[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:32
richards3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:47:
[...]

Ik zie nergens terug dat fitness+ te combineren is met Apple one. Lijkt alleen mogelijk als een losse abbo
In DE iig wel inclusief, heel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTnCNYCCEwRmqL46AKdzxmnd8xE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XaoVChdxtN9GIVLTsfzJm4Ve.png?f=user_large

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:41
yonexfreak schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:48:
[...]

Verder onderzoek gedaan en betreft een bug.
Issue is met gebruik van (flolab) privacy glass schermprotector. Deze ga ik niet verwijderen als test maar wel een workaround gevonden die "werkt", namelijk door een hard reset te willen uitvoeren (volume omhoog en omlaag). Daarna de actie te annuleren en dan wederom long press te doen om lock screen te editen. Daarna de passcode in te voeren waarna het scherm wel gewijzigd kan worden.

Uiteraard melding gemaakt bij Apple hiervoor. Hopen dat in IOS26.3 er een fix voor komt...
Ik denk niet dat Apple een softwarefix kan uitbrengen voor een issue veroorzaakt door een screenprotector…

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Domino schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:50:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de Apple one met 200Gb misschien zit het alleen bij de 2tb versie, iemand die dat kan nagaan?

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:55
richards3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:47:
[...]
Ik zie nergens terug dat fitness+ te combineren is met Apple one. Lijkt alleen mogelijk als een losse abbo
Precies dit @Nicj56. Ik wilde het zojuist activeren, maar krijg gewoon enkel die 10 euro per maand als optie.
richards3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb de Apple one met 200Gb misschien zit het alleen bij de 2tb versie, iemand die dat kan nagaan?
Ja ik dus… en mag 10 euro extra betalen.
Domino schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:50:
[...]

[Afbeelding]
Dat is leuk, maar daar wonen de meesten van ons niet. Nederland kent geen Apple One Premium abonnement (vooralsnog).

[ Voor 55% gewijzigd door renegrunn op 15-12-2025 09:18 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:32
richards3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:06:
[...]

Die heb ik ook, het lijkt een apart plan te zijn met 2TB icloud storage.
Helaas zie ik deze niet in NL.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
Dennisdn schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:04:
[...]

Ik denk niet dat Apple een softwarefix kan uitbrengen voor een issue veroorzaakt door een screenprotector…
Wellicht niet, alleen feit dat ik al jaren rondloop met iPhones mét schermbescherming zónder issues, doet mij vermoeden dat het somehow software gerelateerd is. En gemeld bij Apple

Voor nu blij dat ik iig een workaround heb gevonden voor het zaadje die groeide in mn hoofd ;)
Protector bevalt prima dus eraf halen voor nu geen optie. De workaround is niet fantastisch maar wel werkbaar voor momenten dat ik wat wil aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door yonexfreak op 15-12-2025 09:28 ]

I don't drive fast, I only fly low!

• Dennisdn
yonexfreak schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:27:
[...]

Wellicht niet, alleen feit dat ik al jaren rondloop met iPhones mét schermbescherming zónder issues, doet mij vermoeden dat het somehow software gerelateerd is. En gemeld bij Apple

Voor nu blij dat ik iig een workaround heb gevonden voor het zaadje die groeide in mn hoofd ;)
Protector bevalt prima dus eraf halen voor nu geen optie. De workaround is niet fantastisch maar wel werkbaar voor momenten dat ik wat wil aanpassen.
Ik denk dat het makkelijker kan: maak een shortcut aan > Stel achtergrond in :)

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:13
Donno86 schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:44:
[...]

Voor mijn fietsritten naar werk van ongeveer een uur ondervonden dat de native kaarten app het minste batterij gebruikt. Tov google maps scheelt dat echt de helft. Snap dat zowel Waze als Maps een persoonlijke voorkeur kunnen zijn maar als je batterij je lief is gebruik je Kaarten :)
Voor een fietsrit naar het werk gebruik je toch geen navigatie ?, mag toch hopen je die route wel kent ? :+ .

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Is bij jullie de lettergrootte op Tweakers ook anders geworden? De verhoudingen bij mij zijn anders geworden, of ik heb ergens op geklikt wat niet moest :?

Voorbeeld post hierboven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zS6DrRj6Kk7M4KrvLgeoqHREVMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SG5QFYEPs6dF0Eq9cqlG3ob.jpg?f=fotoalbum_large

De tekst van Donni, dag/datum zijn groter dan de tekst van Carlos zelf. Hoe krijg ik dit weer gelijk?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:07
Wispe schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:40:
Is bij jullie de lettergrootte op Tweakers ook anders geworden? De verhoudingen bij mij zijn anders geworden, of ik heb ergens op geklikt wat niet moest :?
Dat ligt denk ik niet aan iOS. Zit hier op een Windows-11 PC en heb de hele tijd het gevoel dat de browser ingezoomed staat... dus probeer de hele tijd de boel op 100% te zetten, maar dat staat 'ie al. Lijkt er dus op dat Tweakers.net wat groter lettertype is gaan gebruiken. :(

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:03
Ik drukte ook al op CTRL + 0 .. maar helaas.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:07

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

JB

Cédric roelt!

vanaalten schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:52:
[...]

Dat ligt denk ik niet aan iOS. Zit hier op een Windows-11 PC en heb de hele tijd het gevoel dat de browser ingezoomed staat... dus probeer de hele tijd de boel op 100% te zetten, maar dat staat 'ie al. Lijkt er dus op dat Tweakers.net wat groter lettertype is gaan gebruiken. :(
Jup herkenbaar in FireFox op een iMac. Dit is een font aanpassing op GoT zo lijkt :)

Mijn boefje is liev!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-12 22:13
Kunnen we al wat zeggen over de batterijduur van Ios26.2 ten opzichte van 26.1?

Op internet verschillende meningen

Hier een 16 pro Max gebruiker en lijkt beter

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:33

cptbuttlick

Team green

MarioMark1541 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:07:
Kunnen we al wat zeggen over de batterijduur van Ios26.2 ten opzichte van 26.1?

Op internet verschillende meningen

Hier een 16 pro Max gebruiker en lijkt beter
Lijkt hier hetzelfde op een 17

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:03
Op mijn 17PM staat nog iOS 26.0.
Dit betekent dus ook dat ik op dit moment niets van Apple Intelligence of dergelijke beschikbaar heb.

Wanneer ik echter de opslagcapaciteit raadpleeg via Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag > scrollen tot helemaal onderaan en klikken op "iOS" > daar zie ik staan: "Apple Intelligence 6,53 GB.

De update naar 26.2 zou me 10,98 GB kosten. Is deze het werkelijk waard? Dat zou dan meteen quasi 17(?!) GB zijn die helemaal voor niets is ingepalmd. Is dit de reden waarom er toestellen van 2 TB bestaan? Is er een manier om hier iets aan te doen? Die 6,53 GB aan Apple Intelligence weg krijgen zou ik al erg leuk vinden.

Voor AI gerelateerd te zijn en in tijden waar dit een heel ding is, lijkt de optimalisatie (bewust?) heel ver zoek bij Apple als je het mij vraagt.

Bedankt allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Dorryflorry op 15-12-2025 18:36 ]

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-12 22:13
cptbuttlick schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:14:
[...]

Lijkt hier hetzelfde op een 17
Wat is hetzelfde (gebruikersduur screen on time ?)

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

MarioMark1541 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:37:
[...]

Wat is hetzelfde (gebruikersduur screen on time ?)
Beide inderdaad sot en standby zie eigenlijk niet echt verschil.

• Dennisdn
Dorryflorry schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:35:
Dit betekent dus ook dat ik op dit moment niets van Apple Intelligence of dergelijke beschikbaar heb.

Wanneer ik echter de opslagcapaciteit raadpleeg via Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag > scrollen tot helemaal onderaan en klikken op "iOS" > daar zie ik staan: "Apple Intelligence 6,53 GB.

