[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cardwizard schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

To manage the "connect to Apple TV on iPhone" notification, go to Settings > General > AirPlay & Handoff and change the "Automatically AirPlay or Join" setting to Ask or Never. This will prevent your iPhone from automatically connecting to nearby Apple TVs. If the pop-up is from an app like Apple TV+, go to Settings > Notifications, select the app, and toggle off Allow Notifications.
Ja dat dacht ik ook maar dat lijkt dit niet te zijn, dit gaat over het toevoegen van ons Apple Account aan de Apple TV’s. Ik ben ook op dat moment niets aan het afspelen oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:44:
[...]

Ah dat verklaard waarom er bij mij geen verschil opvalt. Was niet duidelijk uit je bericht dus dacht dat je zonder en met probeerde te tonen.
Nee, de ene foto is in dark mode en de ander is in light mode. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58
Donstil schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Ja dat dacht ik ook maar dat lijkt dit niet te zijn, dit gaat over het toevoegen van ons Apple Account aan de Apple TV’s. Ik ben ook op dat moment niets aan het afspelen oid.
Deze, ook al lijkt die wat vreemd?

To connect an account to Apple TV and resolve the "add account" message, go to Settings > Users & Accounts > Add New User on your Apple TV, or open the Apple TV app on your iOS device and go to Settings > Users & Accounts > Add New User. You will need to sign in with the Apple ID (email address and password) of the person you want to add. For a quicker setup, use the "Set Up with iPhone" option to automatically transfer settings, or use the Home app to add family members via an invitation sent to their Apple ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:06:
[...]

Deze, ook al lijkt die wat vreemd?

To connect an account to Apple TV and resolve the "add account" message, go to Settings > Users & Accounts > Add New User on your Apple TV, or open the Apple TV app on your iOS device and go to Settings > Users & Accounts > Add New User. You will need to sign in with the Apple ID (email address and password) of the person you want to add. For a quicker setup, use the "Set Up with iPhone" option to automatically transfer settings, or use the Home app to add family members via an invitation sent to their Apple ID.
Perplexity zei “op verbind drukken en dan annuleren”. Dat heb ik nu gedaan en nu lijkt het rustig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Nee, de ene foto is in dark mode en de ander is in light mode. ;)
Ja dat had ik nu door idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Foi wat een verademing is beta 4! Heel blij met iOS 18 next gen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Goede aanpassingen in bèta 4. Maar waarom daar 12 gb aan installatiebestanden voor nodig is? ;(

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:08
Dennisweb schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb even het meest heftige achtergrond gepakt dat ik heb. Dit is wel heel tof, hoor! Zo voel ik me een stuk minder duizelig en kan ik mijn iPhone gebruiken zonder dat het heel lelijk wordt.
Ziet dit er zo uit met beta4?, vind dit toch wel stuk beter.
Ik kan glas op zich prima lezen, maar heb er verder niks mee. En heb idee hele glas effecten zelfs mijn 17pm soms wat trager is.
Dit is dan een notificatie voorbeeldje, maar ook unlocken van de telefoon soms langer duurt je scherm ziet Enzo(niet altijd soms wel).

Ziet er uit ieder geval als een goed begin, hopelijk komt die snel officieel uit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:51:
[...]

Ziet dit er zo uit met beta4?, vind dit toch wel stuk beter.
Ik kan glas op zich prima lezen, maar heb er verder niks mee. En heb idee hele glas effecten zelfs mijn 17pm soms wat trager is.
Dit is dan een notificatie voorbeeldje, maar ook unlocken van de telefoon soms langer duurt je scherm ziet Enzo(niet altijd soms wel).

Ziet er uit ieder geval als een goed begin, hopelijk komt die snel officieel uit :).
Yup. Dit is met beta 4. Je zou er bijna weer een beta voor installeren. ;)

Gelukkig heb ik dat al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:23
iOS 26.1 public beta 4 is nu ook te installeren. Gelijk even wat toggelen 😅. Alhoewel ik het glass wel mooi vind. Heb ik sinds kort bij accessibility > Display & Text Size > Show Borders aangezet. Dan zie je de UI elementen een stuk beter en kan je eventueel Liquid Glass blijven gebruiken. Voorheen kreeg je dit effect ook met Increase Contrast, maar dit hebben ze dus losgekoppeld in 26.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nPTGknaAdqy9mbmD-6g1b5lmrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsOKU3XBJMEAdEsX7u59HJaG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:29:
[...]

De term wis. Kan dat niet gewoon naar helder? Ik vind dat zo’n domme vertaling.

Overigens in de uitleg wordt wel over Helder gesproken. Lekker helder weer.
Ja ik moest er ook even naar kijken voor ik door had dat het een vertaling van Clear is. Ik dacht altijd dat er mensen van, in dit geval Apple Nederland meekeken voor die vertalingen, maar ze gebruiken er dus gewoon een computer voor.
Carlos0_0 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Ja maar wie komt daar nou, dat bedenk je niet om 23 keer te klikken(beetje overdreven maar ook al lang ingedrukt op een leeg stuk scherm bedenken de meeste niet eens zelf)
Het is logischer als het in het settings apps terug te vinden is, daar is die hele app settings voor.
Inhouden>klikken>klikken. 3 handelingen. Alleen als Instellingen op het startscherm staat waar je dan zit zou dat één handeling sneller zijn. Maar ik snap wat je bedoelt, het is van begin af aan al niet helemaal logisch.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 21-10-2025 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb al sinds 26.1 beta 1 dat de notificaties van de mail app niet goed werken. Het aantal nieuwe emails wordt niet getoond bij het app icoon. Had de hoop dat dit nu wel hersteld zou zijn maar helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:38:
Goede aanpassingen in bèta 4. Maar waarom daar 12 gb aan installatiebestanden voor nodig is? ;(
Omdat het een volledige image is, en niet alleen de aanpassingen gepushed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:29
Ik heb sinds gisteravond de Beta 4 erop staan. Ik weet niet hoe het komt, maar alles loopt veel fijner en het lijkt allemaal wat strakker. Top update dit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:33:
[...]

Omdat het een volledige image is, en niet alleen de aanpassingen gepushed worden.
Nooit geweten. Bedankt voor de uitleg. Het aantal beschikbare gb’s is na de update inderdaad ook hetzelfde als ervóór.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:21
Verbruikt de PB meer batterij dan geen PB ? Dus official release ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
MarioMark1541 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:59:
Verbruikt de PB meer batterij dan geen PB ? Dus official release ?
Meestal wel omdat er diagnosis en analytics op de achtergrond meedraaien. Bij de RC slopen ze dit eruit.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
SgtElPotato schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Meestal wel omdat er diagnosis en analytics op de achtergrond meedraaien. Bij de RC slopen ze dit eruit.
Oké draai jij de PB op dit moment en merk je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
MarioMark1541 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Ik draai de DB4 op mijn 16 Pro met 90%. Batterij is sws al een stukje minde maar niet veel verschil imo.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Nog nooit iets van gemerkt eigenlijk. Heb dit enkel bij de allereerste beta van een nieuwe iOS-versie.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:39:
[...]

Nog nooit iets van gemerkt eigenlijk. Heb dit enkel bij de allereerste beta van een nieuwe iOS-versie.
Ligt er misschien ook een beetje aan hoevaak je oplaad, als dat elke dag is of een paar keer per dag merk je het niet snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
Quakie schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:24:

Op IOS is bijv onder safari all tabs ook verborgen onder 2 acties.
Als je twee-vinger-pinch-zoom gebruikt om uit te zoomen zoals je op een foto zou doen terwijl je een pagina open hebt staan kom je direct in het overzicht van alle tabs. Helaas weer niet met een hand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:39:
[...]

Oké ik had de hoop dat deze week de RC zou kome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:53:
[...]

Oké ik had de hoop dat deze week de RC zou kome
Waarom?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Als je een betekende tijdlijn volgde …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-10 06:07

DyStiC

'Atta way, baby!

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:13:
Als je twee-vinger-pinch-zoom gebruikt om uit te zoomen zoals je op een foto zou doen terwijl je een pagina open hebt staan kom je direct in het overzicht van alle tabs. Helaas weer niet met een hand te doen.
Met één hand te doen door met vinger/duim vanaf de adresbalk iets naar boven te vegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Omhoog swipen vanaf de URL-balk met je duim.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:22:
[...]

Als je een betekende tijdlijn volgde …
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
THE_BASE schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:54:
[...]

Omhoog swipen vanaf de URL-balk met je duim.
Thanks. Nog makkelijker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:57:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt?
Bedoel meer dat de verwachting was dat deze week de release candidafe zou uitkomen gezien voorgaande jaren en een stable release eind oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Prima met 1 hand te doen, net met pm gedaan terwijl in de andere hand de tandenborstel in de hand had.
Je hoeft maar een heel klein stukje pinchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:25
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:11:
[...]

Prima met 1 hand te doen, net met pm gedaan terwijl in de andere hand de tandenborstel in de hand had.
Je hoeft maar een heel klein stukje pinchen.
Of adresbalk naar boven swipen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb iets leuks vreemds gevonden, op Reddit en een blog zijn er meerdere met dit probleem, benieuwd of dat hier ook zo is.

Onder Instellingen, Privacy en beveiliging, heb je onderaan Bedrade accessoires. Die staat bij mij vast op ‘Sta altijd toe’. Ik wilde dit wijzigen, maar dat kan niet want m’n iPhone ‘wordt beheerd door een organisatie’. Onzin, ding is nieuw en verder nergens gelocked. Schijnt dus een bug te zijn en niet bij iedereen. En in iOS 26.1 beta 4 nog niet verholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0ONi9F4uhK9dR9mtAAzH4u3MIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSaFDxDh8IuvmLy0nQ5fQ7Xd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 22-10-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik kan het wel aanpassen op 16PM 26.1 devB4
En heb wel een management profiel van werk.

[ Voor 34% gewijzigd door SuperVeloce op 22-10-2025 08:12 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
THE_BASE schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:00:
Ik heb iets leuks vreemds gevonden, op Reddit zijn er meerdere met dit probleem, benieuwd of dat hier ook zo is.

Onder Instellingen, Privacy en beveiliging, heb je onderaan Bedrade accessoires. Die staat bij mij vast op ‘Sta altijd toe’. Ik wilde dit wijzigen, maar dat kan niet want m’n iPhone ‘wordt beheerd door een organisatie’. Onzin, ding is nieuw en verder nergens gelocked. Schijnt dus een bug te zijn en niet bij iedereen. En in iOS 26.1 beta 4 nog niet verholpen.
[Afbeelding]
Wat staat er bij Instellingen -> Algemeen -> VPN- en Apparaatbeheer?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SgtElPotato schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:07:
[...]

Wat staat er bij Instellingen -> Algemeen -> VPN- en Apparaatbeheer?
Niets, maar heb ook geen VPN op iOS geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb iets leuks vreemds gevonden, op Reddit zijn er meerdere met dit probleem, benieuwd of dat hier ook zo is.

[Afbeelding]
Ik heb geen beta draaien, wel een werk telefoon die abm / intune is. Mag het gewoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SuperVeloce schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:43:
[...]

Of adresbalk naar boven swipen
Ja zie ik nu ook, ik kende beide manier niet eens.
Ik drukte gewoon op het knopje wat er voor bedoeld ook was, en nu dan misschien 2 keer ofzo door die kleinere adressenbalk onderaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:55
Tylen schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:22:
[...]

Leg eens uit wat je precies verwacht in WA dan? Ik swipe vank links naar rechts en kom ik het overzicht terug. Dat is toch juist goed. Maar meeste van je dingen zitten in third party apps niet in het os zelf ;)
Gewoon, toetsenbord verbergen met swipe van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
Carlos0_0 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:52:
[...]

Jawel dat kan wel, van het gesprek terug Swipen(Van links naar rechts dus). Dan kom je dus weer in al je gesprekken overzicht.
En dit doet gewoon wat het moet doen, want dit is zogezegd de vorige pagina. dus de swipe functie heeft gewoon zijn werk goed gedaan.
Ik heb het over het doen verdwijnen van het toetsenbord zonder dat je naar het vorige scherm, overzicht of menu o.i.d. gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dorryflorry schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:20:
[...]

Ik heb het over het doen verdwijnen van het toetsenbord zonder dat je naar het vorige scherm, overzicht of menu o.i.d. gaat.
Ja maar daar is het swipen niet voor, van links naar rechts vorige pagina, zoals elk touchscreen ongeveer zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:27:
[...]

Ja maar daar is het swipen niet voor, van links naar rechts vorige pagina, zoals elk touchscreen ongeveer zo werkt.
Dat was net de vergelijking tussen Android en iOS en daar ging het inderdaad ook om. Terug is terug in mijn ogen, net zoals jij ook aangeeft. Als je een WhatsApp conversatie opent, moet je toch ook een "handeling" doen om het toetsenbord op te roepen. Dus inderdaad, terug is terug, en dus zelfde pagina of venster maar dan zonder toetsenbord. Het zou dan in ieder geval consequent zijn.

Idem bij Youtube waarbij je de comment sectie naar beneden moet swipen of buiten het venster van de comments tikken.

Bij Android is dit een pak consequenter.
Ikzelf gebruik dagelijks sinds jaren iOS. Op het werk sinds jaren Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dorryflorry schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

Gewoon, toetsenbord verbergen met swipe van links naar rechts.
Tikken in de chat zelf verbergt het toetsenbord in WA. Precies zoals ik het ook zou verwachten :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dorryflorry schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Dat was net de vergelijking tussen Android en iOS en daar ging het inderdaad ook om. Terug is terug in mijn ogen, net zoals jij ook aangeeft. Als je een WhatsApp conversatie opent, moet je toch ook een "handeling" doen om het toetsenbord op te roepen. Dus inderdaad, terug is terug, en dus zelfde pagina of venster maar dan zonder toetsenbord. Het zou dan in ieder geval consequent zijn.

Idem bij Youtube waarbij je de comment sectie naar beneden moet swipen of buiten het venster van de comments tikken.

Bij Android is dit een pak consequenter.
Ikzelf gebruik dagelijks sinds jaren iOS. Op het werk sinds jaren Android.
Je problemen zijn allemaal gerelateerd aan third party apps ;) Nouja problemen, dat vind jij, ik vindt het werken zoals het hoort. Sterker nog 1 van je opmerkingen gaat over youtube is dat niet van google? Is android ook niet van google? Nouja je snapt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik lees hierboven een aantal posts van mensen met sim issues. Zelf ook ervaren dat ik iedere morgen opnieuw de pin van m'n simkaart moet invoeren (iPhone 15). Denk inderdaad dat Apple graag wil dat we eSim gebruiken aangezien de fysieke sim variant niet in Amerika wordt verkocht. Ik heb als tijdelijke workaround nu de simcode uitgezet in mn instellingen.
Mochten mensen dit ook ervaren of eventueel een andere oplossing weten hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik heb iets leuks vreemds gevonden, op Reddit en een blog zijn er meerdere met dit probleem, benieuwd of dat hier ook zo is.

[Afbeelding]
Mijn 16 Pro Max heeft iOS 26.1 beta 4 geinstalleerd, en ik kan de opties gewoon zelf wijzigen. Staat nu op 'vraag altijd'.

Heb je al een keer geprobeerd iets aan te sluiten, b.v. een usb-c SSD of iets dergelijks? Wellicht zijn de opties dan wel beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 22-10-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:59:
[...]

Mijn 16 Pro Max heeft iOS 26.1 beta 4 geinstalleerd, en ik kan de opties gewoon zelf wijzigen. Staat nu op 'vraag altijd'.

Heb je al een keer geprobeerd iets aan te sluiten, b.v. een usb-c SSD of iets dergelijks? Wellicht zijn de opties dan wel beschikbaar.
Ik heb laatst iets aangesloten en kreeg toen de vraag. Toen op 'altijd toestaan' geklikt. Vreemd dat het nu dus vast zit, maar op Reddit dus meer klagen. Begin alleen te denken of iemand mijn serienummer heeft gebruikt voor het beheren ervan. Maar dan zou ik het ook in de Instellingen moeten zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32
THE_BASE schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb laatst iets aangesloten en kreeg toen de vraag. Toen op 'altijd toestaan' geklikt. Vreemd dat het nu dus vast zit, maar op Reddit dus meer klagen. Begin alleen te denken of iemand mijn serienummer heeft gebruikt voor het beheren ervan. Maar dan zou ik het ook in de Instellingen moeten zien staan?
Dat is inderdaad heel vreemd. Ik heb de 1e keer ook 'altijd toestaan' aangevinkt en kon daarna gewoon de opties weer wijzigen. Het lijkt er inderdaad sterk op dat jij op bepaalde niveau's geen beheer-rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
THE_BASE schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:14:
[...]

Niets, maar heb ook geen VPN op iOS geïnstalleerd.
Daar staat ook eventueel of je apparaat beheerd wordt. Vandaar de naam VPN en Apparaatbeheer.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:17

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Een vraag,
Ik ben zelf zo autistisch om bij het wegleggen van mijn telefoon alle apps af te sluiten.
Ergens meen ik gelezen te hebben dat iOS zelf slim genoeg is om goed om te gaan met draaiende apps.

Hoe kijkt men hier in dit topic er tegenaan?
Apps killen, of apps lekker "open" laten?

en bijvoorbeeld Fitsmeister, die blijft dan toch je GPS opvragen?

Apple zelf zegt alleen apps af te sluiten als ze niet meer reageren.

[ Voor 24% gewijzigd door WishmasterNL op 22-10-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
WishmasterNL schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:41:
Een vraag,
Ik ben zelf zo autistisch om bij het wegleggen van mijn telefoon alle apps af te sluiten.
Ergens meen ik gelezen te hebben dat iOS zelf slim genoeg is om goed om te gaan met draaiende apps.

Ik sluit ze eigenlijk alleen af als iets vastloopt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
SgtElPotato schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:42:
[...]
Ik sluit ze eigenlijk alleen af als iets vastloopt.
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Een vraag,

Opzich draaien ze niet door. Ze gaan in een soort slaapstand. En het kost minder energie om uit slaap te halen dan opnieuw op te starten. Daarom lekker altijd "open" laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:17

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik hoor het al, ik ga eens proberen om alles lekker te laten draaien op de achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
WishmasterNL schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:21:
Ik hoor het al, ik ga eens proberen om alles lekker te laten draaien op de achtergrond ;)
In de theorie zou het wat stroom besparen omdat de apps niet helemaal opnieuw ingeladen moeten worden en ze alleen uit slaapstand gehaald moeten worden. Al betwijfel ik of dat merkbaar is tegenwoordig.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SgtElPotato schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Daar staat ook eventueel of je apparaat beheerd wordt. Vandaar de naam VPN en Apparaatbeheer.
Apparaat wordt niet beheerd, dus ga ik uit van een vreemde bug. Zal wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:57

Stimulate14

⭐⭐⭐

In iOS 26.1 komt er een nieuwe instelling voor Liquid Glass. Nadat Apple de weergave van het nieuwe design de afgelopen maanden regelmatig heeft aangepast na de vele kritieken, heb je met iOS 26.1 zelf de keuze. Je kan kiezen tussen Helder en Getint, voor een meer transparante look of juist een wat meer matte weergave van meldingen, menu’s en knoppen. Het is na de Nederlandse Apple Intelligence misschien wel de grootste verandering in iOS 26.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Een vraag,

Apps afsluiten is zowel bij Android als IOS al jaren niet meer nodig, dit vergt zelf extra batterij uiteindelijk.
De telefoon sluit zelf apps af, als die geheugen te kort komt.
Apps die niet gebruikt worden, zullen in een soort slaapstand staan. en amper tot geen batterij gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:05
Het afsluiten is niet nodig, maar het ruimt wel lekker op. Anders heb ik alleen maar een lange lijst apps, waar je geen bal aan hebt. Want juist door dat geheugen management moeten dan een aantal toch wel weer opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik sluit het gewoon af. Eindeloos gescroll door aps die je op dat moment niet nodig hebt schiet niet op voor mij.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:08
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Apps afsluiten is zowel bij Android als IOS al jaren niet meer nodig, dit vergt zelf extra batterij uiteindelijk.
De telefoon sluit zelf apps af, als die geheugen te kort komt.
Apps die niet gebruikt worden, zullen in een soort slaapstand staan. en amper tot geen batterij gebruiken.
Interessant punt. Ik heb een fotoapp van mijn camera die als die actief is zorgt dat mijn camera GPS positie kan toevoegen aan elke foto.
Maar blijkbaar sluit mijn telefoon die app regelmatig af, en als ik dan vergeet om die terug eens te openen voor een fotouitstap, dan zijn mijn foto's niet getagd.

Is er een manier om apps nooit (of pas na een maand inactiviteit) af te sluiten?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
PrimusIP schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:30:
Het afsluiten is niet nodig, maar het ruimt wel lekker op. Anders heb ik alleen maar een lange lijst apps, waar je geen bal aan hebt. Want juist door dat geheugen management moeten dan een aantal toch wel weer opnieuw opstarten.
Nou ja je heb er niks aan nee, maar ik ga ook nooit na die recent app lijst toe.
Ik open gewoon Safari opnieuw via het Safari icoontje, of whatsapp via het whatsapp icoontje etc.

Die recent app lijst gebruik ik echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tommie12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Interessant punt. Ik heb een fotoapp van mijn camera die als die actief is zorgt dat mijn camera GPS positie kan toevoegen aan elke foto.
Maar blijkbaar sluit mijn telefoon die app regelmatig af, en als ik dan vergeet om die terug eens te openen voor een fotouitstap, dan zijn mijn foto's niet getagd.

Is er een manier om apps nooit (of pas na een maand inactiviteit) af te sluiten?
Nee dat is niet mogelijk volgens mij wat jij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:08
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

Nee dat is niet mogelijk volgens mij wat jij vraagt.
Ik kan blijkbaar wel een 'automation' aan maken.
Als de camera zich via BT verbindt, open dan app xyz.
Probleem is dat de camera niet tussen de lijst van devices staat...

(Gaat om de Sony uit mijn onderschrift.)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
MarioMark1541 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:21:
[...]

Bedoel meer dat de verwachting was dat deze week de release candidafe zou uitkomen gezien voorgaande jaren en een stable release eind oktober
Dat kan nog steeds, RC einde deze week of volgende week maandag. Een paar dagen later de officiële release(Einde van de maand is pas volgende week vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08

HE1

Mijn iphone laat geen geluid meer horen bij notificaties, alles gechecked maar weet niet wat het probleem is.

Volume staat goed, focus staat goed, bij de apps staat meldingen en geluid aan. Iphone al opnieuw opgestart etc etc. Uiteraard gewoon geluid als ik gebeld wordt en bij apps die geluid produceren.

iemand nog een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door HE1 op 22-10-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
HE1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:44:
Mijn iphone laat geen geluid meer horen bij notificaties, alles gechecked maar weet niet wat het probleem is.

Volume staat goed, focus staat goed, bij de apps staat meldingen en geluid aan. Iphone al opnieuw opgestart etc etc. Uiteraard gewoon geluid als ik gebeld wordt en bij apps die geluid produceren.

iemand nog een idee?
Omhels de rust die je nu krijgt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
HE1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:44:

iemand nog een idee?
Heb je een apple watch? Dan is dit mogelijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:56
Onze 13 mini gaat regelmatig vanzelf op stilstand, terwijl wij niks zelf doen. Je moet daarna perse de ‘schakelaar’ aan de zijkant aan en uitzetten om weer de beltoon te horen. Wat kan een reden zijn? Al reset geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Anoniemand schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:03:
[...]

nee heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Anoniemand schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:03:
[...]

geen idee maar nu hoor ik de meldingen weer, na 1,5 uur op 'niet storen' te hebben gestaan en er weer af. Niets veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
mennoza schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:12:
Onze 13 mini gaat regelmatig vanzelf op stilstand, terwijl wij niks zelf doen. Je moet daarna perse de ‘schakelaar’ aan de zijkant aan en uitzetten om weer de beltoon te horen. Wat kan een reden zijn? Al reset geprobeerd.
Ik heb hier 2 14pro’s met hetzelfde probleem. Plots doen ze dat ineens, maar ik heb ook nog geen idee waarom.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!