Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:45
Griemer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:03:
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.

Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend. Ik ben groot voorstander van ADAS, het liefst zou ik een tukje doen, dus het is niet dat ik die systemen niet wil. Maar het moet wel goed werken!
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.

De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.

Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Ik heb inmiddels 5300km erop zitten naar alle tevredenheid. Noodrijatrook zet ik uit voordat ik ga rijden en springt ook niet meer aan. ACC klopt wel maar is wel verbeterd met de laatste update. Veel
Is met software te stroomlijnen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Griemer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:03:
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.

Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend.
Dit heb ik zelf ook regelmatig en kan m'n vinger er niet achter krijgen waarom het gebeurt. Inderdaad best vervelend.
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Ik heb dit zelf nooit, maar als mijn vrouw rijdt, krijgt zij ook wel eens de melding. Wederom geen idee waar het aan ligt. Kennelijk gaat de gezichtsherkenning niet goed om met bepaalde gelaatstrekken. Ik neem aan dat dit wel wordt opgelost met een toekomstige software-update.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.
In mijn beleving is de "sweet spot" op de spiegel voor de NFC-kaart relatief groot. Daarnaast kan je instellen dat 'ie automatisch opent als 'ie gekoppeld is aan je telefoon. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan bij de proefrit.

Daarnaast kan je een pincode instellen zodat je de NFC-kaart niet op de middenconsole hoeft te leggen.
De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Toegegeven, in het begin (heb de B10 nu een dikke maand) ergerde ik me ook aan het "horten en stoten" van de cruise control, maar na een tijdje werkt het. Wel heb ik de functie uitgezet die de borden leest (weet even niet hoe dit precies heet), want dat ging te vaak fout. Wel houdt 'ie automatisch afstand en de lengte van die afstand is instelbaar.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.
Ik heb nooit eerder een dergelijke functie gehad in mijn auto en mis dit dus niet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit als een gemis voelt als je dat gewend bent.
Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Alhoewel mijn 11 jaar oude Opel Corsa die ik tot dusver had vrij luxe was (cruise control, airco, DAB+, stoelverwarming/stuurverwarming), voelt de B10 voor mij als een enorme stap voorwaarts en ben ik -ondanks de kleine ergenissen- zeer goed te spreken.

Maar laten we eerlijk zijn; de B10 is en blijft een "budget" auto, dus ik kan me wederom heel goed voorstellen dat wanneer je van een relatief luxe/nieuwe auto afkomt, je minder snel genoegen neemt met de ergernissen van de B10.

Wellicht is de C10 een betere keuze voor jou?

• Erik1805
Gitarist schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:43:
[...]

Dit heb ik zelf ook regelmatig en kan m'n vinger er niet achter krijgen waarom het gebeurt. Inderdaad best vervelend.

[...]

Ik heb dit zelf nooit, maar als mijn vrouw rijdt, krijgt zij ook wel eens de melding. Wederom geen idee waar het aan ligt. Kennelijk gaat de gezichtsherkenning niet goed om met bepaalde gelaatstrekken. Ik neem aan dat dit wel wordt opgelost met een toekomstige software-update.

[...]

In mijn beleving is de "sweet spot" op de spiegel voor de NFC-kaart relatief groot. Daarnaast kan je instellen dat 'ie automatisch opent als 'ie gekoppeld is aan je telefoon. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan bij de proefrit.

Daarnaast kan je een pincode instellen zodat je de NFC-kaart niet op de middenconsole hoeft te leggen.

[...]

Toegegeven, in het begin (heb de B10 nu een dikke maand) ergerde ik me ook aan het "horten en stoten" van de cruise control, maar na een tijdje werkt het. Wel heb ik de functie uitgezet die de borden leest (weet even niet hoe dit precies heet), want dat ging te vaak fout. Wel houdt 'ie automatisch afstand en de lengte van die afstand is instelbaar.

[...]

Ik heb nooit eerder een dergelijke functie gehad in mijn auto en mis dit dus niet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit als een gemis voelt als je dat gewend bent.

[...]

Alhoewel mijn 11 jaar oude Opel Corsa die ik tot dusver had vrij luxe was (cruise control, airco, DAB+, stoelverwarming/stuurverwarming), voelt de B10 voor mij als een enorme stap voorwaarts en ben ik -ondanks de kleine ergenissen- zeer goed te spreken.

Maar laten we eerlijk zijn; de B10 is en blijft een "budget" auto, dus ik kan me wederom heel goed voorstellen dat wanneer je van een relatief luxe/nieuwe auto afkomt, je minder snel genoegen neemt met de ergernissen van de B10.

Wellicht is de C10 een betere keuze voor jou?
Ik kom van een Volvo v60 af en vind de B10 absoluut geen budget auto. Blijft een computer op wielen. Noodrijstrook blijft steeds uit bij mij. Zoals gezegd is met software veel te fixen. Daarnaast zij de duurdere Tesla’s en BYD ook niet vrij van gekke dingen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• APieterson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-04 19:27
Hervatten / Reset (Het stuur)
Als je hebt geremd, staat het systeem op "stand-by". Om terug te keren naar je oude snelheid gebruik je de zilveren tuimelschakelaar op de linker spaak van het stuur:

Omhoog klikken (RES+): Dit is de "Reset" of Resume functie. De auto pakt de laatst opgeslagen snelheid weer op.

Omlaag klikken (SET-): Hiermee zet je de cruisecontrol vast op de snelheid die je op dat moment rijdt.

• APieterson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-04 19:27
Je kunt de gevoeligheid aanpassen via het centrale scherm:

Ga naar Settings (Tandwiel-icoon).

Selecteer ADAS (Driving Assistance).

Zoek naar Driver Drowsiness Alert (of Vermoeidheidsherkenning).

Hier kun je de gevoeligheid vaak op Low (Laag) zetten. Dit helpt meestal al aanzienlijk tegen de "5-minuten waarschuwingen".

Heb zelf nog geen b10, haal hem vandaag over een week op. Info komt uit "Gemini", staat ook niet in de gebruiksaanwijzing volgens mij. Vr Grt

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04 05:00
Ik haal maandag een nieuwe B10 (purple) op.

Ben benieuwd (ik had een MG4 Lux hiervoor)😄 vooral het echte verbruik en het geluid bij het rijden waren een probleem.

Zijn er hier mensen die daarover kunnen spreken in vergelijking met mg?

(bij MG4 viel dat een beetje tegen qua isolatie,het constant bedampen van de ramen met meerdere mensen in de wagen was ook een probleem )

De verkoper van Dhont Waregem (België) was heel behulpzaam en rekent een uur op alle paparassen en de uitleg te doen van de wagen. Ook zat ik door de verkoop zonder wagen en heb een electrische Astra meegekregen voor 5 dagen. Voorlopig zit de dienstverlening wel goed.

Qua onderhoud zou dit om de 20K zijn. Klopt dit ? En qua bedrag weet er iemand hoe duur dit is?

Ps het enige dat ik voorlopig mis is de mogelijkheid om YouTube of Netflix te kijken als je geparkeerd staat (ik moet vaak wachten).

Dit is me verteld dat dit niet kan.

Mvg

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:39
derooke schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:23:
... het geluid bij het rijden waren een probleem.
Ik rij op de standaard Chineese LingLong zomerbanden en vind de auto een heel stuk stiller dan mijn vorige Hyundai Kona 64Kw van 2023 met Michelin zomerbanden. Ik hoor alleen zo nu en dan wat geruis bij de voorstijl van de portier aan de bestuurders kant maar ook met dat is de auto stiller. Ook bij 130 of 140 km/uur.

[ Voor 19% gewijzigd door Veendammer op 28-03-2026 08:45 ]

• MaBeCo
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 29-04 14:06
Goedemorgen, krijg over 3 weken mijn paarse B10. Mijn vriendin is fanatiek aan het zoeken naar leuke (handige) accessoires. Hebben jullie nog wat tips?

• Griemer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 30-03 16:37
APieterson schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:55:
Hervatten / Reset (Het stuur)
Als je hebt geremd, staat het systeem op "stand-by". Om terug te keren naar je oude snelheid gebruik je de zilveren tuimelschakelaar op de linker spaak van het stuur:

Omhoog klikken (RES+): Dit is de "Reset" of Resume functie. De auto pakt de laatst opgeslagen snelheid weer op.

Omlaag klikken (SET-): Hiermee zet je de cruisecontrol vast op de snelheid die je op dat moment rijdt.
je kun zulke AI onzin hier beter niet plaatsen, mensen zien dit aan voor waar terwijl deze functie er helemaal niet op zit. Dat is bevestigd door de dealer.

• kvnsmt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-04 11:49
derooke schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:23:
Ik haal maandag een nieuwe B10 (purple) op.

Ben benieuwd (ik had een MG4 Lux hiervoor)😄 vooral het echte verbruik en het geluid bij het rijden waren een probleem.

Zijn er hier mensen die daarover kunnen spreken in vergelijking met mg?

(bij MG4 viel dat een beetje tegen qua isolatie,het constant bedampen van de ramen met meerdere mensen in de wagen was ook een probleem )

De verkoper van Dhont Waregem (België) was heel behulpzaam en rekent een uur op alle paparassen en de uitleg te doen van de wagen. Ook zat ik door de verkoop zonder wagen en heb een electrische Astra meegekregen voor 5 dagen. Voorlopig zit de dienstverlening wel goed.

Qua onderhoud zou dit om de 20K zijn. Klopt dit ? En qua bedrag weet er iemand hoe duur dit is?

Ps het enige dat ik voorlopig mis is de mogelijkheid om YouTube of Netflix te kijken als je geparkeerd staat (ik moet vaak wachten).

Dit is me verteld dat dit niet kan.

Mvg
Je kan wel youtube kijken als je stil staat. Netflix niet voor zover ik weet. Er zijn wel apps voor zoals screen2auto.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
kvnsmt schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Je kan wel youtube kijken als je stil staat. Netflix niet voor zover ik weet. Er zijn wel apps voor zoals screen2auto.
Kan dat niet via Android auto enzo? Dacht dat daar de apps tussen staan op je telefoon? Of ook geen Chrome ofzo?

YouTube kan sowieso via de browser achtige app.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• kvnsmt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-04 11:49
Bschnitz schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Kan dat niet via Android auto enzo? Dacht dat daar de apps tussen staan op je telefoon? Of ook geen Chrome ofzo?

YouTube kan sowieso via de browser achtige app.
Volgens mij niet standaard, Netflix sowieso niet. Er zijn wel browser apps maar die staan vanwege veiligheidsvoorschriften allemaal niet in de standaard app stores. Die zal je via omwegen moeten installeren.

• Erik1805
Ruimte genoeg 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U92dzUGdceEX79kantIJAd7QBhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icOmp3kDt8Za8pHbPYcFCKi8.jpg?f=fotoalbum_large

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

MaBeCo schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:30:
Goedemorgen, krijg over 3 weken mijn paarse B10. Mijn vriendin is fanatiek aan het zoeken naar leuke (handige) accessoires. Hebben jullie nog wat tips?
Wij hebben een aantal spullen van de site COSYEV. Veel "meuk" maar ook een aantal handige dingen.

Wij hebben daar gekocht:
  • rubber matten voor het interieur en kofferbak. Ze zijn super lelijk, maar met kinderen wel praktisch.
  • een opbergbak voor onder de passagiersstoel
  • twee pasjeshouders/sleutelhangers voor de NFC tag. Ik ben zelf zoiemand die nog een sleutelbos met zich meedraagt dus dan komt dit goed van pas
  • extra opberghoes voor de oplaadkabel
  • van die strips die je op de dorpels kan plakken
  • tochtstrips die uiteindelijk niet nodig bleken te zijn
Ze hebben daar ook nog accessoires die je kan gebruiken i.c.m. de gaten in het dashboard, maar die hebben wij niet.
ik heb begrepen dat er in China gewoon vanuit Leapmotor zelf allerhande meuk te bestellen is, maar dat dat vanuit Europese regelgeving (o.i.d.) niet mag

[ Voor 13% gewijzigd door Gitarist op 28-03-2026 12:34 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Waarschijnlijk heeft iedereen deze gehad, maar voor de zekerheid post ik hem hier ook. Zojuist mailtje gehad vanuit Leapmotor:
A server upgrade for the Leapmotor connected vehicle system will be conducted from 03:00 to 06:30 CEST / 01:00 to 04:30 UTC on March 31. During this period, the App and in‑vehicle connected functions will be temporarily unavailable.

Please remember to carry your physical key or NFC key when driving. If remote control functions do not resume after the upgrade, please restart your vehicle and try again.

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:49
Gitarist schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Wij hebben een aantal spullen van de site COSYEV. Veel "meuk" maar ook een aantal handige dingen.

Wij hebben daar gekocht:
  • rubber matten voor het interieur en kofferbak. Ze zijn super lelijk, maar met kinderen wel praktisch.
  • een opbergbak voor onder de passagiersstoel
  • twee pasjeshouders/sleutelhangers voor de NFC tag. Ik ben zelf zoiemand die nog een sleutelbos met zich meedraagt dus dan komt dit goed van pas
  • extra opberghoes voor de oplaadkabel
  • van die strips die je op de dorpels kan plakken
  • tochtstrips die uiteindelijk niet nodig bleken te zijn
Ze hebben daar ook nog accessoires die je kan gebruiken i.c.m. de gaten in het dashboard, maar die hebben wij niet.
ik heb begrepen dat er in China gewoon vanuit Leapmotor zelf allerhande meuk te bestellen is, maar dat dat vanuit Europese regelgeving (o.i.d.) niet mag
Allemaal verkrijgbaar op Ali voor een stuk betere prijs.

Ik heb deze telefoonhouder, deze schuif je zo op het dashboard:
https://a.aliexpress.com/_EI6pPcM

Ook heb ik deze, deze plaats je op die gaten. Super kwaliteit bakje en wordt gezien als orgineel leapmotor accessoire:
https://a.aliexpress.com/_EJ1wGVa

• Kantoet
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-04 22:08
Crunkjuice schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:01:
[...]

Allemaal verkrijgbaar op Ali voor een stuk betere prijs.

Ik heb deze telefoonhouder, deze schuif je zo op het dashboard:
https://a.aliexpress.com/_EI6pPcM

Ook heb ik deze, deze plaats je op die gaten. Super kwaliteit bakje en wordt gezien als orgineel leapmotor accessoire:
https://a.aliexpress.com/_EJ1wGVa
Welke kleur/type opbergdoos heb je besteld? Heb zelf grijze interieur, maar bij elke type zijn er twee versies.

• Crunkjuice
Kantoet schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:58:
[...]

Welke kleur/type opbergdoos heb je besteld? Heb zelf grijze interieur, maar bij elke type zijn er twee versies.
De B10-C past perfect kwa kleur!

• Kantoet
Hebben jullie de km range in instellingen staan op dynamisch of standaard? En is dynamisch dan het meest realistisch qua verbruik?

Kan je de startscherm widgets ook aanpassen? Zoals bandendruk in Bar ipv KPI of huidige rit verbruik ipv gemiddeld verbruik. Hoor het graag.

• Veendammer
Kantoet schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:38:
Hebben jullie de km range in instellingen staan op dynamisch of standaard? En is dynamisch dan het meest realistisch qua verbruik?

Kan je de startscherm widgets ook aanpassen? Zoals bandendruk in Bar ipv KPI of huidige rit verbruik ipv gemiddeld verbruik. Hoor het graag.
Dynamisch is het meest realistisch en gebaseerd op je rijgedrag. Standaard gaat uit van alleen wltp dus geeft dynamisch een betere inschatting van je range. Als je KPI deelt door 100 heb je de BAR waarde te pakken, je kan dat in de widget niet aanpassen althans ik heb het nog niet kunnen vinden. In de app staan beide, in het Mijn voertuig scherm klikken op het hartje (rechts boven) wat de gezondheid van de auto laat zien, dan zie je de bar en kpi waarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Veendammer op 29-03-2026 09:40 ]

• Kantoet
Veendammer schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Dynamisch is het meest realistisch en gebaseerd op je rijgedrag. Standaard gaat uit van alleen wltp dus geeft dynamisch een betere inschatting van je range. Als je KPI deelt door 100 heb je de BAR waarde te pakken, je kan dat in de widget niet aanpassen althans ik heb het nog niet kunnen vinden. In de app staan beide, in het Mijn voertuig scherm klikken op het hartje (rechts boven) wat de gezondheid van de auto laat zien, dan zie je de bar en kpi waarden.
Bedankt voor de tip! Zal het eens checken. Wellicht al eens gevraagd hier, maar wat is de ideale banden spanning voor de Leap B10? Ik lees dat het tussen de 2,5 a 2,7 Bar moet zitten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• Bschnitz
Kantoet schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor de tip! Zal het eens checken. Wellicht al eens gevraagd hier, maar wat is de ideale banden spanning voor de Leap B10? Ik lees dat het tussen de 2,5 a 2,7 Bar moet zitten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb 2.3-2.5 en dat is te zacht naar mijn meening en ervaring.

Mag gerust wat erbij, denk dat je met +-2.6 wel goed zit inderdaad.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Veendammer
Ik heb de banden vrijdag met stikstof laten vullen (zie eerdere post van mij hierover) en alles op 2,8 bar laten zetten.

• Veendammer
Blijft de opbergdoos wel een beetje stabiel zitten? Uit het flimpje zie ik het los zitten aan de rechter kant, daar zit ook geen gat voor de klem. Zo te zien zitten er 4 haken in voor 3 uitsparingen in het dashboard, en is er 1 haak rechts die niet gebruikt kan worden om vast te klemmen.

• Bschnitz
Veendammer schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Blijft de opbergdoos wel een beetje stabiel zitten? Uit het flimpje zie ik het los zitten aan de rechter kant, daar zit ook geen gat voor de klem. Zo te zien zitten er 4 haken in voor 3 uitsparingen in het dashboard, en is er 1 haak rechts die niet gebruikt kan worden om vast te klemmen.
Ik heb een andere qua seller. Die zit perfect. Zal wel hetzelfde zijn uiteindelijk.

https://nl.aliexpress.com/item/1005010741392265.html

Lafa 5 grey B.

[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 29-03-2026 12:14 ]

• Callahan
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-04 19:58
Wie heeft de zomertijd op z’n scherm ?

• Erik1805
Callahan schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:24:
Ik niet. Moest handmatig de tijd goed zetten naar zomertijd

• Erik1805
Vraagje. Kun je ook als je je knipper naar links of rechts doet de camera’s uitzetten ?

• Bschnitz
Erik1805 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:16:
Vraagje. Kun je ook als je je knipper naar links of rechts doet de camera’s uitzetten ?
Ja. Weet alleen uit mijn hoofd niet hoe, maar het is me wel gelukt haha.

• Erik1805
Bschnitz schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:18:
[...]

Ja. Weet alleen uit mijn hoofd niet hoe, maar het is me wel gelukt haha.
Ah oké. Ik kan het dus niet vinden.

Update
Gevonden. Staat onder weergave in de ADAS menu

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1805 op 29-03-2026 15:43 ]

• Crunkjuice
Veendammer schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Die haken plaats je in de gleuf erachter, in het midden heb je nog 3 'doppen' die precies in de gaten vallen. Het zit klemvast, precies zoals het hoort. In China wordt dit ook uitgeven met Leapmotor branding.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is er iemand die de B10 laadt op 1 fase met een laadpaal? Kan die met 7.4 kW laden?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Drie merkwaardige dingen vandaag...
1. de klok. Zoals anderen al hadden ervaren is de klok bijgesteld, maar liep nu een uur voor. Na verloop van tijd sprong hij naar de goede tijd, even later wéér vooruit en ten slotte terug naar de goede tijd. 8)7
===
2. Ik heb net voor de tweede keer ooit ( :*) ) de "motorkap" open gehad en wat schetste mijn verbazing: dierenpootjes in de frunk en op de kleine accu! Ik gok een kat... kennelijk is de bodemplaat dus toch niet helemaal dicht.

Mijn auto staat langs de weg of op een nabijgelegen parkeerterrein en daar zie ik inderdaad wel eens katten onder auto's zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpIvotl25BXLiX6YUlQyks8PNS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poXz0ZifAh5ZHnfFHx76J9SE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/863V9Q2YA_jqN--jzB9OSnCIvhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqN5xZZkjpbBql9DtStnOy2a.jpg?f=fotoalbum_large
Vreemd dat dat kan...

Ik weet zeker dat het nog 100% schoon was de vorige keer dat ik de motorkap open had (enkele dagen na aflevering).

Inmiddels heb ik de frunk gevuld met de granny charger en de bandenoppompset. Een eventuele kat zou dus alleen nog op de accu plaats kunnen nemen...
===
3. Nog iets geks. Op het kleine scherm achter het stuur rij ik kennelijk zijwaarts, terwijl het op de navigatie op het grote scherm goed gaat. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j88w6v58z0e6qOpqp3ne51J050=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPI9wv06eg2oGT5OytjGgVt0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Wr66tauzK0p_CL0nL6nQ1-wA_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IH1XZnenrnM5zMo23j8MNXl.jpg?f=fotoalbum_large

• Callahan
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-04 19:58
Ik kom met laden, 3 fasen Zaptec Go 2, niet hoger dan 6 kw. Heeft dat te maken dat de lader niet gebonden is in de app ? De QR code van de lader is nl. niet te scannen, met geen enkele telefoon.

• Erik1805
Callahan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:55:
Ik kom met laden, 3 fasen Zaptec Go 2, niet hoger dan 6 kw. Heeft dat te maken dat de lader niet gebonden is in de app ? De QR code van de lader is nl. niet te scannen, met geen enkele telefoon.
In de leapmotor app? Daar hoefde ik niks te koppelen.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 20:35

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Gebruik je de 3 fase laadkabel? en kloppen de aansluitingen, de app staat er naar mijn weten los van en we hebben in het verleden een klant gehad die lade met een verkeerde kabel, dan kan je ook lang wachten.

Power to the beat.

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:47
De interne zekering van de Zaptec moet worden ingesteld op tenminste 3x16A. Dat kan alleen een installateur doen of Zaptec zelf. Ik heb Zaptec gemaild en toen hebben ze het gefikst. Anders kan het ook de aansluiting zijn die niet goed zit.

• skirdster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:46
kleine update:

een paar kleine ritten gedaan zonder error maar vandaag was de melding er ineens weer tijdens een lange rit. En ik kreeg de melding niet meer weg.

ik zag nu ook een icooontje branden in het display achter het stuur en dat was deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw1JHA7qqFIoSjmwb2yl4WdHvqg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pwSNMKoVhUG6IPtn2ilZEkeR.jpg?f=user_large

Deze was mij niet eerder opgevallen... en dit klinkt minder goed. Morgen maar de garage bellen of ik evt eerder langs kan komen dan de afspraak over een paar weken..

To be continued
skirdster schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:15:
Hi All,

Voor degenen die ook deze melding krijgen (hopelijk niet)

ik kreeg eergisteren en vandaag deze melding in het scherm:
[Afbeelding]

Geen verdere informatie te vinden ergens. De auto deed het verder prima.

Maar toch vervelend als je zon melding hebt.. dus ik ging alle menus ea aflopen en uiteindelijk bleek door op de GPS knop te klikken de melding te verdwijnen... ?
[Afbeelding]

Geen idee wat er aan de hand was en wat de trigger was. Maar ik ga morgen even bellen met de garage of de computer moet worden uitgelezen en er nog iets terug te vinden is..

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:24
Vrijdag de B10 in het blauw opgehaald.
Heel veel functies om nog uit te zoeken.
Maar eerste ervaring is top!

Ik rij graag in de Standaard modus met regeneratie op Zwak.
Alleen als ik sochtends in de auto stap nadat die een nacht stil heeft gestaan merk ik dat de regeneratie weer op Sterk staat en profiel op Comfort.

Heb de knop op het stuur ingesteld dat die de rijmodi op Standaard en regerenatie Zwak zet.
Alleen als ik die vergeet aan te klikken dan merk ik het wel bij de eerste keer dat ik het pedaal los laat

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• Bschnitz
Max2000 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:08:
Vrijdag de B10 in het blauw opgehaald.
Heel veel functies om nog uit te zoeken.
Maar eerste ervaring is top!

Ik rij graag in de Standaard modus met regeneratie op Zwak.
Alleen als ik sochtends in de auto stap nadat die een nacht stil heeft gestaan merk ik dat de regeneratie weer op Sterk staat en profiel op Comfort.

Heb de knop op het stuur ingesteld dat die de rijmodi op Standaard en regerenatie Zwak zet.
Alleen als ik die vergeet aan te klikken dan merk ik het wel bij de eerste keer dat ik het pedaal los laat
Probeer eens one pedal driving. Krijg je een heel andere auto.

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:24
Bschnitz schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Probeer eens one pedal driving. Krijg je een heel andere auto.
OPD vind ik echt helemaal niks.
Ik wil het meest vergelijkbaar rijden als met een ICE wagen.
Dus het gas loslaten en bijremmen als het nodig is.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

En ik kan juist niet wachten totdat ik vrijdag mijn B10 mag ophalen en direct one-pedal-driving kan activeren. Ik maak er in mijn huidige E-208 ook maximaal gebruik van. Enkel het gaspedaal hoeven te gebruiken om sneller of langzamer te rijden is echt een fantastische uitvinding. Ik begrijp dat de B10 ook echt tot een halt kan komen. De E-208 blijft kruipen, dus uiteindelijk moet je toch een keer de rem indrukken.

Signature van nature

• Crunkjuice
Sircuri schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:46:
En ik kan juist niet wachten totdat ik vrijdag mijn B10 mag ophalen en direct one-pedal-driving kan activeren. Ik maak er in mijn huidige E-208 ook maximaal gebruik van. Enkel het gaspedaal hoeven te gebruiken om sneller of langzamer te rijden is echt een fantastische uitvinding. Ik begrijp dat de B10 ook echt tot een halt kan komen. De E-208 blijft kruipen, dus uiteindelijk moet je toch een keer de rem indrukken.
Ik gebruik zelf regeneratief remmen op maximaal dat is ook bijna one pedal drive. Alleen als je echt moet stoppen moet je bijremmen. De one predal drive vind ik te gevoelig en lijkt net of je heftruck rijdt.

• derooke
ik heb gisteren de paarse opgehaald (promax design),
Wat doen de mensen waarvan de wagen te dicht bij huis staat . Bij mij gaat de wagen de hele tijd BT verbinding maken en verbreken (instelling staat op min afstand)
Dat maakt dat ik gerust de kaart wil gebruiken maar dan loop ik ertegen aan dat de kaart niet door mn portefeule komt qua signaal om de wagen te openen.... of te starten (dit kan met de code overkomen worden maar toch)

[ Voor 26% gewijzigd door derooke op 01-04-2026 04:57 ]

• Veendammer
De bandjes maar iets minder op druk gezet, voor 2,5 en achter 2,6 (met stikstof). Verder vind ik de auto bij tijden nogal week sturen, ook blijft hij soms hangen en moet je actief terug sturen bijvoorbeeld als je een bocht uit komt. Om te testen heb ik alle ADAS zaken uitgezet en ook onder Rijden de Elektronische stabiliteitsregeling (ESC), Afdalingsregeling (HDC) en Comfortabel stoppen. Dan krijg je qua stuurgedrag een auto die dan beter het stuur weer recht zet, ook met meer kracht. Wellicht helpt alleen het uitzetten van ESC, ik wil daar nog wat verder gaan uitzoeken. Het is dus wel te verhelpen met een software aanpassing. Voor alsnog moet je er even rekening mee houden, kwestie van wennen :)

Wat me ook opvalt is dat er aan de voorkant geen signalen afgaan als je langzaam rijdend naar voren gaat met een muur voor je. Je kan het wel goed zien op de 360 camera met grijze vlakken, maar geen signaal. Achteruit rijden geeft wel signalen. Dat is zo te zien niet instelbaar, geen erg groot probleem maar ik was het wel gewend met mijn vorige auto, die gaf wel signalen van de voorkant.

Na 2165km vind ik de auto nog steeds lekker rijden, bevalt zeer goed.

• Erik1805
Veendammer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:59:
Verder vind ik de auto bij tijden nogal week sturen, ook blijft hij soms hangen en moet je actief terug sturen bijvoorbeeld als je een bocht uit komt.
Bovenstaande herken ik zelf niet. Stuurgevoel is er niet echt maar blijven hangen, nee dat heb ik niet

• Veendammer
Erik1805 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:20:
Bovenstaande herken ik zelf niet. Stuurgevoel is er niet echt maar blijven hangen, nee dat heb ik niet
Dat had ik eerst ook ivm de reviews van oktober/november, ik zag een autotest waarbij dat aangegeven werd en ook zichtbaar. Er is nadien ergens een firmware update geweest voor de grote van dit jaar die het stuurgedrag verbeterd heeft. En hij stuurt ook wel terug vind ik maar wat slapjes, niet heel direct. En ik heb het al een paar keer meegemaakt dat ik echt actief terug moest sturen. Nu went het wel en hou je er rekening mee. Ik wil me er nog wat verder in verdiepen en uitzoeken. Ik kom er nog wel op terug en zet mijn bevindingen hier wel weer neer.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vandeweek voor het eerst door de wasstraat gegaan en dat leverde wel een beetje een beschamend moment op, want ik kreeg die wasmodus niet aan 8)7 |:(

Bleek dus dat je hem vanuit D naar N moet zetten (dus logischerwijs niet in P) en dan de wasmodus activeren.

Achteraf allemaal heel logisch, maar onder druk van de afwijzend kijkende wasstraat medewerker duurde dit een goede 30 seconden voor ik het uitgevonden had O-)

• Erik1805
Heeft iemand wel eens geladen bij ionity snelladers? En zo ja ging dat goed?

• pjotter34
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-04 19:22
Gitarist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:25:
Vandeweek voor het eerst door de wasstraat gegaan en dat leverde wel een beetje een beschamend moment op, want ik kreeg die wasmodus niet aan 8)7 |:(

Bleek dus dat je hem vanuit D naar N moet zetten (dus logischerwijs niet in P) en dan de wasmodus activeren.

Achteraf allemaal heel logisch, maar onder druk van de afwijzend kijkende wasstraat medewerker duurde dit een goede 30 seconden voor ik het uitgevonden had O-)
En moet je dan aan het einde van de wasstraat de wasmodus weer uitzetten alvorens hem in D te zetten?

• Veendammer
Ik heb vanmiddag een stuk zonder de ESC gereden, leek niet veel uit te maken. En nadeel is dat de cruise en lane control niet werkt dus geloof ik het sturen eerst wel zo. Komt vast wel een update met verbeteringen. Net als Max moet ik ook wennen aan de nieuwe auto 😂

Volgende week dinsdag de trekhaak er op, kunnen de fietsen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Veendammer op 01-04-2026 15:37 ]

• Erik1805
Veendammer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:36:
Ik heb vanmiddag een stuk zonder de ESC gereden, leek niet veel uit te maken. En nadeel is dat de cruise en lane control niet werkt dus geloof ik het sturen eerst wel zo. Komt vast wel een update met verbeteringen. Net als Max moet ik ook wennen aan de nieuwe auto 😂

Volgende week dinsdag de trekhaak er op, kunnen de fietsen mee.
Vraagje waar laat jij de trekhaak monteren? Bij de dealer is het wel erg prijzig.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pjotter34 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:30:
[...]

En moet je dan aan het einde van de wasstraat de wasmodus weer uitzetten alvorens hem in D te zetten?
Nee die gaat vanzelf uit :o

• Xela Eyot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-04 11:33
Hallo bende ongeregeld B10 gebruikers. :)B

Uit eigen ervaring en na 'Deep Research' bij Gimini:
Voorverwarming van de accu is dat, als je de routeplanner van Leapmotor gebruikt en een laadstation kiest, de software zorgt dat de accu optimaal verwarmt wordt.
Als je kiest voor een andere routeplanner of een laadt bij een (snel-)lader die niet erkend of geregistreerd is door Leapmotor, wordt de accu niet voorverwarmd.
Voorverwarmen van de accu is voorzien in de app maar dat betreft het conditioneren van de accu om accu 'stress' en lithiumplating te vermijden bij koud vertrek.
De mogelijkheid om de accu te verwarmen om te laden is niet voorzien, ook niet met de app. -O-
Bij Tesla superchargers haal ik bij laden amper 50 kw, zelfs na > 100 Km gereden te hebben. - Tesla staat niet in de lijst van Leapmotor. - :-(
Je kan een snellader selecteren in de lijst van Leapmotor en in de onmiddellijke omgeving ervan laden op een ander. *O* })
Het zou goed zijn mocht Leapmotor voorzien dat je batterij optimaal verwarmd wordt om te laden tegen een bepaalde tijd. _/-\o_
Leapmotor is hierin misschien geremd omdat een LFP batterij conditioneren een temperatuur van > 30° C vergt en veel rijden met een accu met dergelijke °t is niet zo 'goed', zeker omdat de koeling van de accu dan uitgeschakeld is.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Xela Eyot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:
Hallo bende ongeregeld B10 gebruikers. :)B

Uit eigen ervaring en na 'Deep Research' bij Gimini:
Voorverwarming van de accu is dat als je de routeplanner van Leapmotor gebruikt en een laadstation kiest, zorgt de software dat de accu optimaal verwarmt wordt.
Klinkt opzich als een logisch verhaal. Maar staat deze functie standaard "aan", of moet dat nog ergens ingesteld worden?
Als je kiest voor een andere routeplanner of een laadt bij een (snel-)lader die niet erkend of geregistreerd is door Leapmotor, wordt de accu niet voorverwarmt.
Jammer, maar kan ik ook nog begrijpen. al zou je hopen dat dat soort informatie via CarPlay/Android Auto ook gewoon tussen auto en device gedeeld kan worden
Voorverwarmen van de accu is voorzien in de app maar dat betreft het conditioneren van de accu om accu 'stress' en lithiumplating te vermijden bij koud vertrek.
De mogelijkheid om de accu te verwarmen om te laden is niet voorzien, ook niet met de app. -O-
Ik heb nog geen ervaring met het voorverwarmen van de accu, maar kan je uitleggen wat hier het verschil tussen is?
[...]
Leapmotor is hierin misschien geremd omdat een LFP batterij conditioneren een temperatuur van > 30° C vergt en veel rijden met een accu met dergelijke °t is niet zo 'goed', zeker omdat de koeling van de accu dan uitgeschakeld is.
Ik volg niet helemaal wat je hiermee precies bedoelt.. kan je dit nader verklaren?

• Xela Eyot
Bij positieve t° en zeker boven de 10°C is voorverwarmen om te vertrekken niet nodig. Sommigen gaan dus misschien kiezen om voor te verwarmen om te laden te actieveren omdat ze bij voorverwarmen om te vertrekken de melding krijgen dat voorverwarmen niet nodig is.
Kort: voorverwarmen om te gaan rijden is niet voorverwarmen om te laden. Altijd 'voorverwarmen om te laden' als het eigenlijk 'voorverwarmen om te rijden' zou moeten zijn, kan schadelijk zijn voor de accu.

[ Voor 23% gewijzigd door Xela Eyot op 01-04-2026 22:04 ]

• Xela Eyot
Gitarist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:13:
[...]

Klinkt opzich als een logisch verhaal. Maar staat deze functie standaard "aan", of moet dat nog ergens ingesteld worden?

[...]
Jammer, maar kan ik ook nog begrijpen. al zou je hopen dat dat soort informatie via CarPlay/Android Auto ook gewoon tussen auto en device gedeeld kan worden

[...]

Ik heb nog geen ervaring met het voorverwarmen van de accu, maar kan je uitleggen wat hier het verschil tussen is?

[...]

Ik volg niet helemaal wat je hiermee precies bedoelt.. kan je dit nader verklaren?
De functie om voor te verwarmen om te laden wordt automatisch aangezet als je een laadstation kiest op de routeplanner van Leapmotor.

• Erik1805
Xela Eyot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:

Bij Tesla superchargers haal ik bij laden amper 50 kw, zelfs naar > 100 Km gereden te hebben. - Tesla staat niet in de lijst van Leapmotor. - :-(
Ik haal bij FastNed prima laadsnelheden. Laatst nog rond de 150kw

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het spijt me, @Xela Eyot, dit is geen aanval maar oprechte verwarring mijnerzijds.
Wellicht moet ik me meer inlezen, maar je wilt toch juist onder koude omstandigheden je accu kunnen voorverwarmen als je wilt gaan (snel)laden? Maar als ik jouw verhaal lees meen ik daaruit op te maken dat dat álleen maar kan als je de native navigatie-app gebruikt, en dat je die voorverwarmingsfunctie dus niet handmatig kan aanzetten?

Ik begrijp uiteraard dat dat iets anders is dan het voorverwarmen van de "cabine" van de auto. Maar Leapmotor denkt dus kennelijk dat de gemiddelde eindgebruiker dat niet gebruikt?

• Xela Eyot
Gitarist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:31:
Het spijt me, @Xela Eyot, dit is geen aanval maar oprechte verwarring mijnerzijds.
Wellicht moet ik me meer inlezen, maar je wilt toch juist onder koude omstandigheden je accu kunnen voorverwarmen als je wilt gaan (snel)laden? Maar als ik jouw verhaal lees meen ik daaruit op te maken dat dat álleen maar kan als je de native navigatie-app gebruikt, en dat je die voorverwarmingsfunctie dus niet handmatig kan aanzetten?

Ik begrijp uiteraard dat dat iets anders is dan het voorverwarmen van de "cabine" van de auto. Maar Leapmotor denkt dus kennelijk dat de gemiddelde eindgebruiker dat niet gebruikt?
Idd Gitarist 🎸.
3 soorten verwarming zorgen voor verwarring:
- Cabine voorverwarmen. 'Regelen binnentemperatuur' in de app. Hierbij wordt de accu ook lichtjes verwarmd omdat je een beperkt vermogen opneemt van de accu. d:)b
- Batterij voorverwarmen voor vertrek. 'Accu voorverwarmen' in de app. !!! Doen bij lage t° !!!
- Batterij voorverwarmen om te laden. Deze optie is niet beschikbaar, tenzij met 'plannen' in de routeplanner van Leapmotor.
Mijn mening?
Als de koning 👑 een affaire 💋 heeft (Als de vorst o<:) aanhoudt ), zou batterij 🔋 opwarmen 🌡️🔥 om te laden altijd moeten gebeuren! (ook bij traag 🐌 laden)

[ Voor 4% gewijzigd door Xela Eyot op 02-04-2026 09:50 ]

• Mr.C4
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:31:
[...]

Ik haal bij FastNed prima laadsnelheden. Laatst nog rond de 150kw
Heb je hierbij de routeplanner van Leapmotor zelf gebruikt?
Ik heb snelladen nog niet uitgeprobeerd maar ben wel benieuwd hoe het werkt met voorverwarmen.

• derooke
Bij Tesla worden niet Tesla auto's soms geremd qua laadsnelheid als er anderen staan.

• Erik1805
Mr.C4 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:46:
[...]

Heb je hierbij de routeplanner van Leapmotor zelf gebruikt?
Ik heb snelladen nog niet uitgeprobeerd maar ben wel benieuwd hoe het werkt met voorverwarmen.
Nee geen enkele routeplanner. Wist de weg daar. Ben wel gaan laden na ongeveer 30min rijden

• Veendammer
Erik1805 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:51:
Vraagje waar laat jij de trekhaak monteren? Bij de dealer is het wel erg prijzig.
Ik laat de trekhaak bij Hedin in Assen installeren, kost €1200 incl montage en witte kentekenplaat. Vind ik vrij redelijk qua prijs. Trekhaken zijn nog beperkt beschikbaar.

• Xela Eyot
derooke schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:50:
Bij Tesla worden niet Tesla auto's soms geremd qua laadsnelheid als er anderen staan.
Kan, maar waarom gebeurt het ook als ik alleen sta?
De snelheid halveert wel als je naast een ander staat. dat gebeurt bij andere snelladers ook.
Moraal van het verhaal: Deel niet, tenzij je de ware ontmoet *; (aan een snellader ^) ).

• derooke
Ik ga morgen eens koud gaan snelladen om te proberen en laat het weten

• Erik1805
Veendammer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:54:
[...]

Ik laat de trekhaak bij Hedin in Assen installeren, kost €1200 incl montage en witte kentekenplaat. Vind ik vrij redelijk qua prijs. Trekhaken zijn nog beperkt beschikbaar.
Ah daar heb ik de mijne ook in onderhoud. Zal eens vragen. Kun je erop wachten dan ?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Xela Eyot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:43:
[...]

Idd Gitarist.
Hou er wel rekening mee dat er 3 zaken zijn:
- Cabine voorverwarmen. 'Regelen binnentemperatuur' in de app. Hierbij wordt de accu ook lichtjes verwarmt omdat je een beperkt vermogen opneemt van de accu. d:)b
- Batterij voor verwarmen voor vertrek. 'Accu voorverwarmen' in de app. !!! Doen bij lage t° !!!
- Batterij voorverwarmen om te laden. Deze optie is niet beschikbaar, tenzij met plannen in de routeplanner van Leapmotor.
Mijn mening?
Bij vorst zou batterij opwarmen om te laden altijd moeten gebeuren! (ook bij traag laden)
Aahh check, ik was me niet bewust van het bestaan (noch de noodzaak) van functie 2. Maar goed om te weten. Bedankt voor de uitleg! d:)b

En vreemd dat functie 3 (handmatig voorverwarmen van accu t.b.v. (snel)laden) niet kan. Waarom zou Leapmotor dit niet willen toestaan?

• Xela Eyot
Gitarist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:22:
[...]

Aahh check, ik was me niet bewust van het bestaan (noch de noodzaak) van functie 2. Maar goed om te weten. Bedankt voor de uitleg! d:)b

En vreemd dat functie 3 (handmatig voorverwarmen van accu t.b.v. (snel)laden) niet kan. Waarom zou Leapmotor dit niet willen toestaan?
Ik denk, om verkeerd gebruik en verwarring te vermijden. :? 8)7
Of ze daar goed aan doen? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Xela Eyot op 01-04-2026 20:02 ]

• Veendammer
Erik1805 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:01:
Ah daar heb ik de mijne ook in onderhoud. Zal eens vragen. Kun je erop wachten dan ?
Wat grappig, ik ben er heel tevreden over. Ze zijn zo'n 4 tot 7 uur bezig afhankelijk hoe het loopt dus erop wachten duurt dan wel lang. Ik kon een auto meekrijgen want ik woon 33km van Assen.

• Erik1805
Veendammer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:30:
[...]

Wat grappig, ik ben er heel tevreden over. Ze zijn zo'n 4 tot 7 uur bezig afhankelijk hoe het loopt dus erop wachten duurt dan wel lang. Ik kon een auto meekrijgen want ik woon 33km van Assen.
Ja ik ook. Ah oké. Ik woon zo’n 25km van Assen. Ik zal ze eens vragen

• Ocram1971
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-04 06:53
Callahan schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:24:
Ik zag gisteren een instelling met betrekking tot automatische instellen van de tijdzone. Die versprong van +2 Amsterdam naar +3 Amsterdam. Ik heb dat automatisch instellen van de tijdzone uit gezet en hem standaard op +2 Amsterdam gezet.

Toen stond de tijd goed

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Toch bijzonder hoe zoiets fout kan gaan. Ik snap dat ze in China geen zomertijd/wintertijd kennen, maar je zou zeggen dat ze toch al vaker met dit fenomeen te maken hebben gehad in de T03 en dus deze "problemen" vóór hadden kunnen zijn...

Vind het zelf overigens geen groot probleem hoor, kan er wel om lachen.

• Bschnitz
Ocram1971 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 06:53:
[...]

Ik zag gisteren een instelling met betrekking tot automatische instellen van de tijdzone. Die versprong van +2 Amsterdam naar +3 Amsterdam. Ik heb dat automatisch instellen van de tijdzone uit gezet en hem standaard op +2 Amsterdam gezet.

Toen stond de tijd goed
Yea zo heb ik het ook opgelost, maar blijft als je een dag wacht het vanzelf was gegaan.

We zijn gewoon ongeduldig volkje.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
Hoeveel onderhandelruimte is er voor een nieuwe / voorraad b10? 10%?

• Bschnitz
xminator schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:46:
Hoeveel onderhandelruimte is er voor een nieuwe / voorraad b10? 10%?
Dat is wel erg veel voor een budget auto.

Hou rekening met 5%.

• ronaldm3

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Bschnitz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:50:
[...]

Dat is wel erg veel voor een budget auto.

Hou rekening met 5%.
In het verleden was er korting op stock. Ik geef weinig weg want voorraad hebben is uniek in dit segment.

Power to the beat.

• Bschnitz
ronaldm3 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:03:
[...]

In het verleden was er korting op stock. Ik geef weinig weg want voorraad hebben is uniek in dit segment.
Als Spanje up en running is denk je daar wel anders over, straks komt de A10 ook om de hoek etc.

Kia2 is nu ook binnen.

Concurrentie voordeel op dit segment is niet lang meer zoals nu :)

• derooke
Zoieso niet veel aangezien de wagen heel compleet en goedkoop is. Er zit standaard (België)een laadkabel voor de standaard stadslader in en nog 1 voor aan een gewoon stopcontact. Ook een veiligheidshamer is standaard aanwezig (onder de voorstoel met velcro vastgemaakt) 8jaar garantie enz. Wij hebben dit gelaten voor wat het is omdat we de prijs correct vinden.

• derooke
De Kia 2 kan je absoluut niet vergelijken. Mega veel kleiner volgens mij. Minder krachtig,kleinere batterij en vreselijke vooraandrijving

[ Voor 31% gewijzigd door derooke op 02-04-2026 20:16 ]

• Bschnitz
derooke schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:15:
De Kia 2 kan je absoluut niet vergelijken. Mega veel kleiner volgens mij. Minder krachtig,kleinere batterij en vreselijke vooraandrijving
Mee, maar is toch echt zelfde segment. Helaas...

Nederlanders zijn helemaal gek op kia.

• Arie O
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 30-04 10:08
Veendammer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:54:
[...]

Vandaag ook een afspraak gemaakt om er daar eentje onder te laten zetten.
Prettige garage. :)

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:03
Ik lees regelmatig hier dat zaken met software updates aangepakt kunnen worden. Maar dan moeten die zaken wel worden gemeld. Is daar een officiële plek voor?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hakkie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:30:
Ik lees regelmatig hier dat zaken met software updates aangepakt kunnen worden. Maar dan moeten die zaken wel worden gemeld. Is daar een officiële plek voor?
Voor zover ik weet geen officiële plek, maar wel een plek waar veel mensen feature requests doen en die anderen dan weer kunnen upvoten. Voor wat het waard is
https://leapmotor-ota-features.sleekplan.app/

• ronaldm3

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

wanneer je een ev2 vergelijkt met een b10 weet je niet wat vergelijken is, ik zou die ev2 graag naast de b03x willen zetten, dan zullen we zien wat meer waar voor je geld is. Al met al mogen wij niet klagen als dealer van Leapmotor, goede auto's stock is uniek en dan dus ook snel te leveren, en ja die productie in Spanje, ik ben voor! (nog meer stock)

Power to the beat.

• Bschnitz
ronaldm3 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:54:
wanneer je een ev2 vergelijkt met een b10 weet je niet wat vergelijken is, ik zou die ev2 graag naast de b03x willen zetten, dan zullen we zien wat meer waar voor je geld is. Al met al mogen wij niet klagen als dealer van Leapmotor, goede auto's stock is uniek en dan dus ook snel te leveren, en ja die productie in Spanje, ik ben voor! (nog meer stock)
Zeg ook niet dat het eerlijk is, maar gebeurt wel. Mensen kunnen over het algemeen niet vergelijken en AI helpt niet mee.

Dat de B10 een betere deal is duh. Denk dat zodra mensen de upgrades gaan doen van de ev2 zich kapot gaan schrikken wat de meerprijs is.

Eigenlijk zou je alleen de GT lijn mogen vergelijken, maar goed....

Is dat de A10, die b03x?

• derooke
Bschnitz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:03:
[...]

Mee, maar is toch echt zelfde segment. Helaas...

Nederlanders zijn helemaal gek op kia.
Ik zie niet echt in hoe je een wagen van een 45 CM korter en 8cm minder hoog en 10 CM minder breed en op alle vlakken minder qua opties pk en batterijinhoud ook maar enigszins kan hetzelfde segment noemen. Dit is een Tiguan vergelijken met een t-cross of VW Polo . Het enige dat ze gemeen hebben is dat de prijs bij Kia ongeveer gelijk is. Maar daar stopt het ook. Ik ben zeker niet pro dit of dat qua merk maar appels zijn appel en peren zijn peren. De Kia zal mogelijk mss nog meer premium aanvoelen maar daar stopt het ook. Iedereen zei dit ook van mg in het begin maar ze hebben dit jaar toch al de kaap van 1.000.000 auto's gehaald , mensen worden het 'gewoon' zeg maar

• ronaldm3

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Bschnitz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:07:
[...]

Zeg ook niet dat het eerlijk is, maar gebeurt wel. Mensen kunnen over het algemeen niet vergelijken en AI helpt niet mee.

Dat de B10 een betere deal is duh. Denk dat zodra mensen de upgrades gaan doen van de ev2 zich kapot gaan schrikken wat de meerprijs is.

Eigenlijk zou je alleen de GT lijn mogen vergelijken, maar goed....

Is dat de A10, die b03x? yep

Power to the beat.

• Kantoet
Wat is bij jullie het verbruik momenteel? Ben daar wel benieuwd naar.

• derooke
Meestal autostrade (124 op de teller) rond de 20/21kw gemiddeld rond de 19 (klein beetje geWone weg). Van bvb 500 km (die ik nu al heb) is er 400 autostrade geweest

• Bschnitz
Kantoet schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:23:
Wat is bij jullie het verbruik momenteel? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik rij +90% 106kmh ACC one pedal, all season.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXRhlPeFtt0y-0vJEWgo0y5lR28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5gtgnOKX89I3InhQk6POR9pL.png?f=fotoalbum_large

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Vanmorgen de auto mogen ophalen bij de dealer. We krijgen alleen de app niet verbonden met de auto. De melding blijft komen dat er geen actieve order is voor dit voertuig.
Al geprobeerd:
- 3x gecheckt of het juiste mail adres is gebruikt (check)
- Privacy settings in de auto uit en weer aan gezet (check)
- Na 2 uur nog eens geprobeerd (check)

Nog steeds geen succes. :(

Signature van nature

• Erik1805
Leuk zo’n B10. Laden bij Ionity in Duitsland werkt dus niet. Wat een ruk zooi

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:39:
Leuk zo’n B10. Laden bij Ionity in Duitsland werkt dus niet. Wat een ruk zooi
Hoezo zou dat niet moeten werken, we hebben massa aan YouTube films gezien uit Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland waar dit wel werkt.

Duitsland staat er wel bekend om dat 20% van de laders het niet doen, is dat niet de issue?

• Bschnitz
Sircuri schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:28:
Vanmorgen de auto mogen ophalen bij de dealer. We krijgen alleen de app niet verbonden met de auto. De melding blijft komen dat er geen actieve order is voor dit voertuig.
Al geprobeerd:

Eerst een account gemaakt en dan aanmelden in de app en dan de auto scannen?

Die volgorde?

• Erik1805
Bschnitz schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:41:
[...]

Hoezo zou dat niet moeten werken, we hebben massa aan YouTube films gezien uit Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland waar dit wel werkt.

Duitsland staat er wel bekend om dat 20% van de laders het niet doen, is dat niet de issue?
Heb al 2 verschillende locaties geprobeerd.

• derooke
Sircuri schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:28:
Al geprobeerd:

De verkoper moet de wagen in een bepaalde online portaal linken aan je account

• Erik1805
Hmmm oke. Chat zei dat ik de auto moet sluiten en 3 minuten wachten. Dan auto op en stekker erin. Nu werkt het. Vaag

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:59:
Hmmm oke. Chat zei dat ik de auto moet sluiten en 3 minuten wachten. Dan auto op en stekker erin. Nu werkt het. Vaag
Soms, uit ervaring met 3 verschillende autos in Duitsland lade ook. Is het beter om eerst de stekker erin te doen en dan de sessie te starten.

Vaak staat er op die dingen dat je eerst de sessie moet starten en dan de stekker erin moet doen.

Maar zoals gezegd uit ervaring, ik doe dat niet meer.

Stekker - dan sessie = 9/10 lukt.
Sessie - dan stekker = 5/10 lukt.

• Xela Eyot
Erik1805 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:59:
Klopt.
Laden starten kan enkel als de auto gesloten is. 3' wachten heb ik nog niet ondervonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Xela Eyot op 03-04-2026 14:11 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste