[Apple Event] Awe dropping, 9 september 2025 om 19:00

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:02:
[...]

iPhone Mini is dood, lang leven iPhone mini.
Veel knapper dan die dunne Air :+ Gisteren de Xr van mijn moeder uit de case gehaald. Die is ook veel dunner!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@THE_BASE, @SgtElPotato en @Donstil: als ik jullie even kort samenvat: "Ik gebruik het niet, dus het boeit niet". Zo kun je elk argument wegwuiven en wordt discussie onmogelijk. Feit is gewoon dat Apple functionaliteiten weglaat zonder daarvoor te compenseren. 3.5 mm jack, stroomadapter, EarPods en straks de SIM tray. De voordelen zijn vooral voor Apple.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:01:
Zullen we nu ook een discussie starten over de grootte? Ik wil een iPhone Mini Pro!
Ik teken er voor!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Zou het verdwijnen van de fysieke SIM mogelijk alleen voor de iPhone Air van toepassing zijn?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:04:
@THE_BASE, @SgtElPotato en @Donstil: als ik jullie even kort samenvat: "Ik gebruik het niet, dus het boeit niet". Zo kun je elk argument wegwuiven en wordt discussie onmogelijk. Feit is gewoon dat Apple functionaliteiten weglaat zonder daarvoor te compenseren. 3.5 mm jack, stroomadapter, EarPods en straks de SIM tray. De voordelen zijn vooral voor Apple.
Als mensen het daadwerkelijk zouden missen en er veel vraag naar zou zijn laten ze de poort echt wel zitten namelijk. Dat wij samen een andere mening hebben doet er niet heel veel toe. Blijkbaar heeft het marktonderzoek dat Apple gedaan heeft zoveel opgeleverd dat het blijkbaar een misbare poort was :)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Misschien zit het compenseren in het niet hoeven verhogen van de prijzen, want die zijn afgelopen jaren aardig stabiel gebleven. Dan teken ik ervoor spullen en features weg te laten die ik toch niet gebruik(te)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zeg dan ook helemaal niet: “Ik gebruik het niet, dus het boeit niet.” Alleen jij gebruikt superlatieven als “veel” en “iedereen” om een punt te maken, en daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik denk niet dat het om veel mensen gaat, laat staan om iedereen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:03:
[...]

Veel knapper dan die dunne Air :+ Gisteren de Xr van mijn moeder uit de case gehaald. Die is ook veel dunner!
Mij niet bellen voor die mini, ik heb dat model nooit begrepen, maar goed het beoogde publiek ook niet gezien de verkoopcijfers.

Zowel de twee Mini’s als de XR zijn overigens niet dunner dan de Air. De mini’s zijn 7,2/7,5mm en de XR zelfs 8,3mm. De air wordt naar geruchten 5,2/5,5mm

Edit: als je het zo opschrijft lijkt het allemaal niet zo indrukwekkend overigens, want het lijkt maar 2mm en 2mm is niets.

Alleen mijn iPad Pro M4 laat zien hoe indrukwekkend het wel is als een device een paar mm dunner wordt. Erg benieuwd dus naar de Air, hoop dat ik er niet te veel voor hoef in te leveren t.o.v van de 16 Pro.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 02-09-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:16:
[...]

Mij niet bellen voor die mini, ik heb dat model nooit begrepen, maar goed het beoogde publiek ook niet gezien de verkoopcijfers.

Zowel de twee Mini’s als de XR zijn overigens niet dunner dan de Air. De mini’s zijn 7,2/7,5mm en de XR zelfs 8,3mm. De air wordt naar geruchten 5,2/5,5mm
Beetje Apple’s peren denk ik. Een Mini was geen Pro. Qua grootte zou ik graag een kleinere telefoon willen, maar niet inleveren op camera enz. Dat zal ook meegespeeld hebben in de verkoopcijfers verwacht ik.

Grappig wat rondingen doen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat doet Apple al jaar en dag om innovatie te bevorderen. Van diskette naar cd/dvd naar downloads, van bedraad naar draadloos, van tig fysieke poorten naar USB-A naar USB-C, enzovoort. Je hebt in het begin altijd een klein groepje die hard schreeuwt dat ze niet zonder kunnen en het belachelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 21:56

TheFirepit

Vuurbal

Zelf zie ik wel meerwaarde aan een fysieke simkaart. Als is het alleen maar om gewoon gelijk weer bereikbaar te zijn wanneer je telefoon kapot gaat. Nieuwe toestel halen, simkaart eruit, simkaart erin en je bent weer bereikbaar.

Bij de meeste e-sim providers is dat niet makkelijk te doen. Of ze sturen je een kaartje met een QR code via de post (lekker wanneer je op vakantie bent + dat duurt dagen). Of ze sturen het via SMS (heel erg handig). Als je geluk hebt dan heb je een provider die het via mail stuurt of het ondersteund dat je het in de iCloud kan opslaan.

Leuk een gewone sim als back-up, maar dat betekend wel dat je niet gewoon hetzelfde toestel kan halen als je had = dus dubbele kosten wanneer je hetzelfde model weer wil hebben (eerst een kopen die een sim kaart ondersteund en dan weer een gewone die alleen e-sim is wanneer je weer thuis bent).

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
SgtElPotato schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:06:
[...]

Vaak kun je bij je provider gewoon een extra simkaart aanvragen op je abo, paniek om niks!
Een duosim is bij de meeste providers enkel mogelijk met 2x een fysieke simkaart. In het ene toestel een esim en in het andere een fysieke simkaart met hetzelfde nummer werkt sws niet bij VF en KPN, multisim daarentegen is wat anders, echter is die enkel bruikbaar voor bijv, een smartwatch

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheFirepit schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:10:
Zelf zie ik wel meerwaarde aan een fysieke simkaart. Als is het alleen maar om gewoon gelijk weer bereikbaar te zijn wanneer je telefoon kapot gaat. Nieuwe toestel halen, simkaart eruit, simkaart erin en je bent weer bereikbaar.

