Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ies Korpershoek schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:49:
Het verhaal wordt steeds lastiger. Als je op het punt staat een LM te kopen en de dealer weigert een ontbindigs clausule in het aankoop contract, kan je later ook niets met een non-compliance klacht. Dit omdat veel kopers inmiddels wel op de hoogte zijn van de problemen en je dus bewust een keuze hebt gemaakt. Ik heb geen idee wat wijsheid is. De komende dagen sta ik ook voor deze keuze
Nou het lijkt me dat als je een nieuwe auto koopt en deze rijdt niet, je de koop wegens wanprestatie ongedaan kan maken. Net zo min als ik de PL ga betalen voor een auto die niet rijdt. Maar laten we ervan uitgaan dat de update alles oplost!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37
Erik1805 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:50:
[...]

Ze zullen het wel moeten oplossen anders verkopen geen auto’s meer. Reputatie schade is dan enorm
Is het voor jou nu opgelost? of heb je nog niets gehoord. Ga vandaag naar Rottredam, weet eigenlijk niet wat wijsheid is.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:59
Ies Korpershoek schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:15:
[...]

Is het voor jou nu opgelost? of heb je nog niets gehoord. Ga vandaag naar Rottredam, weet eigenlijk niet wat wijsheid is.
Ik kan in de app zien dat de testritjes maken en AC/DC laden. Ga vandaag even bellen en vragen naar de status

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
Tot nu toe is er geen enkele officiele communicatie van Stellantis/Leapmotor richting consumenten over het V2L issue. En blijkbaar ook niet echt naar dealers, want de ene roept dit, en de andere dat. Het is dus aan de koper zelf om te bepalen of hij/zij hiermee comfortabel is. Zelf schat ik niet in dat het zomaar ff met een firmware update opgelost is, maar hopelijk voor alle eigenaren is het wel zo simpel.

• olafmol
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
[...]

Ik kan in de app zien dat de testritjes maken en AC/DC laden. Ga vandaag even bellen en vragen naar de status
Tip: als ze claimen dat het V2L probleem is opgelost, vraag ze dan of/hoe ze de error hebben kunnen reproduceren VOOR de firmware update (op het Duitse forum beschrijft iemand dat ie de error kan reproduceren door manueel de (AC?) laadsessie te stoppen en dan direct te gaan rijden), en wat ze hebben gedaan NA de firmware update om dit nog een keer te testen.

En/of, vraag ze naar officiele (interne?) Leapmotor communicatie over de V2L issue en de fix middels de firmware.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:32
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
Tot nu toe is er geen enkele officiele communicatie van Stellantis/Leapmotor richting consumenten over het V2L issue. En blijkbaar ook niet echt naar dealers, want de ene roept dit, en de andere dat. Het is dus aan de koper zelf om te bepalen of hij/zij hiermee comfortabel is. Zelf schat ik niet in dat het zomaar ff met een firmware update opgelost is, maar hopelijk voor alle eigenaren is het wel zo simpel.
Onderbouwing graag hoezo jij dat zo zelf inschat.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Erik1805
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:44:
[...]

Tip: als ze claimen dat het V2L probleem is opgelost, vraag ze dan of/hoe ze de error hebben kunnen reproduceren VOOR de firmware update (op het Duitse forum beschrijft iemand dat ie de error kan reproduceren door manueel de (AC?) laadsessie te stoppen en dan direct te gaan rijden), en wat ze hebben gedaan NA de firmware update om dit nog een keer te testen.

En/of, vraag ze naar officiele (interne?) Leapmotor communicatie over de V2L issue en de fix middels de firmware.
Ze hadden het probleem ook toen de auto gebracht werd. Ze hebben toen meerdere (AC) laadsessies gedaan die steeds na een paar minuten afgebroken werd. Kreeg die medlingen via de app. Maar goed ik ga zo bellen en even aanhoren

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• olafmol
Bschnitz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Onderbouwing graag hoezo jij dat zo zelf inschat.
Volgens mij kan ik dat meer over jou zeggen met al je posts over "ik heb zelf nergens last van dus er is geen probleem" maargoed. N=1 ofzo.

De onderbouwing is dat er NERGENS in de officiele firmware updates iets over een V2L fix gezegd wordt, maar dat er overal op het internet mensen met B10's (en C10's) stilstaan omdat de auto ineens denkt dat er een V2L adapter ingeplugd is, terwijl dat niet het geval is.

We gaan het meemaken, maar ik zou niet direct een autodealer of fabrikant op z'n blauwe ogen geloven. Maarja, dat ben ik. No hard feelings :)

• olafmol
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:52:
[...]

Ze hadden het probleem ook toen de auto gebracht werd. Ze hebben toen meerdere (AC) laadsessies gedaan die steeds na een paar minuten afgebroken werd. Kreeg die medlingen via de app. Maar goed ik ga zo bellen en even aanhoren
Ik hoop voor je dat het allemaal opgelost is, en dat je weer lekker kunt rijden. Fingers crossed!

