Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hakkie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:47:
Wat is de ervaring met ontvangstkwaliteit van GPS/DAB+/4G? Zie op afbeeldingen geen haaienvin antenne.
Ik heb daar geen problemen mee ervaren tot dusver.

Bij DAB+ en FM is het meer het issue dat je geen mogelijkheid hebt om de band opnieuw te laten scannen

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:28
Erik1805 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:56:
[...]

Helaas ls veel regen hier dus geen super foto’s

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je mat of glossy?

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik heb de glossy. Vind dat mooier bij de lak

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• EMPEJE
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-03 20:55
Hallo luvan

Op het typeplaatje naast de trekhaak staat o.a. de maximale kogeldruk. Deze is vooral belangrijk als je een fietsendrager wilt gebruiken. Mijn vraag is dan ook: wat is de kogeldruk van de bij jou gemonteerde trekhaak.

Overigens klinkt de plastic kabelaansluiting niet erg geruststellend. Je mag voor de superprijs van 1700 euro superkwaliteit vewachten.

• EMPEJE
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-03 20:55
luvan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:14:
[...]

Bij mij werd deze reeds gemonteerd bij de dealer.

Wat ik merk is dat de kabelaansluiting (met een verloopstuk van 13 pins naar 7 pins) toch niet zo stevig is (plastic). Bij het aansluiten van de kabel moet je tegendruk geven aan de achterkant van de kabelaansluiting of ik vrees dat deze op één of andere dag zou kunnen afbreken.
Bij mijn vorige wagen was de kabelaansluiting op een metalen plaatje bevestigd waar je al eens wat druk mocht opzetten.
Op het typeplaatje naast de trekhaak staat o.a. de maximale kogeldruk. Deze is vooral belangrijk als je een fietsendrager wilt gebruiken. Mijn vraag is dan ook: wat is de kogeldruk van de bij jou gemonteerde trekhaak.

Overigens klinkt de plastic kabelaansluiting niet erg geruststellend. Je mag voor de superprijs van 1700 euro superkwaliteit vewachten.

• zevenhuis010
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15:10
Ik heb in de auto een usb voor de dashcam. Echter kan ik nergens wat terugvinden over parkeermodus. Ik weet dat die erbij zet maar is die constant of alleen 1st uur na uitstappen. Weet iemand hier meer over?

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
EMPEJE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:29:
Hallo luvan

De maximum kogeldruk van de trekhaak staat sowieso vermeld op het conformiteitsattest (COC) van de wagen. Hierop staat aangegeven dat de maximum kogeldruk van de trekhaak op de B10 gelijk is aan 60 kg. (zie een vorige post over dit onderwerp). Ik vermoed dat dit te maken heeft met hoe en waar de trekhaak gemonteerd is op de wagen. Op de trekhaak zelf heb ik niet onmiddellijk iets kunnen terugvinden over de kogeldruk. Zal dit nog even bekijken bij daglicht.

Wat de kabelaansluiting betreft, weet ik niet of deze al voorgemonteerd stond op de B10 (zoals vermeld staat in de handleiding) of geplaatst werd door de dealer. Dat zou ik moeten navragen.

• Erik1805
zevenhuis010 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:09:
Ik heb in de auto een usb voor de dashcam. Echter kan ik nergens wat terugvinden over parkeermodus. Ik weet dat die erbij zet maar is die constant of alleen 1st uur na uitstappen. Weet iemand hier meer over?
Volgens mij zit die er niet in.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Crunkjuice
Erik1805 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Volgens mij zit die er niet in.
Zit er wel in, heb het zelf aan staan. Alleen het punt is dat het scherm gedurende deze bewakingsmodes ook aan blijft. Je kan het aanzetten waar je ook je kampeermode etc kan regelen. Het aantal minuten kan je volgens mij zelf kiezen tot een uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Crunkjuice op 12-03-2026 00:29 ]

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:41
Als je van boven naar beneden swiped komen de tegels, daar zit er eentje die heet bewakings-modus. Die kan je daarvoor gebruiken lijkt me.

• luvan
EMPEJE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:29:
Hallo luvan

Op het typeplaatje van de trekhaak staat eveneens 60 kg als verticaal gewicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z3mTPJnEdi8oAU5SboeOzi-d3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRwThe4JhT5nN4GusNMh6G79.jpg?f=fotoalbum_large

Op onderstaande foto kan je de montage van de kabelaansluiting zien (sorry, maar duidelijkere foto lukt niet) :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7DFeF776UevuYiMancxq5i9l7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dAKqLP9GQjMVacHaDYTngF1.jpg?f=fotoalbum_large

• Erik1805
Dit wil ik wel vaker 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEZR7HOyXDbF__aJVms4thgk8Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sv6HUcL52kkexyvZZdeKJfev.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Ook hier weer het bewijs dat alles klopt. +28% is ~68kWh op 100%.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-03 22:46
Zijn er eigenlijk ook mensen die ervaring hebben met de absolute basisversie, de life met 56kw? Uiteraard wil ik zuinig zijn, en 5k extra (of bijna 20%) voor een 60km extra range vindt ik fors. We gaan wel op lange vakantieritten, maar dan stop ik ook elke 2 a 3 uur om de benen te strekken dus daar is weinig verschil aan denk ik.
Laden zal voornamelijk thuis (21 ct de kwh ftw) gaan, of via de zonnepanelen.
Ja je mist een boel elektrische gadgets (die kapot kunnen gaan) en vooral wat extra speakers, maar ik kan nergens een life versie vinden om proef te rijden momenteel, vandaar dat ik vraag naar ervaringen

• Bschnitz
CrazyOne schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:33:
Zijn er eigenlijk ook mensen die ervaring hebben met de absolute basisversie, de life met 56kw? Uiteraard wil ik zuinig zijn, en 5k extra (of bijna 20%) voor een 60km extra range vindt ik fors. We gaan wel op lange vakantieritten, maar dan stop ik ook elke 2 a 3 uur om de benen te strekken dus daar is weinig verschil aan denk ik.
Laden zal voornamelijk thuis (21 ct de kwh ftw) gaan, of via de zonnepanelen.
Ja je mist een boel elektrische gadgets (die kapot kunnen gaan) en vooral wat extra speakers, maar ik kan nergens een life versie vinden om proef te rijden momenteel, vandaar dat ik vraag naar ervaringen
Die zijn nog niet goed leverbaar dacht ik, bovendien met korting en wat gelul kan je ze ook voor 30/31K krijgen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• pim schijndel
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-03 19:46
Wij hebben nog steeds issues dat de radiio speelt uit zijn eigen in een afgesloten auto..nu kan ik me herinneren dat ik na de laatste update de radio niet meer vanzelf begon te spelen nadat je de auto starten..je moest op play drukken.. ik heb toen iets gewijzigd bij instellingen zodat deze automatisch de radio wel afspeelde..ik krijg dit niet meer gevonden in de menus..weet iemand toevallig waar dit zit?

• pim schijndel
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-03 19:46
pim schijndel schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:07:
Wij hebben nog steeds issues dat de radiio speelt uit zijn eigen in een afgesloten auto..nu kan ik me herinneren dat ik na de laatste update de radio niet meer vanzelf begon te spelen nadat je de auto starten..je moest op play drukken.. ik heb toen iets gewijzigd bij instellingen zodat deze automatisch de radio wel afspeelde..ik krijg dit niet meer gevonden in de menus..weet iemand toevallig waar dit zit?
Ook krijgen we de bluetooth sleutel niet verbonden dmv knopje

• Erik1805
Zijn er ook die een tip hebben voor een telefoonhouder in de B10. Kan niet zo gauw iets passends vinden.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Erik1805 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:51:
Zijn er ook die een tip hebben voor een telefoonhouder in de B10. Kan niet zo gauw iets passends vinden.
Je bedoelt die grote bak onder je rechter elleboog? Daar passen heel veel telefoons in.
Maar even serieus, waar heb je tegenwoordig nog een telefoonhouder voor nodig met zo'n mega infotainment scherm voor je neus?

Signature van nature

• Veendammer
Ik had dat ook, in de vorige eentje op de middelste ventilator met magneet, past niet op deze. Gebruikte het alleen voor Flitsmeister. Ik leg nu de telefoon op de armsteun, beetje op de richel aan de voorkant zodat hij wat schuin ligt. Bevalt ook goed.

• Mkuijlaars
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:44
Ik weet dat er meer mensen zijn met de knop in de voorportier die niet werkt in combinatie van de bestuurdersportier. Maar zijn er ook mensen die het hebben kunnen fixen? Net nieuwe update van de app ontvangen, maar die doet het nog steeds niet.

Dealer hoort ook niks van LM …

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Mkuijlaars schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:42:
Ik weet dat er meer mensen zijn met de knop in de voorportier die niet werkt in combinatie van de bestuurdersportier. Maar zijn er ook mensen die het hebben kunnen fixen? Net nieuwe update van de app ontvangen, maar die doet het nog steeds niet.

Dealer hoort ook niks van LM …
Dit klinkt heel suf, maar wat bedoel je met “knop in de voorportier”?

Ik ga het openen met de bluetoothsleutel weer proberen met de geüpdate app, had het uitgezet wegens enigszins wisselende resultaten. Ben benieuwd…

• Crunkjuice
Ik heb een goede gevonden, zal morgen even een foto maken.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SX_gAPZ8Ep-AhVqInN948G9gPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSzavUTqKiqFsiK1Q5T2tQqC.jpg?f=fotoalbum_large
"Ik en mijn B10 zijn al 845km samen" :') en ik moet enigszins beschaamd toegeven dat ik nu pas snap op welk knopje er gedoeld wordt. 8)7 Dit was me nooit eerder opgevallen en heb het ook nooit gebruikt.

Voor hen die ook nieuwsgierig zijn (en net als ik onder een steen hebben gelegen), even de handleiding erop nageslagen (pag. 61 van de NL-handleiding):
Als het voertuig ontgrendeld is, stilstaat
en alle deuren gesloten zijn, en er op
dat moment niemand op de
bestuurdersstoel zit, wordt het voertuig
vergrendeld en wordt de stroomtoevoer
onderbroken door op de
deurhendelknop van de
bestuurdersstoel te drukken.

Houd de deurhendelknop langer dan
20 seconden ingedrukt om de
Bluetooth-sleutel te resetten. (Als de
Bluetooth-sleutel wordt weergegeven
als niet beschikbaar of als de
Bluetooth-sleutel niet wordt
gedetecteerd wanneer u de Bluetooth-
sleutel gebruikt om het voertuig te
bedienen, probeer dan deze handeling
om de fout op te lossen.)

• Mkuijlaars
Gitarist schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:51:
[Afbeelding]
"Ik en mijn B10 zijn al 845km samen" :') en ik moet enigszins beschaamd toegeven dat ik nu pas snap op welk knopje er gedoeld wordt. 8)7 Dit was me nooit eerder opgevallen en heb het ook nooit gebruikt.

Voor hen die ook nieuwsgierig zijn (en net als ik onder een steen hebben gelegen), even de handleiding erop nageslagen (pag. 61 van de NL-handleiding):

[...]
Ja die knop haha. Maar die krijg ik niet meer werkend. Heeft in nov, dec en paar dagen in januari gewerkt. Daarna niet meer

• Veendammer
Mkuijlaars schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:33:
[...]
Ja die knop haha. Maar die krijg ik niet meer werkend. Heeft in nov, dec en paar dagen in januari gewerkt. Daarna niet meer
Mischien overbodig maar heb je dit wel ingesteld in de app? Je kan in de app klikken op digitale sleutel en dan op Ontgrendel-/vergrendelmethoden, daar vind je dan de optie Ontgrendelen/vergrendelen met de handgreep van het portier.

Bij mij gaf dat veiligheidsrisico's omdat de auto te dicht bij het huis staat. Ik heb mijn bluetooth op de telefoon altijd actief, daardoor kan dus iedereen de deur ontgrendelen wat dan ook weer niet de bedoeling is :)
Ik heb alle 3 opties daar dus bewust uitgezet en ontgrendel met de app om te klikken, of met het kaartje wat in mijn portemonee zit. Doordat ik een code ingesteld heb hoef ik ook niet de kaart te plaatsen op de middensteun als ik wil gaan rijden.

• Mkuijlaars
Veendammer schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Mischien overbodig maar heb je dit wel ingesteld in de app? Je kan in de app klikken op digitale sleutel en dan op Ontgrendel-/vergrendelmethoden, daar vind je dan de optie Ontgrendelen/vergrendelen met de handgreep van het portier.

Bij mij gaf dat veiligheidsrisico's omdat de auto te dicht bij het huis staat. Ik heb mijn bluetooth op de telefoon altijd actief, daardoor kan dus iedereen de deur ontgrendelen wat dan ook weer niet de bedoeling is :)
Ik heb alle 3 opties daar dus bewust uitgezet en ontgrendel met de app om te klikken, of met het kaartje wat in mijn portemonee zit. Doordat ik een code ingesteld heb hoef ik ook niet de kaart te plaatsen op de middensteun als ik wil gaan rijden.
Ja heb ik gedaan. Heb deze ook al gereset maar zonder resultaat. Nú gebruik ik ook de app, maar soms is dit handiger.

