Ambtenaar doet voet tussen deur - aangifte doen wvs art 138

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:31
Laatst aparte situatie mee gemaakt,

Rond 1u 's nachts belde de politie aan.

Na de deur open doen werd;
Ze kwamen voor een overlast melding.
Ze zagen licht branden in de badkamer dus belden ze aan.

Dat zou best kunnen want mijn waterleiding is rond 21u gesprongen -- alle bouwmarkten dicht, en we moesten thuis dus water tappen bij het tapkraantje wat best luid kan zijn als je een normale hoeveelheid water wil afnemen in een kom of emmer (be it om de wc te spoelen, tanden te poetsen, jezelf wassen, etc.. je komt er vrij snel achter hoe verrekte handig kranen nogal zijn), en erg onhandig in een watermeterput dus raak ik met mijn dikke reet nog wel eens de verwarming ernaast.. dus ja inderdaad ik ben niet de perfecte burger en melding van geluid maken was zeker wel terecht, al denk ik dat dit in zo'n crisissituatie toch wel gewoon onder levensgeluiden moet vallen... Maar daar heeft de agent niks van mee mogen krijgen want;

Hierna werd ik meteen aangesproken met "nu hebben we niks kunnen constateren, maar mensen hebben last van jou, jij bent aan het klussen, als je zo door gaat nemen we alles in beslag".
Ik had toch echt aangegeven dat dat niet waar is, en probeerde de bovenstaande situatie uit te leggen, maar er was geen woord tussen te krijgen.
Op een gegeven moment kwam de tekst "jij bent continu door mij heen aan het praten, nu je mond houden" van die dame, dus ik zeg even niks en probeer zo de situatie onder controle te krijgen en te de-escaleren.
Maar.. daarna gebeurt nog iets wat ik niet verwacht en echt niet weet wat ik ermee moet, ze gaat dus verder met haar preek tijdens de stilte en direct erna "jij luistert helemaal niet", waarop ik aangaf dat ik toch echt stil zat te luisteren, en vroeg of ik moest herhalen wat ze zei - "jij blijft continu door mij heen praten".

Daarop besloot ik haar een fijne avond te wensen en zei dat ik hier het gesprek afkaap en beëindig en ik weg ga.

Ik probeer de deur dicht te doen en.. wat krijg je me nou.. ze doet haar voet tussen de deur en de deurpost/kozijn -- ik kan mijn deur dus niet dicht doen.
Hierop reageer ik meteen dat ik haar geen toestemming geef om mijn woning te betreden (kenbaar maken dat ik dit niet toesta).

Ze reageert hierop "dat doe ik niet".

(ik neem aan dat ze bedoelt dat ze denkt dat ze mijn woning niet aan het betreden is op deze manier)
Oh mevrouw u kent de wet blijkbaar niet.. (dacht ik in mijn hoofd)

Direct erna reageer ik dat ze mijn huis moet verlaten want ze is binnen aan het treden (vorderen/sommeren om weg te gaan), en dat doet ze niet en gaat nog een minuut verder met haar preek en discussie, zonder mij de mogelijkheid te geven ook maar iets uit te leggen.

Zodra ze de voet weghaalde deed ik de deur dicht.
Ik heb niet gescholden of zitten schreeuwen, ben kalm en rustig geweest, heb geen lelijke woorden of uitspraken of uitingen gedaan, heb gewoon netjes alle instructies proberen te volgen, deur normaal dicht gedaan, ik heb ze gewoon met respect (wat ze absoluut niet verdiende) behandeld.

Direct op politie.nl een klacht ingediend, en wat uitspraken geprobeerd te zoeken;

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHSHE:2021:4406
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2018:7307

Naar aanleiding van deze uitspraken ook meteen vandaag 09008844 gebeld en aangegeven dat ik aangifte wil doen tegen die agent (waarvan de personalia mij niet bekend zijn, maar ik denk dat dat wel goed komt).
Het VIK (Veiligheid, Integriteit en Klachten team) zou contact met mij gaan opnemen (maar er werd geen termijn genoemd). Wat ik erg raar vind is dat toen ik de medewerker aan de telefoon vroeg om het politie ID nummer van die persoon te delen zodat ik dat mee kan nemen in mijn klacht (en ik gaf expliciet aan dat ik geen persoonsgegevens hoef, dus geen naam/achternaam/etc), dat die zei dat ze de agent zal contacteren en dat ze zelf haar gegevens moet delen met mij.. Dat vind ik wel erg raar! Heb daar maar vanaf gezien.

Ik heb op mijn camera beelden staan hoe ze haar voet naar binnen zet bij mij, erg duidelijk (en vriendin is ook getuige). Op mijn mobiel draait voor zulke situaties Echo dus ik heb ook een geluidsopname, al heb ik m nog niet terug geluisterd (wel opgeslagen).

Mocht ze een afwijkende verklaring afleggen waarbij ze beweert dat ik haar niet heb verzocht om mijn pand te verlaten dan is mijn plan om een tweede aangifte te doen van valsheid in geschrifte.

Nu ben ik benieuwd; wat zouden jullie doen?
En waarom greep die tweede toeschouwende agent niet in toen haar collega strafrecht overtrad en de heterdaad overtreding niet tot een zo spoedig mogelijk einde heeft gebracht?
Is het handig ook een klacht in te dienen over die andere agent die niks deed toen mijn rechten werden geschonden, of wordt dat ook meegenomen in de klacht?

Een burgerarrest op dat moment doen vond ik iets te riskant, gezien deze persoon vooral escalerend werkte en die andere agent aan haar kant stond zo te zien..

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de voortgang van de zaken, en ga er zeker wel voor pushen dat er vervolging komt, want ik ben zulke "agenten" echt wel beu, die rotte appels mogen echt wel de politie verlaten -- mocht het OM beslissen niet te vervolgen ga ik zeker wel een poging wagen een art 12 Sv procedure op te starten.

[ Voor 7% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 14:21 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Als je alleen water haalde is je hele reactie op dit incident dan niet enorm overtrokken en raar?
Als de politie aan de deur komt doe je open en laat je ze binnen. Tenzij je wat te verbergen hebt.
Misschien ook wat meer schaamte over het feit dat ze gebeld zijn zou je ook sieren. Mensen bellen echt niet zomaar, dan maak je het al bond.
Een bloemetje naar je buren en excuses naar de agent zou meer op de plaats zijn.

diskeltische lurker

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Doorgaan met je leven. Niet zoveel overlast veroorzaken dat je buren de politie erover bellen. Blij zijn dat die je niet aanklagen vanwege je geluidsoverlast (wat natuurlijk idioot zou zijn als het een keertje is gebeurd met reden, maar hé, je bent zelf ook van het aanklagen). Overigens hoeveel water heb je midden in de nacht nodig, dat buren de politie bellen? Ik vind het moeilijk te geloven dat dat zoveel herrie zou opleveren.

Gewoon rustig de agent d'r verhaal laten doen en dan rustig jouw kant uitleggen. En ja, jij stelt dat je dat probeerde, maar wij hebben ook maar één kant van het verhaal. En nofi, maar gezien je al begint met fantasieën om welke andere aanklachten je nog zou kunnen doen als ze bepaalde dingen in de toekomst zou kunnen doen, vraag ik me beetje af of jouw kant van het verhaal zo objectief is en hoe deescalerend je was.

En een burgerarrest omdat een agent d'r voet tussen de deur steekt? Pushen voor vervolging? Even ervan uitgaande dat het niet had gemogen in die situatie, ook een agent heeft weleens midden in de nacht een off-dag.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 07-07-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Met die buren is de relatie verstoord, heb zelf al vaker de politie gestuurd omdat de honden elke dag van ochtend tot avond 4 jaar lang blaften tot ze uiteindelijk van ouderdom dood zijn gegaan.
Hiervoor waren er bemiddelingstrajecten en gesprekken om afspraken te maken maar dat is niet gelukt, dus de drempel om te bellen is erg laag hier.
technopeuter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:21:
Als je alleen water haalde is je hele reactie op dit incident dan niet enorm overtrokken en raar?
Een emmer of pan vullen met een tapkraan terwijl je je rug aan het breken bent en dan nog per-ongeluk de verwarming met je reet stoten bij omdraaien maakt nou eenmaal veel lawaai (probeer maar eens zelf, overdag dan natuurlijk), dat is gebeurd en ja ik heb overlast veroorzaakt, maar ik heb helemaal niks mogen uitleggen.

