Agent doet voet tussen deur - aangifte doen wvs art 138

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 25.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-07 17:29
President schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:53:
2. Buurtbemiddeling of iets dergelijks benaderen
Heb al buurtbemiddeling geprobeerd, ook een 2e keer ingeschakeld. Reactie toen de buurtbemiddeling bij de andere buur aanklopte? Ze stuurde haar papa en broertjes (die allemaal ergens anders wonen, voor de duidelijkheid) om te ruziën (aan mijn voordeur) "want jij stuurt mensen af op ons". Dus daar staan ze duidelijk niet voor open. De eerste keer waren er afspraken gemaakt, lees het topic maar door voor hoe dat ging.

Iedereen zegt dat een aangifte niks zal uithalen - als een aangifte zo overdreven is dan moet er ergens daar bij de politie wel een belletje gaan rinkelen van "Hey wat is hier nou precies gaande, een dergelijke reactie op zoiets verwachten wij helemaal niet en is buiten proporties".

Of is het gewoon dat ik een aangifte doe en zich niemand daar binnen de politie mee gaat interesseren voor die betrokken agent?
"niet mijn probleem, had die agente zich maar aan de wet moeten houden" - zijn ze daar (intern bij de politie) zo?

En als een aangifte niks positiefs uit haalt, normale respectvolle gesprek met wijkagent ook niet, en een normaal respectvol gesprek via telefoon met een klachtenbehandelaar ook niet, welke andere manieren om mensen wakker te schudden bij de politie zijn er dan nog waar ik niet over na heb gedacht?
ook niet de hand in eigen biezem te willen steken en lijkt het alsof het in jouw ogen niet bij jezelf kan zitten, dat is gewoon ontzettend zonde.
Ik heb nooit gezegd dat er mij helemaal niks op geen enkel gebied te verwijten valt. Dat mensen hier zo'n mening zelf op maken dat heb ik niet in de hand, ik heb zelf open en eerlijk aangegeven dat er genoeg problemen vanuit beide kanten spelen (maar het voelt alsof ik deze berichten naar /dev/null stuur). Als we op voorhand alles moeten kappen en los laten omdat iedereen ooit een fout heeft gemaakt dan kan net zo goed alles stoppen toch? En komen we als mensen, groepen, nooit vooruit. Er is in deze situatie naar mijn mening verandering nodig, nergens staat beschreven hoe daar naartoe gewerkt kan worden en "geen aangifte of klacht doen, los laten" is ook geen werkbare oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 10-07-2025 09:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54
grasmanek94 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:46:
[...]

Heb al buurtbemiddeling geprobeerd, ook een 2e keer ingeschakeld. Reactie toen de buurtbemiddeling bij de andere buur aanklopte? Ze stuurde haar papa en broertjes om te ruzieen "want jij stuurt mensen af op ons". Dus daar staan ze duidelijk niet voor open.

Iedereen zegt dat een aangifte niks zal uithalen - als een aangifte zo overdreven is dan moet er ergens daar bij de politie wel een belletje gaan rinkelen van "Hey wat is hier nou precies gaande, een dergelijke reactie op zoiets verwachten wij helemaal niet en is buiten proporties".

Of is het gewoon dat ik een aangifte doe en zich niemand daar binnen de politie mee gaat interesseren voor die betrokken agent?
"niet mijn probleem, had die agente zich maar aan de wet moeten houden" - zijn ze daar zo?

En als een aangifte niks positiefs uit haalt, normale respectvolle gesprek met wijkagent ook niet, en een normaal respectvol gesprek via telefoon met een klachtenbehandelaar ook niet, welke andere manieren om mensen wakker te schudden bij de politie zijn er dan nog waar ik niet over na heb gedacht?
Heb je al eens overwogen om met je huisarts te praten? Je kunt daar eenvoudig aangeven dat je graag in contact wilt komen met de POH GGZ. Zij bieden ondersteuning bij gevoelens en gedachten, en denken graag met je mee. De POH GGZ is geen psycholoog, maar fungeert meer als een coach die samen met jou kijkt naar wat je nodig hebt. Ook kun je, als je dat wilt, gebruikmaken van zelfhulpmodules. Het belangrijkste is dat je bereid bent om samen aan de slag te gaan.

Goed om te weten: de gesprekken met de POH GGZ vallen onder het basispakket van je zorgverzekering, en je betaalt hiervoor geen eigen risico omdat het via de huisarts loopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
Vermoed dat na 7 huisbezoeken om vermeende overlast in 4 jaar tijd men jouw reactie juist wel verwacht had. Dat mede reden is waarom deze agente er met een (te) gestrekt been in ging, 'daar gaan we weer'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Met verbazing het gehele topic doorgelezen. TS, is dit echt waar je je zo druk om moet maken? Er zijn toch vele dingen belangrijker in het leven dan je je hierover zo moeten opwinden? Geniet van de zon, geniet van mensen om je heen en laat het los. Het klinkt alsof je problemen dieper gaan dan een klein geschil met een agent.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat je totaal niet ingaat op alle mensen (zie de duimpjes) die je proberen te overtuigen dat je houding niet meehelpt aan alles wat je aanvoert. Het voelt ook alsof er een enorm stuk van het 'verhaal' mist, en dat er veel meer in je omgeving aan de hand is dan dat je daadwerkelijk aangeeft. Bij mij leek dit topic eerst een enorm hoog 'Troll gehalte' te hebben, maar blijkbaar zijn er echt mensen die deze omgang normaal vinden.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10

Vliegvlug

Flight Simple

[...]

"niet mijn probleem, had die agente zich maar aan de wet moeten houden" - zijn ze daar (intern bij de politie) zo?

Die aangifte gaat inderdaad niets postiefs uithalen, niet voor de werkwijze van de politie en ook niet voor jou.
Dat is je hier keer op keer al verteld.

Zie niet alles zo zwart/wit en focus niet zo op wakkerschudden van de politie, tenminste gebruikt niet aangifte bij dit voet incident om dat te doen.
Een gesprek met de betrokken agente en haar collega heeft op dat vlak een honderd keer grotere kans om de politie tot nadenken te stemmen als je daar dan wel normaal en open in kan zitten met enige zelfreflectie.
Als je dat niet doet hoef je het niet eens te proberen.
[...]

Ik heb nooit gezegd dat er mij helemaal niks op geen enkel gebied te verwijten valt. Dat mensen hier zo'n mening zelf op maken dat heb ik niet in de hand, ik heb zelf open en eerlijk aangegeven dat er genoeg problemen vanuit beide kanten spelen (maar het voelt alsof ik deze berichten naar /dev/null stuur). Als we op voorhand alles moeten kappen en los laten omdat iedereen ooit een fout heeft gemaakt dan kan net zo goed alles stoppen toch? En komen we als mensen, groepen, nooit vooruit. Er is in deze situatie naar mijn mening verandering nodig, nergens staat beschreven hoe daar naartoe gewerkt kan worden en "geen aangifte of klacht doen, los laten" is ook geen werkbare oplossing.
Maar wat dan wel, je moet toch kosten en baten voor jezelf afwegen, aangifte afdwingen is dat niet, uit de situatie komen (verhuizen) wel, maar nog belangrijker: uit deze situatie in je hoofd komen en anders tegen dingen aan kijken

Niet alleen wat betreft deze aangifte maar in zijn algemeenheid.
Zwart/wit en rigide blijven denken gaat je niet helpen. Je hoeft ook niet altijd over je te laten lopen natuurlijk maar pick your battles, dat geeft veel meer rust voor jezelf, echt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

"geen aangifte of klacht doen, los laten" is ook geen werkbare oplossing.
Nu ja, wel, maar niet eentje die je ziet zitten.

Waar de buren blijkbaar erg goed in zijn, is het systeem voor hen laten werken. De politie lijkt duidelijk meer op de hand van de conflictburen te zijn, dan op die van jou. Als het niet al te laat is, raad ik je aan om je niet alleen op wetten, regeltjes en details te pogen te sturen bij de politie. Maar juist op het kweken van begrip, goodwill, een goede overlegstructuur en -manier. Het systeem dat je als oneerlijk ervaart bestaat uit meer dan alleen die regeltjes, maar juist ook uit de mensen die het ten uitvoer brengen.

Ik kan me ook voorstellen dat zo onder hoogspanning leven een flinke tol van je eist. Voor mijn gevoel poog je dat geforceerd te compenseren door je nog meer te focussen op wetten, regeltjes en details. Het is een heilloze weg. Voor zowel het burenconflict, als de politiemedewerking, als je eigen gezondheid.

[ Voor 37% gewijzigd door FirePuma142 op 10-07-2025 09:46 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 23:12
grasmanek94 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:15:
Success is:

Dat ze wakker worden en zorgen dat iedereen hier in deze buurt door alle agenten gelijk zal worden behandelt.

Heb ik in een zeer net gesprek ooit aan de wijkagent aangegeven dat het mij op valt dat ze de buren, zelfs bij constatering van overlast, niet een preek geven maar alleen aangeven dat iemand gebeld heeft en overlast ervaart en dat ze dan weg gaan.

Of soms rijden ze er langs en wordt ik terug gebeld met "vinden we mee vallen en het mag gewoon op dit tijdstip" (was toen later dan 22u, muziek die drie straten verderop te horen is).

Een jaar eerder, had ik muziek in de middag aan (13u), kwamen de agenten (netjes hoor), en zeiden dat het niet zo luid mag en of het uit kan, en als ze terug moeten komen dat ze het dan in beslag nemen. Ik heb excuses aangeboden, heb ze zelfs binnen gelaten en alles laten zien, water aangeboden want hete zomer, heb sinds dien nooit meer een feestje gegeven of harder dan normaal praatniveau muziek aan gezet, want ik heb geen zin in het gedoe "spullen in beslag genomen". Maar ook dat heb ik al aangegeven, en iedereen leest er lekker overheen.

Zo zijn er meer voorbeelden. Honden blaffen constant, ochtend tot avond, wordt geconstateerd, en ze doen er verder niks mee. Toen ik (veel later, nadat ik al jaar+ zoveel overlast ervaarde) een hond had genomen (door omstandigheden met familie), blafte deze ook (mee), kwamen ze langs, "als dit zo door gaat krijgt u wel een boete, want dit kan zo niet".
Uiteindelijk de hond maar bij iemand anders in de familie neer gezet, werd de hond niet beter van maar a 'la, zou ik nooit meer doen.

Nee, dit is geen gelijke behandeling, en ik zie geen andere opties om gelijke behandeling te forceren.
Ze maken nu een grove fout en ik ga zorgen dat iemand wakker gaat worden daar.
Bij elke stap met VIK of de klachtenbehandelaar van de politie ga ik dit wel duidelijk aangeven dat alle vorige gebeurtenissen van ongelijk behandelen mee spelen in waarom ik kies om door te zetten, en dat ik ze verzoek om samen met een concreet plan te komen hoe we ervoor zorgen dat er gelijke behandeling zal zijn vanaf nu.
Tot nu toe mij onthouden tot reactie in dit topic, maar na het lezen van deze post wil ik graag reageren.

Wat ik hier in teruglees is dat er een heel groot ik-tegen-de-wereld gevoel bij TS hangt. Ikzelf kom uit een gezin waarin dit negatieve gevoel de waan van de dag was. Iedereen was tegen ons en wij werden altijd te kort gedaan of waren niet goed genoeg.

Lang verhaal kort; dit was helemaal niet zo. Dit kan een overtuiging zijn die je door de loop der jaren heen zo onbewust inzet dat dit ik-tegen-de-wereld gevoel je blind maakt.
Nu ik gebroken ben met mijn ouders en zus (ja zo diep is dit gegaan) en therapie gevolgd heb zie ik in dat niet iedereen je probeert te naaien of onderuit te halen.

Wat belangrijk is dat je hier wel open voor moet staan. In het geval met mijn ouders en zus zagen ze mij opeens als een probleem, want ik had 'altijd wel wat te zeiken' en konden niet relativeren wat het met mij deed en de algehele sfeer als we 'gezellig' een weekendje weg waren.

Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met TS of dat de buren tóch de boosdoener blijkt te zijn, maar een externe blik d.m.v. praktijkondersteuner of psycholoog kan hulp bieden in de manier waarop je zelf naar de wereld kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nldjbassie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
mrmrmr schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 02:25:
@nldjbassie Wat jij beschrijft lijkt op een civiele procedure.

Het handelen van de politie gaat over bestuursrecht of strafrecht.
Dat klopt, maar geef even een voorbeeld.
<knip> De rest is off-topic en/of speculatie. Niet doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ardana op 11-07-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldjbassie
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 02:58:
offtopic:
@nldjbassie Waarom druk je random af en toe op enter? 8)7
Omdat ik dat lekker vind?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
nldjbassie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:29:
Snap eigenlijk dat dit Topic zo veel aandacht krijgt, dit is zeker geen geval van onrecht.
Hier speelt al langer iets, dat natuurlijk 2 kanten kent.
En krijg meer het gevoel, dat meneer eerst eens in de spiegel moet kijken.
Wat kun je zelf in deze situatie ondernemen, om dit op te lossen.
Was jij erbij? Onderbuikgevoelens zijn geen basis in het recht. Het gaat om wetgeving, feiten en in het strafrecht om bewijs. Dat is een belangrijke basis in een rechtsstaat, anders krijgen we Trumpiaanse toestanden.
Dus gooi de beelden maar eens online, dan lullen we wel weer verder.
Maar dat zal wel niet gebeuren, er zal wel 1 of andere smoes aan komen
Beelden publiek maken mag niet tenzij er toestemming is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldjbassie
  • Niet online
<knip> Quote en reactie weggehaald omdat dit OT en onzin was.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 11-07-2025 16:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Heb al buurtbemiddeling geprobeerd, ook een 2e keer ingeschakeld. Reactie toen de buurtbemiddeling bij de andere buur aanklopte? Ze stuurde haar papa en broertjes (die allemaal ergens anders wonen, voor de duidelijkheid) om te ruziën (aan mijn voordeur) "want jij stuurt mensen af op ons". Dus daar staan ze duidelijk niet voor open. De eerste keer waren er afspraken gemaakt, lees het topic maar door voor hoe dat ging.

Ik ben misschien wat hard, maar schud eerst jezelf wakker. Je zoekt vooral een slachtoffer rol lijkt het wel en wilt van ons ook alleen horen dat je gelijk hebt. Terwijl de adviezen van 85+ procent uit het topic door je genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dus, mensen kunnen zich weer eens niet gedragen (wie de schoen past, trekke hem aan, als hij niet past, sloeg dit niet op jou) en negeren an masse de topic warning. Ik ga dit topic sluiten en nog wat waarschuwingen uitdelen.

Als TS wil dat het topic heropend wordt, dan kan hij mij een DM sturen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt aub in je achterhoofd:
- s.v.p. on-topic en constructief reageren.
- als je niets vriendelijks of hulpvaardigs te zeggen heb, onthou je dan van reageren.
- aannames, welke kant op dan ook, worden vrijwel nooit gewaardeerd en hier ook niet.
- je mag prima bedenkingen hebben, maar er van uit gaan dat TS niet de waarheid zegt, gaat het topic niet verder helpen.
- je kan TS ook vriendelijk helpen door netjes je bedenkingen te verwoorden.