Ik heb een 15 Pro Max. Sinds afgelopen maandag over van 18 naar 26.Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:58:
Nee zowel op mijn 17pm prive niet, maar goed die is nieuw. Als op mijn 16e van het werk niet.
Als je net 26 geïnstalleerd heb, kan het wel zo zijn je telefoon nog druk aan indexeren is.
Het kan misschien wel op een relatief ouder model wel kloppen, het OS is wel zwaarder. Dus verbruikt meer power dus langer de batterij.
Dus bijv op een Iphone 11/12, aangezien die al best wat jaartjes mee gaan.
O nee geen idee, ik zet hem nooit uit.cptbuttlick schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:30:
[...]
Het viel mij gewoon op dat de 16e echt veel sneller boot dus was benieuwd naar andere met deze ervaring.
En met een update ga ik niet na het scherm staren, tot die opnieuw gestart is
Ik heb sindskort een 17 Pro en ben nieuw met iPhone/iOS. Ik kom van Android en heb inmiddels alles redelijk over (Whatsapp was wel een crime om overgezet te krijgen). Ik gebruik de telefoon zowel prive als zakelijk. Als ik de telefoon alleen prive wil gebruiken wil ik de meldingen van zakelijke apps uit hebben. Ik heb daarom een focus mode ‘Persoonlijk’ ingesteld waarbij meldingen van Outlook en Teams verborgen worden. Dat lijkt aardig te werken, maar toch zie ik als ik dat meldingenscherm naar beneden trek in ‘Meldingencentrum’ een kopje met ‘Tijdens de focus Persoonlijk’ waarin alsnog gewoon meldingen van Teams staan. Kan dat ook onzichtbaar worden gemaakt? Ik wil als ik vrij ben geen mails/berichten/notificaties/badges van betreffende apps zien.
Volgens mij heb je het dan niet goed ingesteld staan, je kan alles verbergen naar mijn idee.
Zelfs hele pagina's met apps kunnen weg zijn in een focus mode.
het is al even dat ik een gecombineerde telefoon had, ik ben weer terug naar beide apart. Veel makkelijker en hoef ik ook niks in te stellen(En mee slepen de hele dag van 2 toestellen doe ik ook niet liggen gewoon op het bureau klaar
).
Verder zou whatsapp heel simpel moeten zijn om over te zetten, je heb in Whatsapp een optie Chatgeschiedenis overzetten naar nieuwe telefoon(Al enige tijd zit dit erin).
Whatsapp Instellingen --> Chats --> Chatgeschiedenis overzetten --> Hierna heb je de keuze Overzetten naar Iphone of Overzetten naar Android.
Nu heb ik dit nog nooit gebruikt, maar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn
.
Zelfs hele pagina's met apps kunnen weg zijn in een focus mode.
het is al even dat ik een gecombineerde telefoon had, ik ben weer terug naar beide apart. Veel makkelijker en hoef ik ook niks in te stellen(En mee slepen de hele dag van 2 toestellen doe ik ook niet liggen gewoon op het bureau klaar
Verder zou whatsapp heel simpel moeten zijn om over te zetten, je heb in Whatsapp een optie Chatgeschiedenis overzetten naar nieuwe telefoon(Al enige tijd zit dit erin).
Whatsapp Instellingen --> Chats --> Chatgeschiedenis overzetten --> Hierna heb je de keuze Overzetten naar Iphone of Overzetten naar Android.
