Ik heb inmiddels 5300km erop zitten naar alle tevredenheid. Noodrijatrook zet ik uit voordat ik ga rijden en springt ook niet meer aan. ACC klopt wel maar is wel verbeterd met de laatste update. VeelGriemer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:03:
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.
Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend. Ik ben groot voorstander van ADAS, het liefst zou ik een tukje doen, dus het is niet dat ik die systemen niet wil. Maar het moet wel goed werken!
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.
De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.
Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Is met software te stroomlijnen
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh