@
Carlos0_0 Ik kan me goed voorstellen dat Apple in het meldingsoverzicht nog wel wat blur gaat toevoegen. De situatie is vergelijkbaar met dat van het control center en die is ook vrij snel aangepast.
Vandaag zag ik een tweet van hoe Apple de GUI van de Media Controls bedoeld had. Dat leek totaal niet op die bellentoestand die er nu in zit.
Ik ben het wel met John Gruber eens dat het ontwerpen vast drie jaar heeft geduurd, maar er qua implementatie haastwerk aan te pas is gekomen. Gruber stelde ook dat ze een paar weken voor WWDC nog geen werkende implementatie hadden die toonbaar was.
Het is ook te zien in de consistentie. Liquid Glass ziet er op macOS Tahoe toch wel rustiger uit dan iOS, alsof de vervormingseffecten minder agressief zijn. Er is dus wel hoop. Tenzij ze juist macOS meer als iOS gaan maken.
Toch moet er - denk ik - wel iemand bij Apple zijn die de problemen met het ontwerp ziet. Kan me haast niet voorstellen dat ze er allemaal helemaal verliefd op zijn. Natuurlijk is het iets nieuws en moeten ze hun weg erin vinden. Maar @
Carlos0_0 legt wel redelijk de vinger op de zere plek. Het is nu ‘too much’ en dan voorzie ik dat er voor september het een en ander moet veranderen. Ook omdat de nieuwe iPhone iOS 26 OOTB gaat draaien. Dus als het dan niet al te best werkt voor een grote doelgroep, voorspel ik dat lang niet iedereen een nieuw toestel zal kopen.