Bij de meeste e-sim providers is dat niet makkelijk te doen. Of ze sturen je een kaartje met een QR code via de post (lekker wanneer je op vakantie bent + dat duurt dagen). Of ze sturen het via SMS (heel erg handig). Als je geluk hebt dan heb je een provider die het via mail stuurt of het ondersteund dat je het in de iCloud kan opslaan.

Leuk een gewone sim als back-up, maar dat betekend wel dat je niet gewoon hetzelfde toestel kan halen als je had = dus dubbele kosten wanneer je hetzelfde model weer wil hebben (eerst een kopen die een sim kaart ondersteund en dan weer een gewone die alleen e-sim is wanneer je weer thuis bent).
Er zijn allemaal edge cases te bedenken waarin het niet handig is natuurlijk, net zoals er cases te bedenken zijn waarin het wel handig is: Mijn vrouw kocht op vakantie eens een nieuwe iPhone (die kwam toen uit), prikte fysieke sim in nieuwe iPhone en werd niet herkend, stopte die in de oude, ook niet meer herkend. Geen idee wat er gebeurd is maar fysiek ging stuk, toen hadden we heel graag gewild dat ze in Nederland al naar een Esim was overgestapt want ze was nu weken niet "bereikbaar" op haar eigen nummer.

Ik heb overigens de QR code van mijn KPN (zakelijk) en Vodafone (privé) sim's in iCloud staan, gewoon een screenshotje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:11
Ik hoop toch echt wel dat een fysieke SIM mogelijk blijft. Super handig om op vakantie een lokale SIM te kopen en die te plaatsen. Mogelijk niet relevant voor reizen binnen de EU bundel, maar ik vond het toch maar verdomd fijn dat ik deze zomer voor een zacht prijsje een fysieke SIM kon kopen bij zo'n stalletje op de markt in Azië. Dat is ook nog een stuk voordeliger dan een eSIM via (bijvoorbeeld) Airalo of Ubigi.

Binnen de EU misschien toch wel relevant voor de mensen die bij Hollands Nieuwe zitten; voor zover ik weet bieden die nog geen eSIM aan en mogelijik geldt dat ook voor andere virtuele providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
LCS-p schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:30:
Binnen de EU misschien toch wel relevant voor de mensen die bij Hollands Nieuwe zitten; voor zover ik weet bieden die nog geen eSIM aan en mogelijik geldt dat ook voor andere virtuele providers.
Kip en ei. Zolang niemand klaagt wil Hollands Nieuwe niet investeren in esim. Zodra ze één derde van hun klanten (ongeveer het marktaandeel iPhone in NL) dreigen te verliezen zullen ze esim zsm gaan aanbieden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

LCS-p schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:30:
Ik hoop toch echt wel dat een fysieke SIM mogelijk blijft. Super handig om op vakantie een lokale SIM te kopen en die te plaatsen. Mogelijk niet relevant voor reizen binnen de EU bundel, maar ik vond het toch maar verdomd fijn dat ik deze zomer voor een zacht prijsje een fysieke SIM kon kopen bij zo'n stalletje op de markt in Azië. Dat is ook nog een stuk voordeliger dan een eSIM via (bijvoorbeeld) Airalo of Ubigi.

Hier gewoonweg met eSIM gedaan voor Tanzania via Airalo. Easy peasy, gewoon vanaf de bank. Na vakantie gewoon DEL :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Een 3,5mm Jack missen.. ben je serieus??

Steeds als ik in het vliegtuig stap ben ik die vervelende oortjes met draad al binnen 5min beu.

Wat kon ik mij “vroeger” enorm ergeren aan die draadjes tijdens het sporten zeg… nee echt voor mij zijn AirPods zo’n enorme uitkomst dat ik bijna niet kan geloven dat iemand die 3,5mm aansluiting mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennisdn schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:35:
[...]

Kip en ei. Zolang niemand klaagt wil Hollands Nieuwe niet investeren in esim. Zodra ze één derde van hun klanten (ongeveer het marktaandeel iPhone in NL) dreigen te verliezen zullen ze esim zsm gaan aanbieden…
Niet alle klanten van Hollands Nieuwe die een iPhone hebben zullen een nieuwe gaan kopen, dus dat gedeelte zal zeer beperkt zijn.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:32:
[...]
Niet alle klanten van Hollands Nieuwe die een iPhone hebben zullen een nieuwe gaan kopen, dus dat gedeelte zal zeer beperkt zijn.
Een bedrijf kijkt iets langer vooruit dan alleen naar morgen. Het grootste deel van de gemiddelde mens zal binnen 5 jaar een nieuwe telefoon nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit zijn de vanaf prijzen volgens JPMorgan:
  • iPhone 17: $799 (geen stijging)
  • iPhone 17 Air: $899-949 (geen stijging of $50 duurder)
  • iPhone 17 Pro: $1,099 ($100 stijging, maar met meer opslag)
  • iPhone 17 Pro Max: $1,199 (geen stijging)
Bron: 9to5Mac

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-09 05:27
Ik twijfel wel om de 17 PM dit jaar aan te schaffen..werk in de bouw nu met 16pm met gewoon apple case en valt goed mee qua stof en dergelijke, nog steeds eerste screenprotector etc.. maar nu met het ontwerp van de 17 en de uitsparing van de case denk ik dat het moeilijk wordt om hem op dezelfde manier te onderhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:18:
[...]

Er zijn allemaal edge cases te bedenken waarin het niet handig is natuurlijk, net zoals er cases te bedenken zijn waarin het wel handig is: Mijn vrouw kocht op vakantie eens een nieuwe iPhone (die kwam toen uit), prikte fysieke sim in nieuwe iPhone en werd niet herkend, stopte die in de oude, ook niet meer herkend. Geen idee wat er gebeurd is maar fysiek ging stuk, toen hadden we heel graag gewild dat ze in Nederland al naar een Esim was overgestapt want ze was nu weken niet "bereikbaar" op haar eigen nummer.

Ik heb overigens de QR code van mijn KPN (zakelijk) en Vodafone (privé) sim's in iCloud staan, gewoon een screenshotje gemaakt.
Dit is geen edge case. Telefoons gaan stuk en worden gestolen en het is verdomd onhandig dat verificatie vaak via het nummer gaat. Ze moeten echt met andere oplossing komen om eSIM te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
schumi1986 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:26:
[...]

Een 3,5mm Jack missen.. ben je serieus??

Steeds als ik in het vliegtuig stap ben ik die vervelende oortjes met draad al binnen 5min beu.

Wat kon ik mij “vroeger” enorm ergeren aan die draadjes tijdens het sporten zeg… nee echt voor mij zijn AirPods zo’n enorme uitkomst dat ik bijna niet kan geloven dat iemand die 3,5mm aansluiting mist.
Was destijds beetje een hype dat het verschrikkelijk was dat het weg ging. Inmiddels zie je heel de wereld met draadloze oortjes en koptelefoons en is de groep die het mist volgens mij heel klein geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:01
@schumi1986 Je mag gewoon vliegen met bluetooth oortjes, hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:25:
[...]

Dit is geen edge case. Telefoons gaan stuk en worden gestolen en het is verdomd onhandig dat verificatie vaak via het nummer gaat. Ze moeten echt met andere oplossing komen om eSIM te activeren.
Die andere oplossing is er ook, namelijk de QR met ePin.
Daar kan je gewoon een screenshot van maken en "ergens" bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dennisweb schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:41:
Stewardessen zijn er iets minder blij mee als ze voor de tweede keer op een vlucht een stoel uit elkaar moeten halen om een verloren AirPod terug te vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:41:
[...]

Dat kan betekent natuurlijk niet dat het heel gebruiksvriendelijk is. Ook krijg je die tip niet van je provider.
Ik heb nu bij drie verschillende aanbieders eSIM mogen activeren en het is telkens net anders en voelt altijd een beetje als een houtje-touwtje oplossing. Het is nooit echt een lekkere flow.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:49:
[...]

Dat kan betekent natuurlijk niet dat het heel gebruiksvriendelijk is. Ook krijg je die tip niet van je provider.
Ik heb nu bij drie verschillende aanbieders eSIM mogen activeren en het is telkens net anders en voelt altijd een beetje als een houtje-touwtje oplossing. Het is nooit echt een lekkere flow.
Ik ken niet alle providers natuurlijk maar Vodafone en KPN leveren dit in ieder geval. Gewoon een Qr met activatie pin, meermaals te gebruiken, bewaar je ergens waar je dat zelf fijn vind.

Vodafone heeft ook fysieke kaartjes met QR erop eventueel, die kan je dan bewaren op de plek waar je vroeger de kaart met je pukcode bewaarde :+ .

Het is allemaal echt zo ingewikkeld niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:41:
[...]

Oh werkt dat echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zeer zeker, zaterdag een nieuwe 16 Pro ontvangen via AppleCare en heb ik het zo nog gebruikt :)

Edit: Als je geen QR meer hebt en een nieuwe wilt aanvragen vind er uiteraard wel een verificatie plaats op je nummer, sms, etc, maar dat is niet meer dan logisch natuurlijk. Dat geld immers voor een nieuwe fysieke sim ook, die sturen ze ook niet zomaar op zonder verificatie omdat je het lief vraagt

Misschien dat daar de verwarring ontstaan is bij vele/sommige?

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 02-09-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:06:
[...]

Zeer zeker, zaterdag een nieuwe 16 Pro ontvangen via AppleCare en heb ik het zo nog gebruikt :)

Edit: Als je geen QR meer hebt en een nieuwe wilt aanvragen vind er uiteraard wel een verificatie plaats op je nummer, sms, etc, maar dat is niet meer dan logisch natuurlijk. Dat geld immers voor een nieuwe fysieke sim ook, die sturen ze ook niet zomaar op zonder verificatie omdat je het lief vraagt

Misschien dat daar de verwarring ontstaan is bij vele/sommige?
Sla jij dan ergens een QR code op? Idealiter niet in je iCloud🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

giantgiantus schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:15:
[...]

Waarom niet :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb een screenshot van die QR codes (mijn 2 sims) in mijn 1password idd :) .

Maar zoals hierboven al aangegeven kan je bij Vodafone ook een QR code op card krijgen die je kunt bewaren op een plek waar de zon niet schijnt. Maar iCloud kan ook prima natuurlijk, als mijn iPhone kapot is heb ik nog zat apparaten die bij iCloud kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Dennisweb schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:41:
Meen je :o

Kijk graag Titanic voor de 672x via het entertainment system en hoewel ik die film ondertussen zo goed ken dat ik het zonder geluid ook zou redden besluit ik toch altijd die bedrade koptelefoon te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:21:
[...]

Kijk graag Titanic voor de 672x via het entertainment system en hoewel ik die film ondertussen zo goed ken dat ik het zonder geluid ook zou redden besluit ik toch altijd die bedrade koptelefoon te gebruiken :+
Mijn dochtertje (6) heeft afgelopen weekend nog zitten schaterlachen om een film die ze voor het eerst zag, zonder geluid, op het entertainmentsysteem van het vliegtuig. Dus waar een wil is, is een weg :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:23:
[...]

Mijn dochtertje (6) heeft afgelopen weekend nog zitten schaterlachen om een film die ze voor het eerst zag, zonder geluid, op het entertainmentsysteem van het vliegtuig. Dus waar een wil is, is een weg :+ .
Over een paar weekjes ga ik het eens proberen als ik naar the states vlieg :p als het mij bevalt neem ik meteen een paar mooie nieuwe iPhones zonder 3,5mm jack mee terug naar NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

schumi1986 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:28:
[...]

Over een paar weekjes ga ik het eens proberen als ik naar the states vlieg :p als het mij bevalt neem ik meteen een paar mooie nieuwe iPhones zonder 3,5mm jack mee terug naar NL
Ik ga hier niet uit van belastingontduiking :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:47
Donstil schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:06:
[...]
zaterdag een nieuwe 16 Pro ontvangen via AppleCare en heb ik het zo nog gebruikt :)
Ha, alvast je “oude” iPhone laten vallen zodat je hem als nieuw kan verkopen als je straks je iPhone 17 binnen hebt?😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iMode schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:43:
[...]
Ha, alvast je “oude” iPhone laten vallen zodat je hem als nieuw kan verkopen als je straks je iPhone 17 binnen hebt?😜
Haha nee niet eens, niet nodig ook iPhone was op release al verkocht aan een maatje van mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Door alle leaks en plaatjes ben ik inmiddels al helemaal gewend aan het nieuwe ontwerp. Denk dat ik vrij moeiteloos ga overstappen van de 14 naar de 17. Over een tijdje hoor je niemand meer klagen over de vermeende lelijkheid van het camera-eiland.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
@Cannondale
Zo kun je er ook naar kijken natuurlijk, ignore the 'ugliness' by not talking about it.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Pff jeetje, die leaks had ik nog niet gezien, maar dat ziet er zo wel erg lelijk uit zeg..

Ik had al besloten om een nieuwe iPhone te kopen ter vervanging van de 15 Pro. Nog nooit langer dan 2 jaar met een telefoon gedaan, maar begin nu toch wel ernstig te twijfelen. Uiteraard de officiële launch maar eens afwachten.

Misschien dat het met een hoesje nog gaat, maar ik gebruik mijn telefoons altijd naked.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
Cannondale schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:42:
[...]

Door alle leaks en plaatjes ben ik inmiddels al helemaal gewend aan het nieuwe ontwerp. Denk dat ik vrij moeiteloos ga overstappen van de 14 naar de 17. Over een tijdje hoor je niemand meer klagen over de vermeende lelijkheid van het camera-eiland.
Ik heb er ook altijd 'moeite' mee, met een nieuw ontwerp. Maar inderdaad na een tijdje is het de nieuwe standaard en dan wil je vaak niet meer terug.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
VidaR-9 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:55:
Pff jeetje, die leaks had ik nog niet gezien, maar dat ziet er zo wel erg lelijk uit zeg..

Ik had al besloten om een nieuwe iPhone te kopen ter vervanging van de 15 Pro. Nog nooit langer dan 2 jaar met een telefoon gedaan, maar begin nu toch wel ernstig te twijfelen. Uiteraard de officiële launch maar eens afwachten.

Misschien dat het met een hoesje nog gaat, maar ik gebruik mijn telefoons altijd naked.
Ga er maar vanuit dat wanneer de leaks kloppen met dus het grotere camera “eiland” dat dit design er de eerst komende jaren zal zijn.. Afgaande op het huidige camera eiland wat ook als zodanig al aanwezig is sinds de iPhone 11 pro/pro max

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vooral dat grote vlak op de achterkant vind ik niet 'clean'. Er zal vast een goede reden voor zijn, maar het wordt er niet beter op.

De specs moeten wel heel veel beter zijn dan de iPhone 16 Pro, wil ik mijn nog altijd als nieuw ogende met 100% batterij inruilen voor de opvolger...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

In zwart kan ik 'm wel hebben :Y Lijkt wel "Prinsjesdag" zo :+
.
edit:
Het Apple logo is daarentegen niet in het midden van dat "vak" gepositioneerd. Dat zag je wel op de gelekte clear case van Majinbu :P

[ Voor 58% gewijzigd door JB op 03-09-2025 10:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hk12nl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:05:
[...]

Ik heb er ook altijd 'moeite' mee, met een nieuw ontwerp. Maar inderdaad na een tijdje is het de nieuwe standaard en dan wil je vaak niet meer terug.
Amazon staat inmiddels ook steeds voller met cases die dit ontwerp bevestigen. Ook screenprotectors zijn al beschikbaar, maar durf nog niet te bestellen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

VidaR-9 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:55:

Vraag me vooral af waar dat camera eiland van gemaakt is... Als dat aluminium is, omdat er maar deels glas in de achterkant zit, ben ik ook erg bang voor beschadigingen :( Hier ook een "naked gebruiker"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ik ben zoals elk jaar weer van de partij, hoewel ik dit jaar toch meer twijfels heb dan voorheen.. een Pro model met volledig aluminium voelt voor mij wel als een downgrade.

Overige verbeteringen zijn wel welkom

- 12GB ram
- Betere front camera
- Vapor chamber koeling
- Lichter in gewicht of meer batterijcapaciteit
- Reversed wireless charging

En ben in de markt voor een nieuwe Apple TV, eindelijk van die slome Google TV af.
Als Siri nou nog is beter wordt, kan ik ook straks mijn Google hubs vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 07:54
Reem0nN schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:52:
Ik ben zoals elk jaar weer van de partij, hoewel ik dit jaar toch meer twijfels heb dan voorheen.. een Pro model met volledig aluminium voelt voor mij wel als een downgrade.

- 12GB ram
- Betere front camera
- Vapor chamber koeling

En ben in de markt voor een nieuwe Apple TV, eindelijk van die slome Google TV af.
Zijn er geruchten over reversed charging ?

Ik heb aan de cycle vorig jaar meegedaan (M4 iPad, iPhone 16, AW), dus dit jaar skip ik.

Waarschijnlijk alleen twee nieuwe AppleTVs. Benieuwd of Apple iets met DV 2,0 doet, wat gisteren
werd aangekondigd, ondanks dat ik zelf geen TV heb die er iets mee kan (of receiver, maar die geeft alleen data door).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
crazylegs schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:24:
[...]
Ga er maar vanuit dat wanneer de leaks kloppen met dus het grotere camera “eiland” dat dit design er de eerst komende jaren zal zijn.. Afgaande op het huidige camera eiland wat ook als zodanig al aanwezig is sinds de iPhone 11 pro/pro max
Ja dat zal dan wel inderdaad. Ik ben vooral benieuwd hoe het in het echt eruit ziet. Obv wat betere kwaliteit foto’s en video’s.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap dat google gedumpt gaat worden. Maar indien ik een AppleTV 4k 2019 heb met die oude A10x chip, wat zou een overweging kunnen zijn voor mij om een nieuwe te willen? Ik kijk alleen TV, gebruik daarvoor ziggoGo en Netflix etc maar de interface lijkt vrij responsief. Waarom zou ik een nieuwe met fors snellere chip überhaupt willen? Wat voegt het toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:46
Delerium schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:39:
[...]

Ik snap dat google gedumpt gaat worden. Maar indien ik een AppleTV 4k 2019 heb met die oude A10x chip, wat zou een overweging kunnen zijn voor mij om een nieuwe te willen? Ik kijk alleen TV, gebruik daarvoor ziggoGo en Netflix etc maar de interface lijkt vrij responsief. Waarom zou ik een nieuwe met fors snellere chip überhaupt willen? Wat voegt het toe?
Die vraag kun je enkel zelf beantwoorden. Snap de overstap van Google tv naar een Apple TV wel als je meer in het Apple ecosysteem zit.

Ben persoonlijk meer benieuwd naar de full audio passthrough. Die zou ik graag willen hebben. Hopelijk via een software update. Maar mocht het enkel op de nieuwste (nog te verschijnen) Apple TV mogelijk zijn, dan is dat maar zo. Zijn tenslotte niet de duurste apparaten. Just my 2 cents.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 08:12

CerandoX.nl

Vides

- 12GB ram
- Betere front camera
- Vapor chamber koeling

Ruil jij je oude iPhone dan in of verkoop je die? Ik vind toch de afschrijving wat groot als je 750 euro voor een iPhone 16 Pro Max kunt krijgen.

Ik vind de upgrades het wel waard tegenover het aluminium frame, mits ze waar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

CerandoX.nl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:42:
[...]

Ruil jij je oude iPhone dan in of verkoop je die? Ik vind toch de afschrijving wat groot als je 750 euro voor een iPhone 16 Pro Max kunt krijgen.

Ik vind de upgrades het wel waard tegenover het aluminium frame, mits ze waar zijn.
Ik koop tot nu toe ook elk jaar een nieuwe en de oude gaat gewoon op Marktplaats oid en moet toegeven dat ik liever €100 minder vraag en dan geen gezeik heb dan dat je mensen die mensen hebt die over alles gaan lopen klagen.

Mijn toestellen zijn altijd voorzien van een case en screen protector en ik ben er zuinig op maar ja, als je met een microscoop gaat kijken vind je altijd wel iets en dat haat ik...

Mijn 16 Pro Max 256gb met 100% batterij komt dan straks ook weer voor een goede prijs beschikbaar :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:48:
[...]

Ik koop tot nu toe ook elk jaar een nieuwe en de oude gaat gewoon op Marktplaats oid en moet toegeven dat ik liever €100 minder vraag en dan geen gezeik heb dan dat je mensen die mensen hebt die over alles gaan lopen klagen.

Mijn toestellen zijn altijd voorzien van een case en screen protector en ik ben er zuinig op maar ja, als je met een microscoop gaat kijken vind je altijd wel iets en dat haat ik...

Mijn 16 Pro Max 256gb met 100% batterij komt dan straks ook weer voor een goede prijs beschikbaar :+
De Swappies en Rebuys geven op dit moment rond de 750 euro. Dan zou ik voor een paar tientjes extra dat hele gedoe met particulieren niet eens aan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Een 16 pro max lijkt me wel meer waard dan 750?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:55:
[...]

De Swappies en Rebuys geven op dit moment rond de 750 euro. Dan zou ik voor een paar tientjes extra dat hele gedoe met particulieren niet eens aan gaan :)
Of juist wel. Ik heb geen ervaring met Swappies en Rebuys maar de verhalen liegen er niet om dat ze schade constateren en je een (aanzienlijk) lager voorstel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 15:01
Toppe schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:48:
[...]

Ik wacht wel even totdat jij je iPhone verkocht hebt, voordat ik een advertentie plaats met 93% batterij. ;)

Ontopic: ik vind het ontwerp van de vermeende iPhone 17 Pro Max echt spuuglelijk. Dat heeft Google met die camera bar toch wel beter gedaan, ook al lijkt dat toestel op Bender van Futurama. Gelukkig heb ik altijd een hoesje om mijn iPhone. Maar het wordt dit jaar denk ik geen clear case. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:56:
[...]

Of juist wel. Ik heb geen ervaring met Swappies en Rebuys maar de verhalen liegen er niet om dat ze schade constateren en je een (aanzienlijk) lager voorstel doen
Dat komt denk ik vooral omdat ontevreden mensen de hardste roepers zijn. En dat ze hun spullen overschatten. Ik heb al tientallen Apple spullen aan die partijen verkocht en niet één keer een lager voorstel gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 18:56
[...]

Voorheen verkocht ik mijn iPhone altijd via Marktplaats of Tweakers V&A. Maar sinds 2 jaar wilt mijn vrouw steeds die van haar verkopen, en dan de mijne overnemen.

Ze verkoopt dan haar 15 Pro Max, en dat geld krijg ik van haar voor mijn 16 Pro Max, en ik leg dat dan weer bij een nieuwe elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 08:12

CerandoX.nl

Vides

Slasher schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:56:
[...]

Niet als je hem inruilt bij een retail zaak. Hier op Tweakers wel wat meer natuurlijk, want dan zit er niemand tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Slasher schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:56:
[...]

Heb hem net verkocht voor een beetje meer ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:42
Dus toch geen oranje kleur??
En geen kleinere notch vooraan, vindk jammer maar zeker niet bepalend voor me.

https://techpulse.be/nieu...-lekt-uit-voor-lancering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:40:
Dus toch geen oranje kleur??
En geen kleinere notch vooraan, vindk jammer maar zeker niet bepalend voor me.

https://techpulse.be/nieu...-lekt-uit-voor-lancering/
Hahah dit is onwijs fake, check die bezel onderaan op het toestel dat aan staat 8)7
Mooi dat allemaal site’s erop duiken om maar een nieuws berichtje te kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51

alienfruit

the alien you never expected

Bloeddrukmeter in een nieuwe Apple Watch zou fijn zijn.Maar denk niet onderdeel zal zijn van nieuwe producten. Xiaomi heeft een smarthorloge voor 170euro met ingebouwde bloeddrukmeter. Dus eigenlijk hoogtijd dat Apple ook met zoiets komt.

Ondersteuning voor esim in de HK versie van de Apple iPhone zou ook fijn zijn. Momenteel heb je twee sim-poorten maar geen ondersteuning voor esim. Als je dan hoort dat mogelijk in Europa de sim-poort weggaat...

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 03-09-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:44:
[...]
Hahah dit is onwijs fake, check die bezel onderaan op het toestel dat aan staat 8)7
Mooi dat allemaal site’s erop duiken om maar een nieuws berichtje te kunnen schrijven.
Blijft me ook altijd wel een soort van verbazen hoe goed Apple de echte spullen intern kan houden. Natuurlijk gaan er al een tijdje dummies rond, en er waren wat filmpjes van een test-Pro in real life van een gesnapte medewerker, maar nog geen enkele partij heeft een échte Air kunnen laten zien…

Terwijl in de tijdslijn de productie en distributie al lang aan de gang zou moeten zijn nu…

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 03-09-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

alienfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:48:
Bloeddrukmeter in een nieuwe Apple Watch zou fijn zijn.Maar denk niet onderdeel zal zijn van nieuwe producten. Xiaomi heeft een smarthorloge voor 170euro met ingebouwde bloeddrukmeter. Dus eigenlijk hoogtijd dat Apple ook met zoiets komt.
Omdat Apple het meteen als medisch apparaat wil classificeren en Xiaomi hoeft/wil dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bij mijn weten is de Xiaomi Watch H1 gewoon gecertifeerd als medisch apparaat? In ieder geval in China en volgens mij ook in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

alienfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:01:
Bij mijn weten is de Xiaomi Watch H1 gewoon gecertifeerd als medisch apparaat? In ieder geval in China en volgens mij ook in Amerika.
Door de FDA wel ja, maar dat is een wassenneus als het aankomt op veiligheid, als je maar betaald verlies je je classificatie niet.

Gelukkig zijn er ook andere certificaten mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh dat wist ik niet. Maar goed, lijkt mij wel een handige functie om de 'silent killer' (hypertensie) gemakkelijker te kunnen detecteren. Maar ik zie dat niet gebeuren. Verder komen ze eigenlijk de laatste jaren niet met veel spannends qua updates voor Apple Watch of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:50:
[...]

Blijft me ook altijd wel een soort van verbazen hoe goed Apple de echte spullen intern kan houden. Natuurlijk gaan er al een tijdje dummies rond, en er waren wat filmpjes van een test-Pro in real life van een gesnapte medewerker, maar nog geen enkele partij heeft een échte Air kunnen laten zien…

Terwijl in de tijdslijn de productie en distributie al lang aan de gang zou moeten zijn nu…
Nee eens, productie loopt waarschijnlijk al weken/maanden.

Al waren er wel ook geruchten dat de Air iets later zou komen, al is dat ook al wel weer een beetje stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

alienfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:14:
Oh dat wist ik niet. Maar goed, lijkt mij wel een handige functie om de 'silent killer' (hypertensie) gemakkelijker te kunnen detecteren. Maar ik zie dat niet gebeuren. Verder komen ze eigenlijk de laatste jaren niet met veel spannends qua updates voor Apple Watch of iPhone.
Snap ik, de FDA lijkt echt wel wat te zijn maar vanuit directe ervaring is het gewoon betalen en niemand die wat zegt.
offtopic:
Het betrof hier een AED lijn die, achteraf, een defect hebben waardoor ze kunnen weigeren om te werken. Productie ligt al geruime tijd stil en zal voorlopig ook zo blijven. Terugroep actie en alles maar het FDA certificaat blijft gewoon geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, blijft het ook knap vinden van Apple. Ze zullen net als bij ons waarschijnlijk geen telefoon of smartphones bij zich mogen hebben tijdens het werk. Verder veel camerabewaking etc. Goed uurloon helpt vaak ook :) Verder betaalt China stukken beter dan andere landen zoals Turkije of Indië. Laatst nog een manager gehad die kickbacks kreeg van een producent waar we dingen inkochten. De eigenaar belde ons op nadat ze er zelf achter waren gekomen. Meteen ontslagen.

[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 03-09-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisdn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:50:
[...]

De echte spullen wellicht wel, maar ik blijf me verbazen hoe de rest (bijvoorbeeld specs) al maanden van te voren gelekt worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:34:
[...]
De echte spullen wellicht wel, maar ik blijf me verbazen hoe de rest (bijvoorbeeld specs) al maanden van te voren gelekt worden
Daarvan verdenk ik het altijd weer dat dat actief door Apple wordt gedaan. Ze af en toe een teasertje weg geven. Dat is een gratis marketingmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisdn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:40:
[...]

Daarvan verdenk ik het altijd weer dat dat actief door Apple wordt gedaan. Ze af en toe een teasertje weg geven. Dat is een gratis marketingmachine.
Om iedereen alvast te laten wennen aan dat grote camera eiland en dan met de pre order dat het toch weer flink gaar verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:46
Slasher schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:34:
[...]

Dat is afhankelijk van leveranciers waarbij ze het inkopen/contracten afsluiten. Kan me voorstellen dat met wat fantasie je wel wat getallen aan elkaar kunt knopen en dan kunt bepalen voor welke afnemer het zou kunnen zijn. Iets wat die Ming-Chi Kuo toch schijnt/scheen te doen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

En tussen het volk in de drukke binnenstad gaan lopen met een nieuwe iPhone met “stealth cover” slaat natuurlijk ook nergens op. Wat moet je daar testen, wat je elders niet kan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Grappig, ik dacht laatst nog dat vroeger langer alles geheim was of in ieder geval meer speculatie. De iPhone aankondiging gonsde wel al maar niemand wist er eigenlijk ook maar iets vanaf. Geen renders, geen specs en de geruchten waren zo dat er genoeg waren die het als onwaar classificeerden.

Ik zou er volgende week vreemd van opkijken als er ook maar iets afwijkt van de geruchten.

Edit, of was dat mijn jonge geest die het toen allemaal niet zo volgde?

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 03-09-2025 20:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SirLenncelot schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:06:
Grappig, ik dacht laatst nog dat vroeger langer alles geheim was of in ieder geval meer speculatie. De iPhone aankondiging gonsde wel al maar niemand wist er eigenlijk ook maar iets vanaf. Geen renders, geen specs en de geruchten waren zo dat er genoeg waren die het als onwaar classificeerden.

Ik zou er volgende week vreemd van opkijken als er ook maar iets afwijkt van de geruchten.

Edit, of was dat mijn jonge geest die het toen allemaal niet zo volgde?
Vroeger gingen we 24 uur lang in de rij liggen en lekker vechten in Oberhausen, dat waren pas tijden! <3

Kunnen wel keer reünie doen, alvast pre-orderen en dan in de rij liggen om hem op te halen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 03-09-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Via de zij-ingang :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:42
Toppe schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:27:
[...]

Vroeger gingen we 24 uur lang in de rij liggen en lekker vechten in Oberhausen, dat waren pas tijden! <3

Kunnen wel keer reünie doen, alvast pre-orderen en dan in de rij liggen om hem op te halen :9
Heb dit ooit 1 keer gedaan.
En ze hebben de mensen toen bewust zitten pesten. Ze weten op voorhand hoeveel phones er zijn, inplaats van te komen zeggen van mensen, er zijn er niet genoeg, alles is uitgedeeld (was via briefjes ofzo of kaartjes), neeje, ze zeggen pas als ze bijna open gaan dat er geen meer zijn, die lapzwanzen. Kwam ik vanuit Belgie, enorm vele uren er gestaan. Nu zou ik het nimmer doen ze, hell no, die tijd is voorbij, ben er te oud voor geworden en teveel rug problemen ook. ;). Pas op, het was iets speciaals, ik ben ook zo nog naar Gent en zelfs Brussel en Frankrijk ook weesten halen, toen wel met succes. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb één keer in de tijd gestaan voor een iPhone, maar dat was niet bij launch. Toen Vodafone een mobieltjes keten overnam gaven ze op de dag van de opening van een zaak onder de nieuwe vlag 50% korting op het volledige abonnement, dus minuten, data en toestel. Was een mooie rij met allemaal Tweakers in Capelle aan de IJssel.

iPhone 5 gescoord voor de helft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SirLenncelot schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:43:
Ik heb één keer in de tijd gestaan voor een iPhone, maar dat was niet bij launch. Toen Vodafone een mobieltjes keten overnam gaven ze op de dag van de opening van een zaak onder de nieuwe vlag 50% korting op het volledige abonnement, dus minuten, data en toestel. Was een mooie rij met allemaal Tweakers in Capelle aan de IJssel.

iPhone 5 gescoord voor de helft.
BelCompany. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:47
Reetkeverke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:02:
[...]

Heb dit ooit 1 keer gedaan.
En ze hebben de mensen toen bewust zitten pesten. Ze weten op voorhand hoeveel phones er zijn, inplaats van te komen zeggen van mensen, er zijn er niet genoeg, alles is uitgedeeld (was via briefjes ofzo of kaartjes), neeje, ze zeggen pas als ze bijna open gaan dat er geen meer zijn, die lapzwanzen. Kwam ik vanuit Belgie, enorm vele uren er gestaan. Nu zou ik het nimmer doen ze, hell no, die tijd is voorbij, ben er te oud voor geworden en teveel rug problemen ook. ;). Pas op, het was iets speciaals, ik ben ook zo nog naar Gent en zelfs Brussel en Frankrijk ook weesten halen, toen wel met succes. ;).
Haha, ik heb 1x in de rij gestaan voor de eerste iPad met 4G (wat hier toen nog niet werkte en ook nooit ging werken bij deze versie). Was bij een zaak op Rotterdam Centraal Station, precies om 00:00 ging hij open haha. Hoor het een kerel in de rij nog zo zeggen “ik ben zo benieuwd naar de 4G functionaliteit”😅 Nou die ging nooit werken dus😂 Verder een top iPad en ik kocht toch de basis wifi versie toen..

Bij thuiskomst bleek hij stuk, kon ik de volgende dag nog terug ook en wat denk je, nog gewoon zat op voorraad en werd zo omgeruild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
schumi1986 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:21:
[...]

Heb ik een hele simpele oplossing voor. Bluetooth transmitter met een 3.5mm jack en een verloopje mocht het IFE een dubbele aansluiting gebruiken. Werkt per-fect i.c.m. AirPods Pro en Max. Geen gek*t met die wired frut dingen die je aan boord krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfKXmIClhsLISefQj7pLtCtKy0Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jbZ0E8vu20dLO2KR8BMoI46L.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005007298016002.html

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dennisdn
  • Nu online
SirLenncelot schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:06:
En zelfs na de aankondiging dacht ik: "Dat kan nóóóit wat worden, het líjkt niet eens op een Blackberry....." :+

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
[...]

En zelfs na de aankondiging dacht ik: "Dat kan nóóóit wat worden, het líjkt niet eens op een Blackberry....." :+
Er is een project online wat oude Blackberry nieuw leven inblaast door de internals te vervangen met Android. Leek me een leuk side projectje en heb een Q20 aangeschaft daarvoor (niet dat ik ooit Android dagelijks zal gaan gebruiken).

Maar wat een fijne toestellen waren het, bij een BB revival sta ik vooraan!

Zucht...

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
[...]

Haha ja dat had ik toen ook, werkte al wel op mac en had (uiteraard) een iPod maar verder zag ik het niet.
Als Smartphone had ik een Nokia Communicator dus zag het "volledig touchscreen concept" helemaal niet.

Uiteindelijk op release er wel eentje geïmporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:54:
[...]

Haha ja dat had ik toen ook, werkte al wel op mac en had (uiteraard) een iPod maar verder zag ik het niet.
Als Smartphone had ik een Nokia Communicator dus zag het "volledig touchscreen concept" helemaal niet.

Uiteindelijk op release er wel eentje geïmporteerd.
Nog eerst een Desire Z geprobeerd na het BIS tijdperk privé. Kon ik in ieder geval alvast Angry Birds spelen en had ik nog steeds een fysiek tobo :+ Daarna pas richting Apple bewogen. iPod had ik ook al vanuit studententijd, lekker vechten met Winamp plugin om je mp3’s erop te krijgen :D

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 04-09-2025 10:16 ]

Mijn boefje is liev!

• SirLenncelot
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:49:
[...]

Er is een project online wat oude Blackberry nieuw leven inblaast door de internals te vervangen met Android. Leek me een leuk side projectje en heb een Q20 aangeschaft daarvoor (niet dat ik ooit Android dagelijks zal gaan gebruiken).

Maar wat een fijne toestellen waren het, bij een BB revival sta ik vooraan!
Er zijn toch blackberry toestellen met Android uitgekomen? De Priv en de Key toestellen geloof ik.

• SgtElPotato
SirLenncelot schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
[...]

Er zijn toch blackberry toestellen met Android uitgekomen? De Priv en de Key toestellen geloof ik.
Klopt, maar die zijn inmiddels bejaard en vrijwel niet meer ondersteund (en hebben niet de juiste formfactor van BB imo).

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op MacRumors veel info over de nieuwe iPhones te vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0VGvRc32dzutexo9IajczAwhDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXOKeISaxcOucZXOLpmzhS1V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZfdWY_RjG_exCL8FNRuZnbBPiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jmp25sZ2DJj4yIVrTkFdbPPl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:20
THE_BASE schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaan ze de schermen weer kleiner maken? iPhone 16 pro is nu toch 6,3"?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

De Air wordt dan ook best prijzig, of was dat al voorspelt? Zelfde CPU als de 17, mindere camera en accu met een prijsverschil van 100 dollar tov een 17 Pro.

Mijn boefje is liev!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34

TheVMaster

Moderator WOS

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Andere geruchten zeiden weer dat de iPhone 17 Pro ‘maar’ 100 eu duurder zou worden en de Pro Max dezelfde prijs zou houden. Kan zijn dat dit US prijzen zijn, incl de Tarrifs en dat wij in Europa iets lagere prijzen krijgen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat zijn de US prijzen, ben benieuwd of daar de tariffs ook inzitten en de EU prijzen nog anders zijn (denk het niet maar je weet het niet natuurlijk)

Oh, wat @TheVMaster dus zegt. Niet gezien 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 04-09-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34

TheVMaster

Moderator WOS
Slasher schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:21:
[...]

Dat zijn de US prijzen, ben benieuwd of daar de tariffs ook inzitten en de EU prijzen nog anders zijn (denk het niet maar je weet het niet natuurlijk)

Oh, wat @TheVMaster dus zegt. Niet gezien 8)7
Het is wel een beetje wishful-thinking van mij btw, maar goed. Heb m’n 15 Pro Max al verkocht, dus ik ga sowieso de 17 Pro Max halen…nu maar hopen dat hij niet duurder wordt, want dan heb ik nog budget over voor de Airpods Pro 3 :-)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.