De update naar 26.2 zou me 10,98 GB kosten. Is deze het werkelijk waard? Dat zou dan meteen quasi 17(?!) GB zijn die helemaal voor niets is ingepalmd.
Als je die 10,98 ziet staan bij de update komt niet bovenop het huidige systeem maar deels in plaats van het huidige systeem. iOS en AI zijn samen (hier) net geen 26GB, waarvan 12 voor AI.

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

De update naar 26.2 zou me 10,98 GB kosten. Is deze het werkelijk waard? Dat zou dan meteen quasi 17(?!) GB zijn die helemaal voor niets is ingepalmd. Is dit de reden waarom er toestellen van 2 TB bestaan? Is er een manier om hier iets aan te doen? Die 6,53 GB aan Apple Intelligence weg krijgen zou ik al erg leuk vinden.

Voor AI gerelateerd te zijn en in tijden waar dit een heel ding is, lijkt de optimalisatie (bewust?) heel ver zoek bij Apple als je het mij vraagt.

Bedankt allemaal!
Het blijkt als je AI uitzet dat de 6,59GB vanzelf weer verdwijnt na een aantal uur, ben het nu ook aan het proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door cptbuttlick op 15-12-2025 18:56 ]

• Carlos0_0
cptbuttlick schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Het blijkt als je AI uitzet dat de 6,59GB vanzelf weer verdwijnt na een aantal uur, ben het nu ook aan het proberen.
Dat verdwijnt niet hoor, het staat bij mij ook niet aan.
En als ik kijk bij iPhone opslag en dan op IOS druk staat er gewoon Apple AI nog steeds erbij, en heb 26.2 al sinds vorige week vrijdag. ook op mijn werk iPhone staat het er gewoon nog steeds.
Of zou je dan Siri / apple ai 1 keer moet aanzetten en instellen, om het vervolgens weer uit te zetten(Lijkt mij een beetje raar).

• Dorryflorry
cptbuttlick schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Deze optie is er niet op iOS 26.0. Ik heb alleen allerhande opties voor Siri die overigens ook geheel uit staat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEIOJCkiGJ0dSCjqia3OCSG-tA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ruy9G1nCYGkbJbYPPJCVIp47.png?f=fotoalbum_large

• Carlos0_0
Dorryflorry schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:28:
[...]

Deze optie is er niet op iOS 26.0. Ik heb alleen allerhande opties voor Siri die overigens ook geheel uit staat. [Afbeelding]
Waarom update je hem eigenlijk niet, want buiten nieuwe functies. worden ook allemaal bugs gefixeerd(Ook voor je veiligheid van je device/gegevens).

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:26:
[...]

Dat verdwijnt niet hoor, het staat bij mij ook niet aan.
En als ik kijk bij iPhone opslag en dan op IOS druk staat er gewoon Apple AI nog steeds erbij, en heb 26.2 al sinds vorige week vrijdag. ook op mijn werk iPhone staat het er gewoon nog steeds.
Of zou je dan Siri / apple ai 1 keer moet aanzetten en instellen, om het vervolgens weer uit te zetten(Lijkt mij een beetje raar).
Wat ik ook zag, als je de opslag laat vol lopen met 4k video verwijderd hij automatisch de intelligenge zooi.

• Carlos0_0
cptbuttlick schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:34:
[...]

Wat ik ook zag, als je de opslag laat vol lopen met 4k video verwijderd hij automatisch de intelligenge zooi.
Om het vervolgens met de volgende update weer terug te zetten ? :P
Maar goed valt eens te proberen op zich, wel moeite voor doen 100gb op de werk mobiel en 200GB op de privé mobiel vol zien te krijgen :+ .

Je zal er verder echter geen ruimte mee winnen, want die Apple Ai zal op de systeem partitie staan denk ik(Waar je zelf dus niet bij kan).
Van die 128gb heb je zelf nooit 128gb zelf ter beschikking, aangezien het systeem nog op een partitie van de schijf staat.
Ik denk dat Apple AI ook op deze partitie zal staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-12-2025 19:53 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat the flip is Apple toch aan het doen? Hier iPadOS 26.2 op een M1 iPad en het draait nog slechter dan 26.1. In een van mijn veel gebruikte apps werkt het aanstrepen van tekst niet meer goed. Het vergrootglas springt door het hele scherm. Op 26.1 ging dat nog goed. En iedere keer dat ik nu de iPad oppak loop ik tegen meerdere framedrops en bugs in animaties.

Oprechte wens: een goed journalistiek onderzoek naar wat er bij zo’n grote toko mis kan gaan op software gebied.

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:39:
[...]

Om het vervolgens met de volgende update weer terug te zetten ? :P
Maar goed valt eens te proberen op zich, wel moeite voor doen 100gb op de werk mobiel en 200GB op de privé mobiel vol zien te krijgen :+ .

Je zal er verder echter geen ruimte mee winnen, want die Apple Ai zal op de systeem partitie staan denk ik(Waar je zelf dus niet bij kan).
Van die 128gb heb je zelf nooit 128gb zelf ter beschikking, aangezien het systeem nog op een partitie van de schijf staat.
Ik denk dat Apple AI ook op deze partitie zal staan.
Ik twijfel dus, toen ik de 17 installeerde en ai aan had gezet stond er dat hij die zooi zou downloaden in de komende uren. Wellicht is er van tevoren al ruimte voor gereserveerd dat zou wel kunnen.

• Dorryflorry
Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:30:
[...]

Waarom update je hem eigenlijk niet, want buiten nieuwe functies. worden ook allemaal bugs gefixeerd(Ook voor je veiligheid van je device/gegevens).
Je hebt gelijk. Ik zou dit moeten doen.
De weergegeven grootte stelde me teleur.
Ik zou het het niet waard vinden om 9,5 gig in te boeten voor een niet major update.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dorryflorry schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:10:
[...]

Ik zou het het niet waard vinden om 9,5 gig in te boeten voor een niet major update.
Heb je geen vrije ruimte meer dan??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Carlos0_0
cptbuttlick schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:57:
[...]

Ik twijfel dus, toen ik de 17 installeerde en ai aan had gezet stond er dat hij die zooi zou downloaden in de komende uren. Wellicht is er van tevoren al ruimte voor gereserveerd dat zou wel kunnen.
Dit zal het ook wellicht wel kunnen zijn, gewoon al vast ruimte gereserveerd er voor.

• Carlos0_0
Dorryflorry schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:10:
[...]

Nou 26.1 en 26.2 zijn toch echt wel major updates, dat is geen kleine tussen door update.
Verder raak je deze ruimte helemaal niet kwijt, waarom zou je dat denken ?.

Hij download alleen de update, om deze vervolgens uit te pakken op jou systeem partitie. En je bestanden te vervangen.
Hierna gaat het update bestand gewoon weer weg.

Zie het als een zip bestand wat gedownload wordt, deze wordt vervolgens uitgepakt om de bestanden te vervangen over de originele bestanden heen.
Hierna word de download en uitgepakte file gewoon weer verwijderd, omdat de bestanden toch bijgewerkt zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-12-2025 20:36 ]

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:01
Wat mensen allemaal wel niet in hun hoofd halen om maar niet te hoeven updaten. Zet gewoon altijd je toestel op het laatste patch niveau zodra deze beschikbaar is. Een major release skippen zoals van 18 naar 26 kan ik nog begrijpen, maar decimaal of 2e decimaal releases skippen is gewoon vragen om veiligheidsproblemen ook.

Idempotent.

• Dennisdn
MainframeX schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:51:
Wat mensen allemaal wel niet in hun hoofd halen om maar niet te hoeven updaten. Zet gewoon altijd je toestel op het laatste patch niveau zodra deze beschikbaar is. Een major release skippen zoals van 18 naar 26 kan ik nog begrijpen, maar decimaal of 2e decimaal releases skippen is gewoon vragen om veiligheidsproblemen ook.
En in deze update zaten zulke belangrijke veiligheidsfixes dat Apple daarvan ook updates voor oudere versies heeft uitgebracht: nieuws: Apple brengt beveiligingsupdate uit voor oudere OS'en, criminelen mis...

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:55
Leuke nieuw feature in iOS 26,2

Op je homescreen naar beneden swipen omdat je even die app wilt opstarten door hem in te typen.
Voila......geen toetsenbord meer |:(

Ga wel wéér een keer opnieuw opstarten.....voor de zoveelste keer sinds de "update" naar iOS 26.

Ben sinds de eerste iPhone een trouwe Apple klant (iPhone, iMac, AppleTV's, MacBook's, Airpod's, iPad's) maar zo'n slechte iOS update met zoveel buggy features heb ik echt nooit eerder meegemaakt.
(en dan tel ik "antenna-gate" nog mee ook :P )

Edit/Aanvulling:

Nou, zelfs na een reset van de iPhone komt het toetsenbord niet terug.
Niet alleen op het homescreen, maar in geen enkele andere app (dus niet in Safari als ik een bericht wil tikken op Tweakers, niet in WhatsApp, niet in Mail).....toetsenbord is in z'n geheel verdwenen.

Iemand de tip om dit te verhelpen?+

Edit/Aanvulling2:

O.K. Fail van mezelf, maar zal dit bericht laten staan, wellicht heeft iemand er in de toekomst ooit nog wat aan :X

Bij ons op kantoor maken we gebruik van Lenovo Thinkpad docking-stations met USB-C aansluiting.
Aan dit docking station zit dan alle randapparatuur (monitoren, toetsenbord en muis)
Normaal gesproken kom je binnen, sluit je je laptop (MacBook) aan en kun je aan de slag (als je dat zou willen >:) )

Vanochtend dacht ik, kom; ik laad mijn telefoon even op door hem aan de USB-C kabel te hangen van het docking station.
De gevolgen laten zich raden, telefoon is dus wel te bedienen met het toetsenbord wat aangesloten zit op dat docking station...
(telefoon loskoppelen van docking station en toetsenbord op iPhone werkt weer)

Ik ga nog even een bak koffie nemen, driedubbele ristretto extra sterk lijkt me een prima idee 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Eric H op 16-12-2025 08:09 ]

Eric, Signing off !!

• Carlos0_0
Eric H schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 06:58:

Op je homescreen naar beneden swipen omdat je even die app wilt opstarten door hem in te typen.

Ga wel wéér een keer opnieuw opstarten.....voor de zoveelste keer sinds de "update" naar iOS 26.

Ben sinds de eerste iPhone een trouwe Apple klant (iPhone, iMac, AppleTV's, MacBook's, Airpod's, iPad's) maar zo'n slechte iOS update met zoveel buggy features heb ik echt nooit eerder meegemaakt.

Edit/Aanvulling:

Niet alleen op het homescreen, maar in geen enkele andere app (dus niet in Safari als ik een bericht wil tikken op Tweakers, niet in WhatsApp, niet in Mail).....toetsenbord is in z'n geheel verdwenen.

Iemand de tip om dit te verhelpen?
Even getest op een 17PM en 16e die ik heb, en werkt hier prima.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:59:
[...]
Even getest op een 17PM en 16e die ik heb, en werkt hier prima.
Hier ook. Nauwelijks problemen met 26.

• Carlos0_0
remmuz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:03:
[...]

Hier ook. Nauwelijks problemen met 26.
Ik helemaal geen problemen, behalve bepaalde handelingen nu meer verstopt zitten.
Dus dat je iets meer moet klikken of iets, maar ja goed dat is gewoon anders. Verder geen last van bugs ofzo.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33
De update naar 26.2 zou me 10,98 GB kosten.
Waarom zou die update 10,98 GB kosten?? Ik denk dat 99% van die update bestaat uit bestanden die overschreven gaan worden. Die update kost je dus vrijwel geen opslag.

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Inmiddels wel vervelende freezes gehad op een 17Pro, iPad Air M1, 15Pro en 11Pro met die 26.2

Locken en unlocken, verhelpt het dan maar niet echt prettig. Meer mensen :?

Mijn boefje is liev!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
JB schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:42:
Inmiddels wel vervelende freezes gehad op een 17Pro, iPad Air M1, 15Pro en 11Pro met die 26.2

Ja, maar even naar boven swipen verhelpt het meestal. En dat zowel op iPad Air als iPhone 16pro.
Met de ipad had ik een paar dagen geleden dat die niet meer op swipen reageerde, dus was het ook moeilijk om die te herstarten... Ben toch even moeten gaan zoeken, maar een herstart loste het op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Eric H schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 06:58:

Edit/Aanvulling:

Iemand de tip om dit te verhelpen?+

Edit/Aanvulling2:

O.K. Fail van mezelf, maar zal dit bericht laten staan, wellicht heeft iemand er in de toekomst ooit nog wat aan :X

Bij ons op kantoor maken we gebruik van Lenovo Thinkpad docking-stations met USB-C aansluiting.
Aan dit docking station zit dan alle randapparatuur (monitoren, toetsenbord en muis)
Normaal gesproken kom je binnen, sluit je je laptop (MacBook) aan en kun je aan de slag (als je dat zou willen >:) )

Vanochtend dacht ik, kom; ik laad mijn telefoon even op door hem aan de USB-C kabel te hangen van het docking station.
De gevolgen laten zich raden, telefoon is dus wel te bedienen met het toetsenbord wat aangesloten zit op dat docking station...
(telefoon loskoppelen van docking station en toetsenbord op iPhone werkt weer)

Ik ga nog even een bak koffie nemen, driedubbele ristretto extra sterk lijkt me een prima idee 8)
Op de 17 van mezelf en de 16e van werk geen problemen. De iPad van werk ook geen problemen.

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:25
Nieuwe bèta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptGpPpZP9BQXIy9pewwloX_n42M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jPPHwF6sQJODVYPWUo7AhYjz.png?f=fotoalbum_large

• Dorryflorry
remmuz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:09:
[...]

Waarom zou die update 10,98 GB kosten?? Ik denk dat 99% van die update bestaat uit bestanden die overschreven gaan worden. Die update kost je dus vrijwel geen opslag.
Is dit echt zo of is dit een aanname of veronderstelling?

• Carlos0_0
Dorryflorry schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:44:
[...]

Is dit echt zo of is dit een aanname of veronderstelling?
Dit is echt zo, waarom zou elke update je 10gb kosten. Dan heb je na een jaar toch geen opslag meer over ?.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19

jasjenl

Liab A Tymo

JB schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:42:

Ik ben sinds vandaag voor het eerst overgestapt op iOS 26 (zat tot gisteren nog op iOS 18). Eén van de eerste dingen die ik deed was Safari opstarten en toen bevroor het homescreen (reageerde nergens meer op). Locken en unlocken verhielp dit inderdaad, maar dat was al geen beste eerste indruk van iOS 26... Ik had al bewust lang gewacht voordat ik ging updaten, want ervaring leert dat er in de eerste versies altijd nog veel kinderziektes zitten, maar blijkbaar had ik beter nog maar wat langer kunnen wachten. Verder nog geen gekke dingen gehad, ben vooralsnog niet echt fan van de visuele wijzigingen maar goed, zal wellicht kwestie van wennen zijn.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die freezes herken ik ook, met name van Safari en de NOS-app. Gebeurt op al mijn apparaten, met uitzondering van mijn Mac.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb deze week voor het eerst de reset nodig gehad op de iPad. Kon niet meer unlocken, Face ID icoon deed ook niks. Kreeg de iPad niet op de normale manier uitgezet omdat de slider niet te voorschijn kwam. Dit was voor mij de enige manier om te rebooten. Misschien heeft iemand er wat er aan.
Hard Reset iPad With Face ID
These are the iPad Pro models with Face ID and no Home button. The reboot sequence matches iPhone 8 and later, so the muscle memory carries over. Follow these steps exactly.
1 Quickly press and release the Volume Up button. 
2 Immediately press and quickly release the Volume Down button.
3 Press and hold the Top button. (Power button). Keep holding even if the power off slider appears.

• Dorryflorry
MainframeX schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:51:
Als je hier leest wat er allemaal in 26.1 of .2 minder goed of helemaal niet goed loopt ten opzichte van .0, begin je toch te twijfelen. Ik toch in ieder geval.
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!