@
ja3 ah, ik had me nog onvoldoende verdiept hoe een app in de store te publiceren. Ok check, discovery it is.
Goed je dat me die toelichting geeft. Hoe zou je NOM met Homey doen dan?
Mijn omstandigheden zijn specifiek. Ik woon sinds het voorjaar in Frankrijk. 1 Fase aansluiting, P1 kent Frankrijk niet dus Shelly pro 3em, terugleveren mag ik niet. Ik heb een SF800pro om stomweg goedkoper uit te zijn. Zenki stuurt het thans aan. Ik ben niet ontvreden over de gebruikte algoritmes maar het is beperkt. Ik was niet altijd op dezelfde dag/tijdstip, idem ovengebruik. Ook vindt Zenki het een goed idee tussen 4-6 op te laden tegen daltarief en dat in de ochtend weer terug te geven. Prijsverschil weegt nauwelijks op tegen verbruik van de omvormer.
Ik begon met de app omdat ik stomweg teveel tijd over heb, nul programmeerervaring heb en met Chantal (chatGPT) stomverbaasd ben hoe ver ik kom. Daarbij heb ik ook meteen aansturing van bv boiler, uitlezen van de dagkleur van mijn EDF tempo abonnement meegenomen.
Beter is natuurlijk jouw initiatief: 1 app voor iedereen die aansturing doet, NOM, wat voor meter dan ook gebruikt.
Ik begon met drie devices: SF800pro (generiek, ook stukje aansturing), Zendure Batterij (voor energy tab en schaalbaarheid) en Zendure PV (ook voor energy tab en schaalbaarheid).
Nu ik jouw opzet zie lijkt me twee devices het beste.
Aan mijn toevoegingen heb je mogelijk niet zoveel maar met plezier kijk en denk ik mee.
Als antwoord op je laatste vraag: ik wil aansturen op NOM, uiteindelijk zo min mogelijk betalen aan mijn energieleverancier, en mijn grootverbruikers voor zover dat kan slim aansturen.
PS: ik snap de werking van PBTH Batterij monitor niet in verhouding tot jouw app.....