Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Voor iedereen met de V2L-error, misschien is dit behulpzaam.

Van een user op het Leapmotor forum:
Hi everyone, last Sunday I had my first V2L error with my B10, which I bought on December 26th. I had charged the battery on a slow charger outside, and with the rain and humidity we've been having in Portugal, the protective rubber seals probably got damp, and that moisture transferred to the connector. When I was going to visit some friends during the trip, the car warned me that the V2L adapter was connected. As soon as I stopped the car at a roundabout, it became immobilized. As I had already read in another forum, I disconnected the plug from the charging controller located in the trunk, under the compartment where the tire changing accessories are kept, and the error disappeared. I managed to drive the B10 to my friends' house. As soon as I reconnected the controller plug, the error returned, so I turned it off again, locked the car, and went to dinner. Later, I cleaned the charging connector, reconnected the controller plug, and the error did not return. In my experience, it is possible to operate the car with this plug disconnected. I hope the long-awaited update fixes the bug, but don't overreact; if the bug appears, unplug the controller and continue your journey.
Een paar posts verder staat een link van het Italiaanse Leapmotor forum naar een video van hoe het zou moeten: https://forum.leapmotoritalia.it/t/blocco-errore-v2l/61/16

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 28-01-2026 04:50 ]

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:31
Gitarist schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 04:47:
Voor iedereen met de V2L-error, misschien is dit behulpzaam.

Van een user op het Leapmotor forum:

[...]

Een paar posts verder staat een link van het Italiaanse Leapmotor forum naar een video van hoe het zou moeten: https://forum.leapmotoritalia.it/t/blocco-errore-v2l/61/16
Ja had ik gelezen maar ga niet zelf lopen prutsen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

• Erik1805
Rode76 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:58:
Deze auto is een soort Russische roulette, alleen dan op z'n Chinees. Vooralsnog heb ik geen problemen. 🤞
Tja totaal onbetrouwbaar dus

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

• Erik1805
Heel bijzonder. Net in de laadpaal gedaan en hij laadt weer. 🤷‍♂️. Even kijken hoe lang dat goed gaat

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:00
Erik1805 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:46:
Heel bijzonder. Net in de laadpaal gedaan en hij laadt weer. 🤷‍♂️. Even kijken hoe lang dat goed gaat
Het lijken wel vochtproblemen met dit weer. Auto is hier ms extreem gevoelig voor.

• Erik1805
Rode76 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:56:
[...]

Het lijken wel vochtproblemen met dit weer. Auto is hier ms extreem gevoelig voor.
Ja zoiets zou het haast zijn. Moet niet kunnen maar toch. En die van mij rijdt wel. Dat is het verschil met andere die de V2L melding kregen en niet meer konden rijden

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Erik1805 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:05:
[...]

Ja had ik gelezen maar ga niet zelf lopen prutsen
Dat is op zich verstandig, maar als de keuze is tussen je auto voor onbepaalde tijd moeten wegbrengen naar de garage* of met een relatief simpele workaround de auto werkend houden totdat er een definitieve oplossing is (software danwel hardware) dan denk ik dat ik toch voor het laatste zou gaan.

*Gelukkig rijdt en laadt jouw auto nog wel dus ik hoop dat je het nog kan uitzingen zonder deze noodmaatregel en/of een bezoek aan de garage totdat de oplossing er is.

Ik hoor zelf deze week wanneer mijn B10 komt... ik hoop ook dat dat ná de update/oplossing is. Fingers crossed... Maar zoals ik eerder al eens schreef, al deze nare berichten doen wel heel sterk afbreuk aan de "voorpret" die je normaal gesproken bij het bestellen van een auto zou hebben. Maakt me ook wel aan het twijfelen of in zee gaan met een nog niet zo bewezen concept als Leapmotor en de B10 (in Nederland althans, ik meen ergens gelezen te hebben dat Leapmotor in China de 5e grootste autoleverancier is) in het bijzonder wel zo'n verstandige keuze was...

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Rode76 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:56:
[...]

Daar lijkt het op ja.

Toch wel gek, nu ben ik een totale leek op dit gebied maar ik zou toch verwachten dat de luchtvochtigheid in China niet heel anders is dan hier. Dus dat ze deze problemen daar ook allang ervaren zouden moeten hebben. Of zou er verschil zitten tussen de Chinese versie en de Europese versie qua hardware/componenten?

Daar is de auto al een aardige tijd op de markt...

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 28-01-2026 08:37 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik zou niet weten waarom dit vochtproblemen zijn? Omdat 1 iemand op een forum zegt "with the rain and humidity we've been having in Portugal, the protective rubber seals probably got damp, and that moisture transferred to the connector"?

Zelfde als het KIA/Hyundai ICCU verhaal. Ook daar is er 1 iemand die een hypothese heeft dat het door vocht komt, en gelijk is dat ineens "de oorzaak".

Zoals @Gitarist hierboven al aangeeft, ook in China hebben ze regen en sneeuw. Ook het feit dat de auto blijkbaar denkt dat er een V2L adapter is aangesloten lijkt meer op een mechanisch, sensor, of controller issue dan iets anders.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste