Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:26:
[...]

Niet echt, buiten een bevestiging dat mensen niet van verandering houden.
Die conclusie mag je niet trekken. Als het bij deze test mogelijk was, was het niet omdat men de verandering vervelend vonden, maar de aanpassing ronduit knudde en onbruikbaar.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat ik op werk regelmatig met een private window Tweakers heb bezocht, maar nooit de test weergave kreeg. En het is niet mogelijk dat er nog ergens een cookie achter gebleven was, want dan zou ik ook niet elke keer die cookiemelding moeten krijgen. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:20:
[...]

Die conclusie mag je niet trekken. Als het bij deze test mogelijk was, was het niet omdat men de verandering vervelend vonden, maar de aanpassing ronduit knudde en onbruikbaar.
Ik ben het met je eens dat de uitvoering beter kan, maar "knudde" en "onbruikbaar" vind ik wel behoorlijk gechargeerd...
Overigens vind ik het wel bijzonder dat ik op werk regelmatig met een private window Tweakers heb bezocht, maar nooit de test weergave kreeg. En het is niet mogelijk dat er nog ergens een cookie achter gebleven was, want dan zou ik ook niet elke keer die cookiemelding moeten krijgen. :P
Ik heb geen idee op hoeveel procent de testweergave stond, wellicht geen 50/50.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Ik ben het met je eens dat de uitvoering beter kan, maar "knudde" en "onbruikbaar" vind ik wel behoorlijk gechargeerd...
Dat is de impressie die ik krijg van iedereen die hier klaagt. Ik heb zelf al die tijd de reguliere weergave gehouden.
[...]

Ik heb geen idee op hoeveel procent de testweergave stond, wellicht geen 50/50.
Hoeft geen 50/50 te zijn, maar hoe lang heeft het ook alweer gedraaid als test? Heb toch wel regelmatig het forum geopend. Zelfs met 1/10 zou ik het dan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Dat is de impressie die ik krijg van iedereen die hier klaagt. Ik heb zelf al die tijd de reguliere weergave gehouden.
Ah duidelijk ;) Maar ik vond veel van die "klachten" ook al gechargeerd. Ik snap het wel hoor dat het verwarrend is als een (belangrijk!) onderdeel van de site ineens onder een icoontje in het menu is ondergebracht, en je dat in eerste instantie over het hoofd ziet. Maar zoals gezegd: daar speelt gewenning waarschijnlijk ook gewoon een grote rol, en de enige manier om daar achter te komen is door te testen over een langere periode.
[...]

Hoeft geen 50/50 te zijn, maar hoe lang heeft het ook alweer gedraaid als test? Heb toch wel regelmatig het forum geopend. Zelfs met 1/10 zou ik het dan verwachten.
Wellicht speelt jouw os/browser combinatie nog een rol. Ik weet niet of en op welke manier het gebruikte A/B-testplatform bijvoorbeeld bots probeert uit te sluiten. Het is voor ons een beetje een "black box"...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je mensen 'dwingt' om het zo te gaan gebruiken zullen ze er uiteraard vast aan wennen ja...
Moest denken aan Mobiele weergave forum instellingen weg van jaren geleden, blijft zonde :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:26:
Als je mensen 'dwingt' om het zo te gaan gebruiken zullen ze er uiteraard vast aan wennen ja...
Moest denken aan Mobiele weergave forum instellingen weg van jaren geleden, blijft zonde :-(
Het biedt echter ook voordelen, zoals meer ruimte voor content. En daarom testen we dit soort dingen, zodat we voors en tegens tegenover elkaar kunnen afwegen op basis van data en feedback, en eventuele implementatie (of verdere tests) daarop kunnen afstemmen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat begrijp ik uiteraard, maar die extra regel content die je dan 'scoort' is in werkelijkheid volgens mij slechts een paar seconden in beeld. Dit omdat de zoekbalk normaliter niet meescrollt en 9 van de 10 Tweakers binnen die paar seconden naar beneden scrollt om iets verder te lezen en / of uit te pluizen. Dat kan ik niet staven met gegevens, maar het is een gut feeling. Ik zou niet weten waarom je 'bovenaan blijft zweven' eerlijk gezegd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Het biedt echter ook voordelen, zoals meer ruimte voor content. En daarom testen we dit soort dingen, zodat we voors en tegens tegenover elkaar kunnen afwegen op basis van data en feedback, en eventuele implementatie (of verdere tests) daarop kunnen afstemmen.
Meer ruimte voor content op de pricewatch en v&a pagina’s?

Het klinkt gewoon niet doordacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:50:
Dat begrijp ik uiteraard, maar die extra regel content die je dan 'scoort' is in werkelijkheid volgens mij slechts een paar seconden in beeld. Dit omdat de zoekbalk normaliter niet meescrollt en 9 van de 10 Tweakers binnen die paar seconden naar beneden scrollt om iets verder te lezen en / of uit te pluizen. Dat kan ik niet staven met gegevens, maar het is een gut feeling. Ik zou niet weten waarom je 'bovenaan blijft zweven' eerlijk gezegd.
En dan is een knop in het menu juist weer handig, dan hoef je niet eerst weer helemaal naar boven te scrollen als je iets wilt gaan zoeken.

Anyway, we wachten de resultaten af...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou denk ik mooier zijn als het naast 'meer' zou staan, of iig iets meer opvalt, en het zoekveld in de menubalk zou komen, over de menuitems heen bijvoorbeeld. Dan hoeft de pagina niet naar boven te springen zoals dat bij de test gebeurde. Zou ook mogelijk het rare geval oplossen dat op mobiel het toetsenbord verschijnt zonder visueel het invoerveld, omdat die nog buiten beeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:11:
Het zou denk ik mooier zijn als het naast 'meer' zou staan, of iig iets meer opvalt, en het zoekveld in de menubalk zou komen, over de menuitems heen bijvoorbeeld. Dan hoeft de pagina niet naar boven te springen zoals dat bij de test gebeurde. Zou ook mogelijk het rare geval oplossen dat op mobiel het toetsenbord verschijnt zonder visueel het invoerveld, omdat die nog buiten beeld is.
Het naar boven springen is ook een van de dingen die ik graag aangepast zou willen zien, en dat kan inderdaad door het zoekveld op een of andere manier ook onderdeel te maken van het menu. We hebben eerder al eens met de crew een versie uitgetest in het menu (ongeveer zoals jij hier ook suggereerd), maar dat bleek technisch nog wel een uitdaging op smalle resoluties. Maar ik denk wel dat we die richting op zouden moeten, en misschien mobiel en desktop moeten differentiëren.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is custom css snippets om de zoekbalk in de menubalk te plaatsen. Dat is voor desktop, bij een goede resolutie, een best elegante oplossing imo. Dus zoals de balk nu is, niet dat het pas beschikbaar wordt na een druk op de knop. Bij lagere resoluties kan het dan wel een knop zijn die de balk toont en mobiel, tja, dat is altijd al een ding maar heeft toch al een zoekknop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De zoekbalk is terug bij mij oOo

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Is die bij mij al een paar dagen. ;)

Moet zeggen dat ik het feit dat je niet helemaal omhoog hoefde te scrollen om ‘m te bereiken wel fijn vond.
Maar de verdere uitwerking niet echt een succes

Als hij in de rode balk helemaal bovenaan zou kunnen komen bij het indrukken van het vergrootglas zou het wat mij betreft waarschijnlijk beter zijn dan de huidige implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog even terugkomend op, de huidige situatie geniet echt mn voorkeur, gewoon een zoekbalk in beeld en klaar.

Pagina: 1 2 Laatste