3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC+
[ Voor 192% gewijzigd door Polvo176 op 09-07-2026 22:04 ]
Misschien ook maar eens doen dan want het basale spul werkt maar ik wil wel finetunenAziraphale schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:20:
[...]
Yep. Met als nuance: Hij doet het niet noodzakelijkerwijze in een keer goed en je moet het stellen van de juiste vragen even onder de knie krijgen.
Ik ben eigenaar van twee SolarFlow 800 Plus. Ze draaien in mijn netwerken, APP en Homey. Nu wilde ik, vanwege beperkingen, mijn solarflows aansturen via een variabel en met één batterij ging dit goed.
Zodra ik mijn tweede batterij toevoegde stopte er één met werken binnen Homey. In de Zendure App werken beide batterijen naar behoren echter als ik een "100 watt" commando verstuur naar twee verschillende kaart apparaten binnen Homey komen ze allebei (ondanks dat de naam,s/n en IP verschillen) bij hetzelfde apparaat terecht.
Even de situatie nogmaals uitgelegd ;):
Ik heb twee batterijen één met de naam Gang en één met de naam keuken, het maakt dus niet uit of ik de kaart voor Gang of keuken gebruik binnen homey want beide commando's komen bij de keuken uit (of gang). De tweede batterij blijft in standby staan.
Kan iemand mij helpen?
De maker van de app heeft een cruciale fout gemaakt, nu stuurt hij bij het aansturen serienummer a, naar omvormer a en b.Yao schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:22:
Goedemiddag allemaal,
Ik ben eigenaar van twee SolarFlow 800 Plus. Ze draaien in mijn netwerken, APP en Homey. Nu wilde ik, vanwege beperkingen, mijn solarflows aansturen via een variabel en met één batterij ging dit goed.
Zodra ik mijn tweede batterij toevoegde stopte er één met werken binnen Homey. In de Zendure App werken beide batterijen naar behoren echter als ik een "100 watt" commando verstuur naar twee verschillende kaart apparaten binnen Homey komen ze allebei (ondanks dat de naam,s/n en IP verschillen) bij hetzelfde apparaat terecht.
Ik heb twee batterijen één met de naam Gang en één met de naam keuken, het maakt dus niet uit of ik de kaart voor Gang of keuken gebruik binnen homey want beide commando's komen bij de keuken uit (of gang). De tweede batterij blijft in standby staan.
Kan iemand mij helpen?
Terwijl hij a naar a moet sturen, en b naar b.
Ik draai een eigen variant, waar die fout niet inzit.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik ben niet heel kundig mbt programmeren vandaar ook de homeygeert1992 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:47:
[...]
De maker van de app heeft een cruciale fout gemaakt, nu stuurt hij bij het aansturen serienummer a, naar omvormer a en b.
Terwijl hij a naar a moet sturen, en b naar b.
Ik draai een eigen variant, waar die fout niet inzit.
Of kan je jouw variant delen? Is dit makkelijk te schrijven via bijvoorbeeld ai ? 🥲
Weet niet of ik onderhoud van de app ook kan overdragen? Gezien ik zelf binnenkort geen Zendure meer heb kan ik verder niks meer testen. Wil nog wel blijven onderhouden opzich daar niet van.
[ Voor 36% gewijzigd door ja3 op 20-07-2026 17:05 ]
Wat heb je van mij nodig?ja3 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:05:
Niemand heeft mij (maker van de app) nog een fix aangeleverd helaas. Zou het graag fixen maar ik heb geen test situatie en zonder testen blijft het een beetje een gokje.
Weet niet of ik onderhoud van de app ook kan overdragen? Gezien ik zelf binnenkort geen Zendure meer heb kan ik verder niks meer testen. Wil nog wel blijven onderhouden opzich daar niet van.
Liefst een Pull Request op mijn repo, maar je mag ook best een linkje naar je code opsturen dan zal ik het verwerken.
Sorry, ja3. Ik heb je destijds aangeboden om de fix aan te leveren, maar daar heb je toen geen gebruik van gemaakt.ja3 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:05:
Niemand heeft mij (maker van de app) nog een fix aangeleverd helaas. Zou het graag fixen maar ik heb geen test situatie en zonder testen blijft het een beetje een gokje.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Is dat zo een diagnostich rapport? Sorry voor mijn onervarenheid.ja3 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:11:
[...]
Liefst een Pull Request op mijn repo, maar je mag ook best een linkje naar je code opsturen dan zal ik het verwerken.
Lokaal installeren, via homey cliAquilaXL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:02:
@geert1992 hoe draai een aangepaste app binnen homey dan?
Kijk anders ook eens naar deze Homey app https://homey.app/nl-nl/app/com.energyprices.app/SlimLaden-voor-ThuisBatterij/Yao schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:22:
Goedemiddag allemaal,
Kan iemand mij helpen?
Ik gebruik die nu een paar maanden en werkt erg goed. En scheelt zelf flows maken.
Bedankt!avdl72 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:41:
[...]
Kijk anders ook eens naar deze Homey app https://homey.app/nl-nl/app/com.energyprices.app/SlimLaden-voor-ThuisBatterij/
Ik gebruik die nu een paar maanden en werkt erg goed. En scheelt zelf flows maken.
Dat was de eerste die ik had geïnstalleerd. Op het homey forum heb ik helaas van de ontwikkelaar vernomen dat deze app mijn batterijen niet ondersteund maar bedankt voor het meedenken!
Kan dit niet alsnog geregeld worden? Ik denk dat er veel mensen gelukkig van worden.geert1992 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:21:
[...]
Sorry, ja3. Ik heb je destijds aangeboden om de fix aan te leveren, maar daar heb je toen geen gebruik van gemaakt.
Ik denk dat dit moet werken nu maar heb het zelf niet kunnen testen: https://homey.app/en-nl/app/com.tweakers.zendure/Zendure-Local/test/ernie2 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:21:
[...]
Kan dit niet alsnog geregeld worden? Ik denk dat er veel mensen gelukkig van worden.
Ik heb een forse pv installatie (45 panelen), een dynamisch contract en een Zendure 2400 AC (4 batterijen).
Ik wil het graag zo inregelen dat ik in principe NOM-draai. Met de volgende extra’s;
- Tijdens goedkope uren (bijvoorbeeld 15 cent onder daggemiddelde) extra inkopen. - - Tijdens dure uren (bijvoorbeeld 25 cent boven dagmiddelde) maximaal ontladen tot 50% SoC.
- Niet opladen (dus ook niet om NOM te houden) bij zonneoverschot als later een blok volgt met nog lagere prijzen. Ik zie namelijk dat de tarieven ‘s ochtends best hoog zijn dus dan kan ik de zonne-energie beter terugleveren dan in m’n eigen batterij stoppen. Na 10:00 uur is de prijs een stuk lager en kan het dus prima de accu in.
Is zoiets iets te maken met Homey? Zijn er al mensen die met Homey iets vergelijkbaars, of iets nog beters of makkelijkers, hebben uitgedacht voor een vergelijkbare situatie? Dus dynamisch contract, (grote) pv installatie en afschaffing salderingsregeling.
Ik heb precies dit wat jij beschrijft met de Homey opgezet.KaEs schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:06:
HEMS 2.0 heeft met de TOU-modus en nieuwe Zenki weinig goeds gebracht. Ik had gehoopt dat één van beiden m’n juiste instelling zou kunnen zijn na het wegvallen van de salderingsregeling. Ik begin er steeds met rekening mee te houden dat ik van HEMS weinig meer hoef te verwachten voor 31 december (laatste dag salderingsregeling). Dit betekent dat ik, als ik iets anders wil dan de Eigengebruikmodus of Aangepaste modus, zelf iets moet gaan doen met Homey of HA. Aangezien ik wat minder technische ben er ook niet heel veel tijd in wil steken lijkt Homey dan de meest voor de hand liggende keuze.
Ik heb een forse pv installatie (45 panelen), een dynamisch contract en een Zendure 2400 AC (4 batterijen).
Ik wil het graag zo inregelen dat ik in principe NOM-draai. Met de volgende extra’s;
- Tijdens goedkope uren (bijvoorbeeld 15 cent onder daggemiddelde) extra inkopen. - - Tijdens dure uren (bijvoorbeeld 25 cent boven dagmiddelde) maximaal ontladen tot 50% SoC.
- Niet opladen (dus ook niet om NOM te houden) bij zonneoverschot als later een blok volgt met nog lagere prijzen. Ik zie namelijk dat de tarieven ‘s ochtends best hoog zijn dus dan kan ik de zonne-energie beter terugleveren dan in m’n eigen batterij stoppen. Na 10:00 uur is de prijs een stuk lager en kan het dus prima de accu in.
Is zoiets iets te maken met Homey? Zijn er al mensen die met Homey iets vergelijkbaars, of iets nog beters of makkelijkers, hebben uitgedacht voor een vergelijkbare situatie? Dus dynamisch contract, (grote) pv installatie en afschaffing salderingsregeling.
Je hebt de app nodig die in deze topic wordt genoemd. Vervolgens configureer je die zodat jouw batterijen aan te sturen zijn vanuit Homey. Uiteraard moet je in de Zendure app de SF wel uit HEMS halen.
Als extra installeer je de Slim Laden app. Die gaat dan alle slimme dingen voor je doen die je noemde en leert ook van de dagelijks patroon. Werkt bij mij goed en ik ben er erg tevreden mee.
Om je een idee te geven hierbij een screenshot van de SlimLaden app hoe die vandaag werkte.
Dat ziet er heel mooi uit. Ik begrijp dat je dus niet zelf de voorwaarden heb ingesteld maar dat de app (Slim laden) dat zelf doet. Gaat dat dan een beetje goed? Zenki bakt er weinig van. Ik heb ook een elektrische auto die onregelmatig aan de lader staat, ontregeld dat Slim laden app dan niet ontzettend?avdl72 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:19:
[...]
Ik heb precies dit wat jij beschrijft met de Homey opgezet.
Je hebt de app nodig die in deze topic wordt genoemd. Vervolgens configureer je die zodat jouw batterijen aan te sturen zijn vanuit Homey. Uiteraard moet je in de Zendure app de SF wel uit HEMS halen.
Als extra installeer je de Slim Laden app. Die gaat dan alle slimme dingen voor je doen die je noemde en leert ook van de dagelijks patroon. Werkt bij mij goed en ik ben er erg tevreden mee.
Om je een idee te geven hierbij een screenshot van de SlimLaden app hoe die vandaag werkte.
[Afbeelding]
Met de Homey Zendure app en de Slim laden app lijkt het allemaal erg makkelijk. Is dat ook jou ervaring?
Ik ben ook heel erg benieuwd.KaEs schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:05:
[...]
Dat ziet er heel mooi uit. Ik begrijp dat je dus niet zelf de voorwaarden heb ingesteld maar dat de app (Slim laden) dat zelf doet. Gaat dat dan een beetje goed? Zenki bakt er weinig van. Ik heb ook een elektrische auto die onregelmatig aan de lader staat, ontregeld dat Slim laden app dan niet ontzettend?
Met de Homey Zendure app en de Slim laden app lijkt het allemaal erg makkelijk. Is dat ook jou ervaring?
Naast zonnepanelen en een elektrische auto op een Easee Max lader heb ik straks 3x2kW Zendure, 1x 10kW Anker 4 pro, 1x Anker Max AC.
Zou geweldige zijn als ik dit in Homey goed kan aansturen!
Slimladen app werkt super icm een elektrische auto.KaEs schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:05:
[...]
Dat ziet er heel mooi uit. Ik begrijp dat je dus niet zelf de voorwaarden heb ingesteld maar dat de app (Slim laden) dat zelf doet. Gaat dat dan een beetje goed? Zenki bakt er weinig van. Ik heb ook een elektrische auto die onregelmatig aan de lader staat, ontregeld dat Slim laden app dan niet ontzettend?
als je de ev lader als een kritisch apparaat configureert in de app. Heb je de keuze:
- Zendure stopt met laden
- Zendure blijft laden/ontladen.
Ow ja wat ik nog vergeten was.KaEs schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:05:
[...]
Je moet ook even de volgende flow van Martijn overnemen: martijn_van_eck in "Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey"
Wat geweldig dit!! Ik ga dit ook uitproberen als al de accus binnen zijn!martijn_van_eck schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:06:
[...]
Slimladen app werkt super icm een elektrische auto.
als je de ev lader als een kritisch apparaat configureert in de app. Heb je de keuze:Bij optie 2 is slimladen zelf zo slim om het vermogen van de ev lader af te trekken van je hoofdaansluiting. Zendure zal dus alleen regelen op het vermogen wat je in je huis verbruikt/opwekt
- Zendure stopt met laden
- Zendure blijft laden/ontladen.
Wat doet deze aanvullende flow dan extra ten opzichte van Slimladen?avdl72 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:13:
[...]
Ow ja wat ik nog vergeten was.
Je moet ook even de volgende flow van Martijn overnemen: martijn_van_eck in "Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey"
De SlimLaden app zorgt voor de intelligentie en deze flow zorgt ervoor dat je batterij goed wordt aangestuurd doorvoor.KaEs schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:11:
[...]
Wat doet deze aanvullende flow dan extra ten opzichte van Slimladen?
@martijn_van_eck kan jij dit verder toelichten?