Buitenmuur van mijn uitbouw

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meethenoob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 09:15
zo te zien word het netjes gemaakt, het dak iets hoger en er een flap over laten vallen?

Makkelijkere oplossing het door de zelfde dakdekker laten maken.

[ Voor 89% gewijzigd door Meethenoob op 18-07-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 20:20
Dit is de status localis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3UNYq7vIxwi0PMSF8JWQoeakmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbEac0YRzn5LLv8C6miPWPQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCW6vt1felpxdkbZUPqQhG1KZf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9l1azx3JUgzCRleQTR9DI8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wscte21fU6AjejyH0XSpoMBzcwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnbMe7uEhvh7gVyJYHCAL2pq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik zie dat jouw schutting ook al gesloopt is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
Ja met toestemming. Wordt weer herplaatst. Nu hebben ze de muur aan mijn zijde netjes kunnen voegen

Is dat normaal dat die balken ingezaagd worden en dan op de staal gelegd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:20
zimmert schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:00:
Ja met toestemming. Wordt weer herplaatst. Nu hebben ze de muur aan mijn zijde netjes kunnen voegen

en als het nou niet normaal is, wat dan?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
No Hands schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:08:
[...]

en als het nou niet normaal is, wat dan?
Dan stort de uitbouw van de buurman mogelijk in. Maar omdat aannemer van buurman de uitbouw van TS netjes met rust heeft gelaten, heeft TS daar tzt geen last van. Dus hij kan met een gerust hart met vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Komt er een lichtstraat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
Geen idee. Ik ben vooral benieuwd.

Licht koepels zou best kunnen. Heb wel wat ramen zien afgeleverd gezien

[ Voor 4% gewijzigd door zimmert op 22-07-2025 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:43
zimmert schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:00:
Het is een beetje aparte constructie in de zin van dat de houtenbalken niet op de stalen balk liggen. Of de opleggingseis voor de houten balken gehaald wordt is de vraag. Of ze moeten er nog iets onder leggen. Er zal wel aan gerekend zijn. De constructie op zich kan ik het wel begrijpen. Op deze manier is het makkelijker voor het afwerken van de ruimte boven het kozijn. Het is een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:43
Over de aanbouw zelf: Bij ons zaten de buren tussen twee aanbouwen in. Die van mij en een buurman verder. Bij het "tussenzetten" van de aanbouw is rekening gehouden met de bestaande perceelgrenzen, muren, funderingen, gevels en daken. Dat wil zeggen:

- Door ons is een bouwkundige inspectie gedaan van onze bestaande aanbouwen. Dit om te voorkomen dat schade achteraf moeilijk te bewijzen is. Dit is ook fijn voor de buren zelf.

- Mijn buitenmuur ligt op eigen perceel dus daar mochten ze niets mee. Ze hebben een ruimte van ongeveer 5 tot 10cm vrijgehouden.

- De fundering van de nieuwe aanbouw zit niet gekoppeld aan de fundering van mijn aanbouw. En is ook niet dieper dan mijn fundering. Dit om mogelijk zettingen en de daarbij horende problemen met scheuren in muren te voorkomen. De twee bestaande uitbouwen staan namelijk al meer dan 20 jaar.

- Bij de gevel, tegen mijn muur is een compressieband aangebracht zodat het wel afgedicht is maar niet fysiek verbonden met elkaar is. Een soort van kleine dilatatievoeg. Het aanzicht is dan wel dicht en gelijk.

- Het nieuwe dak loopt niet door tot ons dak. Daar zit een spleet van 5 tot 10 cm. Het nieuwe dak is precies zo afgewerkt als zou moeten inclusief daktrim. Over de spleet is een loodsslab aangebracht om het weer niet in de spleet te hebben. De loodslab is dus het enige wat bij mij is aangebracht. Ik heb dus geen verdere aanpassingen aan het dak. Bij onderhoud kan ik de loodslab netjes verwijderen en onderhoud plegen. De buren kunnen hetzelfde.

Dit alles is wel in overleg gedaan. Ze wilden het zelf graag ook goed en netjes doen. Ze wilden eigenlijk nog lang blijven wonen. Alleen door gezinsuitbreiding zijn ze later toch gaan verhuizen naar een grotere woning met meer ruimte boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

@zimmert gezien we niets meer gehoord hebben, is alles goed gekomen? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• zimmert
Yes. Inmiddels terug van vakantie en ziet t er zo uit.

Er zit een soort lood slab los tegen aan. Zijn dak loopt af richting de tuin.

Die loodslab kan ik er zo vanaf trekken.
Is dit de “eind situatie”?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcSMHg_zEnRYn2KzJfVynIjS40A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUdSUjJsDODpRwkN9dsHWkFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSID14vwbPNnDO0F54FGsxTXPOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35mDasIDjV6PySSmQzZ6f0nf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmcWG_tthlM4kFB6pYhi0KCJifc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ukxlo8FkY15Czq9tEK4Fijbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71YQDA_ons1iIZyBSjxsue2ok5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QggcjJlzekQ1B94cg5hJ2h5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
Dat vraag je aan ons?

Prima toch, allebei een eigen dak, jij kan erbij voor onderhoud en buurmannetje heeft niets meer bij jou te schaften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:48
Loop naar de buurman en vraag het.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zimmert
Dit is nog foto’s van de aangrenzende buiten muur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p5oQWqE2gY9-E9McKuaqeBbfw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NUDXxrp7yt4DGETpWvTNuIq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48
Dakrand kan netter maar je mag in je handjes knijpen dat de metselaar goed heeft gelet op jouw lagenmaat. Ik vind het metselwerk er goed uitzien. Sowieso is de uitbouw van buurman zorgvuldig neergezet. Mogelijk dat de communicatie niet helemaal OK is geweest maar als ik sommige draadjes hier lees, heb je best "geluk" gehad met het eindresultaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Ja dit is de eind situatie omdat jij ervoor hebt gekozen dat het zo moet. Je had het ook 'netter' kunnen laten doen door gewoon toestemming te geven om het dak door te laten leggen. Dat jouw dakdekker dan direct zegt mijn garantie is dan weg, vind ik persoonlijk een slap verhaal van die gast.

Die muur ook niks mis mee. Staat net als jouw muur op eigen terrein en sluit netjes aan op jouw muur. Ruimte tussen de muren laten kan alleen maar problemen opleveren als in rotzooi/ongedierte/vocht ed.

Volgensmij zie je gewoon beren op de weg die er niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 22-08-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
Netter had gekund als mijn buurman netjes gecommuniceerd had van te voren en in overleg was getreden.
Overigens heb ik gezegd dat als de aannemer van mijn buurman met onze dakdekker samen een plan maakt voor het gemeenschappelijke deel ik daar ook best aan zou willen meebetalen.
Echter de aannemer wilde niet wachten op de terugkomst van mijn dakdekker qua vakantie dus is dit t resultaat.

Mijn dakopbouw/uitbouw is niet veranderd. Ben wel benieuwd wat er achter de loodslab zit. (dir zit namelijk vrij los en sluit qua opstaand gedeelte niet overal netjes aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Die lood slab zit niet helemaal lekker onder de rand? Ik zie openingen. Het lijkt mij dat dat bij de buurman of bij jou problemen op kan leveren. Moet er nog een kitrandje in ofzo?
Verder heel netjes

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toke_gt
Die loodslab is toch gewoon om te voorkomen dat er regenwater, natuurafval en ongedierte in de ruimte tussen de twee muren komt? Heeft verder geen functie, dus prima dat het los op jouw dak uitkomt. Jij wilde ook geen werkzaamheden aan jouw dak, dus dan is dit de beste oplossing. Dat een aannemer niet gaat wachten op jouw dakdekker snap ik ook.
Ik begrijp je irritatie wel over het niet vooraf communiceren, maar als je daar overheen was gestapt, had je misschien uiteindelijk een resultaat gekregen wat meer naar jouw wens was geweest. Bijvoorbeeld doorgelegde dakbedekking. Met hakken in het zand bereik je doorgaans niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:29
No Hands schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:48:
had er al iemand rechtsbijstandverzekering geroepen?
of mr. Frank Visser met zijn deskundige van het Kadaster.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Laatst online: 21:10
Die loodslab lijkt uit 1 deel te zijn gesneden. Dat is niet correct, een deel mag max. 1,5 meter zijn i.v.m. krimp en uitzetten door de temperatuur. Nu kan het scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
KNed schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:29:
Die lood slab zit niet helemaal lekker onder de rand? Ik zie openingen. Het lijkt mij dat dat bij de buurman of bij jou problemen op kan leveren. Moet er nog een kitrandje in ofzo?
Verder heel netjes
De loodslab lijkt er een soort van los op te liggen. Lijkt me een halve afdichting

Mijn dakbedekking is ongemoeid. In welk opzicht zou dit bij mij problemen kunnen opleveren?
En ik heb er dus best "overheen willen stappen" maar dan wel met een oplossing die voor beide partijen akkoord is. Door de zomerperiode was mijn dakdekker minder makkelijk beschikbaar. Dus had het misschien 3 weken uitgesteld moeten worden.
De aannemer van de uitbouw is nog helemaal niet klaar bij de buurman want de hele begane grond wordt aangepakt. Dus het is niet zo dat de aannemer al vertrokken is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
zimmert schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

In welk opzicht zou dit bij mij problemen kunnen opleveren?
Hier (en op meer vergelijkbare plaatsen) zit ruimte, daar kan dus water in. Ik weet niet of het problemen oplevert maar die loodslab is bedoelt om water weg te leiden. Dat gebeurt hier niet.
Voorkomen is beter dan achteraf gedoe hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jV7xOfWOhAwzrkZsJSs2Iiurxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tstdsNoOKkjB03oMtIT9SsaN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
KNed schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Hier (en op meer vergelijkbare plaatsen) zit ruimte, daar kan dus water in. Ik weet niet of het problemen oplevert maar die loodslab is bedoelt om water weg te leiden. Dat gebeurt hier niet.

[Afbeelding]
Dan moet het water wel heel hoog staan maar goed beetje aantikken onder de rand leggen en klaar is kees

En misschien nog wat kit voor de zekerheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
bie100 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:51:
[...]
Dan moet het water wel heel hoog staan maar goed beetje aantikken onder de rand leggen en klaar is kees
En misschien nog wat kit voor de zekerheid
Bij een flinke hoosbui komen er ook de nodige regendruppels tegen de daktrim en dat loopt naar beneden. Het zal niet gaan om overlopen vanaf de andere kant, dan moet er daar iets verstopt zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
KNed schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
Dat water loopt dan gewoon in de ruimte tussen de twee aanbouwen en dat is verder niet erg of schadelijk. Dit is geen loodslab zoals die doorgaans wordt gebruikt, normaal zit er niks onder de daktrim vastgeklemd. Dat is hier wel gedaan om de open ruimte wat af te dekken. Dat had ook oranje bouwplastic kunnen zijn, of welk ander materiaal dan ook, maar dit waait niet op of weg en kan wat hebben. Het zit niet vast aan het dak van TS, want daar mocht aannnemer niet aankomen.
Het lijtk me verder geen schade opleveren voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
zimmert schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

De loodslab lijkt er een soort van los op te liggen. Lijkt me een halve afdichting
Rij naar de bouwmarkt, haal een tube Rubber Seal en lijm het vast; dat kost je waarschijnlijk minder moeite en irritatie dan te wachten tot iemand anders het voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Spherix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Rij naar de bouwmarkt, haal een tube Rubber Seal en lijm het vast; dat kost je waarschijnlijk minder moeite en irritatie dan te wachten tot iemand anders het voor je doet.
Waarom kloten met rubber seal? Die aannemer is nog bij de buurman bezig. TS kan daar toch heen lopen en aangeven dat hij blij is met de oplossing maar dat de loodstrip niet helemaal top zit, of dat nog even nagelopen kan worden?
Als die aannemer dan wat doet dan moet ie het wel goed doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een gezeik, dat lood gaat echt geen liters water doorlaten en daarnaast zit eronder de buitenmuur van topicstarter.

Mooie aanbouw, laat die mensen lekker genieten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
dat dus: die loodslab is er voor de buren, niet voor TS. Boeie :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Zeer waarschijnlijk is de dakbedekking geplakt tot tegen de daktrim en is lood aangebracht om het mooier af te werken.
Gewoon waterdicht dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• everdt
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18:50
Dan is TS helemaal zn garantie kwijt.

Krijg inmiddels het gevoel dat TS geen eenvoudige buur is om te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Wat is garantie waard?
Er is helemaal niets gebeurd aan het dak van TS dat tot lekkage kan leiden.
Storm in een glas water, er worden talloze aanbouwtjes geplaatst en je hoort zelden iets over lekkage.
Persoonlijk had ik die daktrim liever weggehad en de bitumen gewoon over het dak van TS geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmert
Ik zie geen probleem. Mijn uitbouw is ongewijzigd.

Achter de loodslab zit de uitbouw van de buur. Iets zweeft daar boven zn spouw.
De loodslab lijkt me vooral om zijn spouw te beschermen?

Als ik wil weten wat trek ik de loodslab zo weg. Lijkt me nu niet nodig.
Pagina: 1 2 3 Laatste