• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
JayPe schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:48:
[...]

Maar maar Gmail app en outlook app zijn echt niet nodig (noch de oplossing) om thunderbird te laten werken.
Dat klopt maar op de WiFi van mij werk werkt Thunderbird niet omdat waarschijnlijk poorten daar dicht staan. Maar dit heb ik verholpen door Gmail en Outlook app te installeren.

Blijkbaar wordt de mails account doorgelust met Thunderbird.

Daarna werkt weer alles.

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-05 16:52
Evertt schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:17:
[...]

Dat klopt maar op de WiFi van mij werk werkt Thunderbird niet omdat waarschijnlijk poorten daar dicht staan. Maar dit heb ik verholpen door Gmail en Outlook app te installeren.

Blijkbaar wordt de mails account doorgelust met Thunderbird.

Daarna werkt weer alles.
Ik moet zeggen dat ik nogal verbaast ben dat dit helpt. Apps zijn in principe sandboxed en het lijkt me toch niet dat Thunderbird via IPC met Gmail/Outlook zit te praten. Weet je toevallig welke van de twee apps dit oplost?

(Ik vraag me nu af of jullie netwerkfirewall iets vreemds doet waardoor bepaalde poorten gedeblokkeerd worden na authenticatie door bijvoorbeeld Outlook?).

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
danieldk schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nogal verbaast ben dat dit helpt. Apps zijn in principe sandboxed en het lijkt me toch niet dat Thunderbird via IPC met Gmail/Outlook zit te praten. Weet je toevallig welke van de twee apps dit oplost?

(Ik vraag me nu af of jullie netwerkfirewall iets vreemds doet waardoor bepaalde poorten gedeblokkeerd worden na authenticatie door bijvoorbeeld Outlook?).
Voor de Gmail account moet ik Gmail app voor hebben en voor Outlook is dit hetzelfde.

Ik heb niet met anders mails account geprobeerd.

Welke mail poorten gebruikt Thunderbird?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste