• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:56
Jelte schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:19:
[...]

Ik begrijp het niet. Waarom moet ik met instellingen gaan werken als een feature waarmee ze reclame maken niet werkt zoals geadverteerd?
Ik heb alleen de frequentie naar 120Hz gezet, verder ben ik niet aan die instellingen geweest
Is een test

kan ook een thema issue zijn
wat je hebt ingesteld

je hebt vanalles geconfigureerd wat niet standaard is

dus om te testen waar het in zit kun je dit soort dingen doen

[ Voor 19% gewijzigd door boyette op 18-09-2025 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tom111
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:03
Vwb de framerate: ik had hetzelfde probleem.
Toen ergens gelezen dat als je de instelling van dat je scherm oplicht bij meldingen uitzet, het opgelost is.
En dat heeft het voor mij ook gedaan!
Instellingen - scherm - vergrendelscherm en dan de onderste optie uitschakelen.

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
tom111 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:21:
Vwb de framerate: ik had hetzelfde probleem.
Toen ergens gelezen dat als je de instelling van dat je scherm oplicht bij meldingen uitzet, het opgelost is.
En dat heeft het voor mij ook gedaan!
Instellingen - scherm - vergrendelscherm en dan de onderste optie uitschakelen.
Bedankt dit lijkt het voor mij ook opgelost te hebben. Versterkt mijn vermoeden dat het te maken heeft met het verkeerd in of uit "sleep mode" halen van het scherm. Dat kort weergeven van notificaties telkens kost een hoop stroom dus zullen ze wel op een lagere framerate doen.

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

• Nisak69
  • Laatst online: 15-10 10:03
Als de lage framerate issue na unlock de resterende kinderziekte is. Dat gelukkig te omzeilen is met een workaround (volgens mij always on display uitzetten). Dan begint het te lijken op een telefoon waarmee te leven is.

Alleen heel jammer van de USB 2.0 poort en de blijkbaar lage kwaliteit speaker. Ik hoop echt dat ze module upgrades daarvoor uitbrengen

Ik kijk nog even de kat uit de boom totdat mijn huidige Samsung geen security updates meer ontvangt plus één maand extra.

Fairphone gaat nog een update uitbrengen tegen kinderziekte(s). Updates zijn niet altijd een verbetering 😬

[ Voor 25% gewijzigd door Nisak69 op 20-09-2025 13:30 ]

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand een verklaring voor deze verbindingsproblemen met bepaalde providers/locaties in Engeland?

Ik had het volgende probleem tijdens mijn trip daar. Op een bepaalde locatie kon ik geen verbinding krijgen met de Tesla servers (authenticatie mislukte steeds, waardoor de Tesla app niet goed werkte en laders niet te zien en dus niet te gebruiken waren). Een uur later op een andere plaats werkte het allemaal wel normaal. Tijdelijke glitch bij Tesla zou je denken, maar 3 dagen later was ik weer op de eerste plaats en toen had ik weer precies hetzelfde probleem.

-Andere websites werkten wel gewoon via de browser
-5G teruggezet naar 4G maar dat hielp niet.
-Provider in NL is KPN

Iemand een idee? Frequentieband of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 06:14
Wil de gen 6 kopen zit te twijfelen tussen de Google of de e/OS. Maar ik zit ook te twijfelen ook tussen LineageOS omdat ik hier meer ervaring mee heb. Kan beide OS later geïnstalleerd worden of is het beter te kiezen voor de e/OS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 07:51
Evertt schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:59:
Wil de gen 6 kopen zit te twijfelen tussen de Google of de e/OS. Maar ik zit ook te twijfelen ook tussen LineageOS omdat ik hier meer ervaring mee heb. Kan beide OS later geïnstalleerd worden of is het beter te kiezen voor de e/OS versie?
Ik heb bij Murena de /e/OS variant rechtstreeks besteld omdat ik geen zin had in 'gedoe' (ik kwam van een iPhone), volgens mij kun je als je de bootloader unlockt gewoon switchen tussen de OS'en die jij noemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
jaapzb schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:00:
[...]

Bedankt dit lijkt het voor mij ook opgelost te hebben. Versterkt mijn vermoeden dat het te maken heeft met het verkeerd in of uit "sleep mode" halen van het scherm. Dat kort weergeven van notificaties telkens kost een hoop stroom dus zullen ze wel op een lagere framerate doen.
Na wat langer testen heeft dit het grotendeels opgelost, het gebeurde eerder meerdere keren per dag, nu heb ik het afgelopen week 1 of 2x gezien.

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

• Evertt
Als je de Fairphone 6 waar Android opstaat koopt en later hier e/os op zet. Zit hier nog garantie op of ben je dit kwijt?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Evertt schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:15:
Als je de Fairphone 6, waarop Android staat, koopt en er later /e/OS op zet, blijft de garantie dan geldig of verlies je die?
De garantie op de hardware blijft gewoon geldig. De wettelijke garantie in de EU (2 jaar) geldt sowieso, tenzij je iets hebt beschadigd waardoor het defect is veroorzaakt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Evertt
Bedankt ik zit nog te kijken welke OS op deze telefoon wil draaien e/OS of een andere OS LineageOS valt af omdat deze geen ondersteuning biedt.

Heb de e/OS op een oude telefoon draaien en moet zeggen dat het goed eruit zit. Beetje IOS en Android.

Alleen vind ik de prijs verschil tussen de Android en de e/OS groot.

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 22:40
Evertt schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:07:
Bedankt ik zit nog te kijken welke OS op deze telefoon wil draaien e/OS of een andere OS LineageOS valt af omdat deze geen ondersteuning biedt.

Heb de e/OS op een oude telefoon draaien en moet zeggen dat het goed eruit zit. Beetje IOS en Android.

Alleen vind ik de prijs verschil tussen de Android en de e/OS groot.
Je kunt toch ook gewoon de Android kopen en dan zelf er e/OS op zetten?
Waarschijnlijk heb je dat met die oude telefoon ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb twee sims geactiveerd en wil voor elke sim een andere ringtone. Ik kan echter niet vinden waar ik dat kan doen.
Op zo goed als alle telefoons die ik heb gehad kon dat wel. Hoe lossen jullie dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Hallo, ik zit te denken om de nieuwe fairphone te kopen voor mn vriendin. Ze komt van een iphone en ik heb een vraag over de notificaties. Licht het scherm op als er een bericht binnen komt zodat je die meteen kan lezen? Het gaat dan vooral op whatsapp, maar ook gewoon sms en signal.

Bij mijn samsung was het gedoe om dit voor elkaar te krijgen terwijl het op de nothing phone van mn zoon meteen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Onne81 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:20:
Hallo, ik zit te denken om de nieuwe fairphone te kopen voor mn vriendin. Ze komt van een iphone en ik heb een vraag over de notificaties. Licht het scherm op als er een bericht binnen komt zodat je die meteen kan lezen? Het gaat dan vooral op whatsapp, maar ook gewoon sms en signal.

Bij mijn samsung was het gedoe om dit voor elkaar te krijgen terwijl het op de nothing phone van mn zoon meteen werkt.
Dat is een instelling, die staat standaard uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 07:51
Hier ook maar even de vraag stellen; zijn er mensen die op een FP6 met een NIET-/e/OS ROM gebruik maken van de originele Fairphone USB-C naar mini jack convertor? Bij mij werkt het bellen via deze convertor niet. De convertor lijkt goed, want op een laptop werkt die wel en muziek afspelen op de FP6 gaat ook prima. Ik heb het probleem dat ik de andere kant niet hoor bij bellen, en zij horen mij ook niet.
Voor de sure maar even een originele Apple USB-C naar mini jack convertor gekocht, die vertoont hetzelfde gedrag op mijn FP6 met /e/OS.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-10 12:53

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Jelte schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:16:
Ik heb twee sims geactiveerd en wil voor elke sim een andere ringtone. Ik kan echter niet vinden waar ik dat kan doen.
Op zo goed als alle telefoons die ik heb gehad kon dat wel. Hoe lossen jullie dat op?
Ik liep tegen hetzelfde aan, ik heb nu voor de contactpersonen aparte beltonen ingesteld. Niet optimaal, maar het is iets.

Wat ik wel zag, wat ik nog niet eerder heb gehad in voorgaande telefoons, dat als de voorkeurs simkaart geen internet bereik heeft maar de andere wel dat hij automatisch het internet overschakeld. 8)

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Zojuist trouwens ook nog een update gehad voor het probleem met de frequentie van het scherm en de automatische helderheid. Ben benieuwd of dat nu opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:06
Mototaz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:19:
Zojuist trouwens ook nog een update gehad voor het probleem met de frequentie van het scherm en de automatische helderheid. Ben benieuwd of dat nu opgelost is.
Goed om te horen! Ben benieuwd, kun je tzt een update geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mototaz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:18:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan, ik heb nu voor de contactpersonen aparte beltonen ingesteld. Niet optimaal, maar het is iets.

Wat ik wel zag, wat ik nog niet eerder heb gehad in voorgaande telefoons, dat als de voorkeurs simkaart geen internet bereik heeft maar de andere wel dat hij automatisch het internet overschakeld. 8)
Hmm, niet ideaal. Aangezien ik het wil gebruiken om te bepalen of ik op werk of privé sim wordt gebeld

Overschakelen internet is zeer handig. Vodafone heeft niet altijd goed bereik en dan gaat KPN vaak wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Pimmetjuuh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:29:
[...]

Goed om te horen! Ben benieuwd, kun je tzt een update geven?
Het lijkt erop niet meer voor te komen, maar i khad het sowieso maar af en toe. Het leek mij ook een beetje samen te hangen met welke en hoeveel apps er open stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Jelte schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Hmm, niet ideaal. Aangezien ik het wil gebruiken om te bepalen of ik op werk of privé sim wordt gebeld

Overschakelen internet is zeer handig. Vodafone heeft niet altijd goed bereik en dan gaat KPN vaak wel :)
Dat is ook wat ik er enorm handig aan vond, in een oog(oor)opslag weten of het over werk gaat of niet, enig idee of je een dergelijk iets nog ergens aan aanvraag kunt indienen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Mototaz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Dat is ook wat ik er enorm handig aan vond, in een oog(oor)opslag weten of het over werk gaat of niet, enig idee of je een dergelijk iets nog ergens aan aanvraag kunt indienen misschien?
Volgens mij heeft de Fairphone 6 DSDS en geen DSFA. Dat houdt in dat je niet twee simms tegelijk kan gebruiken. Volgens mij is het technisch ook niet mogelijk om dat later aan te zetten of toe te voegen omdat je een antenne mist voor DSFA.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Saint2Saint schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Volgens mij heeft de Fairphone 6 DSDS en geen DSFA. Dat houdt in dat je niet twee simms tegelijk kan gebruiken. Volgens mij is het technisch ook niet mogelijk om dat later aan te zetten of toe te voegen omdat je een antenne mist voor DSFA.
Huh? Ik heb toch twee sims actief en kan op beide gebeld worden en internet gebruiken.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
Jelte schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:34:
[...]

Huh? Ik heb toch twee sims actief en kan op beide gebeld worden en internet gebruiken.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik lees dit bij fairphone bij de FAQ: https://support.fairphone...eSIM#dual_sim_preferences en dan onderaan waar het over gebruik gaat. Je kan ze volgens mij wel beiden gebruiken maar niet tegelijk gezien de techniek. Zie ook de verder uitleg bij fairphone: https://support.fairphone...5226431505#dual_sim_setup

Maar als ik jouw usecase teruglees @Jelte zou het misschien wel werken zoals je verwacht. Dus dan maakt dat verder ook niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Saint2Saint op 02-10-2025 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Jelte schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:19:
[...]

Ik begrijp het niet. Waarom moet ik met instellingen gaan werken als een feature waarmee ze reclame maken niet werkt zoals geadverteerd?
Ik heb alleen de frequentie naar 120Hz gezet, verder ben ik niet aan die instellingen geweest
Heb je de nieuwe firmware update al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:17:
[...]

Heb je de nieuwe firmware update al geprobeerd ?
Nieuwe firmware staat erop, maar heb de functie van het oplichten van het scherm niet weer teruggezet.
Ik vertrouw er wel op dat ze het goed hebben opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jelte schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
[...]

Nieuwe firmware staat erop, maar heb de functie van het oplichten van het scherm niet weer teruggezet.
Ik vertrouw er wel op dat ze het goed hebben opgelost
Dat is sinds gisteren of zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 22:49
Zijn er nog meer mensen die in het buitenland geen mobiel internet hebben?
Ik heb de fairphone e/os icm simyo.
twee trips gemaakt naar belgie en beide keren geen internet, mijn vrouw (zelfde setup) had ook geen mobel internet.
Verder konden we wel gewoon bellen/smsen
Roaming stond uiteraard aan en netwerk selecteren op automatisch

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10 18:17
Badpete schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:24:
twee trips gemaakt naar belgie en beide keren geen internet, mijn vrouw (zelfde setup) had ook geen mobel internet.

Ik vermoed dat het aan Simyo ligt. Zelf had ik met KPN in Frankrijk Bouygues. Vergeten wat het in België werd, was er snel doorheen gereden. Mijn reisgenoot had Simpel en nergens ontvangst. Is wel vaker een ding met budget virtuele providers. Weinig of geen roaming partners. Lang geleden had ik Tele2 en in Londen gewoon helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-10 22:43
Twee weken geleden met een e/os icm Youphone in België geen enkel probleem. Zowel internet als telefoon bereik waren zoals hier in NL. Dus zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
Badpete schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:24:

Ik had in Engeland op sommige plaatsen ook problemen met de verbinding, zie mijn post van 24 september. Reden ervan voor mij onduidelijk. Elders werkte het allemaal prima, zelfs video streamen ging goed. Ik heb KPN/Android dus niks aparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom111
Ik ben ondertussen in Zwitserland en Frankrijk geweest, allebei geen problemen. Ik merk wel dat het soms in de grens regio's een tijd slecht/geen internet geeft.
Gebruik KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
Ik vind dat de telefoon wel heel erg vaak om de pincode vraagt, vaak meerdere keren per dag. Was misschien één keer per week bij mijn vorige. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
ewrz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:15:
Ik vind dat de telefoon wel heel erg vaak om de pincode vraagt, vaak meerdere keren per dag. Was misschien één keer per week bij mijn vorige. Is hier iets aan te doen?
Is bij mij eigenlijk alleen bij opstarten of als de vingerafdruk niet goed wordt geregistreerd. Of natuurlijk in een app die gebruikt maakt van biometrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Mototaz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Het lijkt erop niet meer voor te komen, maar i khad het sowieso maar af en toe. Het leek mij ook een beetje samen te hangen met welke en hoeveel apps er open stonden.
Helaas wat te vroeg gejuicht.... het komt toch nog wel af en toe voor. Vandaag toevallig nu al 3 keer gehad.

Nu is het wel opgelost als je de frequentie ff aanpast en weer terug zet, maar het blijft wel irritant. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mototaz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Helaas wat te vroeg gejuicht.... het komt toch nog wel af en toe voor. Vandaag toevallig nu al 3 keer gehad.

Nu is het wel opgelost als je de frequentie ff aanpast en weer terug zet, maar het blijft wel irritant. :-(
Bij werkt het ook om het scherm uit en weer aan te doen. Dan scrolt het weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:09
Ik overweeg om over te stappen op een Fairphone 6, voornamelijk vanwege het gebruik van /e/OS.
Wat me echter tegenhoudt, is de mogelijke downgrade in prestaties vooral op het vlak van snelheid, beeldkwaliteit en algehele ervaring.

Ik gebruik momenteel een Galaxy S25 Ultra, dus eigenlijk het beste van het beste.
Zijn er hier mensen die een vergelijkbare overstap hebben gemaakt van een high end toestel naar een Fairphone?
Zo ja, hoe heb je die overgang ervaren? Was het een grote stap terug, of valt het in de praktijk mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Robi schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:23:
Ik overweeg om over te stappen op een Fairphone 6, voornamelijk vanwege het gebruik van /e/OS.
Wat me echter tegenhoudt, is de mogelijke downgrade in prestaties vooral op het vlak van snelheid, beeldkwaliteit en algehele ervaring.

Ik gebruik momenteel een Galaxy S25 Ultra, dus eigenlijk het beste van het beste.
Zijn er hier mensen die een vergelijkbare overstap hebben gemaakt van een high end toestel naar een Fairphone?
Zo ja, hoe heb je die overgang ervaren? Was het een grote stap terug, of valt het in de praktijk mee?
Ik denk dat het afhangt hoe je de telefoon gebruikt. Ik had hiervoor een pixel 8 Pro. De tensor chipset daarvan is natuurlijk ook niet de snelste. Voor standaard zaken voldoet de Fairphone zeker qua snelheid. Ik denk dat je het gaat merken bij games of bijvoorbeeld beeldbewerking van foto's. Dat doe ik nauwelijks, dus ik merk eigenlijk geen verschil. De telefoon is wel duidelijk zuiniger.
Het scherm vind ik juist een sterk punt. Het had iets groter gemogen, maar helderheid, scherpte en dergelijke is erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online

Wat @AgeOfPanic zegt. Ik kom van een iPhone 15. Alles werkt zoals het hoort, ik vind alleen de camera wat minder. Maar aan de andere kant, de batterij is echt goed, scherm is fijn en ik ben wel blij met het blokkeren van alle trackers etc.. Ik merk wel dat het allemaal iets minder flashy is, maar ik draag het principe van duurzaamheid en e/os een warm hart toe, dus wil hier graag bij voorlopen (t.o.v. mijn omgeving).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:38

Ik ben sinds een paar weken over van een Samsung Galaxy s21 naar de fp6. Dat is qua gebruik en ervaring nagenoeg hetzelfde. Het voelt qua snelheid iets sneller. De batterij gaat langer mee. Sinds zijn er wel wat kleine, korte haperingen. Ik ben erg tevreden en zet in op minimaal 6 jaar gebruik (hiervoor respectievelijk 3,5 jaar (s21) en 4 jaar (honor 8) mijn smartphone gebruikt, die ik steeds heb weg gedaan omdat de batterij onvoldoende was geworden).

Ik heb het niet aangedurfd om ook meteen e/OS te nemen. Dat volgt later denk ik. Gek genoeg heb ik nu iets meer Google apps in gebruik, omdat de telefoon fabrikant zn eigen apps niet opdringt. Dat betreft in ieder geval Google files.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tom111

Nou ja ik kwam van een S23, wat mij betreft een flagship.
Om je vraag te beantwoorden duidt ik even hoe ik mijn telefoon gebruik en dat is laat ik zeggen basic gebruik.
* Ik maak foto's en filmpjes, die kwaliteit is wel wat minder maar voor mij goed genoeg.
* Ik gebruik android auto en luister podcasts via draadloze oortjes: wat moeilijkheden in het begin en tot de vorige update was de bluetooth verbinding echt minder goed, maar nu opgelost dus geen verschil meer.
* Bel kwaliteit is bij mij erg goed, heb KPN
* Surfen/nieuws apps enz werkt uiteraard hetzelfde
* Scherm vind ik net iets minder, maar dan vooral omdat de leesbaarheid in fel licht minder goed is (maar voldoende)
* Accu is top en zou ik echt goed noemen icm mijn gebruik
* Trilmotor en geluid is echt wel van mindere kwaliteit, maar I couldnt care less.
* Gaming en fotobewerking doe ik allebei niet, dus geen idee hoe dat gaat.

Al met al ben ik blij met de overstap en ga ik het hier zeker nog een tijd mee uitzingen. Het is een NL, duurzaam merk waarbij je zelf onderdelen kunt repareren..helemaal top.
Vind ook dat ze met de updates tot nu toe al veel vd initiële problemen hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droplollie
  • Laatst online: 13-10 17:32
Ik heb sinds de laatste update problemen met wifi. Mn Fairphone vindt op dit moment überhaupt geen wifi netwerken. 5g werkt wel gewoon. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
Droplollie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:17:
Ik heb sinds de laatste update problemen met wifi. Mn Fairphone vindt op dit moment überhaupt geen wifi netwerken. 5g werkt wel gewoon. Meer mensen met dit probleem?
Ik herken dit niet. Misschien is het goed om aan te geven welk OS en welke exacte versie je daarvan hebt. Als dat e/os is, daar is ook een los topic voor waar men je misschien beter kan helpen: [/e/OS] Ervaringen & Discussie

[ Voor 15% gewijzigd door Saint2Saint op 10-10-2025 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Gaat om Android 15 (laatste beveilingsupdate 5 augustus). Bij inschakelen wifi lijkt t alsof er überhaupt geen netwerken worden gezocht. Na 1 minuut ongeveer schakelt ie de wifi automatisch weer uit (?).

Na de tweede keer opnieuw opstarten lijkt dit probleem verholpen!

Blijf nog wel met bluetoothproblemen zitten. Mijn headphones (Shokz openrun pro) blijft ie mee verbonden, ook als ik ze uit zet. Als ik ze daarna weer aanzet en muziek op wil afspelen lukt dit niet en moet ik eerst de Bluetooth in en uitschakelen voordat ik weer muziek op mijn Shokz kan afspelen. Dit probleem speelt al sinds ik de telefoon heb. Las ergens dat dit met een update opgelost zou moeten zijn, maar probleem speelt nog wel bij mij. Herkenbaar?

[ Voor 56% gewijzigd door Droplollie op 10-10-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisak69
  • Laatst online: 15-10 10:03
Droplollie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:02:
Gaat om Android 15 (laatste beveilingsupdate 5 augustus). Bij inschakelen wifi lijkt t alsof er überhaupt geen netwerken worden gezocht. Na 1 minuut ongeveer schakelt ie de wifi automatisch weer uit (?).

Na de tweede keer opnieuw opstarten lijkt dit probleem verholpen!

Blijf nog wel met bluetoothproblemen zitten. Mijn headphones (Shokz openrun pro) blijft ie mee verbonden, ook als ik ze uit zet. Als ik ze daarna weer aanzet en muziek op wil afspelen lukt dit niet en moet ik eerst de Bluetooth in en uitschakelen voordat ik weer muziek op mijn Shokz kan afspelen. Dit probleem speelt al sinds ik de telefoon heb. Las ergens dat dit met een update opgelost zou moeten zijn, maar probleem speelt nog wel bij mij. Herkenbaar?
Ik zou de fairphone forum checkem of anderen hier ook last van hebben. Zo niet misschien een garantie kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Droplollie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:17:
Ik heb dit ook. Sinds een maand nu. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, maar nog geen succes. Mocht je een aanknoping vinden, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Jk_W schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:31:
[...]

Ik heb dit ook. Sinds een maand nu. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, maar nog geen succes. Mocht je een aanknoping vinden, hou ik me aanbevolen.
Bij mij was het na een of twee keer opnieuw opstarten opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Laatst probeerde ik filmpje op te nemen bij een concert. Video was prima, maar geluid was echt bagger, direct volledig overstuurd geluid.
Het hoeft geen hifi geluid te zijn, maar dit was wel echt erg.

Al had ik ergens gelezen dat het met een update verholpen zou zijn, dat lijkt er dus niet op
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Voor /e/OS is een apart topic, [/e/OS] Ervaringen & Discussie