Ja dit kun je wel in elkaar zetten met een flow of homeyscript. PBTH heeft standaard ook dat hij een curve hanteert voor de nul-op-meter (langzaam volgen van vermogen). Dus dat kan je ook proberen.ppaulv schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Ik zat te denken aan een scenario waarin de geleverde energie aan het grid een bepaalde waarde moet overstijgen voor minimaal een x-aantal seconden/minuten. Bijvoorbeeld als geleverde stroom naar buiten toe langer dan 5 minuten meer dan 1kW bedraagt, ga dan de accu opladen.
Dat zou het flipper-effect teniet moeten doen denk ik.
Energie verbruik van wasmachine en vaatwasser kan ik niet negeren denk ik, maar die 5 minuten zouden dat op moeten vangen. Weet alleen niet of dit simpel te regelen is in Homey.
Overigens zit ik wat te lezen over de Homey Pro en de Bridge maar ik heb meteen een voorkeur voor de Pro om niet alle sturing kwijt te raken als er iets mis is met wifi of internet. Neem aan dat jij daar ook zo over denkt?
Op dit moment nog niet met de Zendure P1 meter omdat deze nog niet ingeladen kan worden in Homey (itt Homewizard P1 of Homey P1). Maar misschien kunnen we dat wel maken.
Alles wat ik beschrijf over Homey is de Homey Pro. Heeft me al vaak gered dat alles nog werkte als het internet stuk was. Gebeurd helaas een paar keer per jaar.
/f/image/VClwUgMMaviavqiQnptoKMht.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5E5BmtpsOj9vXwuVOdVbcyxb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9spagyWRTAz9dBHSnmYcdfHd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/m0hUEC4jPwbZ2OKyrDGfNH8y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/byrZnrdTvfUDWC86qgSPvPFz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A1IjqO2IHjP4BYI0DJID8ACP.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/MLnJJJxO88OLF7sHK9X2xcVv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z6lFkcnU0Lv5Ye2pWvOKYpaY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pTlQ3p1m6WdrbkyGqGnmT8XP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gFvPkrqbKwYFCC510Rg8NaZm.png?f=user_large)
/f/image/XgKiB6m74mYRiCferrUduFUL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eNiB1De7baSjTrSMIVmWAK2z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n5swqwyMcMTrgloxXRlPZpFk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNdvSt2RQg3H9jkrhvycTVfx.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/dVhbd2yeiTU1qYqwbFefOKsQ.avif?f=user_large)
/f/image/ixAI5iQeXyJG4SD6cE8c6PEu.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yf7MF0z7uAfRXWTlGae8WulE.jpg?f=fotoalbum_large)