• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:42
Vandaag Fairphone 6 besteld met hoesje en coverglas. Is mijn eerste Fairphone toestel. Ben vooral benieuwd. Ben voor Android versie gegaan omdat ik niet zeker weet of alle apps die ik gebruik zal werken met e/os.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 16:26
Ik heb gisteren de zwart Android Fairphone 6 besteld, hopelijk wordt die morgen geleverd.
Voor mij is het de eerste keer dat ik "vreemd ga" na jarenlang alleen maar Nokia toestellen te hebben gekocht.
Maar het Nokia dat ik kende is helaas geen Nokia meer.
De goede ervaringen hier en van mijn directe familie (drie stuks FP6 !!) aldaar hebben me overtuigd te gaan bestellen.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
MiAnVaSa schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:21:
Vandaag Fairphone 6 besteld met hoesje en coverglas. Is mijn eerste Fairphone toestel. Ben vooral benieuwd. Ben voor Android versie gegaan omdat ik niet zeker weet of alle apps die ik gebruik zal werken met e/os.
Welke apps ben je bang voor die niet zullen werken?
Bank?
Hier werken asn en sns (eigenlijk zelfde) prima op eos

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:33
FitTiv schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:19:
[...]
Bank?
Zelfde. Tot nu toe nog geen app tegengekomen die ik niet kon vinden. Zelfs de google apps staan er.

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-01 12:06
Ik zit zelf bij de Rabobank. Helaas de reden waarom ik voor de Android variant ben gegaan.

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
NSU1200C schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:28:
Ik zit zelf bij de Rabobank. Helaas de reden waarom ik voor de Android variant ben gegaan.
Hier ook en ik gebruik de FP6 met /e/OS 3.3 samen met de Rabo app. Werkt gewoon. Geregistreerd met de reader. De bootloader heb ik na flashen weer gelocked.

Hiervoor gebruikte ik een toestel (Xperia 10III met Sailfish 5.0) waar de Rabo app niet op ondersteund werd, daar heb ik gewoon de bankzaken in de browser geregeld. Gaat ook goed. Iets vaker de reader nodig om een opdracht te onder tekenen.

Ieder hecht zo een andere waarde aan bepaalde facetten en dat leidt tot andere keuzes. Gelukkig is er genoeg te kiezen.

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:57
FortezzA_64 schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:41:
[...]

Hier ook en ik gebruik de FP6 met /e/OS 3.3 samen met de Rabo app. Werkt gewoon. Geregistreerd met de reader. De bootloader heb ik na flashen weer gelocked.
Bootloader locken hier uiteindelijk ook gelukt. Wel met wat trial en error (deze stappen gevolgd: https://support.fairphone...nd-re-lock-the-bootloader) . Apps installeren gaat trouwens vrij langzaam, ik vermoed door het anonieme account in de play store (App lounge).

[ Voor 11% gewijzigd door BertNL op 30-12-2025 08:31 ]

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:42
FitTiv schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:19:
[...]

Bank?
Hierbij een lijstje
Stremio
Bank app (Belfiuis)
Komoot
Spond
Storytel
Smartschool
Whatsapp
Waze
Doccle
itsme

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Van dit lijstje kan ik melden dat Whatsapp werkt inclusief de migratie van de chathistorie.

• FitTiv
Waze werkt ook gewoon, en ik vermoed komoot ook wel. Zou geen reden kunnen bedenken waarom die apps, behalve je bank app, niet zouden werken op e/os eigenlijk.

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:33
MiAnVaSa schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:35:
[...]

Hierbij een lijstje
Stremio
Bank app (Belfiuis)
Komoot
Spond
Storytel
Smartschool
Whatsapp
Waze
Doccle
itsme
Ik heb ze net allemaal ingevoerd in de App Lounge van e/os en kan ze daar allemaal vinden en downloaden. Of ze ook allemaal zonder issues werken weet ik niet; ik gebruik een heel andere range aan apps. Die zijn ook allemaal te vinden in de AL en werken zonder issues.
Waze is wel een gekke. Vaak kies je voor e/os om buiten het Google platform te komen. Waze is van Google.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 16:26
Ik heb mijn Fairphone ook binnen en het meeste ingesteld.
Uiteraard ook gelijk de laatste updates van FP en Android erop gezet.
Eerste indruk is alvast zeer positief, alles wat ik nodig heb lijkt goed te werken.
Het enige wat ik nu erg jammer vind is dat ik de speciale Nokia geluidjes (ringtone en notificaties) niet kon overzetten. Daar moet ik dus nog eens goed naar zoeken.
De standaard Camera App lijkt goed te werken, maar de camera app van de Nokia was wat handiger in gebruik, maar helaas niet compatibel met de FP6. Daarvoor zoek ik nog een goede vervanging.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Rimnar
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-01 08:37
Heeft iemand enige tips om degelijk contact te krijgen met de support van fairphone?

Ik heb tickets ingestuurd en zit al meerdere dagen in de chat tot ik een ons weeg... Maar tot nu toe geen succes...

Ik heb in november een fairphone besteld maar ups raakt elke keer het pakketje kwijt... Ik heb echt zelden zo een belachelijk slechte ervaring gehad met een helpdesk...

• Goodwin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 09:48
Ik overweeg om over te stappen van iPhone naar Fairphone, wat wordt over het algemeen aangeraden: Android of e/os? Privacy vind ik belangrijk maar gemak ook, en ik wil dingen niet moeilijker maken dan het nodig is alleen voor een beetje extra privacy die e/os meebrengt. Als Android makkelijker/ready out of the box is dan is dat prima. Het gaat er bij mij meer om dat ik langzaam weg ga bij US Big Tech.

Ik heb ook nogal wat deleted apps, vooral oude crappy games. Worden deze allemaal overgenomen als ik Apps transfer van iPhone naar Fairphone?

• Nisak69
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:43
Rimnar schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:04:
Heeft iemand enige tips om degelijk contact te krijgen met de support van fairphone?

Ik heb tickets ingestuurd en zit al meerdere dagen in de chat tot ik een ons weeg... Maar tot nu toe geen succes...

Ik heb in november een fairphone besteld maar ups raakt elke keer het pakketje kwijt... Ik heb echt zelden zo een belachelijk slechte ervaring gehad met een helpdesk...
Ik heb een case geopend bij Fairphone In november. Ik kreeg een reactie in de 3e week van December. Daarna niets meer vernomen. De reactie was adequaat maar het duurt wel verdomd lang. Één USB poort van de Fairphone 65 watt quick charger is kapot en ik doe beroep op de garantie

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
Goodwin schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:34:
Ik overweeg om over te stappen van iPhone naar Fairphone, wat wordt over het algemeen aangeraden: Android of e/os? Privacy vind ik belangrijk maar gemak ook, en ik wil dingen niet moeilijker maken dan het nodig is alleen voor een beetje extra privacy die e/os meebrengt. Als Android makkelijker/ready out of the box is dan is dat prima. Het gaat er bij mij meer om dat ik langzaam weg ga bij US Big Tech.

Ik heb ook nogal wat deleted apps, vooral oude crappy games. Worden deze allemaal overgenomen als ik Apps transfer van iPhone naar Fairphone?
Dit blijft een persoonlijke kwestie, maar ik kan je wel mijn kijk op dit verhaal geven :) .

Als je van een iPhone zou afstappen dan lever je in op gebruiksgemak. Het os en het hele ecosysteem er omheen zit gewoon heel goed in elkaar. Het hangt er van af hoe ver je de integratie hebt omarmt, hoe veel moeite het gaat kosten om hier weer uit te stappen.

Met de keuze voor een Fairphone kan je de eerlijke productie, duurzaamheid, repareerbaarheid en de van oorsprong Nederlands bedrijf in overweging nemen. Wegen die aspecten zwaar in je overweging, dan is een Fairphone een hele goede keuze.

De keuze tussen Android en /e/OS is er ook zo een. Als je veel waarde hecht aan privacy, dan is /e/OS een goede keuze. Maar met alleen een privacy gericht OS ben je er mijn inziens nog niet. Ik zou dan adviseren om, als dat het geval is, ook over te stappen van andere services verleend door de grote leveranciers (denk aan mail en cloud). Over de perceptie dat veel dingen niet werken op /e/OS kan ik vanuit mijn eigen ervaring zeggen dat ik nog geen problemen ben tegen gekomen. Maar ik heb dan ook geen producten van de grote leveranciers. En bankapps kunnen ook gewoon werken. Kijk vooral ook even bij [/e/OS] Ervaringen & Discussie

De moeite die je hiervoor moet doen is ook relatief. Ja, sommige dingen zullen je meer moeitje kosten. Zo heb ik onlangs FUTO swipe toetsenbord pas ontdekt, daarvoor had ik geen swipe toetsenbord. En met een account op thegood.cloud heb ik contacten en agenda gesynchroniseerd via CalDAV.

Over de transfer van iPhone naar Android of /e/OS en het behoud van data heb ik geen ervaring.

Als je de drempel wil verlagen zou je eerst een gebruikt toestel kunnen kopen, bijvoorbeeld een Fairphone 4, die draait ook de nieuwste /e/OS 3.3. En kan je dat eens ontdekken.

Deze keuze heb ik lang geleden gemaakt en ik kan goed overweg zonder wat je noemt 'US Big Tech'.

• Goodwin
FortezzA_64 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Dit blijft een persoonlijke kwestie, maar ik kan je wel mijn kijk op dit verhaal geven :) .

Als je van een iPhone zou afstappen dan lever je in op gebruiksgemak. Het os en het hele ecosysteem er omheen zit gewoon heel goed in elkaar. Het hangt er van af hoe ver je de integratie hebt omarmt, hoe veel moeite het gaat kosten om hier weer uit te stappen.

Met de keuze voor een Fairphone kan je de eerlijke productie, duurzaamheid, repareerbaarheid en de van oorsprong Nederlands bedrijf in overweging nemen. Wegen die aspecten zwaar in je overweging, dan is een Fairphone een hele goede keuze.

De keuze tussen Android en /e/OS is er ook zo een. Als je veel waarde hecht aan privacy, dan is /e/OS een goede keuze. Maar met alleen een privacy gericht OS ben je er mijn inziens nog niet. Ik zou dan adviseren om, als dat het geval is, ook over te stappen van andere services verleend door de grote leveranciers (denk aan mail en cloud). Over de perceptie dat veel dingen niet werken op /e/OS kan ik vanuit mijn eigen ervaring zeggen dat ik nog geen problemen ben tegen gekomen. Maar ik heb dan ook geen producten van de grote leveranciers. En bankapps kunnen ook gewoon werken. Kijk vooral ook even bij [/e/OS] Ervaringen & Discussie

De moeite die je hiervoor moet doen is ook relatief. Ja, sommige dingen zullen je meer moeitje kosten. Zo heb ik onlangs FUTO swipe toetsenbord pas ontdekt, daarvoor had ik geen swipe toetsenbord. En met een account op thegood.cloud heb ik contacten en agenda gesynchroniseerd via CalDAV.

Over de transfer van iPhone naar Android of /e/OS en het behoud van data heb ik geen ervaring.

Als je de drempel wil verlagen zou je eerst een gebruikt toestel kunnen kopen, bijvoorbeeld een Fairphone 4, die draait ook de nieuwste /e/OS 3.3. En kan je dat eens ontdekken.

Deze keuze heb ik lang geleden gemaakt en ik kan goed overweg zonder wat je noemt 'US Big Tech'.
Duidelijk toelichting, bedankt.

Het scheelt dat ik het Apple, Microsoft en Google ecocysteem niet extreem heb ontarmd. Ondanks dat ik al jaren erbij zit ben ik alle nieuwe gadgets nooit gaan gebruiken (Carplay, apple watch, en al die meuk). Als ik moet overstappen dan vraag ik mij voornamelijk af of Microsoft Authenticator werkt op een /e/OS telefoon. Die app heb ik namelijk nodig voor mijn werk. Voor Google Authenticator (prive gebruik) zal er vast ook wel een alternatief zijn, ik lees bijvoorbeeld dat mensen Aegis gebruiken op /e/OS.

Mail en cloud overstappen is dan ook een ding, klopt. Ik gebruik OneDrive en Google Drive ook niet veel behalve voor een paar documenten die ik wil bewaren (denk 10-15gb totaal) en om audioboeken te transferren naar mijn iOS audiobookplayer. :P Voor mail ben ik sinds kort bezig met Proton maar ik weet nog niet of dat zo bevalt. Ik ben geen grote fan van de self-custody, als ik de twaalf woorden backup verlies om je account mee te herstellen dan verlies ik toegang tot alles.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:44

StrongArmLance

Endless flow

Goodwin schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 07:17:
[...]

Het scheelt dat ik het Apple, Microsoft en Google ecocysteem niet extreem heb ontarmd. Ondanks dat ik al jaren erbij zit ben ik alle nieuwe gadgets nooit gaan gebruiken (Carplay, apple watch, en al die meuk). Als ik moet overstappen dan vraag ik mij voornamelijk af of Microsoft Authenticator werkt op een /e/OS telefoon. Die app heb ik namelijk nodig voor mijn werk. Voor Google Authenticator (prive gebruik) zal er vast ook wel een alternatief zijn, ik lees bijvoorbeeld dat mensen Aegis gebruiken op /e/OS.

Mail en cloud overstappen is dan ook een ding, klopt. Ik gebruik OneDrive en Google Drive ook niet veel behalve voor een paar documenten die ik wil bewaren (denk 10-15gb totaal) en om audioboeken te transferren naar mijn iOS audiobookplayer. :P Voor mail ben ik sinds kort bezig met Proton maar ik weet nog niet of dat zo bevalt. Ik ben geen grote fan van de self-custody, als ik de twaalf woorden backup verlies om je account mee te herstellen dan verlies ik toegang tot alles.
Ik gebruik zelf Tuta Mail (wel betaald) en Koofr voor Cloud. Koofr heeft een gratis 10GB abonnement en kan je linken met OneDrive, GDrive en Dropbox, evenals apps op alle gangbare (mobiele) OS's, dan kan je ook alles overzetten zonder zelf moeite te doen. Ik vond het goed te doen en dat het gratis te proberen was, was prettig. (koofr ondersteunt ook webdav, dus dan kan je ook Keepass instellen zodat je self custody wat minder eng wordt :) )

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:39
[...]

waarom proton?

weer afhankelijk worden van een derde partij met buitengewone kosten?

• FitTiv
[...]
Als ik moet overstappen dan vraag ik mij voornamelijk af of Microsoft Authenticator werkt op een /e/OS telefoon. Die app heb ik namelijk nodig voor mijn werk. Voor Google Authenticator (prive gebruik) zal er vast ook wel een alternatief zijn, ik lees bijvoorbeeld dat mensen Aegis gebruiken op /e/OS..
Ja MS auth werkt zonder problemen, gebruik het hier ook, en voor andere 2fa inderdaad Aegis.

• BertNL
FitTiv schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Ja MS auth werkt zonder problemen, gebruik het hier ook, en voor andere 2fa inderdaad Aegis.
Net ook getest. Werkt goed.

• Goodwin
boyette schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:25:
[...]waarom proton?

weer afhankelijk worden van een derde partij met buitengewone kosten?
Het werkt prima, clean, mooi ecosysteem als je ervan gebruik maakt (ik niet, behalve mail en pass). De privacy is nice, en het is een ontzettend goed alternatief voor de grote Amerikaanse aanbieders.
FitTiv schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor het checken. :)

• hihibibihi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-01 20:51
https://www.coolblue.nl/p...bel-1-5m-nylon-zwart.html

Fairphone 6 met Android 15 gekocht bij Coolblue. Oplader "BlueBuilt Power Delivery Oplader 30W + Usb C Kabel 1,5m" er bij gekocht.

Alles werkt naar behoren, maar maak me nog wel enigszins zorgen over laadsnelheid.

Uit de doos was de batterij 60% geladen. Heb meteen opgeladen naar 80% met de standaard instellingen van Android. Ik heb niet precies gemeten, maar dat nam ongeveer 30 tot 45 minuten in beslag.

Heb inmiddels Proton Mail, Proton Calendar en Firefox focus geinstalleerd.

Als de batterij op 40% is wil ik die weer naar 80% opladen.

Hoe lang zou dat ongeveer moeten/mogen duren?

• KColpaert
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-01 22:05
hihibibihi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:04:
https://www.coolblue.nl/p...bel-1-5m-nylon-zwart.html

Fairphone 6 met Android 15 gekocht bij Coolblue. Oplader "BlueBuilt Power Delivery Oplader 30W + Usb C Kabel 1,5m" er bij gekocht.

Alles werkt naar behoren, maar maak me nog wel enigszins zorgen over laadsnelheid.

Uit de doos was de batterij 60% geladen. Heb meteen opgeladen naar 80% met de standaard instellingen van Android. Ik heb niet precies gemeten, maar dat nam ongeveer 30 tot 45 minuten in beslag.

Heb inmiddels Proton Mail, Proton Calendar en Firefox focus geinstalleerd.

Als de batterij op 40% is wil ik die weer naar 80% opladen.

Hoe lang zou dat ongeveer moeten/mogen duren?
Ik heb geen Fairphone 6 momenteel, maar vermoed dat dit normaal is. Eerste 50% gaan altijd vlugger dan de 2e 50% dit om ook de batterij te sparen.
Ik denk dat je mag reken om van 0 tot 100% op zijn 90 minuten. Of misschien wel iets meer.
Ik vermoed dat er wel leden zijn die hier echte gebruikservaringen kunnen delen 😁

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-01 22:16
Die bluebuilt gebruik ik ook. Laden vind ik vrij snel gaan. Oplaadmodus snel-laden. Batterij bescherming tot 80% laden. Batterij besparing aan. Van 20 naar 80% gaat in minder dan 45 minuten. Tenminste ik kijk een aflevering van een serie en dan is hij klaar. Eco-laden is heel traag. Dan doet hij er bijna 2,5 uur over. Dat geduld heb ik niet, wil hem eerder weer gebruiken.

• hihibibihi
Dank je wel beiden voor de feedback.

Ik zal mijn ervaringen delen zo gauw ik het opladen van 40 naar 80% heb gedaan. Waarschijnlijk morgen.

[ Voor 8% gewijzigd door hihibibihi op 14-01-2026 19:47 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
Besloten om een fairphone 6 met /e/os de kans te geven. Echter, de Android versie van het toestel was in de aanbieding (529 euro of nu 549 euro icm gratis fairbuds). Vind het prijsverschil met het kopen via Murena (649 euro) toch wel vrij fors. Als /e/os bevalt, doe ik zelf wel een donatie van 50 euro.

Heb zelf wel wat ervaring met het flashen van roms (al vanuit de tijd van de Xiaomi mi 2s en verder) dus dacht, dat moet wel goed komen. Krijg echter het toestel met geen mogelijkheid in ADB of Fastboot zichtbaar. Krijg de web-installer niet werkbaar via /e/os en ook via de command line krijg ik het niet aan de praat.

Als ik dan dit soort topics zie waarin mensen zelfs het toestel weer teruggebracht hebben omdat het zelf installeren van /e/os niet lukt, dan vraag ik mijzelf wel even af waaraan ik ben begonnen...

Snap overigens wel dat Murena zelf het toestel wil distribueren want die willen hun 50 euro marge natuurlijk behouden. Begrijpelijk. Maar doordat de fairphone 6 met Android breed verkrijgbaar is bij meerdere webwinkels, zie je daar het standaard patroon van elk Android toestel: Na verloop van tijd zakken de prijzen. En dan zat je tot vorige week met een Android versie die 530 euro is vs een /e/os versie die enkel via Murena verkrijgbaar is: 650 euro. Dan is die 120 euro verschil wel erg stevig voor een ander OS. Als de /e/os versie nu 580 euro kostte, dan had ik dat meteen gedaan.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
/e/os installeren op de Fairphone 6 vond ik juist erg simpel, het duurde 20 tot 30 minuten. Qua documentatie had ik de Linux guide op https://forum.fairphone.com/t/a-clear-guide-to-install-e-os-on-your-fairphone/128019 gebruikt.

Ik had ook geen zin om 120 euro extra te betalen voor iets wat ik zelf kan.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 15-01-2026 12:35 ]

March of the Eagles

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
XWB schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:34:
/e/os installeren op de Fairphone 6 vond ik juist erg simpel, het duurde 20 tot 30 minuten. Qua documentatie had ik de Linux guide op https://forum.fairphone.com/t/a-clear-guide-to-install-e-os-on-your-fairphone/128019 gebruikt.

Ik had ook geen zin om 120 euro extra te betalen voor iets wat ik zelf kan.
Probleem ook gevonden: Windows is gewoon echt een b*tch. Heb twee Windows PC's geprobeerd en beide liepen vast op het niet kunnen zien van het toestel (ondanks dat hij wel gewoon in device manager staat en bij Mijn PC zichtbaar is).

Net een live Ubuntu sessie gestart vanaf een USB stick en via de command line werkt de install wel gewoon.

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Gisteren een Fairphone gekocht, je krijgt er nu gratis Fairphone earbuds bij. Dat vind ik eigenlijk een hele rare actie, voor een bedrijf dat als kenmerk heeft dat het e-waste tegengaat. Ik heb eigenlijk helemaal geen earbuds nodig, maar krijg ze nu toch.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hagdos schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:43:
Gisteren een Fairphone gekocht, je krijgt er nu gratis Fairphone earbuds bij. Dat vind ik eigenlijk een hele rare actie, voor een bedrijf dat als kenmerk heeft dat het e-waste tegengaat. Ik heb eigenlijk helemaal geen earbuds nodig, maar krijg ze nu toch.
Eens. Ik vind het ook een rare actie. Ik denk dat ze ooit overproductie hebben gedraaid? Beter hadden ze een tegoegdbon voor de fairphone shop kunnen geven. Dat is wel conform de filosofie zo lang mogelijk met je spullen doen.

Toen ik mijn Fairphone 5 had gekocht hadden ze die actie ook, dus ik heb de Fairbuds ook. Het probleem is dat earbuds in het algemeen niet lekker passen in mijn oren door haren in mijn oor. Ze vallen er om de haverklap uit. Ligt niet aan de Fairbuds, maar elke earbud heeft dit probleem met mijn oren.

• KColpaert
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-01 22:05
Bartjuh schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:08:
[...]

Eens. Ik vind het ook een rare actie. Ik denk dat ze ooit overproductie hebben gedraaid? Beter hadden ze een tegoegdbon voor de fairphone shop kunnen geven. Dat is wel conform de filosofie zo lang mogelijk met je spullen doen.

Toen ik mijn Fairphone 5 had gekocht hadden ze die actie ook, dus ik heb de Fairbuds ook. Het probleem is dat earbuds in het algemeen niet lekker passen in mijn oren door haren in mijn oor. Ze vallen er om de haverklap uit. Ligt niet aan de Fairbuds, maar elke earbud heeft dit probleem met mijn oren.
Als je de Fairphone koopt via de website van Fairphone zelf, dan kan je ze weigeren. Als je via een retailer koopt lukt dit niet voor zover ik kan zien.

• Nisak69
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:43
Rimnar schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:04:

Ik heb een nieuwe update over mijn support case na bijna twee maanden. Sinds de nieuwe update lijkt het weinig poespas en sturen ze gewoon een nieuwe oplader omdat de andere defect is. Maar wat als mijn fairphone 6 defect is en ik beroep doe op de garantie. Zou ik er dan +- twee maanden willen wachten op een reactie. Misschien reageren ze sneller als het een hogere prio heeft. Het gaat maar op een oplader die makkelijk te vervangen is. Ik zal de communicatie thread hier posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nevYHu8cgKNI06rkPvQei_D8z0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fafRf4brYj7EAbWeHoZb9QJQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xx3GZP41lfugEAdfyuAUs58M13E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WpQmdPis6NRcYe3Ja1Ucp62Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj7_SNsFR7PIe4KB2w2GTco7pTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S2QhfSQbbGPmXyH1LgWBZ4CE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MlHDmdWXcNvPkWMztsuxB54hGU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/etBlfFcobJQynZCieahn7ywj.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Nisak69 op 15-01-2026 14:34 . Reden: Ik heb de laatste bericht ook toegevoegd aan de post. Dat scheelt een hele extra post maken voor één reactie van Fairphone support ]

• hihibibihi
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/84415250#84415250
Snelladen vanaf 40%: na 30 minuten laad percentage = 91%.

Ik denk dat ik in eerste instantie per ongeluk de ecocharge had ingeschakeld.

Ben tot nu toe tevreden: geen problemen tegengekomen. Maar ik heb nog niet alles ingesteld/uitgeprobeerd.

• BertNL
Robkazoe schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:38:
[...]

Probleem ook gevonden: Windows is gewoon echt een b*tch. Heb twee Windows PC's geprobeerd en beide liepen vast op het niet kunnen zien van het toestel (ondanks dat hij wel gewoon in device manager staat en bij Mijn PC zichtbaar is).

Net een live Ubuntu sessie gestart vanaf een USB stick en via de command line werkt de install wel gewoon.
Met terminal in Mac OS werkt het ook prima. Lastig is wel het weer locken van de bootloader. Lukte uiteindelijk wel na wat geprobeer.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38
Klopt. Kan me voorstellen dat de Buds 2 er aan komen. De Buds XL zijn al vernieuwd. Je kan ze misschien verkopen?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:39
nou.. dat betekent niet dat je ze meteen moet weggooien?
wat wil je er voor hebben?

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
KColpaert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Als je de Fairphone koopt via de website van Fairphone zelf, dan kan je ze weigeren. Als je via een retailer koopt lukt dit niet voor zover ik kan zien.
Ik zie het nu ja. Maar dat geeft je geen extra voordeel, en de website van Fairphone is duurder dan retailers (die de oortjes ook meegeven). Extra betalen om iets niet te krijgen vind ik wel iets te gortig.
boyette schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:05:
[...]

nou.. dat betekent niet dat je ze meteen moet weggooien?
wat wil je er voor hebben?
Weggooien zal ik ze sowieso niet. Ik denk dat ik ze toch zelf ga proberen, tot nu toe gebruikte ik altijd bedrade oordoppen maar dat gaat niet zonder 3.5mm jack. Anders zet ik ze idd wel op marktplaats of hier op V&A.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie