• TheRien
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:29
Barista schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:20:
De Fairphone 6 staat al een tijdje op mijn wensenlijstje als mogelijk kandidaat. Na het lezen van de review van Arnoud natuurlijk weer iets enthousiaster geworden. Maar één app gebruik ik regelmatig en daarvan ben ik benieuwd of die werkt: Kurviger. (Dat is een navigatie-app voor op de motor) Zou iemand dat met e/os eens kunnen testen? Ik gebruik zelf de gratis versie van Kurviger waarbij je een 'volg de lijn'-modus aanzet tijdens navigatie.
Ik heb hem even geïnstalleerd en door wat dingetjes heen geklikt en dat werkt allemaal prima. Lig op bed dus heb hem niet praktisch getest 😉 heb hem wel (eenmalig) m'n locatie laten gebruiken en die is exact op waar ik nu ben.

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 16:18
Barista schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:20:
De Fairphone 6 staat al een tijdje op mijn wensenlijstje als mogelijk kandidaat. Na het lezen van de review van Arnoud natuurlijk weer iets enthousiaster geworden. Maar één app gebruik ik regelmatig en daarvan ben ik benieuwd of die werkt: Kurviger. (Dat is een navigatie-app voor op de motor) Zou iemand dat met e/os eens kunnen testen? Ik gebruik zelf de gratis versie van Kurviger waarbij je een 'volg de lijn'-modus aanzet tijdens navigatie.
Hij installeert en draait hier prima op mijn FP4 met /e. Alles wat ik aanklik, lijkt te prima werken.

Maar al vrij vlot loop ik tegen een betaalmuur aan, ik heb geen account natuurlijk, en via de App Lounge of Aurora store niet ingelogd met een Google-account. Dus ik krijg dus nu een foutmelding dat het starten van een betaal-scherm niet is gelukt.

Maar ik zie dat je gewoon kunt inloggen, als je extern een betaald account hebt, gaat dat sowieso goed (dat is hoe ik het bij andere betaalde services ook regel, buiten de apps om)

Verder heb ik in de opties als locatieservice 'Android' ipv 'Google' gekozen.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:43
Vanmorgen notificatie op mijn FP6 dat 3.6 update klaarstond. Na updaten nog steeds op Android 15. Lees nu dat A16 voor de official builds niet meekomt met 3.6 en later pas volgt, mogelijk pas met 3.7

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb vannacht 3.6 geinstalleerd op mijn FP6, inderdaad Android 15. Geen bijzonderheden.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:49
draaid de Rabo app ook op dit OS?

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
mark777 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:27:
draaid de Rabo app ook op dit OS?
ja

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:06
Ik heb vandaag mijn Fairphone 6 ontvangen met (Google) Android en na een helse rit is het mij gelukt om /e/OS erop te installeren.

Achteraf gezien was het niet moeilijk met de web-installer, was het niet dat ik een potje heb zitten stoeien mbt de Android adb usb driver om deze via het Apparaatbeheer goed gekoppeld te krijgen aan het toestel.
Het was helaas geen kwestie van driver installeren en Windows opnieuw naar nieuwe apparaten laten zoeken zoals je eigenlijk gewend bent met Windows.

Na een gevecht van anderhalf tot twee uur zoeken heb ik een Youtube filmpje gevonden waarin ik kon zien dat ik steeds verkeerd zat te klikken in het Apparaatbeheer :o :+

Goed, het is gelukt en ben nu heel blij!
De telefoon is opgestart met /e/OS en we gaan nu lekker instellen.

Wat ik mij nu afvraag is of de bootloader weer automatisch is gelockt. Weet iemand dit mbt een Fairphone 6?
(Ga liever niet weer die debug modus in en het trucje opnieuw uitvoeren om dit te controleren.)

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:44
Mit-46 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:08:
Ik heb vandaag mijn Fairphone 6 ontvangen met (Google) Android en na een helse rit is het mij gelukt om /e/OS erop te installeren.

Wat ik mij nu afvraag is of de bootloader weer automatisch is gelockt. Weet iemand dit mbt een Fairphone 6?
Fijn dat het gelukt is! Welkom in een mooie Google-vrije wereld :-)

Net als je fiets zichzelf niet op slot zet, gebeurt dat met een bootloader ook niet. Gelukkig niet, want het zou lelijke problemen kunnen veroorzaken.
Ik heb zelf de bootloader van mijn FP6 weer gelocked met de volgende instructies: https://support.fairphone...nd-re-lock-the-bootloader. Volgens mij waren de ontwikkelaar opties daar niet voor nodig - overigens kun je die opties ook altijd weer uitzetten als je wil.

• Rodeappell
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:19
Ik zie dat 3.6 Android 16 er nu ook aan komt. Ik ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste