[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:32

Stimulate14

⭐⭐⭐

Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:58:
Nee zowel op mijn 17pm prive niet, maar goed die is nieuw. Als op mijn 16e van het werk niet.
Als je net 26 geïnstalleerd heb, kan het wel zo zijn je telefoon nog druk aan indexeren is.

Het kan misschien wel op een relatief ouder model wel kloppen, het OS is wel zwaarder. Dus verbruikt meer power dus langer de batterij.
Dus bijv op een Iphone 11/12, aangezien die al best wat jaartjes mee gaan.
Ik heb een 15 Pro Max. Sinds afgelopen maandag over van 18 naar 26.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:27
cptbuttlick schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:30:
[...]

Het viel mij gewoon op dat de 16e echt veel sneller boot dus was benieuwd naar andere met deze ervaring.
O nee geen idee, ik zet hem nooit uit.
En met een update ga ik niet na het scherm staren, tot die opnieuw gestart is :P.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort een 17 Pro en ben nieuw met iPhone/iOS. Ik kom van Android en heb inmiddels alles redelijk over (Whatsapp was wel een crime om overgezet te krijgen). Ik gebruik de telefoon zowel prive als zakelijk. Als ik de telefoon alleen prive wil gebruiken wil ik de meldingen van zakelijke apps uit hebben. Ik heb daarom een focus mode ‘Persoonlijk’ ingesteld waarbij meldingen van Outlook en Teams verborgen worden. Dat lijkt aardig te werken, maar toch zie ik als ik dat meldingenscherm naar beneden trek in ‘Meldingencentrum’ een kopje met ‘Tijdens de focus Persoonlijk’ waarin alsnog gewoon meldingen van Teams staan. Kan dat ook onzichtbaar worden gemaakt? Ik wil als ik vrij ben geen mails/berichten/notificaties/badges van betreffende apps zien.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:27
Volgens mij heb je het dan niet goed ingesteld staan, je kan alles verbergen naar mijn idee.
Zelfs hele pagina's met apps kunnen weg zijn in een focus mode.
het is al even dat ik een gecombineerde telefoon had, ik ben weer terug naar beide apart. Veel makkelijker en hoef ik ook niks in te stellen(En mee slepen de hele dag van 2 toestellen doe ik ook niet liggen gewoon op het bureau klaar :P).

Verder zou whatsapp heel simpel moeten zijn om over te zetten, je heb in Whatsapp een optie Chatgeschiedenis overzetten naar nieuwe telefoon(Al enige tijd zit dit erin).
Whatsapp Instellingen --> Chats --> Chatgeschiedenis overzetten --> Hierna heb je de keuze Overzetten naar Iphone of Overzetten naar Android.

Nu heb ik dit nog nooit gebruikt, maar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn :).

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-12-2025 11:27 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Carlos0_0 oh die functie in whatsapp zelf had ik niet gezien. Ik had het gedaan zoals geloof ik uitgelegd op de site van whatsapp zelf. Wellicht dat het uiteindelijk hetzelfde doet. Had op Android de move to iOS app gestart en alleen whatsapp over laten zetten. Dan start een schermpje van Whatsapp zelf (wellicht hetzelfde als wat jij noemt). Op de iPhone kan dat echter alleen meteen na een factory reset geimporteerd worden. Dus voordat ik de iPhone uberhaupt kon gebruiken moest ik dit doen. En hij stelde voro om het via een kabel te doen. Dat duurde heel lang en op een gegeven moment werd het afgebroken. Toen moest de iPhone een factory reset hebben en kon ik opnieuw beginnen. Toen via wifi geprobeerd en dat lukte uiteindelijk wel. Hij gaf alleen wel aldoor aan dat het 1 minuut duurde, maar dat was ongeveer een slopend uur ;) (whatsapp was zo’n 7GB groot). Maar alles lijkt wel over. Alleen groepschats stonden allemaal onderaan, maar die lijken wel gewoon overgezet te zijn.

Wat betreft de focus mode, ik zie geen andere instellingen hiervoor. Wellicht iemand iemand hetzelfde gehad en nog tips?
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!