, Google etc. ermee weg.
Zucht...
Zo sta jij erin maar dat bekend niet dat dit voor de meerderheid gaat gelden. Ik denk dat als er een keuze is dat kopers in 2025 prima kiezen voor de variant zonder 3,5mm jack.Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:49:
[...]
Adapter vind ik iets anders, de daadwerkelijke reden laat zich gokken maar met het milieu en de inflatie in het achterhoofd vind ik het persoonlijk geen verkeerde beslissing.
Ik durf wel te stellen dat elke koper van een hedendaagse smartphone iets in huis heeft waarmee die smartphone op te laden is.
Mijn boefje is liev!
Toen de euro weer was opgekrabbeld t.o.v. de dollar is de prijs ook een release juist naar beneden gegaan, dat de iPhone 17 pro in de VS door de grens van $1000 gaat is nu het gerucht maar betekend daarom niet dat de prijs hier ook automatisch omhoog gaat in Europa.JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:48:
[...]
Alles gebaseerd op geruchten uiteraard. Primair gecheckt wat de prijzen oude model voorgaande jaren deden. Die stegen rond launch en daarna dropten ze weer een beetje onder de prijs zoals “nu”. Besloten om daar niet op te wachten ivm de geruchten qua prijsstijging. Nu ook de SIM sloten weg lijken te gaan, is het wellicht helemaal goed geweest om alvast te schakelen. Blijft toch koffiedik kijken.
Nu wordt alles duurder natuurlijk dus het zit er dik in maar goed

iPhone Mini is dood, lang leven iPhone mini.JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:01:
Zullen we nu ook een discussie starten over de grootte? Ik wil een iPhone Mini Pro!
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.