Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik bezoek GoT op mijn iPad met iOS 18.5 en firefox 140.3 en normaal staat bovenaan een zoekbalk maar die is verdwenen en vervangen door een vergrootglas ikoon op de bovenste rode balk aan de rechterkant.
Wanneer ik daar op klik verschijnt het zoekveld weer maar wel door de plek heen waar breadcrumb en andere dingen staan:
Zoekbalk verborgen en door tekst heen wannneer zichtbaar gemaakt (IOS 18.5 + FF 140.3)

Ik zie liever de zoekbalk altijd zichtbaar maar op zijn minst dat hij niet door andere tekst heen zit als hij opgeroepen wordt.
Aanvulling: De zoekbalk blijkt niet eens te werken, als ik er op klik verdwijnt hij direct weer! ;(
Ik denk doordat de link die daar achter zit dan geklikt wordt.

Het gekke is dat als ik nu op dezelfde iPad Safari als browser pak daar de zoekbalk nog wel steeds zijn eigen vaste plek bovenaan heeft:
Zoekbalk standaard zichtbaar bovenaan (IOS 18.5 + Safari)

EDIT
Ik wist niet dat deze al gepost was, ging per ongeluk, had deze daarna gemaakt met betere titel en inhoud: Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen

Inhoud hier vervangen maar titel kan ik zelf niet aanpassen helaas
Hopelijk kan een mod hier die ander titel erin zetten en mijn extra topic verwijderen! <- bedankt @crisp

[ Voor 104% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Enkele gokjes op basis van je titel:
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1016793
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1180043
https://support.mozilla.org/bm/questions/913213

Edit: ik zie dat je het in het Stoute bugs forum gepost hebt, dan gaat het waarschijnlijk om de tweakers zoekbalk ipv Firefox zoekbalk wat ik aannam.

[ Voor 29% gewijzigd door Malantur op 25-07-2025 13:03 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een A/B-test, je vind de zoekfunctie achter het vraagteken-icoon in de menubalk :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

darkrain

Moderator Discord

Geniet

crisp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:05:
Dat is een A/B-test, je vind de zoekfunctie achter het vraagteken-icoon in de menubalk :)
wat test dit dan?

Want nu kun je toch onmogelijk het verschil meten tussen meteen de zoekbalk hebben of eerst moeten klikken... of mis ik dan iets?

Snap hem al...

Het gaat overigens ook niet helemaal goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHVhVCkdz0xp7hVaTcKFAfUSK6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxYmR5VkhcntJsRA7uZiUown.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door darkrain op 25-07-2025 13:15 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

darkrain schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:10:
[...]

wat test dit dan?

Want nu kun je toch onmogelijk het verschil meten tussen meteen de zoekbalk hebben of eerst moeten klikken... of mis ik dan iets?
Je wint verticale ruimte, dus je hebt meer content in beeld voordst je scrolled.

Verder is het in beide gevallen maar 1 klik: het icoon in de menubalk zet meteen de focus in het zoekveld.
Het gaat overigens ook niet helemaal goed:
[Afbeelding]
Daar mag @bozhoyo naar kijken ;) (zoekbalk op het forum dus)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:15:
[...]

Je wint verticale ruimte, dus je hebt meer content in beeld voordst je scrolled.
Dat is op zich wel fijn ja.
Verder is het in beide gevallen maar 1 klik: het icoon in de menubalk zet meteen de focus in het zoekveld.
Dat is niet het geval als je niet de default zoekoptie gebruikt maar een van de anderen, dan is het 1 klik meer, 4 ipv 3 wat ik wel irritant vind want ik gebruik 9 van de 10 keer de optie “Dit topic (poster)”.
(Of is het mogelijk om bij het selecteren van een van die andere zoekopties de cursor ook gelijk in het zoekveld te plaatsen net zoals nu gebeurt bij het drukken op het vergrootglas?
Dat zou het weer 1 klik minder maken en is sowieso handig. )

Gelijk een feature request, zou een optie om enkel je eigen post te tonen niet in de snelbalk kunnen komen bij “Toon posts:”. :)
En als er dan iets weg moet om ruimte te maken kan de “ (y) +1” optie wat mij betreft weg want dat voeg imo niets toe en gebruik het nooit. :P

En als ik dan toch bezig ben zou het fijn zijn als je de knopjes kan stapelen, of op zijn minst die van posts met plaatjes, wil vaak bijv alleen alles van TS zien met plaatjes maar dat kan nu niet. Is dan gelijk alles van TS of alle posts met plaatjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whetstone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zeker voor de Pricewatch is dit geen verbetering. Als je veel achtereenvolgende zoekopdrachten doet - en welke rechtgeaarde tweaker die weer eens 20 producten wil vergelijken of een paar builds bij elkaar wil klikken doet dat nou niet - is dit opeens een enorme hoeveelheid extra kliks. Ik merkte dit vandaag direct en ben geen fan.

Hopelijk komt er in elk geval een optie om de zoekfunctie permanent in beeld te houden als je meer hecht aan snelheid dan een beetje meer witruimte (lekker boeiend op een 32-inch 4K-scherm). Of wordt het intelligent genoeg gemaakt dat de zoekbalk alleen verdwijnt als de schermgrootte daar aanleiding toe geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik ervaar hetzelfde als @Vliegvlug & @darkrain

Alleen met Firefox 141.0 in Edge werkt het gewoon.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:36:
[...]

Gelijk een feature request, zou een optie om enkel je eigen post te tonen niet in de snelbalk kunnen komen bij “Toon posts:”. :)
En als er dan iets weg moet om ruimte te maken kan de “ (y) +1” optie wat mij betreft weg want dat voeg imo niets toe en gebruik het nooit. :P

En als ik dan toch bezig ben zou het fijn zijn als je de knopjes kan stapelen, of op zijn minst die van posts met plaatjes, wil vaak bijv alleen alles van TS zien met plaatjes maar dat kan nu niet. Is dan gelijk alles van TS of alle posts met plaatjes.
Featurerequests mogen een verdieping lager ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
Dacht al dat het aan mij lag, maar nee hoor, weer zo'n enshittification A/B test op tweakers. Bij mij op Chromite browser binnen Android, zoekbalk opeens weg. En kan niet zeggen dat het er overzichtelijker op wordt.

Echt, stop met deze waanzin. Als je moet zoeken voor een zoekbalk gaat er iets fout.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GH45T schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:15:
Dacht al dat het aan mij lag, maar nee hoor, weer zo'n enshittification A/B test op tweakers. Bij mij op Chromite browser binnen Android, zoekbalk opeens weg. En kan niet zeggen dat het er overzichtelijker op wordt.

Echt, stop met deze waanzin. Als je moet zoeken voor een zoekbalk gaat er iets fout.
Heel veel websites hebben geen permanente zoekbalk in beeld, maar een zoek-icoon in de menubalk. Als een klik daarop de zoekbalk toont en meteen de focus daarop zet is er ook geen sprake van een functionele verslechtering, maar wel winst in (vooral op mobiel) kostbare screen-estate. Met deze test willen we precies meten of de voordelen inderdaad opwegen tegen de mogelijke nadelen (verminderde discovery wellicht?). Als we dit soort dingen al niet eens meer mogen uitproberen dan kunnen we net zo goed stoppen met ontwikkeling en stellen dat de site zoals hij nu is perfect is en nooit meer verandering behoeft, of zoiets... :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door thepeet op 26-07-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
*knip* graag feedback op constructieve toon. Dit soort rants hebben we niets aan en verpesten de sfeer op het forum.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 27-07-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:54:
[...]

Heel veel websites hebben geen permanente zoekbalk in beeld, maar een zoek-icoon in de menubalk. Als een klik daarop de zoekbalk toont en meteen de focus daarop zet is er ook geen sprake van een functionele verslechtering
Dat geldt helaas alleen als je de standaard zoekoptie gebruikt maar niet bij gebruik van de andere zoekopties, dan is het een klik meer dan voorheen. :/

Dat zou niet zo zijn wanneer je bij het selecteren van een andere zoekoptie weer automatisch de focus op het invoerveld krijgt.
Is het mogelijk om dat te implementeren? (ik weet niets van webdesign of html af dus als dat überhaupt niet kan hoor ik dat ook graag)

Ander ding wat me net opviel: als ik het vergrootglas ikoon klik verschijnt wel automatisch mijn on-screen toetsenbord maar word ik niet automatisch naar de bovenkant van de pagina gebracht en zit het zoekveld op dat moment nog buiten beeld.
Pas wanneer ik ga typen word ik naar boven verplaatst en komt de zoekbalk in beeld. Dat voelt toch wat ongemakkelijk; gaan typen in een veld dat niet in beeld is.

Kan dat aangepast worden naar dat er naast de focus op het zoekveld (en dus het oproepen van het toetsenbord) ook direct naar boven wordt gescrolled?
Of nog beter: kan de zoekbalk niet gewoon verschijnen op de plek waar je op dat moment zit ipv helemaal boven aan de pagina?
Dat zou ik fijner vinden. :)

Ter verdediging van het nieuwe zoekicoon ipv de losse balk; die eerste is wel overal benaderbaar omdat die op de vaste tweakers hoofdbalk zit terwijl je voor de vaste zoekbalk eerst helemaal naar boven moet scrollen (toegegeven dat dit op mijn iPad maar 1 klik is maar toch fijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEC024
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17-08 14:11
Ik vind dit echt super onhandig. Waar kan ik mijn feedback kwijt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NEC024 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:12:
Ik vind dit echt super onhandig. Waar kan ik mijn feedback kwijt?
Dat mag hier gewoon, als het maar vriendelijk en beargumenteerd is ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Is het niet mogelijk om met een Custom css die zoekbalk weer terug te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Technomania schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:32:
Vast wel, zeker zolang dat element gewoon fysiek nog op de pagina aanwezig is. Ik kan echter niet voorspellen hoe we dit na een eventueel succesvolle test technisch zouden uitwerken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

crisp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Vast wel, zeker zolang dat element gewoon fysiek nog op de pagina aanwezig is. Ik kan echter niet voorspellen hoe we dit na een eventueel succesvolle test technisch zouden uitwerken.
Bedankt voor je antwoord. Zelf totaal geen kennis van Custom css maar misschien dat een mede Tweaker dit voor elkaar krijgt. Ik zou hem dankbaar zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is dat ik dit topic tegenkom, maar dacht al dat ik gek werd :) Een permanente zoekbalk verwijderen om een regeltje verticale ruimte te winnen? Lijkt me persoonlijk totaal onzinnig eerlijk gezegd. Om wat constructiever te zijn: nu moet ik een keertje extra klikken om te kunnen zoeken wat ik wil, dat is pas onhandig, helemaal op mobile.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:41:
Het is dat ik dit topic tegenkom, maar dacht al dat ik gek werd :) Een permanente zoekbalk verwijderen om een regeltje verticale ruimte te winnen? Lijkt me persoonlijk totaal onzinnig eerlijk gezegd. Om wat constructiever te zijn: nu moet ik een keertje extra klikken om te kunnen zoeken wat ik wil, dat is pas onhandig, helemaal op mobile.
Als het goed is is het in de oude situatie 1 klik (in het tekstvak) en dan typen, en in de nieuwe ook (klik op icoon: tekstvak verschijnt en heeft meteen focus).

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NEC024
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17-08 14:11
CLB schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:41:
Hier ben ik het helemaal mee eens, mogelijk een optie om een schuifje aan/uit te zetten permanent zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Als het goed is is het in de oude situatie 1 klik (in het tekstvak) en dan typen, en in de nieuwe ook (klik op icoon: tekstvak verschijnt en heeft meteen focus).
Dit blijf je maar herhalen en ik heb al 2x aangegeven dat dit bij de niet-standaard zoekopties niet het geval is:Ik weet niet of dat over het hoofd is gezien of dat je er gewoon nog niet op geregeerd hebt, maar zou fijn zijn als ik enige bevestiging zou kunnen krijgen op dit onderdeel, alvast dank O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt gelijk, eerste keer op icoontje tikken werkte niet vlekkeloos.
Zou zoals hier al genoemd is fijn zijn als je standaard kunt aanvinken in de instellingen waar je in wil zoeken, hier is het bijvoorbeeld 99% van de tijd 'Dit topic (poster)'.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
CLB schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Je hebt gelijk, eerste keer op icoontje tikken werkte niet vlekkeloos.
Zou zoals hier al genoemd is fijn zijn als je standaard kunt aanvinken in de instellingen waar je in wil zoeken, hier is het bijvoorbeeld 99% van de tijd 'Dit topic (poster)'.
Bij mij ook ja! :D

Dus dit als default kunnen instellen zou super zijn, of op zijn minst ook de focus erop bij het selecteren er van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
[...]

Heel veel websites hebben geen permanente zoekbalk in beeld, maar een zoek-icoon in de menubalk. Als een klik daarop de zoekbalk toont en meteen de focus daarop zet is er ook geen sprake van een functionele verslechtering, maar wel winst in (vooral op mobiel) kostbare screen-estate. Met deze test willen we precies meten of de voordelen inderdaad opwegen tegen de mogelijke nadelen (verminderde discovery wellicht?). Als we dit soort dingen al niet eens meer mogen uitproberen dan kunnen we net zo goed stoppen met ontwikkeling en stellen dat de site zoals hij nu is perfect is en nooit meer verandering behoeft, of zoiets... :?
Dank voor je reactie, dat waardeer ik oprecht.

Of jullie dingen proberen of niet is jullie eigen keuze. Ik bemerk alleen dat ik door de tijd heen steeds meer handelingen moet doen om tot hetzelfde resultaat te komen. Daartegenover staan er allemaal dingen in beeld waar ik totaal geen waarde aan hecht.

En laten we wel wezen, de zoekbalk scrolde altijd weg. Het stukje screen estate was enkel van toepassing direct bij het openen van een pagina. Zodra je begint te scrollen is het al weer weg.

Heel eerlijk gezegd durf ik over de afgelopen jaren geen verandering te noemen waar mijn ervaring beter door is geworden, wel verschillende waar mijn ervaring minder door is geworden. Welke conclusie je daaruit trekt ligt aan de positie waarin je je bevindt, maar na een aantal van deze geintjes worden opmerkingen inderdaad wellicht wat bot, weet in ieder geval dat dit nooit op de persoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vliegvlug schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:14:
[...]

Bij mij ook ja! :D

Dus dit als default kunnen instellen zou super zijn, of op zijn minst ook de focus erop bij het selecteren er van
Dat laatste zouden we wel eens naar kunnen kijken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GH45T schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:34:
[...]

En laten we wel wezen, de zoekbalk scrolde altijd weg. Het stukje screen estate was enkel van toepassing direct bij het openen van een pagina. Zodra je begint te scrollen is het al weer weg.
En toch is dit iets wat heel belangrijk lijkt te zijn. Dat zien we in zowel in klikgedrag als in feedback; veel bezoekers vinden het bijvoorbeeld belangrijk dat ze bij het openen van de voorpagina al zoveel mogelijk headlines in beeld hebben, of ziveel mogelijk prijzen kunnen zien op een prijspagina van een product.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
Technomania schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:32:
here we go.
https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/3024/

Kan prima tegen aanpassingen en denk dat winnen van ruimte prima is op mobiel (al is daar de zoekbar nog wel), maar denk op desktop dat het minder nodig is, zeker in de Pricewatch en V&A, maar jullie zullen ook beter weten of er op die pagina's vaker de categorien worden gebruikt of de zoekmachine.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Maar waar is die knop dan om te zoeken binnen een topic, ik loop al 5 minuten naar meerdere pagina's te staren maar kan het niet vinden.

We willen juist dat eerst de zoekfunctie gebruikt wordt, zeker in grote topics is het anders elke keer dezelfde vraag. En nu is die weggehaald...

(snap trouwens ook die scrollbalk niet voor die 5 icoontjes rechts in het grijs en 1 Truefullstack icoon onderaan, dat kan er ook wel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bovenaan op het vergrootglaaaje tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
crisp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:05:
Ik heb trouwens geen vraagteken icoon in mijn menubalk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
CLB schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:58:
Bovenaan op het vergrootglaaaje tikken...
Ah, daar... sjonge jonge. Als ik het al niet kan vinden na 23 jaar GoT hoe gaan nieuwe gebruikers dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jongetje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Ik heb trouwens geen vraagteken icoon in mijn menubalk...
jongetje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Ah, daar... sjonge jonge. Als ik het al niet kan vinden na 23 jaar GoT hoe gaan nieuwe gebruikers dat dan doen?
Excuus, vergrootglas dus ;)

En ja, als die functie na 23 jaar ineens verplaatst is dan snap ik dat dat even wennen is. Het is echter wel een gangbare manier en plek, dus dat wennen zal hopelijk niet te lastig zijn (als we dit uiteindelijk ook zo implementeren) :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 28-07-2025 11:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thepeet
Esthetisch kan het misschien kloppen, maar functioneel schiet het tekort voor een dagelijkse gebruiker.
Tenzij er een optie is om deze zoekbalk permanent te activeren, blijft het een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

thepeet schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:25:
Esthetisch kan het misschien kloppen, maar functioneel schiet het tekort voor een dagelijkse gebruiker.
Tenzij er een optie is om deze zoekbalk permanent te activeren, blijft het een gemiste kans.
Hoe schiet het tekort dan? Het is toch nog steeds 1 klik en dan kan je typen?

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whetstone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Heel veel websites hebben geen permanente zoekbalk in beeld, maar een zoek-icoon in de menubalk.
Net heel even gekeken: Amazon, Bol.com, Coolblue, Mediamarkt: allemaal een permanente zoekbalk in beeld. Alles wat met producten te maken heeft - en dat is heel veel op Tweakers, ik durf te wedden meer dan de helft van het verkeer - is gebaat bij een permanente zoekbalk.

Nu wil ik benadrukken: ik kijk op de desktop. Wetend dat tegenwoordig meer dan de helft van het verkeer van mobiel zal komen. Alleen, juist jullie doelgroep gebruikt bovengemiddeld desktop (incl. laptop). Ik snap deze optimalisatie voor mobiel best (al ben ik het er niet per se mee eens). Maar waarom de test niet alleen op mobiel wordt gedaan, is mij in elk geval een raadsel.
crisp schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Het heeft denk ik ook met de gebruikerservaring te maken. Voorheen was het cursor omhoog, klik mar raak ergens in het zoekveld. Nu moet ik de cursor flink verder naar rechts verplaatsen en op een vrij specifiek punt klikken. Het voelt minder natuurlijk, moeizamer. Ook na een paar dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door whetstone op 28-07-2025 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

whetstone schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:33:
[...]

Net heel even gekeken: Amazon, Bol.com, Coolblue, Mediamarkt: allemaal een permanente zoekbalk in beeld. Alles wat met producten te maken heeft - en dat is heel veel op Tweakers, ik durf te wedden meer dan de helft van het verkeer - is gebaat bij een permanente zoekbalk.

Nu wil ik benadrukken: ik kijk op de desktop. Wetend dat tegenwoordig meer dan de helft van het verkeer van mobiel zal komen. Alleen, juist jullie doelgroep gebruikt bovengemiddeld desktop (incl. laptop). Ik snap deze optimalisatie voor mobiel best (al ben ik het er niet per se mee eens). Maar waarom de test niet alleen op mobiel wordt gedaan, is mij in elk geval een raadsel.
Dank, dat is nuttige feedback om te overwegen het alleen op mobiel te doen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:04
Semi on/off-topic: Ik zat net dit topic te lezen en blijkbaar zit ik ook in de test met de verborgen zoekbalk, dus ik klikte even op het icoontje om het te proberen, maar mijn browservenster scrollde direct naar de top van de pagina toen ik op het zoekknopje klikte.
Ik zou het logischer vinden als de pagina blijft staan waar ik was gebleven. Zeker als ik een keer per ongeluk mis klik, zou het fijn zijn als je gewoon verder kan gaan met lezen waar je gebleven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EDIT schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:47:
Semi on/off-topic: Ik zat net dit topic te lezen en blijkbaar zit ik ook in de test met de verborgen zoekbalk, dus ik klikte even op het icoontje om het te proberen, maar mijn browservenster scrollde direct naar de top van de pagina toen ik op het zoekknopje klikte.
Ik zou het logischer vinden als de pagina blijft staan waar ik was gebleven. Zeker als ik een keer per ongeluk mis klik, zou het fijn zijn als je gewoon verder kan gaan met lezen waar je gebleven was.
Dit ben ik met je eens; de uitklapbare zoekbalk zou dan eigenlijk onderdeel moeten worden van het menu. Ik denk dat dat voor deze test te lastig was om te realiseren, maar ik hoop dat dat wel meegenomen wordt in een uiteindelijke uitwerking.

Ik neem aan dat @bozhoyo hier ook wel meeleest ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Christoxz schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:26:
[...]

here we go.

Kan prima tegen aanpassingen en denk dat winnen van ruimte prima is op mobiel (al is daar de zoekbar nog wel), maar denk op desktop dat het minder nodig is, zeker in de Pricewatch en V&A, maar jullie zullen ook beter weten of er op die pagina's vaker de categorien worden gebruikt of de zoekmachine.
Bedankt! Helaas werkt het niet optimaal want hij vertoont dezelfde kuren als waar dit topic voor gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
Technomania schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Bedankt! Helaas werkt het niet optimaal want hij vertoont dezelfde kuren als waar dit topic voor gemaakt is.
Ik denk dat dat probleem in de implementatie zit van de zoekbalk zelf.
Ik kan het niet nabootsen en dus ook niet proberen te fixen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Christoxz schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat dat probleem in de implementatie zit van de zoekbalk zelf.
Ik kan het niet nabootsen en dus ook niet proberen te fixen.
Ik ben je al lang dankbaar dat je de moeite hebt genomen om met een css te komen (y) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag een tijd lang op de desktop op Tweakers gezeten, maar dan zit het vergrootglas echt wel ver naar rechts, terwijl de zoekbalk gewoonweg in het midden zat wat veel intuïtiever werkt vind ik. Nu kan het zo zijn dat je evenveel 'kliks' hebt dan voorheen, maar doordat je naar rechts moet scrollen duurt de zoekfunctie openen en iets zoeken gewoonweg wel echt een fractie langer. Zowel op forum als onder andere PriceWatch vind ik dat de gebruikerservaring zeker niet ten goede komen.

Tevens heb ik ook nog enorm veel 'witruimte' in de donkerrode balk bovenin, zou tof zijn als je dat gewoonweg helemaal kunt customizen. Met 'Best Buy Guides' heb ik niks, mag dus weg voor mij, net zoals 'Deals', maar daar zou ook best een zoekbalk zoals voorheen in verwerkt kunnen worden misschien? Oftewel idee om dat beetje modulair te maken, zodat elke Tweaker dat persoonlijk kan aanpassen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 07:14
Ik zit (helaas) ook bij de groep waarbij er standaard geen zoekveld meer getoond wordt en ben me er nu pas van bewust hoe vaak ik gebruik maak van de zoekfunctie. Tot nu toe kan ik er moeilijk aan wennen (ik vind het vooral irritant) en ik zie ook weinig toegevoegde waarde op de desktop.

Het liefst zou ik dus zien dat het zoekveld gewoon weer altijd wordt getoond of geef anders in ieder geval de optie om het vast te pinnen. Dan kunnen gebruikers zelf een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

-MAD- schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:05:
Ik zit (helaas) ook bij de groep waarbij er standaard geen zoekveld meer getoond wordt en ben me er nu pas van bewust hoe vaak ik gebruik maak van de zoekfunctie. Tot nu toe kan ik er moeilijk aan wennen (ik vind het vooral irritant) en ik zie ook weinig toegevoegde waarde op de desktop.

Het liefst zou ik dus zien dat het zoekveld gewoon weer altijd wordt getoond of geef anders in ieder geval de optie om het vast te pinnen. Dan kunnen gebruikers zelf een keuze maken.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83028692 dat zal voor jou ook werken.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
Bedankt voor het nogmaals onder de aandacht brengen. Ik heb deze voor nu in gebruik genomen, het voelt alleen wel als de omgekeerde wereld om de wijziging op deze manier te moeten ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dat snap ik, zelf heb ik er geen last van (of ik heb er gewoon geen erg in) maar dat is helaas het nadeel van A/B testen.

Maar ik weet dat ze feedback wel meenemen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

-MAD- schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor het nogmaals onder de aandacht brengen. Ik heb deze voor nu in gebruik genomen, het voelt alleen wel als de omgekeerde wereld om de wijziging op deze manier te moeten ondervangen.
Bij jou werkt hij wel goed? Bij mij is de zoekbalk zichtbaar maar als ik wil zoeken op poster zit er tekst door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
Technomania schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:26:
[...]

Bij jou werkt hij wel goed? Bij mij is de zoekbalk zichtbaar maar als ik wil zoeken op poster zit er tekst door elkaar.
Daar heb ik geen last van, maar bij mij is er ook veel meer witruimte bovenaan de pagina aanwezig in vergelijking tot het screenshot uit de OP. Ik gebruik Chrome en heb verder geen andere custom CSS actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJeQDhWEUdIIxIaqFXONCC1fc8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZS4QgEQyIa1AndD6SDWQd6kQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

-MAD- schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Daar heb ik geen last van, maar bij mij is er ook veel meer witruimte bovenaan de pagina aanwezig in vergelijking tot het screenshot uit de OP. Ik gebruik Chrome en heb verder geen andere custom CSS actief.

[Afbeelding]
En het rare is dat die zoekbalk in Microsoft Edge gewoon zichtbaar is zonder css.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Technomania schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:52:
[...]

En het rare is dat die zoekbalk in Microsoft Edge gewoon zichtbaar is zonder css.
Waarschijnlijk val je daar in de andere groep (B of A) die geen onderdeel uitmaakt van de test?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
EDIT schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:47:
Grappig dat er bij jou wel direct naar boven wordt gescrolled, bij mij blijft hij dan juist op de huidige plek op de pagina staan terwijl er wel een on-screen toetsenbord verschijnt en de focus dus wel op het zoekveld staat, pas als ik ga typen wordt er automatisch naar boven gegaan. Misschien gebeurt het bij jou ook pas al je gaat typen?

Had het al eerder aangegeven trouwens: Vliegvlug in "Zoekbalk verborgen en wanneer zichtbaar door tekst heen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:41
Ik val nu ook helaas in de groep waarbij de zoekbalk verborgen is.

Wat is het nut van die extra klik ten bate van 3 extra regels tekst bij de eerste keer laden?

@crisp Wat is het doel van de A/B test? Zien of mensen het zoekveld alsnog weten te vinden?
Veel feedback over de 'extra' ruimte krijg je vast niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
jaspermeul schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:14:

@crisp Wat is het doel van de A/B test? Zien of mensen het zoekveld alsnog weten te vinden?
Ben ik ook wel benieuwd naar: wat kunnen jullie bij deze A/B test daadwerkelijk technisch meten en wat moet van gebruikersfeedback komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jaspermeul schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:14:
Ik val nu ook helaas in de groep waarbij de zoekbalk verborgen is.

Wat is het nut van die extra klik ten bate van 3 extra regels tekst bij de eerste keer laden?
Welke extra klik?
Ik weet het niet zeker, maar ik gok vooral interactie met de rest van de pagina. Toen we een paar jaar geleden een nieuwe frontpage introduceerden kregen we bijvoorbeeld veel kritiek dat er nog maar X headlines te zien waren. Het weglaten van de zoekbalk zorgt daar bijvoorbeeld voor een extra zichtbare headline, maar ook op andere pagina's is bij het openen van de pagina meer belangrijke content zichtbaar. Dat zijn zaken die best veel kunnen schelen in de tevredenheid van gebruikers (vooral op mobiel).

Ik kom met mijn tablet wel eens op sites waar ik dan alleen een menu zie en een groot wit vlak. Ik heb dan wel eens het idee dat er wat mis is gegaan, maar meestal blijkt het ruimte die gereserveerd is voor een banner die dan niet geladen wordt, en dat je moet scrollen om de content van de pagina te zien. Dat soort dingen zijn dus funest voor de gebruikservaring.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan dit ook uitgezet worden? Het is mateloos irritant dat het scherm weer naar boven springt wanneer je op het zoekicoon klikt.
Daarnaast werkt ctrl+click ook niet meer met zoeken op het forum (wel op de frontpage).

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 30-07-2025 22:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Welke extra klik?

[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik gok vooral interactie met de rest van de pagina. Toen we een paar jaar geleden een nieuwe frontpage introduceerden kregen we bijvoorbeeld veel kritiek dat er nog maar X headlines te zien waren. Het weglaten van de zoekbalk zorgt daar bijvoorbeeld voor een extra zichtbare headline, maar ook op andere pagina's is bij het openen van de pagina meer belangrijke content zichtbaar. Dat zijn zaken die best veel kunnen schelen in de tevredenheid van gebruikers (vooral op mobiel).

Ik kom met mijn tablet wel eens op sites waar ik dan alleen een menu zie en een groot wit vlak. Ik heb dan wel eens het idee dat er wat mis is gegaan, maar meestal blijkt het ruimte die gereserveerd is voor een banner die dan niet geladen wordt, en dat je moet scrollen om de content van de pagina te zien. Dat soort dingen zijn dus funest voor de gebruikservaring.
Als het is om extra headlines op de frontpage te hebben zou je beter die zee aan witte ruimte weg kunnen laten.
En ik kan mij ook nog herinneren dat er juist een paar laar geleden was gekozen in meer witruimte op de site te hebben omdat dat 'modern' zou zijn. (0,5cm wit tussen de headlines is imo zonde van de ruimte)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PoAHvHDgo1kvDH7CMZm7PiPLDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9h6xlRJXh661uamrHze5zG2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ernemmer schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Als het is om extra headlines op de frontpage te hebben zou je beter die zee aan witte ruimte weg kunnen laten.
En ik kan mij ook nog herinneren dat er juist een paar laar geleden was gekozen in meer witruimte op de site te hebben omdat dat 'modern' zou zijn. (0,5cm wit tussen de headlines is imo zonde van de ruimte)

[Afbeelding]
Dat lijkt meer op een bannerblocker ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Dat zou ook kunnen, dat gaat tegenwoordig helemaal automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Nou denk toch echt dat het standaard is want dit is op mijn iPad met Firefox:
Tweakers.net frontpage met veel witruimte

Naar mijn idee evenveel witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vliegvlug schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Nou denk toch echt dat het standaard is want dit is op mijn iPad met Firefox:
[Afbeelding: Tweakers.net frontpage met veel witruimte]

Naar mijn idee evenveel witruimte.
Ik heb daar toch echt een (fallback)banner staan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:45:
[...]

Ik heb daar toch echt een (fallback)banner staan...
Geen idee :?, maar ik heb verder niets aan blockers geïnstalleerd of andere zaken aangepast, noch aan mijn iPad, noch aan mijn browser.

edit:
niet dat ik op banners zit te wachten dus vind het wel prima zo, liever meer witruimte :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vliegvlug op 30-07-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vliegvlug schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:47:
[...]

Geen idee :?, maar ik heb verder niets aan blockers geïnstalleerd of andere zaken aangepast, noch aan mijn iPad, noch aan mijn browser.
In Firefox (Android) kan ik het ook reproduceren inderdaad, morgen maar eens kijken waar dat aan ligt...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had al zo'n vermoeden dat het om een test ging, ik ben er alleen wat minder blij mee dat deze schijnbaar per sessie anders is. Als iemand welke de zoekbalk veel gebruikt vind ik het een flinke achteruitgang, het beestje verstoppen helpt waarschijnlijk ook niet om (nieuwe) gebruikers eerst te laten zoeken i.p.v. vragen te herhalen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:16
Bij mij verdwijnt de zoekbalk ook, zowel op desktop als mobiel. Ik heb echter geen vergrootglas icoon bovenin staan. Dus ik moet nu eerst zelf naar boven scrollen om te kunnen zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Logic Lion schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:29:
Bij mij verdwijnt de zoekbalk ook, zowel op desktop als mobiel. Ik heb echter geen vergrootglas icoon bovenin staan. Dus ik moet nu eerst zelf naar boven scrollen om te kunnen zoeken.
Maar dat is altijd al zo geweest, en is dus een punt dat met het zoek-icoon in het menu juist zou verbeteren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ik weet niet of het een bug-je is of dat het de nieuwe stijl is of dat ik het eerder nog niet opgemerkt had, maar als ik nu op iPhone in Chrome op de zoekbalk klik heeft het inderdaad meteen focus (die blauwe rand er omheen) alleen zoomt het op dat moment ook in waardoor de aantal reacties wegvallen en je weer de zoom uit handeling met je vingers moet doen om op 100% te komen. Het zoomt in totdat de knop met vergrootglas die naast zoekbalk staat aan de rechterkant volledig tegen de zijkant van scherm staat.
Dit gebeurd als ik in de A/B test de ouderwetse situatie heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pompi schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Ik weet niet of het een bug-je is of dat het de nieuwe stijl is of dat ik het eerder nog niet opgemerkt had, maar als ik nu op iPhone in Chrome op de zoekbalk klik heeft het inderdaad meteen focus (die blauwe rand er omheen) alleen zoomt het op dat moment ook in waardoor de aantal reacties wegvallen en je weer de zoom uit handeling met je vingers moet doen om op 100% te komen. Het zoomt in totdat de knop met vergrootglas die naast zoekbalk staat aan de rechterkant volledig tegen de zijkant van scherm staat.
Dit gebeurd als ik in de A/B test de ouderwetse situatie heb.
Dat auto-zoom op tekstvelden is een "feature" van iOS. Voorheen forceerden we de font-size op 16px voor mobiele devices waarmee dit gedrag onderdrukt werd, maar recentelijk zijn we daar dezelfde fontsizes gaan hanteren als op desktop, en daardoor heb je nu dit gedrag...

Dit is iets wat onze aandacht heeft, maar we weten nog niet hoe we het gaan oplossen (waarschijnlijk bij specifieke tekstinvoervelden toch maar weer een grotere fontsize gebruiken, thanks Apple!)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:04
Op het forum gebruik ik zelf de zoekfunctie niet heel erg vaak, maar toen ik net in de pricewatch zat miste ik deze zoekbalk toch behoorlijk verschrikkelijk. Als je weet waar je naar op zoek bent voor het eenvoudig samenstellen van een systeempje is dat ding toch wel onmisbaar en het is nu veel meer werk daardoor om producten op te zoeken.
Is het mogelijk om deze specifiek daar wel weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:27
Op dit moment is de zoekbalk compleet weg voor mij..
Op het forum en de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wokkelz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:49:
Op dit moment is de zoekbalk compleet weg voor mij..
Op het forum en de frontpage.
Vergrootglaasje aanklikken en je kunt weer zoeken, dus niet weg, maar verborgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pret
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09 20:09
Vind het maar vervelend. Ik gebruik tweakers om dingen op te zoeken. Dat de zoekbalk op de voorpagina verdwenen is prima, daar staan immers alle artikelen. Maar bij pricewatch, vraag en anbod is het hele doel dat je dingen gaat opzoeken… ga geen 2e handeling introduceren om wat meer regels te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
crisp schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:27:
[...]

*knip*

[ Voor 48% gewijzigd door Orion84 op 05-08-2025 10:26 . Reden: Houd het constructief a.u.b. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 20:45
Ik was de zoekbalk ook kwijt door deze 'feature', uiteindelijk probeerde ik maar via Google op Tweakers te zoeken, maar dat is ook niet heel handig.... :D

Bij het vergrootglas-knopje bovenin verwacht je dat je de hele site doorzoekt (top level), mentaal is dat heel iets anders dan binnen een topic zoeken of filteren in de pricewatch.

Mag aub het oude gedrag weer terug?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vind het ook een onwijs irritante aanpassing. Maak dit op zijn minst een instelling die je kunt doen. Ik wil de zoekbalk gewoon altijd zichtbaar hebben.

Iemand een idee of dit met custom css misschien gewoon altijd zichtbaar te maken is?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik erger mij echt kapot dat de zoekbalk weg is. Wie heeft dit bedacht?

Als ik naar de Pricewatch of Vraag & Aanbod ga, verwacht ik een zoekbalk. Nu moet ik eerst gaan zoeken waar dat knopje is.

Liefste eigenlijk gewoon standaard in beeld....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Tweaker @Christoxz heeft een css geschreven die de zoekbalk weer zichtbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat is top dat iemand dat maakt. Maar het zou niet nodig moeten zijn.
Op pagina’s waar de eerste actie meestal zoeken is, moet gewoon een zoekbalk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Psycho_Mantis schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:15:
[...]

Dat is top dat iemand dat maakt. Maar het zou niet nodig moeten zijn.
Op pagina’s waar de eerste actie meestal zoeken is, moet gewoon een zoekbalk staan.
Dat vind ik ook maar Tweakers heeft een andere visie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Ah, hier is het topic van al 4 pagina's lang mbt de 'verdwenen' zoekbalk! 8)7

Vanmorgen wilde ik een product opzoeken in de Pricewatch, zoekbalk weg... Browser cache etc allemaal verwijderd, zoekbalk nog niet terug. Dacht wellicht een tijdelijk bugje, is men er vast mee bezig, komt ie vanzelf wel weer terug.

In de tussentijd het product even snel via een zoekopdracht in Google opgezocht om op de Pricewatch link uit te komen (leek me even de snelste optie ipv eerst opzoek te gaan naar de categorie en dan in de lijst het product op te zoeken).

Zojuist wilde ik op het forum wat opzoeken, ook geen zoekbalk te vinden.... Denk dan maar een topic aanmaken of kijken of er al een eentje bestaat (lastig zonder zoekfunctie), dus dan maar opzoek naar de 'stoute bugs' categorie. Dit topic gevonden en nu ik dat gelezen heb, blijkt dat er in de menubalk een zoek-icoontje staat.... Ja, nu zie ik het staan inderdaad.... |:(

Moet zeggen dat het mij totaal niet opviel, ik was opzoek naar de vertrouwde zoekbalk, als die er plots niet meer staat denk ik eerder aan een bugje dan een 'gewijzigde layout'....

Wat mij betreft geen verbetering, zeker in de Pricewatch kom ik daar om naar een specifiek product te zoeken. Dan is de zoekbalk direct in beeld hebben toch wel een must. Door dit topic weet ik nu waar de zoekfunctie 'verstopt' zit, maar of iedereen die snel weet te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@crisp Is er iets bekend wanneer deze A/B-test weer afgelopen is of kan ik laten forceren dat ik gewoon de volledig zoekbalk weer te zien krijg zoals voorheen? We zijn inmiddels weken verder, twee irritante weken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:26:
@crisp Is er iets bekend wanneer deze A/B-test weer afgelopen is of kan ik laten forceren dat ik gewoon de volledig zoekbalk weer te zien krijg zoals voorheen? We zijn inmiddels weken verder, twee irritante weken.
Ik denk dat hij ergens volgende week beëindigd wordt als er genoeg data verzameld is. Ik zal het maandag navragen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorty365
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 16:36
Ook hier volop in de irritatie. Door het weghalen van de zoekbalk wordt de tweakers-site voor mij onbruikbaar. Werk overigens met Firefox onder Kubuntu. Zoender zoekbalk geen Tweakers. Graag de zoekbalk weer terugbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Oh hier was ik ook al selectief firefox extensions aan het uitschakelen om te kijken of die terugkomt.

Ik denk, dit is de primaire functie van de Pricewatch, laten we die box vooral goed zichtbaar en vindbaar houden? Stel je voor dat Google haar Zoekbox onder een menu zou verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47

Pieroman

/me

Ook hier moest ik dit topic zoeken om na te gaan wat er toch met de zoekbalk was gebeurd.

Voor het forum en de frontpage vind ik het nog niet zo'n probleem al is het dan wel vervelend dat je meteen naar het begin van de pagina wordt geslingerd.
Bij de Pricewatch en V&A mis ik de standaardbalk wél heel erg. Hier ging ik vaak naartoe om meteen een product te zoeken. Nu ben ik eerst aan het rondkijken waar de balk staat om vervolgens pas door te hebben dat ik op het vergrootglas moet klikken. Ook voelt dit niet logisch omdat ik dan voor mijn gevoel iets op de pagina of bijv. het forum ga zoeken, niet in de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

CLB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:26:
crisp schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat hij ergens volgende week beëindigd wordt als er genoeg data verzameld is. Ik zal het maandag navragen.
En hebben jullie inmiddels voldoende data? Wil ook graag weer terug naar de oude zoekfunctionaliteit.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Greatsword schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:06:
[...]

En hebben jullie inmiddels voldoende data? Wil ook graag weer terug naar de oude zoekfunctionaliteit.
De test wordt vandaag beëindigd. Wat de resultaten en conclusie zijn weet ik nog niet.

Intentionally left blank

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

crisp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

De test wordt vandaag beëindigd. Wat de resultaten en conclusie zijn weet ik nog niet.
Worden die resultaten ook met ons gedeeld of blijft dat intern?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Technomania schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Worden die resultaten ook met ons gedeeld of blijft dat intern?
Geen idee, dat is niet aan mij. We zullen wel alle feedback meenemen in de evaluatie. Als het aan mij ligt dan behoeft een mogelijke implementatie nog wel wat aanpassingen, maar zonder te weten of de test ueberhaupt succesvol was is dat nog wat voorbarig.

Intentionally left blank

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

crisp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Geen idee, dat is niet aan mij. We zullen wel alle feedback meenemen in de evaluatie. Als het aan mij ligt dan behoeft een mogelijke implementatie nog wel wat aanpassingen, maar zonder te weten of de test ueberhaupt succesvol was is dat nog wat voorbarig.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb zo'n vermoeden dat test mislukt is want zoekbalk is weer terug. Ook zonder de snippet die @Christoxz gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Technomania schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zo'n vermoeden dat test mislukt is want zoekbalk is weer terug. Ook zonder de snippet die @Christoxz gemaakt heeft.
Een A/B-test draait los van onze codebase, dus zal na een succesvolle test technisch uitgewerkt moeten worden en netjes geïmplementeerd. De A/B-testcode is zelden direct bruikbaar als productiecode ;)

Intentionally left blank

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

crisp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Een A/B-test draait los van onze codebase, dus zal na een succesvolle test technisch uitgewerkt moeten worden en netjes geïmplementeerd. De A/B-testcode is zelden direct bruikbaar als productiecode ;)
Oh, dan heb ik het helemaal mis. Mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Ik hoop dat Tweakers wel rekening blijft houden met toegankelijkheid. Zoals ik al zei in het andere topic was die voor mij ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

crisp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Is er een optie zodat ik niet hoef deel te nemen in een test?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Is er een optie zodat ik niet hoef deel te nemen in een test?
Nee, niet voor dit soort A/B-testen. Dat is ook niet wenselijk aangezien dat de resultaten kan beïnvloeden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Nee, niet voor dit soort A/B-testen. Dat is ook niet wenselijk aangezien dat de resultaten kan beïnvloeden.
Niet helemaal, want als mensen zich afmelden (lees: de oude versie opteren) heb je ook een antwoord, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 15-08-2025 14:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

Niet helemaal, want als mensen zich afmelden (lees: de oude versie opteren) heb je ook een antwoord, toch?
Niet echt, buiten een bevestiging dat mensen niet van verandering houden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:26:
[...]

Niet echt, buiten een bevestiging dat mensen niet van verandering houden.
Vind ik nog steeds een valide antwoord én signaal. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Vind ik nog steeds een valide antwoord én signaal. ;)
Nou nee, sommige wijzigingen hebben nu eenmaal gewenning nodig. Als vervolgens juist ook de meest actieve gebruikers zich afmelden van tests dan heb je aan de ene kant data met een enorme bias, en aan de andere kant de afmelders waarvan je niet precies weet waarom ze zich afgemeld hebben. Dan liever wat ongemak, maar wel relevante feedback en bruikbare data.

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste