WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
we hebben nog een leuke demo @Erik1805 !!!Bschnitz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:38:
[...]
Ik rij hem al +2.500 KM. Moet je tegen erik zeggen
Die zoekt wel een verkoper die beetje wat wil doen.
@Erik1805
Power to the beat.
En in welke regio zit je ?ronaldm3 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:45:
[...]
we hebben nog een leuke demo @Erik1805 !!!
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
[ Voor 100% gewijzigd door ronaldm3 op 27-12-2025 22:06 ]
Power to the beat.
Ah helaas. Ik woon boven in Friesland.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Power to the beat.
De verkoper heeft mij helaas niks gemeld over een actie. Hij was overigens totaal niet pusherig in dat opzicht.Bschnitz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:06:
[...]
Naja, de marge is niet heel ruim maar laten we eerlijk zijn er was een actie in december op voorraad, geen idee of die er nog steeds is. Dat de dealer korting mocht geven en daar ging stellantis toch echt wel aan meebetalen.
We hebben het wel al een beetje over korting gehad (alhoewel ik zelf ook nog niet echt pusherig ben geweest...) maar hij kwam wel al iets naar ons toe op de inruil. Hopelijk zit daar nog meer ruimte.
Pas toen ik vroeg naar de jaarwisseling en wat er dan al dan niet gebeurt gaf hij aan dat er na 1 januari wel prijsverhogingen aan zitten te komen, maar hoeveel dat zou worden nog niet bekend is.
Alhoewel ik wel op diverse fora en bij enkele reviewers gelezen had over de Linglong banden, ben ik het helaas vergeten te vragen, dus dat ga ik zéker nog doen. Wel viel het me op dat er bij de dealer buiten een C10 stond met Contintental banden, voor wat het waard is. Helaas heb ik niet de helderheid van geest gehad om te kijken naar wat er bij die B10 waar wij in reden omheen lag noch om ernaar te vragenDan is het ook nog eens zo dat Leapmotor zelf ook nog eens het ermee eens is dat de longling banden totaal shit zijn en voor de EU eigenlijk andere banden er standaard op wil doen, maar dat is ook nog niet gebeurt.
Dus, sowieso is voor mij de kogel nog niet definitief door de kerk... maar over de auto an zich ben ik wel heel positief.
Update die eraan komt fixt dat met profiel op de knop. lees iets verder terug. update komt eraan 30dec in Australië dus komt vanzelf hier.Gitarist schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:52:
Ik heb gisteren ook een proefrit gemaakt in de B10 Design ProMax en ben erg positief. Gelukkig mijn vrouw ookdus de kans zit er dik in dat we er een gaan bestellen. Eigenlijk de enige twee minpuntjes zijn die rijhulpsystemen die je iedere keer moet uitzetten (maar dat schijnt een wettelijke regel te zijn dus dat is bij andere nieuwe auto's niet veel anders) en het interieur is vrij saai... maar ja als je wat anders wilt betaal je ook meteen (een stuk) meer. Of dat nou de C10 is of een heel andere auto. Dus daar komen we wel overheen vermoed ik.
[...]
De verkoper heeft mij helaas niks gemeld over een actie. Hij was overigens totaal niet pusherig in dat opzicht.
We hebben het wel al een beetje over korting gehad (alhoewel ik zelf ook nog niet echt pusherig ben geweest...) maar hij kwam wel al iets naar ons toe op de inruil. Hopelijk zit daar nog meer ruimte.
Pas toen ik vroeg naar de jaarwisseling en wat er dan al dan niet gebeurt gaf hij aan dat er na 1 januari wel prijsverhogingen aan zitten te komen, maar hoeveel dat zou worden nog niet bekend is.
[...]
Alhoewel ik wel op diverse fora en bij enkele reviewers gelezen had over de Linglong banden, ben ik het helaas vergeten te vragen, dus dat ga ik zéker nog doen. Wel viel het me op dat er bij de dealer buiten een C10 stond met Contintental banden, voor wat het waard is. Helaas heb ik niet de helderheid van geest gehad om te kijken naar wat er bij die B10 waar wij in reden omheen lag noch om ernaar te vragen![]()
Dus, sowieso is voor mij de kogel nog niet definitief door de kerk... maar over de auto an zich ben ik wel heel positief.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Heel fijn om zo'n plek te hebben (Gotta love Tweakers wat dat betreftBschnitz schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:02:
[...]
Update die eraan komt fixt dat met profiel op de knop. lees iets verder terug. update komt eraan 30dec in Australië dus komt vanzelf hier.Wij vinden het een zeer fijne auto en je kan hier altijd vragen om hulp.
Kan je daarmee (bepaal)de rijhulpsystemen permanent uitzetten?
Ik meen eruit op te maken dat het gaat om een snelkoppeling waarmee je die dingen sneller kan uitzetten... Ook al fijn natuurlijk, maar toch
Rijhulpsystemen mogen niet permanent uitgeschakeld worden van de constructeur uit. Deze moeten - uiteraard enkel deze die voorzien zijn in de wagen - steeds ingeschakeld zijn bij het starten van de wagen. Wanneer je ze uitschakelt is dat een persoonlijke verantwoordelijkheid. Dus nee, je zal ze nog steeds zelf moeten uitschakelen, zij het misschien op een eenvoudiger manier na de volgende update.Gitarist schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:10:
[...]
Heel fijn om zo'n plek te hebben (Gotta love Tweakers wat dat betreft)
Kan je daarmee (bepaal)de rijhulpsystemen permanent uitzetten?
Ik meen eruit op te maken dat het gaat om een snelkoppeling waarmee je die dingen sneller kan uitzetten... Ook al fijn natuurlijk, maar toch
Ik vraag me wel af hoe verzekeringen hiermee omgaan indien je een ongeval veroorzaakt en blijkt dat het rijhulpsysteem uitgeschakeld stond. Tenslotte geven heel wat verzekeringsmaatschappijen kortingen op de premie wanneer deze rijhulpsystemen aanwezig zijn de wagen.
Dat is ook wat mij is verteld, alleen werd daarbij niet naar Leapmotor verwezen maar naar landelijke/Europese wetgeving. Jammer maar helaas.luvan schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:58:
[...]
Rijhulpsystemen mogen niet permanent uitgeschakeld worden van de constructeur uit. Deze moeten - uiteraard enkel deze die voorzien zijn in de wagen - steeds ingeschakeld zijn bij het starten van de wagen. Wanneer je ze uitschakelt is dat een persoonlijke verantwoordelijkheid. Dus nee, je zal ze nog steeds zelf moeten uitschakelen, zij het misschien op een eenvoudiger manier na de volgende update.
Ik vraag me wel af hoe verzekeringen hiermee omgaan indien je een ongeval veroorzaakt en blijkt dat het rijhulpsysteem uitgeschakeld stond. Tenslotte geven heel wat verzekeringsmaatschappijen kortingen op de premie wanneer deze rijhulpsystemen aanwezig zijn de wagen.
Uiteraard ligt het in de lijn der verwachting dat de verzekering er ook wat van vindt als je ze uitzet... (als dat nu al niet het geval is, moet ik ook nog uitzoeken)
Offtopic wellicht, maar : mijn ervaring met dergelijke systemen is slechts een N=3, heb diverse Citroën C5's bestuurd, een Mercedes GLC van enkele jaren oud en nu dus de B10. Ik snap de intentie van dergelijke systemen en bv. op het gebied van botsdetectie kan het een welkome aanvulling zijn op de behendigheid van de bestuurder (dus dat zou ik aan laten staan), maar het systeem dat waarschuwt wanneer je te dicht bij de rijstrookbelijning komt is wel erg niet-vergevingsgezind, dus dat zou ik permanent uit hebben willen staan. Ook de herkenning van snelheidsborden en dan het automatisch erop aanpassen van de cruisecontrol snelheid werkte bij de drie auto's waar ik nu ervaring mee heb suboptimaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 28-12-2025 13:18 ]
[ Voor 40% gewijzigd door olafmol op 28-12-2025 13:28 ]
Je mag het wet technisch nog uitzetten, de wet schrijft alleen voor dat deze tijdens de START van auto aan moet staan. Dat gaat dus met de profiel optie opgelost worden, je zet hiermee een aantal dingen uit NA de START!olafmol schreef op zondag 28 december 2025 @ 13:27:
Australië is ook geen Europa/EU. Volgens mij hebben ze daar wat vooruitstrevender auto wetgeving tov EU wat betreft autonoom rijden en hulpsystemen. Ga er dus maar vanuit dat de EU firmware anders is dan die in China of Australië qua features.
Er loopt wel een wet die ook dit gaat verbieden vanuit de EU, deze is echter nog niet dacht ik en of live in NL.