Gehenna schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:05:
[...]
Fake apps? Hier ben ik wel benieuwd naar, ik had dit wel eens geprobeerd aan de praat te krijgen, zonder succes. Ik liep tegen allerlei Google apps die geïnstalleerd moesten zijn en dat druiste bij mij tegen het hele idee waarom ik /e draai in.

Ik heb deze instructies gebruikt, maar ze zijn niet helemaal volledig.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84828716
Stap 1 en 2 kan je zo uitvoeren.
De stub apps heten dan in Instellingen --> Apps --> See all apps:
Fake Maps
Fake Speech Services
Google App Stub
Zo weet je zelf dat je niet de "echte" Google varianten hebt, maar Android Auto ziet ze als de officiële apps.
Stap 3 hoeft volgens mij niet, want Android Auto zit in Android.
Wellicht kijken of er een update beschikbaar is in de Lounge Store (en daarvoor moet je echt de app opzoeken en aanklikken in de store, want anders laat het vaak niet zien dat er een update beschikbaar is terwijl dit wel zo is).
Daarnaast in de Lounge Store instellingen uitschakelen dat deze automatisch app updates installeert, want wanneer er updates beschikbaar zijn voor 1 van de 3 stub apps dan gaat het deze automatisch updaten naar de officiële Google apps en dat wil je niet
(Dan heb je zonder dat je het in de gaten heb opeens officiële Google apps op jouw telefoon staan.)
Ik heb ingesteld dat de Lounge Store wel aangeeft dat er voor apps updates beschikbaar zijn, maar ik moet zelf handmatig updaten en de 3 desbetreffende apps dien je dus nooit te updaten.
Als je dit wel eens per ongeluk doet kan je altijd weer de .apk van de stub app er overheen installeren.
Stap 4 (om het maar even zo te noemen) is dat je in Android Auto helemaal beneden snel 10 keer op Version moet drukken.
Hiermee unlock je de Developer mode optie in de instellingen van Android Auto (onder de 3 menu puntjes) en daarin moet je Unknown sources aanvinken, want anders ziet het de stub apps niet en zal het vragen om de officiële Google apps te installeren wanneer je jouw telefoon daadwerkelijk met de auto verbindt.
Als ik het mij goed herinner was dit nodig, maar dit weet ik niet zeker. In mijn telefoon heb ik dit aangevinkt zie ik.
Hier kan je ook eventueel Wireless Android Auto aanvinken mocht jouw auto wireless Android Auto hebben.
Volgens mij kan je alle stappen uitvoeren zonder dat je in de auto zit door te gaan naar de Instellingen app --> Apps --> See all apps --> Android Auto --> Additional settings in the app (mijn telefoon is in Engels zoals je waarschijnlijk al in de gaten hebt

)
[
Voor 7% gewijzigd door
Mit-46 op 08-06-2026 22:10
]