• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:35
geert1992 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:23:
[...]

De howto is opgenomen in de TS, die kan je volgen.
Nou ziet het TS ervoor een Homey kenner misschien makkelijk uit maar dat is het voor mij (nog) niet. Als ik me er in verdiep gaat het misschien beter. Klopt het dat door de app van @ja3 het eerste stukje van de TS beschrijving komt te vervallen?

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:44
KaEs schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:37:
[...]

Nou ziet het TS ervoor een Homey kenner misschien makkelijk uit maar dat is het voor mij (nog) niet. Als ik me er in verdiep gaat het misschien beter. Klopt het dat door de app van @ja3 het eerste stukje van de TS beschrijving komt te vervallen?
Ik heb hem een beetje geüpdatet. Moet er nog een keer door heen.
Inderdaad, het script is niet meer nodig.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 18:57
Ik ben recent in bezit van de Homey Pro Mini. Dit is volledig nieuw voor mij. Het schrijven script is nog veel nieuwer. Nog nooit iets mee gedaan.
Voor nu Ik wil met de Zendure 2 dingen voor elkaar zien te krijgen.

1.
De Zendure laten laden bij een een bepaalde minimale stroomprijs. Dit zit ook in de Zendure app maar kan ik in de winter slecht testen omdat de spreiding in de electra prijzen niet echt groot zijn. Ik wil dus NIET handelen met de Zendure.

2.
Onze auto wordt ook thuis geladen.
Wat er nu gebeurt is dat tijdens het laden de accu leeg loopt en in de auto verdwijnt. Dat wil ik dus niet. Aangezien ik de auto al op de goedkoopste uren van de dag probeer te laden. De energie van de Zendure wil ik echt graag behouden voor het huis zelf.
Als ik het goed gezien heb, kan ik de output van de Zendure wel beperken als ik de auto ga laden maar als het laden gestopt is, hoe krijg ik de Zendure dan weer terug in zijn oude modus.

[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 13-12-2025 00:09 ]

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:30
Ik heb recent een Zendure Solarflow 800 plus gekocht (dus niet de Pro). Mijn vraag is of deze ook in deze app word ondersteund?

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:22
koenie schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:04:
Ik heb recent een Zendure Solarflow 800 plus gekocht (dus niet de Pro). Mijn vraag is of deze ook in deze app word ondersteund?
Tot nu toe nog niet, maar zal wel komen denk ik.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

ja3

koenie schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:04:
Enig idee wat er anders is aan de Solarflow 800 plus? In principe doet de app namelijk geen speciale integratie met 2400 of 800 pro. Heeft deze bijvoorbeeld wel een lokale api?
ja3 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:58:
[...]

Enig idee wat er anders is aan de Solarflow 800 plus? In principe doet de app namelijk geen speciale integratie met 2400 of 800 pro. Heeft deze bijvoorbeeld wel een lokale api?
Kan het niet zo snel vinden maar @Taro heeft dit gecontroleerd en de 800 Plus heeft ook ZenSDK

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• ja3

ja3

Mocht iemand de Solarflow 800 plus hebben en de (Zendure Local) app blijkt niet te werken dan zou ik graag even de volgende 2 dingen willen weten om eventueel support te bouwen:
- Werkt de discovery en toevoegen van het device wel/niet? (Kiezen voor de 2400AC / 800Pro tile)
- Wat komt er uit het resultaat van de api call http://[zendure ip]/properties/report (eventueel via DM)

[ Voor 7% gewijzigd door ja3 op 06-01-2026 16:12 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

ja3 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:48:
Mocht iemand de Solarflow 800 plus hebben en de (Zendure Local) app blijkt niet te werken dan zou ik graag even de volgende 2 dingen willen weten om eventueel support te bouwen:
- Werkt de discovery en toevoegen van het device wel/niet? (Kiezen voor de 2400AC / 800Pro tile)
- Wat komt er uit het resultaat van de api call http://[zendure ip]/properties/report (eventueel via DM)
Zie voor het 2e punt: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Wat betreft het 1e punt: Heb hem even uitgeleend aan mijn overbuurman, maar heb zowel de Homey Pro als Pro Mini staan, dus kan dat binnenkort wel even testen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ja3

ja3

Nu Homey een self hosted versie heeft ben ik weer een beetje actiever geworden. Inmiddels draaiende op een PI. Het enige probleem wat ik nog heb is dat de PBTH app gewoon niet lekker (meer) werkt.

Nu heb ik vanavond de app even erbij gepakt en het grootste probleem (bij mij in ieder geval) lijkt te zijn dat de API key die wordt gebruikt voor entsoe overbelast is. Daarnaast zit de app echt vol met waits tegen allerlei boze spoken. (Zodra iets wordt opgelost met sleep/wait ben ik altijd een beetje huiverig).

Zie: https://github.com/stefka...37280f256aa013e9809557c13

Ik ga even kijken of ik dat kan bespreken met de maker. Maar voor die entsoe api key misschien voorstellen om een invulveldje te maken voor je eigen API key?

• geert1992
ja3 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:47:
Nu Homey een self hosted versie heeft ben ik weer een beetje actiever geworden. Inmiddels draaiende op een PI. Het enige probleem wat ik nog heb is dat de PBTH app gewoon niet lekker (meer) werkt.

Nu heb ik vanavond de app even erbij gepakt en het grootste probleem (bij mij in ieder geval) lijkt te zijn dat de API key die wordt gebruikt voor entsoe overbelast is. Daarnaast zit de app echt vol met waits tegen allerlei boze spoken. (Zodra iets wordt opgelost met sleep/wait ben ik altijd een beetje huiverig).

Zie: https://github.com/stefka...37280f256aa013e9809557c13

Ik ga even kijken of ik dat kan bespreken met de maker. Maar voor die entsoe api key misschien voorstellen om een invulveldje te maken voor je eigen API key?
Gebruik jij de kwartier prijzen? Want daar waren problemen mee, hij werkte nog aan een workaround.
Volg dat topic een beetje, maar die suggestie is al vaker gedaan, geen idee of hij dat gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 09-01-2026 07:21 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• ja3

ja3

geert1992 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 07:20:
[...]

Gebruik jij de kwartier prijzen? Want daar waren problemen mee, hij werkte nog aan een workaround.
Volg dat topic een beetje, maar die suggestie is al vaker gedaan, geen idee of hij dat gaat doen.
Ik ben sinds kort weer over op uurprijzen (Tibber -> Zonneplan). Maar ik had ook problemen met uurprijzen maar bij kwartier werkt het volgens mij nog minder goed.

• ja3

ja3

@geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmlUpHsJRmdOG0bfH10wWYuY03I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pNdvSt2RQg3H9jkrhvycTVfx.png?f=user_large
Inmiddels ook deze kwartierprijzen kunnen repareren. Was je daarnaar op zoek? Moet natuurlijk nog even een nachtje testen of ook de prijzen mooi doorkomen in de flows.

• geert1992
ja3 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:19:
@geert1992
[Afbeelding]
Inmiddels ook deze kwartierprijzen kunnen repareren. Was je daarnaar op zoek? Moet natuurlijk nog even een nachtje testen of ook de prijzen mooi doorkomen in de flows.
Lekker bezig! Ik benoemde het niet voor mijzelf, maar in het algemeen.

Zou jij eens willen kijken naar de smart mode? Als iemand de app voor nom gebruikt, schrijft hij het weg op de flash. Daarvoor is Flash niet bedoeld, en ram wel. Had je nog iets aan mijn code?
Wat het doet, is wanneer input meer dan 1 is, hij de smart mode aanzet, en bij een standby commando de smart mode terug op 0 zet.

• ja3

ja3

geert1992 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:14:
[...]

Lekker bezig! Ik benoemde het niet voor mijzelf, maar in het algemeen.

Zou jij eens willen kijken naar de smart mode? Als iemand de app voor nom gebruikt, schrijft hij het weg op de flash. Daarvoor is Flash niet bedoeld, en ram wel. Had je nog iets aan mijn code?
Wat het doet, is wanneer input meer dan 1 is, hij de smart mode aanzet, en bij een standby commando de smart mode terug op 0 zet.
Ik heb nu grotendeels deze code verwerkt in versie 1.0.15 (nu nog in de test app https://homey.app/en-nl/a...ndure/Zendure-Local/test/ ). Bedankt :D

• geert1992
ja3 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:51:
[...]

Ik heb nu grotendeels deze code verwerkt in versie 1.0.15 (nu nog in de test app https://homey.app/en-nl/a...ndure/Zendure-Local/test/ ). Bedankt :D
Paar dingen die ik in een test versie gemaakt had, was een normale input, zoals jij nu hebt gemaakt.
En een p1 meter input, waarbij hij het script gebruikte die smartmode activeert.
Met ook een instelbare timer die je kon instellen, hoelang hij de smartmode aanlaat als er geen vraag/aanbod meer is.

Ook had ik bij device-settings een in en output limiter gemaakt, welke standaard op 800/800w stonden, met waarschuwing dat je deze mag alleen mag aanpassen als je accu een eigen groep heeft.

Voor NOM op de meter heeft de maker van PBTH ook een mooie tool ingebouwd, waar je ook een aanpasbare demping kon gebruiken.

Ik weet niet of je iets aan mijn ideeen hebt, maar dacht ik deel je ze wel even.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 10-01-2026 15:35 ]

• ja3

ja3

Bedankt @geert1992 . Voor nu nog niet. Misschien als er meer vraag naar is.
Ik zou zeggen dat deze app juist puur moet blijven om de Zendure's aan te sturen. En dat andere apps / logica de aansturing zouden moeten doen. Zoals PBTH. Daarom probeer ik daar nu wat aan bij te dragen.

Leuke statistiek van de maand: Inmiddels 150 Zendure's aangestuurd door de app!
Pagina: 1 2 3 Laatste