• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Wat ook gebeurt: randomly even "geen verbinding" (wifi aan), bv. bij het versturen van een opdracht in bankieren. Dan gewoon nog een keer op verzenden drukken, en dan gaat het wel.

Kortom, er lijkt iets stuk in de wifi/netwerk stack. Meh..

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wilke schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:08:
Ik ben niet blij met de update naar Android 16. Deels dezelfde problemen als hierboven genoemd door anderen.

Zowel veel apps als Firefox hangen regelmatig extreem lang bij het maken van een verbinding. Hieronder idd verschillende bankieren apps, maar ook YouTube, Reddit enz.

Wifi uitzetten lijkt te helpen, maar dat brengt me tot 2 verdere irritaties:
- wifi kun je niet meer uitzetten via de quick settings. Waarom!?
- batterij cycle count is verdwenen uit de battery settings. Verder niet heel boeiend maar opnieuw, waarom!?
Wifi kun je nog wel via de quick settings uitzetten, alleen zul je twee keer moeten tappen. Is helaas een wijziging die Google in Android 16 heeft doorgevoerd. Met 17 zou dat (volgens mij) weer ongedaan gemaakt worden.

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
NikkelV schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:47:
[...]

Het is toevallig weer zover. Een opsomming van wat ik tot nu toe heb gevonden: knmi, online bieb, NN, my energy, solar Edge, Garmin, eetmeter, DHL, PostNL. De apps blijven hangen op het beginscherm en starten niet op. Ik heb net minimaal een minuut per app gewacht om te testen.

Het rare is: Als ik nu mijn telefoon opnieuw zou opstarten dan werken de betreffende apps weer een tijdje. Ik kan ook geen overeenkomst vinden. Bijvoorbeeld dat alle apps instelling x nodig hebben.
Ik heb het vandaag ook een aantal keer, alsnog. Bij knmi, energiek en nog 1 of 2 die ik even niet kan herinneren. Ik heb de telefoon en aantal keer opgestart, dat lijkt te helpen. Op dit moment.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35
NikkelV schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:47:
[...]

Het is toevallig weer zover. Een opsomming van wat ik tot nu toe heb gevonden: knmi, online bieb, NN, my energy, solar Edge, Garmin, eetmeter, DHL, PostNL. De apps blijven hangen op het beginscherm en starten niet op. Ik heb net minimaal een minuut per app gewacht om te testen.

Het rare is: Als ik nu mijn telefoon opnieuw zou opstarten dan werken de betreffende apps weer een tijdje. Ik kan ook geen overeenkomst vinden. Bijvoorbeeld dat alle apps instelling x nodig hebben.
Ook nog geen problemen gehad met bijvoorbeeld PostNL en DHL. Misschien even de cache leeg maken van deze apps?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie