Gisteren helaas ook weer ervaren bij een concert. Dit is wat mij betreft echt het grootste minpunt van de FP6.Jelte schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:49:
[...]
Ik heb de standaard Fairphone en ook met Open camera overstuurt de microfoon. Ding is gewoon slecht of slecht afgesteld
Enige issue waar ik echt last van heb bij de Fairphone. De rest is goed of goed genoeg om mee te dealen
Dit probleem heb ik ook. De helft van de tijd zit mijn telefoon op 5G, en ik heb echt geen groot huis.arvidbeheerder schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:31:
[...]
Ervaar jij de wifi problemen op Android of op eos? Ik heb het op Android (wifi lage kwaliteit en dan wisselt hij naar 5g) de hele dag thuis. Ik heb van alles aan mijn wifi instellingen zitten knutselen, maar het wordt niet beter. Is het wachten op een patch of is er een workaround?
SInds deze week zijn mijn vrouw en ik overgestapt op de FP 6 met /e/OS, druk doende de noodzakelijke apps weer werkend te krijgen. Goed moment om van een hoop verzamelde apps af te komen en met dank aan dit topic meteen aangegrepen om FaireMail en Vivaldi een kans te geven.
Ik loop wel tegen een raar probleem aan; hotspot inschakelen lukt niet, hij switched binnen 2 seconden vanzelf weer terug op uit. Bluetooth internet delen lukt wel.
Iemand hier bekend mee, user error of is dit een vraag voor het /e/OS topic?
Edit: Wil wel helpen als je wifi uitschakelt
Ik loop wel tegen een raar probleem aan; hotspot inschakelen lukt niet, hij switched binnen 2 seconden vanzelf weer terug op uit. Bluetooth internet delen lukt wel.
Iemand hier bekend mee, user error of is dit een vraag voor het /e/OS topic?
Edit: Wil wel helpen als je wifi uitschakelt
[ Voor 4% gewijzigd door WRX2.5 op 08-05-2026 16:14 ]
op android of e/os en met de nieuwste software nog steeds?wmn79 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:57:
[...]
Gisteren helaas ook weer ervaren bij een concert. Dit is wat mij betreft echt het grootste minpunt van de FP6.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Op Android met de nieuwste software en de standaard camera app.GerbenBK schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:24:
[...]
op android of e/os en met de nieuwste software nog steeds?
Toch maar eens een bericht gestuurd met de vraag wanneer ze verwachten het probleem met het wisselen van de back en recents button van de navigatie. Krijg gelijk een automatische reactie:
Thank you for contacting us!
I'm sorry to hear that the "Swap Back/Recents" toggle isn't working as expected since your update to Android 16. Thank you for bringing this to our attention.
We are aware that while this toggle remains visible in the Android 16 settings menu, it currently has no effect on the 3-button navigation layout. We have logged this behavior and shared your experience with our development team for further review.
While we won't be able to follow up with you individually, we encourage you to install any new software versions that are released, as these updates often contain important improvements and may deliver a fix for this issue.
You can find instructions on how to check for updates here: How to check and update your software version.
I will go ahead and mark your request as resolved for now. If you have any other questions, simply reply to this email and I'll be happy to help you further.
Thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
The Fairphone Team
Aan de ene kant fijn dat het bekend is, aan de andere kant wacht ik nu al een maand of 2(+?) op een fix sinds de update van android.
Thank you for contacting us!
I'm sorry to hear that the "Swap Back/Recents" toggle isn't working as expected since your update to Android 16. Thank you for bringing this to our attention.
We are aware that while this toggle remains visible in the Android 16 settings menu, it currently has no effect on the 3-button navigation layout. We have logged this behavior and shared your experience with our development team for further review.
While we won't be able to follow up with you individually, we encourage you to install any new software versions that are released, as these updates often contain important improvements and may deliver a fix for this issue.
You can find instructions on how to check for updates here: How to check and update your software version.
I will go ahead and mark your request as resolved for now. If you have any other questions, simply reply to this email and I'll be happy to help you further.
Thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
The Fairphone Team
Aan de ene kant fijn dat het bekend is, aan de andere kant wacht ik nu al een maand of 2(+?) op een fix sinds de update van android.
Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.
Met 5G app openen en daarna weer switchen naar wifi lijkt voorlopig een Quick Fix. Scheelt weer data.Adam1980 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:58:
[...]
Ik heb de FP6 óók mijn vrouw aangesmeerd. Die is ook niet heel happy. Gelukkig richt haar frustratie zich op de telefoon en niet op mij.
Hopelijk komt FairPhone snel met een oplossing.
Ik weet niet zeker of jullie precies hetzelfde probleem hebben als ik en/of het bij jullie ook werkt, maar ik had problemen met oa knmi en anwb energie app die niet meer werkten op wifi. Ik heb uiteindelijk ipv6 uitgeschakeld op mijn router en sindsdien geen problemen meer.arvidbeheerder schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:31:
[...]
Ervaar jij de wifi problemen op Android of op eos? Ik heb het op Android (wifi lage kwaliteit en dan wisselt hij naar 5g) de hele dag thuis. Ik heb van alles aan mijn wifi instellingen zitten knutselen, maar het wordt niet beter. Is het wachten op een patch of is er een workaround?
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Had hier precies hetzelfde.electropruts schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:58:
[...]
Ik weet niet zeker of jullie precies hetzelfde probleem hebben als ik en/of het bij jullie ook werkt, maar ik had problemen met oa knmi en anwb energie app die niet meer werkten op wifi. Ik heb uiteindelijk ipv6 uitgeschakeld op mijn router en sindsdien geen problemen meer.
Verschillende instellingen voor IPv6 in de router getest zonder dat het werkte.
Telefoon ziet dat IPv6 actief is maar krijgt geen IPv6 adres anders dan local. Een keer meteen na herstart van de router werkte het een tien seconden goed incl correct IPv6 adres en daarna was dat weer weg. Ik verdenk mn router; dat de router firmware IPv6 niet goed ondersteunt.
Ik heb een ticket aangemaakt bij Fairphone voor de wifi problemen. Het is doorgezet naar de technische teams, dus ik wacht even af.
Nu begint ook mijn scherm soms te stotteren als een webpagina geopend wordt, alsof de refresh rate even de weg kwijt is. Ik moet zeggen dat de telefoon toch meer probleempjes en software bugs heeft dan ik gedacht had...
Nu begint ook mijn scherm soms te stotteren als een webpagina geopend wordt, alsof de refresh rate even de weg kwijt is. Ik moet zeggen dat de telefoon toch meer probleempjes en software bugs heeft dan ik gedacht had...
Weet iemand een goede alternatieve camera-app? Ik ben het echt beu dat er gele gevarendriehoekjes in mijn galerij verschijnen, dan dénk je dat je een foto gemaakt hebt, wordt 'ie gewoon niet opgeslagen. En met een vakantie in het vooruitzicht wil ik toch wel erg graag dat mijn foto's gewoon goed worden opgeslagen en ik niet de juiste momenten mis die ik later in een fotoboek zou willen afdrukken…
Heb je ook al onderzocht waardoor dit gebeurt?
Het is bii mij iig nog nooit voorgekomen in de 9 maanden dat ik het toestel heb.
Het is bii mij iig nog nooit voorgekomen in de 9 maanden dat ik het toestel heb.
Ik heb hetzelfde af en toe. Is behoorlijk irritant. Hoe zou ik moeten onderzoeken waar dit door komt?
@Duck13 @Hagdos
Even zoeken levert de volgende url op: Public issue tracker – Support
Ctrl + F en zoeken op Camera:
Issue
Camera pictures missing after capture.
Photos taken with the stock Camera app disappear, particularly when using the double-press power button shortcut from lockscreen and immediately locking the device again.
Workaround
Issue
Photos taken with the stock Camera app disappear, particularly when using the double-press power button shortcut from lockscreen and immediately locking the device again.
Workaround
- Disable battery optimization for Camera app (Settings → Apps → See all apps → Camera → App battery usage → Set to Unrestricted)
- Wait a few seconds after taking a photo before locking the device
- Use alternative camera apps (e.g. Open Camera)
Toevallig een screen protector?davefox schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:14:
Zijn er mensen die merken dat het touchscreen van hun fairphone soms ghost-touches vertoont.
Ik heb dit nu al verschillende keren gehad dat het touchscreen andere dingen ging doen dan dat ik zelf doe/aanraak.
In de meeste gevallen gaat het goed, in andere gevallen kan het voorkomen dat ik handelingen verricht in apps die eigenlijk niet de bedoeling zijn. (Bijv. Reacties op discord geven aan post waar de reactie niet echt gepast is)
Android 16.
@Duck13 ik gebruik naar tevredenheid Open Camera. In combinatie met Fossify Gallery.
Beide apps zijn open source en privacy vriendelijk. De foto's worden dus niet in de cloud opgeslagen.
Gebruik van deze app(s) is echter niet een garantie dat jouw probleem hiermee is opgelost.
@Duck13 ik gebruik naar tevredenheid Open Camera. In combinatie met Fossify Gallery.
Beide apps zijn open source en privacy vriendelijk. De foto's worden dus niet in de cloud opgeslagen.
Gebruik van deze app(s) is echter niet een garantie dat jouw probleem hiermee is opgelost.
[ Voor 21% gewijzigd door hihibibihi op 19-05-2026 15:47 ]
"Use alternative camera apps" » tot die conclusie was ik dus ook al gekomen, de rest werkt niet helaas…m181087 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:41:
@Duck13 @Hagdos
Issue
WorkaroundKunnen jullie hier iets mee?
- Disable battery optimization for Camera app (Settings → Apps → See all apps → Camera → App battery usage → Set to Unrestricted)
- Wait a few seconds after taking a photo before locking the device
- Use alternative camera apps (e.g. Open Camera)
Thanks! Ik gebruikte al Fossify Gallery, Fossify File Manager, Fossify Voice Recorder, Fossify Notes en Fossify Music Player haha. Dus dat Open Camera goed werkt in combinatie met Fossify Gallery, is goed om te lezen!hihibibihi schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:44:
Android 16.
Kun je Open Camera ook zo instellen dat het de default camera app wordt en dat je er dus ook door lang op de sensor te "drukken" en vanaf het startscherm naartoe kunt?
Bij de default camera vind ik het ook vervelend dat je elke keer weer ingewikkeld moet doen als je een foto in betere kwaliteit dan 12mp wil schieten. Op Samsung ging dat toch veel gemakkelijker 🫣 Ik ga eens testen of Open Camera bevalt!
Ik krijg net op een telefoon een NL alert (brand in Schagen). Maar niet op mijn FP6. Instellingen staan wel goed. Foutje in de software? Is een Android.
https://play.google.com/s...kemeldkamer.nlalert&pli=1NSU1200C schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:38:
Ik krijg net op een telefoon een NL alert (brand in Schagen). Maar niet op mijn FP6. Instellingen staan wel goed. Foutje in de software? Is een Android.
deze geinstalleerd?
Nee, wel de betreffende instellingen in berichten gecontroleerd. Het is een standaard functie bij zowel Android als IOSboyette schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:42:
[...]
https://play.google.com/s...kemeldkamer.nlalert&pli=1
deze geinstalleerd?
Installeer die appNSU1200C schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 00:31:
[...]
Nee, wel de betreffende instellingen in berichten gecontroleerd. Het is een standaard functie bij zowel Android als IOS
Nl alert moet toch gewoon werken zonder app op basis van cell tower sms?
De keren dat er een proef-waarschuwing werd gedaan, heeft mijn FP6 die zonder aparte app gewoon doorgegeven. Andere NL-Alerts heb ik nog niet hoeven mee te maken.metbril schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:39:
[...]
Nl alert moet toch gewoon werken zonder app op basis van cell tower sms?
Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet
Hé, nieuwe update?

Buttons zouden weer terug te switchen moeten zijn, én het fotoprobleem schijnt verholpen te zijn?

Buttons zouden weer terug te switchen moeten zijn, én het fotoprobleem schijnt verholpen te zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Duck13 op 26-05-2026 23:32 ]
oh das fijn 2 van mijn gemelde issues verholpenDuck13 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:32:
Hé, nieuwe update?
[Afbeelding]
had al ruzie met ze vorige week hierover
ben hier wel heel blij mee!
dat met die terug en recent knop die plotseling verwisseld waren en niet meer gewijzigd konden worden vond ik een zeer vervelend issue
had 2 handen nodig om de telefoon te bedienen sinds de laatste update
[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 27-05-2026 00:13 ]
Ik zie geen fix in de changelog voor mijn wifi problemen (steeds connect/disconnects). Ik ga maar eens installeren en kijken wat er verbeterd is.
Nou, dat is behoorlijk teleurstellend moet ik zeggen. Ik was liever bij Android 15 gebleven, denk ik. Het is zo'n irritant en vervelend probleem.arvidbeheerder schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:43:
Ik zie geen fix in de changelog voor mijn wifi problemen (steeds connect/disconnects). Ik ga maar eens installeren en kijken wat er verbeterd is.
Het is volgens mij niet voor alle FP6 Android gebruikers een issue. Zou dat de reden zijn dat dit probleem nog niet is opgelost?
Ik heb geen idee. Ik heb een ticket aangemaakt, maar al 2 weken niets gehoord.Adam1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:35:
[...]
Nou, dat is behoorlijk teleurstellend moet ik zeggen. Ik was liever bij Android 15 gebleven, denk ik. Het is zo'n irritant en vervelend probleem.
Het is volgens mij niet voor alle FP6 Android gebruikers een issue. Zou dat de reden zijn dat dit probleem nog niet is opgelost?
In het /e/OS topic is gisteren een vrij uitgebreid bericht geplaatst over de achtergrond van de WiFi problemen die daar ook sinds Android 16 spelen, zie danieldk in "[/e/OS] Ervaringen & Discussie"
Tijdelijke oplossing: IPv6 uitzetten op je router, totdat FP met een fix komt. Het probleem zit de AOSP bron waar /e/OS en FP hun Android versie op hebben moeten baseren.
Tijdelijke oplossing: IPv6 uitzetten op je router, totdat FP met een fix komt. Het probleem zit de AOSP bron waar /e/OS en FP hun Android versie op hebben moeten baseren.
Dat heb ik al eens geprobeerd. Dat gaf weer wat andere onverwachte issues in huis.musicfreak schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:09:
In het /e/OS topic is gisteren een vrij uitgebreid bericht geplaatst over de achtergrond van de WiFi problemen die daar ook sinds Android 16 spelen, zie danieldk in "[/e/OS] Ervaringen & Discussie"
Ik moet zeggen dat ik minder vertrouwen heb gekregen in Fairphone met de manier hoe met dit probleem wordt omgegaan. Zelf heb ik heb ticket aangemaakt, maar wat ik lees bij anderen is dat er geen fp geen sjoege heeft. Dat is misschien vanuit korte termijn commercieel oogpunt te begrijpen, maar ik als klant maak me wel zorgen over de lange termijn. Als problemen zo lang duren om opgelost te worden, dan vind ik 6 jaar ( minstens) een lange periode voor een telefoon die niet heel betrouwbaar lijkt te zijn. En dan ga ik toch twijfelen, over het merk en dat trouw blijven.
Nog nooit van gehoordAdam1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:35:
[...]
Nou, dat is behoorlijk teleurstellend moet ik zeggen. Ik was liever bij Android 15 gebleven, denk ik. Het is zo'n irritant en vervelend probleem.
Wat voor probleem is dit dan?
Volgens mij spelen die problemen daar niet, maar ik verwees naar dit topic.musicfreak schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:09:
Voor zover ik beide topics volg zijn er geen klachten m.b.t. de Fairphone 6 i.c.m. /e/OS als het gaat om dit
specifieke probleem.
Wat context.
De aanleiding was de aankondiging van /e/OS v4 waar verder weinig info over is vrijgegeven en wij aan het speculeren waren dat deze mogelijk gebaseerd is op Android 16. De huidige versie 3 voor de Fairphone is namelijk gebaseerd op Android 15.
Gezien de klachten in dit topic verwees ik hiernaar aangezien de ervaringen sinds Android 16 volgens mij niet bij iedereen super goed zijn bevallen.
In ieder geval kijk ik de kat uit boom mocht de nieuwe versie wel op Android 16 zijn gebaseerd, want ik lees graag mee in dit topic en lees dus dat er een aantal deze vrij storende bug ervaren die mij ervan zal weerhouden meteen te updaten.
[ Voor 32% gewijzigd door Mit-46 op 27-05-2026 20:02 ]
Kort samengevat, en als ik het goed begrijp, komt het erop neer dat sommige routers op een bepaalde manier met IPv6 omgaan waardoor de Fairphone het IPv6 IP adres verliest. Dit is een bug in Android (niet per se versie 16).boyette schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:02:
[...]
Nog nooit van gehoord
Wat voor probleem is dit dan?
Als ik het goed begrepen heb is het geen bug in de routers.
Het is een combinatie van bepaalde routers en Android.
Google zou het mogelijk wel al opgelost hebben, maar via losse updates en niet via een nieuwe Android versie.
Hierdoor is het aan fabrikanten zelf om deze update uit te rollen.
Fairphone is hier weer afhankelijk van hun leverancier en schijnt dit nog niet opgelost te hebben.
Ik gok dat niet iedereen er last van heeft, omdat de router ook een bepalende rol hierin speelt en niet alle routers zorgen ervoor dat deze bug van toepassing is. Degene die er last van hebben zitten in een soort "perfect storm".
IPv6 uitschakelen in jouw router kan een work-around zijn als dat geen andere problemen oplevert, maar dat is een work-around en geen oplossing van het probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Mit-46 op 27-05-2026 20:05 ]
Ok..Mit-46 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:10:
[...]
Kort samengevat, en als ik het goed begrijp, komt het erop neer dat sommige routers op een bepaalde manier met IPv6 omgaan waardoor de Fairphone het IPv6 IP adres verliest. Dit is een bug in Android (niet per se versie 16).
Als ik het goed begrepen heb is ook geen bug in de routers.
Het is een combinatie van bepaalde routers en Android.
Google zou het mogelijk wel al opgelost hebben, maar via losse updates en niet via een nieuwe Android versie.
Hierdoor is het aan fabrikanten zelf om deze update uit te rollen.
Fairphone is hier weer afhankelijk van hun leverancier en schijnt dit nog niet opgelost te hebben.
Ik gok dat niet iedereen er last van heeft, omdat de router ook een bepalende rol hierin speelt en niet alle routers zorgen ervoor dat deze bug van toepassing is. Degene die er last van hebben zitten in een soort "perfect storm".
Dat roept bij mij wel wat vragen op.
Ten eerste zijn er natuurlijk nog heel vele routers die geen ipv6 verstrekken
En met ipv6 kun je op internet nog niet heel veel het meeste gaat gewoon nog via ipv4
Dus het verliezen er van de ipv6 lijkt me toch niet direct zoveel uit te moeten maken.
Je kunt het voor zover ik zie niet uitzetten vanuit de Fairphone .
Heb je hier last van met je eigen router ?
Zo ja welke is dat ?
Ik ben dit probleem nog nooit ergens tegen gekomen. Nu ben ik niet zon wifi fan maar dan nog..
Ik gebruik /e/OS en heb het probleem niet. Wel met een Fairphone dus vandaar dat ik hier meelees, maar niet echt reageer, want dit is een Google Android topicboyette schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:15:
[...]
Ok..
Dat roept bij mij wel wat vragen op.
Ten eerste zijn er natuurlijk nog heel vele routers die geen ipv6 verstrekken
En met ipv6 kun je op internet nog niet heel veel het meeste gaat gewoon nog via ipv4
Dus het verliezen er van de ipv6 lijkt me toch niet direct zoveel uit te moeten maken.
Je kunt het voor zover ik zie niet uitzetten vanuit de Fairphone .
Heb je hier last van met je eigen router ?
Zo ja welke is dat ?
Ik ben dit probleem nog nooit ergens tegen gekomen. Nu ben ik niet zon wifi fan maar dan nog..
Ik probeer uit te leggen (in Jip en Janneke taal) wat andere in dit topic ervaren en hoe in het /e/OS topic uitgebreid en technisch onderbouwd is uitgelegd waar dit probleem vandaan komt. En dan hoop ik dat het goed begrepen heb en daarmee goed "vertaal".
Zie de technische uitleg van danieldk in "[/e/OS] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 11% gewijzigd door Mit-46 op 27-05-2026 19:23 ]
Oh het is alleen een issue in e/OS dat kon ik niet uit je post halenMit-46 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:18:
[...]
Ik gebruik geen /e/OS en heb het probleem niet. Wel met een Fairphone dus vandaar dat ik hier meelees, maar niet echt reageer, want dit is een Google Android topic :)
Ik probeer uit te leggen wat andere in dit topic ervaren en hoe in het /e/OS topic uitgebreid en technisch onderbouwd is uitgelegd waar dit probleem vandaan komt.
Zie de uitleg van danieldk in "[/e/OS] Ervaringen & Discussie"
Dus geen Fairphone issue en ook geen Android issue.. dat leek je te zeggen..tenminste dat maakte ik er uit op
Heb je wel een overzicht met routers waar dit mee speelt dan?
Excuus.boyette schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:22:
[...]
Oh het is alleen een issue in e/OS dat kon ik niet uit je oost halen
Dus geen Fairphone issue en ook geen Android issue.. dat leek je te zeggen..tenminste dat maakte ik er uit op
Heb je wel een overzicht met routers waar dit mee speelt dan?
Ik had mijn bericht aangepast en dit niet goed gedaan waardoor er nu verwarring ontstaat.
Voor de duidelijkheid.
Het lijkt sinds (Google) Android 16 een probleem te zijn met de Fairphone 6 als ik de berichten uit dit topic zo lees.
Het heeft niets met /e/OS te maken. Het is daar enkel ter sprake gekomen, maar dat is naar aanleiding van de berichten uit dit topic.
My bad
En er is geen overzicht van de desbetreffende routers gedeeld. Alleen AVM Fritzbox is genoemd.
[ Voor 13% gewijzigd door Mit-46 op 27-05-2026 19:28 ]
ok dat verandert de zaak compleet maar als dat zo is dan is het geen fairphone issue maar dan zou dit op veel meer toestellen moeten voorkomen..Mit-46 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:24:
[...]
Excuus.
Ik had mijn bericht aangepast en dit niet goed gedaan waardoor er nu verwarring ontstaat.
Voor de duidelijkheid.
Het lijkt sinds (Google) Android 16 een probleem te zijn met de Fairphone 6 als ik de berichten uit dit topic zo lees.
Het heeft niets met /e/OS te maken. Het is daar enkel ter sprake gekomen, maar dat is naar aanleiding van de berichten uit dit topic.
My bad
En er is geen overzicht van de desbetreffende routers gedeeld. Alleen AVM Fritzbox is genoemd.
of als dat andere problemen geeft op marktplaats een tweedehands router kopen en aansluiten op een LAN poort van je echte router, met een apart WLAN en SSID voor je FP?Mit-46 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:10:
[...]
IPv6 uitschakelen in jouw router kan een work-around zijn als dat geen andere problemen oplevert, maar dat is een work-around en geen oplossing van het probleem.
Oh well.

Tot zover het cameraprobleem dat gefixt zou zijn…

Tot zover het cameraprobleem dat gefixt zou zijn…
[ Voor 7% gewijzigd door Duck13 op 28-05-2026 18:27 ]
Ik heb hier ook het IPv6 probleem met mijn stock fairphone, stock android (dus geen /e/os).
Bij mijn ouders die KPN hebben, krijg mijn fp6 een ipv6 adres toegewezen. Ik heb dan ook in de gaten dat bepaalde diensten niet laden onder wie het KNMI.
Schakel ik over naar mijn 5G (vodafone, alleen IPv4) krijg ik meteen verbinding met het KNMI.
Echter heb ik de eerder genoemde update nog niet gekregen. Hoop dat dat het euvel oplost aan mijn kant
Bij mijn ouders die KPN hebben, krijg mijn fp6 een ipv6 adres toegewezen. Ik heb dan ook in de gaten dat bepaalde diensten niet laden onder wie het KNMI.
Schakel ik over naar mijn 5G (vodafone, alleen IPv4) krijg ik meteen verbinding met het KNMI.
Echter heb ik de eerder genoemde update nog niet gekregen. Hoop dat dat het euvel oplost aan mijn kant
Let op:
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie