Weekoverzicht speelronde 2
Na afgelopen weekend zullen een hoop van jullie (mezelf incluis) waarschijnlijk alweer aan het schuiven zijn geweest met ploegen in de
extra voorspelling. Zo zijn op mijn formulier zowel Twente en Utrecht een plekje naar bededen geschoven. Natuurlijk, verlies tegen PSV is niet onoverkomelijk maar ik zie ze nog niet 'best of the rest' worden. Voor Utrecht geldt hetzelfde; zijn wonnen hun eerste duel dan wel met 4-0, een verlies op het Kasteel is niet wat je van de nummer 4 van afgelopen seizoen verwacht. Of AZ die rol kan vervullen? Ook zij stelden behoorlijk teleur en kwamen niet verder dan een 2-2 tegen Volendam. Maar hé, Volendam is altijd lastig, vraag dat maar aan Ajax. Niet zo lastig als Go Ahead Eagles (

) maar toch vrij lastig.
Dus ja, wie het weet mag het zeggen. Dat PSV wederom kampioen gaat worden lijkt me, hoewel het nog érg vroeg is, wel duidelijk. Feyenoord zal zoals gewoonlijk wel weer enkele steekjes laten vallen maar ik zie de Rotterdammers wel 'gewoon' op plaats 2 of 3 eindigen. Voor nu is het in elk geval leuk dat zowel PEC als NEC het heel goed doen. Hoe leuk zou het zijn als....
Het was een speelronde die op vrijdag en zaterdag voor de meesten waarschijnlijk wel wat goede punten heeft opgeleverd, ware het niet dat Groningen in de 94e minuut alles in de war schopte door de 2-1 te maken

Uit de reacties in het topic begreep ik dat ik niet de enige was en hoewel het aantal reacties vrij beperkt was zijn er maar liefst 53(!) deelnemers die hun zuurverdiende 10 punten voor hun ogen zagen verdampen. Hoe kan dit? Groningen wint opeens weer en dan ook nog eens in de derby die ze negen van de tien keer verliezen? Frustrerend spelletje af en toe.
Na de zaterdag stond @
Purehz met 36 punten trots op de eerste plaats. Maar ja, óók voor hem moest de zondag nog komen....
Spoiler: hij is geen weekwinnaar. Of hij het nog wel tot de top 5 of top 10 geschopt heeft, dat zien jullie hieronder:
Helaas voor @
Purehz is hij ook hier niet te vinden.
Wie hier wel te vinden is, is @
chulin, die de concurrentie ver achter zich heeft gelaten.
Op de zondag heeft hij, net als de meesten van ons, slecht gescoord bij Ajax en AZ maar hij heeft het ruimschoots goedgemaakt bij Sparta-Utrecht (10 punten) en NAC-Fortuna (eveneens 10 punten). Niemand had hier een antwoord op en dus ziet de top 5 (eigenlijk een top 1 gevolgd door 4 nummers 2) er zo uit:
1. @
chulin 60 punten
2. @
Jay-K 53 punten
-. @
Jero_B 53 punten
-. @
M@cer 53 punten
-. @
Ramzzz 53 punten
@
chulin is net afstand de weekwinnaar van deze speelronde en naast het felbegeerde schildje* krijgt hij ook een Tweakers Hero abonnement. @
Lekkerboeie86 heeft deze voor je aangevraagd
*voor de verse deelnemers: tot vorig seizoen kreeg de weekwinnaar een heel mooi schildje achter zijn naam op de ranglijst. Helaas hebben ze die het afgelopen seizoen vervangen door een inspiratieloos gouden rondje met een '1' erin.
Dat brengt ons tot de volgende top 10:
1. @
chulin 104 punten
2. @
mefjoew 101 punten
3. @
basvdp1974 99 punten
-. @
kippik 99 punten
5. @
jbdeiman 98 punten
-. @
M@cer 98 punten
-. @
Purehz 98 punten (jaaa, toch in de top 10!)
8. @
bregweb 97 punten
-. @
Jay-K 97 punten
-. @
Jero_B 97 punten
Gezien het aantal onvoorspelbare uitslagen maak ik een diepe buiging voor het feit dat jullie nu al boven of tegen de 100 punten aan zitten
Onze lijstaanvoerder Chulin staat momenteel 311e van heel Nederland. Heel netjes!
Vrijdag en zaterdag kwamen er niet echt opvallende dingen naar voren, behalve deze:
19 deelnemers hadden de 0-2 bij Teslar-PEC goed, maar @
ParaDroid2 gaf echt geen stuiver voor Telstar en had een meedogenloze 0-5 staan.
Op de zaterdag was @
Miki de enige voorspeller die Heracles-NEC (1-4) goed had
Zondag is Go-Ahead door 13 mensen correct voorspeld, exact één minder dan Twente-PSV, die 14 goed voorspeld is.
Weekwinnaar @
chulin was de einige die de 2-1 bij Sparta-Utrecht goed had
Alsof twee unieke voorspellers nog niet genoeg genoeg was hebben we er nog een:
@
jm2th2 had Volendam-AZ (2-2) goed. Hij alleen en niemand anders
Natuurlijk zien we aan het begin van de competitie grote stijgers en dalers op de ranglijst.
De twee die opvielen zijn @
Ramzzz en @
Bao_mi1, met respectievelijk 97 en 92 plaatsen stijging.
Om de goede moed er bij iedereen in te houden wilde ik de grootste daler niet specifiek benoemen, maar als je teamnaam
FC Er Weer Ingetuind is kán ik niet anders

Sorry @
Marrtijn. Je zakt 88 plaatsen deze week. Maar niks aan het handje, je staat nog steeds in de top 100!
Komend weekend beginnen we op de zaterdag, wanneer Go Ahead-Eagles en Sparta om half vijf speelronde 3 aftrappen.
Feyenoord-Fortuna en AZ-PEC zijn verplaatst naar 17 en 24 september. Je kunt deze al wel gewoon invullen, in dat geval kun je ze op die woensdagen in elk geval niet vergeten
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"