Mobiele weergave forum instellingen weg

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Wat een vreselijke wijziging, ik dacht ook net zoals hierboven al meerdere keren naar boven is gekomen dat het om een foutje ging in een Chrome update.

Dit is juist de reden voor mij geweest om destijds die Tweakers App te vermijden vanwege de eindeloze witruimtes en gebrek aan overzicht. En nu gaan we dit design afdwingen voor iedereen op een mobiel…

Ik bezocht de desktop site erg vaak op mobile (iPhone XS) maar met dit design ga ik het niet lang uithouden.

Maargoed de views en clicks zullen dat wel uitwijzen van gebruikers, als het inderdaad maar 1% is, who cares right :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wellicht nog een tip voor de iOS mensen. Zet de lettertypes op 85%. Dit is voor het forum een stuk beter.
Artikelen op de frontpagina bevat nog wel een hoop witruimte.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Is het misschien een idee om het .plan in de topicstartte zettten? Of boven het Quickreply gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
-Bas schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:34:
Of boven het Quickreply gedeelte?
Goed idee, bij deze :)

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is en blijft echt verschrikkelijk dit...
Afgelopen dagen fijn naar Tweakers gesurfd... "Oja, blegh" en weer weggeklikt.
Ik hing dagelijks uren op GoT rond, maar dit is toch echt geen doen zeg.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 15:33
Graag normaal taalgebruik. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 15-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m.a.s.
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Hmm deze "mobiele" weergave is idd waardeloos.
😖

Edit:
Het <1% gedeelte is niet echt objectief.
Het betekend volgens mij eerder dat 1% slim genoeg was om er naar te zoeken, het te vinden en het te veranderen naar desktop weergave 😏

[ Voor 64% gewijzigd door m.a.s. op 17-01-2022 19:56 ]

niet meer , niet minder ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stephansr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 21:54
Ik vind de website ook een stuk minder bruikbaar. Hopelijk komt de functie weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik merk net dat als ik naar fotoalbum ga ( https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ ) dan krijg ik wel gewoon de desktop CSS. Hoezo kan het daar wel maar op andere plaatsen van de website niet? _o-

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hier weer een issue-tje

URL: reviews: Hoelang gaan deze telefoons nog mee? - Update- en reparatiemogelijkh...
Foutcode: 0 [TypeError]
Tijdstip: 24-01-2022 08:56:09
Request ID: Twk-eun-web3_226.5.2_2143323_61ee5b998cc852.75293178

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Kunnen we hier niet een wat uitbegreidere reactie krijgen van de devvers?
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is. Het is echt een verschrikking....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Atlas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:14:
Kunnen we hier niet een wat uitbegreidere reactie krijgen van de devvers?
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is. Het is echt een verschrikking....
Ik heb het geprobeerd via DB berichten, komt er op neer dat dit soort beslissingen door de product-afdeling gemaakt worden, helaas hebben developers daar niet zoveel op in te brengen. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MK_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:02:
Ik merk net dat als ik naar fotoalbum ga ( https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ ) dan krijg ik wel gewoon de desktop CSS. Hoezo kan het daar wel maar op andere plaatsen van de website niet? _o-
Omdat die pagina verouderd is, en nog niet responsive is voor mobiel gebruik. Dan schakelt die terug.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je snapt toch ook niet dat tweakers je forceert vanaf dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF0dor85rFQf1RDou3ZKKqHmaak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMSr4k4TXwtAJBWOqm9HiKwY.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xebR5UtziR3d8kTvPGLAJZCk0bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0c1jQtaem3UST760Vb3DATD.jpg?f=fotoalbum_large

Op een tablet, ik snap gewoon niet dat tweakers niet inziet hoe waardeloos het zo is.
Heb je dan een 10.8" tablet voor.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Atlas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:14:
Kunnen we hier niet een wat uitgebreidere reactie krijgen van de devvers...
Ben ik het volledig mee eens, alhoewel het niks zal afdoen van dat ze het dan terugzetten.
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is.
Het is heel sad inderdaad, maar dat maakt niet uit. Het was toch maar 1% die het gebruikte :w

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Oh, de vergelijkingstool in de Pricewatch ontbreekt gewoon in de mobiele weergave _o-

Minder features is beter zeker? :7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
Oh, de vergelijkingstool in de Pricewatch ontbreekt gewoon in de mobiele weergave _o-
?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nvzqNHgU_mXzDIIWsdmLsgMy-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqAcYINrUfd9WmcPr2GIjIBw.jpg?f=fotoalbum_large

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Oh, ik had directe links naar de artikelen (doorgestuurd gekregen van iemand anders). Van die pagina kan je ze niet toevoegen.

Dus de feature is er... half :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Chris.nl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Ik heb het geprobeerd via DB berichten, komt er op neer dat dit soort beslissingen door de product-afdeling gemaakt worden, helaas hebben developers daar niet zoveel op in te brengen. Het is wat het is.
Deze beslissingen nemen we zelfs samen met o.a. de developers. Sterker nog: deze verouderde feature zit het doorontwikkelen van de vernieuwde front-end setup in de weg en maakt het complex om beide situaties in leven te houden, zo ook te lezen in deze reactie van een devver ;).
crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:32:
Onze responsive setup is verouderd en werkt nog desktop-first met aparte stylesheets voor de mobiele versies. Om naar een setup over te stappen die mobile-first is en waarbij technisch de styling voor diverse breakpoints geïntegreerd zijn in hetzelfde stylingsbestand voor een component of pagina stond de manier van het 'fixeren' van een breakpoint/grade in de weg; het maakt het (tijdelijk) gelijkijdig gebruiken van oude setup en nieuwe setup technisch heel erg lastig.
Ik denk wel dat het mogelijk zou moeten zijn om een dergelijke feature weer te realiseren wanneer de gehele frontend styling vernieuwd is.
Deze feature hebben we om deze reden ook verwijderd, daarbij kwam dat minder dan 1% deze feature gebruikte dat exacte percentage ligt zelfs nog lager: 0.45%. Zoals @crisp al aangeeft hebben we deze feature nu verwijderd maar dit betekent niet dat het nooit terugkomt, als de front-end setup vernieuwd is en er nog veel vraag naar deze feature: dan kunnen we gaan kijken of we deze opnieuw toevoegen of dat we wellicht het gewenste resultaat bereiken met andere weergaveinstellingen. Zo'n nieuwe setup maakt de onderhoud van dit soort weergavevoorkeuren een stuk makkelijker.

Daarnaast zijn we ons er van bewust dat de mobiele ervaring op Tweakers niet optimaal is, we hebben de ambitie om die dit jaar op veel plekken op het platform te gaan verbeteren.
MK_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:02:
Dat komt omdat het een van de weinige niet-responsive pagina's is; deze CSS is dus nog niet omgezet naar mobile. Dit geeft ook nog maar eens aan dat de front-end setup flink verouderd is en aangepakt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:33

MsD

boenkeijer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:59:

Daarnaast zijn we ons er van bewust dat de mobiele ervaring op Tweakers niet optimaal is, we hebben de ambitie om die dit jaar op veel plekken op het platform te gaan verbeteren.
Dit is een behoorlijk understatement :)

Vind het persoonlijk erg jammer dat het op deze manier moest gebeuren. Ik vind meestal de veranderingen wennen, maar uiteindelijk prima. Ik merk dat door de jaren heen veel aandacht aan een goede website is gegaan. Daarom stoort het me zo dat het nu zo is. Ik hoop dat er iets van een werkbare site op de mobiel voor terugkomt. Heb er ook wel vertrouwen in.

Maar voor nu sluit ik 'm op de mobiel af. Erger me alleen maar, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Only schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:48:
Je snapt toch ook niet dat tweakers je forceert vanaf dit:

[Afbeelding]

Naar dit:

[Afbeelding]

Op een tablet, ik snap gewoon niet dat tweakers niet inziet hoe waardeloos het zo is.
Heb je dan een 10.8" tablet voor.
Dat lijkt me dan wel een bug of een foute instelling van je tablet. Op mijn ipad ziet het er zo uit; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRO7LJWewr-Gw2J4OVu6CdaU5Jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEQtCjyQktKDaWADkLNolCVF.jpg?f=fotoalbum_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Topics verbergen is in mobiele weergave ook niet mogelijk, al zet ik um op desktop weergave.

*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 31-01-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chris.nl schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:30:
Hopelijk wordt er nog een nieuwe categorie aan de website van het jaar verkiezingen geknoopt....
*knip*

Ik heb het nu een tijdje gebruikt en het is nog steeds absolute bagger. De mobiele weergave lijkt meer ontworpen om users niet te laten lezen en posten op het forum. Alsof je vastgeboeid wordt aan de muur en de website met je neus moet gaan bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 31-01-2022 08:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad. Jouw post neem een derde van m'n schermruimte in, als je iemand wil quoten en je op 'acties' tikt is je halve scherm grijs voor slechts vier mogelijkheden, lay-out is om te huilen zo grof zijn de elementen. Het zou gewoonweg tof zijn om de oude lay-out weer te kunnen forceren, dan zou ik veel, maar dan ook veel meer op GoT aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties opgeruimd / aangepast. Het niet eens zijn of blij zijn met het weghalen van features is prima. Maar hou het wel constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing. We werken toe naar een mobile-first approach juist om die mobiele ervaring te kunnen verbeteren, en daarvoor zat de mogelijkheid om een bepaalde responsive grade te kunnen forceren in de weg.

We kunnen dat op dit moment dus ook niet weer 'terugzetten'. Als onze CSS-setup vernieuwd is kunnen we daar echter wel weer naar kijken, maar hopelijk is dat dan niet meer nodig ;) En nee, helaas kan ik op dit moment geen precies tijdpad geven voor deze vernieuwing...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sorry, helaas moet ik het met de luide sectie hier eens zijn, de nieuwe look is geen verbetering.

Nog steeds onleesbaar kleine letters zonder bril, terwijl de ruimte die ingenomen wordt door ieder item ruim groot genoeg is om een lettertype en grootte te herbergen die makkelijk zonder bril te lezen zou moeten zijn.

Met bril..... de enigste reactie.... worden jullie nu per km scrollen betaald?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

Minkie

Groazers Unite.

Ah, dit topic zocht ik. Ik kan echt niet wennen aan de nieuwe lay-out op mobiel. De FP gaat goed maar het forum vind ik echt 10x niks. Eerder in de pauze op werk dagelijks door de active topics heen om te zien of er nog leuke topics open staan. Maar nu is dat echt niet meer te doen. Totale overzicht kwijt. Ik ben al lid sinds begin 2000 en heel wat veranderingen meegemaakt, maar dit is toch de overtreffende trap.
Wie heeft er verzonnen dat dit overzichtelijk is...
Overdag geen forum meer voor mij helaas, en 's avonds kom ik er niet altijd aan toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iQiH4sv70GVvsyO0V2AwZBtw4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNsaU4qn5yoQQxmKxmQw74N8.jpg?f=fotoalbum_large

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:44:
Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing.
Nee? Dat is toch precies wat we deden? Het is juist de ideale oplossing voor dezelfde optie die nu weg is.

Blijft achterlijk dat je op een desktop normaal kan renderen maar niet meer kan instellen dat mobiel normaal als desktop moet renderen.

Als je het probleem niet ziet ga je het ook niet oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Minkie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:41:
Wie heeft er verzonnen dat dit overzichtelijk is...
Men heeft verzonnen dat dit overzichtelijk is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn3rkGfFcc3YAz5Z0nD39gM6oPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLz40ZZOZCFgLZKnKDqPsc6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Wat jij ziet krijg je pas als je desktopweergave gaat forceren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen weer een probleem gevonden: door de afgedwongen castratie van de userinterface, kan ik geen topics verbergen of terugzetten. Dat kan alleen op een volledige desktopbrowser,niet op de mobiele weergave. Waarom toch zulke slechte, ondoordachte keuzes?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:44:
Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing. We werken toe naar een mobile-first approach juist om die mobiele ervaring te kunnen verbeteren, en daarvoor zat de mogelijkheid om een bepaalde responsive grade te kunnen forceren in de weg.

We kunnen dat op dit moment dus ook niet weer 'terugzetten'. Als onze CSS-setup vernieuwd is kunnen we daar echter wel weer naar kijken, maar hopelijk is dat dan niet meer nodig ;) En nee, helaas kan ik op dit moment geen precies tijdpad geven voor deze vernieuwing...
We zijn inmiddels een jaartje verder... Hoe staat het ervoor met de vernieuwing? Nog altijd zaken (als voorgaande post) die niet lekker lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

crisp

Devver

Pixelated

Chris.nl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:09:
[...]

We zijn inmiddels een jaartje verder... Hoe staat het ervoor met de vernieuwing? Nog altijd zaken (als voorgaande post) die niet lekker lopen...
Daar wordt op dit moment weer wat harder aan gewerkt: jelle. in "[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest" :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Daar wordt op dit moment weer wat harder aan gewerkt: jelle. in "[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest" :)
Klinkt goed, hopelijk sijpelen frontpage aanpassingen ook door naar de GoT pagina's. Topics verbergen of terugzetten is bijvoorbeeld nog steeds kreupel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Would be awesome, dit is en blijft behelpen ja...

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voor meer informatie over deze aanpassing verwijzen wij graag naar plan: Uitbreiding prijsalert met levertijd - Development-iteratie #223/224