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:32
Auto nog niet in bezit maar lees een beetje mee met die sleutelverhalen.
Bij mij staat de auto recht achter t raam met de bank, dus zit maar anderhalve meter tussen.
Ben benieuwd wat mijn ervaringen gaan zijn dan.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• Erik1805
Max2000 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:46:
Bij mij staat de auto recht achter t raam met de bank, dus zit maar anderhalve meter tussen.
Ik ongeveer 4 meter. Heel soms gaat ie spontaan open

• Bschnitz
Max2000 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:46:
Je kan de BT sleutel dan niet gebruiken eigenlijk, tenminste niet met auto unlock.

• Max2000
Bschnitz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:00:
[...]

Je kan de BT sleutel dan niet gebruiken eigenlijk, tenminste niet met auto unlock.
K heb me hier nog niet echt op ingelezen.
Maar kun je dan wel het knopje op de deur gebruiken?
Nu heb ik een normale sleutel en gebruik altijd het knopje op de deur.
Maar met pasje en telefoon zal dat misschien anders werken.

• Bschnitz
Max2000 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:20:
[...]

K heb me hier nog niet echt op ingelezen.
Maar kun je dan wel het knopje op de deur gebruiken?
Nu heb ik een normale sleutel en gebruik altijd het knopje op de deur.
Maar met pasje en telefoon zal dat misschien anders werken.
Als ik jou was zou ik alleen het pasje gebruiken en de app unlock puur via internet, heel de sleutel via BT laten gaan.

• Max2000
Bschnitz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Als ik jou was zou ik alleen het pasje gebruiken en de app unlock puur via internet, heel de sleutel via BT laten gaan.
Ik ga het over een kleine twee weken eens testen, dankje

• Erik1805
Bschnitz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Wel onhandig steeds een pasje uit je zak halen 😅

• Bschnitz
Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:36:
[...]

Wel onhandig steeds een pasje uit je zak halen 😅
Met anderhalve meter afstand niet heel veel keuze.

Dat of de telefoon via de app.

In principe niet anders dan dat je vroeger je sleutel moest pakken.

• Erik1805
Bschnitz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:03:
[...]

Met anderhalve meter afstand niet heel veel keuze.

Dat of de telefoon via de app.

In principe niet anders dan dat je vroeger je sleutel moest pakken.
Eens maar op +/- 4 meter zit heb ik ook nog connectie met de Bluetooth sleutel

• Bschnitz
Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:06:
[...]

Eens maar op +/- 4 meter zit heb ik ook nog connectie met de Bluetooth sleutel
Jullie moeten ook niet allemaal in die auto gaan wonen hè, snap dat die groot is enzo. Maar dat gaat wel iets te ver 😅

• streets66
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20
Mkuijlaars schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:33:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Sinds de laatste updates doet deze knop het niet meer. Ondanks dat ik in de app heb aangegeven om de mogelijkheid te hebben via deze knop de auto te ontgrendelen. Mijn auto staat op de oprit en staat dichtbij de gang. Dus als ik automatisch ontgrendelen ook aangevinkt heb, gaat de auto ongewild open en uiteraard ook weer dicht ( iedere keer die toeter).
Echter vóór de updates werkte deze knop erfect voor mij. Ik had toen automatisch ontgrendelen uitgevinkt en als ik naar de auto liep, drukte ik op de knop en de auto was open. Ik vond dit voor mij super. Maar nu werkt het niet meer. Wat ik ook doe, 20 sec indrukken, app resetten, bluetooth verwijderen en weer geinstalleerd. Niets werkt. Al met de dealer contact gehad en ik moet een keer langskomen om het probleem te laten bekijken. Ze kennen het probleem niet. Dat staat nog in de planning.

PV:22x 275Wp =>6050Wp || Thuisbatterij: 2025 IndeVolt Powerflex 2000 2x 6 kWh || Auto's: 2025 Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh; 2025 Leapmotor T03; 1998 Ford Mustang SVT Cobra 4.6 lt Cabrio

• Erik1805
streets66 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:29:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Sinds de laatste updates doet deze knop het niet meer. Ondanks dat ik in de app heb aangegeven om de mogelijkheid te hebben via deze knop de auto te ontgrendelen. Mijn auto staat op de oprit en staat dichtbij de gang. Dus als ik automatisch ontgrendelen ook aangevinkt heb, gaat de auto ongewild open en uiteraard ook weer dicht ( iedere keer die toeter).
Echter vóór de updates werkte deze knop erfect voor mij. Ik had toen automatisch ontgrendelen uitgevinkt en als ik naar de auto liep, drukte ik op de knop en de auto was open. Ik vond dit voor mij super. Maar nu werkt het niet meer. Wat ik ook doe, 20 sec indrukken, app resetten, bluetooth verwijderen en weer geinstalleerd. Niets werkt. Al met de dealer contact gehad en ik moet een keer langskomen om het probleem te laten bekijken. Ze kennen het probleem niet. Dat staat nog in de planning.
Ook dit is dan niet super veilig. Iemand kan dus zo je auto open maken zolang je Bluetooth verbinding hebt

• Bschnitz
Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:59:
[...]

Ook dit is dan niet super veilig. Iemand kan dus zo je auto open maken zolang je Bluetooth verbinding hebt
Daarvoor zijn die knoppen.....

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:46
Vraagje van een (nog) niet bezittende B10 eigenaar...Is die keycard NFC? En kan je die eventueel kopiëren naar je telefoon of naar een andere kaart?

[ Voor 3% gewijzigd door codegro op 18-03-2026 21:13 ]

• Mkuijlaars
[...]

Van Beek in Roosendaal heeft een case bij Leapmotor gemaakt. Mogelijk kan je daar naar verwijzen. Bij het uitlezen van de auto komt niets naar boven volgens de monteur

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

codegro schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:12:
Vraagje van een (nog) niet bezittende B10 eigenaar...Is die keycard NFC? En kan je die eventueel kopiëren naar je telefoon of naar een andere kaart?
Ja is NFC maar kan je (voor zover ik weet) niet porten naar een smartphone.

Zou ideaal zijn als je die NFC met een soort Apple Pay achtige functie zou kunnen gebruiken (zonder tussenkomst van Bluetooth).

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:46
Gitarist schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:21:
[...]
Ja is NFC maar kan je (voor zover ik weet) niet porten naar een smartphone.

Zou ideaal zijn als je die NFC met een soort Apple Pay achtige functie zou kunnen gebruiken (zonder tussenkomst van Bluetooth).
Ik verwacht niet een Mifare Classic NFC chip, die zijn relatief eenvoudig te clonen. Zal wel een Mifare DESfire of soortgelijk zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door codegro op 18-03-2026 21:27 ]

• Erik1805
Bschnitz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:07:
[...]

Daarvoor zijn die knoppen.....
Dus als ik de Bluetooth sleutel uitzet kan werkt het knopje nog ?

• Mkuijlaars
Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:30:
[...]

Dus als ik de Bluetooth sleutel uitzet kan werkt het knopje nog ?
Nee het werkt in combinatie met de bt sleutel

• Bschnitz
Mkuijlaars schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Nee het werkt in combinatie met de bt sleutel
Juist, want die knop werk alleen als je in de buurt ben. Hoe weet die dat je in de buurt bent? Door de BT functie.

• luvan
[...]

En die toeter kan je uitschakelen hé 8)

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:37
[...]

Toeter is uit te schakelen.

• Veendammer
Hallo allemaal, ik heb wat vragen over het voorverwarmen/preconditioneren van de accu om sneller te kunnen laden. In de auto zie ik geen optie om de accu voor te verwarmen zodat het laden sneller gaat. In de app zie ik 2 opties:
- Onder het plaatje van de auto staan knoppen voor ontgrendelen, vergrendelen etc en daar zit ook eentje die Accu voorverwarmen heet. Dat lijkt een preconditionering optie te zijn. Die werkt volgens mij niet, ik krijg daar telkens de melding dat de accu temperatuur normaal is en niet voorverwarmd hoeft te worden.
- Door te klikken op Oplaadcentrum, daar is een optie die heet Accu voorverwarmen. Volgens mij is dat een soort winterstand voor je accu om deze op temperatuur te houden. Dat lijkt niets te maken te hebben met preconditionering van de accu. Je kan daar ook een periode selecteren om te plannen. Ik heb geen idee of het ook werkt als je geen dagen selecteerd, of dat het alleen maar werkt als je bv alle dagen tussen 0.00 en 23.59 selecteerd. Ik heb het maar uitgezet.
- Ik heb tijdens het rijden ook een laadstation geselecteerd maar volgens mij gebeurd ook hier geen voorverwarmen. Laden met 12% accu starte op 100% en bleef daar ook een poos op staan. Nu had ik de auto toen ook net en was dat de 1e keer aan de snellader.

Op internet heb ik een aantal filmpjes gezien waarbij ook rond de 10% gestart werd en de laadsnelheid snel naar 180KWh ging. Ook in de wintermaanden.
Hebben jullie nog tips hoe je de accu goed kan voorverwarmen/preconditioneren? Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd maar snap niet wat.

• Bschnitz
Veendammer schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:07:
Hallo allemaal, ik heb wat vragen over het voorverwarmen/preconditioneren van de accu om sneller te kunnen laden. In de auto zie ik geen optie om de accu voor te verwarmen zodat het laden sneller gaat. In de app zie ik 2 opties:
- Onder het plaatje van de auto staan knoppen voor ontgrendelen, vergrendelen etc en daar zit ook eentje die Accu voorverwarmen heet. Dat lijkt een preconditionering optie te zijn. Die werkt volgens mij niet, ik krijg daar telkens de melding dat de accu temperatuur normaal is en niet voorverwarmd hoeft te worden.
- Door te klikken op Oplaadcentrum, daar is een optie die heet Accu voorverwarmen. Volgens mij is dat een soort winterstand voor je accu om deze op temperatuur te houden. Dat lijkt niets te maken te hebben met preconditionering van de accu. Je kan daar ook een periode selecteren om te plannen. Ik heb geen idee of het ook werkt als je geen dagen selecteerd, of dat het alleen maar werkt als je bv alle dagen tussen 0.00 en 23.59 selecteerd. Ik heb het maar uitgezet.
- Ik heb tijdens het rijden ook een laadstation geselecteerd maar volgens mij gebeurd ook hier geen voorverwarmen. Laden met 12% accu starte op 100% en bleef daar ook een poos op staan. Nu had ik de auto toen ook net en was dat de 1e keer aan de snellader.

Op internet heb ik een aantal filmpjes gezien waarbij ook rond de 10% gestart werd en de laadsnelheid snel naar 180KWh ging. Ook in de wintermaanden.
Hebben jullie nog tips hoe je de accu goed kan voorverwarmen/preconditioneren? Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd maar snap niet wat.
Je hoeft inderdaad niks te doen. 30min rijden is al genoeg om de LFP warm te hebben... dus vandaar je melding in de app. Het is eigenlijk altijd niet nodig. Dat is juist relaxed.

Belangrijker is de juiste laad locatie te hebben.

Veel Fastned locaties geven maar de helft van de snelheid. Dus als er 150kW staat, krijg je maar 75kW. Desondanks de naam kunnen ze beter Slowned gebruiken.

Tesla, Ionity of Shell lijken beter te gaan. Daar heb ik op 30/40% 120kW gehaald wat klopt qua curve, zonder voorverwarmen.

• Ceesie69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:25
Ook het logo en tekst voorzien van de zwarte overzet letters op mijn B10 Tundra Grey. Ziet er goed uit!

https://niceevs.com/produ...lem-for-leapmotor-b10-c10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrJiFLV6bqIqF_A3q-oSrvFKmEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hMGwm8E4v3plVfKrtflz1V4.jpg?f=fotoalbum_large

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54
Heb (nog) geen B10, maar zag hier YouTube: Das ENDE teurer E-Autos - Leapmotor B10 unter 30.000 € kanibalisiert... dat er een update beschikbaar is voor de huidige(?) v3.41.21. Ook in Nederland? Kon geen info vinden over een nieuwere versie..

[ Voor 4% gewijzigd door Hakkie op 22-03-2026 18:00 ]

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
Hakkie schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:53:
Heb (nog) geen B10, maar zag hier YouTube: Das ENDE teurer E-Autos - Leapmotor B10 unter 30.000 € kanibalisiert... dat er een update beschikbaar is voor de huidige(?) v3.41.21. Ook in Nederland? Kon geen info vinden over een nieuwere versie..
De nieuwste versie is 3.41.22 voor de B10

• Hakkie
En weer een review: YouTube: 2026 Leapmotor B10 BEV Pro Max Design - Kaufberatung, Test deutsch, .... Deze meneer vindt dat de stoelverwarming een grap is. Zou slechts 'mauwarm' (lees 'lauw') worden. De eerste keer dat ik dit in een review hoor. Wat is jullie ervaring?

• Erik1805
Hakkie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 06:09:
En weer een review: YouTube: 2026 Leapmotor B10 BEV Pro Max Design - Kaufberatung, Test deutsch, .... Deze meneer vindt dat de stoelverwarming een grap is. Zou slechts 'mauwarm' (lees 'lauw') worden. De eerste keer dat ik dit in een review hoor. Wat is jullie ervaring?
Dikke prima. Warm zat

• Bschnitz
Hakkie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 06:09:
Kan hem niet langer dan 30min op stand 3 houden want dan glij ik eraf van het zweet. Deze winter gebruikte ik 1 of max 2.

Dus no clue waar die gast het over heeft.

• Hakkie
Bschnitz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 07:24:
[...]

Kan hem niet langer dan 30min op stand 3 houden want dan glij ik eraf van het zweet. Deze winter gebruikte ik 1 of max 2.

Had dan vast niet in de gaten dat er verschillende standen zijn. :P

• Hakkie
Bschnitz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 07:24:
[...]

Haha, dat zegt genoeg. :D

• Veendammer
Ik heb snelstarten van het mediasysteem uit gezet. Had het aangezet maar het lijkt er op dat dit elke dag 1% van je accu slurpt. Volgens de informatie van deze optie gebruikt dit wel extra stroom en wordt aangeraden om het uit te zetten als je de auto langere tijd laat staan. Maar eens kijken of dit de veroorzaker is van dit extra energieverbruik.

• Erik1805
Veendammer schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:04:
Ik heb snelstarten van het mediasysteem uit gezet. Had het aangezet maar het lijkt er op dat dit elke dag 1% van je accu slurpt. Volgens de informatie van deze optie gebruikt dit wel extra stroom en wordt aangeraden om het uit te zetten als je de auto langere tijd laat staan. Maar eens kijken of dit de veroorzaker is van dit extra energieverbruik.
1% per dag valt mee toch? Ik vind dat het snelle opstarten wel waard

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb het uitgezet, niet vanwege het energieverbruik maar omdat ik die opstarttijd toch wel volledig benut… ik bedoel voordat m’n hele gezin goed en wel in de auto zit :') daar gaat altijd meer dan genoeg tijd overheen

• Hakkie
Weer een vraag over banden. ;) Enkelen hier hebben de Linglong banden vervangen. Hebben jullie wel het verschil in bandenmaat voor en achter plus draagvermoegen in stand gehouden? Dus 225/50R18 voor en 235/50R18 achter? Of zijn er ook die met 4x 235/50R18 rijden. Zit te denken aan Pirelli Cinturato All Season SF3.

• Bschnitz
Hakkie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:21:
Weer een vraag over banden. ;) Enkelen hier hebben de Linglong banden vervangen. Hebben jullie wel het verschil in bandenmaat voor en achter plus draagvermoegen in stand gehouden? Dus 225/50R18 voor en 235/50R18 achter? Of zijn er ook die met 4x 235/50R18 rijden. Zit te denken aan Pirelli Cinturato All Season SF3.
Ik wilde de Scorpios (voor EVs), maar die waren niet leverbaar 😭😭😭.

Nu heb ik Michelin.

Nee, heb dezelfde maat. Alleen iets meer lucht aan een kant, thats it.

• Erik1805
Weet iemand of er zaken beperkt worden als je rond of onder de 5% accu komt ?

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Erik1805 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:00:
Weet iemand of er zaken beperkt worden als je rond of onder de 5% accu komt ?
Heb laatst met een auto op 0% gereden en merkte er niks van. Wel zelf wat dingen uitgezet maar volgens mij heeft ie geen low batterie mode.

Power to the beat.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:16:
Heeft iemand Apple CarPlay werkend met twee telefoons (niet simultaan)?

Als alleen mijn telefoon of die van mijn vrouw “bekend” is dan werkt CarPlay, maar zodra de tweede telefoon gekoppeld wordt, krijgen we het niet meer werkend. Op beide telefoons niet. Overigens lukt audio streamen of bellen via Bluetooth dan wel vanaf de actieve telefoon, maar CarPlay dus niet.

Zodra je beide telefoons laat vergeten en er weer eentje opnieuw toevoegt werkt het weer wel…

Schiet mij maar lek… :|
Nog steeds aan het "worstelen" met dit probleem. Erg irritant om iedere keer één gekoppelde telefoon te verwijderen voordat CarPlay met de ene of de andere telefoon werkt.

Kan het entertainmentsysteem überhaupt wel omgaan met meerdere telefoons met CarPlay*? Weet jij daar misschien meer van, @ronaldm3?

*ik kan me voorstellen dat het niet simultaan zal werken (met twee iPhones tegelijk), maar het moet toch mogelijk zijn om een CarPlay verbinding op te zetten met één van de telefoons uit het geheugen?

• ronaldm3

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Gitarist schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:23:
[...]

Nog steeds aan het "worstelen" met dit probleem. Erg irritant om iedere keer één gekoppelde telefoon te verwijderen voordat CarPlay met de ene of de andere telefoon werkt.

Kan het entertainmentsysteem überhaupt wel omgaan met meerdere telefoons met CarPlay*? Weet jij daar misschien meer van, @ronaldm3?

*ik kan me voorstellen dat het niet simultaan zal werken (met twee iPhones tegelijk), maar het moet toch mogelijk zijn om een CarPlay verbinding op te zetten met één van de telefoons uit het geheugen?
Ja dat kan zeker. Als ik een b10 aflever koppel ik beide toestellen aan het systeem. Snelste weg daarvoor is gewoon Bluetooth uitzetten bij die ene die al gekoppeld is. Weinig klachten over CarPlay moet ik zeggen.

Power to the beat.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

ronaldm3 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Ja dat kan zeker. Als ik een b10 aflever koppel ik beide toestellen aan het systeem. Snelste weg daarvoor is gewoon Bluetooth uitzetten bij die ene die al gekoppeld is. Weinig klachten over CarPlay moet ik zeggen.
Hmm, dat heb ik óók al geprobeerd, op beide telefoons, maar zonder succes. Zelfs ook de wifi op de telefoon uitgezet en weer aan.

Desalniettemin goed om te weten dat het dan dus mogelijk aan de telefoon(s) ligt en het geen beperking van de B10 is... Ik ga verder speuren/testen.

• Griemer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:37
Als je langzaam rijdt hoor je een zoemend geluid, dit is om voetgangers/fietsers te laten horen dat je er aan komt. Snap ik, maar ik vindt het in deze auto wel erg irritant luid, mijn vorige EV's hadden dat minder. Is er een optie om dit geluid uit te zetten ?

• Bschnitz
Griemer schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:49:
Als je langzaam rijdt hoor je een zoemend geluid, dit is om voetgangers/fietsers te laten horen dat je er aan komt. Snap ik, maar ik vindt het in deze auto wel erg irritant luid, mijn vorige EV's hadden dat minder. Is er een optie om dit geluid uit te zetten ?
Nope. 2021 hardcore plicht. Dus kan idd zijn dat je oudere EVs dit minder of niet hadden.

Het geluid, genaamd AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), moet actief zijn bij snelheden onder de 20 km/u en bij het achteruitrijden.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33
Griemer schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:49:
Speaker opzoeken en een stuk duct-tape erover

• Griemer
Gaat dat met een speaker? Want dan knip ik de draad gewoon door.

• Griemer
Bschnitz schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:10:
[...]

Nope. 2021 hardcore plicht. Dus kan idd zijn dat je oudere EVs dit minder of niet hadden.
Mijn 2023 Peugeot heeft dit in veel mindere mate.

• Erik1805
Griemer schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:58:
Gaat dat met een speaker? Want dan knip ik de draad gewoon door.
Als je dan een voetganger aanrijdt die je niet hoort aankomen heb je een groot (verzekering technisch) probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 24-03-2026 13:08 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er andere merken zijn waar je het geluid kan vervangen. Geen idee of dat een optie is bij Leapmotor... (en of je dat überhaupt moet willen ;) maar toch)

• KevinSegers
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-03 10:47
Gitarist schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:44:
[...]

Hmm, dat heb ik óók al geprobeerd, op beide telefoons, maar zonder succes. Zelfs ook de wifi op de telefoon uitgezet en weer aan.

Desalniettemin goed om te weten dat het dan dus mogelijk aan de telefoon(s) ligt en het geen beperking van de B10 is... Ik ga verder speuren/testen.
Dit gaat wel over Android Auto, maar ik vermoed dat dit met CarPlay ook werkt.

Via het Bluetooth icoon lukt het niet om te wisselen, maar als je op het scherm naar beneden veegt en dan Android Auto of CarPlay aantikt en vanuit die pop-up verbinding verbreekt (niet ontkoppelen) kan je nadien het ander toestel koppelen of verbinden als het de eerste keer is.

Werkt bij ons nu perfect op deze manier om tussen toestellen te wisselen.

Via het Bluetooth icoon werkt het niet.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KevinSegers schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:23:
[...]

Dit gaat wel over Android Auto, maar ik vermoed dat dit met CarPlay ook werkt.

Via het Bluetooth icoon lukt het niet om te wisselen, maar als je op het scherm naar beneden veegt en dan Android Auto of CarPlay aantikt en vanuit die pop-up verbinding verbreekt (niet ontkoppelen) kan je nadien het ander toestel koppelen of verbinden als het de eerste keer is.

Werkt bij ons nu perfect op deze manier om tussen toestellen te wisselen.

Via het Bluetooth icoon werkt het niet.
Ik zal het proberen!

Wanneer er maar één telefoon bekend is, is er niks aan de hand en werkt CarPlay gewoon (koppelen gaat weliswaar niet automatisch, maar soit). Zodra we dan de volgende keer dat we gaan rijden m’n vrouws telefoon verbinden en met CarPlay koppelen, dan lukt dat ook. Maar zodra ik dan weer de volgende keer dat we (of ik alleen) gaan rijden, ik CarPlay wil vanaf mijn telefoon, dan lukt dat niet. Overigens zou streamen of bellen puur via bluetooth dan wel lukken.
CarPlay krijg ik tot dusver alleen weer werkend met mijn telefoon door m’n vrouws telefoon in de B10 eruit te knikkeren uit de lijst (met Bluetooth devices), mijn eigen telefoon ook en dan weer helemaal opnieuw toe te voegen (eerst koppelen met Bluetooth, daarna weer met CarPlay).

• Callahan
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:05
Ik denk dat het gedoe met de telefoons alleen opgelost kan worden met een software-update.
Zelf hoeft voor mij CarPlay en Android-auto niet zo zeer, maar dat is persoonlijk.

Over het vergrendelen : Als ik mijn iPhone (13) koppel met de auto werk het automatisch openen en sluiten prima, de telefoon hoeft niet eens ontgrendeld te zijn. Geen probleem.
Met de Samsung (20) van mijn vrouw lukt het vergrendelen wel, maar ontgrendelen niet. Lijkt mij een ook een softwareprobleem met het Bluetoothprotocol. Trouwens is er maar 1 telefoon te koppelen voor de Bluetoothsleutel als je in beide apps hetzelfde emailadres en wachtwoord zet. Ik zal ook nog proberen om dit te doen met hetzelfde mailadres en een ander wachtwoord. Het mailadres is cruciaal, dat moet hetzelfde zijn hetgeen bij LM inzet systeem staat.

• Bschnitz
Callahan schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:36:
Ik denk dat het gedoe met de telefoons alleen opgelost kan worden met een software-update.
Zelf hoeft voor mij CarPlay en Android-auto niet zo zeer, maar dat is persoonlijk.

Over het vergrendelen : Als ik mijn iPhone (13) koppel met de auto werk het automatisch openen en sluiten prima, de telefoon hoeft niet eens ontgrendeld te zijn. Geen probleem.
Met de Samsung (20) van mijn vrouw lukt het vergrendelen wel, maar ontgrendelen niet. Lijkt mij een ook een softwareprobleem met het Bluetoothprotocol. Trouwens is er maar 1 telefoon te koppelen voor de Bluetoothsleutel als je in beide apps hetzelfde emailadres en wachtwoord zet. Ik zal ook nog proberen om dit te doen met hetzelfde mailadres en een ander wachtwoord. Het mailadres is cruciaal, dat moet hetzelfde zijn hetgeen bij LM inzet systeem staat.
Qua BT sleutel zit je fout.

Je moet ook gewoon een tweede account aanmaken en deze uitnodigen en niet het zelfde account delen zoals in 1990…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxe5rbp_m5A1KbfOI0aVBoIemew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kifP4dhUvVqDvThMMgmPu6Q6.png?f=fotoalbum_large

• Darkpsychonaut
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 15:24
Voor android kan je best ook wel eens kijken bij instellingen -> apps -> Leapmotor -> Apprechten. Daar kan het zijn dat een aantal rechten niet van zichzelf aanstaan. Je hebt de volgende nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KHvlMJogiM9nihmKBghzPqJ5pg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/96FwvptfJvkFeGzD6Znj6Zdg.png?f=fotoalbum_large

• zevenhuis010
Ik vind het geluid matig van de audio. Heb de prolife met 6 speakers maar dan nog vind ik het niet echt hard kunnen. Heeft iedereen dat of ligt het aan mijzelf

• zevenhuis010
Ik vind het geluid matig van de audio via android. Heb de prolife met 6 speakers maar dan nog vind ik het niet echt hard kunnen. Heeft iedereen dat of ligt het aan mijzelf

• oelewiedoederke
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-03 19:49
Beste B10 eigenaars. Ik heb al heel wat filmpjes bekeken en review gelezen en heb nu een paar vraagjes voor jullie. Achteraan is geen binnenverlichting. Is het daar echt zo donker? Hoe zit het eigenlijk met de binnenspiegel die je zelf op nachtstand moet zetten. Kan je daar ook overdag mee rijden. De bestuurder heeft geen uitstaphulp boven de deur, is dit een gemis? Ikzelf moet nog tot juli wachten op mijn Demowagen Galaxy Silver.

• ronaldm3

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

oelewiedoederke schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:20:
Beste B10 eigenaars. Ik heb al heel wat filmpjes bekeken en review gelezen en heb nu een paar vraagjes voor jullie. Achteraan is geen binnenverlichting. Is het daar echt zo donker? Hoe zit het eigenlijk met de binnenspiegel die je zelf op nachtstand moet zetten. Kan je daar ook overdag mee rijden. De bestuurder heeft geen uitstaphulp boven de deur, is dit een gemis? Ikzelf moet nog tot juli wachten op mijn Demowagen Galaxy Grey.
Galaxy zilver. Mooie kleur! De uitstaphulp werkt samen met je dodehoek. Dus mocht er iemand in je dode hoek zitten zie je dat in je spiegel. Die binnenspiegel is iets heel kleins. Hoe vaak rij je op donker modus? En de verlichting achterin weet die ene website wel raad mee.

Power to the beat.

• Erik1805
zevenhuis010 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:19:
Ik vind het geluid matig van de audio. Heb de prolife met 6 speakers maar dan nog vind ik het niet echt hard kunnen. Heeft iedereen dat of ligt het aan mijzelf
Geluid is helaas niet de sterkste kant van de B10

• Bschnitz
Erik1805 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:
[...]

Geluid is helaas niet de sterkste kant van de B10
Na de update echt perfect geluid met DAB radio en mijn laatste tweaks.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hier ook geen klachten over het geluid (in de Design ProMax in dit geval, die heeft meer speakers geloof ik). Het kan inderdaad niet oorverdovend hard, maar hard genoeg. Maar met de juiste EQ-instellingen is het geluid heel behoorlijk naar mijn mening.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Overigens ook een heerlijke feature dat je eenvoudig het geluid alleen vanuit de achterste (of voorste) speakers kan laten komen.

Wij zetten nogal eens wat muziekjes of luisterverhalen op voor onze dochter, maar die is papa doorgaans na enkele minuten wel weer zat ;)

• Veendammer
Qua geluid ben ik tevreden, heb de middentonen wat omlaag gezet en de lage en hoge omhoog. Kan voor mij goed hard, er zitten geen hele zware dreunende bassen in maar voor mij goed genoeg en geen vervormd geluid. Wat ik ook mooi vind is de tunein app, die heb ik geinstalleerd en het geluid is daar wat harder van. Volgens mij loopt dit over de 4G internet verbinding van de auto, net zoals de ingebouwde spotify. Met tunein kan je heel europa doorrijden met NL zenders als je tenminste 4G ontvangst hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Veendammer op 26-03-2026 15:13 ]

• Erik1805
Veendammer schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:12:
Qua geluid ben ik tevreden, heb de middentonen wat omlaag gezet en de lage en hoge omhoog. Kan voor mij goed hard, er zitten geen hele zware dreunende bassen in maar voor mij goed genoeg en geen vervormd geluid. Wat ik ook mooi vind is de tunein app, die heb ik geinstalleerd en het geluid is daar wat harder van. Volgens mij loopt dit over de 4G internet verbinding van de auto, net zoals de ingebouwde spotify. Met tunein kan je heel europa doorrijden met NL zenders als je tenminste 4G ontvangst hebt.
Vraag mij wel af of er een data limiet op 4G zit in de B10. ?

• skirdster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:48
Hi All,

Voor degenen die ook deze melding krijgen (hopelijk niet)

ik kreeg eergisteren en vandaag deze melding in het scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwwjFD23W4Bks0nVwoD3e4wgiFw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MdfbM2gTpKaZZ9OwLbZfsoaO.jpg?f=user_large

Geen verdere informatie te vinden ergens. De auto deed het verder prima.

Maar toch vervelend als je zon melding hebt.. dus ik ging alle menus ea aflopen en uiteindelijk bleek door op de GPS knop te klikken de melding te verdwijnen... ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mixyP-iFp-rYYkcemPI0IgzwDN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WrfeYmjR8WY9Z67IR4ZS18m0.jpg?f=user_large

Geen idee wat er aan de hand was en wat de trigger was. Maar ik ga morgen even bellen met de garage of de computer moet worden uitgelezen en er nog iets terug te vinden is..

[ Voor 0% gewijzigd door skirdster op 26-03-2026 20:16 . Reden: typo ]

• kvnsmt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:12
Erik1805 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:16:
[...]

Vraag mij wel af of er een data limiet op 4G zit in de B10. ?
Ben daar zelf ook nog steeds benieuwd naar maar nog geen concrete info over kunnen vinden. Misschien weet de Leapmotor dealer die meeleest hier iets over?

Gemini vertelde mij het volgende, weet overigens niet of het waar is.

Omdat Leapmotor een strategisch partnerschap heeft met Stellantis (het moederbedrijf van o.a. Opel, Peugeot en Fiat) voor hun Europese expansie, is de connectiviteit stevig verankerd in Europese netwerken.

De Leapmotor B10 maakt in Europa (en dus ook in Nederland) gebruik van het netwerk van Transatel.

Hoe het technisch werkt:
Roaming-overeenkomst: Transatel is een zogenaamde MVNO (Mobile Virtual Network Operator) die een wereldwijde samenwerking heeft met Stellantis. Zij bieden een "multi-network" simkaart (vaak een e-SIM) die in de auto is ingebouwd.

Nederlands netwerk: Hoewel het onderliggende contract bij Transatel ligt, schakelt je auto in Nederland in de praktijk meestal over op het netwerk van KPN of soms Vodafone, afhankelijk van welk signaal op dat moment het sterkst is.

4G/5G: De B10 is technisch voorbereid op moderne standaarden, waarbij de dataverbinding essentieel is voor de "Leap 3.0" architectuur van de auto (voor zaken als de navigatie, OTA-updates en de verbinding met je app).

• Bschnitz
kvnsmt schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:
[...]

Ben daar zelf ook nog steeds benieuwd naar maar nog geen concrete info over kunnen vinden. Misschien weet de Leapmotor dealer die meeleest hier iets over?

Gemini vertelde mij het volgende, weet overigens niet of het waar is.

Omdat Leapmotor een strategisch partnerschap heeft met Stellantis (het moederbedrijf van o.a. Opel, Peugeot en Fiat) voor hun Europese expansie, is de connectiviteit stevig verankerd in Europese netwerken.

De Leapmotor B10 maakt in Europa (en dus ook in Nederland) gebruik van het netwerk van Transatel.

Hoe het technisch werkt:
Roaming-overeenkomst: Transatel is een zogenaamde MVNO (Mobile Virtual Network Operator) die een wereldwijde samenwerking heeft met Stellantis. Zij bieden een "multi-network" simkaart (vaak een e-SIM) die in de auto is ingebouwd.

Nederlands netwerk: Hoewel het onderliggende contract bij Transatel ligt, schakelt je auto in Nederland in de praktijk meestal over op het netwerk van KPN of soms Vodafone, afhankelijk van welk signaal op dat moment het sterkst is.

4G/5G: De B10 is technisch voorbereid op moderne standaarden, waarbij de dataverbinding essentieel is voor de "Leap 3.0" architectuur van de auto (voor zaken als de navigatie, OTA-updates en de verbinding met je app).
Harstikke fout zoals bijna altijd met ai.

Ja Leapmotor en stellantis, maar niets te maken met de 4G en alles wat ermee te maken heeft.

Dat is iets van Leapmotor helemaal zelf en staat los.

Er is nog geen samenwerking op dat niveau.

Zou best kunnen dat ze bij Transatel zitten, maar dan los van stellantis dus.

Maar ja er is verder niks over bekend of te vinden.

Leapmotor geeft internet en daar houd het vreemd genoeg bij op 😂.

• kvnsmt
Bschnitz schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Harstikke fout zoals bijna altijd met ai.

Ja Leapmotor en stellantis, maar niets te maken met de 4G en alles wat ermee te maken heeft.

Dat is iets van Leapmotor helemaal zelf en staat los.

Er is nog geen samenwerking op dat niveau.

Zou best kunnen dat ze bij Transatel zitten, maar dan los van stellantis dus.

Maar ja er is verder niks over bekend of te vinden.

Leapmotor geeft internet en daar houd het vreemd genoeg bij op 😂.
Maar waar haal je die informatie vandaan dan? Ik ben al vanaf het begin benieuwd naar via welk netwerk e.d. het draait.

• Bschnitz
kvnsmt schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:18:
[...]

Maar waar haal je die informatie vandaan dan? Ik ben al vanaf het begin benieuwd naar via welk netwerk e.d. het draait.
Stellantis is op dit moment alleen verantwoordelijk voor de EU verkoop. Alleen het onderstel is wat anders afgesteld en thats it.

De rest is 100% Leapmotor.

Dus Stellantis is niks anders dan een luxe retailer op dit moment in de EU.

Ze zijn wel in overleg om de tech van Leapmotor te gebruiken. Daar zijn genoeg berichten over te vinden.

Je kan wat informatie vinden rondom de C10. Dat is voor de B10 niet anders.

• kvnsmt
Dat is niet helemaal waar wat je zegt want Stellantis heeft een meerderheidsbelang in de Europese tak van Leapmotor, dus om ze nou alleen de retailer te noemen. Het data- en cloudbeheer van Leapmotor international wordt ook deels beheerd door Stellantis.

Er is inderdaad weinig over te vinden over welk netwerk nou gebruikt wordt maar aangezien alle merken van Stellantis gebruik maken van het Ubigi/Transatel netwerk en zij Leapmotor international beheren zou het het meest logisch zijn als Leapmotor van hetzelfde netwerk gebruik maakt.

• Bschnitz
kvnsmt schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:53:
Dat is niet helemaal waar wat je zegt want Stellantis heeft een meerderheidsbelang in de Europese tak van Leapmotor, dus om ze nou alleen de retailer te noemen. Het data- en cloudbeheer van Leapmotor international wordt ook deels beheerd door Stellantis.

Er is inderdaad weinig over te vinden over welk netwerk nou gebruikt wordt maar aangezien alle merken van Stellantis gebruik maken van het Ubigi/Transatel netwerk en zij Leapmotor international beheren zou het het meest logisch zijn als Leapmotor van hetzelfde netwerk gebruik maakt.
Leapmotor international is gewoon simpelweg de splitsing voor de Europese markt voor de communicatie. Die deed Leap eerst ook zelf, maar wilde Stellantis niet.

Dus als je puur over de communicatie hebt, dat klopt dat doet Stellantis. Leapmotor mag niets zelf communiceren op de EU markt. Helaas.

Maar auto technisch doen ze niets meer dan verkopen en onderhouden op dit moment.

• Callahan
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:05
Gedoe met bluetooth.
Ik heb wel 2 telefoons kunnen koppelen voor de Bluetoothsleutel, maar ik heb het gevoel dat maar 1 telefoon actief kan zijn voor het automatisch openen en sluiten. De ene dag werkt het wel, de andere dag weer niet.
Wie heeft de juiste volgorde / instellingen ? Bluetooot valt ook geregeld uit heb ik de indruk.

• Griemer
Daar had ik bíjna een B10 gekocht ;-)
Vorige week proefgereden, een kilometer of 20. Prima wagen, ziet er mooi uit, rijdt lekker. Wel even wennen aan de ontbrekende fysieke knoppen... Optie genomen op een mooie paarse.

Toen zei de verkoper: je mag 'm ook wel wat langer meenemen voor een proefrit, daar heb je meer aan dan die 20km. Gisteren 350km gereden, en toen begon ik me toch wel te ergeren aan de ADAS. Knop geprogrammeerd om e.e.a. makkelijk uit te zetten, maar de noodrijstrookhulp (of zo iets) springt steeds weer aan. Heel vervelend. Ik ben groot voorstander van ADAS, het liefst zou ik een tukje doen, dus het is niet dat ik die systemen niet wil. Maar het moet wel goed werken!
Verder roept ie om de 5 minuten dat ik even moet pauzeren, ook als ik net ingestapt ben. Op het laatst de keycard maar voor de camera gezet, dat hielp.
Over de keycard gesproken, wat een lastig ding. Je moet die tegen de buitenspiegel houden en dan precies op de juiste plek op de middenconsole leggen, anders start ie niet. Bij mijn huidige Peugeot e-2008 houd ik de sleutel gewoon in de zak en gaan de deuren automatisch van het slot.

De ACC werkt ook niet lekker, remt op onlogische momenten, houdt teveel afstand, hort en stoot. Eerst merk je dat niet maar na een tijdje begin je je te ergeren.
Maar wat echt onvoorstelbaar is: de cruisecontrol heeft geen RES / MEM functie, dus je moet elke keer de snelheid weer instellen als je bijvoorbeeld over de rotonde bent geweest. Dat is een functie die al 20 jaar in al mijn auto's heeft gezeten.

Al met al, dit wordt 'm niet . Jammer, had er wel zin in.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste