Heb al buurtbemiddeling geprobeerd, ook een 2e keer ingeschakeld. Reactie toen de buurtbemiddeling bij de andere buur aanklopte? Ze stuurde haar papa en broertjes (die allemaal ergens anders wonen, voor de duidelijkheid) om te ruziën (aan mijn voordeur) "want jij stuurt mensen af op ons". Dus daar staan ze duidelijk niet voor open. De eerste keer waren er afspraken gemaakt, lees het topic maar door voor hoe dat ging.President schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:53:
2. Buurtbemiddeling of iets dergelijks benaderen
Iedereen zegt dat een aangifte niks zal uithalen - als een aangifte zo overdreven is dan moet er ergens daar bij de politie wel een belletje gaan rinkelen van "Hey wat is hier nou precies gaande, een dergelijke reactie op zoiets verwachten wij helemaal niet en is buiten proporties".
Of is het gewoon dat ik een aangifte doe en zich niemand daar binnen de politie mee gaat interesseren voor die betrokken agent?
"niet mijn probleem, had die agente zich maar aan de wet moeten houden" - zijn ze daar (intern bij de politie) zo?
En als een aangifte niks positiefs uit haalt, normale respectvolle gesprek met wijkagent ook niet, en een normaal respectvol gesprek via telefoon met een klachtenbehandelaar ook niet, welke andere manieren om mensen wakker te schudden bij de politie zijn er dan nog waar ik niet over na heb gedacht?
Ik heb nooit gezegd dat er mij helemaal niks op geen enkel gebied te verwijten valt. Dat mensen hier zo'n mening zelf op maken dat heb ik niet in de hand, ik heb zelf open en eerlijk aangegeven dat er genoeg problemen vanuit beide kanten spelen (maar het voelt alsof ik deze berichten naar /dev/null stuur). Als we op voorhand alles moeten kappen en los laten omdat iedereen ooit een fout heeft gemaakt dan kan net zo goed alles stoppen toch? En komen we als mensen, groepen, nooit vooruit. Er is in deze situatie naar mijn mening verandering nodig, nergens staat beschreven hoe daar naartoe gewerkt kan worden en "geen aangifte of klacht doen, los laten" is ook geen werkbare oplossing.ook niet de hand in eigen biezem te willen steken en lijkt het alsof het in jouw ogen niet bij jezelf kan zitten, dat is gewoon ontzettend zonde.
[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 10-07-2025 09:24 ]