Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

La Batterie des Hommes sans Peur

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2022 13:45]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Undo please. Erg hard undo.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Maakt niet uit, het gaat nog steeds naar een ruimteverbrassende witte vlakte met wat tekst.AW_Bos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:44:
Je kan in je browser op je telefoon toch instellen dat je de site als desktop-versie wilt zien?
Sterker nog, voor het eerst is de mobiele versie een ietsjes minder slecht dan Opera met de desktopsetting (maar nog steeds onbruikbaar). Nope, meer nope.
[Voor 21% gewijzigd door gambieter op 05-01-2022 17:59]

De gebruikte argumenten slaan ook als een * op een plank, of je nou in je script de gebruikte resolutie uitleest of even een aangegeven voorkeursstand checked maakt het geheel niet ineens "niet onderhoudbaar"
[Voor 30% gewijzigd door pagani op 05-01-2022 13:51]
Weg
Is er een mogelijkheid om met custom css of een aanpassing met chrome-mobiel flaggs oid de oude desktop-weergave terug te krijgen?
En bedankt! Nu ben ik bang dat ik ook bij de 1% hoor die reclames uitgeschakeld heeftNew Yorker schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:25:
Reclames zijn nu nog duidelijker te zien als je desktop mode van mobiel gebruikt.

Klopt, deze feature hebben we verwijderd omdat de complexiteit hiervan erg hoog was en het gebruik erg laag. Er zijn meerdere features die we willen verwijderen om:Atlas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:23:
In het verleden was het mogelijk om GoT op je telefoon hetzelfde uiterlijk te geven als op je desktop, als ik het me goed herriner kon je daar iets voor instellen.
Na elke update van jullie kant veranderde ik die instellingen weer braaf terug, maar na de laatste update lijtk dat niet meer te kunnen? (of jullie hebben hem te goed verstopt)
Ik kan ook geen .plan vinden van dit alles?
- de onderhoudbaarheid van de website te vergroten
- en het ontwikkelen van nieuwe features willen versnellen.
Mijn technische kennis gaat helaas niet zo ver, maar als iemand het voor elkaar kan krijgen is het deze communityChris.nl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:22:
Is er een mogelijkheid om met custom css of een aanpassing met chrome-mobiel flaggs oid de oude desktop-weergave terug te krijgen?

Dat die functie door <1% van de actieve gebruikers benut werd blijft hopelijk in de toekomst géén voorwaarde tot het killen van features.boenkeijer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:55:
[...]
Klopt, deze feature hebben we verwijderd omdat de complexiteit hiervan erg hoog was en het gebruik erg laag. Er zijn meerdere features die we willen verwijderen om:Bij het verwijderen van features hebben we gekeken naar het procentuele gebruik, de weergave-instelling was één van de minste gebruikte en daarop hebben we besloten om deze weg te gooien.
- de onderhoudbaarheid van de website te vergroten
- en het ontwikkelen van nieuwe features willen versnellen.
[...]
Mijn technische kennis gaat helaas niet zo ver, maar als iemand het voor elkaar kan krijgen is het deze community. Mocht het gelukt zijn dan hoor ik het graag, dan lijkt het me mooi om daar naar te verwijzen in een .plan.
Wie was de 1% van de gebruikers die nu pech heeft? Misschien wel 1% van de top 10% meest actieve gebruikers? Wij Tweaken immers onze Tweakers, verwijzen vriend en familie naar de pricewatch en zijn waarschijnlijk iets meer dan actief te noemen.
Het is wat het is, van een rollback durf ik niet te dromen. Daarnaast is dit een luxeprobleem waar ik niet te veel energie (om te klagen) in wil steken.
Maar misschien, heel misschien, moet men er een volgende keer over nadenken of en hoevaak Tweakers zichzelf in de voet wil schieten.
Heeft iemand een voorbeeld van hoe het was vs hoe het nu is?
Dan krijg ik nog niet de volledige desktop-versie te zien, maar een ietwat uitgezoomde mobiele versieAW_Bos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:44:
Je kan in je browser op je telefoon toch instellen dat je de site als desktop-versie wilt zien?

Instellingen -> Algemeen, het vakje staat er wel nog maar de instelling zelf is weg

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Desktopversie aanklikken forceert niet de normale site maar alleen een opgeblazen versie van de mobiele versie..
Tweakers blijft wel lekker achteruit gaan steeds zeg.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon de desktoplayout te laten zien op een tablet, je kan me echt niet wijsmaken dat het een grandioos complexe functie was..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
We hebben toch over de custom css die veel van ons hebben?
En inderdaad eens met de reactie van @Chris.nl . Misschien is die 1% wel de harde kern van Tweakers die geld in het laadje brengen.
Check dan svp niet of het een mobiele browser is.
[Voor 18% gewijzigd door gambieter op 05-01-2022 16:05]
Hoop dat het terugkan, of dat iemand CSS oplossingen heeft.
Kijk eens op Hardwareparadijs.nl | Algemene voorwaarden | Beste prijsgarantie
Ik zit me bij security.nl altijd dood te ergeren aan de desktop-weergave die ze daar alleen hebben, maar blijkbaar heb ik de doelgroep gevonden.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dit is nu de mobiele weergave:
Opera browser op Android, op een Sony Z5c. Mobiel is compleet onbruikbaar, desktop is nog steeds waardeloos.
Waarom niet eerst een melding maken over de plannen op het forum, gebruikers inspraak geven enzo?
Heb sterk het idee dat er steeds minder naar de community geluisterd wordt helaas....
En bij mij is het forum prachtig op mijn mobiel.
NB: Ik durf deze post enkel omdat er geen duim-omlaag knop is.

Ik zei eerst frontpage. Die is ook al prachtig.

[Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 05-01-2022 18:31]
{signature}
Dit gaat dan ook om het forum, niet om de frontpage. Ik kom daar nooit...Voutloos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:
Gelijk hebben ze. Als je altijd unanieme instemming vraagt kan je nooit je product strak houden.
En bij mij is de frontpage prachtig op mijn mobiel.
NB: Ik durf deze post enkel omdat er geen duim-omlaag knop is.
Kan hier echt niet naar gekeken worden?
Dit. Blijkbaar is er niet goed getest en niet nagedacht over de gevolgen voor gemiddelde mobiele browsers. Kan gebeuren, maar doe er svp wat aan. De users wegjagen met zo'n gedrocht kan toch niet de bedoeling zijn?Atlas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:58:
Slechts 25% zichtbaar van de content die voorheen zichtbaar was...
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ik denk dat er woest veel oude code is waar zo die-hard van uit werd gegaan dat Tweakers altijd op een desktop weergegeven zou worden. Dat matchte met de doelgroep, de onderwerpen en de mindset van toen. Hier aan gaan sleutelen is eigenlijk not-done - dan kan je beter van scratch af aan het in één keer opnieuw en goed doen. Maar ja, development uren zijn beperkt en de schoorsteen moet ook roken. Dan worden dit soort tombes niet opengetrokkenAtlas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:58:
Ik vind die echt bijzonder jammer… Zelfs een website als fok.nl heeft al jaren lang de mobile versie van hun forum erg goed op orde. Overzichtelijk, geen informatie die je niet nodig hebt etc.

boenkeijer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:55:
Mijn technische kennis gaat helaas niet zo ver, maar als iemand het voor elkaar kan krijgen is het deze community. Mocht het gelukt zijn dan hoor ik het graag, dan lijkt het me mooi om daar naar te verwijzen in een .plan.
Misschien inderdaad een goed plan als de concrete verschillen in (clientside) code worden gegeven bij verwijderen van functies.Toxic_Dreams schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:37:
Heeft iemand een voorbeeld van hoe het was vs hoe het nu is?
Ik baal er ook van, ook al zo'n one percenter, maar begrijp de keuze als dat over de tijd heen netto meer functionaliteit betekent.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
En ik iOS maar vervloeken want ik ben net overgestapt naar een iPhone en was even in de veronderstelling dat het daar aan lag
[Voor 20% gewijzigd door m-buurman op 05-01-2022 20:38]
Ik kan het niet, maar verschillen is toch makkelijk? Ik had hem gewoon precies hetzelfde als normale desktop weergave staan.Toxic_Dreams schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:44:
Het moet wel op te lossen zijn met custom CSS, maar tenzij iemand een voorbeeld heeft van de verschillen is het lastig dit te maken.
Ergste is als ik mijn tablet draai dan heb ik volgens tweakers wel genoeg breedte om de site helemaal te tonen..maar internetten doe je in de lengte

Toxic_Dreams schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:44:
Het moet wel op te lossen zijn met custom CSS, maar tenzij iemand een voorbeeld heeft van de verschillen is het lastig dit te maken.
Ter illustratie wat plaatjes:Only schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:35:
[...]
Ik kan het niet, maar verschillen is toch makkelijk? Ik had hem gewoon precies hetzelfde als normale desktop weergave staan.
Ergste is als ik mijn tablet draai dan heb ik volgens tweakers wel genoeg breedte om de site helemaal te tonen..maar internetten doe je in de lengte
Dit wil ik niet zien in portrait mode
Dit wil ik wél zien in portrait mode
Niet deze frontpage
Maar deze frontpage
Eerst was dit te fixen door gewoon in te stellen dat site altijd als +16inch monitor moet renderen (dus ook op mobiel), maar die optie is nu dus foetsie.
Mijn zienswijze: Waarom zou je in hemelsnaam een mobiele versie van een pagina op je telefoon willen zien? Dit is voor mij een stap terug naar WAP-pen op mijn Siemens C35i in het jaar 2000, wie wil er nou door eindeloze lijsten heen scrollen? En dat dan aangevuld met moderne reclamebanners?MsG schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:24:
Hoe kan je in hemelsnaam de website in desktopvorm fatsoenlijk gebruiken op een mobieltje? Ik ben vanaf dag 1 al over op de mobiele weergave.
Ik zit me bij security.nl altijd dood te ergeren aan de desktop-weergave die ze daar alleen hebben, maar blijkbaar heb ik de doelgroep gevonden.
Ik wil gewoon een overzichtelijke pagina hebben zoals nu in desktopmode:
(maar dan goed gescaled, waar die instelling dus bij hielp)
[Voor 26% gewijzigd door pagani op 05-01-2022 22:58]
Dit is echt niet te doen met de huidige lay-out. Ook een upvote dus om dat asap terug te brengen!
EDIT: Ik ben +/- 20 jaar Tweaker, gebruik deze weergave echt al tig jaar en dan gewoon rustig durven zeggen: schrap want dat is handig

Poll: Geen mobiele weergave, wij willen de desktopmodus terug
• Ja, dit is niks
• Nee, ik wil alleen mobiele weergave
• Huh, waar heb je het over
Ook een poll maken? Klik hier
[Voor 54% gewijzigd door CLB op 05-01-2022 23:50]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik denk wel dat het mogelijk zou moeten zijn om een dergelijke feature weer te realiseren wanneer de gehele frontend styling vernieuwd is.
Intentionally left blank
Ik wil juist niets van de mobiele versie meekrijgen, gewoon de volledige website zien.
Ik denk dat het nu al kan, met een bepaalde urgentie en passie. Als devver ben je toch ook trots om pienter aan tweakers.net te werken?crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:32:
Ik denk wel dat het mogelijk zou moeten zijn om een dergelijke feature weer te realiseren wanneer de gehele frontend styling vernieuwd is.
Functies killen zodat deze site zo makkelijk te onderhouden is als elke andere libelle.nl? Dat hoeft toch niet de benchmark / ultime lat voor DPG Media devvers te zijn?
De oude functie hoeft niet 100% terug te komen wat mij betreft, je kon kiezen uit tig resoluties. Ik wil gewoon dat mijn Tweakers.net altijd als (bv 16inch) desktop gerenderd wordt, ook op een mobiel scherm.
Maar daarmee ben je blijkbaar wel in de minderheid (1%). Het spul nu gaan aanpassen voor de andere 99% lijkt me ook niet echt de manier.gambieter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:36:
@crisp kan de check op mobile browsers worden uitgeschakeld, dwz dat de browser gewoon wordt gezien als een standaard browser?
Ik wil juist niets van de mobiele versie meekrijgen, gewoon de volledige website zien.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Only schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:35:
Ik kan het niet, maar verschillen is toch makkelijk? Ik had hem gewoon precies hetzelfde als normale desktop weergave staan.
Daar kan ik wel wat mee, thanksChris.nl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:46:
Ter illustratie wat plaatjes:
Dit wil ik niet zien in portrait mode
[plaatje]
Dit wil ik wél zien in portrait mode
[plaatje]
Niet deze frontpage
[plaatje]
Maar deze frontpage
[plaatje]
Eerst was dit te fixen door gewoon in te stellen dat site altijd als +16inch monitor moet renderen (dus ook op mobiel), maar die optie is nu dus foetsie.

Het zou een optie kunnen zijn. Dwz mensen die er geen last van hebben, die selecteren dat dan niet.Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:13:
Maar daarmee ben je blijkbaar wel in de minderheid (1%). Het spul nu gaan aanpassen voor de andere 99% lijkt me ook niet echt de manier.
Juist de "same size fits nobody" aanpak is het probleem. Zoals mijn plaatjes laten zien is het echt bagger geworden, onbruikbaar op een mobiel platform.
Er is geen expliciete check op mobiele browsers; we gebruiken mediaqueries die checken op resolutie (met inachtneming van device-pixel-ratio - dat is hoe mediaqueries werken).gambieter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:36:
@crisp kan de check op mobile browsers worden uitgeschakeld, dwz dat de browser gewoon wordt gezien als een standaard browser?
[Voor 8% gewijzigd door crisp op 06-01-2022 07:41]
Intentionally left blank
Lekkere poll, zal echt geen bias zijn zo.CLB schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:25:
Poll: Geen mobiele weergave, wij willen de desktopmodus terug
• Ja, dit is niks
• Nee, ik wil alleen mobiele weergave
• Huh, waar heb je het over
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Maar wie heeft er om een responsive design gevraagd?crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:32:
Onze responsive setup is verouderd en werkt nog desktop-first met aparte stylesheets voor de mobiele versies. Om naar een setup over te stappen die mobile-first is en waarbij technisch de styling voor diverse breakpoints geïntegreerd zijn in hetzelfde stylingsbestand voor een component of pagina stond de manier van het 'fixeren' van een breakpoint/grade in de weg; het maakt het (tijdelijk) gelijkijdig gebruiken van oude setup en nieuwe setup technisch heel erg lastig.
Ik heb een apparaat dat 2400 pixels hoog is en zes inch diagonaal, op een halve meter van m'n gezicht. Ik kan daarmee, zoals in deze post die ik tik, makkelijk 30 regels tekst lezen.
Waarom moet dat worden gedegradeerd tot drie nieuws- of vijf topictitels?
Wie heeft gezegd dat dit een verbetering is, en voor wie is die dat dan? Stack Overflow heeft dit geintje onlangs ook geflikt en is mij als trouwe mobiele bezoeker kwijt.
Ik wil tekst op m'n scherm, niet me een ongeluk hoeven scrollen tussen alle witruimte door.
https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence
Ik heb een 4.7" foon scherm met 1334x750 pixels hoog/breed en een 24" scherm met ongeveer evenveel verticale pixels, 1440/2560 pixels hoog/breed op een halve meter van mijn gezicht. Die identieke layouts geven lijkt mij persoonlijk erg niet prettig.CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:40:
Maar wie heeft er om een responsive design gevraagd?
Ik heb een apparaat dat 2400 pixels hoog is en zes inch diagonaal, op een halve meter van m'n gezicht. Ik kan daarmee, zoals in deze post die ik tik, makkelijk 30 regels tekst lezen.

Daar helemaal eens trouwens. Ankeilers en overbodige witruimte moeten deaud.Ik wil tekst op m'n scherm, niet me een ongeluk hoeven scrollen tussen alle witruimte door.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Die mobiele site is ook echt vreselijk onlogisch tegenover de normale site terwijl als ik de .plan moet geloven zou het juist meer fixed moeten zijn>?
Waarom zit op de mobiele site die hamburger links? En als je erop klikt zit er ook een tracker naast, de menu knop schuift dan weer op (wat juist irritant is, want fixed places!).
Zelfde als de hele menu balk die op mobiel/tablet verdwijnt als je scrolt en je weer tikje terug moet scrollen, laat die balk gewoon vast staan op een vaste plek (net als de echte site), dat werkt zoveel fijner.
Ook ik hoor bij die 1%.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Omdat je anders onleesbaar kleine teksten in beeld krijgt, die danwel te breed zijn voor het scherm dat je je een ongans loopt te scrollen in de breedte, danwel uberhaupt te klein, en dat je de hele dag loopt te pinch-zoomen, en je met 1 hand dus niet eens meer kan browsen.CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:40:
[...]
Maar wie heeft er om een responsive design gevraagd?
Waarom moet dat worden gedegradeerd tot drie nieuws- of vijf topictitels?
Wie heeft gezegd dat dit een verbetering is, en voor wie is die dat dan? Stack Overflow heeft dit geintje onlangs ook geflikt en is mij als trouwe mobiele bezoeker kwijt.
Ik wil tekst op m'n scherm, niet me een ongeluk hoeven scrollen tussen alle witruimte door.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Tel daar bij op de bijna onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden van schermgrootte, device type, zoomlevels, en browsers, en dan ook nog aan toegankelijkheidseisen en zelfs de (door zeer weinigen gebruikte) mogelijkheid om custom CSS te definieren.
Het bouwen van een toekomstbestendig en onderhoudbare front end voor een site als t.net is een ontzettend grote en ingewikkelde klus, waarmee je onherroepelijk op een punt komt waarop je ondersteuning van bepaalde oude functionaliteiten los moet gaan laten ten faveure van een consistenter geheel en betere onderhoudbaarheid.
Dit soort beslissingen komen echt niet voort uit ondoordachte designoverwegingen of 'schijt aan de users'-mentaliteit, maar zijn normaal gesproken het gevolg van een weloverwogen roadmap voor de lange termijn.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Een site als Tweakers trekt nou eenmaal een bepaald soort publiek aan.Pelle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:37:
Ik snap dat het vervelend kan zijn als het gedrag van iets opeens verandert

Dat is misschien waar, maar niet in mijn geval. Again, er zitten ook genoeg developers op Tweakers.maar ik vermoed dat het overgrote deel van de mensen hier niet door heeft hoe complex een responsive front end is.
Dat lijkt me niet relevant voor het gebruikte design/layoutframework.En zeker bij een platform als t.net dat uit meerdere deelsystemen bestaat met elk hun eigen implementatie en presentatielaag.
Daar heb je op zich een punt. Waar ik tegen ageer, is dat dit een trend is die al jarenlang gaande is. Het gevolg is dat "responsive" staat voor de "lowest common denominator".Tel daar bij op de bijna onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden van schermgrootte, device type, zoomlevels, en browsers, en dan ook nog aan toegankelijkheidseisen en zelfs de (door zeer weinigen gebruikte) mogelijkheid om custom CSS te definieren.
Het bouwen van een toekomstbestendig en onderhoudbare front end voor een site als t.net is een ontzettend grote en ingewikkelde klus, waarmee je onherroepelijk op een punt komt waarop je ondersteuning van bepaalde oude functionaliteiten los moet gaan laten ten faveure van een consistenter geheel en betere onderhoudbaarheid.
Dit soort beslissingen komen echt niet voort uit ondoordachte designoverwegingen of 'schijt aan de users'-mentaliteit, maar zijn normaal gesproken het gevolg van een weloverwogen roadmap voor de lange termijn.
Ik wil géén menubalk en knoppen die 15-25% van mijn telefoonscherm beslaan. Ik wil géén nutteloze witruimte om elk element.
Dat bestaat enkel omdat er mensen zijn met lagere resoluties, kleinere schermen en dus een lagere DPI, en/of slechtere ogen en dikkere vingers.
Ik vind pinch-to-zoom bruikbaarder dan knoppen die worden vervangen door een select-menu, bijvoorbeeld.
Ik weet niet wie deze wijzigingen bedenkt (Facebook en andere grote jongens?), en waarom het hele web meedoet. Het is gewoon geen "one size fits all", en de acceptatietest voor mobiele browsers lijkt overal te blijven steken op "er staat tekst in beeld, zet maar live".
Of is er wel aan ervarener (power)users/moderators gevraagd om met de layout-in-ontwikkeling eens een week intensief van het forum gebruik te maken en te kijken naar de gevolgen ervan op de snelheid en aantal acties voor normale navigatie over het forum, reageren op berichten, bewerken, enzovoorts? Want ik zie dat niet terug.
Ik wilde alleen even laten weten dat ik dit voor mijn situatie geen verbetering is.
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence
Totaal onleesbaar op desktopmode. Volkomen onwerkbaar in standaard.
Hier is duidelijk niet al te goed over nagedacht. Sorry.
Ergonomisch een ramp. En visueel niet beter.
Ik zit me nu twee dagen te irriteren en af te vragen of het aan mij ligt of Android.
Heel erg naar dit. En dat terwijl ik 75% van de tijd op de mobiel naar Tweakers blader.
Even het verschil met onze buren van Fok.
Wat enorm opvalt is het verschil in informatie dichtheid en overzicht. Bij Fok is dat echt vele malen beter en groter, bij GoT zitten er zo onnoemlijk veel witregels, te grote knoppen en andere ellende tussen waardoor het mobiele forum gewoon niet meer prettig leest en werkbaar is.
Je doet het overkomen alsof de hele layout nieuw is, maar die 99% die geen opties heeft veranderd gebruikt deze mobiele layout dus al jaren he.CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:37:
Ik weet niet wie deze wijzigingen bedenkt (Facebook en andere grote jongens?), en waarom het hele web meedoet. Het is gewoon geen "one size fits all", en de acceptatietest voor mobiele browsers lijkt overal te blijven steken op "er staat tekst in beeld, zet maar live".
Of is er wel aan ervarener (power)users/moderators gevraagd om met de layout-in-ontwikkeling eens een week intensief van het forum gebruik te maken en te kijken naar de gevolgen ervan op de snelheid en aantal acties voor normale navigatie over het forum, reageren op berichten, bewerken, enzovoorts? Want ik zie dat niet terug.
Ik wilde alleen even laten weten dat ik dit voor mijn situatie geen verbetering is.
Lijkt me dat die ondertussen wel genoeg getest is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik zette de optie altijd op "Desktops" ofzo, en de dichtheid zo hoog mogelijk. Liever af en toe een beetje zoomen dan kilometers per dag scrollen.Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:15:
[...]
Je doet het overkomen alsof de hele layout nieuw is, maar die 99% die geen opties heeft veranderd gebruikt deze mobiele layout dus al jaren he.
Wil niet zeggen dat die 99% het fijn vind he, misschien zit daar wel een groot percentage tussen die het veel fijner zou vinden op de andere manier maar nu gewoon de mobiele website gebruikt omdat het nou eenmaal standaard zo staat als je er voor de eerste keer heen gaat.Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:15:
[...]
Je doet het overkomen alsof de hele layout nieuw is, maar die 99% die geen opties heeft veranderd gebruikt deze mobiele layout dus al jaren he.
Ik vind in ieder geval dat de mobiele site echt veel beter kan, en ach, misschien ook wel moet voor een " techsite/community site ".
Ah. Kan die dan dusdanig worden ingesteld dat die nooit de huidige mobiele versie toont?crisp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:39:
Er is geen expliciete check op mobiele browsers; we gebruiken mediaqueries die checken op resolutie (met inachtneming van device-pixel-ratio - dat is hoe mediaqueries werken).

Want daar gaat het uiteindelijk om: een compleet onbruikbare interface. Zelfs Twitter (die toch flink gebokt heeft met haar fleets en zo) heeft de interface nog niet zo onbruikbaar gemaakt.
Ik geloof ook niet dat die 99% zo blij zal zijn, alleen is het voor hen misschien net wat minder erg.
Het hele doel van een mobile-first benadering is juist omdat het een betere mobiele ervaring oplevert. Dat is waar we naar toe willen werken, maar technsich zat de weergave-keuze ons hier in de weg. Op het moment dat we een volledig nieuwe setup hebben moet het inderdaad niet zo lastig zijn om eventueel weer een dergelijke instelling te introduceren, maar het is lastig om die feature te blijven ondersteunen zolang we nog in de overgangsfase zitten.gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:33:
[...]
Ah. Kan die dan dusdanig worden ingesteld dat die nooit de huidige mobiele versie toont?![]()
Want daar gaat het uiteindelijk om: een compleet onbruikbare interface. Zelfs Twitter (die toch flink gebokt heeft met haar fleets en zo) heeft de interface nog niet zo onbruikbaar gemaakt.
Ik geloof ook niet dat die 99% zo blij zal zijn, alleen is het voor hen misschien net wat minder erg.
Intentionally left blank
Ik zie op mobiele versie hoop reclame die ik niet meer kan weg scrollen omdat ze hele beeld bedekken.eLScha schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:53:
Perfect, die mobiele weergave. Nooit wat anders gebruikt. Al die overbodige informatie op een desktop waar je niks aan hebt... kon ik ook op een desktop maar die mobiele weergave krijgen.
Weg
@Only @Chris.nl @Atlas @gambieter
Ooh, ik ben benieuwd! Alleen krijg ik een foutmelding, niet gevonden?Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:17:
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/1410/
Mijn fout... Stond op privégambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:23:
[...]
Ooh, ik ben benieuwd! Alleen krijg ik een foutmelding, niet gevonden?

Nu druk, ik probeer en reageer later.Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:17:
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave
Iig thnx voor je moeite!! 👊
Bedankt voor de moeite tot dusver - ga zo door.Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:17:
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave
Helaas zie ik geen verschil

Wellicht dat anderen wel wat zien?
Kijk eens op Hardwareparadijs.nl | Algemene voorwaarden | Beste prijsgarantie
Ik zie ook geen verschil. Heb alle andere CSS even weggehaald, helaas geen verschil op mobiele of desktop setting op mobieltjes.Omni schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:52:
Helaas zie ik geen verschil![]()
Niet getreurd, dank @Toxic_Dreams voor de inzet. Probeer graag verdere versies uit als dat lukt!
Omni schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:52:
[...]
Bedankt voor de moeite tot dusver - ga zo door.
Helaas zie ik geen verschil![]()
Hmm, dat is vreemd, hebben jullie wel uitgezoomd? Als het goed is ziet de menubalk er heel anders uit, zonder hamburger en mét alle menu items.gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:08:
[...]
Ik zie ook geen verschil. Heb alle andere CSS even weggehaald, helaas geen verschil op mobiele of desktop setting op mobieltjes.
Niet getreurd, dank @Toxic_Dreams voor de inzet. Probeer graag verdere versies uit als dat lukt!
Hier: plan: Uitbreiding prijsalert met levertijd - Development-iteratie #223/224Garrett schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:35:
waar vind ik die .plan?
Ik zal wel blind zijn oid...
Je hebt gelijk, sorry! De menubalk boven is nu weer veel meer als vroeger, da's al een vooruitgang. Ik keek naar het hele beeld en zag nog zoveel witruimte dat het me niet opviel. Typische user, die wil alle problemen in 1x opgelost zienToxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:27:
Hmm, dat is vreemd, hebben jullie wel uitgezoomd? Als het goed is ziet de menubalk er heel anders uit, zonder hamburger en mét alle menu items.

Klopt, heb enkel de menubalk aangepast, kleine stapjes zodat ik alle wensen zo goed als mogelijk mee kan nemengambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:45:
[...]
Je hebt gelijk, sorry! De memubalk boven is nu weer veel meer als vroeger, da's al een vooruitgang. Ik keek naar het hele beeld en zag nog zoveel witruimte dat het me niet opviel. Typische user, die wil alle problemen in 1x opgelost zien

Ik merk wel dat je elke keer opnieuw moet uitzoomen, is dat niet vervelend?
99% van de gebruikers leest zeker nauwelijks op mobiel

[Voor 10% gewijzigd door matthijst op 06-01-2022 22:24]
Dacht ik ook. Gisteren de zoektocht naar een oplossing maar opgegeven. Kon ook niet fatsoenlijk op het forum een antwoord vinden. Vandaag toch weer op tweakers om iets in de pricewatch te willen vergelijken, maar wat een puinhoop is het nu. Het overzicht is compleet weg op deze manier. Nu via de chromebook dit topic gevonden en tot de conclusie gekomen dat dit klaarblijkelijk niet wordt teruggedraaid, waardoor ik de website helaas een stuk minder ga bezoeken.DukeBox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:47:
Dacht al dat het aan mij lag, een of andere chrome update.. compleet ruk dit.
Dit is geen doen zo.
Nu moet ik iedere keer in Chrome als ik Tweakers bezoek eerst in Chrome desktop versie aanklikken.
Ik viel ook in de 1% zo te zien, maar als ik in dit topic kijk zal dit wel hoger liggen?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
De menubalk ziet er goed uit! Het uitzoomen is an sich een korte handeling maar in portrait mode wordt het er dan niet beter op. Je moeite wordt enorm gewaardeerd!Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:57:
[...]
Klopt, heb enkel de menubalk aangepast, kleine stapjes zodat ik alle wensen zo goed als mogelijk mee kan nemen![]()
Ik merk wel dat je elke keer opnieuw moet uitzoomen, is dat niet vervelend?
Thanks! Ik zal morgen de rest van de content eens wat compacter maken.Chris.nl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:07:
[...]
De menubalk ziet er goed uit! Het uitzoomen is an sich een korte handeling maar in portrait mode wordt het er dan niet beter op. Je moeite wordt enorm gewaardeerd!
Wat bedoel je precies met dat het er in portrait mode niet beter op wordt?
Ik open meestal de link naar "Mijn Topics" als bladwijzer om op het forum te komen.Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:11:
[...]
Thanks! Ik zal morgen de rest van de content eens wat compacter maken.
Wat bedoel je precies met dat het er in portrait mode niet beter op wordt?
Voor uitzoomen zie ik dit, na uitzoomen zie ik dit terwijl ik dus gewend was zo'n lijst te zien in portrait mode. Wat gambieter ook zegt, 't is zoveel witruimte.
Aah, zo. Ja daar heb ik inderdaad nog niks aan gewijzigd, zal dat morgen eens hetzelfde maken. Moet prima te doen zijn namelijkChris.nl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:28:
[...]
Ik open meestal de link naar "Mijn Topics" als bladwijzer om op het forum te komen.
Voor uitzoomen zie ik dit, na uitzoomen zie ik dit terwijl ik dus gewend was zo'n lijst te zien in portrait mode. Wat gambieter ook zegt, 't is zoveel witruimte.

Edit: zelf maar even getest, maar in de standaard firefox voor android kun je about:config niet benaderen... In firefox beta kan dat wel, en daar werkt bovenstaande optie.
[Voor 25% gewijzigd door Dirk op 07-01-2022 00:05]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Menu balk ziet er alweer stuk beter uit, je bent zeker op de goeie weg bezig!Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:27:
[...]
[...]
Hmm, dat is vreemd, hebben jullie wel uitgezoomd? Als het goed is ziet de menubalk er heel anders uit, zonder hamburger en mét alle menu items.
Kun je daarbij wat screenshots posten misschien, van voor en na? Voor mij is dit enigszins abacadabra...Dirk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:51:
Voor de firefox-gebruikers, wat gebeurd er als je layout.css.devPixelsPerPx in about:config op 1 zet?
Dat zou de schaling moeten uitschakelen waardoor de media queries de daadwerkelijke resolutie van je telefoon doorgeven, in plaats van een geschaalde versie.
Edit: zelf maar even getest, maar in de standaard firefox voor android kun je about:config niet benaderen... In firefox beta kan dat wel, en daar werkt bovenstaande optie.
Dat terzijde is het wel wat gek om Firefox te moeten downloaden om 'normaal te kunnen GoT'ten', maar okee.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je firefox beta pakt werkt dit inderdaad helemaal prima, dan moet je alleen je gemaakte CSS wel uitzetten, anders krijg je weer wat wazige elementen in beeld. Daarna werkt het prima.Dirk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:51:
Voor de firefox-gebruikers, wat gebeurd er als je layout.css.devPixelsPerPx in about:config op 1 zet? Dat zou de schaling moeten uitschakelen waardoor de media queries de daadwerkelijke resolutie van je telefoon doorgeven, in plaats van een geschaalde versie.
Nadeel is dat het meteen voor alles zo werkt, dus ook voor websites die wel moeite hebben gedaan om netjes te schalen met hoge informatiedichtheid in tegenstelling tot tweakers.
Ben benieuwd of er ook een soortegelijke chromeflag bestaat, gezien ik vrijwel alleen in chrome zit

Ik heb me gisteren suf gezocht maar tussen chrome://flags lijkt niets te zitten waarmee resolutie of window size oid te spoofen valt.Only schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
Ben benieuwd of er ook een soortegelijke chromeflag bestaat, gezien ik vrijwel alleen in chrome zit
@crisp Als overgangsfase voltooid, dan eventueel zonder grote last iets kunnen (her)introduceren, is een vrij abstracte tijdspanne. Welke maand/jaar denk je aan?
[Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 07-01-2022 11:40]
Opmerkingen o.i.d. zijn welkom!
Hele goede stap! Topics zijn weer een stuk beter van dit naar dit. Heel fijn!Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:35:
Wat toegevoegd, het forum topic overzicht is nu ook aangepast, zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave
Ik heb het overzicht aangepast hè 😜 Met alle topics, zie https://gathering.tweakers.net/Chris.nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:57:
[...]
Hele goede stap! Topics zijn weer een stuk beter van dit naar dit. Heel fijn!
Ah strak, op dit overzicht zie k ut niet in portrait stand 😅 en da's de persoonlijke bookmark. Overzicht lijkt perfect! Volgens mij hoef je niets te finetunen aan wat je hebt.Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:00:
[...]
Ik heb het overzicht aangepast hè 😜 Met alle topics, zie https://gathering.tweakers.net/
[Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 07-01-2022 17:04]
Jep, die zal ik vanavond / morgen even doen, samen met de berichten (waar we nu zitten)Chris.nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Ah strak, op dit overzicht zie k ut niet in portrait stand 😅 en da's de persoonlijke bookmark.
Beter dan voorheen zelfs 👍
[Voor 26% gewijzigd door matthijst op 07-01-2022 17:10]
Dank voor je werk, appreciated! Is het ook mogelijk dat de tekst meeschaalt hoe ver je in- of uitzoomt?Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:35:
Wat toegevoegd, het forum topic overzicht is nu ook aangepast,
zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave
Om nu hele horizontale regels te lezen moet ik volledig uitzoeken en wordt het wel heel klein allemaal.
Of is dat misschien een Chrome-dingetje / -instelling? Soort 'automatische terugloop' á la kladblok...
Tevens de vraag hoe het op Tweakers precies werkt met Custom CSS en 'snippets' en dergelijke? Wat is dat?
Ik had al een stukje custom CSS aanstaan namelijk, maar heb voor nu maar even deze 'hele code' gepasted.
Keep up the good work!
Op de iPhone heb ik de mobiele weergave altijd als prettig ervaren. Echter op een iPad wordt deze ook geforceerd, en daar is het waardeloos.
Wellicht een idee om de designer eens de frontpage te bekijken op een iPad? Ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld was. Het menu die door elkaar heen loopt, de helft van het scherm maar gebruiken.
Het is allemaal te groot op een iPad en het voelt of ik de slechtzienden instelling heb aangezet, de desktop weergave werkt veel beter op de iPad.
Het is jammer dat de brug gelijk opgehaald is en het een "take it or leave" dump is geworden.
[Voor 22% gewijzigd door gambieter op 10-01-2022 13:27]
Voor meer informatie over deze aanpassing verwijzen wij graag naar plan: Uitbreiding prijsalert met levertijd - Development-iteratie #223/224