Ah, testflight versie ga ik eens proberen vanmiddag.mv1 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:43:
[...]
Bij mij werkte gisteren Flitsmeister prima. Moet wel zeggen dat ik de TestFlight versie heb, dus kan zijn dat ze al een update hebben gegeven die iOS 26 ondersteunt.
Ja, de Tesla werkt hier zonder problemen.luukvkop schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:13:
Vraagje, heeft iemand al ervaring met de tesla app (en sleutel) op de beta? Ik wil graag upgraden maar dit is wel echt een dealbreaker.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Werkt hier wel gewoon prima, al zit ik wel op een hele oude versie i.v.m. het hele "betalen voor Carplay" gedoe.mprkooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:39:
Flitsmeister werkt hier helaas niet (helemaal) met iOS 26. De meldingen van een flitspaal / verkeerscamera / trajectcontrole worden wel afgespeeld, maar de stem spreekt niet uit over welke soort melding het gaat. Iemand dit al getest? Misschien moet ik de stemkeuze resetten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja dat gebruik ik dan weer niet zo heel veel, met iPadOS26 ook nog niet gebruikt.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:52:
@Donstil jij gaf aan het meeste op de iPad te doen, toch? Heb je ook ervaring met externe schermen in combinatie met iPadOS?
Ik probeer deze combinatie weer eens uit om te kijken of ik ook met iPadOS mijn dagelijkse werkzaamheden kan doen. Nou krijg ik het niet voor elkaar om mijn 34-inch scherm naar een hogere resolutie te krijgen én blijf ik hangen op 60Hz. In de ‘Settings’ app kan ik alleen kiezen tussen HDR en niet HDR, wat overigens ook niet werkt.
Weet jij raad?
Ik heb die LG USB-C Monitor die Apple ooit op een keynote aangekondigd dus geen 120 Hz en HDR helaas.
Duidelijk. Inmiddels heb ik het experiment ook weer afgebroken.Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Ja dat gebruik ik dan weer niet zo heel veel, met iPadOS26 ook nog niet gebruikt.
Ik heb die LG USB-C Monitor die Apple ooit op een keynote aangekondigd dus geen 120 Hz en HDR helaas.
Het zijn dan net weer die kleine dingetjes die (voor mij) niet goed genoeg werken. Bijvoorbeeld; als de iPad zichzelf vergrendeld dan gaat het externe beeldscherm in stand-by. Als je weer ontgrendeld dan gaan al je vensters weer door de war en mag je vensters vrolijk weer terugslepen naar het externe scherm.
Dat is zeker geen ramp, maar als je dat dan drie keer in de ochtend mag doen gaat het plezier er wel redelijk vanaf.
Have you tried turning it off and on again?
Hahah ja dat klinkt niet echt relaxed idd, ik zal vanavond eens proberen te denken aan het aansluiten ervan.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:28:
[...]
Duidelijk. Inmiddels heb ik het experiment ook weer afgebroken.
Het zijn dan net weer die kleine dingetjes die (voor mij) niet goed genoeg werken. Bijvoorbeeld; als de iPad zichzelf vergrendeld dan gaat het externe beeldscherm in stand-by. Als je weer ontgrendeld dan gaan al je vensters weer door de war en mag je vensters vrolijk weer terugslepen naar het externe scherm.
Dat is zeker geen ramp, maar als je dat dan drie keer in de ochtend mag doen gaat het plezier er wel redelijk vanaf.
Alleen dat ding staat op een werkplekje op zolder en daar kom ik niet zo vaak
Ben benieuwd wat jouw ervaring is. Kom je toch nog eens op dat stoffige zoldertje, je bent niet voor niets een tweaker...Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:29:
[...]
Hahah ja dat klinkt niet echt relaxed idd, ik zal vanavond eens proberen te denken aan het aansluiten ervan.
Alleen dat ding staat op een werkplekje op zolder en daar kom ik niet zo vaak
Geen iOS26, maar aangezien hier de iOS-freaks zitten. Check deze trailer op je iPhone, met haptic feedback:
https://tv.apple.com/nl/c...pdx5came&targetType=Movie
Erg cool gedaan.
Erg cool gedaan.
Haters everywhere but I don’t really care
Super trailer, wel een meerwaarde!matthijst schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:14:
Geen iOS26, maar aangezien hier de iOS-freaks zitten. Check deze trailer op je iPhone, met haptic feedback:
Erg cool gedaan.
Ja die heb ik ook 1 keer gehad volgens mij, maar volgens mij was het al weg als je ergens anders heen ging(nieuwe site in die tab bijv).R2L schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:21:
[Afbeelding]
Hier krijgt Safari na verloop van tijd tijdens het scrollen een rare streep in het midden van het scherm. Zodra je Safari helemaal afsluit en weer opnieuw opent dan is die streep weer weg.
Ah dat verklaart. Klote man, ik hoop dat er de komende tijd nog het een en ander in de positieve zin gaat veranderen aan het design. Kan toch niet zijn dat jij de enige bent met dit soort klachten?Dennisweb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:48:
[...]
Yep. Dat is de trigger. Maar ik heb de ziekte van Ménière en jij niet. Denk dat daar het verschil zit.
Het is inderdaad enorm klote. Ik ben niet de enige met dit soort klachten. Mijn broer, @RiccardoNL heeft basilaire migraine en voelt zich ook niet lekker door de overdaad aan animaties. Ik zag het ook al op Twitter en Reddit, dat er meer mensen zijn die er last van hebben.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:51:
[...]
Ah dat verklaart. Klote man, ik hoop dat er de komende tijd nog het een en ander in de positieve zin gaat veranderen aan het design. Kan toch niet zijn dat jij de enige bent met dit soort klachten?
Ik werd vanmorgen om 9 uur wakker en voelde me goed. We zijn nu 4 uurtjes verder en heb nu hoofdpijn en een misselijk gevoel, te vergelijken met het gevoel als je in de auto op je telefoon kijkt. Ik heb dat elke dag sinds ik deze update heb geïnstalleerd. Het is een beta en gelukkig verhelpt reduce transparency een hoop, maar het is een drama voor mensen zoals ik. Ik hoop dat Apple ons niet vergeet. Heb in ieder geval feedback ingezonden, zodat er naar gekeken kan worden.
Als dit zo blijft, zal ik na 15 jaar iPhone over moeten stappen op Android. iOS 26 is hartstikke mooi en het is knap gemaakt. Ik vind het er te gek uitzien. Maar als het niet goed is voor mijn gezondheid, dan hebben we wel een probleempje. Het is een beetje als chocola eten. Je weet dat het slecht voor je is, maar het is wel verdomd lekker.
Vervelend, je zou terug kunnen gaan naar ios 18 en kijken of het in de definitieve iso 26 wel wordt opgelost. Anders zou je nog op 18 kunnen blijven tot 27 en denk zelf wel tot 28.Dennisweb schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:12:
[...]
Het is inderdaad enorm klote. Ik ben niet de enige met dit soort klachten. Mijn broer, @RiccardoNL heeft basilaire migraine en voelt zich ook niet lekker door de overdaad aan animaties. Ik zag het ook al op Twitter en Reddit, dat er meer mensen zijn die er last van hebben.
Ik werd vanmorgen om 9 uur wakker en voelde me goed. We zijn nu 4 uurtjes verder en heb nu hoofdpijn en een misselijk gevoel, te vergelijken met het gevoel als je in de auto op je telefoon kijkt. Ik heb dat elke dag sinds ik deze update heb geïnstalleerd. Het is een beta en gelukkig verhelpt reduce transparency een hoop, maar het is een drama voor mensen zoals ik. Ik hoop dat Apple ons niet vergeet. Heb in ieder geval feedback ingezonden, zodat er naar gekeken kan worden.
Als dit zo blijft, zal ik na 15 jaar iPhone over moeten stappen op Android. iOS 26 is hartstikke mooi en het is knap gemaakt. Ik vind het er te gek uitzien. Maar als het niet goed is voor mijn gezondheid, dan hebben we wel een probleempje. Het is een beetje als chocola eten. Je weet dat het slecht voor je is, maar het is wel verdomd lekker.
Yep, dat zou kunnen. Maar ik wil uiteindelijk wel naar iOS 26, want anders mis ik de nieuwe functies. En ik koop meestal ieder jaar een nieuwe iPhone, dus dan krijg je iOS 26 er gratis bij.Roy Tollenaar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:20:
[...]
Vervelend, je zou terug kunnen gaan naar ios 18 en kijken of het in de definitieve iso 26 wel wordt opgelost. Anders zou je nog op 18 kunnen blijven tot 27 en denk zelf wel tot 28.
Tenzij je ook een Apple Watch hebt met de beta er op geinstalleerd, want deze kun je niet downgraden.Dennisweb schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:26:
[...]
Yep, dat zou kunnen. Maar ik wil uiteindelijk wel naar iOS 26, want anders mis ik de nieuwe functies. En ik koop meestal ieder jaar een nieuwe iPhone, dus dan krijg je iOS 26 er gratis bij.
Met ios18 en watchos 26 werkt de koppeling niet meer.
Klopt, maar de Apple Watch heb ik nog niet op de beta staan en dat ga ik voorlopig dus ook niet doen.Signs schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:42:
[...]
Tenzij je ook een Apple Watch hebt met de beta er op geinstalleerd, want deze kun je niet downgraden.
Met ios18 en watchos 26 werkt de koppeling niet meer.
Lost deze instelling niet e.e.a. op?Dennisweb schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:12:
[...]
Het is inderdaad enorm klote. Ik ben niet de enige met dit soort klachten. Mijn broer, @RiccardoNL heeft basilaire migraine en voelt zich ook niet lekker door de overdaad aan animaties. Ik zag het ook al op Twitter en Reddit, dat er meer mensen zijn die er last van hebben.
:strip_exif()/f/image/IkIDYSNDIU8cv90pLNdRPvYH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker wel. Maar als je het notification center deels naar beneden trekt, krijg je weer die glas effecten. Al denk ik dat dat een bug is. Toch vind ik het wel jammer dat Reduce Transparency bijna standaard aan moet, vanwege het gebrek aan blur.Dennisdn schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:04:
[...]
Lost deze instelling niet e.e.a. op?
[Afbeelding]
Ja klopt. Door naar een andere tab te gaan is het ook weg.Carlos0_0 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:46:
[...]
Ja die heb ik ook 1 keer gehad volgens mij, maar volgens mij was het al weg als je ergens anders heen ging(nieuwe site in die tab bijv).
Daarom zit ik juist op de TestFlight versie.Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:07:
[...]
Werkt hier wel gewoon prima, al zit ik wel op een hele oude versie i.v.m. het hele "betalen voor Carplay" gedoe.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja wist ik hoor en was ook een optie geweest. Voor alle twee is wat te zeggen, ze kunnen de betaalde functies uit de TestFlight versie halen of ze kunnen de oude versies uitschakelen.Rivanov schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:30:
[...]
Daarom zit ik juist op de TestFlight versie.
Voor nu werkt het prima en dan kan ik altijd nog eens naar de TestFlight versie kijken mochten ze mijn app slopen.
Rivanov schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:30:
[...]
Daarom zit ik juist op de TestFlight versie.
offtopic:
Wat mij betreft kan Flitsmeister het zoeken waar het licht niet schijnt. Zo, dat is er uit.
Wat mij betreft kan Flitsmeister het zoeken waar het licht niet schijnt. Zo, dat is er uit.
Pfff nu ik lees dat eigenlijk al mijn belangrijkste apps werken jeukt het wel. iPad gaat iig nu over. Daarna doe ik de Apple watch ultra... Dan als de verleiding te groot word zet ik denk ik de iPhone ook maar aan 
Edit: Watch op 26 en iOS op 18 werkt niet lees ik net…..
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 12-06-2025 18:43 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat heeft naar mijn weten nooit gewerkt want de beta van de Watch loopt via beta van de iPhone toch?Tylen schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:36:
Pfff nu ik lees dat eigenlijk al mijn belangrijkste apps werken jeukt het wel. iPad gaat iig nu over. Daarna doe ik de Apple watch ultra... Dan als de verleiding te groot word zet ik denk ik de iPhone ook maar aan
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Watch os 26 kun je ook niet terug zetten naar 18. Dus wees gewaarschuwdTylen schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:36:
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat geeft niet.TheKerremenke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:52:
[...]
Watch os 26 kun je ook niet terug zetten naar 18. Dus wees gewaarschuwd
iPadOS 26 heeft mij overtuigd. iPhone update loopt nu.. Daarna WatchOS
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit heb ik ook op iPadOS26R2L schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:21:
[Afbeelding]
Hier krijgt Safari na verloop van tijd tijdens het scrollen een rare streep in het midden van het scherm. Zodra je Safari helemaal afsluit en weer opnieuw opent dan is die streep weer weg.
Verder lijkt het net een goor/geel toetsenbord nu ik deze reactie typ omdat alle smilies door het toetsenbord heen “glazen”
Mijn boefje is liev!
Maar het toetsenbord is toch niet transparant op bijvoorbeeld tweakers? Althans, hier nietJB schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:05:
[...]
Dit heb ik ook op iPadOS26
Verder lijkt het net een goor/geel toetsenbord nu ik deze reactie typ omdat alle smilies door het toetsenbord heen “glazen”
In iMessage dan weer wel een beetje.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-06-2025 20:34 ]
Toetsenbord lijkt sowieso nog niet zo lekker te doen, krijg soms in bepaalde apps het oude toetsenbord nog(Op IpadOs).Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Maar het toetsenbord is toch niet transparant op bijvoorbeeld tweakers? Althans, hier niet
Heeft er iemand een 13” iPad Air met de beta er op? Ik overweeg al langer om m’n MacBook Air M1 (2020) weg te doen omdat ik zo goed als alles met een iPad Air (11” 2020) kan doen en vaak ook doe. Over het algemeen heb ik mijn MBA aan een extern scherm hangen en zo zou de iPad dan ook gebruikt worden, maar dan moet het wel goed werken.
Mijn vragen zijn dan:
Hoeveel van het scherm wordt er getoond op een extern scherm? Ik weet dat de m1 versie met stage manager al meer beeld had maar m’n huidige komt niet verder dan een directe kloon van het beeld.
Zoals ik de beta nu draai is alles wel wat aan de grote kant qua beeld, nou speelt het formaat ook een rol maar in portable stand zou ik niet heel ver komen met multitasken. Hoe zien er bijv twee of drie vensters op het scherm van een 13” er uit?
Op youtube kom ik alleen mensen met een pro tegen en ik weet niet of ik die er wringen 1:1 kan overnemen.
Mijn vragen zijn dan:
Hoeveel van het scherm wordt er getoond op een extern scherm? Ik weet dat de m1 versie met stage manager al meer beeld had maar m’n huidige komt niet verder dan een directe kloon van het beeld.
Zoals ik de beta nu draai is alles wel wat aan de grote kant qua beeld, nou speelt het formaat ook een rol maar in portable stand zou ik niet heel ver komen met multitasken. Hoe zien er bijv twee of drie vensters op het scherm van een 13” er uit?
Op youtube kom ik alleen mensen met een pro tegen en ik weet niet of ik die er wringen 1:1 kan overnemen.
Bugje gevonden: Als je een paar keer op het knopje spammed om de grootte van de icoontjes te veranderen kom je op een zwart scherm met een loading tekentje en in 4 sec gaat hij naar het lockscherm.
Shit happens yk
M’n bank app werkt nog steeds niet hoe het moet en ook it’s me werkt nog niet, zijn er nog mensen waarbij het nog steeds niet werkt?
Jip hieroJovinho99 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:53:
M’n bank app werkt nog steeds niet hoe het moet en ook it’s me werkt nog niet, zijn er nog mensen waarbij het nog steeds niet werkt?
Shit happens yk
Hier een iPad Air M2, daar kan ik het scherm uitbreiden. De schaalgrootte op een extern scherm valt mij ook tegen. Het lijkt er op dat je de resolutie/schaalgrootte niet zelf aan kunt passen. Jij wel?sigmundfreund schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:44:
Heeft er iemand een 13” iPad Air met de beta er op? Ik overweeg al langer om m’n MacBook Air M1 (2020) weg te doen omdat ik zo goed als alles met een iPad Air (11” 2020) kan doen en vaak ook doe. Over het algemeen heb ik mijn MBA aan een extern scherm hangen en zo zou de iPad dan ook gebruikt worden, maar dan moet het wel goed werken.
Mijn vragen zijn dan:
Interessant. Ik merk dat de glazen effecten overdreven worden als de batterij onder de 20 procent komt. Bijvoorbeeld in Safari en de foto-app. Er zijn dan ook veel rode tinten die aan de buitenkant van de glazen animaties verschijnen. Het verklaart waarom ik overdag weinig last heb van de effecten, maar ‘s avonds wel. Lijkt me iets voor een bugreport.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 12-06-2025 21:25 ]
Op mijn iPad voorzover ik zie helemaal geen instelmogelijkheden, even beperkt als met iPadOS 18. Als het niet een redelijk 'normaal' beeld geeft op een 1080 scherm dan valt het idee voor mij af denk ik.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:16:
[...]
Hier een iPad Air M2, daar kan ik het scherm uitbreiden. De schaalgrootte op een extern scherm valt mij ook tegen. Het lijkt er op dat je de resolutie/schaalgrootte niet zelf aan kunt passen. Jij wel?
iOS 18 is nu al outdated
Ik houd mijn iPhone 16 met iOS 18 en een iPhone 12 Pro met iOS 26 naast elkaar en 18 ziet er zo plat en ouderwets uit. Gek hoe snel dat gaat.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Yep. Dit heb ik ook. Daarom wil ik de beta’s ook even afwachten. Het zal vast wel goed komen. Ik ben namelijk ook niet tegen de veranderingen.Mog schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:40:
iOS 18 is nu al outdatedIk houd mijn iPhone 16 met iOS 18 en een iPhone 12 Pro met iOS 26 naast elkaar en 18 ziet er zo plat en ouderwets uit. Gek hoe snel dat gaat.
Wel echt hulde voor de notificaties op het notificatiescherm. Die zien er echt waanzinnig mooi uit. Ik zou willen dat dit effect ook op de andere onderdelen in te stellen is. Dan ben ik helemaal tevreden.
Als je reduce transparency aanzet, krijg je wel meer wat ik wil, maar dan zien de notificaties er extreem lelijk uit.
Niet transparant maar wel opaal achtig. Is me nooit opgevallen bij iPadOS18 maar kan het nu niet nagaan.Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Maar het toetsenbord is toch niet transparant op bijvoorbeeld tweakers? Althans, hier niet
:strip_exif()/f/image/fks1UPnGNzYtPN7w3NeDMFZb.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ooh geinig, dat heb ik hier helemaal niet.JB schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:53:
[...]
Niet transparant maar wel opaal achtig. Is me nooit opgevallen bij iPadOS18 maar kan het nu niet nagaan.
[Afbeelding]
Wat is jullie ervaring met de iets oudere iPhones? Heb zelf een 14 Pro Max maar het Liquid Glass stuk zorgt er echt voor dat ik een extra verwarming heb in huis. Ook loopt het daardoor zo traag als maar kan. Voor nu de effecten maar uitgezet in toegankelijkheid want aan is niet te doen. Wel een fan van de look overigens!
Hoe lang geleden heb je de update geïnstalleerd? Want dat ‘ie een paar uurtjes heet wordt en enorm stottert, is normaal. Dat is morgen al een stuk minder.luukvkop schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 00:36:
Wat is jullie ervaring met de iets oudere iPhones? Heb zelf een 14 Pro Max maar het Liquid Glass stuk zorgt er echt voor dat ik een extra verwarming heb in huis. Ook loopt het daardoor zo traag als maar kan. Voor nu de effecten maar uitgezet in toegankelijkheid want aan is niet te doen. Wel een fan van de look overigens!
Inderdaad een uurtje geleden. Laten we hopen dat het morgen beter is, maar zonder liquid glass aan is het al goed te doen!Dennisweb schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 00:38:
[...]
Hoe lang geleden heb je de update geïnstalleerd? Want dat ‘ie een paar uurtjes heet wordt en enorm stottert, is normaal. Dat is morgen al een stuk minder.
Ik krijg eigenlijk een beetje het gevoel terug te zijn bij iOS 5 a 6.
Ik ben er nog niet echt weg van. Safari is ook nogal wennen. En de foto's app... Meh. Ik ben er nog niet over uit of ik dit een verbetering vind van de UI.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Oh, ja, dan duurt het nog even. De eerste paar uren was het hier echt stutter heaven met 10 frames per seconde of zo. Onthoud ook even dat het een eerste beta is. Dus je batterij is snel leeg en je zal merken dat de boel vaak even stottert. Maar er valt wel gewoon mee te ‘werken’.luukvkop schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 00:42:
[...]
Inderdaad een uurtje geleden. Laten we hopen dat het morgen beter is, maar zonder liquid glass aan is het al goed te doen!
Verder: deze implementatie van Liquid Glass is nog niet helemaal wat je op de Keynote hebt gezien. Er zijn veel problemen met de leesbaarheid. Daar wordt nog aan gewerkt, de komende beta’s.
Wel even nieuwsgierig: nu je Reduce Transparency hebt aangezet, verdwijnt jouw wallpaper ook als je naar je notificaties kijkt? Ik zie regelmatig eentonige kleurenwallpapers. Zo ja, schiet ik even een bugreport in.
Safari is mijn favoriet qua de nieuwe look. Ik vind alleen die plus linksboven in beeld niet zo geslaagd. De Foto-app is voor mij niet heel fijn. Daar hebben ze gekozen voor Clear in plaats van Regular Liquid Glass en dat is voor mij nogal heftig. De boel verandert extreem tijdens het scrollen. Dat kan mijn hoofd niet aan.WhatsappHack schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 00:45:
Ik krijg eigenlijk een beetje het gevoel terug te zijn bij iOS 5 a 6.Ik ben er nog niet echt weg van. Safari is ook nogal wennen. En de foto's app... Meh. Ik ben er nog niet over uit of ik dit een verbetering vind van de UI.
Is ook gemakkelijk op te lossen: overstappen naar Regular Liquid Glass. Hopelijk doet Apple dat binnenkort ook. Volgens mij lost dat ook wat problemen met de leesbaarheid op. Want laten we eerlijk zijn: van die blauwe text (‘Library’) is tijdens het scrollen nu niks te lezen.
Hoop wel dat de accu snel weer op normaal gebruik werkt , want nu gaat die echt wel snel.. (ip16PM).
Hier hetzelfde maar dat is normaal met een beta, dat is elk jaar hetzelfdeJovinho99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:11:
Hoop wel dat de accu snel weer op normaal gebruik werkt , want nu gaat die echt wel snel.. (ip16PM).
Crosspost uit CarPlay topic aangezien hier actievere beta users zitten gok ik.
Iemand toevallig al de nieuwe iOS 26 Beta gebruikt op iDrive 7 van BMW met het scherm van bijvoorbeeld de F40? Benieuwd of Smart Zoom daar ook op werkt zodat het er nog iets kleiner / scherper uitziet.
Iemand toevallig al de nieuwe iOS 26 Beta gebruikt op iDrive 7 van BMW met het scherm van bijvoorbeeld de F40? Benieuwd of Smart Zoom daar ook op werkt zodat het er nog iets kleiner / scherper uitziet.
Heb je enig idee hoe lang dat zou duren? Het is namelijk eerste keer dat ik zo een beta gebruik.Cardwizard schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:39:
[...]
Hier hetzelfde maar dat is normaal met een beta, dat is elk jaar hetzelfde
Ik heb stap ook genomen en zit ook op iPadOS en iOS 26, ben tot op heden blij met de lik verf(glas) die we hebben gehad, en de automix feature werkt ook vrij goed op Apple Music.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Kan straks wel even kijken… moet ik eerst even uitvinden hoe ik CarPlay er ook alweer op krijg want gebruik het nooit 😅Rivanov schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:42:
Vaak wat beter met een volgende beta, soms ook slechter.... het is een beta dus niet voor bedoeld op je toestel als je die nodig hebt dagelijks. En dan ook nog gaan voor developer beta 1 kan best spannend zijn soms.....Jovinho99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Heb je enig idee hoe lang dat zou duren? Het is namelijk eerste keer dat ik zo een beta gebruik.
Maar deze beta doet het meer dan prima als je het vergelijkt met betas in het verleden
Ongeveer tot september, als iOS 26 officieel uitkomt.Jovinho99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Heb je enig idee hoe lang dat zou duren? Het is namelijk eerste keer dat ik zo een beta gebruik.

In principe mag je er vanuit gaan dat alle beta’s meer batterij verbruiken dan normale versies van iOS. Veel (nieuwe) functionaliteit is vanuit code nog niet optimaal en/of er draaien extra achtergrondprocessen mee om informatie te verzamelen over het gebruik en eventuele fouten.
Pas tegen het einde van de beta-periode zal je zien dat het batterijverbruik dichter tegen de werkelijkheid aan komt te liggen. Maar dan zit je echt weken voor de officiële release datum.
@Cardwizard
@Gr4mpyC3t
Bedankt voor de reactie’s! Is er een mogelijkheid om terug naar de vorige versie te gaan?
@Gr4mpyC3t
Bedankt voor de reactie’s! Is er een mogelijkheid om terug naar de vorige versie te gaan?
Eerste hit op uw favoriete zoekmachine.Jovinho99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:38:
@Cardwizard
@Gr4mpyC3t
Aan het begin van de bèta’s is het ongeveer elke 2 weken een nieuwe bèta.Jovinho99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Nieuwe bèta’s worden doorgaans steeds ietsje beter maar bevatten wel tot de RC achtergrondprocessen die de accu en het gebruik kunnen beïnvloeden.
Niet in een 1 serie maar wel in de i5 en daar werkt het.Rivanov schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:42:
Heeft nog wel wat tweaking nodig overigens, ik heb het aanstaan maar er is nog best een hoop niet lekker uitgelijnd en sommige knopjes zijn nu nog te klein voor tijdens het rijden.
Het wordt allemaal wel erg mooi, eindelijk een waardige CarPlay update.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 13-06-2025 10:30 ]
Ff gekeken in de f40 en alles werkt prima, beeld super strak en bugloos. Maar kon nergens instellingen vinden voor smart zoom…Rivanov schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:42:
:strip_exif()/f/image/hlUzCbmuMmLg4S3GaRFgtNwX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 13-06-2025 11:06 ]
Hoe zou ik bij dat smart zoom moeten komen? Dan kijk ik nog even….Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Niet in een 1 serie maar wel in de i5 en daar werkt het.
Dat zit onder weergave in de instellingen van CarPlay.Dennisdn schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:07:
[...]
Hoe zou ik bij dat smart zoom moeten komen? Dan kijk ik nog even….
Indien beschikbaar/mogelijk. Anders staat het er niet.Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Dat zit onder weergave in de instellingen van CarPlay.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Helaas dan ben ik bang….Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Dat zit onder weergave in de instellingen van CarPlay.
[ Voor 64% gewijzigd door Dennisdn op 13-06-2025 11:34 ]
Het zit onder scherm zie ik.Dennisdn schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:16:
[...]
Helaas dan ben ik bang….
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/oRuxY5E8vtKZ0fwlGE3RsEN7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4QrNnyW34p57AD4gPNyRQWH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aX89KrQbVuLziJy6Au7buBto.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fugg8xlhwddhAdF46zEBatCu.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard.TheKerremenke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:15:
[...]
Indien beschikbaar/mogelijk. Anders staat het er niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 13-06-2025 11:41 ]
@Donstil Heeft die slimme weergavezoom iets veranderd op je scherm?
Zie het zo 123 niet.
Helaas, daar ook niet.Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:26:
[...]
Het zit onder scherm zie ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Uiteraard.
:strip_exif()/f/image/EZDvblmbfNaoYaEeGh6j1Rte.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer!
Maar de F40 moet er in april toch uit.
Ja het is verder uitgezoomd. Dus rijtje extra iconen, meer nummers van je playlist zichtbaar. Dat soort werk.mprkooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:31:
@Donstil Heeft die slimme weergavezoom iets veranderd op je scherm?Zie het zo 123 niet.
Hier voor:
:strip_exif()/f/image/sLXECOV1HzsoXLSrC57mo0yb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6cvW2I9yaMc3VZtcAIFzXkI1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier na:
:strip_exif()/f/image/oMAyxlUSWfky0oXB099oHtkR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5eQgXjaPJuFdORXUVfmgZtYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zal wel een minimale schermgrootte worden aangehouden, want als ik dat zie zou het veeeeel te klein worden op het schermpje in de 1serie….
Ja die verdwijnt ook. Ik denk dat dat onderdeel van de oplossing is van Apple om het er "normaal" uit te laten zien.Dennisweb schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 00:48:
[...]
Oh, ja, dan duurt het nog even. De eerste paar uren was het hier echt stutter heaven met 10 frames per seconde of zo. Onthoud ook even dat het een eerste beta is. Dus je batterij is snel leeg en je zal merken dat de boel vaak even stottert. Maar er valt wel gewoon mee te ‘werken’.
Verder: deze implementatie van Liquid Glass is nog niet helemaal wat je op de Keynote hebt gezien. Er zijn veel problemen met de leesbaarheid. Daar wordt nog aan gewerkt, de komende beta’s.
Wel even nieuwsgierig: nu je Reduce Transparency hebt aangezet, verdwijnt jouw wallpaper ook als je naar je notificaties kijkt? Ik zie regelmatig eentonige kleurenwallpapers. Zo ja, schiet ik even een bugreport in.
Ter info: in mijn i4 (iDrive 8.?) ook geen intelligent zoom-optie. Beetje jammer, van mij mag het gerust allemaal wat fijner/kleiner (14,9” display).
Nu 2 dagen aan het spelen met iOS26 op mijn 15PM. Ik zie eigenlijk geen battery drain (ok, de eerste dag wel, maar ik zat ook de hele tijd te prutsen). Geen problemen ook (alleen itsme wat hier al gemeld was), soms wat traag zoals anderen ook al gezegd hebben. Eigenlijk vind ik de vernieuwingen niet zo spectaculair, het is soms zoeken naar de verschillen.
2 dingetjes die me wel storen:
- Als ik in safari scroll dan vervaagt op een bepaald moment de tekst helemaal bovenaan. Dat is iets wat mij ongelooflijk stoort. De tekst kan perfect leesbaar getoond worden, maar blijkbaar mag ik dat deel van het scherm niet nuttig gebruiken.
- Ik snap niet dat die nieuwe “unified” view in de telefoon app niet gemaakt is zoals in de berichten app. Ik neem aan dat de view in de unified app achtergronden wil toelaten (maar zonder is het gewoon lelijk), maar trek dat dan door in de berichten app.
Los daarvan, geen klachten op dit moment.
Nu 2 dagen aan het spelen met iOS26 op mijn 15PM. Ik zie eigenlijk geen battery drain (ok, de eerste dag wel, maar ik zat ook de hele tijd te prutsen). Geen problemen ook (alleen itsme wat hier al gemeld was), soms wat traag zoals anderen ook al gezegd hebben. Eigenlijk vind ik de vernieuwingen niet zo spectaculair, het is soms zoeken naar de verschillen.
2 dingetjes die me wel storen:
- Als ik in safari scroll dan vervaagt op een bepaald moment de tekst helemaal bovenaan. Dat is iets wat mij ongelooflijk stoort. De tekst kan perfect leesbaar getoond worden, maar blijkbaar mag ik dat deel van het scherm niet nuttig gebruiken.
- Ik snap niet dat die nieuwe “unified” view in de telefoon app niet gemaakt is zoals in de berichten app. Ik neem aan dat de view in de unified app achtergronden wil toelaten (maar zonder is het gewoon lelijk), maar trek dat dan door in de berichten app.
Los daarvan, geen klachten op dit moment.
iPad Pro M2 13" loopt gewoon leeg met YouTube aan op scherm terwijl die aan een 100w lader ligt dus maximaal stroom kan laden 
Nu met scherm op standby + Energy saver aan wil die wel opladen maar gaat nog niet bijzonder snel.

Nu met scherm op standby + Energy saver aan wil die wel opladen maar gaat nog niet bijzonder snel.
[ Voor 28% gewijzigd door makooy op 13-06-2025 14:47 ]
Hier nu ook de primaire iPhone aan het upgraden, beta voelt stabiel genoeg #YOLO
Mijn boefje is liev!
Veel beter, hoeft voor mij allemaal niet zo groot. Kan het op elk scherm zo worden ingesteld of vanaf een bepaald formaat?Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:37:
[...]
Ja het is hernieuw verder uitgezoomd. Dus rijtje extra iconen, meer nummers van je playlist zichtbaar. Dat soort werk.
Hier voor:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier na:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De BMW 1 hierboven ondersteund het niet dus het zal met een combinatie van scherm en resolutie te maken hebben. Al is die bij de 1 prima dus geen idee waarom daar niet.THE_BASE schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:53:
[...]
Veel beter, hoeft voor mij allemaal niet zo groot. Kan het op elk scherm zo worden ingesteld of vanaf een bepaald formaat?
Hmm, dat wordt nog even geduld hebben tot september dan.Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:59:
[...]
De BMW 1 hierboven ondersteund het niet dus het zal met een combinatie van scherm en resolutie te maken hebben. Al is die bij de 1 prima dus geen idee waarom daar niet.
Thanks!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Zal wel een "als resolutie = .... x ..... and screensize = ......." dan wordt de optie geactiveerd en anders niet.Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:59:
[...]
De BMW 1 hierboven ondersteund het niet dus het zal met een combinatie van scherm en resolutie te maken hebben. Al is die bij de 1 prima dus geen idee waarom daar niet.
Apple today provided developers with a revised version of the first iOS 26 beta for testing purposes.
https://www.macrumors.com...ed-ios-26-developer-beta/
512Mb hier met een 16 Pro
[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 13-06-2025 20:01 ]
Alleen van toepassing op de iPhone 15 en 16 reeks. Voordat iedereen in paniek schiet dat het niet zichtbaar is_Bailey_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:58:
Apple today provided developers with a revised version of the first iOS 26 beta for testing purposes.
[ Voor 7% gewijzigd door jaspermeul op 13-06-2025 20:03 ]
Even binnenhalen. Ik verwacht geen visuele aanpassingen, maar wel iets tegen de enorme frame drops. Of het is een memory leak wat ze meteen willen fixen._Bailey_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:58:
Ik heb hem binnengehaald maar mijn 15PM liep meteen vast op de lockscreen. Updaten op eigen risico…
Update: wou bericht vlug posten… Na update liep mijn telefoon meteen vast op lockscreen bij het bekijken van de notificaties. Hij is uiteindelijk uit zichzelf terug opgestart, en nu lijkt het terug goed allemaal.
Update: wou bericht vlug posten… Na update liep mijn telefoon meteen vast op lockscreen bij het bekijken van de notificaties. Hij is uiteindelijk uit zichzelf terug opgestart, en nu lijkt het terug goed allemaal.
[ Voor 51% gewijzigd door nokie op 13-06-2025 20:35 ]
Ging prima hier op 16PM
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Op mijn iPhone 16 Pro Max heb ik nu een enorme stutter lag na de update. Hij is letterlijk alle icoontjes opnieuw aan het indexeren. Even een half uurtje wegleggen en zijn gang laten gaan, denk ik.
Edit: wow, veel beter dan de eerste-eerste beta. De lag is nu grotendeels weg. Dat is wel een belangrijke reden om zo vlak voor het weekend een update uit te brengen.
Edit: wow, veel beter dan de eerste-eerste beta. De lag is nu grotendeels weg. Dat is wel een belangrijke reden om zo vlak voor het weekend een update uit te brengen.
[ Voor 30% gewijzigd door Dennisweb op 13-06-2025 20:57 ]
Oke sneller en stabieler, nice. Hoe is de accu?
Eén ding is wel echt +1 voor Apple. Je kunt nu typen op het nieuwe toetsenbord zonder die enorme lag.
Overigens heb ik ook minder last van de animaties. Nooit gedacht dat niet de elementen zelf, maar de stutter eronder voor problemen zorgt. Ik heb nu wat meer goede hoop dat het allemaal goed komt. Maar ja, deze design language is nieuw. Weet ik veel waar mijn problemen vandaan komen. @Gr4mpyC3t
Overigens heb ik ook minder last van de animaties. Nooit gedacht dat niet de elementen zelf, maar de stutter eronder voor problemen zorgt. Ik heb nu wat meer goede hoop dat het allemaal goed komt. Maar ja, deze design language is nieuw. Weet ik veel waar mijn problemen vandaan komen. @Gr4mpyC3t
Heb je het over de iphone? Dat zou wel mooi zijn anno 2025!Dennisweb schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:14:
Eén ding is wel echt +1 voor Apple. Je kunt nu typen op het nieuwe toetsenbord zonder die enorme lag.
Uiteraard.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:43:
[...]
Heb je het over de iphone? Dat zou wel mooi zijn anno 2025!
potverdikkie, dan toch maar eens de beta proberen.
Valt me net pas op dat sommige games die alleen maar in landscape mode te gebruiken waren nu ook in portrait werken (het ziet er niet uit maar goed soms wel handig hehe)
Weet niet zeker of dit al in eerdere iOS zat, maar is wel echt handig: als je een filmpje in de photos app kijkt, staat het geluid uit meestal. Als je nu op volume omhoog drukt (gewoon de fysieke knop), gaat het geluid aan. Voorheen moest je dat, dacht ik, altijd doen door eerst het mute knopje op het scherm in te drukken.
Dat was in voorgaande versies al.ChrisM schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 07:34:
Weet niet zeker of dit al in eerdere iOS zat, maar is wel echt handig: als je een filmpje in de photos app kijkt, staat het geluid uit meestal. Als je nu op volume omhoog drukt (gewoon de fysieke knop), gaat het geluid aan. Voorheen moest je dat, dacht ik, altijd doen door eerst het mute knopje op het scherm in te drukken.
Ook met de nieuwe bèta erop gezet en qua soepelheid is het al stukken beter. Even afwachten wat de accu doet.
Naar mijn idee is het control center nu minder transparant en beter zichtbaar. De notificaties zijn nog wel hetzelfde. Maar je kunt altijd de ‘doorzichtbaarheid’ uitzetten mocht je er een probleem mee hebben.
Naar mijn idee is het control center nu minder transparant en beter zichtbaar. De notificaties zijn nog wel hetzelfde. Maar je kunt altijd de ‘doorzichtbaarheid’ uitzetten mocht je er een probleem mee hebben.
Hopelijk valt de accu beter mee , want nu gaat hij echt wel snel, en ik ben niet echt de persoon die zen telefoon constant wil opladen, dat is ook de enigste reden dat ik elk jaar een nieuwe koop eigenlijk.Garret1410 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:49:
Ook met de nieuwe bèta erop gezet en qua soepelheid is het al stukken beter. Even afwachten wat de accu doet.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!