Er zijn genoeg redelijke alternatieven. Welke privacy bezwaren heb je? Als de app niet voldoet aan de wetgeving dan kun je daarover klacht indienen bij de overheid met bewijs. Daarnaast maakt het niet echt uit welk ‘venstertje’ je gebruikt, al je informatie komt van en gaat terug naar het cloud systeem van het bedrijf waarmee we een contract hebben.
Ik bedoelde dat je 5-15 min achterloopt omdat je doorheen het gebouw moet wandelen, en dan terug ipv zoals iedereen gewoon de knop kan duwen wanneer je buiten wandelt. De rij vormt enkele minuten voor het einde van een shift, eenmaal 5u klikt, is het gewoon je badge scannen of een nummer intikken, zoveel werk is het niet, en je wordt betaald totdat je je gegevens inklopt, zelfs al is dat 5 minuten te laat, overuren aan het einde van de week moet je maar aan je baas uitleggen. Het is jouw verantwoordelijkheid om je tijd te loggen.
Denk je dat de rechter je gelijk zal geven, rechter hij heeft 2 of 3 opties, hij kiest de slechtste optie omdat hij niet akkoord is met onze beslissing - rechter: waarom - jij: ik denk dat het mijn privacy schendt - rechter: heb je enig bewijs dat het je privacy schendt - jij: een onderbuikgevoel. Bepaalde mensen moeten bidden op bepaalde tijdstippen, daar mogen wij als werkgever geen rekening mee houden, valt onze voorwaarden niet binnen je geloof, dan moet je er niet werken, net zoals een vegetariër niet bij een slager kan gaan werken en weigeren om de koe te slachten.
Als je privacy bezwaren hebt, je badge is een NFC chip die door iedereen met een lezer kan ingelezen worden, er komt informatie uit, soms scannen mensen de verkeerde kaart, die informatie komt ergens in de logs. Al de betaling en belastingen wordt nog steeds uitgewisseld met je bank en de overheid via een applicatie met de naam MoveIT - waarschijnlijk al van gehoord - zijn alle systemen gepatched geweest, nee, bij bepaalde overheidsdiensten moeten wij nu IP adressen doorgeven voor gebruik van MoveIT omdat ze niet weten/kunnen/hoeven patchen.
Vroeger hadden we inderdaad lange rijen voor een manueel proces om uren te stempelen op een kaart en dan moest iemand dit manueel uitrekenen, daar was nooit niets verkeerd mee. Nu is het enorm snel en ik vind het anders enorm irritant dat jonge mensen denken dat je het recht hebt om voorwaarden te stellen die noch wettelijk noch contractueel verplicht zijn omdat je zelf geen verantwoordelijkheid wilt dragen. De app volgt je niet, de app verzamelt geen gegevens, je hebt 2 of 3 alternatieven bovenop, maar dan moet je een klein beetje verantwoordelijkheid dragen, vroeger zou je al heel snel op straat gezet worden moest je klagen over de privacy van je naam op een kaartje met je uren die door iedereen die langs wandelt ingezien kon worden.
[
Voor 41% gewijzigd door
Guru Evi op 29-06-2025 04:31
]