• Erik1805
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Ik hoop voor je dat het allemaal opgelost is, en dat je weer lekker kunt rijden. Fingers crossed!
Verschil met de mijne t.o.v. de andere met de V2L error is dat die van mij wel reed. Opladen ging alleen niet meer.

• RayMan80
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-02 22:59
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
[...]

Ik heb het een tijdje niet gevolgd en even teruggelezen, maar balen Erik ik hoop dat het snel gefixt is!

• Bschnitz
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:05:
[...]

Volgens mij kan ik dat meer over jou zeggen met al je posts over "ik heb zelf nergens last van dus er is geen probleem" maargoed. N=1 ofzo.

De onderbouwing is dat er NERGENS in de officiele firmware updates iets over een V2L fix gezegd wordt, maar dat er overal op het internet mensen met B10's (en C10's) stilstaan omdat de auto ineens denkt dat er een V2L adapter ingeplugd is, terwijl dat niet het geval is.

We gaan het meemaken, maar ik zou niet direct een autodealer of fabrikant op z'n blauwe ogen geloven. Maarja, dat ben ik. No hard feelings :)
Ik heb nooit gezegd dat er geen probleem is. Die is er zeker wel. Alleen heeft het niks met al die dingen te maken over AC laden etc. want anders had ik die error ook al lang gehad.

Dat zijn gebruikers die denken iets te kunnen koppelen met de issue, dat is 9/10 helaas toch niet zo.

Vroeg me meer af met onderbouwing of je een achtergrond hebt in software/hardware of iets met autos.

Het is vrij standaard om in de release notes niets hierover te vermelden, als er überhaupt iets vermeld wordt over het algemeen is het een verzameling qua naam, dus dan staat er "diverse bugfixes en verbeteringen".

Verder geloof ik ook niet in stellantis of een dealer, maar juist in Leapmotor.

Vergeet niet, ik heb de auto daadwerkelijk gekocht. Voor mij is het risico het hoogste.

Verder maak ik me minder druk om de V2L issue, omdat de auto niet te gebruiken is met deze error sta je ongeacht in je recht. Dat komt links of rechtsom echt wel goed.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
Tot nu toe is er geen enkele officiele communicatie van Stellantis/Leapmotor richting consumenten over het V2L issue. En blijkbaar ook niet echt naar dealers, want de ene roept dit, en de andere dat.[...]
Feitelijk heb je gelijk, er is geen persbericht/communicatie direct vanuit Leapmotor/Stellantis naar consumenten, maar dat een woordvoerder "on the record" met een journalist praat en stellig aangeeft dat de error met de update van nu opgelost wordt ervaar ik wel als een teken aan de wand dat het serieus is. Ze zouden dat veel voorzichtiger/vager verwoorden als het niet zo was... denk ik. En als de journalist bepaalde woorden zou hebben verdraaid en/of het verkeerd heeft begrepen/verwoord, dan zou Stellantis ook wel eisen dat het artikel gerectificeerd wordt. Lijkt me dat ze zouden willen voorkomen dat onterechte verwachtingen worden geschept.

Voor wat betreft communicatie richting dealers: daar heb je zéker wel een punt en vind ik op z'n zachts gezegd merkwaardig.

Dus nu wachten totdat iedereen de update heeft en we geen meldingen meer krijgen van die error...
(en meteen hopen dat de net-iets-andere error van @Erik1805 ook ermee wordt opgelost)

• Bschnitz
Gitarist schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Feitelijk heb je gelijk, er is geen persbericht/communicatie direct vanuit Leapmotor/Stellantis naar consumenten, maar dat een woordvoerder "on the record" met een journalist praat en stellig aangeeft dat de error met de update van nu opgelost wordt ervaar ik wel als een teken aan de wand dat het serieus is. Ze zouden dat veel voorzichtiger/vager verwoorden als het niet zo was... denk ik. En als de journalist bepaalde woorden zou hebben verdraaid en/of het verkeerd heeft begrepen/verwoord, dan zou Stellantis ook wel eisen dat het artikel gerectificeerd wordt. Lijkt me dat ze zouden willen voorkomen dat onterechte verwachtingen worden geschept.

Voor wat betreft communicatie richting dealers: daar heb je zéker wel een punt en vind ik op z'n zachts gezegd merkwaardig.

Dus nu wachten totdat iedereen de update heeft en we geen meldingen meer krijgen van die error...
(en meteen hopen dat de net-iets-andere error van @Erik1805 ook ermee wordt opgelost)
Voor de duidelijkheid nog, Leapmotor mag helemaal niets in Europa doen hè. Alle keuzes worden op dit niveau bepaald van stellantis.

Dus dat hier officieel niets over wordt gecommuniceerd mag stellantis worden kwaad genomen.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:29:
[...]

Voor de duidelijkheid nog, Leapmotor mag helemaal niets in Europa doen hè. Alle keuzes worden op dit niveau bepaald van stellantis.
Dat wist ik niet eerlijk gezegd, maar in hoeverre is dat relevant? Ik ben geen jurist, maar Stellantis is de importeur dus in die zin "vertegenwoordiger" van Leapmotor en vanuit consumentenrecht daarmee verantwoordelijk voor het leveren (en aftersales!) van deugdelijke auto's.
Dus dat hier officieel niets over wordt gecommuniceerd mag stellantis worden kwaad genomen.
Helemaal mee eens.

• Bschnitz
Gitarist schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:56:
[...]

Dat wist ik niet eerlijk gezegd, maar in hoeverre is dat relevant? Ik ben geen jurist, maar Stellantis is de importeur dus in die zin "vertegenwoordiger" van Leapmotor en vanuit consumentenrecht daarmee verantwoordelijk voor het leveren (en aftersales!) van deugdelijke auto's.

[...]
Helemaal mee eens.
Leapmotor heeft absoluut verbod om ook maar iets in Europa te doen, dat recht heeft stellantis dus afgekocht.

Je moet Leapmotor in Europa puur zien als merk van stellantis.

Alles binnen Europa moet via hun. Ze mogen niet eens zelf iets aan de klant melden in onze regio.

Alle support email en channels zijn dicht en moeten verplicht via stellantis.

Relevant is dat de verantwoordelijkheid voor 100% ligt bij stellantis, ipv de pers release over de B05 hadden ze ook dit kunnen melden.

Ze kiezen er zelf voor om alles still te houden.

• olafmol
Gitarist schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Het enige dat ik in het HLT artikel lees is dit: "Een precieze oorzaak is niet gekend. Wellicht gaat het om de (zoveelste) gebrekkig ontwikkelde software. Stellantis maakt zich sterk dat er nog deze week een oplossing is: zoals tegenwoordig de norm is, moet een software-update het euvel verhelpen."

Ik denk dat Stellantis het zelf ook gewoon niet weet, en dat ze gebrekkige/verwarrende info vanuit Leapmotor krijgen. Want als je leest hoeveel verschillende verhalen over oorzaken en wel of niet met firmware op te lossen mensen in verschillende landen te horen krijgen, dan lijkt er niet echt een duidelijke interne communicatie te zijn over bovenstaande issues.

Anyway, in Engeland heeft in ieder geval iemand een testrit gedaan in een B10 met daarin Apple carplay en Android Auto, dus dat is al een eerste stap :P

• Erik1805
Ik heb ze gebeld. Over een update kon hij niks zeggen, de betreffende monteur was buiten de deur. Hoor dat vanmiddag nog.

Ze hebben een harde reset uitgevoerd waarna die dus wel goed ging laden blijkbaar.

Maar goed blijft spannend zo. Ik heb er absoluut geen zin in dat een nieuw aangeschafte auto daar weken gaat staan

[ Voor 34% gewijzigd door Erik1805 op 05-02-2026 12:15 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:27:
[...]
Anyway, in Engeland heeft in ieder geval iemand een testrit gedaan in een B10 met daarin Apple carplay en Android Auto, dus dat is al een eerste stap :P
Voldoende tijd om Android Auto / Apple Carplay te testen als je stilstaat met de V2L error :+ :o

too soon?

• olafmol
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:10:
Ik heb ze gebeld. Over een update kon hij niks zeggen, de betreffende monteur was buiten de deur. Hoor dat vanmiddag nog.

Ze hebben een harde reset uitgevoerd waarna die dus wel goed ging laden blijkbaar.

Maar goed blijft spannend zo. Ik heb er absoluut geen zin in dat een nieuw aangeschafte auto daar weken gaat staan
Een "harde reset". Ehh... :X
"hold down the voice command button and the left steering wheel scroll wheel simultaneously for approximately 20-30 seconds to force a system reboot. For a complete power cycle, disconnect the 12V battery"

2 knopjes indrukken, en/of de accu eraf halen, en nu is het probleem opgelost? Ik zou denk ik toch om iets meer zekerheid vragen bij ze. Aan de andere kant, je wilt je auto ook weer terug natuurlijk... lastig allemaal.

• Erik1805
olafmol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:39:
[...]

Een "harde reset". Ehh... :X
"hold down the voice command button and the left steering wheel scroll wheel simultaneously for approximately 20-30 seconds to force a system reboot. For a complete power cycle, disconnect the 12V battery"

2 knopjes indrukken, en/of de accu eraf halen, en nu is het probleem opgelost? Ik zou denk ik toch om iets meer zekerheid vragen bij ze. Aan de andere kant, je wilt je auto ook weer terug natuurlijk... lastig allemaal.
Ja want als je zo leest vallen de B10 modellen met V2L error bij bosjes om. Steeds meer krijgen er problemen mee

• olafmol
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Ja want als je zo leest vallen de B10 modellen met V2L error bij bosjes om. Steeds meer krijgen er problemen mee
Dat weet ik niet perse, je leest natuurlijk altijd veel meer klachten online, dat geeft wel een vertekend beeld. Mensen die gewoon lekker met hun B10 rondcrossen zonder problemen zullen niet online gaan posten.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Zit ik hier dat elke week 3x te forceren zodat ik kan testen 🤐.

Mij lukt het maar niet 🤣

Ik heb zelfs 3x onder 10 minuten DC geladen etc.

Met -7 AC laden, in de regen en in de sneeuw.

Laatst zelfs geforceerd om onder 6kW te laden.

8x start en stop laden op 1 sessie.

3 dagen lang AC stekker erin gelaten....

Mijn ideeën zijn simpelweg op....

• olafmol
Bschnitz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:55:
[...]

Mij lukt het maar niet 🤣

Count your blessings! :)

Mss heb je een andere generatie hardware of firmware? Zou best nog wel eens interessant kunnen zijn, maar geen idee waar je de versies van componenten/hardware ed kunt achterhalen..

• Ies Korpershoek
Even los van alle problematiek, deze kom net van een forum. Wat ik begrijp is dat de update uitrol is gestopt ivm problemen rond Iphone updates en het niet kunnen openen en starten van de auto.

https://www.facebook.com/...7/posts/1569919320875061/

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:01:
Even los van alle problematiek, deze kom net van een forum. Wat ik begrijp is dat de update uitrol is gestopt ivm problemen rond Iphone updates en het niet kunnen openen en starten van de auto.

https://www.facebook.com/...7/posts/1569919320875061/
Dat zou echt heel dom zijn. De v2L error lijkt mij wat zwaarder dan het wel en niet openen van de auto met je telefoon 8)7 NFC kaart werkt prima.

• Erik1805
Bschnitz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:55:
[...]

Mij lukt het maar niet 🤣

Wees zeer blij :)

• olafmol
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Dat zou echt heel dom zijn. De v2L error lijkt mij wat zwaarder dan het wel en niet openen van de auto met je telefoon 8)7 NFC kaart werkt prima.
Idd, volgens mij moeten ze bij Leapmotor nog best wat leren over hoe je efficienter software updates kunt doen. Kleine incrementals werken altijd beter dan grote big bang releases, maar dat merken ze nu zelf helaas met schade en schande.

• Erik1805
Begin er steeds minder vertrouwen in te krijgen :|

• Arthur1234
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 25-02 18:43
https://m.youtube.com/wat...em_KA4Z0A84ZTGd2JXS8XFrFQ

Er zijn toch auto’s die al wel zijn bijgewerkt 😀

[ Voor 11% gewijzigd door Arthur1234 op 05-02-2026 14:00 ]

• Ies Korpershoek
Zeker, in verschillende landen, gezien op facebook. Ook de berichten dat mensen hun telefoon niet meer als sleutel konden gebruiken. Het besluit is behoorlijk impact vol als je kijkt dat er nog auto stil staan met het V2L probleem, duidelijk een verkeerde prioriteit.

• Bmleap
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 19:22
Dit bericht ontving ik vandaag van mijn dealer in België.

In bijlage de presentatie van Stellantis over de B10 update die deze dagen gepland staat.
Deze update wordt 'as we speak' uitgerold (gisteren hebben we onze B10 demo al kunnen doen), maar de uitrol van alle chassisnummers wordt gedaan over verschillende dagen.
Stellantis kan ons niet zeggen welke chassis op welke dag gebeurd.
Van zodra de update beschikbaar is, verschijnt er een pop-up. Deze download zal ongeveer een 25 minuten innemen.

Hierbij nog een schrijven (ontvangen op 04/02) vanuit Leapmotor hierover:
"We ontvangen de laatste tijd steeds meer e‑mails van jullie over B10‑voertuigen die geblokkeerd zouden zijn door de V2L‑functie.
Ik herinner jullie eraan dat de OTA‑uitrol voor de B10 BEV vandaag is gestart.
We zien dat al een aanzienlijk aantal voertuigen zich zonder problemen heeft kunnen updaten via deze OTA, en tot op heden hebben we geen enkele klacht ontvangen over blokkeringen. De update verloopt zeer vlot.
We willen opnieuw benadrukken dat LPMI de OTA‑updates per VIN in badges (blokken) uitrolt.
Het is voor ons onmogelijk te weten wanneer een specifiek VIN zijn update zal ontvangen"

• KevinSegers
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:32
Ik ben net wagen terug gaan halen bij de dealer en zonder problemen thuis geraakt 😅
We hopen op veel vlotte ritten.
Android auto is ook aanwezig en werkt vlot.

LeapOS 3.41.21

[ Voor 57% gewijzigd door KevinSegers op 05-02-2026 19:16 ]

• Erik1805
Goed nieuws

Auto is klaar. Update is vanmiddag gedaan en alles goed. Morgenochtend ophalen.

Hoop dat de error nu weg blijft

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1805 op 05-02-2026 17:55 ]

• jvdl1223
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:14
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:23:
Goed nieuws

Auto is klaar. Update is vanmiddag gedaan en alles goed. Morgenochtend ophalen.

Hoop dat de error nu weg blijft
Heel fijn voor je zeg! Wij hopen met je mee, hou ons op de hoogte.

• Erik1805
jvdl1223 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:15:
[...]

Heel fijn voor je zeg! Wij hopen met je mee, hou ons op de hoogte.
Ja doe ik zeker.

• Arthur1234
Dus een dealer kan de update wel forceren??

• Erik1805
Arthur1234 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:17:
[...]

Dus een dealer kan de update wel forceren??
Nee volgens mij niet. Geen idee. Ik zal het morgen eens vragen

• Bschnitz
KevinSegers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:08:
Ik ben net wagen terug gaan halen bij de dealer en zonder problemen thuis geraakt 😅
We hopen op veel vlotte ritten.
Android auto is ook aanwezig en werkt vlot.
[Afbeelding]
Fijn dat je de vin deelt.

Ik zit dus op 23 en niet 22.

Kunnen jullie die issues hebben kijken of jullie ook in de 22 zitten.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Zeker, in verschillende landen, gezien op facebook. Ook de berichten dat mensen hun telefoon niet meer als sleutel konden gebruiken. Het besluit is behoorlijk impact vol als je kijkt dat er nog auto stil staan met het V2L probleem, duidelijk een verkeerde prioriteit.
Ik heb vanmiddag de update gekregen en geen error meer. Ik zal je op de hoogte houden aangaande de sleutel via de iPhone.

• streets66
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:39
Update : Ook hier is mijn B10 vandaag aan de beurt geweest. Update is goed ontvangen en de auto doet het weer zoals het hoort. Na ruim 1 maand blij dat ik de auto weer heb.
Ik moest weer erg wennen aan de auto, alsof ik hem nieuw had gekregen. Heb 1 kwartier bij de dealer gestaan voordat ik alles weer een beetje ingesteld had. Deze dacht meteen dat er weer een probleem was..... lol.
Voor eenieder in de toekomst : veilige en vooral plezierige kilometers.

PV:22x 275Wp =>6050Wp || Thuisbatterij: 2025 IndeVolt Powerflex 2000 2x 6 kWh || Auto's: 2025 Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh; 2025 Leapmotor T03; 1998 Ford Mustang SVT Cobra 4.6 lt Cabrio

• zevenhuis010
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:16
Ik krijg hem deze week dus dit geeft weer wat opluchting en krijg er weer zin in.

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
Daarnet volgende mail ontvangen van Leapmotor:

Alles wat je nodig hebt,
slechts één update verwijderd

Beste Luc,
Jouw B10 is nu nog slimmer!
Ontdek de nieuwste Over-The-Air (OTA) versie — LeapOS 3.41.21 ontworpen om jouw rijervaring te verbeteren met stabielere infotainment, Apple Carplay/Android Auto, betere navigatie, sterkere connectiviteit en nieuwe rijhulpsystemen. Ook de V2L software bug wordt bij deze OTA volledig verholpen.
Klaar om het zelf te ervaren?
Volg deze stappen:

1. Controleer jouw huidige LeapOS-versie.
2. Ga naar Instellingen → Systeem → Algemeen.
3. Zie je niets? Maak een korte rit — de OTA-melding zou moeten verschijnen.
4. Tik op Downloaden.
5. Na het downloaden parkeer je de wagen en tik opnieuw op de melding om de installatie te starten. De wagen moet in "READY" staan, dan duurt het 2 tot 3 minuten. (Blijf op 4G, stap niet over op WIFI)
6. Geniet van jouw verbeterde rijervaring,
Het Leapmotor-team

Nu nog eens kijken of ik effectief kan updaten.

• Erik1805
streets66 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:45:
Update : Ook hier is mijn B10 vandaag aan de beurt geweest. Update is goed ontvangen en de auto doet het weer zoals het hoort. Na ruim 1 maand blij dat ik de auto weer heb.
Ik moest weer erg wennen aan de auto, alsof ik hem nieuw had gekregen. Heb 1 kwartier bij de dealer gestaan voordat ik alles weer een beetje ingesteld had. Deze dacht meteen dat er weer een probleem was..... lol.
Voor eenieder in de toekomst : veilige en vooral plezierige kilometers.
Blij dat je voor jou ook eindelijk opgelost is. Veel rijplezier nu

• Erik1805
Even een vraagje wat ik niet zo kan vinden maar met de update kun je toch via een shortcut op het stuur wat adas dingen uitzetten. Weet iemand hoe je dat doet?

• KevinSegers
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:32
Erik1805 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:35:
Even een vraagje wat ik niet zo kan vinden maar met de update kun je toch via een shortcut op het stuur wat adas dingen uitzetten. Weet iemand hoe je dat doet?
Werkt perfect en wijst zichzelf uit.
Je gaat naar de stuurwiel instellingen en past de functie van '1 klik' aan. Via het submenu order de selectie kan je deze nog verder personaliseren.
Dit werkt enkel met 1 klik, dubbelklikken niet.
Nadien instappen, 1 klik, even wachten en bevestigen door nogmaals te klikken.

• Mkuijlaars
  • Laatst online: 24-02 19:52
Ies Korpershoek schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Dat werkt bij mij al twee weken niet meer. Dus dat zal niet aan de nieuwe ota liggen

• jvdl1223
Ik zag vanochtend dat de update ook voor mij klaar staat. Vanavond proberen te downloaden en installeren.

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:17
Ik heb gisteren mijn B10 (zwarte pro max design) opgehaald. 1,5 week geleden besteld en ik had het geluk dat de dealer er nog 1 in de voorraad had staan van de lichting van December.

Ik heb natuurlijk naar de update gevraagd en er werd mij verteld dat de updates chassisnummer afhankelijk zijn. De test bak die ze daar hadden staan van de aller eerste lichting had deze update al.

De vestigingsmanager liet mij een gesprek op zijn telefoon zien met zijn Stellantis/Leapmotor contact wanneer de lichting van December aan de beurt is. De update wordt op 14 Februari uitgerold voor deze batch.

Nu even wat anders. Ik heb op chinese videos gezien dat de B10 ook een lichtbalk in het midden dus tussen de koplampen heeft. Nu zie ik deze fysiek ook zitten op de EU modellen, weet iemand waarom deze bij ons niet functioneert? Nu weet ik dat er bij de europese B10 wat dingen zijn uitgehaald op wat kosten te drukken en ivm regelgeving... Maar dit is toch wel weer jammer omdat het toch wel wat extra's meegeeft aan de auto.

• Erik1805
Auto weer opgehaald. Rijdt heerlijk en laad prima

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:00:
Auto weer opgehaald. Rijdt heerlijk en laad prima
Vin 22?

• Erik1805
Laatste cijfers VIN nummer bedoel je ?

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:02:
[...]

Laatste cijfer VIN nummer bedoel je ?
Nee, er zijn nummers ervoor.

Ergens in het midden starten de eerste reeks nummers.

Waarschijnlijk 22 sinds ik op 23 zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Kmycuijn0IKSuXV13jm5ORWuAM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A5ozUQjGdyrq0cu2wPgGyjVs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Bschnitz op 06-02-2026 10:06 ]

• zevenhuis010
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:16
Ze hadden de mijne morgen verwacht maar bij navraag nog steeds niet binnen helaas 😞
Hopelijk komt die snel.

[ Voor 20% gewijzigd door zevenhuis010 op 06-02-2026 10:37 ]

• Arthur1234
VIN 25 staat nu te updaten...

• Mkuijlaars
Hier nu wel. Moet je erbij blijven of gewoon laten lopen?

• Bschnitz
Grappig, ik heb nog niks.

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36
Mkuijlaars schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:45:
Hier nu wel. Moet je erbij blijven of gewoon laten lopen?
VIN 23 en nog geen update te zien. :-(

• jvdl1223
Ik heb VIN 27 (als ik het goed zie, het zijn in elk geval de eerste twee cijfers ná 5AE) en vanochtend melding ontvangen dat de update klaar staat. Ik heb de auto sinds december jl.

• Bschnitz
jvdl1223 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:57:
Ik heb VIN 27 (als ik het goed zie, het zijn in elk geval de eerste twee cijfers ná 5AE) en vanochtend melding ontvangen dat de update klaar staat. Ik heb de auto sinds december jl.
Ik sinds de tweede of derde week november xD

Dus tot nu toe heeft alles en upgrade gehad, behalve 23 en 24 haha.

Hoezo wij nou ertussen niet 🙃

• TeQ99
jvdl1223 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:57:
Ik heb hem ook sinds half december. Ben toch benieuwd welke selectie lijst leap gebruikt.

• Bschnitz
TeQ99 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:59:
[...]

Ik heb hem ook sinds half december. Ben toch benieuwd welke selectie lijst leap gebruikt.
Zo te zien er niet een op getallen.

• kvnsmt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:09
Mijne heeft ook nog geen update en heb vin 2X

• Arthur1234
Klein stukje rijden en toen stond er ineens een pijl 😀.Tot nu toe enthousiast: CarPlay, met 1 knop de meeste piepjes uit en… het geluid is enorm verbeterd!

• kvnsmt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:09
Arthur1234 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:12:
[...]

Klein stukje rijden en toen stond er ineens een pijl 😀.Tot nu toe enthousiast: CarPlay, met 1 knop de meeste piepjes uit en… het geluid is enorm verbeterd!
Bedoel je dan het geluid van de radio/muziek?

• Arthur1234
kvnsmt schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:13:
[...]

Bedoel je dan het geluid van de radio/muziek?
Yep!

• Erik1805
Krijg alleen geen koppeling met CarPlay. Maar even verder uitzoeken.

• Arthur1234
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:21:
Krijg alleen geen koppeling met CarPlay. Maar even verder uitzoeken.
Even opnieuw BT verbinden

• Erik1805
Ja doe ik. Met koppel code maar zegt dat ie geen verbinding kan maken. Geen idee

• Bschnitz
Hij is er eindelijk, ga straks eraan beginnen.

• TeQ99
Bschnitz schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:29:
Hij is er eindelijk, ga straks eraan beginnen.
Ik zal hem hier eens van de wifi afgooien. ik zie nog niets verschijnen.

• Arthur1234
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:23:
[...]

Ja doe ik. Met koppel code maar zegt dat ie geen verbinding kan maken. Geen idee
Ging bij mij ook niet in 1 keer. Oude connectie ook eerst verwijderd.

• Erik1805
Arthur1234 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:31:
[...]

Ging bij mij ook niet in 1 keer. Oude connectie ook eerst verwijderd.
Ah oke. Oude connectie stond er niet meer in (nieuwe telefoon). Alleen bluetooth sleutel werkt wel gewoon met de Leapmotor app. Ik zal het weer eens proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 06-02-2026 11:33 ]

• jvdl1223
Ik ben ook heel benieuwd naar de one pedal mode. Ik rijd nu al op sterkste rem modus en daarmee kan je al bijna alles met 1 pedaal doen (behalve hard remmen en tot stilstand komen).

• Erik1805
Mijn leenauto had ook een verbinding met Carplay. Verwijderd en telefoon opnieuw gestart. Zal zo nog een keer proberen te verbinden

• Bschnitz
Nou 1 uur verder en het staat erop, alles werkt.

Alleen inderdaad BT effe verwijderen en opnieuw koppelen.

• Mkuijlaars
Helaas na de ota werkt bij mij de knop op de bestuurderportier nog steeds niet. Meer mensen waarbij dat knopje niet werkt?

Via bt gaat de auto keurig open en dicht al is dat met een oprit waar je 6x per dag over loopt niet handig

• Erik1805
Laden jullie altijd de auto tot 100% of alleen af en toe? En de rest van de tijd tot 80%

• Bschnitz
Mkuijlaars schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:59:
Helaas na de ota werkt bij mij de knop op de bestuurderportier nog steeds niet. Meer mensen waarbij dat knopje niet werkt?

Via bt gaat de auto keurig open en dicht al is dat met een oprit waar je 6x per dag over loopt niet handig
Werkt hier.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:14:
Laden jullie altijd de auto tot 100% of alleen af en toe? En de rest van de tijd tot 80%
LFP batterij. Niet langdurig onder 10% en af toe is niet erg of kortstondig. Laden tot 100% kan altijd. Moet zelfs voor het balanceren.

Stekker alleen erin als je gaat laden, niet 24/7.

• Erik1805
Bschnitz schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:55:
Nou 1 uur verder en het staat erop, alles werkt.

Alleen inderdaad BT effe verwijderen en opnieuw koppelen.
Ook de sleutel verbinding? Krijg geen verbinding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPcx3EGbhdB3en1hW-PH6LWKjcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ra7YScHxtRcuWENARc1XyJ6v.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Erik1805 op 06-02-2026 17:33 ]

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]
Yea gebruik wel Android.

• TeQ99
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb het zelfde. oude bluetooth er al uit gegooid maar hij wil niet verbinden... :-(

• Bschnitz
TeQ99 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:54:
[...]

Ik heb het zelfde. oude bluetooth er al uit gegooid maar hij wil niet verbinden... :-(
Dat zal wel die Apple issue zijn waar ze het over hadden.

Apple is simpelweg een heel gedoe met BT.

Waarschijnlijk werkt handmatig unlock en lock via de app wel en ook de connectie in de auto?

• Erik1805
Bschnitz schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:43:
[...]

Dat zal wel die Apple issue zijn waar ze het over hadden.

Apple is simpelweg een heel gedoe met BT.

Waarschijnlijk werkt handmatig unlock en lock via de app wel en ook de connectie in de auto?
Auto unlock via app werkt prima.

• skirdster
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
kvnsmt schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:09:
Mijne heeft ook nog geen update en heb vin 2X
ik zit ook in die vin range en krijg nu de update binnen. even aan wifi gehangen, wifi verbinding verbroken en toen kreeg ik de melding. wifi weer aangezet en downloaden as we speak

• Rode76
  • Nu online
Hier ook een succesvolle update, het downloaden via WiFi was wel een beetje gedoe. Android Auto werkt, maar ik weet niet of ik het prefereer boven de standaard apps. Belangrijkste is dat de V2L-error verleden tijd is en blijft. 🤞

• Rode76
  • Nu online
Iemand al een V2L-adapter gekocht en tips?

• Erik1805
Zal morgen eens proberen of CarPlay wel via de kabel werkt

• riccard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Indien je voldoende data op je bundel hebt, dan kan je de update ook via hotspot van je smartphone downloaden. Bij mij ging dat supersnel.

• TeQ99
Erik1805 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:00:
Zal morgen eens proberen of CarPlay wel via de kabel werkt
Dat was idd mijn idee. Ga morgen ook even testen met een kabel

• Bschnitz
riccard schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:09:
Indien je voldoende data op je bundel hebt, dan kan je de update ook via hotspot van je smartphone downloaden. Bij mij ging dat supersnel.
Oh bij mij niet ;(

Via 5G pixel 10 pro, maar max 3-5Mbs dus was ca. 20min bezig met downloaden.

• Ies Korpershoek
Bschnitz schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 06:38:
[...]

Oh bij mij niet ;(

Via 5G pixel 10 pro, maar max 3-5Mbs dus was ca. 20min bezig met downloaden.
Goede 5G-verbinding (ca. 250 Mbps - 300 Mbps): Ongeveer 1 minuut en 45 seconden tot 2 minuten
Gemiddelde 5G-verbinding (ca. 150 Mbps - 200 Mbps): Ongeveer 2,5 tot 3 minuten.
Die van jouw was dus wel erg traag.

• Bschnitz
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 06:43:
[...]

Goede 5G-verbinding (ca. 250 Mbps - 300 Mbps): Ongeveer 1 minuut en 45 seconden tot 2 minuten
Gemiddelde 5G-verbinding (ca. 150 Mbps - 200 Mbps): Ongeveer 2,5 tot 3 minuten.
Die van jouw was dus wel erg traag.
Precies dat dus. Dacht eigenlijk dat het aan de auto lag. Want mijn 5G is dik prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6jJnNYg5TIr3m5vavDgicpuilQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g3Z6uZyvGq1gfBQ3BvdgaMRu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Bschnitz op 07-02-2026 06:50 ]

• jvdl1223
Rode76 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:36:
Iemand al een V2L-adapter gekocht en tips?
Iemand die V2L nu überhaupt durft te gebruiken 😬🤭? Wie offert zich op als proefkonijn 😉?

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:54
jvdl1223 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:38:
[...]

Iemand die V2L nu überhaupt durft te gebruiken 😬🤭? Wie offert zich op als proefkonijn 😉?
Wordt er wel een V2L adapter bijgeleverd? Volgens mijn dealer moet je die apart aanschaffen. (Mijn auto is nog onderweg en komt ergens in februari aan)

[ Voor 9% gewijzigd door Veendammer op 07-02-2026 08:57 ]

• riccard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Zoals eerder gemeld, nadat BT wordt verwijderd (vergeten) en opnieuw wordt geconnect, dan springt Android Auto automatisch op het scherm. Ziet er goed uit. Een hele verbetering.

• Nelis Green
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:34
Beste forumleden, maandag ga ik een proefrit maken in de b10. Na wat onderzoek vraag ik mezelf af wanneer iemand voor een c10 reev, zou kiezen? Hebben jullie destijds overwogen om de c10 reev te verkiezen boven de b10? Als ik namelijk naar ons verbruik kijk dan zouden wij prima 80% van het verbuik op de accu kunnen rijden, dus kunnen laden aan de thuislader. Voor langere ritten komt de benzine er pas bij. Vraag me ook af welke van de 2 onderhoudsgevoelig is….. Je zou denken dat de belasting in de c10 meer verdeeld word ipv alleen elektrisch bijvoorbeeld. Benieuwd naar jullie reactie

• Bschnitz
Nelis Green schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:36:
Beste forumleden, maandag ga ik een proefrit maken in de b10. Na wat onderzoek vraag ik mezelf af wanneer iemand voor een c10 reev, zou kiezen? Hebben jullie destijds overwogen om de c10 reev te verkiezen boven de b10? Als ik namelijk naar ons verbruik kijk dan zouden wij prima 80% van het verbuik op de accu kunnen rijden, dus kunnen laden aan de thuislader. Voor langere ritten komt de benzine er pas bij. Vraag me ook af welke van de 2 onderhoudsgevoelig is….. Je zou denken dat de belasting in de c10 meer verdeeld word ipv alleen elektrisch bijvoorbeeld. Benieuwd naar jullie reactie
De motor laad toch alleen de batterij op?

Tenminste dat dacht ik.

Ga niet zinloos benzine tanken om stroom te maken 😂 die ik ook direct kan tappen.

Je kan binnen 20min bekant vol laden via DC....

Vorig jaar 700km met de ionoq6 gedaan en we konden niet eens snel genoeg naar de wc en terug voordat die op 80% was ...

Deze laad net zo snel of sneller....

Voor die 2-4x per jaar dat je meer dan 300km in een run doet, lekker belangrijk. Stilstaan doe je toch al elke 300km....

Tenminste ik wel, moet echt naar de wc en iets eten zo af en toe. Ik kan nooit 700km of meer in 1 run doen zonder pauze.

• Erik1805
TeQ99 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:17:
[...]

Dat was idd mijn idee. Ga morgen ook even testen met een kabel
Wellicht dat dat helpt. Ik krijg helemaal geen Bluetooth verbinding. Alleen die wel in de app(sleutel) maar niet in de auto. Ongeacht CarPlay of niet

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste