Nou, toevallig viel dit mij vandaag ook al op! Ik maakte een filmpje van een miauwende kat en met vol volume was deze kat op het filmpje heeeel zacht te horen met de speaker naast het oor. Toen vroeg ik me af: is dit altijd al zo slecht geweest? En nu zie ik jouw bericht.Chirrel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:02:
Hallo mensen. Ik zie nog niemand iets posten over de microfoon en het volume daarvan. Als ik iets film, dan is het geluidsniveau echt enorm zacht. Zowel in de originele camera, Gcam als Open camera. Is dit een bekend probleem? Ik zie bijvoorbeeld wel een aantal Engelstalige foraposts hierover.
Edit: Nu ik de originele app weer probeer, is daar het geluid echt veel harder, maar nog steeds niet wat ik gewend ben van andere merken.
Zou dat sinds de laatste update zijn? Want het viel mij vandaag op, maar eerder niet. Nu maak ik ook niet zo heel vaak filmpjes, maar in december was het wel prima verstaanbaar.
Met bellen heb ik er in ieder geval geen last van (in ieder geval nog niet teruggekregen van de mensen die ik bel) en het ligt ook niet aan de speaker want muziek afspelen gaat wel als vanouds.
Ben heel benieuwd wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden 😬
/f/image/arLLpJHG7N1Q7K4XPMCmFhDM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/26Iebgb47wwsvEIq2rUb3RfB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/otgPjiOCZPUO0Ts9XtmWMYLK.png?f=fotoalbum_large)