Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:35
Griemer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:03:
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.

Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend. Ik ben groot voorstander van ADAS, het liefst zou ik een tukje doen, dus het is niet dat ik die systemen niet wil. Maar het moet wel goed werken!
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.

De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.

Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Ik heb inmiddels 5300km erop zitten naar alle tevredenheid. Noodrijatrook zet ik uit voordat ik ga rijden en springt ook niet meer aan. ACC klopt wel maar is wel verbeterd met de laatste update. Veel
Is met software te stroomlijnen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Griemer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:03:
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.

Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend.
Dit heb ik zelf ook regelmatig en kan m'n vinger er niet achter krijgen waarom het gebeurt. Inderdaad best vervelend.
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Ik heb dit zelf nooit, maar als mijn vrouw rijdt, krijgt zij ook wel eens de melding. Wederom geen idee waar het aan ligt. Kennelijk gaat de gezichtsherkenning niet goed om met bepaalde gelaatstrekken. Ik neem aan dat dit wel wordt opgelost met een toekomstige software-update.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.
In mijn beleving is de "sweet spot" op de spiegel voor de NFC-kaart relatief groot. Daarnaast kan je instellen dat 'ie automatisch opent als 'ie gekoppeld is aan je telefoon. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan bij de proefrit.

Daarnaast kan je een pincode instellen zodat je de NFC-kaart niet op de middenconsole hoeft te leggen.
De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Toegegeven, in het begin (heb de B10 nu een dikke maand) ergerde ik me ook aan het "horten en stoten" van de cruise control, maar na een tijdje werkt het. Wel heb ik de functie uitgezet die de borden leest (weet even niet hoe dit precies heet), want dat ging te vaak fout. Wel houdt 'ie automatisch afstand en de lengte van die afstand is instelbaar.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.
Ik heb nooit eerder een dergelijke functie gehad in mijn auto en mis dit dus niet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit als een gemis voelt als je dat gewend bent.
Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Alhoewel mijn 11 jaar oude Opel Corsa die ik tot dusver had vrij luxe was (cruise control, airco, DAB+, stoelverwarming/stuurverwarming), voelt de B10 voor mij als een enorme stap voorwaarts en ben ik -ondanks de kleine ergenissen- zeer goed te spreken.

Maar laten we eerlijk zijn; de B10 is en blijft een "budget" auto, dus ik kan me wederom heel goed voorstellen dat wanneer je van een relatief luxe/nieuwe auto afkomt, je minder snel genoegen neemt met de ergernissen van de B10.

Wellicht is de C10 een betere keuze voor jou?

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:35
Gitarist schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:43:
[...]

Dit heb ik zelf ook regelmatig en kan m'n vinger er niet achter krijgen waarom het gebeurt. Inderdaad best vervelend.

[...]

Ik heb dit zelf nooit, maar als mijn vrouw rijdt, krijgt zij ook wel eens de melding. Wederom geen idee waar het aan ligt. Kennelijk gaat de gezichtsherkenning niet goed om met bepaalde gelaatstrekken. Ik neem aan dat dit wel wordt opgelost met een toekomstige software-update.

[...]

In mijn beleving is de "sweet spot" op de spiegel voor de NFC-kaart relatief groot. Daarnaast kan je instellen dat 'ie automatisch opent als 'ie gekoppeld is aan je telefoon. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan bij de proefrit.

Daarnaast kan je een pincode instellen zodat je de NFC-kaart niet op de middenconsole hoeft te leggen.

[...]

Toegegeven, in het begin (heb de B10 nu een dikke maand) ergerde ik me ook aan het "horten en stoten" van de cruise control, maar na een tijdje werkt het. Wel heb ik de functie uitgezet die de borden leest (weet even niet hoe dit precies heet), want dat ging te vaak fout. Wel houdt 'ie automatisch afstand en de lengte van die afstand is instelbaar.

[...]

Ik heb nooit eerder een dergelijke functie gehad in mijn auto en mis dit dus niet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit als een gemis voelt als je dat gewend bent.

[...]

Alhoewel mijn 11 jaar oude Opel Corsa die ik tot dusver had vrij luxe was (cruise control, airco, DAB+, stoelverwarming/stuurverwarming), voelt de B10 voor mij als een enorme stap voorwaarts en ben ik -ondanks de kleine ergenissen- zeer goed te spreken.

Maar laten we eerlijk zijn; de B10 is en blijft een "budget" auto, dus ik kan me wederom heel goed voorstellen dat wanneer je van een relatief luxe/nieuwe auto afkomt, je minder snel genoegen neemt met de ergernissen van de B10.

Wellicht is de C10 een betere keuze voor jou?
Ik kom van een Volvo v60 af en vind de B10 absoluut geen budget auto. Blijft een computer op wielen. Noodrijstrook blijft steeds uit bij mij. Zoals gezegd is met software veel te fixen. Daarnaast zij de duurdere Tesla’s en BYD ook niet vrij van gekke dingen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• APieterson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:18
Hervatten / Reset (Het stuur)
Als je hebt geremd, staat het systeem op "stand-by". Om terug te keren naar je oude snelheid gebruik je de zilveren tuimelschakelaar op de linker spaak van het stuur:

Omhoog klikken (RES+): Dit is de "Reset" of Resume functie. De auto pakt de laatst opgeslagen snelheid weer op.

Omlaag klikken (SET-): Hiermee zet je de cruisecontrol vast op de snelheid die je op dat moment rijdt.

• APieterson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:18
Je kunt de gevoeligheid aanpassen via het centrale scherm:

Ga naar Settings (Tandwiel-icoon).

Selecteer ADAS (Driving Assistance).

Zoek naar Driver Drowsiness Alert (of Vermoeidheidsherkenning).

Hier kun je de gevoeligheid vaak op Low (Laag) zetten. Dit helpt meestal al aanzienlijk tegen de "5-minuten waarschuwingen".

Heb zelf nog geen b10, haal hem vandaag over een week op. Info komt uit "Gemini", staat ook niet in de gebruiksaanwijzing volgens mij. Vr Grt
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste