Keuzes maken de Mens
Ik ben ook in de markt voor een Fairphone 6 met /e/os en wil er ook mijn geripte CD's opzetten. Weet iemand of de standaard muziekspeler FLAC afspeelt? En kun je daarin bladeren door de mappen? Ik prefereer on onverklaarbare reden altijd officiële hard- en dus ook software en krijg er online niet echt iets over gevonden.B64 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:41:
[...]Ja hoor, waarom zou dat niet werken?
Ik heb honderden albums geript op een micro-sd kaart staan, met een mediaspeler (bijv VLC) kun je die zo afspelen.
Net even een test FLAC gedownload en die speelt gewoon af.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Bedankt voor de snelle reactie. Heb je ook een antwoord op de vraag over de mappenstructuur in de muziek app?GerbenBK schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:53:
Net even een test FLAC gedownload en die speelt gewoon af.
Nee sorry, Ik heb hem net en gebruik die muziek app niet en heb ook geen muziekfiles meer om mee te testen.RomeoOscarBravo schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:33:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie. Heb je ook een antwoord op de vraag over de mappenstructuur in de muziek app?
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
(volgende geldt voor alle Android telefoons)RomeoOscarBravo schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:33:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie. Heb je ook een antwoord op de vraag over de mappenstructuur in de muziek app?
Hangt af van de muziek app, als jouw collectie op orde is dan zal dat prima werken met apps als VLC of Musicolet.
Ik heb zelf een redelijk grote lokale muziek collectie en gebruik die laatste app daarvoor, vind VLC vooral handig voor video's maar niet echt voor muziek.
Persoonlijke mening: op Sony en LG na hebben de meeste merken geen, vrij slechte of te beperkte apps voor het afspelen van lokale muziek.
[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 26-02-2026 15:11 ]
Bedankt. Mijn vraag ging over de standaard muziekspeler van de telefoon.Mizgala28 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:09:
[...]
(volgende geldt voor alle Android telefoons)
Hangt af van de muziek app, als jouw collectie op orde is dan zal dat prima werken met apps als VLC of Musicolet.
Ik heb zelf een redelijk grote lokale muziek collectie en gebruik die laatste app daarvoor, vind VLC vooral handig voor video's maar niet echt voor muziek.
Persoonlijke mening: op Sony en LG na hebben de meeste merken geen, vrij slechte of te beperkte apps voor het afspelen van lokale muziek.
Geen idee of dat nog steeds zo is, kennis van mij heeft een FairPhone 5 en net als de meeste Android telefoons is er standard geen muziek speler app (ik tel Youtube Music niet mee), omdat meeste mensen een losse downloaden, of streamen.RomeoOscarBravo schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:17:
[...]
Bedankt. Mijn vraag ging over de standaard muziekspeler van de telefoon.
En als ik Youtube Music wel meetel, dat is een vreselijke app voor het afspelen van lokale muziek, het is meer een "streaming app met beperkte mogelijkheden om lokale muziek af te spelen".
[ Voor 22% gewijzigd door Mizgala28 op 26-02-2026 15:26 ]
Let op:
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie