Mobiele weergave forum instellingen weg

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:44:
Het moet wel op te lossen zijn met custom CSS, maar tenzij iemand een voorbeeld heeft van de verschillen is het lastig dit te maken.
Only schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Ik kan het niet, maar verschillen is toch makkelijk? Ik had hem gewoon precies hetzelfde als normale desktop weergave staan.
Ergste is als ik mijn tablet draai dan heb ik volgens tweakers wel genoeg breedte om de site helemaal te tonen..maar internetten doe je in de lengte :X
Ter illustratie wat plaatjes:

Dit wil ik niet zien in portrait mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY-WKcTVpKIhySJNTdf5X5-ZQ-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mVvVtirFeBErar4MMdvjhf0.jpg?f=fotoalbum_large
Dit wil ik wél zien in portrait mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFV2ywUu4Rare6wPTbtpyvaVSz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOuK7IRqGi2uT1GHHcmmgfXz.jpg?f=fotoalbum_large

Niet deze frontpage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt4FBIGCNEHKUorsSb5wVLrqPp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmXQFjkQSstKDaLJBIRdUF7F.jpg?f=fotoalbum_large
Maar deze frontpage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIb9t2X5fCMt6UpfhTkwSD7nypE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOhz5OdpVu2C4qxDvVmylZyH.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst was dit te fixen door gewoon in te stellen dat site altijd als +16inch monitor moet renderen (dus ook op mobiel), maar die optie is nu dus foetsie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:24:
Hoe kan je in hemelsnaam de website in desktopvorm fatsoenlijk gebruiken op een mobieltje? Ik ben vanaf dag 1 al over op de mobiele weergave.

Ik zit me bij security.nl altijd dood te ergeren aan de desktop-weergave die ze daar alleen hebben, maar blijkbaar heb ik de doelgroep gevonden.
Mijn zienswijze: Waarom zou je in hemelsnaam een mobiele versie van een pagina op je telefoon willen zien? Dit is voor mij een stap terug naar WAP-pen op mijn Siemens C35i in het jaar 2000, wie wil er nou door eindeloze lijsten heen scrollen? En dat dan aangevuld met moderne reclamebanners?

Ik wil gewoon een overzichtelijke pagina hebben zoals nu in desktopmode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx3zI1IO_BBiIu9j3sy6wriWOno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEyLdO0hxSXAE0Rutfy1uXGh.jpg?f=fotoalbum_large

(maar dan goed gescaled, waar die instelling dus bij hielp)

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 05-01-2022 22:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Holy smoke... dit kan toch niet, heel GoT is zo echt onbruikbaar. Ik gebruikte "desktop op 16" schermen"-instelling ofzo, nu blijf ik maar scrollen, de dichtheid van de reacties en posts is stukken minder, avatars nemen 1/20ste in van m'n scherm, ik zie overal witregels, je reactie wijzigen kost een extra klik. En ja ook met 'desktopweergave' in Chrome is het wel echt insane.

Dit is echt niet te doen met de huidige lay-out. Ook een upvote dus om dat asap terug te brengen!

EDIT: Ik ben +/- 20 jaar Tweaker, gebruik deze weergave echt al tig jaar en dan gewoon rustig durven zeggen: schrap want dat is handig (y)

Poll: Geen mobiele weergave, wij willen de desktopmodus terug
Ja, dit is niks
Nee, ik wil alleen mobiele weergave
Huh, waar heb je het over
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404148&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 05-01-2022 23:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

Onze responsive setup is verouderd en werkt nog desktop-first met aparte stylesheets voor de mobiele versies. Om naar een setup over te stappen die mobile-first is en waarbij technisch de styling voor diverse breakpoints geïntegreerd zijn in hetzelfde stylingsbestand voor een component of pagina stond de manier van het 'fixeren' van een breakpoint/grade in de weg; het maakt het (tijdelijk) gelijkijdig gebruiken van oude setup en nieuwe setup technisch heel erg lastig.

Ik denk wel dat het mogelijk zou moeten zijn om een dergelijke feature weer te realiseren wanneer de gehele frontend styling vernieuwd is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@crisp kan de check op mobile browsers worden uitgeschakeld, dwz dat de browser gewoon wordt gezien als een standaard browser?

Ik wil juist niets van de mobiele versie meekrijgen, gewoon de volledige website zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:32:
Ik denk wel dat het mogelijk zou moeten zijn om een dergelijke feature weer te realiseren wanneer de gehele frontend styling vernieuwd is.
Ik denk dat het nu al kan, met een bepaalde urgentie en passie. Als devver ben je toch ook trots om pienter aan tweakers.net te werken?

Functies killen zodat deze site zo makkelijk te onderhouden is als elke andere libelle.nl? Dat hoeft toch niet de benchmark / ultime lat voor DPG Media devvers te zijn?

De oude functie hoeft niet 100% terug te komen wat mij betreft, je kon kiezen uit tig resoluties. Ik wil gewoon dat mijn Tweakers.net altijd als (bv 16inch) desktop gerenderd wordt, ook op een mobiel scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
gambieter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:36:
@crisp kan de check op mobile browsers worden uitgeschakeld, dwz dat de browser gewoon wordt gezien als een standaard browser?

Ik wil juist niets van de mobiele versie meekrijgen, gewoon de volledige website zien.
Maar daarmee ben je blijkbaar wel in de minderheid (1%). Het spul nu gaan aanpassen voor de andere 99% lijkt me ook niet echt de manier.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Only schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:35:
Ik kan het niet, maar verschillen is toch makkelijk? Ik had hem gewoon precies hetzelfde als normale desktop weergave staan.
Ergste is als ik mijn tablet draai dan heb ik volgens tweakers wel genoeg breedte om de site helemaal te tonen..maar internetten doe je in de lengte :X
Chris.nl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:46:
Ter illustratie wat plaatjes:

Dit wil ik niet zien in portrait mode
[plaatje]
Dit wil ik wél zien in portrait mode
[plaatje]

Niet deze frontpage
[plaatje]
Maar deze frontpage
[plaatje]

Eerst was dit te fixen door gewoon in te stellen dat site altijd als +16inch monitor moet renderen (dus ook op mobiel), maar die optie is nu dus foetsie.
Daar kan ik wel wat mee, thanks :) Ik zal morgen even kijken of ik wat kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:13:
Maar daarmee ben je blijkbaar wel in de minderheid (1%). Het spul nu gaan aanpassen voor de andere 99% lijkt me ook niet echt de manier.
Het zou een optie kunnen zijn. Dwz mensen die er geen last van hebben, die selecteren dat dan niet.

Juist de "same size fits nobody" aanpak is het probleem. Zoals mijn plaatjes laten zien is het echt bagger geworden, onbruikbaar op een mobiel platform.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

gambieter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:36:

Er is geen expliciete check op mobiele browsers; we gebruiken mediaqueries die checken op resolutie (met inachtneming van device-pixel-ratio - dat is hoe mediaqueries werken).

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 06-01-2022 07:41 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

CLB schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:25:

Poll: Geen mobiele weergave, wij willen de desktopmodus terug
Ja, dit is niks
Nee, ik wil alleen mobiele weergave
Huh, waar heb je het over
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Lekkere poll, zal echt geen bias zijn zo. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Onze responsive setup is verouderd en werkt nog desktop-first met aparte stylesheets voor de mobiele versies. Om naar een setup over te stappen die mobile-first is en waarbij technisch de styling voor diverse breakpoints geïntegreerd zijn in hetzelfde stylingsbestand voor een component of pagina stond de manier van het 'fixeren' van een breakpoint/grade in de weg; het maakt het (tijdelijk) gelijkijdig gebruiken van oude setup en nieuwe setup technisch heel erg lastig.

Maar wie heeft er om een responsive design gevraagd?

Ik heb een apparaat dat 2400 pixels hoog is en zes inch diagonaal, op een halve meter van m'n gezicht. Ik kan daarmee, zoals in deze post die ik tik, makkelijk 30 regels tekst lezen.

Waarom moet dat worden gedegradeerd tot drie nieuws- of vijf topictitels?

Wie heeft gezegd dat dit een verbetering is, en voor wie is die dat dan? Stack Overflow heeft dit geintje onlangs ook geflikt en is mij als trouwe mobiele bezoeker kwijt.

Ik wil tekst op m'n scherm, niet me een ongeluk hoeven scrollen tussen alle witruimte door.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:40:

Ik heb een apparaat dat 2400 pixels hoog is en zes inch diagonaal, op een halve meter van m'n gezicht. Ik kan daarmee, zoals in deze post die ik tik, makkelijk 30 regels tekst lezen.
Ik heb een 4.7" foon scherm met 1334x750 pixels hoog/breed en een 24" scherm met ongeveer evenveel verticale pixels, 1440/2560 pixels hoog/breed op een halve meter van mijn gezicht. Die identieke layouts geven lijkt mij persoonlijk erg niet prettig. :X Bij mijn PC-scherm is een boel in de breedte te zetten.
Ik wil tekst op m'n scherm, niet me een ongeluk hoeven scrollen tussen alle witruimte door.
Daar helemaal eens trouwens. Ankeilers en overbodige witruimte moeten deaud.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik begin het echt steeds kutter te vinden, ik kan het ook nog steeds niet begrijpen.
Die mobiele site is ook echt vreselijk onlogisch tegenover de normale site terwijl als ik de .plan moet geloven zou het juist meer fixed moeten zijn>?
Waarom zit op de mobiele site die hamburger links? En als je erop klikt zit er ook een tracker naast, de menu knop schuift dan weer op (wat juist irritant is, want fixed places!).
Zelfde als de hele menu balk die op mobiel/tablet verdwijnt als je scrolt en je weer tikje terug moet scrollen, laat die balk gewoon vast staan op een vaste plek (net als de echte site), dat werkt zoveel fijner.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Oei, dit is wel balen, ik was al aan het klagen dat ik het vinkje niet meer kon vinden. Nu kom ik er achter dat het er niet meer is.

Ook ik hoor bij die 1%.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:36

MsG

Forumzwerver

CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:40:
[...]

Waarom moet dat worden gedegradeerd tot drie nieuws- of vijf topictitels?

Wie heeft gezegd dat dit een verbetering is, en voor wie is die dat dan? Stack Overflow heeft dit geintje onlangs ook geflikt en is mij als trouwe mobiele bezoeker kwijt.

Omdat je anders onleesbaar kleine teksten in beeld krijgt, die danwel te breed zijn voor het scherm dat je je een ongans loopt te scrollen in de breedte, danwel uberhaupt te klein, en dat je de hele dag loopt te pinch-zoomen, en je met 1 hand dus niet eens meer kan browsen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:55

Pelle

🚴‍♂️

Ik snap dat het vervelend kan zijn als het gedrag van iets opeens verandert, maar ik vermoed dat het overgrote deel van de mensen hier niet door heeft hoe complex een responsive front end is. En zeker bij een platform als t.net dat uit meerdere deelsystemen bestaat met elk hun eigen implementatie en presentatielaag.

Tel daar bij op de bijna onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden van schermgrootte, device type, zoomlevels, en browsers, en dan ook nog aan toegankelijkheidseisen en zelfs de (door zeer weinigen gebruikte) mogelijkheid om custom CSS te definieren.

Het bouwen van een toekomstbestendig en onderhoudbare front end voor een site als t.net is een ontzettend grote en ingewikkelde klus, waarmee je onherroepelijk op een punt komt waarop je ondersteuning van bepaalde oude functionaliteiten los moet gaan laten ten faveure van een consistenter geheel en betere onderhoudbaarheid.

Dit soort beslissingen komen echt niet voort uit ondoordachte designoverwegingen of 'schijt aan de users'-mentaliteit, maar zijn normaal gesproken het gevolg van een weloverwogen roadmap voor de lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dacht al dat het aan mij lag, een of andere chrome update.. compleet ruk dit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pelle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:37:
Ik snap dat het vervelend kan zijn als het gedrag van iets opeens verandert
Een site als Tweakers trekt nou eenmaal een bepaald soort publiek aan. ;)
maar ik vermoed dat het overgrote deel van de mensen hier niet door heeft hoe complex een responsive front end is.
Dat is misschien waar, maar niet in mijn geval. Again, er zitten ook genoeg developers op Tweakers.
En zeker bij een platform als t.net dat uit meerdere deelsystemen bestaat met elk hun eigen implementatie en presentatielaag.
Dat lijkt me niet relevant voor het gebruikte design/layoutframework.
Tel daar bij op de bijna onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden van schermgrootte, device type, zoomlevels, en browsers, en dan ook nog aan toegankelijkheidseisen en zelfs de (door zeer weinigen gebruikte) mogelijkheid om custom CSS te definieren.

Het bouwen van een toekomstbestendig en onderhoudbare front end voor een site als t.net is een ontzettend grote en ingewikkelde klus, waarmee je onherroepelijk op een punt komt waarop je ondersteuning van bepaalde oude functionaliteiten los moet gaan laten ten faveure van een consistenter geheel en betere onderhoudbaarheid.

Dit soort beslissingen komen echt niet voort uit ondoordachte designoverwegingen of 'schijt aan de users'-mentaliteit, maar zijn normaal gesproken het gevolg van een weloverwogen roadmap voor de lange termijn.
Daar heb je op zich een punt. Waar ik tegen ageer, is dat dit een trend is die al jarenlang gaande is. Het gevolg is dat "responsive" staat voor de "lowest common denominator".

Ik wil géén menubalk en knoppen die 15-25% van mijn telefoonscherm beslaan. Ik wil géén nutteloze witruimte om elk element.

Dat bestaat enkel omdat er mensen zijn met lagere resoluties, kleinere schermen en dus een lagere DPI, en/of slechtere ogen en dikkere vingers.

Ik vind pinch-to-zoom bruikbaarder dan knoppen die worden vervangen door een select-menu, bijvoorbeeld.

Ik weet niet wie deze wijzigingen bedenkt (Facebook en andere grote jongens?), en waarom het hele web meedoet. Het is gewoon geen "one size fits all", en de acceptatietest voor mobiele browsers lijkt overal te blijven steken op "er staat tekst in beeld, zet maar live".

Of is er wel aan ervarener (power)users/moderators gevraagd om met de layout-in-ontwikkeling eens een week intensief van het forum gebruik te maken en te kijken naar de gevolgen ervan op de snelheid en aantal acties voor normale navigatie over het forum, reageren op berichten, bewerken, enzovoorts? Want ik zie dat niet terug.

Ik wilde alleen even laten weten dat ik dit voor mijn situatie geen verbetering is.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:32

MsD

Ik ben de minst reagerende persoon op Got, zo'n beetje, lees eeuwen mee, maar dit is een ramp op de mobiel. Echt.
Totaal onleesbaar op desktopmode. Volkomen onwerkbaar in standaard.

Hier is duidelijk niet al te goed over nagedacht. Sorry.

Ergonomisch een ramp. En visueel niet beter.
Ik zit me nu twee dagen te irriteren en af te vragen of het aan mij ligt of Android.

Heel erg naar dit. En dat terwijl ik 75% van de tijd op de mobiel naar Tweakers blader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_tPdAdZPaYwSYVDlok0d9KXtjY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bVDdiDnSNB1yAH69xUoBYEVL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XId_u9uJQtMabc34i5puepV_oM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/meylA3d4nl5IT0pmM3nnhR6R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMJLmKB7RE9AzSANOPnAqNbfnUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EsfiXHyKCvtOlCYFZoOz0Sys.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXtz1svv-hWYChN_eJQTXgUuLDg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yhtYk74UKQSN8nDcZruJ9GjA.png?f=fotoalbum_large

Even het verschil met onze buren van Fok.
Wat enorm opvalt is het verschil in informatie dichtheid en overzicht. Bij Fok is dat echt vele malen beter en groter, bij GoT zitten er zo onnoemlijk veel witregels, te grote knoppen en andere ellende tussen waardoor het mobiele forum gewoon niet meer prettig leest en werkbaar is.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
CodeCaster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:37:
Ik weet niet wie deze wijzigingen bedenkt (Facebook en andere grote jongens?), en waarom het hele web meedoet. Het is gewoon geen "one size fits all", en de acceptatietest voor mobiele browsers lijkt overal te blijven steken op "er staat tekst in beeld, zet maar live".

Of is er wel aan ervarener (power)users/moderators gevraagd om met de layout-in-ontwikkeling eens een week intensief van het forum gebruik te maken en te kijken naar de gevolgen ervan op de snelheid en aantal acties voor normale navigatie over het forum, reageren op berichten, bewerken, enzovoorts? Want ik zie dat niet terug.

Ik wilde alleen even laten weten dat ik dit voor mijn situatie geen verbetering is.
Je doet het overkomen alsof de hele layout nieuw is, maar die 99% die geen opties heeft veranderd gebruikt deze mobiele layout dus al jaren he.

Lijkt me dat die ondertussen wel genoeg getest is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Je doet het overkomen alsof de hele layout nieuw is, maar die 99% die geen opties heeft veranderd gebruikt deze mobiele layout dus al jaren he.

Ik zette de optie altijd op "Desktops" ofzo, en de dichtheid zo hoog mogelijk. Liever af en toe een beetje zoomen dan kilometers per dag scrollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Wil niet zeggen dat die 99% het fijn vind he, misschien zit daar wel een groot percentage tussen die het veel fijner zou vinden op de andere manier maar nu gewoon de mobiele website gebruikt omdat het nou eenmaal standaard zo staat als je er voor de eerste keer heen gaat.
Ik vind in ieder geval dat de mobiele site echt veel beter kan, en ach, misschien ook wel moet voor een " techsite/community site ".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

crisp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:39:
Er is geen expliciete check op mobiele browsers; we gebruiken mediaqueries die checken op resolutie (met inachtneming van device-pixel-ratio - dat is hoe mediaqueries werken).
Ah. Kan die dan dusdanig worden ingesteld dat die nooit de huidige mobiele versie toont? :p

Want daar gaat het uiteindelijk om: een compleet onbruikbare interface. Zelfs Twitter (die toch flink gebokt heeft met haar fleets en zo) heeft de interface nog niet zo onbruikbaar gemaakt.

Ik geloof ook niet dat die 99% zo blij zal zijn, alleen is het voor hen misschien net wat minder erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ah. Kan die dan dusdanig worden ingesteld dat die nooit de huidige mobiele versie toont? :p

Want daar gaat het uiteindelijk om: een compleet onbruikbare interface. Zelfs Twitter (die toch flink gebokt heeft met haar fleets en zo) heeft de interface nog niet zo onbruikbaar gemaakt.

Ik geloof ook niet dat die 99% zo blij zal zijn, alleen is het voor hen misschien net wat minder erg.
Het hele doel van een mobile-first benadering is juist omdat het een betere mobiele ervaring oplevert. Dat is waar we naar toe willen werken, maar technsich zat de weergave-keuze ons hier in de weg. Op het moment dat we een volledig nieuwe setup hebben moet het inderdaad niet zo lastig zijn om eventueel weer een dergelijke instelling te introduceren, maar het is lastig om die feature te blijven ondersteunen zolang we nog in de overgangsfase zitten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Perfect, die mobiele weergave. Nooit wat anders gebruikt. Al die overbodige informatie op een desktop waar je niks aan hebt... kon ik ook op een desktop maar die mobiele weergave krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:53:
Perfect, die mobiele weergave. Nooit wat anders gebruikt. Al die overbodige informatie op een desktop waar je niks aan hebt... kon ik ook op een desktop maar die mobiele weergave krijgen.
Ik zie op mobiele versie hoop reclame die ik niet meer kan weg scrollen omdat ze hele beeld bedekken.

Weg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/1410/

@Only @Chris.nl @Atlas @gambieter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:17:
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/1410/

Ooh, ik ben benieuwd! Alleen krijg ik een foutmelding, niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Ooh, ik ben benieuwd! Alleen krijg ik een foutmelding, niet gevonden?
Mijn fout... Stond op privé :) Staat nu publiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave

Nu druk, ik probeer en reageer later.
Iig thnx voor je moeite!! 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Ik heb een eerste opzet gemaakt voor het menu, maar voor ik alles ga wijzigen graag even jullie mening; is dit waar jullie op doelen? Zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave

Bedankt voor de moeite tot dusver - ga zo door.

Helaas zie ik geen verschil :'(

Wellicht dat anderen wel wat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omni schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:52:

Ik zie ook geen verschil. Heb alle andere CSS even weggehaald, helaas geen verschil op mobiele of desktop setting op mobieltjes.

Niet getreurd, dank @Toxic_Dreams voor de inzet. Probeer graag verdere versies uit als dat lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Omni schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Bedankt voor de moeite tot dusver - ga zo door.

gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ik zie ook geen verschil. Heb alle andere CSS even weggehaald, helaas geen verschil op mobiele of desktop setting op mobieltjes.

Niet getreurd, dank @Toxic_Dreams voor de inzet. Probeer graag verdere versies uit als dat lukt!
Hmm, dat is vreemd, hebben jullie wel uitgezoomd? Als het goed is ziet de menubalk er heel anders uit, zonder hamburger en mét alle menu items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 17:45

Garrett

Watercooler

waar vind ik die .plan?
Ik zal wel blind zijn oid...

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:27:
Hmm, dat is vreemd, hebben jullie wel uitgezoomd? Als het goed is ziet de menubalk er heel anders uit, zonder hamburger en mét alle menu items.
Je hebt gelijk, sorry! De menubalk boven is nu weer veel meer als vroeger, da's al een vooruitgang. Ik keek naar het hele beeld en zag nog zoveel witruimte dat het me niet opviel. Typische user, die wil alle problemen in 1x opgelost zien :p

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Je hebt gelijk, sorry! De memubalk boven is nu weer veel meer als vroeger, da's al een vooruitgang. Ik keek naar het hele beeld en zag nog zoveel witruimte dat het me niet opviel. Typische user, die wil alle problemen in 1x opgelost zien :p

d:)b
Klopt, heb enkel de menubalk aangepast, kleine stapjes zodat ik alle wensen zo goed als mogelijk mee kan nemen :)

Ik merk wel dat je elke keer opnieuw moet uitzoomen, is dat niet vervelend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07
Echt ruk, die nieuwe mobiele layout (safari iphone 8 plus).
99% van de gebruikers leest zeker nauwelijks op mobiel :?

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 06-01-2022 22:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
DukeBox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:47:
Dacht al dat het aan mij lag, een of andere chrome update.. compleet ruk dit.
Dacht ik ook. Gisteren de zoektocht naar een oplossing maar opgegeven. Kon ook niet fatsoenlijk op het forum een antwoord vinden. Vandaag toch weer op tweakers om iets in de pricewatch te willen vergelijken, maar wat een puinhoop is het nu. Het overzicht is compleet weg op deze manier. Nu via de chromebook dit topic gevonden en tot de conclusie gekomen dat dit klaarblijkelijk niet wordt teruggedraaid, waardoor ik de website helaas een stuk minder ga bezoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dacht ook al dat het aan mij lag.
Dit is geen doen zo.
Nu moet ik iedere keer in Chrome als ik Tweakers bezoek eerst in Chrome desktop versie aanklikken.
Ik viel ook in de 1% zo te zien, maar als ik in dit topic kijk zal dit wel hoger liggen?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Klopt, heb enkel de menubalk aangepast, kleine stapjes zodat ik alle wensen zo goed als mogelijk mee kan nemen :)

Ik merk wel dat je elke keer opnieuw moet uitzoomen, is dat niet vervelend?
De menubalk ziet er goed uit! Het uitzoomen is an sich een korte handeling maar in portrait mode wordt het er dan niet beter op. Je moeite wordt enorm gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Chris.nl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:07:
[...]

De menubalk ziet er goed uit! Het uitzoomen is an sich een korte handeling maar in portrait mode wordt het er dan niet beter op. Je moeite wordt enorm gewaardeerd!
Thanks! Ik zal morgen de rest van de content eens wat compacter maken.

Wat bedoel je precies met dat het er in portrait mode niet beter op wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Thanks! Ik zal morgen de rest van de content eens wat compacter maken.

Wat bedoel je precies met dat het er in portrait mode niet beter op wordt?
Ik open meestal de link naar "Mijn Topics" als bladwijzer om op het forum te komen.

Voor uitzoomen zie ik dit, na uitzoomen zie ik dit terwijl ik dus gewend was zo'n lijst te zien in portrait mode. Wat gambieter ook zegt, 't is zoveel witruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Doe precies hetzelfde inderdaad. Topiclijst ziet er niet meer uit, zou mooi zijn als die weer compact kan worden met op elke regel 1 topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Chris.nl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Ik open meestal de link naar "Mijn Topics" als bladwijzer om op het forum te komen.

Voor uitzoomen zie ik dit, na uitzoomen zie ik dit terwijl ik dus gewend was zo'n lijst te zien in portrait mode. Wat gambieter ook zegt, 't is zoveel witruimte.
Aah, zo. Ja daar heb ik inderdaad nog niks aan gewijzigd, zal dat morgen eens hetzelfde maken. Moet prima te doen zijn namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Hier ook iemand die de functie graag gebruikt, dit is echt niet prettig lezen zo. Erg jammer dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor de firefox-gebruikers, wat gebeurd er als je layout.css.devPixelsPerPx in about:config op 1 zet? Dat zou de schaling moeten uitschakelen waardoor de media queries de daadwerkelijke resolutie van je telefoon doorgeven, in plaats van een geschaalde versie.

Edit: zelf maar even getest, maar in de standaard firefox voor android kun je about:config niet benaderen... In firefox beta kan dat wel, en daar werkt bovenstaande optie.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 07-01-2022 00:05 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:05
Dit is echt vreselijk irritant. Zelfs zo onhandig dat als ik tweakers open op de telefoon hem maar weer direct sluit. Wat een ondoordachte actie weer zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:27:
[...]

[...]

Menu balk ziet er alweer stuk beter uit, je bent zeker op de goeie weg bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dirk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:51:
Voor de firefox-gebruikers, wat gebeurd er als je layout.css.devPixelsPerPx in about:config op 1 zet?
Dat zou de schaling moeten uitschakelen waardoor de media queries de daadwerkelijke resolutie van je telefoon doorgeven, in plaats van een geschaalde versie.

Edit: zelf maar even getest, maar in de standaard firefox voor android kun je about:config niet benaderen... In firefox beta kan dat wel, en daar werkt bovenstaande optie.
Kun je daarbij wat screenshots posten misschien, van voor en na? Voor mij is dit enigszins abacadabra...
Dat terzijde is het wel wat gek om Firefox te moeten downloaden om 'normaal te kunnen GoT'ten', maar okee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:51:
Voor de firefox-gebruikers, wat gebeurd er als je layout.css.devPixelsPerPx in about:config op 1 zet? Dat zou de schaling moeten uitschakelen waardoor de media queries de daadwerkelijke resolutie van je telefoon doorgeven, in plaats van een geschaalde versie.

Als je firefox beta pakt werkt dit inderdaad helemaal prima, dan moet je alleen je gemaakte CSS wel uitzetten, anders krijg je weer wat wazige elementen in beeld. Daarna werkt het prima.
Nadeel is dat het meteen voor alles zo werkt, dus ook voor websites die wel moeite hebben gedaan om netjes te schalen met hoge informatiedichtheid in tegenstelling tot tweakers.
Ben benieuwd of er ook een soortegelijke chromeflag bestaat, gezien ik vrijwel alleen in chrome zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Only schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
Ben benieuwd of er ook een soortegelijke chromeflag bestaat, gezien ik vrijwel alleen in chrome zit :+
Ik heb me gisteren suf gezocht maar tussen chrome://flags lijkt niets te zitten waarmee resolutie of window size oid te spoofen valt.

@crisp Als overgangsfase voltooid, dan eventueel zonder grote last iets kunnen (her)introduceren, is een vrij abstracte tijdspanne. Welke maand/jaar denk je aan?

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 07-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Wat toegevoegd, het forum topic overzicht is nu ook aangepast, zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave

Opmerkingen o.i.d. zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:35:
Wat toegevoegd, het forum topic overzicht is nu ook aangepast, zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave

Hele goede stap! Topics zijn weer een stuk beter van dit naar dit. Heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Chris.nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Hele goede stap! Topics zijn weer een stuk beter van dit naar dit. Heel fijn!
Ik heb het overzicht aangepast hè 😜 Met alle topics, zie https://gathering.tweakers.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb het overzicht aangepast hè 😜 Met alle topics, zie https://gathering.tweakers.net/
Ah strak, op dit overzicht zie k ut niet in portrait stand 😅 en da's de persoonlijke bookmark. Overzicht lijkt perfect! Volgens mij hoef je niets te finetunen aan wat je hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 07-01-2022 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Chris.nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Ah strak, op dit overzicht zie k ut niet in portrait stand 😅 en da's de persoonlijke bookmark.
Jep, die zal ik vanavond / morgen even doen, samen met de berichten (waar we nu zitten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Topic lezen ziet er al beter uit! Bedankt!
Beter dan voorheen zelfs 👍

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 07-01-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Toxic_Dreams schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:35:
Wat toegevoegd, het forum topic overzicht is nu ook aangepast,
zie: custom css snippet: [Development] Bruikbare mobiele weergave

Dank voor je werk, appreciated! Is het ook mogelijk dat de tekst meeschaalt hoe ver je in- of uitzoomt?
Om nu hele horizontale regels te lezen moet ik volledig uitzoeken en wordt het wel heel klein allemaal.

Of is dat misschien een Chrome-dingetje / -instelling? Soort 'automatische terugloop' á la kladblok...

Tevens de vraag hoe het op Tweakers precies werkt met Custom CSS en 'snippets' en dergelijke? Wat is dat?
Ik had al een stukje custom CSS aanstaan namelijk, maar heb voor nu maar even deze 'hele code' gepasted.

Keep up the good work!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Erg jammer, ik maakte graag gebruik van deze feature.
Op de iPhone heb ik de mobiele weergave altijd als prettig ervaren. Echter op een iPad wordt deze ook geforceerd, en daar is het waardeloos.

Wellicht een idee om de designer eens de frontpage te bekijken op een iPad? Ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld was. Het menu die door elkaar heen loopt, de helft van het scherm maar gebruiken.

Het is allemaal te groot op een iPad en het voelt of ik de slechtzienden instelling heb aangezet, de desktop weergave werkt veel beter op de iPad.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Kan dit hersteld worden? Dit is gewoon niet fijn op een tablet en foldable smartphone. Ook al stel je de browser op desktop weergave in, dan nog krijg je dus alleen de mobiele website te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een andere irritatie is dat op keinere schermen de tijd nu niet meer wordt getoond, dwz wanneer de laatste reactie was. Opnieuw een slechte keuze, waarbij ik me serieus afvraag of er uberhaupt met users is gesproken. Zoveel witruimte, het notitieblok neemt heel veel ruimte in zonder nuttig te zijn, maar nuttige informatie is weg, zinloze en veel ruimte innemende features staan er nog gewoon.

Het is jammer dat de brug gelijk opgehaald is en het een "take it or leave" dump is geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 10-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Wat een vreselijke wijziging, ik dacht ook net zoals hierboven al meerdere keren naar boven is gekomen dat het om een foutje ging in een Chrome update.

Dit is juist de reden voor mij geweest om destijds die Tweakers App te vermijden vanwege de eindeloze witruimtes en gebrek aan overzicht. En nu gaan we dit design afdwingen voor iedereen op een mobiel…

Ik bezocht de desktop site erg vaak op mobile (iPhone XS) maar met dit design ga ik het niet lang uithouden.

Maargoed de views en clicks zullen dat wel uitwijzen van gebruikers, als het inderdaad maar 1% is, who cares right :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wellicht nog een tip voor de iOS mensen. Zet de lettertypes op 85%. Dit is voor het forum een stuk beter.
Artikelen op de frontpagina bevat nog wel een hoop witruimte.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 08:46
Is het misschien een idee om het .plan in de topicstartte zettten? Of boven het Quickreply gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
-Bas schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:34:
Of boven het Quickreply gedeelte?
Goed idee, bij deze :)

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is en blijft echt verschrikkelijk dit...
Afgelopen dagen fijn naar Tweakers gesurfd... "Oja, blegh" en weer weggeklikt.
Ik hing dagelijks uren op GoT rond, maar dit is toch echt geen doen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 06:57
Graag normaal taalgebruik. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 15-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m.a.s.
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Hmm deze "mobiele" weergave is idd waardeloos.
😖

Edit:
Het <1% gedeelte is niet echt objectief.
Het betekend volgens mij eerder dat 1% slim genoeg was om er naar te zoeken, het te vinden en het te veranderen naar desktop weergave 😏

[ Voor 64% gewijzigd door m.a.s. op 17-01-2022 19:56 ]

niet meer , niet minder ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stephansr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik vind de website ook een stuk minder bruikbaar. Hopelijk komt de functie weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik merk net dat als ik naar fotoalbum ga ( https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ ) dan krijg ik wel gewoon de desktop CSS. Hoezo kan het daar wel maar op andere plaatsen van de website niet? _o-

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hier weer een issue-tje

URL: reviews: Hoelang gaan deze telefoons nog mee? - Update- en reparatiemogelijkh...
Foutcode: 0 [TypeError]
Tijdstip: 24-01-2022 08:56:09
Request ID: Twk-eun-web3_226.5.2_2143323_61ee5b998cc852.75293178

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Kunnen we hier niet een wat uitbegreidere reactie krijgen van de devvers?
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is. Het is echt een verschrikking....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Atlas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:14:
Kunnen we hier niet een wat uitbegreidere reactie krijgen van de devvers?
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is. Het is echt een verschrikking....
Ik heb het geprobeerd via DB berichten, komt er op neer dat dit soort beslissingen door de product-afdeling gemaakt worden, helaas hebben developers daar niet zoveel op in te brengen. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MK_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:02:
Ik merk net dat als ik naar fotoalbum ga ( https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ ) dan krijg ik wel gewoon de desktop CSS. Hoezo kan het daar wel maar op andere plaatsen van de website niet? _o-
Omdat die pagina verouderd is, en nog niet responsive is voor mobiel gebruik. Dan schakelt die terug.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Je snapt toch ook niet dat tweakers je forceert vanaf dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF0dor85rFQf1RDou3ZKKqHmaak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMSr4k4TXwtAJBWOqm9HiKwY.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xebR5UtziR3d8kTvPGLAJZCk0bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0c1jQtaem3UST760Vb3DATD.jpg?f=fotoalbum_large

Op een tablet, ik snap gewoon niet dat tweakers niet inziet hoe waardeloos het zo is.
Heb je dan een 10.8" tablet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Atlas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:14:
Kunnen we hier niet een wat uitgebreidere reactie krijgen van de devvers...
Ben ik het volledig mee eens, alhoewel het niks zal afdoen van dat ze het dan terugzetten.
Ik merk nu dat ik GoT op mijn mobiel niet meer bezoek omdat het gewoon niet te lezen is.
Het is heel sad inderdaad, maar dat maakt niet uit. Het was toch maar 1% die het gebruikte :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Oh, de vergelijkingstool in de Pricewatch ontbreekt gewoon in de mobiele weergave _o-

Minder features is beter zeker? :7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MK_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
Oh, de vergelijkingstool in de Pricewatch ontbreekt gewoon in de mobiele weergave _o-
?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nvzqNHgU_mXzDIIWsdmLsgMy-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqAcYINrUfd9WmcPr2GIjIBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Oh, ik had directe links naar de artikelen (doorgestuurd gekregen van iemand anders). Van die pagina kan je ze niet toevoegen.

Dus de feature is er... half :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Chris.nl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Ik heb het geprobeerd via DB berichten, komt er op neer dat dit soort beslissingen door de product-afdeling gemaakt worden, helaas hebben developers daar niet zoveel op in te brengen. Het is wat het is.
Deze beslissingen nemen we zelfs samen met o.a. de developers. Sterker nog: deze verouderde feature zit het doorontwikkelen van de vernieuwde front-end setup in de weg en maakt het complex om beide situaties in leven te houden, zo ook te lezen in deze reactie van een devver ;).
Deze feature hebben we om deze reden ook verwijderd, daarbij kwam dat minder dan 1% deze feature gebruikte dat exacte percentage ligt zelfs nog lager: 0.45%. Zoals @crisp al aangeeft hebben we deze feature nu verwijderd maar dit betekent niet dat het nooit terugkomt, als de front-end setup vernieuwd is en er nog veel vraag naar deze feature: dan kunnen we gaan kijken of we deze opnieuw toevoegen of dat we wellicht het gewenste resultaat bereiken met andere weergaveinstellingen. Zo'n nieuwe setup maakt de onderhoud van dit soort weergavevoorkeuren een stuk makkelijker.

Daarnaast zijn we ons er van bewust dat de mobiele ervaring op Tweakers niet optimaal is, we hebben de ambitie om die dit jaar op veel plekken op het platform te gaan verbeteren.
MK_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:02:
Dat komt omdat het een van de weinige niet-responsive pagina's is; deze CSS is dus nog niet omgezet naar mobile. Dit geeft ook nog maar eens aan dat de front-end setup flink verouderd is en aangepakt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:32

MsD

boenkeijer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:59:

Daarnaast zijn we ons er van bewust dat de mobiele ervaring op Tweakers niet optimaal is, we hebben de ambitie om die dit jaar op veel plekken op het platform te gaan verbeteren.
Dit is een behoorlijk understatement :)

Vind het persoonlijk erg jammer dat het op deze manier moest gebeuren. Ik vind meestal de veranderingen wennen, maar uiteindelijk prima. Ik merk dat door de jaren heen veel aandacht aan een goede website is gegaan. Daarom stoort het me zo dat het nu zo is. Ik hoop dat er iets van een werkbare site op de mobiel voor terugkomt. Heb er ook wel vertrouwen in.

Maar voor nu sluit ik 'm op de mobiel af. Erger me alleen maar, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Only schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:48:
Je snapt toch ook niet dat tweakers je forceert vanaf dit:

[Afbeelding]

Naar dit:

[Afbeelding]

Op een tablet, ik snap gewoon niet dat tweakers niet inziet hoe waardeloos het zo is.
Heb je dan een 10.8" tablet voor.
Dat lijkt me dan wel een bug of een foute instelling van je tablet. Op mijn ipad ziet het er zo uit; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRO7LJWewr-Gw2J4OVu6CdaU5Jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEQtCjyQktKDaWADkLNolCVF.jpg?f=fotoalbum_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Topics verbergen is in mobiele weergave ook niet mogelijk, al zet ik um op desktop weergave.

*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 31-01-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chris.nl schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:30:
Hopelijk wordt er nog een nieuwe categorie aan de website van het jaar verkiezingen geknoopt....
*knip*

Ik heb het nu een tijdje gebruikt en het is nog steeds absolute bagger. De mobiele weergave lijkt meer ontworpen om users niet te laten lezen en posten op het forum. Alsof je vastgeboeid wordt aan de muur en de website met je neus moet gaan bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 31-01-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad. Jouw post neem een derde van m'n schermruimte in, als je iemand wil quoten en je op 'acties' tikt is je halve scherm grijs voor slechts vier mogelijkheden, lay-out is om te huilen zo grof zijn de elementen. Het zou gewoonweg tof zijn om de oude lay-out weer te kunnen forceren, dan zou ik veel, maar dan ook veel meer op GoT aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties opgeruimd / aangepast. Het niet eens zijn of blij zijn met het weghalen van features is prima. Maar hou het wel constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing. We werken toe naar een mobile-first approach juist om die mobiele ervaring te kunnen verbeteren, en daarvoor zat de mogelijkheid om een bepaalde responsive grade te kunnen forceren in de weg.

We kunnen dat op dit moment dus ook niet weer 'terugzetten'. Als onze CSS-setup vernieuwd is kunnen we daar echter wel weer naar kijken, maar hopelijk is dat dan niet meer nodig ;) En nee, helaas kan ik op dit moment geen precies tijdpad geven voor deze vernieuwing...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sorry, helaas moet ik het met de luide sectie hier eens zijn, de nieuwe look is geen verbetering.

Nog steeds onleesbaar kleine letters zonder bril, terwijl de ruimte die ingenomen wordt door ieder item ruim groot genoeg is om een lettertype en grootte te herbergen die makkelijk zonder bril te lezen zou moeten zijn.

Met bril..... de enigste reactie.... worden jullie nu per km scrollen betaald?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Minkie

Groazers Unite.

Ah, dit topic zocht ik. Ik kan echt niet wennen aan de nieuwe lay-out op mobiel. De FP gaat goed maar het forum vind ik echt 10x niks. Eerder in de pauze op werk dagelijks door de active topics heen om te zien of er nog leuke topics open staan. Maar nu is dat echt niet meer te doen. Totale overzicht kwijt. Ik ben al lid sinds begin 2000 en heel wat veranderingen meegemaakt, maar dit is toch de overtreffende trap.
Wie heeft er verzonnen dat dit overzichtelijk is...
Overdag geen forum meer voor mij helaas, en 's avonds kom ik er niet altijd aan toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iQiH4sv70GVvsyO0V2AwZBtw4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNsaU4qn5yoQQxmKxmQw74N8.jpg?f=fotoalbum_large

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:44:
Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing.
Nee? Dat is toch precies wat we deden? Het is juist de ideale oplossing voor dezelfde optie die nu weg is.

Blijft achterlijk dat je op een desktop normaal kan renderen maar niet meer kan instellen dat mobiel normaal als desktop moet renderen.

Als je het probleem niet ziet ga je het ook niet oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
Minkie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:41:
Wie heeft er verzonnen dat dit overzichtelijk is...
Men heeft verzonnen dat dit overzichtelijk is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn3rkGfFcc3YAz5Z0nD39gM6oPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLz40ZZOZCFgLZKnKDqPsc6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Wat jij ziet krijg je pas als je desktopweergave gaat forceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen weer een probleem gevonden: door de afgedwongen castratie van de userinterface, kan ik geen topics verbergen of terugzetten. Dat kan alleen op een volledige desktopbrowser,niet op de mobiele weergave. Waarom toch zulke slechte, ondoordachte keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:44:
Ik snap dat onze responsive layout op veel punten nog te wensen overlaat, maar de desktopversie gebruiken op een mobile device (zeker een telefoon) is natuurlijk ook niet echt een ideale oplossing. We werken toe naar een mobile-first approach juist om die mobiele ervaring te kunnen verbeteren, en daarvoor zat de mogelijkheid om een bepaalde responsive grade te kunnen forceren in de weg.

We kunnen dat op dit moment dus ook niet weer 'terugzetten'. Als onze CSS-setup vernieuwd is kunnen we daar echter wel weer naar kijken, maar hopelijk is dat dan niet meer nodig ;) En nee, helaas kan ik op dit moment geen precies tijdpad geven voor deze vernieuwing...
We zijn inmiddels een jaartje verder... Hoe staat het ervoor met de vernieuwing? Nog altijd zaken (als voorgaande post) die niet lekker lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Chris.nl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:09:
[...]

We zijn inmiddels een jaartje verder... Hoe staat het ervoor met de vernieuwing? Nog altijd zaken (als voorgaande post) die niet lekker lopen...
Daar wordt op dit moment weer wat harder aan gewerkt: jelle. in "[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest" :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
crisp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Daar wordt op dit moment weer wat harder aan gewerkt: jelle. in "[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest" :)
Klinkt goed, hopelijk sijpelen frontpage aanpassingen ook door naar de GoT pagina's. Topics verbergen of terugzetten is bijvoorbeeld nog steeds kreupel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Would be awesome, dit is en blijft behelpen ja...

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voor meer informatie over deze aanpassing verwijzen wij graag naar plan: Uitbreiding prijsalert met levertijd - Development-iteratie #223/224