• guzzigerard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:45
[b][Waar ik wel een vraag over had: blijkbaar staat de app "BlissWeather" geïnstalleerd? in ieder geval vraagt die wel mijn lokatie op. ik kan hem alleen nergens op mijn schermen terugvinden? had juist ook express KNMI app geïnstalleerd om maar een weer-app te hebben, dus heb hem ook njet verwijderd...

Iemand die dit mysterie kan oplossen?
Dat is de WEER widget, als je helemaal naar links swiped staat die onder de ‘Advanced Privacy’ widget.
Tenzij je die verwijderd hebt.
Standaard stond die bij mij op 15min verversing, heb ik op 6 uren gezet.
Dat scheelt met de accu

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
guzzigerard schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:49:
[...]

A16 komt met e/OS4.6 in Maart(dus April)
Bedoel je versie 3.6?

March of the Eagles

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@guzzigerard hij stond op 30 minuten bij mij, heb dit naar 4u gezet, is idd wel prima!

• guzzigerard
  • Registratie: Januari 2006
Ja idd, heb het aangepast.

• Wilfred86
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:01
Pluginbaby schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:32:
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar om /e/OS te installeren op mijn FP6.
Ik probeer deze handleiding te volgen: https://doc.e.foundation/devices/FP6/install

Ik heb de stappen netjes gevolgd volgens mij. adb en fastboot geïnstalleerd. Telefoon is verbonden met een usb-kabel waarbij de file explorer gewoon werkt en te gebruiken is (dat moet dan toch een data cable zijn?)
USB poorten hebben up-to-date drivers.

Op de telefoon de Developer options aangezet, OEM unlock gedaan met de code via de FP website. Maar vervolgens wordt de telefoon alsnog niet gezien door adb waardoor de "adb reboot bootloader" command niet werkt; no device detected...

Iemand een suggestie wat ik vergeten ben/verkeerd doe? Normaal ben ik best handig met deze dingen maar blijkbaar in dit geval niet :+

EDIT: bootloader moest fastboot zijn...
Je moet de usb-driver van Google installeren. Toevallig had ik hetzelfde probleem. Echt de .inf file van die driver dubbelklikken en uitvoeren. Waarschijnlijk zie je nu ook in device-manager een fout bij de Android-device.

Wat ook een probleem gaf bij mijn Fairphone is dat volgens de guide data via USB (weet zo niet de exacte naam) aan moest staan. Gek genoeg werkte het juist wel toen ik dit uitzette. Deze twee zaken kan ik zo bedenken. Succes!!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
Pluginbaby schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:26:
[...]
Ja maar het unlocken van de bootloader lukt dus al niet. Daar loop ik vast op stap 5. adb ziet simpelweg mn telefoon niet. Ik kan her en der op stackoverflow wel wat stappen vinden die ik geprobeerd heb maar tot nu toe zonder succes.
Toevallig gisteren mijn nieuwe FP6 naar /e/os geupgrade. Ik had ook eerst het probleem dat de installer (browser) mijn telefoon niet herkende. Dat had te maken met Chromium. Via Edge lukte het wel. Overigens gebruikte ik Ubuntu (ja Edge op Ubuntu is een ding :p). En inderdaad belangrijk dat USB debugging aan staat én de USB-mode op file transfer. Na de installatie van /e/os heb ik ook de bootloader weer gelocked volgens FP instructies. Let wel: je kunt daarna pas weer terug naar Fairphone Android als daar een nieuwere securitypatch voor beschikbaar is dan de versie die je met /e/os hebt. Maar waarom zou je terug willen?

Hoop dat het zo lukt?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
(Domme?) vraag over bootloader unlocken/locken: wat betekent dat eigenlijk?

Wat kun je dan functioneel wel/niet.

als je de bootloader weer lockt, kun je dan wel e/os updates installeren, of is daar ook bootloader toegang voor nodig?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste