• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:20

JayPe

Ondertitel

FitTiv schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:03:
[...]

Je poneert nu net alsof we illegaal bezig zijn met MicroG enof de app lounge. Dat is echter niet het geval. Er wordt dus ook niks gestolen. Dat de systemen van Google om de tuin geleid kunnen worden is in de basis het probleem van Google.

[...]

En? Ik bepaal het beleid van de winkel toch niet? Zo gezien zou een kopje koffie in de supermarkt zonder iets te kopen ook stelen zijn. Echt niet! Tenzij er staat dat iets kopen verplicht is om een kop koffie te mogen pakken. Maar dat staat er niet. Google bepaalt niet dat ik mijn locatie ergens anders mag instellen, of ipv maps een ander programma ga gebruiken.

Kortom: totaal met je oneens. 8)

Nb. Het is in je post in bijna alle gevallen "betaalt", niet " betaald"
Dank! Die d/t-fout even gecorrigeerd. Ik heb er een soort taalblindheid voor ontwikkeld, helaas.
Totaal oneens? Fijn! Daar hou ik wel van. Het is ook niet zo zwart-wit te stellen. Maar kun je je wel vinden in de vergelijking met die gratis PMD-zakken, die gratis producten die je anoniem afneemt, met telkens een gratis nieuwe bonuskaart? Dat het kan, mag en niet verboden is, maakt het inderdaad niet vergelijkbaar met stelen. Zo Zwart/Wit is het niet. Wel wat grijzig. Ik denk wellicht wat donkerder grijs, jij wat meer aan de lichte/witte zijde van het spectrum.

Maar je neemt wel een dienst af die door iemand wordt betaald. Die dienst niet afnemen zou natuurlijk nog veel beter zijn.

Puur, zuiver reinwit Google-vrij is het gebruiken van MicroG niet toch? RAL 9001, ipv 9010 zou ik willen voorstellen. ;-)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04 22:47
JayPe schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:33:
Snap ik helemaal @Mit-46.

Maar als je zelf wel iets van ethiek hebt, kan je jezelf dus niet zonder meer verlagen tot het niveau van je vijand. Wat ik daarmee bedoel:
- Google biedt van alles 'gratis' aan, maar je betaalt daarvoor met je privacy. Jij bent het product.
- Als je niet met jouw data wilt betalen, staat het je vrij het product niet te gebruiken.

Als je dan het product toch gebruikt, maar er niet voor 'betaalt', is het toch een vorm van 'stelen'.

Voorbeeld: Als je tandpasta nodig hebt, ga je naar de supermarkt, pakt het uit het schap, betaalt bij de kassa, en je kunt je tandenpoetsen. Iedereen blij.
Maar je kunt ook die tube tandpasta in je zak laten glijden, ongemerkt zonder afrekenen langs de kassa lopen, en je kunt je tandenpoetsen. Iedereen nog steeds blij: De supermarkt is zo'n grote winkel, die ene tube tandpasta valt in het niet tegen de totale omzet.
Maar het blijft wel stelen.

Om het omgekeerd toch ook goed te praten:
- Als de supermarkt je niet aanstaat, want ze knijpen het personeel uit, en drukken de lokale kruidenier uit de markt: dan staat het je vrij die tandpasta bij een ander winkeltje te kopen. Dat gaat bij Google niet: Je hebt óf Android óf Apple's iPhone. Concurrentie is er niet (duopoly)

- Als je dan géén tandpasta wilt kopen bij één van die twee supermarkten, kan je nog zelf je eigen pasta maken. Daarvoor heb je wel bepaalde ingredienten nodig. Water, polijstmiddel, geurtje, bindmiddel en gel. Nu, alle ingredienten kan je vanaf andere bronnen verzamelen, maar de gel waarmee je alles soepel laat werken.. die is in exclusief bezit van de GoogleSupermarkt. Je mag het daar gratis afhalen, op vertoon van een bonuskaart. En die bonuskaart, daar kan je er telkens een nieuwe van pakken bij de kassa.

Dat laatste, zo kan je ongeveer het gebruik van het anonieme playstore gebruik goed praten: Je gebruikt wel een paar dingetjes van Google, maar dat doe je anoniem. Je pakt niet zomaar alles van de schappen, zonder te betalen, maar je neemt alleen de folder, het kartonnendoosje, die gratis rol PMD zakken (één per klant) en telkens die gratis gel mee, met een frisse nieuwe anonieme bonuskaart. Maar je geeft er nooit één cent uit, en profiteert er alleen maar van.

Tja, zolang andere mensen dus wel betalen, kan jij profiteren. Zolang als dat goed gaat. Tegengas geven mág zeker. Maar je begrijpt óók dat als iedereen de winkel wel gebruikt, maar niemand meer betaalt, de boel wel uiteindelijk een keer omvalt. En dan moeten iedereen z'n eigen tandpasta gaan maken. Daar wordt dan alleen de tandarts blij van.

Vandaar: Ja, ik zal inderdaad best gebruik maken van Google z'n infrastructuur. Ik probeer dat dan wel op zo'n manier te doen, dat ik het systeem niet uitbuit, maar met enig fatsoen/ethiek zodat ik het voor mijzelf kan verantwoorden. Dus, als regent, ga je ook gewoon even binnen schuilen in de warmte van een winkel of een cafe. Welke winkel dan ook. Kost jou niets, kost de winkel niets. Maar als je tjdens dat schuilen ook nog naar het toilet gaat, dan leg je of een kwartje neer, of nuttig je een consumptie.
Roomser dan de Paus hoef je daarbij niet te zijn: Eén keertje anoniem bij de McDonalds naar binnen lopen, plasje plegen en weer naar buiten lopen; valt niemand over. Maak je daar een gewoonte van, of jezelf zelfs afhankelijk? Dan maak je van jezelf die profiteur, over de rug van al die andere klanten die wel betalen (met geld of data).

Veel 'Apps' die ik dagelijks gebruik heb ik dan ook 'gekocht' met geld dat ik met werken heb verdiend. Tweakers Abo, Kranten: Abo, Signal donatie, Garmin fysiek aangeschaft, Strava abonnement. Ja, daarbij wordt persoonlijke data ook verwerkt; zeker Garmin en Strava zijn daarin bijzondere data-verwerkers. Big-tech (?) bedrijven en die maken niet altijd de volledige meest ethische keuzes. Bij DPG werken ook geld-ratjes. Ik betaal wel voor die diensten. En ik sloop eventuele reclame die er alsnog doorheen glipt eruit met adblockers. Dat doe ik dan volledig zonder schroom. Aan Google heb ik mijn hele digitale hebben en houwen jaren te grabbel gegeven, en daarmee op een andere manier betaald. Toen ik van de search-engine af wilde stappen, zag ik pas hoe ziek sterk ze zijn: Overal is Google de default searche-engine. Nog nèt niet in de DuckDuckGo browser, maar zelfs Firefox zet de eigenaar (Google) van de grootste concurrent (Chrome) voor iedereen in de kijker.
Verslaafd gemaakt: We zijn het, Afkicken, we kunnen het.
Naja, vanuit dat oogpunt heb ik dan geen ethiek. Ik behandel andere graag zoals zij mij behandelen en de grote tech bedrijven zoals Google, Apple, Microsoft, OpenAI, etc. heb ik echt geen moeite mee.
Zij hebben niet het beste met ons voor, In ieder geval niet op de manier hoe ik het bekijk dus mijn benadering naar hen is zeker niet moreel correct aangezien ik andere graag op een vergelijkbare manier behandel. :)

Wat betreft de vergelijking met de winkel en tandpasta zou het voor mij in eerste plaats uitmaken hoe de winkel en tandpastaboer zich gedragen naar mij en de rest van wereld. Dat maakt of ik mij wel of niet positief opstel. Ik ben wat dat betreft een spiegel.

Jouw laatste zin vat het goed samen! d:)b
Dat hadden mijn woorden kunnen zijn, want ik vergelijk ze heel vaak in gesprekken met "drugs dealers" en dan staan mensen mij raar aan te kijken.

Anyway, voor wat het waard is: Wikipedia: MicroG.

MicroG is hartstikke legaal dus wat dat betreft hoef je jouw daar geen zorgen over te maken.

/e/OS is ook niet volledig Google vrij lees ik. Het vervangt (met MicroG) grotendeels, maar niet alles van Google. Geen idee of er een Android OS bestaat die dat wel is.
GrapheneOS is dat ook niet, want die gebruikt Google apps in een sandbox als ik het goed heb gelezen. En dat kan je weer alleen gebruiken op een, jawel!, Google Pixel apparaat. Super ironisch vind ik dat :D

Lineageos volgens mij ook niet, maar alles is beter dan Google Android.

So go for it! *O*
We overtreden geen wetgeving met het gebruik van /e/OS en MicroG.
Het is een legaal antwoord op Google's smerige trucjes.

Ik ben er blij mij. Op Android Auto na werkt het voor mij perfect!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zie niet in hoe MicroG of App Lounge onethisch zouden zijn. Google maakt het mogelijk en ik denk dat ze vanuit het perspectief van interoperabiliteit ook maar goed aan doen ook.

Helemaal als je nagaat dat Android *niet* proprietary is. Google heeft een hele hoop Open Source bij elkaar geveegd en vervolgens slim allerlei diensten erin verwerkt, waardoor ze naast Apple een duopolie hebben. Niet vergeten dat ze geen kleine jongens als Microsoft, Nokia en Blackberry de mobiele markt hebben uitgeveegd door te leunen op Open Source.

Zou een beetje gek zijn als ze wel de lusten, maar niet de lasten van Open Source zouden mogen dragen en dat de gemeenschap die het fundament is voor hun commerciele success geen interoperabiliteit zou mogen nastreven. Denk dat de EU dan *heel* hard de hamer gaat laten vallen.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Keypunchie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:08:
Ik zie niet in hoe MicroG of App Lounge onethisch zouden zijn.
Nee, klopt. Onethisch is het niet. Illegaal ook niet (dus die tandpast vergelijking gaat niet op).

Maar toch voelt het een beetje hypocriet wel, om een deGoogled telefoon te gebruiken, en die dan weer wel vol te stoppen met Google spul, gewoon omdat het handig is.
Waar leg je de grens? Welk stukje privacy geef je nou wel en welk deel niet op? Als een app afhankelijk is van een stukje Google-dienst, zoals het initieel installeren van een App, maar daarna niet meer; dan is dat al iets heel anders dan bijvoorbeeld een navigatie-dienst gebruiken die aan de achterkant gewoon Google Maps gebruikt. Dat kan met OpenStreetMaps wellicht net zo goed, toch?
Een messaging App die voor het doorsturen van Push meldingen afhankelijk is van Google's diensten zit daar tussen in: Als er géén alternatief is.. wat dan?

Ik zie in iedergeval niet in dat voor het installeren van een App via de PlayStore, daar Google zo'n beetje ALLES van mij voor zou moeten mogen tracken.

Ik opende daarstraks de buienradar: 120 (!) advertentiepartners,.. met honderd twintig advertentie partners wordt contact gelegd om mijn unieke IDś geolocatie en surfgedrag te monitoren. Om de dienst te verbeteren.
Ja joh. Buienradar is al 20 jaar hetzelfde. De dienst is nog steeds dezelfde. Het zou wat zijn als je op je schermpje de regen kunt wegswipen, zodat het buiten droog wordt. Je zou het wel verwachten met 120 advertentiepartners: daar moet je toch wel écht bergen mee kunnen verzetten, toch? 8)7

#Rant

Anyhoe: Ik hoor jullie, lees, mijmer en stel mijn verwachtingen bij.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:12
Mit-46 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:49:
Op Android Auto na werkt het voor mij perfect!
Hier was ik al bang voor. Ik zit zelf te kijken naar e/OS op een Fairphone 6 (nog aan te schaffen). Maar Android Auto is voor mij wel echt een must. Ik las eerst dat dit wel aan de praat te krijgen is maar nu lees ik dat het niet (compleet) werkt. Hoe zit dat nou?

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40
Impossibl3 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:52:
[...]

Hier was ik al bang voor. Ik zit zelf te kijken naar e/OS op een Fairphone 6 (nog aan te schaffen). Maar Android Auto is voor mij wel echt een must. Ik las eerst dat dit wel aan de praat te krijgen is maar nu lees ik dat het niet (compleet) werkt. Hoe zit dat nou?
Werkt gewoon.
Sommige mensen installeren stubs, dan heb je bv geen TTS maar wel minder google troep. Maar je kan gewoon de TTS installeren uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 10-04-2026 17:04 ]

• Mit-46
[...]

Ik gebruik de Google stubs apps (soort placeholder apps ipv de echte Google apps die nodig zijn) en wellicht heeft het hiermee te maken.
Android auto heeft de Google app, Google Maps en Google voice app nodig. Als je deze niet wilt heeft iemand "stub apps" gemaakt die AA dus voor de gek houdt en laat denken dat deze apps op jouw telefoon zijn geinstalleerd waardoor je het gewoon kan gebruiken. Zonder die apps kan je anders niet verder met het instellen.

Belangrijk hiermee wat ik heb ontdekt is dat je jouw telefoon niet automatisch updates moet laten installeren via de store, want wanneer er een update is voor deze apps dan denkt jouw telefoon dat het deze moet gaan updaten en gaat het dus deze apps installeren (althans, dat idee heb ik).

Door de stub app (een apk) dan opnieuw te installeren verdwijnt de melding dat er een update beschikbaar is in de store voor de desbetreffende app. Die 3 apk's staan op mijn telefoon dus dat is een kwestie van aanklikken in de Files app.

Ik heb het niet getest met de officiële Google apps, want die wil ik niet, maar die kan je wel installeren en wellicht werkt het dan wel beter. Geen idee of iemand dat heeft geprobeerd.
Je kan Android Auto namelijk niet in een sandbox draaien (bijvoorbeeld via Insular) dus ik wil daarom zeker geen onnodige Google apps installeren.
Eigenlijk kan het wel in Insular/sandbox draaien, maar ik kan dan niet wireless verbinden en mijn auto kan alleen wireless verbinden.

Ik denk wel dat dit ook een bug is, want de optie is er wel om wireless te verbinden, maar het wordt niet opgeslagen als ik het aanvink in de sandbox waardoor het niet werkt. Lijkt mij een bug, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben er in het Fairphone topic zojuist op gewezen dat er een update beschikbaar is in de store (je moet er wel zelf naar zoeken en in de resulaten ook echt AA aanklikken, want anders wordt het niet aangegeven). Deze ga ik morgenochtend meteen testen :D

Overigens werkt het wel, ook met de stubs apps. Alleen het toetstenbord in Waze komt niet naar voren dus een locatie moet ik intypen op mijn telefoon en Spotify gaat niet op full screen. Ik denk dat beide komt doordat het "denkt" dat ik aan het rijden ben en ook wanneer dit niet zo is. Bugs, maar wellicht lost de update veel of alles op.
Verder werkt het prima, maar vandaar de "niet perfect" opmerking :)

Ik zal morgen mijn bevindingen delen na de update.

[ Voor 30% gewijzigd door Mit-46 op 10-04-2026 22:48 ]

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-04 19:44
[...]

GrapheneOS is dat ook niet, want die gebruikt Google apps in een sandbox als ik het goed heb gelezen. En dat kan je weer alleen gebruiken op een, jawel!, Google Pixel apparaat. Super ironisch vind ik dat :D
Dat klopt, GrapheneOS doet sandboxing van niet alleen Google Apps, maar ook Play Services. Play Services is dus net als elke andere app sandboxed en je kunt bijna alle rechten afnemen (sommige mensen verbieden zelfs network access).

Overigens doet /e/OS het omgekeerde - het geeft bepaalde Google apps meer privileges dan andere apps. Je kunt in hun microG fork zien welke apps en signatures die opt-in krijgen. Als je bijvoorbeeld Google Maps of Android Auto op /e/OS installeert, dan krijgen ze hogere toegang dan standaard Android apps.

Conclusie: op een /e/OS telefoon kun je beter geen Google apps installeren (tenzij je het niet boeit dat Google apps hogere privileges krijgen). Maar goed, dat is geloof ik al eerder in dit topic bediscussieerd.

• Mit-46
danieldk schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:41:
[...]

Dat klopt, GrapheneOS doet sandboxing van niet alleen Google Apps, maar ook Play Services. Play Services is dus net als elke andere app sandboxed en je kunt bijna alle rechten afnemen (sommige mensen verbieden zelfs network access).

Overigens doet /e/OS het omgekeerde - het geeft bepaalde Google apps meer privileges dan andere apps. Je kunt in hun microG fork zien welke apps en signatures die opt-in krijgen. Als je bijvoorbeeld Google Maps of Android Auto op /e/OS installeert, dan krijgen ze hogere toegang dan standaard Android apps.

Conclusie: op een /e/OS telefoon kun je beter geen Google apps installeren (tenzij je het niet boeit dat Google apps hogere privileges krijgen). Maar goed, dat is geloof ik al eerder in dit topic bediscussieerd.
Mij was dit ook niet direct duidelijk dus toch fijn voor nieuwe deelnemers/lezers van dit topic dat het herhaalt wordt :) (y)

Het is soms lastig met zoveel pagina's in een topic om alles te kunnen vinden/lezen.

• ralph t
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-04 14:07
Goedendag allen,

Ik overweeg om /e/os op mijn Fairphone 5 (en evt mijn oude motorola one action die mijn dochter nu gebruikt) te installeren.

Kan iemand bevestigen of de ICS creditcard app van de ANWB op /e/os werkt? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden.

Verder ben ik benieuwd wat het beste alternatief voor Google Family Link is (voor parental controls).

• Mit-46
[...]

Zojuist AA getest met de laatste update uit de store en het werkt nu bij mij zoals het hoort! *O*
Ik gebruik het zonder officiele Google apps, maar met de stub apps.

Spotify en Waze werkte bij mij niet lekker, maar deze doen het nu normaal!

Ik heb vandaag alleen niet gereden met de auto, maar ik ga er vanuit dat het niet uitmaakt. Mocht dat wel zo zijn dan zal ik dit morgen aangeven, want dan ga ik met de auto weg.

Collega tweakers, R-v-W & FitTiv uit het Fairphone 6 topic, verdienen alle credits voor hun goede tips mbt de update.
Die ging bij mij niet automatisch.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

[...]

Ik ben er blij mij. Op Android Auto na werkt het voor mij perfect!
Misschien kun je dit topic eens bekijken: Mit-46 in "[Fairphone (Gen. 6)] Ervaringen & Discussie"

( Echt. Mijn brein is niet aan het breinen.. )

Top!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Garmin Connect: Werkt.

Ipv Google Maps, verschijnt er een mooi MapsLibre plaatje bij mijn activiteiten.

Maar kleine qwirk: De Data Overlay werkt niet goed: En verschijnt alleen een zwarte lijn over het parcours. En niet de gewenste 'kleuren' die hartslag / pace / elevation weergeven.

Links : Garmin op m'n oude Google-Android - Rechts : Garmin op m'n FP6 /e/OS zonder Google:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka2N8enK8LYguB5IkWQhBM0JlF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GVXBGMOYRkv0t19zxVfP93CU.png?f=fotoalbum_large

Zie, ik heb niets veranderd aan Garmin Connect zelf: de App verzint zelf dat er een andere map (MapLibre) onder moet worden gezet, omdat Google niet beschikbaar is. Maar die data overlay... die werkt niet.

Anderen hebben het ook (gehad),. ik kwam ergens een melding tegen dat iemand er last van had, in een topic waarbij de Garmin Connect App het na een update uberhaupt niet meer deed tijdelijk (bug).

Iemand een oplossing?

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:56
ralph t schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:15:
Goedendag allen,

Ik overweeg om /e/os op mijn Fairphone 5 (en evt mijn oude motorola one action die mijn dochter nu gebruikt) te installeren.

Kan iemand bevestigen of de ICS creditcard app van de ANWB op /e/os werkt? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden.

Verder ben ik benieuwd wat het beste alternatief voor Google Family Link is (voor parental controls).
Ik heb een ICS creditcard van ASN en die app werkt prima op mijn FP5.

• Mit-46
[...]

Vandaag lang kunnen testen en het werkt beter, maar er zijn nog wel bugs met Spotify. Andere apps werken normaal.

In de playlists (die nu wel te openen is) worden vaker niet dan wel nummers weergeven. Ik heb het idee dat het bij de eerste keer openen werkt en bij een volgende poging zie ik geen nummers meer in mijn playlist en staat er "no items" terwijl het ondertussen wel de nummers uit de playlist aan het afspelen is 8)7

De queue/wachtrij laat wel de nummers zien (uit dezelfde playlist), maar dat is niet de volledige playlist.

Ook is Spotify niet meer zichtbaar in/onder Waze. Nu vind ik dat niet zo erg, want als ik geen nummer uit een playlist wil kiezen doe ik de bediening met de knoppen op het stuur, maar het hoort volgens mij niet.

Wel een stuk beter, maar nog steeds niet perfect als het om Spotify gaat. Als ik het op internet zo lees is dit een Spotify bug die soms ook voorkomt bij andere toestellen met Google Android.

Neemt niet weg dat het wel irritant is :)
Ben wel blij dat de app nu wel te openen is. Dat is al een stuk beter dan hoe was voor de AA update. Hopelijk komt Spotify gauw ook met een update die dit verhelpt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 12-04-2026 17:23 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Van de week Android auto gebruikt alleen heb ik geen navigatie meer. De app van Sygic wordt niet meer weergegeven in de launcher van Android Auto. En Google maps geeft niks weer.

Op versie 3.5 had ik nergens last en kon daarmee navigeren.

Meer mensen hier last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 12-04-2026 19:47 ]

• R-v-W
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-04 18:17
Mit-46 schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:56:
[...]
In de playlists (die nu wel te openen is) worden vaker niet dan wel nummers weergeven. Ik heb het idee dat het bij de eerste keer openen werkt en bij een volgende poging zie ik geen nummers meer in mijn playlist en staat er "no items" terwijl het ondertussen wel de nummers uit de playlist aan het afspelen is 8)7

De queue/wachtrij laat wel de nummers zien (uit dezelfde playlist), maar dat is niet de volledige playlist.
Ja, dit was me ook al opgevallen en is bij mij ook. Nu scrol ik bijna nooit door playlists, dus heb er persoonlijk geen hinder van.
Mit-46 schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:56:
[...]
Ook is Spotify niet meer zichtbaar in/onder Waze.
Dit is volgens mij dan weer in- of uit te schakelen met een setting in Android Auto zelf. Volgens mij is dat "Taakbalkwidgets" inschakelen, maar weet het uit m'n hoofd niet zeker.

• Mit-46
R-v-W schreef op zondag 12 april 2026 @ 20:51:
[...]

Ja, dit was me ook al opgevallen en is bij mij ook. Nu scrol ik bijna nooit door playlists, dus heb er persoonlijk geen hinder van.

[...]

Dit is volgens mij dan weer in- of uit te schakelen met een setting in Android Auto zelf. Volgens mij is dat "Taakbalkwidgets" inschakelen, maar weet het uit m'n hoofd niet zeker.
Ik zal eens naar die widget kijken. Kan goed zijn dat ik door het klieren/proberen dit heb uitgeschakeld. (y)

Goed, het is al beter dan dat het was. We komen er wel :)

@R-v-W
Dit was inderdaad het geval. Dank! (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 13-04-2026 17:42 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste