Dacht ik ook, maar dat kan nog wel eens tegenvallen met Homey.
Ik heb beide aangeschaft, wat ik met Homey heb gerealiseerd ben ik nu weer aan het afbreken en een alternatief in HA aan het opbouwen.
Homey is zeker niet makkelijker, maar ben me vooral op HA gaan storten toen na een update van
Zendure maanden niks kon met Homey omdat die integratie niet werd aangepast.
Ik heb een halfjaar geleden ook gezegd dat ik HA niet zag zitten om nog te gaan leren, waarbij ik lappen Yaml tekst voor ogen had.
Maar dat valt mee, het kan ook zonder Yaml door invul velden te gebruiken en de Yaml tekst wordt dan zelf gegenereerd.
Zoals @
Aziraphale al zegt ChatGPT (of andere AI) kan je goed helpen, wel met een grote maar.
Ik gebruik google AI ook wel, ze hebben allemaal het zelfde probleem, ze zoeken naar info zonder naar de actualiteit te kijken en daardoor is driekwart van de antwoorden fout of onbruikbaar.
Het meest extreme voorbeeld is een antwoord wat niet bruikbaar bleek ik dat terug melde.
Ik kreeg als antwoordt, klopt, die optie is in 2023 gecanceld.
Begin altijd met vragen naar de meest actuele oplossing.
Deze week heb ik de aan/uit sturing van de fans op temperatuur in Homey uit gezet en in HA weer opgebouwd.
Ook hier ging er van alles fout met de antwoorden, maar uiteindelijk werkte het wel.
Toch kreeg ik bij de invulvelden een waarschuwing dat er iets niet goed was.
Na lang speuren (leer je wel het meeste van) gevonden (AI vond de fout zelf) dat op een regel een verouderde Yaml tekst werd gebruikt, het werkt wel, maar was toch niet helemaal goed.
Zonder AI was HA een gesloten boek voor mij gebleven.
Ik ben er nog niet, zo nu en dan pak ik weer een onderdeel aan en probeer dat te realiseren.