Helaas werkt dit niet🥹Tricto schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:31:
[...]
Je kunt die pagina ook verversen door de pagina naar beneden te trekken. Dat al geprobeerd?
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar deze update vind ik wel heel typisch voor het Apple van Tim Cook. Een marketing bubbel.
Met veel bombarie een update brengen die eigenlijk niet gek veel meer is dan een nieuwe skin. Niks innovatiefs. Het ziet er vooral anders uit, maar het doet niet veel anders.
Met veel bombarie een update brengen die eigenlijk niet gek veel meer is dan een nieuwe skin. Niks innovatiefs. Het ziet er vooral anders uit, maar het doet niet veel anders.
Google Hold for Me. Bestaat al jaren.Sjah schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:35:
Call Screening heeft zelfs het radiojournaal gehaald, tja tis idd een feature waar ik op zit te wachten, en tevens een waar ik van opkijk. Zit dit ook nog niet op de Android phones?
In de VS 1 van de favoriete features van Google Pixel / Android (ik geloof Samsung ook) gebruikers.
Met name in de VS worden ze doodgebeld met spam calls.
En Hold for Me werkt daar echt enorm goed.
[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2025 06:39 ]
Opgelost😀, ik moest dus wel degelijk een account aanmaken.
100 (kleine) wijzigingen: https://www.macrumors.com...cludes-these-100-changes/
na anderhalve dag voelt het allemaal stukken vlotter en minder stroperig aan. Vaak zelfs erg smooth (16 Pro).
Prima voor een allereerste beta.
Verder niks schokkends, het gebruik van mijn iPhone is vrijwel hetzelfde als voor afgelopen maandagavond.
Gewoon een ''''leuke'''' Android skin uit 2013 op m'n iPhone
Verder niks schokkends, het gebruik van mijn iPhone is vrijwel hetzelfde als voor afgelopen maandagavond.
Ik wel, mijn BT verbinding met mijn gehoorapparaat werkt niet meer. Zal binnenkort wel een update voor komen....TheVMaster schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:50:
[...]
Ik heb eigenlijk niets gevonden wat niet werkt…gelukkig.
Bing
Deze uitlijning is ook niet helemaal hoe die zou moeten zijn.
/f/image/eY7wspHppTHIICQT6OpB8ITv.png?f=fotoalbum_large)
Oh, deze afbeelding valt nog mee. Maar als het scherm gedimd is in always on. Dan staat De focus modus door de weer widget heen.
/f/image/eY7wspHppTHIICQT6OpB8ITv.png?f=fotoalbum_large)
Oh, deze afbeelding valt nog mee. Maar als het scherm gedimd is in always on. Dan staat De focus modus door de weer widget heen.
[ Voor 14% gewijzigd door Tricto op 11-06-2025 08:48 ]
Ja draait nu wel prima inderdaad. Toestel had hier ook een hoop moeite met alles indexeren en de andere achtergrond processen._Bailey_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:33:
na anderhalve dag voelt het allemaal stukken vlotter en minder stroperig aan. Vaak zelfs erg smooth (16 Pro).
De skin is nu op de Apple apparaten maar volgend jaar in Samsung UI, let maar op.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Graag gedaan, kleine moeite!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Vrijwel identieke skins kun je al n paar jaar krijgen op een Samsung telefoon.Donstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:06:
[...]
De skin is nu op de Apple apparaten maar volgend jaar in Samsung UI, let maar op.
En ook op el cheapo Chinese Android phones
Wel een bug ingediend via de Feedback app.
Contact foto's en posters instellen lukt niet lekker.
Hebben jullie hier ook last van?
Contact foto's en posters instellen lukt niet lekker.
Hebben jullie hier ook last van?
Liquid Glass-design: wat vind je van de nieuwe interface?
Ligt het aan mij, of is dit absoluut geen vooruitgang tov 2D? Heb continue het idee dat ik het scherm niet scherp zie, door die wazige vertekening van de iconen op het homescreen.
Vind de toggles die nu langgerekt zijn ook geen mooie designupdate, net als dat het een en ander een stuk dikker geworden is (buttons voor uitzetten / sluimeren van de wekker bijv.).
Beetje zoals andere iOS updates: zodra de changelogs beginnen met 'nieuwe emoji's' weet je dat er weer geen flikker gedaan is. Ook voor carplay bijzonder weinig updates zag ik vanochtend.
De manier waarop Safari nu werkt is ook heel bijzonder te noemen. ipv stappen verwijderen, zijn er nu extra stappen nodig om via tabbladen te navigeren, of nieuwe aan te maken. Je kan alleen het tabblad nu sneller sluiten, maar ook hier absoluut geen vooruitgang helaas. Edit: compact gewijzigd naar onder
Tijd voor een keer écht iets vernieuwends Apple!
Ligt het aan mij, of is dit absoluut geen vooruitgang tov 2D? Heb continue het idee dat ik het scherm niet scherp zie, door die wazige vertekening van de iconen op het homescreen.
Vind de toggles die nu langgerekt zijn ook geen mooie designupdate, net als dat het een en ander een stuk dikker geworden is (buttons voor uitzetten / sluimeren van de wekker bijv.).
Beetje zoals andere iOS updates: zodra de changelogs beginnen met 'nieuwe emoji's' weet je dat er weer geen flikker gedaan is. Ook voor carplay bijzonder weinig updates zag ik vanochtend.
De manier waarop Safari nu werkt is ook heel bijzonder te noemen. ipv stappen verwijderen, zijn er nu extra stappen nodig om via tabbladen te navigeren, of nieuwe aan te maken. Je kan alleen het tabblad nu sneller sluiten, maar ook hier absoluut geen vooruitgang helaas. Edit: compact gewijzigd naar onder
[ Voor 19% gewijzigd door _Brake_ op 11-06-2025 09:10 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Same here, normaal kon je die widgets toch onder de klok zetten. Ze blijven naar beneden geschoven en ik krijg ze niet meer terug.Tricto schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:01:
Deze uitlijning is ook niet helemaal hoe die zou moeten zijn.
[Afbeelding]
Allemaal melden in de feedback app van Apple. Dan kan er nog een hoop veranderen_Brake_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:51:
[ Voor 55% gewijzigd door mprkooij op 11-06-2025 09:27 ]
Ik lees dit vaker. Maar waar dan? Ik heb ze nog nooit gezien._Bailey_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:36:
[...]
Vrijwel identieke skins kun je al n paar jaar krijgen op een Samsung telefoon.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Nah vrijwel identiek dat betwijfel ik, dit is wel meer dan zomaar wat transparantie toepassen met een skin._Bailey_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:36:
[...]
Vrijwel identieke skins kun je al n paar jaar krijgen op een Samsung telefoon.
Er zit echt ongelooflijk veel detail in alles, maar de uitwerking is nog niet perfectDonstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:34:
[...]
Nah vrijwel identiek dat betwijfel ik, dit is wel meer dan zomaar wat transparantie toepassen met een skin.
Tuurlijk, we moeten nu allemaal even wennen, maar dat komt op de lange baan wel goed. Het is niet voor niets beta 1 natuurlijk.mprkooij schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:54:
[...]
Er zit echt ongelooflijk veel detail in alles, maar de uitwerking is nog niet perfectDat zal anders zijn in september!
Geen heavy tester, maar zover ik kan overzien is beta 1 wel zover dat je 'm dagdagelijks kan inzetten. Primaire apps die hier voorbij komen en/of ik zelf ook nodig heb, doen het allemaal. Mbt banken en Apple Pay nog niet zoveel gezien, maar ik verwacht dat ook die gewoon werken in iOS26 beta 1
Mijn boefje is liev!
Ik vind de Interface op de Ipad best aardig, maar ja de tongles uitgerekte dingen echt spuug lelijk._Brake_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:51:
Ik mag hopen hier nog wat mee gedaan wordt, want dit ziet er gewoon echt niet uit.
Ook niet als je de klok kleiner maakt? Dan schieten de widgets bij mij weer naar boven.mprkooij schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:23:
[...]
Same here, normaal kon je die widgets toch onder de klok zetten. Ze blijven naar beneden geschoven en ik krijg ze niet meer terug.
Ik heb de beta op mijn iphone 13 Pro en apple watch S10 draaien.
Moet zeggen dat het wel redelijk draait. Af en toe wat stotteren.
Maar niet verkeerd voor een eerste beta.
Hoewel ik lichte modus aan heb staan, zijn de iconen in dark mode bij het zoeken naar een app via spotlight.
En jammer dat de lege-batterij-popup er nog is. Had gehoopt op een notificatie zoals die je van apps krijgt.
Tijdens het spelen van een spel of kijken naar een video is het wel vervelend.
Moet zeggen dat het wel redelijk draait. Af en toe wat stotteren.
Maar niet verkeerd voor een eerste beta.
Hoewel ik lichte modus aan heb staan, zijn de iconen in dark mode bij het zoeken naar een app via spotlight.
En jammer dat de lege-batterij-popup er nog is. Had gehoopt op een notificatie zoals die je van apps krijgt.
Tijdens het spelen van een spel of kijken naar een video is het wel vervelend.
Wie heeft er tvos26 en kan wat testen.
Wilde zelf de karaoke functie testen. Helaas werkt het niet. iPhone geeft aan om mee te doen en als microfoon te gebruiken maar helaas blijft die maar proberen te verbinden.
Wilde zelf de karaoke functie testen. Helaas werkt het niet. iPhone geeft aan om mee te doen en als microfoon te gebruiken maar helaas blijft die maar proberen te verbinden.
Add me op Stadia: Gloogle
Heb je linkje voor me naar de wallpaper? :-)Dennisweb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:42:
[...]
Yup. En een andere wallpaper doet ook een hoop. [Afbeelding]
Trouwens, Safari is in dark mode wel veel mooier dan in light mode.
Ik durf het nog niet aan, of draait alles super goed?Pukson schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:33:
Wie heeft er tvos26 en kan wat testen.
Op Macrumors lees ik overigens dit :
Dus het lijkt niet op alle Apple TV 4K devices te werken?You can use an iPhone as a wireless microphone for the Apple Music Sing feature on the Apple TV 4K (3rd generation)
[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 11-06-2025 12:55 ]
Die hele karaoke functie werkt alleen vanaf de 3e generatie Apple TV 4K. Was eerder al het geval.TheVMaster schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:40:
[...]
Ik durf het nog niet aan, of draait alles super goed?
Op Macrumors lees ik overigens dit :
[...]
Dus het lijkt niet op alle Apple TV 4K devices te werken?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hmm...ik zie dat mijn ATV wel de 3e generatie is. Mischien dat ik het wel ff ga testen.THE_BASE schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:57:
[...]
Die hele karaoke functie werkt alleen vanaf de 3e generatie Apple TV 4K. Was eerder al het geval.
Ongeveer nog 3 uurt.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:57:
Hoe lang heeft het geduurd tot het gedownload was?
[Afbeelding]
Hoe dan??? 🙁ChrisM schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:00:
[...]
Ongeveer nog 3 uur
Bij mij was het een paar minuten.
Shit happens yk
Snelle internet verbinding.. zorgen dat je vooraan de rij staat (vaak gerefreshd enzo)...
Meestal wordt de tijd wel korter hoor.. even geduld.
Transparency is hetgeen wat mijn Ménière triggert. Maar de liquid glass effecten zijn overdadig. Ik heb de Keynote er nog even bij gepakt en daar was het meer een blur. De teksten blijven aan liquid glass vastplakken als je content scrollt, maar dat hoort dus niet zo. De Keynote liet zien dat de animatie daar ongevoelig voor is. Dus ik zal een bug report indienen.
Voor nu heb ik ‘reduce transparency’ toch maar aangezet. En het lijkt verrassend veel op visionOS. Hopelijk lost Apple het op, maar anders wordt ‘reduce transparency’ mijn go-to. Ben ik ook meteen van die lelijke zeepbellen af.
Voor nu heb ik ‘reduce transparency’ toch maar aangezet. En het lijkt verrassend veel op visionOS. Hopelijk lost Apple het op, maar anders wordt ‘reduce transparency’ mijn go-to. Ben ik ook meteen van die lelijke zeepbellen af.
Kun je nu ook apart de rij met nummertoetsen aanzetten op het native keyboard? Dat vind ik al jaren een groot gemis na heel even op Samsung gezeten te hebben. Elke keer met een nummer intoetsen moet je de toetsenbord indeling omzetten naar nummers terwijl er ruimte zat is boven het toetsenbord voor een rijtje met getallen.JB schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:53:
Ik vind de nieuwe toetsenbord layout ook erg prettig. Lijkt veel beter en minder false/positives alsin "er naast" typen.
Hoe is de accuduur vergeleken met iOS 18.5?
Ja wat dat betreft zijn ze denk ik nog een beetje aan het aftasten nu. Hoe reageren mensen, wat doen mensen (zetten ze het uit of laten ze het aanstaan, en wat voor achtergrond gebruiken ze) etc.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:50:
Transparency is hetgeen wat mijn Ménière triggert. Maar de liquid glass effecten zijn overdadig. Ik heb de Keynote er nog even bij gepakt en daar was het meer een blur. De teksten blijven aan liquid glass vastplakken als je content scrollt, maar dat hoort dus niet zo. De Keynote liet zien dat de animatie daar ongevoelig voor is. Dus ik zal een bug report indienen.
Zucht...
Heb de 3de generatie dus dat is het probleem niet. Er lijkt alsof die geen QR code scant ofzo. Blijft maar laden bij het verbinden.THE_BASE schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:57:
[...]
Die hele karaoke functie werkt alleen vanaf de 3e generatie Apple TV 4K. Was eerder al het geval.
Klinkt als een bèta probleempje. Even meldenPukson schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Heb de 3de generatie dus dat is het probleem niet. Er lijkt alsof die geen QR code scant ofzo. Blijft maar laden bij het verbinden.

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Op mijn 13 mini werkt de trilfunctie niet meer bij inkomende berichten of telefoontjes in stille modus. Alles staat goed zover ik kan zien.
Besef dat ik nu nog maar op het Apple logo sta met dat witte lijntje... Begint goed
Shit happens yk
De installatie duurt wel even, hoor. Heeft bij mij dik tien minuten geduurd.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:04:
Besef dat ik nu nog maar op het Apple logo sta met dat witte lijntje... Begint goed
Is het iemand al opgevallen dat je nu sim-kaarten uit en aan kan zetten via Shortcuts? Handig om te automatiseren!
En voor de mensjes van België Crelan werkt niet. Enuh hoe lang duurt dat tot dat wel werkt?
Shit happens yk
Misschien met een volgende update, hetzij van crelan of hetzij van Apple. Maar er bestaat een mogelijkheid dat het nog langer duurt.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:25:
En voor de mensjes van België Crelan werkt niet. Enuh hoe lang duurt dat tot dat wel werkt?
Payconiq en Itsme werken hier ook niet dus het zal rustig wachten zijn.
Dat kon al een paar jaar?combimagnetronn schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:14:
Is het iemand al opgevallen dat je nu sim-kaarten uit en aan kan zetten via Shortcuts? Handig om te automatiseren!
Ik merk geen verschil. Hetzelfde als 18.5, kom de dag ermee door.turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:57:
Hoe is de accuduur vergeleken met iOS 18.5?
Dat was mijn vraag ook.. het is niet dat de accu opeens zwaar naar beneden gaat volgend jou?Incognitum schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:31:
[...]
Ik merk geen verschil. Hetzelfde als 18.5, kom de dag ermee door.
Naar mijn idee wel wat minder maar niet heel veel slechter ofzo
Nee hoor. Je kunt naar beneden swipen op de toetsen. Dan krijg je de speciale karakters van die toets. Dus swipe naar beneden op de letter r geeft het cijfer 4.Executor16 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Kun je nu ook apart de rij met nummertoetsen aanzetten op het native keyboard? Dat vind ik al jaren een groot gemis na heel even op Samsung gezeten te hebben. Elke keer met een nummer intoetsen moet je de toetsenbord indeling omzetten naar nummers terwijl er ruimte zat is boven het toetsenbord voor een rijtje met getallen.
Swipe naar beneden op de letter h geeft karakter ( etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik krijg dan RV in plaats van een 4. Heb je wel het swipe toetsenbord aan staan?Rivanov schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:28:
[...]
Nee hoor. Je kunt naar beneden swipen op de toetsen. Dan krijg je de speciale karakters van die toets. Dus swipe naar beneden op de letter r geeft het cijfer 4.
Swipe naar beneden op de letter h geeft karakter ( etc.
Absoluut niet. Merk geen merkbaar verschil in accu. Zoals ik al zei, kom er de dag mee door net zoals bij 18.5. Dus daarover tevreden.Jovinho99 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:48:
[...]
Dat was mijn vraag ook.. het is niet dat de accu opeens zwaar naar beneden gaat volgend jou?
Je moet de letter echt naar “beneden trekken”.Tricto schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:39:
[...]
Ik krijg dan RV in plaats van een 4. Heb je wel het swipe toetsenbord aan staan?
Werkt overigens wel enkel op iPadOS. Excuses. Vergeten te vermelden. Op iOS werkt dit niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heeft iemand al ervaringen met wireless CarPlay, dit ging in de vorige iOS18 beta’s niet altijd lekker.
Dit weerhoudt me er nu een beetje van om te gaan updaten.
Ik heb hem op iOS nu ook ontdekt. Net rechts naast de 3 streepjes drukken, daar zit ie verborgenDonstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:12:
Irritantste aan de beta vind ik het ontbrekende tweakers logo. Merk nu dat ik die heel vaak gebruikte om naar de frontpage te gaan 😆
Ik merk dat de iPhone 16 Pro Max wel meer begint te haperen als de batterij bijna leeg is. De accuduur is sowieso dramatisch, maar dat viel te verwachten.
De mail app ziet er erg gelikt uit eindelijk weer fijn mailen. Accu is snel leeg, maar had natuurlijk niet anders verwacht. Nieuwe toesenbord ook erg fijn wel erg laggy maar dat komt wel goed met volgende beta.
Het design begint wel te wennen. Sommige dingen zijn best wel mooi en gelikt. Het is wel erg afhankelijk van je achtergrond zoals iemand hier eerder ook al zei
PSN: Sluuz
Het toetsenbord is wel echt een grote plus, hoor. Mooi, elegant en ik vind de hele stijl erg goed gelukt. Hij is inderdaad wel laggy, maar dat komt wel goed.Sinan10 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:16:
De mail app ziet er erg gelikt uit eindelijk weer fijn mailen. Accu is snel leeg, maar had natuurlijk niet anders verwacht. Nieuwe toesenbord ook erg fijn wel erg laggy maar dat komt wel goed met volgende beta.
Moet wel zeggen dat het layout wel begint te groeien. Voorlopig wel zonder transparency, maar ik hoop dat het de volgende beta wat beter is.
Bij beide auto’s geen problemen. Maar is wel met aftermarket CarPlay dongles..michelc85 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:05:
Heeft iemand al ervaringen met wireless CarPlay, dit ging in de vorige iOS18 beta’s niet altijd lekker.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Oh haha. Ja op de iPad kende ik die wel al inderdaad. Dacht even dat het over iOS ging. Ook daar had ik het wel makkelijk gevondenRivanov schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:48:
[...]
Je moet de letter echt naar “beneden trekken”.
Werkt overigens wel enkel op iPadOS. Excuses. Vergeten te vermelden. Op iOS werkt dit niet.
Nog bijzonderder is misschien wel dat tot iPadOS 18 iets als Stage Manager niet naar niet M-chip modellen kwam, maar dat deze gigantische multitasking refresh nu wel naar apparaten zoals de Air 3, iPad 9 en iPad mini komt. Geen klacht dit, goede ontwikkelingJB schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:21:
Wel bijzonder dat een iPad Air 3rd gen met een A12 cpu wel iPadOS 26 krijgt maar een iPhone XS met ook een A12 cpu, wordt afgestoten.
Heb de update nu sinds 2 uur geleden, niet veel speciaal, maar het thema op zich vindt ik wel geslaagd.
Moet zeggen dat ik die glas effecten hier wel echt lelijk vind. Maakt t filmpje meteen zo niet zichtbaar, terwijl met de interface van iOS 18, was het super rustig en overzichtelijk.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:14:
[Afbeelding]
Leuke bug, of er is niet over nagedacht. Ondertitels vallen compleet weg onder het glaseffect. Heb zomaar het gevoel dat dit niet getest is.
Helemaal met je eens. De videospeler is een grote ramp en spuuglelijk. Het ziet er beter uit als je reduce transparency aanzet. Maar dat zou geen default setting moeten worden. Dat is immers niet waarvoor je zoiets ontwerpt.mv1 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:17:
[...]
Moet zeggen dat ik die glas effecten hier wel echt lelijk vind. Maakt t filmpje meteen zo niet zichtbaar, terwijl met de interface van iOS 18, was het super rustig en overzichtelijk.
Ik wil proberen van dit design te houden en veranderingen te accepteren. Maar ik wil het glas helemaal nergens meer zien met reduce transparency. En dat zie ik nu wel, als je de notificaties naar beneden trekt. Ik snap het niet. MacOS Tahoe ziet er mooi en leesbaar uit. Komt vooral door de blurs en frosted glass. Maar ik word gek van iOS 26.
Ik breng nu zo nu en dan tijd met de S25 Ultra door. En het voelt als een verademing. Even geen gekke graphics en visueel geweld meer. Dat glaseffect zorgt op de een of andere manier voor een soort motion sickness bij mij. En dat is balen. Ik wil de iPhone prima gebruiken met reduce transparency, maar dan moet dat refraction glass effect overal weg zijn.
Vorm over functie, net zoals het redesign in iOS 7?Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:25:
[...]
Helemaal met je eens. De videospeler is een grote ramp en spuuglelijk. Het ziet er beter uit als je reduce transparency aanzet. Maar dat zou geen default setting moeten worden. Dat is immers niet waarvoor je zoiets ontwerpt.
Ik wil proberen van dit design te houden en veranderingen te accepteren. Maar ik wil het glas helemaal nergens meer zien met reduce transparency. En dat zie ik nu wel, als je de notificaties naar beneden trekt. Ik snap het niet. MacOS Tahoe ziet er mooi en leesbaar uit. Komt vooral door de blurs en frosted glass. Maar ik word gek van iOS 26.
Ik breng nu zo nu en dan tijd met de S25 Ultra door. En het voelt als een verademing. Even geen gekke graphics en visueel geweld meer. Dat glaseffect zorgt op de een of andere manier voor een soort motion sickness bij mij. En dat is balen. Ik wil de iPhone prima gebruiken met reduce transparency, maar dan moet dat refraction glass effect overal weg zijn.
Have you tried turning it off and on again?
Als je de iPad A16 nu aan de lader doet laat hij dan ook in minuten zien tot wanneer hij volledig is opgeladen? Dat is een nieuwe functie.
Ik vrees het. Maar het probleem is bij mij het effect van 'liquid'. Als je het glazen effect erover heen trekt, dan krijg je een vreemd effect over de letters, alsof ze uitgelopen zijn. Die bolling leidt tot een of ander visueel probleem waar ik duizelig van word. Dat is niet overdreven. Ik ben enorm gefrustreerd dat ik het nieuwe design niet kan gebruiken zoals bedoeld. Apple maakt enorm mooie spullen en heb een heleboel producten van ze. Het is enorm balen dat het design leidt tot problemen. Zo voel je je letterlijk beperkt.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:28:
[...]
Vorm over functie, net zoals het redesign in iOS 7?
Ja dat begrijp ik wel en ik deel je mening ook door wat ik tot nu toe gezien heb. Veel oogt ook fris en nieuw, maar het lijkt alsof ze ouderwets doorgeschoten zijn met alle pracht en praal.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Ik vrees het. Maar het probleem is bij mij het effect van 'liquid'. Als je het glazen effect erover heen trekt, dan krijg je een vreemd effect over de letters, alsof ze uitgelopen zijn. Die bolling leidt tot een of ander visueel probleem waar ik duizelig van word. Dat is niet overdreven. Ik ben enorm gefrustreerd dat ik het nieuwe design niet kan gebruiken zoals bedoeld. Apple maakt enorm mooie spullen en heb een heleboel producten van ze. Het is enorm balen dat het design leidt tot problemen. Zo voel je je letterlijk beperkt.
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:40:
[...]
Ja dat begrijp ik wel en ik deel je mening ook door wat ik tot nu toe gezien heb. Veel oogt ook fris en nieuw, maar het lijkt alsof ze ouderwets doorgeschoten zijn met alle pracht en praal.
:strip_exif()/f/image/EGGIZ6c9Bcu0arWYawsVqZey.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben het over dit effect dat een trigger is op de een of andere manier.
Zou het komen door de prisma in mijn bril? Ik heb natuurlijk niet voor niks prisma’s…
Klopt! Dit lijkt voor zowel iOS als iPadOS en ook op alle modellen een nieuwe functie te zijn. Hang ‘m maar eens aan een trage lader, dan krijg je daar ook een melding van.Splinter Cell schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:29:
Als je de iPad A16 nu aan de lader doet laat hij dan ook in minuten zien tot wanneer hij volledig is opgeladen? Dat is een nieuwe functie.
@Donstil hoe werkt wireguard vpn? geen issues?
ps. weet jij hoe je kan zien of je een werkende verbinding hebt? het "connected" text betekend niet dat er daadwerkelijk verbinding is bij mij. Connected betekend imho alleen maar dat iOS wireguard 'aan gezet' heeft.
ps. weet jij hoe je kan zien of je een werkende verbinding hebt? het "connected" text betekend niet dat er daadwerkelijk verbinding is bij mij. Connected betekend imho alleen maar dat iOS wireguard 'aan gezet' heeft.
Hmm, het is een trigger voor jou als deze animatie zich voordoet? Ik probeer het net even op iPadOS en dat effect kan ik nabootsen, maar het valt me pas op nu jij er de nadruk op legt. Ik heb op dit moment ook een bril op en heb er geen last van.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:42:
[...]
[Afbeelding]
Zou het komen door de prisma in mijn bril? Ik heb natuurlijk niet voor niks prisma’s…
Yep. Dat is de trigger. Maar ik heb de ziekte van Ménière en jij niet. Denk dat daar het verschil zit.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:46:
[...]
Hmm, het is een trigger voor jou als deze animatie zich voordoet? Ik probeer het net even op iPadOS en dat effect kan ik nabootsen, maar het valt me pas op nu jij er de nadruk op legt. Ik heb op dit moment ook een bril op en heb er geen last van.
Persoonlijk merk ik hier niet veel van. Het is dat je met een screenshot kwam zodat ik het kon reproduceren maar normaal gaat dit zo snel dat het mij niet eens was opgevallen.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:42:
[...]
[Afbeelding]
Ik vind de vele verbeteringen in diverse apps wel goed trouwens. Maar dat Liquid Glass is een beetje teveel van het goede waardoor het niet meer mooi is en goedkoop oogt. Ik heb het idee dat de kleuren ook wat fletser zijn geworden en zwart wat meer grijs is. Ik heb alles in Dark mode dus dan valt het wat meer op.
Dit effect zie je ook als je zonder reduce transparency gaat scrollen door je foto's. Het is iedere keer dat effect dat de boel triggert. Voor mij zou het ideaal zijn als het glas verdwijnt bij 'reduce transparency'. Dan heb ik er geen last meer van en kan ik toch alle nieuwe speeltjes van iOS gebruiken.Garret1410 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:48:
[...]
Persoonlijk merk ik hier niet veel van. Het is dat je met een screenshot kwam zodat ik het kon reproduceren maar normaal gaat dit zo snel dat het mij niet eens was opgevallen.
Ik vind de vele verbeteringen in diverse apps wel goed trouwens. Maar dat Liquid Glass is een beetje teveel van het goede waardoor het niet meer mooi is en goedkoop oogt. Ik heb het idee dat de kleuren ook wat fletser zijn geworden en zwart wat meer grijs is. Ik heb alles in Dark mode dus dan valt het wat meer op.
Maar deze view (dus met de controls zichtbaar) is toch ook helemaal niet bedoelt om te gebruiken tijdens het kijken? Dit is een overlay die zichtbaar wordt bij aanraking.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:14:
[Afbeelding]
Leuke bug, of er is niet over nagedacht. Ondertitels vallen compleet weg onder het glaseffect. Heb zomaar het gevoel dat dit niet getest is.
Nog al logisch dat de voortgangsbalk dan over de subtitels gaat toch?
Dit is een goed voorbeeld waarom het niet zomaar een transparante skin is, puur het effect als je er “geslepen glas” overheen zou trekken.Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:42:
[...]
[Afbeelding]
Erg mooi wel.
Edit: Ooh lees nu pas dat je wat in je persoonlijke situatie bedoelt

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 11-06-2025 23:07 ]
Moest je dat aanzetten? Hier werkt dat niet namelijk, zowel niet met MagSafe als USB.Splinter Cell schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:29:
:strip_exif()/f/image/ejkES9mziKrgyigxcje63EpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb alleen dit, maar geen minuten en/of een melding.
Geen issues idd, werkt naar behoren.sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:43:
@Donstil hoe werkt wireguard vpn? geen issues?
Klopt dat laatste is irritant. Ik heb echter geen split-tunneling aan staan dus zie direct als het niet werkt
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 11-06-2025 23:09 ]
1 uur + en 2 uur + zijn de indicaties. Denk hoe voller de accu dat dan de minuten getoond worden.Donstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:04:
[...]
Moest je dat aanzetten? Hier werkt dat niet namelijk, zowel niet met MagSafe als USB.
[Afbeelding]
Ik heb alleen dit, maar geen minuten en/of een melding.
Was er nou trouwens ondersteuning voor Apple Intelligence in het Nederlands met deze beta?
Aah zo nog even kijken danSplinter Cell schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:19:
[...]
1 uur + en 2 uur + zijn de indicaties. Denk hoe voller de accu dat dan de minuten getoond worden.
Nee nog niet.Pukson schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:22:
Was er nou trouwens ondersteuning voor Apple Intelligence in het Nederlands met deze beta?
thx. hier ook maar duurde ff voordat ik het doorhad.Donstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:04:
[...]
Geen issues idd, werkt naar behoren.
Klopt dat laatste is irritant. Ik heb echter geen split-tunneling aan staan dus zie direct als het niet werkt
Stond net op 98% batterij, uit en aan gezet en sta nu op 93%..lekker hoor, btw it’s me werkt nog altijd niet bij mij, zijn er nog mensen die er last van hebben?
Deze beta (versie 1) nog niet, maar het is wel aangekondigd dat het in iOS26 wordt toegevoegd. Of dat 26.0, 26.1 of 26.5 is, is niet verteld.Pukson schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:22:
PSN: Sluuz
Was het vorig jaar ook niet zo dat Apple Intelligence ergens in beta 3 of 4 beschikbaar kwam?
@Donstil jij gaf aan het meeste op de iPad te doen, toch? Heb je ook ervaring met externe schermen in combinatie met iPadOS?
Ik probeer deze combinatie weer eens uit om te kijken of ik ook met iPadOS mijn dagelijkse werkzaamheden kan doen. Nou krijg ik het niet voor elkaar om mijn 34-inch scherm naar een hogere resolutie te krijgen én blijf ik hangen op 60Hz. In de ‘Settings’ app kan ik alleen kiezen tussen HDR en niet HDR, wat overigens ook niet werkt.
Weet jij raad?
Ik probeer deze combinatie weer eens uit om te kijken of ik ook met iPadOS mijn dagelijkse werkzaamheden kan doen. Nou krijg ik het niet voor elkaar om mijn 34-inch scherm naar een hogere resolutie te krijgen én blijf ik hangen op 60Hz. In de ‘Settings’ app kan ik alleen kiezen tussen HDR en niet HDR, wat overigens ook niet werkt.
Weet jij raad?
Merk wel dat de accu duur verminderd, maar zal wel even tijd nodig hebben om te berekenen en te updaten..
Hier wat issues met opladen.
Gisteren en eergisteren voor het slapen aan de lader gehangen in Stand-by Mode maar vanochtend was hij maar voor de helft opgeladen.
Gisteren en eergisteren voor het slapen aan de lader gehangen in Stand-by Mode maar vanochtend was hij maar voor de helft opgeladen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Probeer eens zonder stand-by modus actief te hebben. Kan zijn dat het daar aan ligt. Hier geen problemen met opladen. Maar gebruik dan ook geen stand-by modus.Greatsword schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:08:
Ja, bij mij ook, maar niet in Standby. Hij ging na een nacht laden tot 31%, vanochtend even stekker eruit en erin en ongeveer een half later zat-ie op 100%. Voor de rest vind ik het best een goede beta, hier en daar wat lag. Onder de motorkap merk ik nog niet veel veranderingen, het is vooral optisch.Greatsword schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:08:
Vraagje, heeft iemand al ervaring met de tesla app (en sleutel) op de beta? Ik wil graag upgraden maar dit is wel echt een dealbreaker.
Ik had gisteren dat het toestel al een uur op de MagSafe houder hing maar de batterij rechtsboven nog rood was en 5%.Greatsword schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:08:
Ging ik echter naar batterij in instellingen kreeg ik wel de goeie waarde.
Dus daar gaat iets nog niet lekker mee.
Flitsmeister werkt hier helaas niet (helemaal) met iOS 26. De meldingen van een flitspaal / verkeerscamera / trajectcontrole worden wel afgespeeld, maar de stem spreekt niet uit over welke soort melding het gaat. Iemand dit al getest? Misschien moet ik de stemkeuze resetten.
Bij mij werkte gisteren Flitsmeister prima. Moet wel zeggen dat ik de TestFlight versie heb, dus kan zijn dat ze al een update hebben gegeven die iOS 26 ondersteunt.mprkooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:39:
Flitsmeister werkt hier helaas niet (helemaal) met iOS 26. De meldingen van een flitspaal / verkeerscamera / trajectcontrole worden wel afgespeeld, maar de stem spreekt niet uit over welke soort melding het gaat. Iemand dit al getest? Misschien moet ik de stemkeuze resetten.
Ik dacht dat het aan mij lag, omdat ik het nergens in dit forum voorbij heb zien komen. Ik heb inmiddels alle mogelijke instellingen aangepast, maar zonder succesmprkooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:39:

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!