Nu heb ik dit nog nooit gebruikt, maar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-12-2025 11:27 ]
@Carlos0_0 oh die functie in whatsapp zelf had ik niet gezien. Ik had het gedaan zoals geloof ik uitgelegd op de site van whatsapp zelf. Wellicht dat het uiteindelijk hetzelfde doet. Had op Android de move to iOS app gestart en alleen whatsapp over laten zetten. Dan start een schermpje van Whatsapp zelf (wellicht hetzelfde als wat jij noemt). Op de iPhone kan dat echter alleen meteen na een factory reset geimporteerd worden. Dus voordat ik de iPhone uberhaupt kon gebruiken moest ik dit doen. En hij stelde voro om het via een kabel te doen. Dat duurde heel lang en op een gegeven moment werd het afgebroken. Toen moest de iPhone een factory reset hebben en kon ik opnieuw beginnen. Toen via wifi geprobeerd en dat lukte uiteindelijk wel. Hij gaf alleen wel aldoor aan dat het 1 minuut duurde, maar dat was ongeveer een slopend uur
(whatsapp was zo’n 7GB groot). Maar alles lijkt wel over. Alleen groepschats stonden allemaal onderaan, maar die lijken wel gewoon overgezet te zijn.
Wat betreft de focus mode, ik zie geen andere instellingen hiervoor. Wellicht iemand iemand hetzelfde gehad en nog tips?
Wat betreft de focus mode, ik zie geen andere instellingen hiervoor. Wellicht iemand iemand hetzelfde gehad en nog tips?
Ik krijg dubbele meldingen van een whatsapp bericht in mijn meldingscherm. Iemand een idee hoe dit kan?
Sindskort over van S25U naar 17 Pro Max, over het algemeen zeer tevreden maar het valt me wel op dat sommige apps last hebben van niet vloeiend scrollen. Ik had gelezen dat dit bij Apple Promotion heet en het te maken heeft met de HZ die zichzelf aanpast.
Is dit nu een bug in IOS26 waardoor niet alles even vloeiend gaat?
Is dit nu een bug in IOS26 waardoor niet alles even vloeiend gaat?
Ik heb zelf nog een beetje zitten spelen met instellingen. Bij ‘meldingen’ heb ik nu voor teams en outlook ingesteld dat ze niet in meldingencentrum en toegangsscherm moeten komen. Stroken heb ik dan wel aan en ingesteld op blijvend (zodat ik ze als de focus mode niet actief is nog wel zie als ik de telefoon unlock). Op die manier komen de meldingen (ook tijdens de focus mode) niet in het meldingencentrum terecht.Palomar schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:39:
Beetje een workaround dus.
Ik gebruik voornamelijk OneDrive omdat dit prettig samenwerkt met Office.
Echter kan ik in files geen bestanden copieren/moven in Files tussen “ on my ipad”/“iCloud” en OneDrive terwijl je door de integratie zou verwachten dat dit wel zou kunnen.
Is dit idd niet mogelijk of word dit geblocked door het MDM profiel van werkgever?
Echter kan ik in files geen bestanden copieren/moven in Files tussen “ on my ipad”/“iCloud” en OneDrive terwijl je door de integratie zou verwachten dat dit wel zou kunnen.
Is dit idd niet mogelijk of word dit geblocked door het MDM profiel van werkgever?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als uw werkgever een MAM policy heeft uitgerold, en ze vinken alles van MS aan dan heb je het vlaggenBossie schreef op zondag 21 december 2025 @ 05:10:
[ Voor 6% gewijzigd door RigolleM op 21-12-2025 09:04 ]
Sorry, vlaggen?RigolleM schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:03:
[...]
Als uw werkgever een MAM policy heeft uitgerold, en ze vinken alles van MS aan dan heb je het vlaggen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hopelijk wel ja! Want je wilt als systeembeheerder/IT verantwoordelijke dat de zakelijke data binnen de office suite blijft en niet gaat rondzwerven op devices etc.Bossie schreef op zondag 21 december 2025 @ 05:10:
Het niet kunnen verplaatsen van die data of kunnen copy/pasten is iets wat je eigenlijk gelijk moet instellen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Daar ging ik dus ook vanuit, maar wilde het even bevestigd zien. In een ideale situatie zou het het MDM profiel het verschil zien tussen mijn persoonlijke Onedrive en de zakelijke variant, maar het risico mijden is natuurlijk nog beter.Donstil schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:35:
[...]
Hopelijk wel ja! Want je wilt als systeembeheerder/IT verantwoordelijke dat de zakelijke data binnen de office suite blijft en niet gaat rondzwerven op devices etc.
Het niet kunnen verplaatsen van die data of kunnen copy/pasten is iets wat je eigenlijk gelijk moet instellen.
@RigolleM Weer iets nieuws geleerd, maar deze mag ook meteen vergeten worden
[ Voor 6% gewijzigd door Bossie op 21-12-2025 14:38 ]
Het MDM profiel heeft daar niks mee te maken, dat is voor het beheren van devices en apps.Bossie schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:37:
[...]
Daar ging ik dus ook vanuit, maar wilde het even bevestigd zien. In een ideale situatie zou het het MDM profiel het verschil zien tussen mijn persoonlijke Onedrive en de zakelijke variant, maar het risico mijden is natuurlijk nog beter.
Je kan zonder MDM profiel MS apps installeren en uw werk account gebruiken, dan wil het bedrijf die data beschermen en daarvoor passen ze MAM toe. Als je switcht van werk account naar privé account zou de MAM hierop niet meer actief zijn.
In het geschetste scenario ben ik met mijn privé-accounts ingelogd in Office 365 / OneDrive.RigolleM schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:04:
[...]
Het MDM profiel heeft daar niks mee te maken, dat is voor het beheren van devices en apps.
Je kan zonder MDM profiel MS apps installeren en uw werk account gebruiken, dan wil het bedrijf die data beschermen en daarvoor passen ze MAM toe. Als je switcht van werk account naar privé account zou de MAM hierop niet meer actief zijn.
Als workaround heb ik inmiddels al de gewenste bestanden opnieuw naar mijn iPad Pro gestuurd en lokaal opgeslagen.
Ik dacht dat live translation nu ook hier beschikbaar was?
Ik heb een 15 pro, AirPods Pro 2 en alles is up to date maar in de translate app komt de optie niet naar voren..
of heb ik het verkeerd gelezen?
Ik heb een 15 pro, AirPods Pro 2 en alles is up to date maar in de translate app komt de optie niet naar voren..
Is dat niet afhankelijk van de ingestelde taal op je iPhone? Staat je toestel wel op een taal die door Live Translation wordt ondersteund?wokkelz schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:35:
Have you tried turning it off and on again?
Zeker, iPhone en Siri op Engels (us)Gr4mpyC3t schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:44:
[...]
Is dat niet afhankelijk van de ingestelde taal op je iPhone? Staat je toestel wel op een taal die door Live Translation wordt ondersteund?
Tegelijkertijd in beide oortjes geknepen?wokkelz schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:35:
Ja ik hoor wel de chime afgaan maar gebeurt verder niks.
Ook als je tegen Siri zegt start live translation gebeurt er niks.
Net de AirPods opnieuw geconnect maar helaas zelfde resultaat, geen live translation
Heb je de talen gedownload via de airpod instellingen?wokkelz schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:35:
Dat hoeft toch niet, de airpods moeten toch luisteren.Skywalker27 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:11:
De tegen partij ook de AirPods in?
Dus luisteren wat de andere zegt, hebben andere airpods van de tegenpartij niks mee te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-12-2025 12:00 ]
Ja, heb een aantal talen gedownload. Er komt geen live translation knop in de translate app.Rob Voets schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:20:
[...]
Heb je de talen gedownload via de airpod instellingen?
Als ik beide earpods knijp hoor ik de chime, maar er gebeurt niks. Verder als ik aan siri vraag om live translation aan te zetten doet siri niks.
Hier nog wat screenshots om eea te bevestigen of misschien zien jullie nog wat.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb er laatst succesvol mee gespeeld middels een Engels YouTube filmpje.wokkelz schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:59:
[...]
Ja, heb een aantal talen gedownload. Er komt geen live translation knop in de translate app.
Als ik beide earpods knijp hoor ik de chime, maar er gebeurt niks. Verder als ik aan siri vraag om live translation aan te zetten doet siri niks.
[...]
Geluid op mijn laptop iets harder en op mijn iPhone 16 (gewoon op NL regio en taal ingesteld) de Vertalen-app geopend en aangegeven dat die van Engels VS naar Duits moet vertalen.
In de app was de vertaling direct te lezen en de Duitse spraak kwam netjes op mijn AirPods Pro2 binnen.
Zojuist ook even getest. Werkt hier prima (17 PM op 26.2 + AirPods Pro 2). Note: ik heb wel alles op Engels staan
Ik ben geupgrade naar iOS 26.2 op een SE 2022. Maar iOS neemt nu 12.68 GB in en de System data 11.82 GB ..Meer dan een derde van de opslag ruimte
Ik lees elders dat het terugzetten naar fabrieks instellingen en een backup terug zetten helpt. Iemand ervaring hier mee?
Ik lees elders dat het terugzetten naar fabrieks instellingen en een backup terug zetten helpt. Iemand ervaring hier mee?
Of gewoon even afwachten. Als het bestandssysteem van iOS en de omgang daarmee een beetje hetzelfde werkt als op MacOS, dan kan het even duren voordat een deel van die ruimte in system data wordt vrijgegeven. (Op MacOS worden APFS-snapshots daar namelijk ook bijgerekend, heb ik gemerkt. Die snapshots worden ook gemaakt bij een update.)
De PostNL app heeft een eigen (irritant) meldingsgeluid. Het lukt me niet om een instelling te vinden om dit te wijzigen. Weet iemand dit?
Same op mijn 13 Mini. Echt belachelijk. Ik loop steeds vaker tegen het probleem aan dat ik ruimte vrij moet maken door foto’s te verwijderen …Mr_gadget schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 13:59:
Ik ben geupgrade naar iOS 26.2 op een SE 2022. Maar iOS neemt nu 12.68 GB in en de System data 11.82 GB ..Meer dan een derde van de opslag ruimte![]()
Ik heb voor iemand de overgang van ios naar Android(Samsung) geregeld. Alles netjes overgezet middels de app smart switch.
Dit werkt allemaal prima, echter de geschiedenis van Shazam overzetten gaat niet.
De geschiedenis is gesynct met Icloud maar als ik die gegevens in Shazam invoer op de Samsung werkt dat niet.
Ik heb vanaf ios nu maar gesynt maar een spotify lijst maar ik wil de geschiedenis graag gewoon in Shazam zien.
Apple lijkt dit te blokkeren, heeft iemand hoer de gouden tip?
Dit werkt allemaal prima, echter de geschiedenis van Shazam overzetten gaat niet.
De geschiedenis is gesynct met Icloud maar als ik die gegevens in Shazam invoer op de Samsung werkt dat niet.
Ik heb vanaf ios nu maar gesynt maar een spotify lijst maar ik wil de geschiedenis graag gewoon in Shazam zien.
De volgende kneuzige fout alweer ontdekt. Als je met een nieuw wifi netwerk verbind gaan al je apps vragen of ze apparaten mogen zoeken op het lokale netwerk. Op meerdere iPhone’s al gezien, ook van andere mensen ondertussen.
Tijd dat Cook ophoepelt en er weer iemand komt die wél oog heeft voor details en niet enkel braaf de aandeelhouders paait.
Tijd dat Cook ophoepelt en er weer iemand komt die wél oog heeft voor details en niet enkel braaf de aandeelhouders paait.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dit is toch juist heel handig.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:28:
De volgende kneuzige fout alweer ontdekt. Als je met een nieuw wifi netwerk verbind gaan al je apps vragen of ze apparaten mogen zoeken op het lokale netwerk. Op meerdere iPhone’s al gezien, ook van andere mensen ondertussen.
Wat is er handig aan dat je dat ineens voor elke app voor elk wifi netwerk moet instellen? Heb je niks beters te doen dan zinloze meldingen wegklikken?
Denk dat je bij Shazam moet zijn hiervoor.Bongoarnhem schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:23:
Ik heb voor iemand de overgang van ios naar Android(Samsung) geregeld. Alles netjes overgezet middels de app smart switch.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit kan alleen bij de meldingsinstellingen van IOS zelf.Palomar schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 07:32:
De PostNL app heeft een eigen (irritant) meldingsgeluid. Het lukt me niet om een instelling te vinden om dit te wijzigen. Weet iemand dit?
Je verwart nu fouten met features.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:28:
Dat is gewoon onderdeel van het permissie model in iOS. Zo kan je per app bepalen of je wel of niet wilt toelaten dat deze je netwerk scanned.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:54:
[...]
Wat is er handig aan dat je dat ineens voor elke app voor elk wifi netwerk moet instellen? Heb je niks beters te doen dan zinloze meldingen wegklikken?
Idempotent.
Ja, dat is een prima eenmalige keuze. Zoals het de afgelopen >10 jaar was zeg maar.MainframeX schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:37:
[...]
Dat is gewoon onderdeel van het permissie model in iOS. Zo kan je per app bepalen of je wel of niet wilt toelaten dat deze je netwerk scanned.
Of denken ze bij Apple serieus dat ik thuis de DHL app niet mijn netwerk wil laten scannen maar als ik bij tante Truus op de koffie ben ineens wel?
Meer schermkliks = meer slijtage = meer omzet
Tja, het was misschien fijn geweest als dat in te stellen was. Ik ben zelf ook niet zo van dat soort meldingen door moeten klikken. Als ik de app thuis wel vertrouw maar bijv op werk niet, dan ben ik eerder geneigd zo'n app helemaal niet te installeren. Waardoor zo'n permissie model voor mij uberhaupt niet echt waarde heeft.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:44:
[...]
Ja, dat is een prima eenmalige keuze. Zoals het de afgelopen >10 jaar was zeg maar.
Of denken ze bij Apple serieus dat ik thuis de DHL app niet mijn netwerk wil laten scannen maar als ik bij tante Truus op de koffie ben ineens wel?
Maargoed, er zijn andere dingen die ik vervelender vind, zoals het nog steeds hangen na unlocken, zelfs op een hagelnieuwe iPhone 17
Idempotent.
Er was geen enkele reden om het te veranderen. Je wil dat een app dit wel of niet doet, en anders kan je dat in de instellingen altijd aanpassen.MainframeX schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:50:
[...]
Tja, het was misschien fijn geweest als dat in te stellen was. Ik ben zelf ook niet zo van dat soort meldingen door moeten klikken. Als ik de app thuis wel vertrouw maar bijv op werk niet, dan ben ik eerder geneigd zo'n app helemaal niet te installeren. Waardoor zo'n permissie model voor mij uberhaupt niet echt waarde heeft.
Maargoed, er zijn andere dingen die ik vervelender vind, zoals het nog steeds hangen na unlocken, zelfs op een hagelnieuwe iPhone 17Het hangen duurt wel korter dan op m'n oude iPhone 13 mini
Volgende versie is het weer weg hoor, gewoon slapende “ontwikkelaars”.
Hangen heb ik gelukkig maar sporadisch last van. Heb niet de illusie dat ze dat snel fixen. De zomer/wintertijd wekker issues hebben ook jaren geduurd.
En met tvOS 26.2 hebben ze de audio sync ook alweer kapot gemaakt.
Andersom wel voor mij. Maargoed. Geloof dat je geen ervaringen uit wil delen maar vooral je ergernis wil delen. Zou het in een net mailtje aan Apple sturen.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:44:
[...]
Ja, dat is een prima eenmalige keuze. Zoals het de afgelopen >10 jaar was zeg maar.
Je stelt dat niet in voor elk wifi netwerk, je kan per app aan geven of ze het wel of niet het lokale netwerk mogen scannen.Drardollan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:54:
[...]
Je kan dat gewoon in 1 overzicht zien,
Instellingen --> Privacy en Beveiliging --> Lokaal Netwerk
Heb je wel gelezen?Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:15:
[...]
Je stelt dat niet in voor elk wifi netwerk, je kan per app aan geven of ze het wel of niet het lokale netwerk mogen scannen.
Ik heb die optie ook. Als ik switch naar een ander wifi netwerk en een app open die het netwerk wilt scannen krijg ik geen popup. Zelf niet als het een nieuw netwerk is of wat dan ook..Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:15:
[...]
Je stelt dat niet in voor elk wifi netwerk, je kan per app aan geven of ze het wel of niet het lokale netwerk mogen scannen.
Zucht...
Weet niet of ik hier goed zit, maar doe een poging...
Sinds ik mijn iPhone 17 Pro Max gebruik icm iOS 26 lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met mijn opslag.
Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag kijk, zie dat Whatsapp 103Gb aan opslag gebruikt.
Whatsapp > Instellingen > Opslag & Data > Beheer Opslag > 33,5 GB aan opslag gebruikt.
Je ziet bij de chats ook de hoeveelheid opslag per chat, die 33,5 klopt, alleen snap ik niet waarom iOS 103 Gb aan opslag gebruikt voor Whatsapp.
iOS 26.2
Whatsapp de laatste versie.
Iemand enig idee?
Sinds ik mijn iPhone 17 Pro Max gebruik icm iOS 26 lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met mijn opslag.
Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag kijk, zie dat Whatsapp 103Gb aan opslag gebruikt.
Whatsapp > Instellingen > Opslag & Data > Beheer Opslag > 33,5 GB aan opslag gebruikt.
Je ziet bij de chats ook de hoeveelheid opslag per chat, die 33,5 klopt, alleen snap ik niet waarom iOS 103 Gb aan opslag gebruikt voor Whatsapp.
iOS 26.2
Iemand enig idee?
Het lijkt zo wel of je whatsapp backup lokaal staat ipv in de cloud.Jieve schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:26:
Weet niet of ik hier goed zit, maar doe een poging...
iOS 26.2
Iemand enig idee?
Geen idee of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar ik probeer het gewoon: al een paar maanden zijn de icoontjes van m’n favorieten in de balk bovenin Safari ALLEMAAL het Tweakers logo. Op de iPhone klopt het wel gewoon.. heb al geprobeerd de websitegegevens te wissen, geen succes. Alle favorieten verwijderen en 1 voor 1 terugplaatsen: alles weer het Tweakers logo. Opnieuw opstarten, toen kreeg eerst alles het standaard “website” icoontje, om vervolgens alles weer het Tweakers logo te geven.
Ik snap het niet meer.. iemand enig idee? Dit alles is op een iPad met iPadOS 26.1
Ik snap het niet meer.. iemand enig idee? Dit alles is op een iPad met iPadOS 26.1
Probeer eens een update naar 26.2Tommy-D schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:24:
Geen idee of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar ik probeer het gewoon: al een paar maanden zijn de icoontjes van m’n favorieten in de balk bovenin Safari ALLEMAAL het Tweakers logo. Op de iPhone klopt het wel gewoon.. heb al geprobeerd de websitegegevens te wissen, geen succes. Alle favorieten verwijderen en 1 voor 1 terugplaatsen: alles weer het Tweakers logo. Opnieuw opstarten, toen kreeg eerst alles het standaard “website” icoontje, om vervolgens alles weer het Tweakers logo te geven.
Niet gezien dat die er al was, downloading as we speak. Dank je
edit: nope, geen effect
[ Voor 5% gewijzigd door Tommy-D op 01-01-2026 14:19 . Reden: Getest ]
Ja, dat is ook wel vreemd hahaBanshee schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:08:
[...]
Het lijkt zo wel of je whatsapp backup lokaal staat ipv in de cloud.
Beetje domme vraag misschien. Maar werkt transcriberen in het Nederlands met de laatste update? Ik kan hier niet echt een eenduidig antwoord op vinden op internet / chatbots. Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat op de 17 pro.
Ja, werkt gewoon.Anoniempje39 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:39:
Beetje domme vraag misschien. Maar werkt transcriberen in het Nederlands met de laatste update? Ik kan hier niet echt een eenduidig antwoord op vinden op internet / chatbots. Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat op de 17 pro.
Hier heb je de instructie om het in te stellen
https://faq.whatsapp.com/...5321/?cms_platform=iphone
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Het gekke is dat dit wel kan in WhatsApp. Ik wil alleen het ook gebruiken in bijvoorbeeld Notities. Of als memorecorder.KorteGebruiker schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:34:
[...]
Ja, werkt gewoon.
Hier heb je de instructie om het in te stellen
https://faq.whatsapp.com/...5321/?cms_platform=iphone
Ik bedoel dit:
https://support.apple.com...e/iphone/iphbe11247b5/ios
Alleen hier staat ook dat Nederlands niet ondersteund wordt
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniempje39 op 02-01-2026 21:07 ]
Komt nog, misschien wel sneller als we denken soms met al die AIAnoniempje39 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:05:
[...]
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Het gekke is dat dit wel kan in WhatsApp. Ik wil alleen het ook gebruiken in bijvoorbeeld Notities. Of als memorecorder.
Ik bedoel dit:
https://support.apple.com...e/iphone/iphbe11247b5/ios
Alleen hier staat ook dat Nederlands niet ondersteund wordt
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Voor mijn gevoel heb ik de update naar ios 26 een jaar uitgesteld. Dit is uiteraard dramatisch overdreven maar ik heb een lange tijd steeds niet durven drukken op update/ bijwerken van de software. Op basis van de reacties op Tweakers maar ook in Youtube filmpjes had ik het gevoel dat ik met die update mijn halve telefoon sloopte qua performance. Dat ik ineens bij elke app opening lang moest wachten. Frustratie op frustratie.....
Gisteren de knoop doorgehakt, ik zou de update downloaden. Ik heb werksoftware op mijn telefoon die het graag wil en ach waarom niet. Als het echt zo traag is dan ga ik maar naar de iPhone 17 om het weer bij te benen die wil een gedeelte in mij stiekem toch al langer en dan kan mijn huidige telefoon als backup worden gebruikt of naar mn ouders gaan.
Vanochtend de ios 26 getest op mijn Iphone 13 mini en...... Het gaat gewoon vlot, het is niet langzaam en het is ook niet zo dat ik de apps niet kan zien omdat zij onder een water laagje zitten. Dit is wellicht fijn om te lezen voor mensen met een wat oudere iPhone en die ook hier tegen aan lopen. Voor mij was het een prima verandering.
Gisteren de knoop doorgehakt, ik zou de update downloaden. Ik heb werksoftware op mijn telefoon die het graag wil en ach waarom niet. Als het echt zo traag is dan ga ik maar naar de iPhone 17 om het weer bij te benen die wil een gedeelte in mij stiekem toch al langer en dan kan mijn huidige telefoon als backup worden gebruikt of naar mn ouders gaan.
Vanochtend de ios 26 getest op mijn Iphone 13 mini en...... Het gaat gewoon vlot, het is niet langzaam en het is ook niet zo dat ik de apps niet kan zien omdat zij onder een water laagje zitten. Dit is wellicht fijn om te lezen voor mensen met een wat oudere iPhone en die ook hier tegen aan lopen. Voor mij was het een prima verandering.
@MetalSonic : Ik heb hier nog een iPhone 12 Pro liggen waar iOS 26 ook prima op draait. Merk niet of nauwelijks verschil in accuduur en alles gaat vlot genoeg. Ook wat mij betreft geen reden om niet over te stappen.
Ik krijg sinds vandaag deze melding alsik naar een interne website ga met een self signed certificaat zowel op de iPad als de iPhone met safari:
:strip_exif()/f/image/4RnAFVtLUxq1Bre4zC5B9NvH.jpg?f=fotoalbum_large)
De show details knop werkt niet.
Gisteren zag her er nog zo uit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d9szIqtZixqVLAZJdDOsSx0i.jpg?f=user_large)
Heb verder niets veranderd, iemand een idee hoe dit weer werkend te krijgen?
Via Chrome werkt het wel nog maar ik gebruik normaal safari.
:strip_exif()/f/image/4RnAFVtLUxq1Bre4zC5B9NvH.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d9szIqtZixqVLAZJdDOsSx0i.jpg?f=user_large)
Ergens is het niet helemaal goed met het betreffende SSL-certificaat. Daar zou je het moeten kunnen vinden, denk aan geldigheidsdatum, maar zeker ook aan de gekoppelde domeinen van het certificaat en de gebruikte pagina's. Die moeten echt overeenkomen etc.TheMystery schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:07:
Ik krijg sinds vandaag deze melding alsik naar een interne website ga met een self signed certificaat zowel op de iPad als de iPhone met safari:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik eens een tester zoals op https://www-keyfactor-com...&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq
[ Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 08-01-2026 22:15 ]
Het is een self signed dus melding klopt maar gisteren zag de melding er nog anders uit en kon ik op show details klikken en dan op visit website, maar de show details knop doet niets.RoRoNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:13:
[...]
Ergens is het niet helemaal goed met het betreffende SSL-certificaat. Daar zou je het moeten kunnen vinden, denk aan geldigheidsdatum, maar zeker ook aan de gekoppelde domeinen van het certificaat en de gebruikte pagina's. Die moeten echt overeenkomen etc.
Edit:
Probleem gevonden op Reddit: https://www.reddit.com/r/...f_connection_not_private/
Blijkt dus een iOS 26.2 problem te zijn met safari die op Nederlands staat, wel raar dat ik het vandaag pas heb aangezien ik 26.2 al even draai. Engels lost het idd op.
[ Voor 21% gewijzigd door TheMystery op 08-01-2026 22:29 ]
Hier hetzelfde probleem, foutjes in ios, heb het bij het draadje unifi gevraagd. Safari in het engels schijnt dit probleem niet te hebben.
Hopelijk lossen ze het snel op.
Hopelijk lossen ze het snel op.
Console Guy
@TheMystery je kan ook gewoon je eigen root cert, waarmee je je self signed certs signed, gewoon op je tel toevoegen. Ben je van alle meldingen af
ik heb het meeste wel achter een reverse proxy hangen met een letsencrypt wildcard cert maar een paar dingen niet die ik soms gebruik toevallig de afgelopen dagen wel maar gisteren werkte het ineens niet meer wat ik raar vond omdat ik niets veranderd had.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 23:19:
@TheMystery je kan ook gewoon je eigen root cert, waarmee je je self signed certs signed, gewoon op je tel toevoegen. Ben je van alle meldingen af
Werkt bij mij ook niet, zelfs op een MacBook met 26.2 is deze bug aanwezig. Lekker werk Apple NOTTheMystery schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yep, loop er ook regelmatig tegenaan.Nicj56 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:36:
[...]
Werkt bij mij ook niet, zelfs op een MacBook met 26.2 is deze bug aanwezig. Lekker werk Apple NOT
Verder in Chrome is dan de oplossing, maar wel treurig.
Loop er alleen tegen aan bij mijn NAS als ik even iets moet doen.. Heb dan nog een andere mogelijkheid om erop te komen, dus omzeil ik het maar even.Stiggy schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:39:
[...]
Yep, loop er ook regelmatig tegenaan.![]()
Verder in Chrome is dan de oplossing, maar wel treurig.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/l8OWGvkHLy7g2k2wvJUjke53.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/cASzPUzQm7idqqsbPPrTnAbW.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/cX0nLvmk98K0M0DrEGZbu5gG.png?f=fotoalbum_tile)