Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen

Pagina: 1
Acties:

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik bezoek GoT op mijn iPad met iOS 18.5 en firefox 140.3 en normaal staat bovenaan een zoekbalk maar die is verdwenen en vervangen door een vergrootglas ikoon op de bovenste rode balk aan de rechterkant.
Wanneer ik daar op klik verschijnt het zoekveld weer maar wel door de plek heen waar breadcrumb en andere dingen staan:
Zoekbalk verborgen en door tekst heen wannneer zichtbaar gemaakt (IOS 18.5 + FF 140.3)

Ik zie liever de zoekbalk altijd zichtbaar maar op zijn minst dat hij niet door andere tekst heen zit als hij opgeroepen wordt.
Aanvulling: De zoekbalk blijkt niet eens te werken, als ik er op klik verdwijnt hij direct weer! ;(
Ik denk doordat de link die daar achter zit dan geklikt wordt.

Het gekke is dat als ik nu op dezelfde iPad Safari als browser pak daar de zoekbalk nog wel steeds zijn eigen vaste plek bovenaan heeft:
Zoekbalk standaard zichtbaar bovenaan (IOS 18.5 + Safari)

EDIT
Ik wist niet dat deze al gepost was, ging per ongeluk, had deze daarna gemaakt met betere titel en inhoud: Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen

Inhoud hier vervangen maar titel kan ik zelf niet aanpassen helaas
Hopelijk kan een mod hier die ander titel erin zetten en mijn extra topic verwijderen! <- bedankt @crisp

[ Voor 104% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 13:39 ]

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

crisp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:05:
Dat is een A/B-test, je vind de zoekfunctie achter het vraagteken-icoon in de menubalk :)
wat test dit dan?

Want nu kun je toch onmogelijk het verschil meten tussen meteen de zoekbalk hebben of eerst moeten klikken... of mis ik dan iets?

Snap hem al...

Het gaat overigens ook niet helemaal goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHVhVCkdz0xp7hVaTcKFAfUSK6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxYmR5VkhcntJsRA7uZiUown.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door darkrain op 25-07-2025 13:15 ]

Tweakers Discord

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 22:24
Technomania schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:26:
[...]

Bij jou werkt hij wel goed? Bij mij is de zoekbalk zichtbaar maar als ik wil zoeken op poster zit er tekst door elkaar.
Daar heb ik geen last van, maar bij mij is er ook veel meer witruimte bovenaan de pagina aanwezig in vergelijking tot het screenshot uit de OP. Ik gebruik Chrome en heb verder geen andere custom CSS actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJeQDhWEUdIIxIaqFXONCC1fc8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZS4QgEQyIa1AndD6SDWQd6kQ.png?f=fotoalbum_large

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Welke extra klik?

[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik gok vooral interactie met de rest van de pagina. Toen we een paar jaar geleden een nieuwe frontpage introduceerden kregen we bijvoorbeeld veel kritiek dat er nog maar X headlines te zien waren. Het weglaten van de zoekbalk zorgt daar bijvoorbeeld voor een extra zichtbare headline, maar ook op andere pagina's is bij het openen van de pagina meer belangrijke content zichtbaar. Dat zijn zaken die best veel kunnen schelen in de tevredenheid van gebruikers (vooral op mobiel).

Ik kom met mijn tablet wel eens op sites waar ik dan alleen een menu zie en een groot wit vlak. Ik heb dan wel eens het idee dat er wat mis is gegaan, maar meestal blijkt het ruimte die gereserveerd is voor een banner die dan niet geladen wordt, en dat je moet scrollen om de content van de pagina te zien. Dat soort dingen zijn dus funest voor de gebruikservaring.
Als het is om extra headlines op de frontpage te hebben zou je beter die zee aan witte ruimte weg kunnen laten.
En ik kan mij ook nog herinneren dat er juist een paar laar geleden was gekozen in meer witruimte op de site te hebben omdat dat 'modern' zou zijn. (0,5cm wit tussen de headlines is imo zonde van de ruimte)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PoAHvHDgo1kvDH7CMZm7PiPLDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9h6xlRJXh661uamrHze5zG2.jpg?f=fotoalbum_large

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Dat lijkt meer op een bannerblocker ;)
Nou denk toch echt dat het standaard is want dit is op mijn iPad met Firefox:
Tweakers.net frontpage met veel witruimte

Naar mijn idee evenveel witruimte.