Klinkt interessant. Zou je de flow willen delen?klablabla schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:06:
[...]
Update na een week testen – alles werkt!
Na een week draaien kan ik zeggen dat het systeem goed functioneert. Ik heb de flow iets aangepast:
Wanneer er 0 watt (nu nog 150) wordt uitgestuurd en er nog zonne-energie over is, gaat dit automatisch de accu in.
Zodra de accu boven de 60% komt, mag hij overschakelen naar NOM-modus.
Het enige waar ik momenteel nog tegenaan loop, is dat ik nog een oude slimme meter (DSMR 2.2+) heb.
Deze stuurt slechts één keer per 10 seconden data door. Bovendien wordt teruglevering niet weergegeven via de HomeWizard P1-meter.
Daarom heb ik de NOM-waarde voorlopig ingesteld op 150 watt, zodat ik toch enige aansturing heb.
Ik heb inmiddels contact gehad met de netbeheerder, en binnenkort wordt er een nieuwe slimme meter geplaatst.
Zodra die er is, kan ik de flows verder verfijnen en écht NOM-gestuurd werken, zodat zoveel mogelijk zonne-energie direct naar accu gaat, zonder de vertraging van 10 seconden.
Ik heb wat vragen over het installatieproces. Er staat:
Als de test geen foutmeldingen geeft, controleer dan of de variabelen zijn aangepast naar de actuele waardes in de Zendure app
De output van het script is bij mij:
✅ Script Success
↩️ Returned: undefined
Hoe vind ik de waarde van de variabelen in de Zendure App (ik neem aan de Zendure Local)? Ik zie wel twee insights (CPU en RAM), maar dat zijn denk ik niet de variabelen?
Vervolgens staat bij het aanmaken van het virtuele apparaat:
kies batterij -> kies:
Schakelaar
Accuniveau
vermogen
Temperatuur
'Schakelaar' is bij mij niet beschikbaar, wel 'AANGEZET (ONOFF)', is dat dezelfde?
Als de test geen foutmeldingen geeft, controleer dan of de variabelen zijn aangepast naar de actuele waardes in de Zendure app
✅ Script Success
Hoe vind ik de waarde van de variabelen in de Zendure App (ik neem aan de Zendure Local)? Ik zie wel twee insights (CPU en RAM), maar dat zijn denk ik niet de variabelen?
kies batterij -> kies:
Schakelaar
Accuniveau
vermogen
Temperatuur
'Schakelaar' is bij mij niet beschikbaar, wel 'AANGEZET (ONOFF)', is dat dezelfde?
Ik zal in deze dagen even de TS herzien, want het scriptje is niet meer nodig, gezien we nu een Zendure local app hebben in homey.MalleEppie71 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:28:
Ik heb wat vragen over het installatieproces. Er staat:
✅ Script Success
kies batterij -> kies:
Schakelaar
Accuniveau
vermogen
Temperatuur
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Blijkbaar vinden er geen ontwikkelingen meer plaats op de app.
Want ik kreeg geen reactie op eerdere verzoeken.
Want ik kreeg geen reactie op eerdere verzoeken.
De code staat op github dus je kunt altijd zelf met chatgpt of gemini aan de slag
Voor mij voldeed het en was er weinig toegevoegde waarde meer om functionaliteiten toe te voegen. Ook heb ik niet heel veel reactie op de app gehad waaruit blijkt dat er op veel functionaliteiten gewacht wordt. Maar eventuele pull requests van code zal ik verwerken.
Ander aspect is dat PBTH bij mij niet meer werkt. Sinds de kwartierprijzen. Waardoor ik nu alsnog handmatig de Zendure afstel. Zat wel te denken om zelf aan een alternatief te werken, maar tot nu toe nog niet genoeg tijd/motivatie voor gevonden.
Ander aspect is dat PBTH bij mij niet meer werkt. Sinds de kwartierprijzen. Waardoor ik nu alsnog handmatig de Zendure afstel. Zat wel te denken om zelf aan een alternatief te werken, maar tot nu toe nog niet genoeg tijd/motivatie voor gevonden.
Voor mij werkt HEMS prima voor het nommen. waar ik wel een toegevoegde waarde zie voor een homey App is het automatiseren van verschillende taken. ik vraag me alleen af of het mogelijk is om via Homey bijvoorbeeld:
- HEMS in/uit te schakelen.
- SOC bijsturen. in de winter wordt de batterij weinig gebruikt dus wil ik de SOC tussen 50% en 100% houden. echter vanaf half maart tot half oktober kan deze op 10% -100% staan.
- 2x per maand een sessie waarbij de accu volledig opgeladen wordt om de cellen te balanceren.
dit zijn taken die gemak brengen als je ze kan automatiseren. Het valt of staat echter wel met de mogelijkheid om HEMS te kunnen schakelen. is zoiets mogelijk?
- HEMS in/uit te schakelen.
- SOC bijsturen. in de winter wordt de batterij weinig gebruikt dus wil ik de SOC tussen 50% en 100% houden. echter vanaf half maart tot half oktober kan deze op 10% -100% staan.
- 2x per maand een sessie waarbij de accu volledig opgeladen wordt om de cellen te balanceren.
dit zijn taken die gemak brengen als je ze kan automatiseren. Het valt of staat echter wel met de mogelijkheid om HEMS te kunnen schakelen. is zoiets mogelijk?
Helaas werkt het niet zoals ik zou verwachten omdat het lang duurt voordat de accu het nieuwe signaal krijgt.avdl72 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:19:
[...]
Klinkt interessant. Zou je de flow willen delen?
Voorbeeld:
Ik zet de waterkoker aan, verbruik gaat naar 2000 watt.
cyclus 1, Hij zet de batterij naar ontladen 2000 + eigen verbruik 200 watt.
cyclus 2, De waterkoker is klaar, hij leest 0 watt op de meter uit omdat de accu 2200 watt terug levert.
Hij verlaagt hem nu met 150 watt naar 2050 watt.
13 cyclusen verder staat hij weer op 150 watt.
Omdat de meter traag is en de verwerking ook wat tijd nodig heeft duurde dit 14 keer ongeveer 15 a 20 seconden. Waardoor de batterij vrij snel leeg gaat als je af en toe dit soort zware apparaten aanzet.
De nieuwe meter komt begin december, dan kan ik er mee verder. Als het dan werkt zoals ik verwacht zal ik de flow delen.
Voor nu doe ik dynamisch handelen. Laden in het dal en ontladen in de piek. En de zonne-energie gaat wel richting de accu - mijn 200 watt eigen verbruik. Als ik nu meer dan 200watt gebruik als de zon schijnt gebruik ik van het net.
Voor nu vind ik het goed. Wachten op de nieuwe meter.
Vraagje aan de kenners; is het volgende regelmechanisme in te stellen in Homey
- elke dag, op basis van de dynamische tarieven, laden op de 4 uren met het laagste tarief en ontladen op de 4 uren met het hoogste tarief als deze ten minste 10 cent met elkaar verschillen.
Zelf ben ik nog niet bekend met Homey. Logisch en systematisch redeneren lukt me aardig maar ik ben zeker geen wizzkid met computerssystemen en programmeren dus ook de vraag of dit een beetje eenvoudig te doen is.
- elke dag, op basis van de dynamische tarieven, laden op de 4 uren met het laagste tarief en ontladen op de 4 uren met het hoogste tarief als deze ten minste 10 cent met elkaar verschillen.
Zelf ben ik nog niet bekend met Homey. Logisch en systematisch redeneren lukt me aardig maar ik ben zeker geen wizzkid met computerssystemen en programmeren dus ook de vraag of dit een beetje eenvoudig te doen is.
[ Voor 11% gewijzigd door KaEs op 03-12-2025 15:40 ]
Dat moet met de power by the hour app kunnen.KaEs schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:17:
Vraagje aan de kenners; is het volgende regelmechanisme in te stellen in Homey
De howto is opgenomen in de TS, die kan je volgen.MAZZA schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:00:
[...]
Dat moet met de power by the hour app kunnen.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Nou ziet het TS ervoor een Homey kenner misschien makkelijk uit maar dat is het voor mij (nog) niet. Als ik me er in verdiep gaat het misschien beter. Klopt het dat door de app van @ja3 het eerste stukje van de TS beschrijving komt te vervallen?geert1992 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:23:
[...]
De howto is opgenomen in de TS, die kan je volgen.
Ik heb hem een beetje geüpdatet. Moet er nog een keer door heen.KaEs schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:37:
[...]
Nou ziet het TS ervoor een Homey kenner misschien makkelijk uit maar dat is het voor mij (nog) niet. Als ik me er in verdiep gaat het misschien beter. Klopt het dat door de app van @ja3 het eerste stukje van de TS beschrijving komt te vervallen?
Inderdaad, het script is niet meer nodig.
Ik ben recent in bezit van de Homey Pro Mini. Dit is volledig nieuw voor mij. Het schrijven script is nog veel nieuwer. Nog nooit iets mee gedaan.
Voor nu Ik wil met de Zendure 2 dingen voor elkaar zien te krijgen.
1.
De Zendure laten laden bij een een bepaalde minimale stroomprijs. Dit zit ook in de Zendure app maar kan ik in de winter slecht testen omdat de spreiding in de electra prijzen niet echt groot zijn. Ik wil dus NIET handelen met de Zendure.
2.
Onze auto wordt ook thuis geladen.
Wat er nu gebeurt is dat tijdens het laden de accu leeg loopt en in de auto verdwijnt. Dat wil ik dus niet. Aangezien ik de auto al op de goedkoopste uren van de dag probeer te laden. De energie van de Zendure wil ik echt graag behouden voor het huis zelf.
Als ik het goed gezien heb, kan ik de output van de Zendure wel beperken als ik de auto ga laden maar als het laden gestopt is, hoe krijg ik de Zendure dan weer terug in zijn oude modus.
Voor nu Ik wil met de Zendure 2 dingen voor elkaar zien te krijgen.
1.
De Zendure laten laden bij een een bepaalde minimale stroomprijs. Dit zit ook in de Zendure app maar kan ik in de winter slecht testen omdat de spreiding in de electra prijzen niet echt groot zijn. Ik wil dus NIET handelen met de Zendure.
2.
Onze auto wordt ook thuis geladen.
Wat er nu gebeurt is dat tijdens het laden de accu leeg loopt en in de auto verdwijnt. Dat wil ik dus niet. Aangezien ik de auto al op de goedkoopste uren van de dag probeer te laden. De energie van de Zendure wil ik echt graag behouden voor het huis zelf.
Als ik het goed gezien heb, kan ik de output van de Zendure wel beperken als ik de auto ga laden maar als het laden gestopt is, hoe krijg ik de Zendure dan weer terug in zijn oude modus.
[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 13-12-2025 00:09 ]
Ik heb recent een Zendure Solarflow 800 plus gekocht (dus niet de Pro). Mijn vraag is of deze ook in deze app word ondersteund?
Tot nu toe nog niet, maar zal wel komen denk ik.koenie schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:04:
Ik heb recent een Zendure Solarflow 800 plus gekocht (dus niet de Pro). Mijn vraag is of deze ook in deze app word ondersteund?
Enig idee wat er anders is aan de Solarflow 800 plus? In principe doet de app namelijk geen speciale integratie met 2400 of 800 pro. Heeft deze bijvoorbeeld wel een lokale api?koenie schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:04:
Kan het niet zo snel vinden maar @Taro heeft dit gecontroleerd en de 800 Plus heeft ook ZenSDKja3 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:58:
[...]
Enig idee wat er anders is aan de Solarflow 800 plus? In principe doet de app namelijk geen speciale integratie met 2400 of 800 pro. Heeft deze bijvoorbeeld wel een lokale api?
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
Mocht iemand de Solarflow 800 plus hebben en de (Zendure Local) app blijkt niet te werken dan zou ik graag even de volgende 2 dingen willen weten om eventueel support te bouwen:
- Werkt de discovery en toevoegen van het device wel/niet? (Kiezen voor de 2400AC / 800Pro tile)
- Wat komt er uit het resultaat van de api call http://[zendure ip]/properties/report (eventueel via DM)
- Werkt de discovery en toevoegen van het device wel/niet? (Kiezen voor de 2400AC / 800Pro tile)
- Wat komt er uit het resultaat van de api call http://[zendure ip]/properties/report (eventueel via DM)
[ Voor 7% gewijzigd door ja3 op 06-01-2026 16:12 ]
Zie voor het 2e punt: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"ja3 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:48:
Mocht iemand de Solarflow 800 plus hebben en de (Zendure Local) app blijkt niet te werken dan zou ik graag even de volgende 2 dingen willen weten om eventueel support te bouwen:
Wat betreft het 1e punt: Heb hem even uitgeleend aan mijn overbuurman, maar heb zowel de Homey Pro als Pro Mini staan, dus kan dat binnenkort wel even testen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
Nu Homey een self hosted versie heeft ben ik weer een beetje actiever geworden. Inmiddels draaiende op een PI. Het enige probleem wat ik nog heb is dat de PBTH app gewoon niet lekker (meer) werkt.
Nu heb ik vanavond de app even erbij gepakt en het grootste probleem (bij mij in ieder geval) lijkt te zijn dat de API key die wordt gebruikt voor entsoe overbelast is. Daarnaast zit de app echt vol met waits tegen allerlei boze spoken. (Zodra iets wordt opgelost met sleep/wait ben ik altijd een beetje huiverig).
Zie: https://github.com/stefka...37280f256aa013e9809557c13
Ik ga even kijken of ik dat kan bespreken met de maker. Maar voor die entsoe api key misschien voorstellen om een invulveldje te maken voor je eigen API key?
Nu heb ik vanavond de app even erbij gepakt en het grootste probleem (bij mij in ieder geval) lijkt te zijn dat de API key die wordt gebruikt voor entsoe overbelast is. Daarnaast zit de app echt vol met waits tegen allerlei boze spoken. (Zodra iets wordt opgelost met sleep/wait ben ik altijd een beetje huiverig).
Ik ga even kijken of ik dat kan bespreken met de maker. Maar voor die entsoe api key misschien voorstellen om een invulveldje te maken voor je eigen API key?
Gebruik jij de kwartier prijzen? Want daar waren problemen mee, hij werkte nog aan een workaround.ja3 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:47:
Nu Homey een self hosted versie heeft ben ik weer een beetje actiever geworden. Inmiddels draaiende op een PI. Het enige probleem wat ik nog heb is dat de PBTH app gewoon niet lekker (meer) werkt.
Volg dat topic een beetje, maar die suggestie is al vaker gedaan, geen idee of hij dat gaat doen.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 09-01-2026 07:21 ]
Ik ben sinds kort weer over op uurprijzen (Tibber -> Zonneplan). Maar ik had ook problemen met uurprijzen maar bij kwartier werkt het volgens mij nog minder goed.geert1992 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 07:20:
[...]
Gebruik jij de kwartier prijzen? Want daar waren problemen mee, hij werkte nog aan een workaround.
Volg dat topic een beetje, maar die suggestie is al vaker gedaan, geen idee of hij dat gaat doen.
@geert1992
:strip_exif()/f/image/pNdvSt2RQg3H9jkrhvycTVfx.png?f=user_large)
Inmiddels ook deze kwartierprijzen kunnen repareren. Was je daarnaar op zoek? Moet natuurlijk nog even een nachtje testen of ook de prijzen mooi doorkomen in de flows.
:strip_exif()/f/image/pNdvSt2RQg3H9jkrhvycTVfx.png?f=user_large)
Inmiddels ook deze kwartierprijzen kunnen repareren. Was je daarnaar op zoek? Moet natuurlijk nog even een nachtje testen of ook de prijzen mooi doorkomen in de flows.
Lekker bezig! Ik benoemde het niet voor mijzelf, maar in het algemeen.ja3 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:19:
@geert1992
[Afbeelding]
Zou jij eens willen kijken naar de smart mode? Als iemand de app voor nom gebruikt, schrijft hij het weg op de flash. Daarvoor is Flash niet bedoeld, en ram wel. Had je nog iets aan mijn code?
Wat het doet, is wanneer input meer dan 1 is, hij de smart mode aanzet, en bij een standby commando de smart mode terug op 0 zet.
Ik heb nu grotendeels deze code verwerkt in versie 1.0.15 (nu nog in de test app https://homey.app/en-nl/a...ndure/Zendure-Local/test/ ). Bedanktgeert1992 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:14:
[...]
Lekker bezig! Ik benoemde het niet voor mijzelf, maar in het algemeen.
Zou jij eens willen kijken naar de smart mode? Als iemand de app voor nom gebruikt, schrijft hij het weg op de flash. Daarvoor is Flash niet bedoeld, en ram wel. Had je nog iets aan mijn code?
Wat het doet, is wanneer input meer dan 1 is, hij de smart mode aanzet, en bij een standby commando de smart mode terug op 0 zet.
Paar dingen die ik in een test versie gemaakt had, was een normale input, zoals jij nu hebt gemaakt.ja3 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:51:
[...]
Ik heb nu grotendeels deze code verwerkt in versie 1.0.15 (nu nog in de test app https://homey.app/en-nl/a...ndure/Zendure-Local/test/ ). Bedankt
En een p1 meter input, waarbij hij het script gebruikte die smartmode activeert.
Met ook een instelbare timer die je kon instellen, hoelang hij de smartmode aanlaat als er geen vraag/aanbod meer is.
Ook had ik bij device-settings een in en output limiter gemaakt, welke standaard op 800/800w stonden, met waarschuwing dat je deze mag alleen mag aanpassen als je accu een eigen groep heeft.
Voor NOM op de meter heeft de maker van PBTH ook een mooie tool ingebouwd, waar je ook een aanpasbare demping kon gebruiken.
Ik weet niet of je iets aan mijn ideeen hebt, maar dacht ik deel je ze wel even.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 10-01-2026 15:35 ]
Bedankt @geert1992 . Voor nu nog niet. Misschien als er meer vraag naar is.
Ik zou zeggen dat deze app juist puur moet blijven om de Zendure's aan te sturen. En dat andere apps / logica de aansturing zouden moeten doen. Zoals PBTH. Daarom probeer ik daar nu wat aan bij te dragen.
Leuke statistiek van de maand: Inmiddels 150 Zendure's aangestuurd door de app!
Ik zou zeggen dat deze app juist puur moet blijven om de Zendure's aan te sturen. En dat andere apps / logica de aansturing zouden moeten doen. Zoals PBTH. Daarom probeer ik daar nu wat aan bij te dragen.
Leuke statistiek van de maand: Inmiddels 150 Zendure's aangestuurd door de app!
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar niet gevonden.
Is het met homey mogelijk om de Zendure qua laadvermogen terug te schroeven als die fase over de 25A dreigt te gaan? Soort van load balancing.
Is het met homey mogelijk om de Zendure qua laadvermogen terug te schroeven als die fase over de 25A dreigt te gaan? Soort van load balancing.
Dit is mijn eerste reactie op het forum dus alvast mijn excuses als het niet helemaal goed gaat.
Ik ben zelf in het bezit van een Hyper 2000 en maak dus gebruik van de officieële app van Zendure in Homey. In het bericht van TS vraag je bij het volgende plaatje het vermogen op van de batterij en geef je het virtuele apparaat informatie
:no_upscale():strip_exif()/f/image/dVhbd2yeiTU1qYqwbFefOKsQ.avif?f=user_large)
Bij de Hyper 2000 kan je niet het vermogen opvragen. Door dit probleem blijf ik nu hangen met het integreren van de batterij in Homey. Weet iemand een oplossing?
Ik ben zelf in het bezit van een Hyper 2000 en maak dus gebruik van de officieële app van Zendure in Homey. In het bericht van TS vraag je bij het volgende plaatje het vermogen op van de batterij en geef je het virtuele apparaat informatie
:no_upscale():strip_exif()/f/image/dVhbd2yeiTU1qYqwbFefOKsQ.avif?f=user_large)
Bij de Hyper 2000 kan je niet het vermogen opvragen. Door dit probleem blijf ik nu hangen met het integreren van de batterij in Homey. Weet iemand een oplossing?
Ik ben flink aan stoeien met Homey en de 2400AC om de NOM aan de gang te krijgen.
Uiteraard lukt me dat niet zelf. Dus heb ik de hulp in geroepen van Gemini.
Ben een aardig eindje op weg maar klem op het volgende.
In een variabele wordt een vermogen voor de Zendure berekend en opgeslagen als een aparte variabele. Het is bedoeling dat deze variabele als Tag dient voor de vermogen kaart.
Helaas werkt dit niet.
Een vaste waarde invullen in de vermogenskaart van de Zendure wordt wel overgenomen door de batterij.
Wat gaat er niet goed?
Hieronder de eerste basis setup om het aan de gang te krijgen
Uiteraard lukt me dat niet zelf. Dus heb ik de hulp in geroepen van Gemini.
Ben een aardig eindje op weg maar klem op het volgende.
In een variabele wordt een vermogen voor de Zendure berekend en opgeslagen als een aparte variabele. Het is bedoeling dat deze variabele als Tag dient voor de vermogen kaart.
Helaas werkt dit niet.
Een vaste waarde invullen in de vermogenskaart van de Zendure wordt wel overgenomen door de batterij.
Wat gaat er niet goed?
Hieronder de eerste basis setup om het aan de gang te krijgen
Hypers geven sinds vanmorgen 5 uur geen SOC meer door aan Homey, de SF800Pro wel.
Zijn er meer die dit hebben?
De stroomprijzen zijn momenteel stuk in de Homey interface. Maar ook vanuit de leverancier ENTSO-E (in PBTH) doen ze het niet. Iemand al gezien of dit een storing is of ergens een bewust aanpassing?
Pbth doet het hier gewoon.ja3 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:32:
De stroomprijzen zijn momenteel stuk in de Homey interface. Maar ook vanuit de leverancier ENTSO-E (in PBTH) doen ze het niet. Iemand al gezien of dit een storing is of ergens een bewust aanpassing?
Idem hier.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
De prijzen worden wel netjes binnen gehaald maar de grafiek voor vandaag en morgen doet het bij mij niet.
Ik heb iets anders geks. Ineens is de logica van de flow omgekeerd. In plaats van ontladen op het duurste moment, laadt hij. Er zit iets niet helemaal lekker.
Klopt! Hij heeft de logica omgedraaid, je kan nu in de flow inverted oid kiezen, die moet je even op ja zetten.rreijnhoudt schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:15:
Ik heb iets anders geks. Ineens is de logica van de flow omgekeerd. In plaats van ontladen op het duurste moment, laadt hij. Er zit iets niet helemaal lekker.
Ah kijk. Thanks! En in welke app is de logica omgedraaid? In de Zendure Local app van ja3 of PBTH? Kan het in de changelog niet zo snel vinden.geert1992 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 06:22:
[...]
Klopt! Hij heeft de logica omgedraaid, je kan nu in de flow inverted oid kiezen, die moet je even op ja zetten.
De pbth flow, niet in de app.rreijnhoudt schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:42:
[...]
Ah kijk. Thanks! En in welke app is de logica omgedraaid? In de Zendure Local app van ja3 of PBTH? Kan het in de changelog niet zo snel vinden.
[ Voor 57% gewijzigd door geert1992 op 17-02-2026 08:03 ]
Sinds kort ook een Zendure 2400 AC dus ik volg
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Kennelijk zijn Homey en Hyper gebruikers dun gezaaid.Polvo176 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:26:
Hypers geven sinds vanmorgen 5 uur geen SOC meer door aan Homey, de SF800Pro wel.
Er komt nog steeds geen data van de Hypers, wel van de SF800Pro.
De Homey is daarmee nutteloos voor mij geworden.
Huh? Begrijp ik je goed? Bij gebruik van de officiële zendure app in homey, geeft de kaart "als de soc veranderd" geen soc mee? En anders staat die date wel onder een entiteit, welke je kan gebruiken bij de logica kaarten.Polvo176 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:29:
[...]
Kennelijk zijn Homey en Hyper gebruikers dun gezaaid.
Goed begrepen, dit is zo sinds een software update op 10 februari.geert1992 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:47:
[...]
Huh? Begrijp ik je goed? Bij gebruik van de officiële zendure app in homey, geeft de kaart "als de soc veranderd" geen soc mee? En anders staat die date wel onder een entiteit, welke je kan gebruiken bij de logica kaarten.
Zendure verwacht dit met een Homey app update in juni (Polvo176 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:29:
[...]
Kennelijk zijn Homey en Hyper gebruikers dun gezaaid.
[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 19-03-2026 06:56 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Is de hyper via ip adres uit te lezen? Maak zelf een app. Paar uurtjes werken met AI en je hebt precies wat je wilt en nodig hebt.GermanPivo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 06:55:
[...]
Zendure verwacht dit met een Homey app update in juni () op te lossen.
Maakt gebruikt van mqtt, geen zensdk.Idefix70 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:55:
[...]
Is de hyper via ip adres uit te lezen? Maak zelf een app. Paar uurtjes werken met AI en je hebt precies wat je wilt en nodig hebt.
Het heeft dus geen hoge prioriteit.GermanPivo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 06:55:
[...]
Zendure verwacht dit met een Homey app update in juni () op te lossen.
Wel begrijpelijk met een bulk aan nieuwe batterij modellen waar ook nog veel aan de eigen software gesleuteld moet worden.
Zitten we straks met al onze batterijen die 10 jaar mee moeten gaan voor een mooie ROI maar waarvan de software al na 3 jaar niet meer werkt.
Gelukkig zijn alle modellen volledig lokaal aan te sturen!ja3 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:32:
Zitten we straks met al onze batterijen die 10 jaar mee moeten gaan voor een mooie ROI maar waarvan de software al na 3 jaar niet meer werkt.
Kun je de Hypers nog steeds sturen met Homey?geert1992 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:41:
[...]
Gelukkig zijn alle modellen volledig lokaal aan te sturen!
Wordt dat niet een beetje lastig als je ze niet meer kunt uitlezen?
Of zie ik dat verkeerd?
Met mqtt kan je alle informatie oppikken, en ze ook aansturen.Polvo176 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:09:
[...]
Kun je de Hypers nog steeds sturen met Homey?
Wordt dat niet een beetje lastig als je ze niet meer kunt uitlezen?
Of zie ik dat verkeerd?
Bij de SF800Pro kan ik MQTT aan of uit zetten, maar die mogelijkheid zie ik niet bij de Hypers.geert1992 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:16:
[...]
Met mqtt kan je alle informatie oppikken, en ze ook aansturen.
Of werkt dat altijd buiten Hems om?
Mqtt staat sowieso aan, een mosquito broker opzetten, en de zendure applicatie daarop installeren.. vervolgens homey koppelen en je kan berichten sturen naar de hyper.Polvo176 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:24:
[...]
Bij de SF800Pro kan ik MQTT aan of uit zetten, maar die mogelijkheid zie ik niet bij de Hypers.
Of werkt dat altijd buiten Hems om?
Die broker heb ik er nu opstaan, zal er eens mee gaan spelen morgen.
Nadeel is, dat je een applicatie nodig hebt, die mee kijkt op je zendure account. Zoiets zou je op een Raspberry Pi moeten draaien oid.Polvo176 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:46:
Die broker heb ik er nu opstaan, zal er eens mee gaan spelen morgen.
Prima dus om zelf een app te maken
[ Voor 16% gewijzigd door Idefix70 op 23-03-2026 16:52 ]
Gisteren ook de 2400 Pro met 1 AB3000L binnen gekregen.
De Homewizard P1 en Zendure zitten beide aangesloten op een eigen 2,4 gHz IOT netwerk. De P1 meter wordt gezien en gekoppeld in de Zendure app en vervolgens geeft hij 'offline' aan.
Nu ben ik de hele dag al bezig met mijn Homey 2023 om dit werkend te krijgen, maar dat lukt me voor geen meter.
Hoe kan ik een nu schema maken voor NOM met de Homey?
De Homewizard P1 en Zendure zitten beide aangesloten op een eigen 2,4 gHz IOT netwerk. De P1 meter wordt gezien en gekoppeld in de Zendure app en vervolgens geeft hij 'offline' aan.
Nu ben ik de hele dag al bezig met mijn Homey 2023 om dit werkend te krijgen, maar dat lukt me voor geen meter.
Werkt de 2400 Pro al met Homey dan?rokil schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:42:
Gisteren ook de 2400 Pro met 1 AB3000L binnen gekregen.
Absoluut, ook zenSDK!
Ik heb de 2400 Pro in Homey gekregen en ik kan dan ook de temperatuur zien en met hoeveel er ge/ontladen wordt.
:strip_exif()/f/image/pWbMK6Kj3PIIvaXlK8MIqaRm.png?f=user_large)
Nu nog een flow zien te maken dat ik NOM kan draaien i.c.m. de HW P1....
:strip_exif()/f/image/pWbMK6Kj3PIIvaXlK8MIqaRm.png?f=user_large)
Nu nog een flow zien te maken dat ik NOM kan draaien i.c.m. de HW P1....
Werkt dit ook met de plus dan? Ik heb die Zendure local app maar daar krijg ik enkel de 800 pro te zien.
Ik heb de 2400+ al een week in Homey draaiend.AquilaXL schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:51:
Werkt dit ook met de plus dan? Ik heb die Zendure local app maar daar krijg ik enkel de 800 pro te zien.
Sorry ik was niet geheel duidelijk, ik bedoel de 800 plus.
Al een tijd de Zendure 2400 ac met homey draaien, werkt fantastisch.
Recentelijk ben ik van internet provider gewisseld. Daarnaast altijd mijn eigen netwerk.
Mijn eigen netwerk draaide altijd op 192.168.1.*, de vorige provider draaide op 192.168.0.*.
Mijn nieuwe provider werkt ook met 192.168.1.*. Als ik deze aanpas en er is een reset of update van de provider staat hij weer op 192.168.1.*.
Mijn oplossing ik verander mijn hele netwerk naar 192.168.50.*
Hoop dat het een beertje duidelijk is
Nu mijn uitdaging, de zendure 2400 ac heeft altijd netjes met een vast ip gestaan. Nu wil ik in homey het vaste ip aanpassen van de zendrue 2400 ac. Ik kan niet vinden waar dit mogelijk is.
Nu een nieuwe zendure 2400 ac toegevoegd en werkt het weer. Alleen is de history op het oude ip adres.
Hoe kan ik de data overzetten of het ip adres aanpassen in homey van de zendure?
Recentelijk ben ik van internet provider gewisseld. Daarnaast altijd mijn eigen netwerk.
Mijn eigen netwerk draaide altijd op 192.168.1.*, de vorige provider draaide op 192.168.0.*.
Mijn nieuwe provider werkt ook met 192.168.1.*. Als ik deze aanpas en er is een reset of update van de provider staat hij weer op 192.168.1.*.
Mijn oplossing ik verander mijn hele netwerk naar 192.168.50.*
Hoop dat het een beertje duidelijk is
Nu mijn uitdaging, de zendure 2400 ac heeft altijd netjes met een vast ip gestaan. Nu wil ik in homey het vaste ip aanpassen van de zendrue 2400 ac. Ik kan niet vinden waar dit mogelijk is.
Nu een nieuwe zendure 2400 ac toegevoegd en werkt het weer. Alleen is de history op het oude ip adres.
Hoe kan ik de data overzetten of het ip adres aanpassen in homey van de zendure?
De IP-range voor je interne netwerk kan je normaal gesproken in je router gewoon aanpassen. Ongeacht de provider waar je zit.
Er is niet echt een goede manier om een andere ip in te stellen. In principe moet dit automatisch gaan via mdns. Alhoewel dit nog wel eens niet wil werken (niet door de app maar gewoon door Zendure of netwerk omstandigheden).klablabla schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:22: Alleen is de history op het oude ip adres.
Ik krijg trouwens regelmatig berichtjes van verschillende personen waarom de app niet werkt met hun nieuwe Zendure. Maar ik kan deze vragen eigenlijk niet beantwoorden want ik heb maar 1 Zendure model in huis.
Had al een stuk code gemaakt, waarbij je het ip kan aanpassen. En ook meerdere zendures tegelijkertijd kan aansturen.ja3 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Er is niet echt een goede manier om een andere ip in te stellen. In principe moet dit automatisch gaan via mdns. Alhoewel dit nog wel eens niet wil werken (niet door de app maar gewoon door Zendure of netwerk omstandigheden).
Ik krijg trouwens regelmatig berichtjes van verschillende personen waarom de app niet werkt met hun nieuwe Zendure. Maar ik kan deze vragen eigenlijk niet beantwoorden want ik heb maar 1 Zendure model in huis.
Mag ik de app kopiëren? En opnieuw publiceren, zodat iedereen zijn accu's kan aansturen? En ook het ip kan aanpassen?
Dat mag altijd. Maar een pull request is ook welkom. Ben zelf alleen tegen extra externe functionaliteiten in deze app (bijv stroom tarieven inbouwen ofzo)geert1992 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:30:
[...]
Had al een stuk code gemaakt, waarbij je het ip kan aanpassen. En ook meerdere zendures tegelijkertijd kan aansturen.
Mag ik de app kopiëren? En opnieuw publiceren, zodat iedereen zijn accu's kan aansturen? En ook het ip kan aanpassen?
Ik heb de Zendure 2400AC en wil deze op NOM draaien met Homey zoals de mannen binnen Homeassistant en de Gielz integratie kunnen. Kan dat al met Homey?
Ja je kan zelf een flow maken die elke 20 seconden kijkt wat over er een overschot/te kort is en hierop de zendure op laten regelen door het laad/ontlaad vermogen aan te passen.nmolenbeek schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:52:
Ik heb de Zendure 2400AC en wil deze op NOM draaien met Homey zoals de mannen binnen Homeassistant en de Gielz integratie kunnen. Kan dat al met Homey?
Ik gebruik dit zelf i.c.m. de app slimladen voor thuis batterij.
https://homey.app/nl-nl/a...Laden-voor-ThuisBatterij/
Je moet de app nu nog wel koppelen via flows naar de zendure, maar ik verwacht dat er binnenkort ook een directe API uitgebracht wordt.
Ik gebruik de Zendure local app. Werkt goed
Hoe heb je dat gedaan ? De app ondersteund Zendure toch niet ? Misschien wil je je flows delen ?martijn_van_eck schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:46:
[...]
Ja je kan zelf een flow maken die elke 20 seconden kijkt wat over er een overschot/te kort is en hierop de zendure op laten regelen door het laad/ontlaad vermogen aan te passen.
Ik gebruik dit zelf i.c.m. de app slimladen voor thuis batterij.
https://homey.app/nl-nl/a...Laden-voor-ThuisBatterij/
Je moet de app nu nog wel koppelen via flows naar de zendure, maar ik verwacht dat er binnenkort ook een directe API uitgebracht wordt.
Je kan bij de batterij configuratie ook custom selecteren. Je dient dan met flows de interface te maken tussen de slimladen app en de Zendure local app. Ik kan de flow eventueel wel delen morgen.
Laadplan wordt nu elke dag bepaald aan de hand van de dynamische prijzen.
:strip_exif()/f/image/ZPtJHy6H0q6Zk3BRiu83WG2s.jpg?f=fotoalbum_large)
Laadplan wordt nu elke dag bepaald aan de hand van de dynamische prijzen.
:strip_exif()/f/image/ZPtJHy6H0q6Zk3BRiu83WG2s.jpg?f=fotoalbum_large)
Bakkertje19 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:28:
[...]
Hoe heb je dat gedaan ? De app ondersteund Zendure toch niet ? Misschien wil je je flows delen ?
Bij deze de Flow.Bakkertje19 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:28:
[...]
Hoe heb je dat gedaan ? De app ondersteund Zendure toch niet ? Misschien wil je je flows delen ?
Laadplan ontvangt van Zendure:
- SOC
- Actual power
- Charged energy
- Discharged energy
- Laden, dan komt het setpoint van laadplan
- Ontladen, dan komt het setpoint van laadplan
- Zon-Laden, dan bereken ik het laad setpoint via deze flow adhv teruglevering net aansluiting
- NOM, dan bereken ik het laad/ontlaad setpoint via deze flow adhv teruglevering/afname net aansluiting
@martijn_van_eck bedankt voor het delen, en ik ga deze binnenkort ook eens proberen.
Ik ben destijds al met de ontwikkelaar van de SlimLaden app bezig geweest, maar daar is hij toen mee gestopt. De reden was dat hij het omschakelen tussen laden en ontladen niet goed werkend kreeg en volgens zijn info zou kunnen leiden tot een beschadigde omvormer.
Ik ben destijds al met de ontwikkelaar van de SlimLaden app bezig geweest, maar daar is hij toen mee gestopt. De reden was dat hij het omschakelen tussen laden en ontladen niet goed werkend kreeg en volgens zijn info zou kunnen leiden tot een beschadigde omvormer.
ja die reden heb ik ook gehoord. Maar heb dit toen zelf opgelost door een delay erin te bouwen die te vaak schakelen tegen gaat.avdl72 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:01:
@martijn_van_eck bedankt voor het delen, en ik ga deze binnenkort ook eens proberen.
het is btw ook mogelijk om in plaats van de Zendure local app de batterij uit te lezen middels mqtt. Dan heb je een iets snellere uitlezing (5 sec) waardoor je iets sneller/strakker NOM kan regelen.
bij mij werkt het nu al een maand probleemloos
[ Voor 17% gewijzigd door martijn_van_eck op 06-05-2026 21:44 ]
Wauw dat ziet er goed uit! Ik moet hier echt op gaan induiken. Ik heb de Zendure we gekoppeld via de local zendure App en die flow moet ik eens zien na te bouwen. Maar bedankt mannenmartijn_van_eck schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Bij deze de Flow.
Laadplan ontvangt van Zendure:Zendure ontvangt (dis)charging limit:
- SOC
- Actual power
- Charged energy
- Discharged energy
[Afbeelding]
- Laden, dan komt het setpoint van laadplan
- Ontladen, dan komt het setpoint van laadplan
- Zon-Laden, dan bereken ik het laad setpoint via deze flow adhv teruglevering net aansluiting
- NOM, dan bereken ik het laad/ontlaad setpoint via deze flow adhv teruglevering/afname net aansluiting
@martijn_van_eck zou misschien met Device Capabilities een export willen maken van de flow? Dan kunnen wij die makkelijk importeren en aanpassen.
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Je kan tegenwoordig in de browser rechtermuisknop doen, en flow exporteren.avdl72 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:30:
@martijn_van_eck zou misschien met Device Capabilities een export willen maken van de flow? Dan kunnen wij die makkelijk importeren en aanpassen.
Bedankt alvast
Die optie is bij mij niet beschikbaar. Geen idee waarom eigenlijk, want kan mij herinneren dat deze wel beschikbaar wasgeert1992 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:47:
[...]
Je kan tegenwoordig in de browser rechtermuisknop doen, en flow exporteren.
avdl72 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:30:
Bedankt alvast
code:
Bij deze de export van Device Capabilities
1
| [tef:FLOWS:"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":/tef] |
Ik lees dat het moet kunnen met alt+rechtermuisknop.martijn_van_eck schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:13:
[...]
Die optie is bij mij niet beschikbaar. Geen idee waarom eigenlijk, want kan mij herinneren dat deze wel beschikbaar was
flow is ook zo te importeren via de officiele Homey manier.avdl72 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:30:
Bedankt alvast
Rechter muis op een mapje i.c.m "Alt", importeer flow. Mijn flow is hier te downloaden
Dank je wel.martijn_van_eck schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:20:
[...]
flow is ook zo te importeren via de officiele Homey manier.
Rechter muis op een mapje i.c.m "Alt", importeer flow. Mijn flow is hier te downloaden
Ik kijk wel even welke het beste werkt. Want in de TEF file weet ik dat alle apparaten en variabele gemaakt worden. En met de standaard export dacht ik dat alleen de flow zat, voor een soort eigen backup.
Heb je het al geprobeerd?meesje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:25:
Klopt het dat de Zendure integratie met Homey nog niet de SF800Plus ondersteunt?
Want zoals ik zie maak je verbinding op basis van IP adres en wordt vervolgens via de standaard API calls de rest geregeld. https://github.com/Zendure/zenSDK
Dus ik denk dat je 800 Plus ook gewoon werkt.
Nee, ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik de aanschaf van een Homey Pro overweeg. Als ik zoek op 800Plus, kom ik berichten tegen van begin dit jaar waarin de integratie met de 800Plus nog niet bevestigd wordt.avdl72 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:33:
[...]
Heb je het al geprobeerd?
Want zoals ik zie maak je verbinding op basis van IP adres en wordt vervolgens via de standaard API calls de rest geregeld. https://github.com/Zendure/zenSDK
En anders kan je altijd nog een MQTT verbinding opzetten tussen Homey en Zendure. Voor zover ik kan zien ondersteund de SF800Plus ook MQTTavdl72 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:33:
[...]
Heb je het al geprobeerd?
Er zijn momenteel 2 apps in de Homey app store die ondersteuning bieden voor Zendure. Dat is de app die we hier bespreken en een lokale integratie biedt, en de officiële app van Zendure. Ik lees in de Homey community dat de officiële app geen ondersteuning heeft. Maar aangezien de Zendure Local app (deze dus) gebruik maakt van de API functies zou het moeten werken. Daarom voegde ik de github link toe zodat je kan zien welke modellen met de API ondersteund worden.meesje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:40:
[...]
Nee, ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik de aanschaf van een Homey Pro overweeg. Als ik zoek op 800Plus, kom ik berichten tegen van begin dit jaar waarin de integratie met de 800Plus nog niet bevestigd wordt.
Die werkt inmiddels bij mij. Via ip adres gekoppeld en daarmee was het klaar. Hij wordt gezien als een plus en reageert exact hetzelfde als de Pro.meesje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:25:
Klopt het dat de Zendure integratie met Homey nog niet de SF800Plus ondersteunt?
Super. Bedankt voor de bevestiging.AquilaXL schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:20:
[...]
Die werkt inmiddels bij mij. Via ip adres gekoppeld en daarmee was het klaar. Hij wordt gezien als een plus en reageert exact hetzelfde als de Pro.
Ik kan het oplaadniveau van de Hypers weer zien, alleen de oplaadstatus staat nog op inactief.
Ik heb je flow geimporteerd, maar krijg bij de kaarten die bij jou 'Laadplan - HEMS' heten de foutmelding 'kaart niet beschikbaar'.martijn_van_eck schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:20:
[...]
flow is ook zo te importeren via de officiele Homey manier.
Moet er naast SlimLaden en Zendure Local nog een andere app worden geinstalleerd? (Homey Pro 2023 en een SolarFlow 2400AC)
[ Voor 3% gewijzigd door MalleEppie71 op 10-05-2026 22:57 ]
Dat komt omdat het apparaat bij jou niet bestaat. De Laadplan - HEMS is een apparaat die je met de SlimLaden app maakt.MalleEppie71 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:51:
[...]
Ik heb je flow geimporteerd, maar krijg bij de kaarten die bij jou 'Laadplan - HEMS' heten de foutmelding 'kaart niet beschikbaar'.
Moet er naast SlimLaden en Zendure Local nog een andere app worden geinstalleerd? (Homey Pro 2023 en een SolarFlow 2400AC)
Het importeren van de flow maakt niet de nodige apparaten en variabelen aan zodat je deze fout krijgt. Importeren met de Device Capabilities app maakt deze wel voor je aan. Dus met de import van de flow moet je eerst zorgen dat alle apparaten en variabelen aanwezig zijn. De standaard export/import van Homey is niet bedoeld op zo flows te delen.
Bij mij is het nog niet gelukt omdat ik al variabele gebruik met dezelfde naam. Dus moet nog even uitzoeken of die gelijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 11-05-2026 06:24 ]
Sowieso even opletten welke versie van slim laden je gebruikt. Je dient de experimenteel versie te gebruiken.MalleEppie71 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:51:
[...]
Ik heb je flow geimporteerd, maar krijg bij de kaarten die bij jou 'Laadplan - HEMS' heten de foutmelding 'kaart niet beschikbaar'.
@martijn_van_eck Nogmaals bedankt voor je flow. Met device capabilities heb ik hem goed kunnen importeren en verder kunnen configureren met de SlimLaden app.
In de berekening doe je: NOM Setpoint = Zendure (actual) power + Net Power * 0,9 (factor)
Wat betekent die 0,9 factor?
In de berekening doe je: NOM Setpoint = Zendure (actual) power + Net Power * 0,9 (factor)
Ik heb een even zitten stoeien met finetunen. Met NOM wordt het actuele Zendure vermogen gebruikt + het verschil van Net aansluiting. Net aansluiting schommelt (bij mij) nogal. Dus daarom pak ik 90% (factor 0,9). Uiteraard ben je vrij om deze aan te passen 😁 naar je eigen smaak. Daarnaast is ook heel veel info beschikbaar in forum van de app. Blijkbaar is er ook al een echte api met Zendure beschikbaar in de slimladen app. Maar voor mij nog niet duidelijk hoe die in te stellen. Als ik meer weet kom ik er hier op terugavdl72 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:19:
@martijn_van_eck Nogmaals bedankt voor je flow. Met device capabilities heb ik hem goed kunnen importeren en verder kunnen configureren met de SlimLaden app.
[ Voor 23% gewijzigd door martijn_van_eck op 13-05-2026 22:43 ]
Je kan Zendure ook rechtstreeks koppelen aan de slimladen app. Via de Setup pagina is het een kwestie van Zendure selecteren, IP adres en serie nummer invoeren en het werktavdl72 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:19:
Bedankt voor de toelichting.martijn_van_eck schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:03:
[...]
Je kan Zendure ook rechtstreeks koppelen aan de slimladen app. Via de Setup pagina is het een kwestie van Zendure selecteren, IP adres en serie nummer invoeren en het werkt
[Afbeelding]
Ik ben nu nog bezig om de SlimLaden app goed in te stellen icm jouw flow. Dat lijkt er nu goed uit te zien. Dan zal ik eens kijken dat ik hem omzet van custom.