[ Voor 70% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:22:
Met die buren is de relatie verstoord, heb zelf al vaker de politie gestuurd omdat de honden elke dag van ochtend tot avond 4 jaar lang blaften tot ze uiteindelijk van ouderdom dood zijn gegaan.
Hiervoor waren er bemiddelingstrajecten en gesprekken om afspraken te maken maar dat is niet gelukt, dus de drempel om te bellen is erg laag hier.
De politie heeft waarschijnlijk dan al genoeg ervan dat twee buren constant de politie op elkaar afsturen. Maar hoeveel goodwill denk je de volgende keer nog te hebben als jij de politie op de buren afstuurt? Die weten ook dat jij degene bent die hun collega ging aanklagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zonder de beelden te hebben gezien is hier echt niets over te zeggen. Jij komt met jouw verhaal, maar wie zegt dat jij niet een (te) grote mond hebt gegeven en inderdaad constant door het verhaal van de agent hebt heen gepraat?

Nu blijkt er ook een verstoorde relatie met de buren te zijn, wat het al helemaal lastig maakt om hier zo na een verhaal iets voer te roepen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
Heel gek dat een agent zich niet zomaar de deur in het gezicht laat gooien terwijl ze van mening zijn dat ze nog niet uitgesproken zijn.
Snap dat het onterecht voelt, maar mensen die overlast veroorzaken hebben zijn er meestal ook van overtuigd dat ze gelijk hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grasmanek94
die overlast veroorzaken hebben zijn er meestal ook van overtuigd dat ze gelijk hebben.
Ik heb helemaal niet gelijk (er is gewoon overlast veroorzaakt - misschien valt het onder levensgeluiden - daar zou dan een rechter zich over moeten buigen), een de-escalerende houding van die agent hier had duidelijkheid voor iedereen kunnen scheppen. Toen de agent bleef aandringen dat "jij bent aan het klussen" gaf ik wel elke keer aan "dat is niet de waarheid", en de agent bleef ook gewoon in herhaling vallen zelfs als ik haar uit liet praten.
Als de politie aan de deur komt doe je open en laat je ze binnen. Tenzij je wat te verbergen hebt.
Stond in mijn onderbroek wat niet bepaald passend is voor interactie met mensen om 1 u 's nachts, dus hield de deur gewoon op een kier. Niet de meest nette manier om te praten maar ze hoeven mij ook niet naakt te zien. En dat kunnen ze zelf ook wel bedenken dat iemand om 1 u 's nachts niet gekleed is. Binnen komen mogen ze zonder uitnodiging of toestemming van de (hulp)officier van justitie nooit, of gevallen vastgelegd in de wet (nood, spoedhulp, heterdaad misdaad).
Heel gek dat een agent zich niet zomaar de deur in het gezicht laat gooien terwijl ze van mening zijn dat ze nog niet uitgesproken zijn.
Daar moet een agent dan maar me leren dealen toch, die moet zich gewoon aan de wetten houden, en al helemaal niet het strafrecht overtreden.
grote mond hebt gegeven en inderdaad constant door het verhaal van de agent hebt heen gepraat?
Ik laat mij inderdaad niet vals beschuldigen van dingen die ik nooit heb gedaan. Ik heb ook contact gehad met agenten die gewoon normaal konden gedragen en als ik iets fout deed gaf ik dat ook eerlijk toe aan een agent, hopelijk zetten ze eerlijkheid ook gewoon in hun systeem, dan had die mevrouw even erin kunnen kijken en kunnen bedenken dat ze alleen opheldering hoefde te vragen voor de situatie..

[ Voor 101% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 14:36 ]

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
technopeuter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:21:
Wat een onzin, je hoeft een agent echt niet binnen te laten als die aan de deur komt zonder de juiste papieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:28:
Ik heb helemaal niet gelijk (er is gewoon overlast veroorzaakt - misschien valt het onder levensgeluiden - daar zou dan een rechter zich over moeten buigen), een de-escalerende houding van die agent hier had duidelijkheid voor iedereen kunnen scheppen. Toen de agent bleef aandringen dat "jij bent aan het klussen" gaf ik wel elke keer aan "dat is niet de waarheid", en de agent bleef ook gewoon in herhaling vallen zelfs als ik haar uit liet praten.

[...]
Inhoudelijk maakt het niet uit, het gaat er om dat de politie agente (hoe onredelijk dan ook) 10 van dit soort gesprekken heeft met allerlei echte tokkies, en die wil gewoon haar punt doordrukken, proberen dat af te kappen is heel erg kansloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wolly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:29:
[...]

Wat een onzin, je hoeft een agent echt niet binnen te laten als die aan de deur komt zonder de juiste papieren.
Dit dus, ik heb ook niets te verbergen, maar ik ga echt niet zomaar iedereen in huis laten, politie of niet. Er gebeuren genoeg rare dingen in de wereld, zeker ook met politie-uniformen. Dus ze mogen aan de deur hun verhaal doen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Binnen komen mogen ze zonder uitnodiging of toestemming van de (hulp)officier van justitie nooit, of gevallen vastgelegd in de wet (nood, spoedhulp, heterdaad misdaad).

[...]
Dit is echt onzin. Een agent mag zelfs vragen binnen te komen. Jij hebt echter het recht te weigeren. Agenten mogen alleen je huis binnendringen met een huiszoekingsbevel, maar mogen ook gewoon binnen komen als dat vrijwillig gebeurt door de bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
miicker schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:36:
[...]

Dit is echt onzin. Een agent mag zelfs vragen binnen te komen. Jij hebt echter het recht te weigeren. Agenten mogen alleen je huis binnendringen met een huiszoekingsbevel, maar mogen ook gewoon binnen komen als dat vrijwillig gebeurt door de bewoner.
Dat valt onder "uitnodiging" (i.e. kom maar binnen nadat ze gevraagd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:37:
[...]

Dat valt onder "uitnodiging" (i.e. kom maar binnen nadat ze gevraagd hebben).
Ah zo, dan klopt het wat je zegt, ik had het verkeerd begrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als de kraan vanavond niet is gemaakt, zou ik even wat emmers kopen en eerder op de avond vullen.
Dan hoef je in de nacht geen geluid te maken en heb je toch het water wat je 's nachts nodig hebt.

m.b.t. de agente... Vraag je jezelf af wat je ermee wil bereiken en hoe groot de kans is dat dat gaat lukken. Ze zullen hiervoor echt geen officiële waarschuwing geven en al helemaal geen ontslagprocedure. Hooguit dat haar meerdere hoor en wederhoor toepast en het verder laten zoals het is.

Ook al heb je gelijk, je hoeft niet altijd je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
AndereKoekoek schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:38:
Als de kraan vanavond niet is gemaakt, zou ik even wat emmers kopen en eerder op de avond vullen.
Dan hoef je in de nacht geen geluid te maken en heb je toch het water wat je 's nachts nodig hebt.
leidingen zijn in de ochtend van de melding erop meteen gemaakt en alles werkt top ;) vanaf 10u weer normaal water overal thuis, heerlijk.
m.b.t. de agente... Vraag je jezelf af wat je ermee wil bereiken en hoe groot de kans is dat dat gaat lukken. Ze zullen hiervoor echt geen officiële waarschuwing geven en al helemaal geen ontslagprocedure. Hooguit dat haar meerdere hoor en wederhoor toepast en het verder laten zoals het is.

Ook al heb je gelijk, je hoeft niet altijd je gelijk te halen.
Nouja het gaat mij ook om principe, ik wordt hier voor mijn gevoel wel absurd hard aangepakt als ik (per ongeluk?) (te) veel (levensgeluid?) lawaai veroorzaak, ze kwamen ook een keer in de middag langs omdat ik buiten muziek zat te luisteren (redelijk hoorbaar hoor), ze dreigden toen alles in beslag te nemen dus sindsdien heb ik nooit meer een feestje gehad bij mij thuis of luide muziek, nooit tv luid of wat dan ook.
De buren daarentegen gaan lekker door en als ik de politie bel dan word er niks mee gedaan (11u 's nachts veel luidere muziek dan wat ik in die middag had, "dat mag gewoon").

Dat stapelt allemaal op. Ook heeft de politie vaker geconstateerd dat de honden overlast veroorzaken daar hield het dan ook bij op... enige wat ik zou wensen is gelijke behandeling. Dat wil ik bereiken.

Verder; voor zover ik begreep, indien een agent een strafbaar iets pleegt dan moet het VIK meteen een melding doen van mogelijk strafbaar handelen bij het OM, dat is iets anders dan alleen een disciplinair onderzoek.

Onwenselijk gedrag a'la (een agent die zich niet netjes gedraagt, maar wel aan alle wetgeving houdt), het zal wel, niks strafbaars, er komt een onderzoekje, en zaak gesloten - klopt. Maar hier is strafrecht van toepassing -- binnentreden van iemand zijn woning zonder geldige wettelijke basis (geen toestemming van de bewoner(s) en/of geen machtiging van de (hulp)officier van justitie en/of geen huiszoekingsbevel en/of geen spoed, nood of heterdaad). En woning niet verlaten nadat iemand er onwettelijk verblijft (En erover is geinformeerd dat diegene er onwettelijk is, twee handelingen).

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:04
Vraag even tijd om wat aan te doen, en had gewoon even de situatie laten zien dan was je er zo vanaf geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:40

Qwerty-273

Meukposter

Zouden die stommel geluiden geïnterpreteerd kunnen worden aan de andere kant van de deur als klus geluiden zo 's nachts?

Verder heeft de agent eerst de melding gekregen met een volledige klacht van de buren, of eerst daar de details aan de deur opgevraagd om daarna pas bij jou aan te bellen. Als ze daar te horen krijgen dat je al de hele dag aan het klussen bent, dan kan men vooringenomen bij je aan de deur verschijnen. Zeker op het moment dat de buren ruzie al bekend is bij het team in de wijk (of dat deze agent vaker op meldingen tussen jullie en de buren is afgestuurd).

De wereld krijgt verder kortere en kortere lontjes, ook bij sommige agenten, en dat is echt jammer. Gewoon lekker duidelijk en open communiceren, daar krijg je een veel leukere wijk van. En ja je kan gaan zeuren om de details en een klacht indienen, maar wat schiet je er mee op? De volgende keer komt er dan een opmerking dat de agent een zeer dreigende situatie zag en dit moest onderzoeken. Of ze komen op het gemakje op het moment dat de buren ruzie escaleert, en er daadwerkelijk slachtoffers vallen. Want 20 keer was het al loos alarm.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Eventueel doe je een briefje met excuses in de brievenbus van je buren met een korte uitleg waarom en dat het nu is opgelost (ook al is de relatie niet al te best). Maar verder zou ik het lekker laten voor wat het is, de klacht helemaal doorpushen bij politie indienen kost je uiteindelijk ook alleen maar zelf een hoop moeite die je niets zal opleveren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Qwerty-273 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:48:
[...]

Zouden die stommel geluiden geïnterpreteerd kunnen worden aan de andere kant van de deur als klus geluiden zo 's nachts?
Ik neem aan van wel, zeker een klap tegen de verwarming wel. een emmer waar het water hard tegenaan spettert (want of er komt niks uit of het gaat met een joekel straaltje) zal ook wel hard klinken.

Zoals ik al zei die situatie is in ieder geval allang opgelost (zitten nieuwe koppelingen en leidingen op de plek waar het kapot was, duurde minder dan 12 uur in totaal -- waarvan er veel "slaap" waren! gewoon vrij van werk gepakt en probleem opgelost in de ochtend na uitslapen). We hebben echt alleen van 21u t/m ongeveer slapen paar keer een emmertje moeten vullen.

[ Voor 47% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:50
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:08:
probeer zo de situatie onder controle te krijgen
De situatie onder controle krijgen als politie aan de deur komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:56
Ik zou je aanraden om het erbij te laten.

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
vegboy schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:54:
[...]

De situatie onder controle krijgen als politie aan de deur komt?
Tuurlijk, de-escalatie van een stressvolle situatie kan van beide kanten komen, gewoon kalm blijven, erkennen wat de andere persoon zegt, samen eruit proberen te komen. Alleen het is mij niet gelukt (ik was mogelijk iets te defensief, had iets meer erkennend moeten zijn, maar dat is achteraf).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoe vaak heb je tussen 21 en 1 water moeten tappen? En hoe vaak heb je daar bij geluid gemaakt dat de buren kunnen interpreteren als klusgeluiden? In praktische zin, twee keer misschien? Een fles voor het tandenpoetsen en een emmer voor het toilet?

Als ik het verhaal lees heb ik het idee puzzelstukjes te missen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
FirePuma142 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:56:
Hoe vaak heb je tussen 21 en 1 water moeten tappen? En hoe vaak heb je daar bij geluid gemaakt dat de buren kunnen interpreteren als klusgeluiden? In praktische zin, twee keer misschien? Een fles voor het tandenpoetsen en een emmer voor het toilet?

Als ik het verhaal lees heb ik het idee puzzelstukjes te missen.
Tuurlijk is er veel fout gegaan de afgelopen jaren en ben ik verre van perfect, maar mijn focus met dit topic is niet op mijn slechte burenrelaties (of de goede, die zijn er ook genoeg in de buurt gelukkig) maar op het handelen van de agent in strijd met strafrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Tuurlijk is er veel fout gegaan de afgelopen jaren en ben ik verre van perfect, maar mijn focus met dit topic is niet op mijn slechte burenrelaties (of de goede, die zijn er ook genoeg in de buurt gelukkig) maar op het handelen van de agent in strijd met strafrecht.
Ik heb het niet over de afgelopen jaren maar specifiek over de periode tussen 21 en 1 waarvoor de agente aan de deur stond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:41

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo heb je 'voor dit soort situaties' Echo draaien (blijkbaar een voice recorder?). Je komt dus blijkbaar vaker in dit soort situaties? Vrij apart lijkt mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Tuurlijk, de-escalatie van een stressvolle situatie kan van beide kanten komen, gewoon kalm blijven, erkennen wat de andere persoon zegt, samen eruit proberen te komen. Alleen het is mij niet gelukt (ik was mogelijk iets te defensief, had iets meer erkennend moeten zijn, maar dat is achteraf).
Maar snap je dat ik moeite heb met te geloven dat je het probeerde te deescaleren, als dit hele topic gaat over wat er gebeurd is verder te escaleren? Als in: Je wil haar aanklagen, je overwoog een burgerarrest van een agent (niet direct waar ik aan denk bij deescaleren), je hebt het over haar aanklagen vanwege valsheid in geschriften als ze mogelijk iets in de toekomst zou kunnen doen, etc.

(Plus wat voor een situatie is het in hemelsnaam waarbij een emmer vullen zou lijken op klussen qua geluidsoverlast? En hoeveel emmers water heb je nodig 's avonds laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
FirePuma142 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:59:
[...]

Ik heb het niet over de afgelopen jaren maar specifiek over de periode tussen 21 en 1 waarvoor de agente aan de deur stond.
Welgeteld twee maal met mijn dikke reet de verwarming geraakt (klankend metaal) en drie emmers elk 3l gevult en een maal 500ml pan.. ik zou niet in kunnen zien waarom dat invloed zou hebben op het strafbaar handelen van de agent?
Indien mensen graag mijn burenrelaties en handelen willen bespreken misschien apart topic voor openen?
Sissors schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Maar snap je dat ik moeite heb met te geloven dat je het probeerde te deescaleren, als dit hele topic gaat over wat er gebeurd is verder te escaleren? Als in: Je wil haar aanklagen, je overwoog een burgerarrest van een agent (niet direct waar ik aan denk bij deescaleren), je hebt het over haar aanklagen vanwege valsheid in geschriften als ze mogelijk iets in de toekomst zou kunnen doen, etc.

(Plus wat voor een situatie is het in hemelsnaam waarbij een emmer vullen zou lijken op klussen qua geluidsoverlast? En hoeveel emmers water heb je nodig 's avonds laat).
Ja tuurlijk denk ik over een burgerarrest na, er wordt op heter daad strafrecht overtreden. Betekent niet dat ik escaleerde. Ik was vooral defensief, dat was voor mij denk ik de reden dat de agent bleef escaleren.

[ Voor 43% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee, ik lees vooral een eenzijdig verhaal. Hoor en wederhoor zit er niet in en op het moment supreme vergeet je dus ook om haar personeelsnummer te vragen (van het politie identiteitsbewijs), terwijl je wel zegt veel ervaring met de politie te hebben, omdat de drempel met hen zo laag is.

Het verhaal komt op mij vooral over als 'boontje komt om zijn loontje', omdat jij destijds zo klaagde over de honden van de buren en zij dus denken jou hiermee terug te pakken. Lekker laten voor wat het is, pak een biertje, volgend jaar lach je er alleen nog maar om.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:00:
Hoezo heb je 'voor dit soort situaties' Echo draaien (blijkbaar een voice recorder?). Je komt dus blijkbaar vaker in dit soort situaties? Vrij apart lijkt mij
Dit. Ik zou het daarom maar laten rusten en je leven niet moeilijker maken dan het kennelijk al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:03:
[...]
Geen idee, ik lees vooral een eenzijdig verhaal. Hoor en wederhoor zit er niet in en op het moment supreme vergeet je dus ook om haar personeelsnummer te vragen (van het politie identiteitsbewijs), terwijl je wel zegt veel ervaring met de politie te hebben, omdat de drempel met hen zo laag is.

Het verhaal komt op mij vooral over als 'boontje komt om zijn loontje', omdat jij destijds zo klaagde over de honden van de buren en zij dus denken jou hiermee terug te pakken. Lekker laten voor wat het is, pak een biertje, volgend jaar lach je er alleen nog maar om.
Ervaring vooral met praten over dingen die er gebeuren, dit is de eerste keer dat ik iets anders doe dan samen praten (aangifte).
-tom-562 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:00:
Ja buurman heeft gezegd mijn ruiten in te gooien, en die vrouw van hem heeft mijn vriendin een "kutwijf" genoemd omdat we een douche namen om 00:30 want dan kunnen ze niet slapen.

[ Voor 21% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:15
Hmm, ik lees vooral dat jij je hard aangepakt voelt maar dat je wel meermaals de politie naar de buren hebt gestuurd. Je verwacht dat de buren hard aangepakt zouden worden terwijl die waarschijnlijk ook liever geen blaffende honden hadden.

Ik mis eigenlijk het echte probleem en lees vooral opmerkingen van een opgewonden standje. Laat het erbij en ga door met je leven, in dit land zal er af en toe overlast zijn. Komt daar de politie op af doordat de buren die jij ook al eens dwars heb gezeten hebben gebeld, zeg dan vriendelijk: ja mevrouw, nee mevrouw, kom binnen laten we t er even over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Welgeteld twee maal met mijn dikke reet de verwarming geraakt (klankend metaal) en drie emmers elk 3l gevult en een maal 500ml pan.. ik zou niet in kunnen zien waarom dat invloed zou hebben op het strafbaar handelen van de agent?
Indien mensen graag mijn burenrelaties en handelen willen bespreken misschien apart topic voor openen?
Ik probeer de context een beetje helder te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand voor twee bonken de politie belt. Ook niet dat slechts voor twee bonken een agente aan de deur zo ontzettend uit haar slof schiet. Als je tegen die agent net zo hyperdefensief en geirriteerd reageert als hier, begint zich er wel een puzzelstukje te vormen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vegboy
Zou het achteraf gezien niet beter zijn geweest als je heel die situatie (boven geen water hebben) niet als een crisissituatie had gezien? Dan had je misschien minder herrie gemaakt en ook niet de politie aan de deur gehad.

Giller van een topic wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FirePuma142 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Ik probeer de context een beetje helder te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand voor twee bonken de politie belt. Ook niet dat slechts voor twee bonken een agente aan de deur zo ontzettend uit haar slof schiet. Als je tegen die agent net zo hyperdefensief en geirriteerd reageert als hier, begint zich er wel een puzzelstukje te vormen.
TS geeft zelf toe dat hij blijkbaar continu door de agente heen aan het praten was. Die is er dan natuurlijk ook wel ff klaar mee
Op een gegeven moment kwam de tekst "jij bent continu door mij heen aan het praten, nu je mond houden" van die dame, dus ik zeg even niks en probeer zo de situatie onder controle te krijgen en te de-escaleren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
FirePuma142 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Het puzzelstukje is offtopic in de zin dat er al jaren ruzie tussen buren en ons is, zij maken lawaai, wij maken ook lawaai, niemand houd zich aan afspraken, niemand is blij, en we blijven politie op elkaar af sturen. Mediation / bemiddeling helpt niet, afspraken maken helpt niet, dat is off topic hier. Ik vind het ook een beetje raar dat ik hier tegen iedereen zeg dat ik qua lawaai gewoon fout zit (en de agenten er terecht waren) maar alsof iedereen eroverheen leest? Waarom is daar een discussie over nodig (ik reageer er wel op als jullie willen, prima, heb niks te verbergen hoor)?

Zou het fijn vinden als we kunnen focussen op het wettelijk (strafrechtelijk) aspect.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:09:
[...]

Zou het fijn vinden als we kunnen focussen op het wettelijk (strafrechtelijk) aspect.
Het gaat in juridische zin heel vaak, eigenlijk altijd, om de omstandigheden van het geval. Dat zal voor dit bewuste voetje niet anders zijn. Sec naar de voet kijken heeft in juridische zin geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:37

Jorissie87

No diggity

[...]

Het puzzelstukje is offtopic in de zin dat er al jaren ruzie tussen buren en ons is, zij maken lawaai, wij maken ook lawaai, niemand houd zich aan afspraken, niemand is blij, en we blijven politie op elkaar af sturen. Mediation / bemiddeling helpt niet, afspraken maken helpt niet, dat is off topic hier.
Misschien de tendens dan maar doorbreken door geen politie meer te bellen. Helpen doet het blijkbaar niet. Met de mentaliteit die hier geschetst wordt kun je er prat op gaan dat het allemaal alleen maar verder gaat escaleren natuurlijk als voor iedere piep de politie gebeld wordt en dat ook maar als vanzelfsprekend gezien wordt. Structureel lost het helemaal niets op.

Ik vraag me echter af of er echt een oplossing gewenst is of dat er gewoon graag geklaagd wordt en erkenning van onrecht moet komen. Dat jij nu perse een aangifte wil indienen snap ik niet helemaal, wat wil je er mee gaan bereiken?

Ook het bellen voor blaffende honden heeft weinig nut. Iedereen hier zal erkennen dat het vervelend is maar de politie kan er niets mee tenzij die beesten verwaarloosd worden.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:02

Daniel36

vernieuwde formule

Tja, een bepaalde mate van assertiviteit kan geen kwaad, niet blindelings overal in meegaan ook, maar in dit geval had ik toch de deur open gedaan en ff met de politie gesproken denk ik.

Was het dan ook nodig geweest om te proberen de situatie te de-escaleren?
Je schept deels zelf een bepaalde sfeer door de deur niet te openen als er politie aan de deur staat vanwege een klacht van je buren.

En als de agente echt een overtreding heeft begaan dan nog kun je je afvragen of je daar wat mee wilt/moet doen.
Jullie verstandhouding met de politie in je woonplaats wordt daar in elk geval niet beter van verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daniel36 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:18:
Tja, een bepaalde mate van assertiviteit kan geen kwaad, niet blindelings overal in meegaan ook, maar in dit geval had ik toch de deur open gedaan en ff met de politie gesproken denk ik.

Was het dan ook nodig geweest om te proberen de situatie te de-escaleren?
Je schept deels zelf een bepaalde sfeer door de deur niet te openen als er politie aan de deur staat vanwege een klacht van je buren.

En als de agente echt een overtreding heeft begaan dan nog kun je je afvragen of je daar wat mee wilt/moet doen.
Jullie verstandhouding met de politie in je woonplaats wordt daar in elk geval niet beter van verwacht ik.
Als de deur niet open geweest is, hoe kan een agent dan wel de voet tussen de deur doen, volgens jou? :? Ook is TS (meermaals) gesommeerd om de agent uit te laten praten... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:22:
[...]

Als de deur niet open geweest is, hoe kan een agent dan wel de voet tussen de deur doen, volgens jou? :? Ook is TS (meermaals) gesommeerd om de agent uit te laten praten... :?
Ha ja, ik gebruik de verkeerde uitdrukking idd.
Ik bedoel de deur helemaal openen en ff praten met de agente.
Nu begreep ik dat er gepraat werd met de deur een stukje open.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel36 op 07-07-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daniel36 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:24:
Ha ja, ik gebruik de verkeerde uitdrukking idd.
Ik bedoel de deur helemaal openen en ff praten met de agente.
Nu begreep ik dat er gepraat werd met de deur een stukje open.
De agent zette de voet tussen de deur om te voorkomen dat de deur helemaal dicht zou gaan (en dat doen ze overigens wel vaker in dit soort situaties). Het is dus ruim open geweest, anders kan je niet alsnog een voet tussen de deur zetten en dat op camera hebben? :?

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:26:
[...]

De agent zette de voet tussen de deur om te voorkomen dat de deur helemaal dicht zou. Het is dus ruim open geweest, anders kan je niet alsnog een voet tussen de deur zetten en dat op camera hebben? :?
Je hebt gelijk.
Maar dan is dus het punt letterlijk dat TS niet meer wilde praten met de politie, dit aangaf en de deur wilde sluiten.
Waarop de agente haar voet tussen de deur zette, wat wettelijk gezien niet mag.

Dat had ik niet goed begrepen eerlijk gezegd.

Maar het is wel zo dat dit gezien is als niet meewerken denk ik en daar zijn ze bij de politie niet blij mee.

Vandaar mijn idee dat wel meewerken beter gewerkt had misschien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stond in mijn onderbroek wat niet bepaald passend is voor interactie met mensen om 1 u 's nachts, dus hield de deur gewoon op een kier. Niet de meest nette manier om te praten maar ze hoeven mij ook niet naakt te zien. En dat kunnen ze zelf ook wel bedenken dat iemand om 1 u 's nachts niet gekleed is. Binnen komen mogen ze zonder uitnodiging of toestemming van de (hulp)officier van justitie nooit, of gevallen vastgelegd in de wet (nood, spoedhulp, heterdaad misdaad).
Jij kan om 01:00 's nachts niet bedenken als politie aanbelt bij je, dat je even tegen ze zegt dat je er aan komt, maar dat je even een joggingbroek aantrekt? :? En wat ik niet begrijp, eerst was eea om/rond 21:00 en nu is het opeens 4 uur later? Als het midden in de nacht is gebeurd dat je bent gaan klussen, is het toch ook niet heel raar dat mensen dan wel gaan klagen? :? Strict gezien (en dat is ook afhankelijk van de verordering van de gemeente, omdat het per gemeente kan verschillen) kan je geloof ik tot 23:00 oid dat soort geluiden maken.

Dan heb je naar ik aanneem ook willens en wetens direct de telefoon meegenomen en ben je o.a. met Echo gaan opnemen. Lijkt me dat je dan ook wel voelde dat er iets niet in de haak was, toch? :) Anders zou je niet gelijk zoiets hoeven te doen. Vooralsnog zie ik althans weinig reden(en) om het oneens te zijn met de politie, sorry.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 15:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daniel36 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Je hebt gelijk.
Maar dan is dus het punt letterlijk dat TS niet meer wilde praten met de politie, dit aangaf en de deur wilde sluiten.
Waarop de agente haar voet tussen de deur zette, wat wettelijk gezien niet mag.

Dat had ik niet goed begrepen eerlijk gezegd.

Maar het is wel zo dat dit gezien is als niet meewerken denk ik en daar zijn ze bij de politie niet blij mee.

Vandaar mijn idee dat wel meewerken beter gewerkt had misschien.
Nou ja, zie hetgeen ik hier boven citeer, schijnbaar was de deur wel op een kier gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
[...]

Het puzzelstukje is offtopic in de zin dat er al jaren ruzie tussen buren en ons is, zij maken lawaai, wij maken ook lawaai, niemand houd zich aan afspraken, niemand is blij, en we blijven politie op elkaar af sturen. Mediation / bemiddeling helpt niet, afspraken maken helpt niet, dat is off topic hier. Ik vind het ook een beetje raar dat ik hier tegen iedereen zeg dat ik qua lawaai gewoon fout zit (en de agenten er terecht waren) maar alsof iedereen eroverheen leest? Waarom is daar een discussie over nodig (ik reageer er wel op als jullie willen, prima, heb niks te verbergen hoor)?

Die discussie is nodig (en goedbedoeld) zolang je het probleem niet bij de bron aan pakt. En zo te lezen is dat een heel slechte relatie met de buren. Als we hier advies geven over aangifte oid dan doen we alleen aan symptoombestrijding en wordt er over een paar maanden een nieuw topic geopend over het volgende probleem met je buren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Denman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:36:
[...]

Die discussie is nodig (en goedbedoeld) zolang je het probleem niet bij de bron aan pakt. En zo te lezen is dat een heel slechte relatie met de buren. Als we hier advies geven over aangifte oid dan doen we alleen aan symptoombestrijding en wordt er over een paar maanden een nieuw topic geopend over het volgende probleem met je buren.
Conclusie wat buren betreft is gewoon verhuizen, zodra de financiën dat toestaan doe ik dat per direct. Weggepest is weggepest, kan er een principe kwestie van maken (dat hun maar weg moeten) maar daar heb ik dan alleen mijzelf mee.

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Echo draait met Automate gewoon altijd wanneer de GPS locatie "thuis" is, ivm met de buren die nare uitspraken doen. Telefoon heb ik zoals elk normaal persoon vaak bij de hand, uit gewenning.

[ Voor 12% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Met interesse lees ik het topic waarbij dezen en genen proberen te begrijpen wat er is gebeurt, wat je probeert te bereiken en wat je eigen rol c.q. verantwoordelijkheid erin is.

Opvallend genoeg beantwoord je daar concrete vragen lekker vaag en blijf je hangen in het feit dat de agent een voet tussen de deur deed.

Is het wellicht een idee het andersom proberen te benaderen? Als de agent dit niet deed, wat gebeurt er dan?
Stel: je bent een recidivist ('er veel fout gegaan de afgelopen jaren') en de agent wil voorkomen dat die terug moet komen en/of de deur in moet trappen om het dreigement ('ik neem alles in beslag') uit te voeren.. Tjah, dan is zo'n voet om het gesprek even af te maken wellicht wel in je voordeel.

Maargoed, je kunt ook de route van klacht voortzetten, zodat een volgende keer de agenten voor je deur nog gemotiveerder zijn ;)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:32
We kunnen een heel lange discussie voeren over alles wat er voorgevallen is, en ik ga op basis van je uiteenzetting gewoon niet zien wie er goed of fout zat maar in de kern moet je je zelf even het volgende afvragen:

Was het gesprek daadwerkelijk beëindigd? (Of heb jij besloten het gesprek eenzijdig te beëindigen?)
Dat is namelijk wel van belang aangezien de Politie bij jou aan de deur kwam ter uitoefening van hun functie.

Dan het tweede punt, zijn/is de agent(en) daadwerkelijk naar binnen gestapt of hebben zij de deur open gehouden omdat ze nog bezig waren met de afhandeling van hun melding?

Wanneer je beide vragen met ja kunt beantwoorden, maak je juridisch misschien een kans. Kun je dat niet dan zou ik er persoonlijk geen energie meer in steken aangezien je je door het sluiten van de deur min of meer onttrekt aan een Politie controle.

(de term Politie controle moet je dan even wat ruimer zien dan het simpelweg staande gehouden worden op straat en daarna door te lopen ;) )

Daarbij zal er in die situatie dan ook juridisch onvoldoende aanleiding zijn om er dan een echte zaak van te (kunnen) maken omtrent het al dan niet onrechtmatig binnentreden.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 07-07-2025 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik laat mij inderdaad niet vals beschuldigen van dingen die ik nooit heb gedaan. Ik heb ook contact gehad met agenten die gewoon normaal konden gedragen en als ik iets fout deed gaf ik dat ook eerlijk toe aan een agent, hopelijk zetten ze eerlijkheid ook gewoon in hun systeem, dan had die mevrouw even erin kunnen kijken en kunnen bedenken dat ze alleen opheldering hoefde te vragen voor de situatie..
Dan nog kan dat door een normaal gesprek aan te gaan met een agent. Die wordt ook maar opgeroepen om bij jou langs te gaan en sterker nog, is bij jou langs gegaan om jouw verhaal te komen horen.

Dus een beetje normale gespreksvoering over en weer kan geen kwaad, lijkt me. Onder andere dus elkaar laten uitpraten lijkt mij een mooi begin. Als de agent dan klaar is, kan je altijd nog vragen of je jouw kant van het verhaal mag vertellen, omdat jij een en ander anders ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
NiGeLaToR schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Opvallend genoeg beantwoord je daar concrete vragen lekker vaag en blijf je hangen in het feit dat de agent een voet tussen de deur deed.
Als je meer details over iets wil gewoon vragen. Ik kan alles neer zetten, zal dan wel formaat van een boek zijn :)
Is het wellicht een idee het andersom proberen te benaderen? Als de agent dit niet deed, wat gebeurt er dan?
Dan was de deur gewoon dichtgegaan en ging iedereen met zijn eigen ding verder (ofwel lekker slapen).
TIGER1125 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:42:
Was het gesprek daadwerkelijk beëindigd? (Of heb jij besloten het gesprek eenzijdig te beëindigen?)
In eerste instantie wilde ik het gesprek beëindigen (aangegeven) en wilde ik de deur dicht doen, toen ze klaar was met haar gesprek heeft ze haar voet terug genomen en is ze direct weggelopen, toen heb ik de deur eindelijk dicht kunnen doen.
Dat is namelijk wel van belang aangezien de Politie bij jou aan de deur kwam ter uitoefening van hun functie.

Dan het tweede punt, zijn/is de agent(en) daadwerkelijk naar binnen gestapt of hebben zij de deur open gehouden omdat ze nog bezig waren met de afhandeling van hun melding?
Zoals je uit de uitspraken kan lezen is de jurisprudentie dat de deur open houden met een voet al (een begin) op een aanspraak is op de Algemene Wet op het Binnentreden.
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:44:
[...]
Dan nog kan dat door een normaal gesprek aan te gaan met een agent. Die wordt ook maar opgeroepen om bij jou langs te gaan en sterker nog, is bij jou langs gegaan om jouw verhaal te komen horen.

Dus een beetje normale gespreksvoering over en weer kan geen kwaad, lijkt me. Onder andere dus elkaar laten uitpraten lijkt mij een mooi begin. Als de agent dan klaar is, kan je altijd nog vragen of je jouw kant van het verhaal mag vertellen, omdat jij een en ander anders ziet.
Je hebt volkomen gelijk dat het een foute keuze was om gelijk in de verdediging te schieten, dat realiseerde ik mij (te laat), maar het is mij niet gelukt om de agente naar een gelijk gespreksniveau te krijgen. Daarin ben ik ook gefaald. Wat de agente heeft gedaan is ondanks de gefaalde poging tot in goed gesprek komen alsnog, mijn inziens, niet acceptabel.

[ Voor 23% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:47:
Zoals je uit de uitspraken kan lezen is de jurisprudentie dat de deur open houden met een voet al (een begin) op een aanspraak is op de Algemene Wet op het Binnentreden.
Dat je daarover viel, terwijl je wilde de-escaleren is dan ook wel een vreemde, denk je ook niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:49:
[...]
Dat je daarover viel, terwijl je wilde de-escaleren is dan ook wel een vreemde, denk je ook niet? :?
Is instructies opvolgen en luisteren dan "niet de-escaleren"? Want als dat niet zo is prima, dan moet ik gewoon het woord gebruiken "ik was gehoorzaam".

[ Voor 14% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt volkomen gelijk dat het een foute keuze was om gelijk in de verdediging te schieten, dat realiseerde ik mij (te laat), maar het is mij niet gelukt om de agente naar een gelijk gespreksniveau te krijgen. Daarin ben ik ook gefaald. Wat de agente heeft gedaan is ondanks de gefaalde poging tot in goed gesprek komen alsnog, mijn inziens, niet acceptabel.
Tip van (deze) Flip: volgende keer dus eerst iemand laten uitpraten, voordat je in de verdediging schiet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:22
Waarom vraag je je eigenlijk af wat wij hier op Tweakers zouden doen in jouw situatie? Als ik je antwoorden lees wil je toch alleen maar horen: IkBeNaBsUrThArDaAnGePaKt. VeRvOlGiNgIsHeTeNiGeJuIsTe.

Zou het lekker laten zitten. Je hebt alleen jezelf ermee door zo lang in die negatieve energie te blijven hangen.

En je wc doorspoelen kun je ook op een ‘normaal’ tijdstip doen als het water halen zo extreem luid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:50:
Is instructies opvolgen en luisteren dan "niet de-escaleren"?
Dan had die agent(e) niet alsnog de noodzaak gevoeld om een voet tussen de deur te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:51:
[...]
Dan had die agent(e) niet alsnog de noodzaak gevoeld om een voet tussen de deur te steken.
Dat het de-escaleren is gefaald betekent niet dat het geen oprechte poging to de-escaleren was.
En je wc doorspoelen kun je ook op een ‘normaal’ tijdstip doen als het water halen zo extreem luid is.
Daar vind ik wel een gezondheidsaspect aan zitten, ik heb de afweging gemaakt om gewoon water te tappen om te spoelen. Ja, het is overlast, mogelijk valt het onder "leefgeluiden", en anders mogelijk onder "onrechtmatig overlast", daar discussieer ik toch niet over en heb al gezegd dat het niet netjes is van mij. Blijkbaar is het genoeg geluid om die buren van slaap te houden. Dat is een vaststaand feit. Helpt niet dat het gehorige jaren 60 woningen zijn, zonder spouw tussen buren.

[ Voor 52% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:22
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:52:
[...]

Dat het de-escaleren is gefaald betekent niet dat het geen oprechte poging to de-escaleren was.

[...]

Daar vind ik wel een gezondheidsaspect aan zitten, ik heb de overweging gemaakt om gewoon water te tappen om te spoelen. Ja, het is overlast, mogelijk valt het onder "leefgeluiden", en anders mogelijk onder "onrechtmatig overlast", daar discussieer ik toch niet over en heb al gezegd dat het niet netjes is van mij. Blijkbaar is het genoeg geluid om die buren van slaap te houden. Dat is een vaststaand feit. Helpt niet dat het gehorige jaren 60 woningen zijn, zonder spouw tussen buren.
Tenzij je drinkt uit de wc zie in je gezondheidsargument niet. Maar je lijkt voor geen enkele feedback open te staan in je topic. Dus nogmaals de vraag: wat wil je met dit topic bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
Dit topic is alleen al meer tijd/moeite dat ik aan zoiets zou willen besteden.
Lekker laten gaan en weer door ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:52:
Maar dat zeg ik dan ook niet. De agent(e) zag er blijkbaar geen of weinig de-escalatie in, maar kreeg ook de kans niet om zijn/haar verhaal af te maken en dat lijkt mij best wel iets basaals.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17
Mis vooral een stuk zelfreflectie: denkt TS daadwerkelijk dat die agente midden in de nacht daar komt om een willekeurige burger te jennen? Die doen gewoon hun werk en blijkbaar was een normaal rustig gesprek erg lastig...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Homer-Simpson schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Tenzij je ook drinkt uit de wc zie in je gezondheidsargument niet. Maar je lijkt voor geen enkele feedback open te staan in je topic. Dus nogmaals de vraag: wat wil je met dit topic bereiken?
Het feedback over buren is niet mijn discussiepunt in dit topic.
Ik ben inderdaad niet van plan om dit te laten vallen, ik erken wel dat velen het zouden laten zitten, wat wijsheid is voel ik qua dat mogelijk nog in de toekomst.
hoevenpe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:01:
Mis vooral een stuk zelfreflectie: denkt TS daadwerkelijk dat die agente midden in de nacht daar komt om een willekeurige burger te jennen? Die doen gewoon hun werk en blijkbaar was een normaal rustig gesprek erg lastig...
Het was nooit een gesprek maar een monoloog met onwaarheden, ik heb gene oprechte kans gekregen om de onwaarheden te onderbouwen, op geen enkel punt. Agent had ook gewoon de vraag kunnen stellen; "Wat is er gebeurd?" Hoort waarheidsbevinding niet bij de taak van een agent?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:01:
Precies - en die 1,5 teen over de drempel is huisvredebreuk, maaarrrrrr TS wil eigenlijk deescaleren. Maar die teen he, dat ging te ver. :X
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:03:

[...]

Het was nooit een gesprek maar een monoloog met onwaarheden, ik heb gene oprechte kans gekregen om de onwaarheden te onderbouwen, op geen enkel punt. Agent had ook gewoon de vraag kunnen stellen; "Wat is er gebeurd?" Hoort waarheidsbevinding niet bij de taak van een agent?
Ja agent. Oke agent. Fijne avond agent.

Ik begrijp uit je bericht dat je de meest luide watertap op deze planeet hebt (but how) en dus wist dat het overlast kon geven, maar toch moet er met de opgetrommelde agent een debat over waarheidsvinding gehouden worden.

Voor mij is het enorm moeilijk om te begrijpen waarom je deze ellende op jezelf afroept.

[ Voor 44% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-07-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
NiGeLaToR schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:03:
[...]

Precies - en die 1,5 teen over de drempel is huisvredebreuk, maaarrrrrr TS wil eigenlijk deescaleren. Maar die teen he, dat ging te ver. :X
Tuurlijk, als ik de wet overtreed dan moet ik ook rekening houden met de consequenties.
Ik gaf duidelijk aan dat wat ze doet niet mag. Een agent heeft ook een speciale positie in de maatschappij en zo horen het goede voorbeeld te geven. Deze agent heeft daar zeker steken laten vallen.
Genoeg prima ervaringen met andere agenten waar een prima gesprek mee te voeren is, waarmee ik een afspraak maak en mij aan de afspraak met die specifieke agent hou.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:06:
[...]

Tuurlijk, als ik de wet overtreed dan moet ik ook rekening houden met de consequenties.
Ik gaf duidelijk aan dat wat ze doet niet mag. Een agent heeft ook een speciale positie in de maatschappij en zo horen het goede voorbeeld te geven. Deze agent heeft daar zeker steken laten vallen.
Wie maakte er ook al weer geluidsoverlast? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
De agente is ook maar een mens? Voor zover ik het lees is er niets grensoverschrijdend/strafbaars gebeurt, een voet tussen de deur is naar mijn inziens geen binnentreden. Daar kan je over discussiëren zoals hier al gebeurt, maar wat bereik je ermee?

Dan nog, stel je gaat er wel wat mee doen. Je gaat een proces in waarbij je officieel een klacht in gaat dienen. De agente wordt op het matje geroepen, moet haar verhaal doen, jouw verhaal (met bewijs) wordt erbij gehaald en er komt een resultaat uit. Jij krijgt je gelijk, of niet, en dan? In het beste geval sta je in je recht en krijgt de agente een berisping of iets dergelijks. Maar het belangrijkste is dat jij in beide gevallen bekend gaat staan als een lastig persoon, is dat wat je wilt?

Je maakt echt van een mug een olifant doordat je emoties door de situatie en door je aangetaste woongenot door de relatie met je buren. Laat het gaan en ga verder met je leven, je gaat hier niets mee bereiken.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
NiGeLaToR schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:06:
[...]

Wie maakte er ook al weer geluidsoverlast? :?
Dus dan mag een agent de wet overtreden vind je?
Waarom?
Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:03:
Ik ben inderdaad niet van plan om dit te laten vallen, ik erken wel dat velen het zouden laten zitten, wat wijsheid is voel ik qua dat mogelijk nog in de toekomst.
Ik zie echt niet waarom. Als ik het verhaal en jouw reacties zo lees, was je zelf ook niet de meest vriendelijke persoon op dat moment. Een agent doet dingen echt niet voor de lol of zo he.

Zoals anderen al zeggen, ik zou eerst beginnen met zelfreflectie en daar voor jezelf lering uit trekken en betering aanbrengen bij een volgend politie bezoek.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:30

futurecrawler

Break the cycle.

<knip> Zie huisregels. Niet doen.

[ Voor 100% gewijzigd door Ardana op 07-07-2025 18:25 ]

This is not a signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Soepstengel schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:07:
Dan nog, stel je gaat er wel wat mee doen. Je gaat een proces in waarbij je officieel een klacht in gaat dienen.
Ik heb in de klacht aangegeven dat ik concrete afspraken wil maken met de politie over hoe we hier alle mensen gelijk gaan behandelen, en zorgen dat er geen onnodige escalaties worden gedaan (zoals dat tot nu toe prima kon).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:07:
Dus dan mag een agent de wet overtreden vind je?
Waarom?
Of begrijp ik je verkeerd?
Dat is serieus jouw argument of het probleem, dat de agent mogelijk de Wet overtreden heeft? :? Dan maak je echt van een mug een olifant van iets wat toch al een ontzettende storm in een glas water was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:08:
[...]

Dat is serieus jouw argument of het probleem, dat de agent mogelijk de Wet overtreden heeft? :? Dan maak je echt van een mug een olifant van iets wat toch al een ontzettende storm in een glas water was.
Het is gewoon de druppel die net op de verkeerde dag en tijd valt die te veel is. Als ik zag dat de politie zo andere overlastgevers behandelt dan had ik dit laten gaan, want dan was iedereen gewoon gelijk behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:08:
Ik heb in de klacht aangegeven dat ik concrete afspraken wil maken met de politie over hoe we hier alle mensen gelijk gaan behandelen, en zorgen dat er geen onnodige escalaties worden gedaan (zoals dat tot nu toe prima kon).
Tja, niet om het een of ander he... Maar denk je dat het maken van deze afspraken zin gaat hebben als een normaal gesprek voeren / communiceren al lastig is (deur op een kier, niet even snel iets aantrekken en de ander niet laten uitpraten)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Wat een gedoe... Niet helemaal netjes van die agent, maar om daar nu een klacht over in te dienen. Kom op, is die sop de kool wel waard?

Ik zou wél even een bloemetje bij de buren langsbrengen of een kaartje bij hen in de brievenbus doen. Tuurlijk je kan roepen dat zij, in het verleden, ook overlast hebben veroorzaakt, maar nu heb jíj overlast veroorzaakt. En dat zíj eerder geen verantwoordelijkheid voor hun daden namen, betekent niet dat jij dat ook niet hoeft te doen.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
CH4OS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:08:
[...]

Het feit dat Ts wil aansturen op afspraken maken over huisbezoekjes impliceert dat het een vast overlast adres is. Ik heb werkelijk nog nooit politie aan de deur gehad, net als de meeste Nederlanders. Maar TS moet een omgangsregeling :Y)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit is zo'n topic dat TS alleen bevestiging zoekt van zijn of haar eigen standpunt. Het heeft echt geen zin om rationele tegenargumenten in te brengen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:08:
[...]

Ik zou beginnen door geen overlast meer te veroorzaken, de agent te laten uitpraten en te luisteren naar wat er gevraagd wordt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
-tom-562 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
[...]

Ik zou beginnen door geen overlast meer te veroorzaken, de agent te laten uitpraten en te luisteren naar wat er gevraagd wordt.
Wilde ik doen, de agent uit laten praten, maar toen zei da agent wanneer ik stil was - je bent niet aan het luisteren. Dus linksom of rechtsom maakt niet uit wat ik deed - alles was verkeerd voor die agent.
P_de_B schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
Dit is zo'n topic dat TS alleen bevestiging zoekt van zijn of haar eigen standpunt. Het heeft echt geen zin om rationele tegenargumenten in te brengen.
(wat een insteek, laat ik maar zeggen wat je wilt horen: ) Ja inderdaad ik zoek inderdaad alleen bevestiging..
en tips hoe ik die klacht laten leiden tot een succesvolle gelijke behandeling van alle mensen in deze wijk.

Maar ook vooral waar ik juridisch rekening moet houden bij zo'n aangifte, het proces, etc. En mochten mensen hier niet op willen inhaken dan hou ik jullie in ieder geval up to date van deze zaak. Dan zijn anderen daarmee in situaties waar agenten strafbare feiten plegen in de toekomst mogelijk geholpen. En wie weet misschien ook iemand in een buurt waarbij verschillende mensen verschillende behandeling krijgen (nog zonder hoi gezegd te hebben).

Ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk informatie te verzamelen en zo goed mogelijk in te zetten, dat is mijn insteek en wat ik bedoel met "wat zouden jullie doen" (in deze aangifte). Ik heb het dus iets te open verwoord.

[ Voor 60% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vegboy
Ik denk dat het allemaal wat duidelijker zou worden als de gemaakte opname van het gesprek hier online komt :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit zijn de gevallen waardoor ik medelijden met politieagenten en hulpverleners heb. Grote bek, niet luisteren en dan doordraven achteraf vanwege een vermeend onrecht.

De TS luistert hier ook niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:12:
Wilde ik doen, de agent uit laten praten, maar toen zei da agent wanneer ik stil was - je bent niet aan het luisteren. Dus linksom of rechtsom maakt niet uit wat ik deed - alles was verkeerd voor die agent.
Nogmaals, het is in een gesprek altijd een geval van hoor en wederhoor. Dan lijkt het mij ook de normaalste zaak van de wereld om elkaar uit te laten praten. :) Maar als je dan al vrij snel in het gesprek de voeten in het zand steekt, dan doet een agent dat net zo goed naar jou toe.
Maar ook vooral waar ik juridisch rekening moet houden bij zo'n aangifte, het proces, etc. En mochten mensen hier niet op willen inhaken dan hou ik jullie in ieder geval up to date van deze zaak.
Waar je rekening mee moet houden is dat dit eigenlijk te weinig heeft om echt een zaak te kunnen worden en dat het raadzaam is als jij ook lering trekt en betert bij een volgende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
gambieter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:17:
Dit zijn de gevallen waardoor ik medelijden met politieagenten en hulpverleners heb. Grote bek, niet luisteren en dan doordraven achteraf vanwege een vermeend onrecht.

De TS luistert hier ook niet.
Waarom de aanname over grote bek, ik schreeuwde niet, ik was kalm, rustig, ik schold niet, ik zei nul lelijke woorden, ik bleef een respectvolle toon houden. Ja ik werd defensief door de onjuiste aanname van de agent en kreeg nul kans om dit in een gesprek toe te lichten.
Nogmaals, het is in een gesprek altijd een geval van hoor en wederhoor. Dan lijkt het mij ook de normaalste zaak van de wereld om elkaar uit te laten praten. :)
Inderdaad, alleen nadat de mevrouw zei dat ze voor een overlastmelding komt en dat ik "aan het klussen ben", en dat ze mijn spullen in beslag komen leggen als ik zo doorga, kreeg ik nergens een mogelijkheid om een gesprek te gaan voeren, en bleef de mevrouw gewoon continu die zinnetjes herhalen. Wanneer ik aandachtig luisterde dan werd ik uitgemaakt voor "je luistert niet", dat werd PAS gezegd toen ik stil werd en niet tegen de agent in ging en deze uit liet praten. Nadat die uitgepraat was zei ze "je luistert niet", terwijl ik de HELE tijd STIL was.

[ Voor 39% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 16:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
Ok @grasmanek94 nu ik je verdere antwoorden lees in dit topic en hoe je er een beetje in staat kom ik terug op je oorspronkelijke vraag in de TS:
Ik zou alles en iedereen aanklagen. De politie, de gemeente, je buren.

We lezen over een paar maanden graag hoe het verlopen is en hoeveel tijd er in is gaan zitten. Joe!

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:19:
Waarom de aanname over grote bek, ik schreeuwde niet, ik was kalm, rustig, ik schold niet, ik zei nul lelijke woorden, ik bleef een respectvolle toon houden. Ja ik werd defensief door de onjuiste aanname van de agent en kreeg nul kans om dit in een gesprek toe te lichten.
Doordat je een ander niet laat uitpraten, omdat jij je onjuist bejegend voelde? Dat moet dan maar wel geaccepteerd worden? :? It takes two to tango, zeg ik dan altijd (om hier een gezamelijk doet te bereiken, moeten beide partijen hetzelfde spelletje meespelen).

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ik zeker wel een poging wagen een art 12 Sv procedure op te starten.
Zou ik zeker adviseren. Het is schering en inslag de laatste tijd.

Bijvoorbeeld
https://www.ad.nl/binnenl...eb-niet-gelogen~a300e578/

https://archive.today/?ru...boos-natuurlijk~adfaf534/

en een oudere

https://112vdg.nl/2022/11...verzonnen-proces-verbaal/

Advies, altijd filmen. Mooiste zou zijn als de politie ook elke keer een bodycam gebruikt. Bij het incident gewoon niks melden, zwijgen en klaar. Neemt niet weg dat er gelukkig meer goede dan slechte agenten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 07-07-2025 16:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:32
Ja dat begrijp ik, maar je moet even niet naar de jurisprudentie kijken en even objectief naar je eigen situatie kijken, in de aangehaalde jurisprudentie is namelijk sprake is van vervolging als gevolg van een onrechtmatige handeling. In jou geval was daar geen sprake van.

Ik verwacht daarom ook niet dat het OM hier uit eigen beweging brood in ziet, en zelfs na een art. 12 procedure zullen ze in mijn ogen niet bepaald happig zijn om dit op te volgen. Daarbij vraag ik me ook af in hoeverre het gezien de relatie met de buren in je eigen belang is om dit op de spits te drijven, alleen om je gelijk te halen vanwege de manier waarop het gelopen is.

Want hoewel het uniform onpartijdig en niet vooringenomen en dus objectief een zaak in zal gaan, zul jij wel "meneer grasmanek94" zijn voor de personen achter het uniform. Én meneer gramanek94 is iemand die: de collega's niet laat uitspraken, niet wil praten met de collega's en de deur dichtgooit. (ik chargeer de situatie even, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat vooral dit benadrukt wordt in de mutatie van het voorval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:08
Nee, wettelijk gezien sta je waarschijnlijk helemaal in je recht en hoef je de politie niet binnen te laten,maar als je open kaart speelt, dan geeft dat wel meer credits. Je vangt nu een keer meer vliegen met honing dan met azijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als het andersom zou zijn geweest, en mijn buurman had overlast veroorzaakt de hele avond en ik zag dat de politie om 1 uur 's nachts even poolshoogte gaat nemen en vervolgens wegloopt alleen maar 'omdat de buurman brutaal was en geen broek aan had' dan had ik dat bijzonder slap van de agenten gevonden! Kom op zeg, het zijn geen buurtcoaches ofzo.

Hulde dat ze je terecht hebben gewezen. Jíj bepaalt niet wanneer een gesprek met de politie is afgelopen, dat doet de agent. Er is geen gelijkheid tussen jullie, de politie heeft meer rechten en mogelijkheden dan jij. En ja, daar zit een grens aan maar als jij je al niet aan de grenzen houdt waarom zouden zij dat wel moeten doen dan? Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

Doe je buren een lol, en hou je voortaan gewoon aan de normale fatsoensnormen en kom niet met allemaal jij-bakken aanzetten. Een betere wereld begint bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
TIGER1125 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:22:
[...]

Én meneer gramanek94 is iemand die: de collega's niet laat uitspraken, niet wil praten met de collega's en de deur dichtgooit.
Dan hebben jullie hier blijkbaar gemist dat ik met vele politieagenten gewoon een normaal gesprek kon voeren, constructief, en afspraken kon maken waar ik mij aan houd.
Als je de bewering wilt draaien naar dat ik met elke agent zo omga, nee, iedere agent tot nu toe ging over het algemeen constructief om met mij, tuurlijk er zitten altijd watmeningsverschillen (op een nette manier), maar ik heb altijd een constructief gesprek kunnen hebben, met deze ene niet.

[ Voor 26% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 16:25 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NiGeLaToR
grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:24:
[...]

Dan hebben jullie hier blijkbaar gemist dat ik met vele politieagenten gewoon een normaal gesprek kon voeren, constructief, en afspraken kon maken waar ik mij aan houd.
Als je nu eens stopt steeds in contact te komen met politieagenten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
NiGeLaToR schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:25:
[...]

Als je nu eens stopt steeds in contact te komen met politieagenten d:)b
Waarom? Hoeft niet altijd over negatieve dingen te gaan, is jouw aanname.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meeste mensen hier zullen helemaal nooit een noodzaak hebben gehad om afspraken te moeten maken met politieagenten.

Intussen lachen je buren zich een bult, want je maakt jezelf geheel onmogelijk bij de politie. Slim aangepakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:26:
Waarom? Hoeft niet altijd over negatieve dingen te gaan, is jouw aanname.
Waarom waren die afspraken dan nodig, denk je? :? Dat zal vast niet zijn omdat je anders elke dag gezellig bij de politie langs komt om een kopje koffie te drinken in hun kantine En nee, ik bedoel niet de cel ;).

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2025 16:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Doet er niet toe. In dit geval heb jíj besloten dat je geen zin had in politie, en dat is niet jouw call. Dat bepaalt de agent zelf wel. En laat jij het van hoe jij het gesprek vond gaan en of je de agent aardig vond afhangen of je je aan de afspraken houdt? Dan snap ik wel dat je mot met je buren hebt.

Je merkt, ik zet je een beetje in een bepaalde hoek. Of dat terecht is of niet, kan ik eerlijk gezegd helemaal niet bepalen. Maar ik hoor vaker dezelfde soort uitspraken van mensen, en het zijn altijd mensen die problemen hebben met instanties, buren, politie, gemeente, noem maar op. If it sounds like a duck...
[...]

Als je de bewering wilt draaien naar dat ik met elke agent zo omga, nee, iedere agent tot nu toe ging over het algemeen constructief om met mij, tuurlijk er zitten altijd watmeningsverschillen (op een nette manier), maar ik heb altijd een constructief gesprek kunnen hebben, met deze ene niet.
Dat laatste heb je nog toegevoegd; het gaat in een gesprek met agenten niet om meningen. Het gaat om feiten. Hou je mening maar gewoon voor je de volgende keer. Leuk voor de borrel op zaterdagavond, niet om 1 uur 's nachts als de politie aan je deur staat. Gedraag je.

"Oh? Veroorzaak ik overlast? Welke overlast dan precies? Te harde geluiden? Dan spijt me dat, het zal niet meer gebeuren." i.p.v. "Oh? Overlast? Helemaal niet, het zijn normale geluiden, ik heb een gesprongen waterleiding en ik moest water hebben want ik kon geen andere oplossing bedenken en ja dat maakt lawaai en ik vind dat de buren daar maar mee moeten dealen, en ik heb geen broek aan en dat vind ik naar en dus vind ik dat jullie weg moeten gaan en ik vind dat ik de deur dicht moet doen."

[ Voor 43% gewijzigd door Icephase op 07-07-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00

...dus raak ik met mijn dikke reet nog wel eens de verwarming ernaast.. dus ja inderdaad ik ben niet de perfecte burger en melding van geluid maken was zeker wel terecht, al denk ik dat dit in zo'n crisissituatie toch wel gewoon onder levensgeluiden moet vallen...
Wacht even, jíj maakt herrie, mag niet, maar daar moet de wereld alle begrip voor hebben. Maar als een ánder iets doet wat niet mag, moet er gelijk over een 'strafbaar feit' en over klachten en aangifte doen gesproken worden. Wat is de schade, wat is je afgenomen, in welke vrijheid ben je beperkt? Niets, op het een paar minuten je voordeur niet kunnen sluiten na.

Ga even wandelen, neem je telefoon niet mee, maar koop wel een bosje bloemen voor de buren.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:30

futurecrawler

Break the cycle.

<knip> Zie vorige ingreep.

[ Voor 100% gewijzigd door Ardana op 07-07-2025 18:39 ]

This is not a signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
bernard038 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:32:
[...]

Wacht even, jíj maakt herrie, mag niet, maar daar moet de wereld alle begrip voor hebben. Maar als een ánder iets doet wat niet mag, moet er gelijk over een 'strafbaar feit' en over klachten en aangifte doen gesproken worden. Wat is de schade, wat is je afgenomen, in welke vrijheid ben je beperkt? Niets, op het een paar minuten je voordeur niet kunnen sluiten na.

Ga even wandelen, neem je telefoon niet mee, maar koop wel een bosje bloemen voor de buren.
Dus als jij iets fout doet dan gelden er geen wetten voor anderen die iets richting/met jou (willen) doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

grasmanek94 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:33:
[...]

Dus als jij iets fout doet dan gelden er geen wetten voor anderen die iets richting/met jou (willen) doen?
Ze willen niks richting jou doen, ze spreken je alleen maar aan op je gedrag. Heel dat 'what if' verhaal met afpakken van spullen doet er niet toe. Actie = reactie. Je zégt wel dat je wilde de-escaleren, maar uit heel je verhaal blijkt daar niks van. De-escaleren is luisteren, ja en amen knikken, en beterschap beloven.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Houdt aub in je achterhoofd:
- s.v.p. on-topic en constructief reageren.
- als je niets vriendelijks of hulpvaardigs te zeggen heb, onthou je dan van reageren.
- aannames, welke kant op dan ook, worden vrijwel nooit gewaardeerd en hier ook niet.
- je mag prima bedenkingen hebben, maar er van uit gaan dat TS niet de waarheid zegt, gaat het topic niet verder helpen.
- je kan TS ook vriendelijk helpen door netjes je bedenkingen te verwoorden.