[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:00:
[...]

En ook alleen maar door de hardste roepers op een forum als Tweakers. In het normale leven buiten internet heb ik echt nog niémand horen klagen...
Precies, en dan ook nog eens bij een groep die handig is met fora, Reddit, X, enz. Dan lijkt er al snel heel wat aan de hand. En dat weet Apple ook wel, daarom verandert er maar marginaal iets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Over de wekker gesproken, ik had vanmorgen voor het eerst geen knoppen maar een slide om de wekker te stoppen.

Over wennen gesproken, dat vond ik nou wennen, kreeg hem niet uit met mijn slaperige hasses 😆

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Ja je telefoon zelf. Als je batterij onder de 80% is geeft hij aan dat de prestatie verminderen. I.i.g. bij de iPhone 13 Pro is dat nog steeds.
Maar dan zou er een knop moeten verschijnen om het weer uit te zetten.
Additionally, you can see if the performance-management feature, which dynamically manages maximum performance to prevent unexpected shutdowns, is on, and you can choose to turn it off.
https://support.apple.com/en-us/101575

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 14-10-2025 06:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10 17:12
MainframeX schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:09:
[...]

Hier een 13 mini gebruiker; werkt prima. Zelfs na de initiële vertraging door achtergrondtaken merk ik wel dat het toestel iets trager is geworden t.o.v. iOS 18. Het toestel is nog wel prima bruikbaar hoor, het is verder niet irritant en wordt met updates misschien nog wel weer beter. Wat trouwens voor mij ook niet meehelpt is dat m’n batterij op 73% zit. Onder de 80% maakt Apple je toestel langzamer om zo langer met de verminderde capaciteit te kunnen. Mogelijk valt het voor jou dus wel mee als je batterij in betere staat is.
Thanks, duidelijk verhaal :)

89% hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:26:
[...]

Deze vind ik nog wel makkelijk. Als je in de ochtend met je brakke kop wakker wordt zijn twee mega knoppen wel fijn.
nmvtp

[ Voor 31% gewijzigd door Philo Melos op 14-10-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Irritant. Alle mapjes doen dit op de beta van deze week. Al paar keer opnieuw opgestart maar geen verschil….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrUV4O7i4kd4BvDY14ZgJr7TqD4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zTWOEsP5SEwJZhrdDYDjbPYy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:09
26.1 3e public beta is ook beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:35
renegrunn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:34:
26.1 3e public beta is ook beschikbaar.
DB3 doet het erg goed hier qua batterij op een 16 Pro.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
SgtElPotato schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:47:
[...]

DB3 doet het erg goed hier qua batterij op een 16 Pro.
Wanneer kunnen we de RC verwachten (aanstaande maandag)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10 16:13
Na een tijd deze versie op de telefoon te hebben staan. Ben ik de enige die walgt van iOS26? En dan bedoel ik het letterlijk! Een lichamelijke reactie. Al die micro extra stapjes die je moet doen. Al die kleine extra animaties. Alles duurt langer om voor elkaar te krijgen.

Mooi voorbeeld is de camera app. Hoe is dit intuïtief als je niet direct je keuzes kunt zien. Nee, je moet extra klikken. Extra animaties. De muziek app is ook verslechterd hierin. De adaptieve adresbalk in Safari. Ga zo maar door. Toetsenbord lijkt ook slechter te zijn.

En ik
Vind het er ook allemaal niet echt uitzien.

Not impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:26
4acesNL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:03:
Na een tijd deze versie op de telefoon te hebben staan. Ben ik de enige die walgt van iOS26? En dan bedoel ik het letterlijk! Een lichamelijke reactie. Al die micro extra stapjes die je moet doen. Al die kleine extra animaties. Alles duurt langer om voor elkaar te krijgen.

Mooi voorbeeld is de camera app. Hoe is dit intuïtief als je niet direct je keuzes kunt zien. Nee, je moet extra klikken. Extra animaties. De muziek app is ook verslechterd hierin. De adaptieve adresbalk in Safari. Ga zo maar door. Toetsenbord lijkt ook slechter te zijn.

En ik

Not impressed.
Je behoort, net als ik en volgens velen hier, tot een minderheid. Het valt namelijk allemaal wel mee, aldus de meerderheid.

Ik walg er ook van, maar dat mag blijkbaar niet.

Iets met makke lammetjesAppeltjes die zich hier verzamelen en zich blijkbaar alleen maar positief mogen uitlaten over Apple en het nieuwe iOS 26. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ben ik de enige die walgt van iOS26?

Not impressed.
walgen is een groot woord wellicht ;)

Maar ik vind iOS26 ook 1 van de meest slechte updates. In heel veel handelingen en UI zit totaal geen logica en zijn counter intuitive.
Dat hele glas gebeuren vind ik (!) 3x niks, op geen enkele manier komt dat mijn productiviteit ten goede als ik mijn iPhone gebruik.

en inderdaad, hier op Tweakers zijn velen happy met iOS26, elders online is de mening totaal anders.
Wellicht zijn wij in Nederland zeer snel tevreden wat Apple ons voorschotelt en/of elders in de wereld zeer kritisch :+

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 15-10-2025 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 19:54
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:11:
[...]

Iets met makke lammetjesAppeltjes die zich hier verzamelen en zich blijkbaar alleen maar positief mogen uitlaten over Apple en het nieuwe iOS 26. ;)
Het is voor niks nodig om beoordeeld te worden op voorkeuren.
Ja, ik vind de meeste dingen in IOS26 mooi en beter, maar daarom ben ik nog geen schaap.
Uit gerust kritiek op het systeem, maar niet op de mensen die het al dan niet mooi vinden. Dat is absoluut niet constructief.

Je kan ook gewoon je telefoon verkopen en overstappen naar een ander systeem. We leven nog altijd in een vrije wereld, en niemand dwingt je om bij Apple te blijven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Je kan ook gewoon je telefoon verkopen en overstappen naar een ander systeem.
dat doe ik dan weer niet, hoe ontevreden ik ook over iOS 26 ben, ik blijf vooral nog bij Apple om het ecosysteem.
Hoe naadloos alle Apple devices hier onderling thuis met elkaar werken vind ik niet elders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Tommie12 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Het is voor niks nodig om beoordeeld te worden op voorkeuren.
Ja, ik vind de meeste dingen in IOS26 mooi en beter, maar daarom ben ik nog geen schaap.
Uit gerust kritiek op het systeem, maar niet op de mensen die het al dan niet mooi vinden. Dat is absoluut niet constructief.

Je kan ook gewoon je telefoon verkopen en overstappen naar een ander systeem. We leven nog altijd in een vrije wereld, en niemand dwingt je om bij Apple te blijven.
Het probleem is dat wanneer ik kritiek geef op het besturingssysteem en dat ook onderbouw, zoals ik eerder in dit topic heb gedaan en wat ook gewoon terug te lezen is, dat vervolgens wordt weggezet als onzin. Of er wordt gezegd: “Je bent een van de weinigen die dat zo ervaart, de rest heeft er geen last van.” Dat vind ik vervelend, want zo ontstaat er een sfeer waarin kritiek blijkbaar niet gewenst is, en waarin je alleen maar positief mag zijn over het besturingssysteem.

Dat vind ik vreemd, want voor zover ik weet is dit een topic waarin ervaringen worden gedeeld. En mijn ervaring met het huidige besturingssysteem is op dit moment gewoon negatief.

Als gebruiker zit ik er niet op te wachten om extra handelingen te moeten uitvoeren, zoals nu bijvoorbeeld het sluiten van tabbladen, het openen van een nieuw privévenster, of per ongeluk de verkeerde kant op swipen in de camera-app wanneer ik de portretmodus nodig heb. Voorheen kon dat allemaal eenvoudig met een knop. Ook de veranderingen in de foto-app dragen daar niet echt aan bij. Dat zijn in mijn ogen gewoon gebruiksonvriendelijke aanpassingen.

Ik heb ook geprobeerd uit te leggen waarom dat gebruiksonvriendelijk is, en waarom dat objectief gezien gewoon niet handig is. Maar daar lijkt hier niet echt naar geluisterd te worden. Het wordt afgedaan als onzin, of als iets dat “maar een enkeling zo ervaart”. En ja, dan krijg je geen gezonde discussie meer, maar eenrichtingsverkeer. Jammer. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iOS 26 is verfrissend, maar daar is het ook wel mee gezegd. Veel opties zijn niet makkelijker te bereiken en als ik een foto wil verwijderen krijg ik eerst nog een grote pop-up dat het toch echt weg is. En zo gebeurd dat vaker: van die pop-ups die een extra stap onnodig maken.

Maar verder bevalt iOS 26 mij prima. Ligt ongetwijfeld ook aan het gebruik en ik ben een basic user. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb, waarschijnlijk sinds de overgang naar IOS26 dat ik geen SMS meer kan ontvangen op mijn prive nummer. Ik heb 2 nummers in het toestel zitten, een zakelijke met kpn netwerk en prive met BEN. Die van ben komen de smsjes niet binnen, versturen wil wel. Ik heb de sim overgezet naar een pixel 9 en dan komen de smsjes wel binnen. zodra ik de sim weer terug doe in de iphone niet meer. ik heb zojuist ook een factory reset gedaan, maar ook dan komen ze niet binnen. iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38
Valt mij op dat de camera bij openen nu bovenaan altijd heic24 of heic48 aangeeft (en in het klein erbij: resoluties tot max 24/48mp). Echter betekent dat niet dat de foto’s ook zo worden genomen. Een macrofoto wordt gewoon 12mp (iphone 16). Nu vind ik al die verschillen per lens al verwarrend, maar dit maakt het nog onduidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-10 18:59

amphora

Websites & Fotografie

gelukkie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:26:
Valt mij op dat de camera bij openen nu bovenaan altijd heic24 of heic48 aangeeft (en in het klein erbij: resoluties tot max 24/48mp). Echter betekent dat niet dat de foto’s ook zo worden genomen. Een macrofoto wordt gewoon 12mp (iphone 16). Nu vind ik al die verschillen per lens al verwarrend, maar dit maakt het nog onduidelijker.
Omdat veel 'lenzen' eigenlijk gewoon crops zijn (waaronder macro), dus niet heel gek, maar snap de verwarring.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-10 18:59

amphora

Websites & Fotografie

Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:02:
[...]

Het probleem is dat wanneer ik kritiek geef op het besturingssysteem en dat ook onderbouw, zoals ik eerder in dit topic heb gedaan en wat ook gewoon terug te lezen is, dat vervolgens wordt weggezet als onzin. Of er wordt gezegd: “Je bent een van de weinigen die dat zo ervaart, de rest heeft er geen last van.” Dat vind ik vervelend, want zo ontstaat er een sfeer waarin kritiek blijkbaar niet gewenst is, en waarin je alleen maar positief mag zijn over het besturingssysteem.

Dat vind ik vreemd, want voor zover ik weet is dit een topic waarin ervaringen worden gedeeld. En mijn ervaring met het huidige besturingssysteem is op dit moment gewoon negatief.

Als gebruiker zit ik er niet op te wachten om extra handelingen te moeten uitvoeren, zoals nu bijvoorbeeld het sluiten van tabbladen, het openen van een nieuw privévenster, of per ongeluk de verkeerde kant op swipen in de camera-app wanneer ik de portretmodus nodig heb. Voorheen kon dat allemaal eenvoudig met een knop. Ook de veranderingen in de foto-app dragen daar niet echt aan bij. Dat zijn in mijn ogen gewoon gebruiksonvriendelijke aanpassingen.

Ik heb ook geprobeerd uit te leggen waarom dat gebruiksonvriendelijk is, en waarom dat objectief gezien gewoon niet handig is. Maar daar lijkt hier niet echt naar geluisterd te worden. Het wordt afgedaan als onzin, of als iets dat “maar een enkeling zo ervaart”. En ja, dan krijg je geen gezonde discussie meer, maar eenrichtingsverkeer. Jammer. :s
Ik denk dat het komt omdat sommige mensen hun mening overbrengen als harde waarheid, wat niet zo is. Het IS niet lelijk, je VIND het lelijk. En iets vinden mag gelukkig gewoon :)

Persoonlijk vind ik iOS26 niet perse een groot succes. Oude ontwerp had ik ook prima mee kunnen leven maar het nieuwe stoort me ook niet. Soms zijn dingen wat slechter leesbaar maar dat wordt in iedere beta weer iets beter.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 19:54
[...]

Hier zitten dan ook geen Apple ontwikkelaars, dus het is een beetje "barking up the wrong tree".
Ik herken je bezwaren ook niet echt, ik heb echt niet de indruk dat ik meer handelingen moet stellen, integendeel, ik vind bepaalding dingen makkelijker dan vroeger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:35
[...]

Jouw mening is geen waarheid, wellicht moet je je daar eens in verplaatsen. Iedereen heeft recht op een mening en daar mag je het eens of oneens mee zijn. Maar dat betekend niet dat als je iets onderbouwt dat de ander direct ongelijk heeft.

Daarnaast moet je rekening houden dat een forum / topic vaak een echokamer kan worden. Met een klein select groepje vorm je een mening en ben je het met elkaar eens en is dat ineens de waarheid en dan vergeet je de rest (het gros van de gebruikers) die een andere mening heeft.

Daarnaast is je objectieve mening ook een paar keer weerlegt met goede inhoudelijke reacties zoals te lezen valt en dat is prima!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-10 11:32
_Bailey_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:20:
[...]

walgen is een groot woord wellicht ;)

Maar ik vind iOS26 ook 1 van de meest slechte updates. In heel veel handelingen en UI zit totaal geen logica en zijn counter intuitive.
Dat hele glas gebeuren vind ik (!) 3x niks, op geen enkele manier komt dat mijn productiviteit ten goede als ik mijn iPhone gebruik.

en inderdaad, hier op Tweakers zijn velen happy met iOS26, elders online is de mening totaal anders.
Wellicht zijn wij in Nederland zeer snel tevreden wat Apple ons voorschotelt en/of elders in de wereld zeer kritisch :+
Nee had zelf al eens eerder een berichtje hier gedaan dat ik nog op IOS 18 blijf. Dat werd niet in dank afgenomen. 😂 na al die berichten dat vele mensen het een waardeloze update vind(en). Heb hem wel draaien op mijn Ipad. Maar daar blijft het ook bij (voorlopig).

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
SgtElPotato schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Jouw mening is geen waarheid, wellicht moet je je daar eens in verplaatsen. Iedereen heeft recht op een mening en daar mag je het eens of oneens mee zijn. Maar dat betekend niet dat als je iets onderbouwt dat de ander direct ongelijk heeft.

Daarnaast moet je rekening houden dat een forum / topic vaak een echokamer kan worden. Met een klein select groepje vorm je een mening en ben je het met elkaar eens en is dat ineens de waarheid en dan vergeet je de rest (het gros van de gebruikers) die een andere mening heeft.

Daarnaast is je objectieve mening ook een paar keer weerlegt met goede inhoudelijke reacties zoals te lezen valt en dat is prima!
Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

sapphire

Die-hard pruts0r

En ik

Not impressed.
Mijn collega hoor ik sinds zijn downupgrade naar iOS26 ook dagelijks mopperen. Vrij uniek voor een iPhone/iPad fan van het eerste uur!

Op werk hoor ik ook wel wat gemopper (en daaruit volgende vragen) maar niet veel maar dat we überhaupt iets horen is bijzonder want bij iOS 15, 16, 17 en 18 hebben we niemand gehoord of gezien.

Dus nee het zijn niet alleen de schreeuwers op fora hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:06
sapphire schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:52:
[...]

Mijn collega hoor ik sinds zijn downupgrade naar iOS26 ook dagelijks mopperen. Vrij uniek voor een iPhone/iPad fan van het eerste uur!

Op werk hoor ik ook wel wat gemopper (en daaruit volgende vragen) maar niet veel maar dat we überhaupt iets horen is bijzonder want bij iOS 15, 16, 17 en 18 hebben we niemand gehoord of gezien.

Dus nee het zijn niet alleen de schreeuwers op fora hoor ;)
Mijn collega is juist heel enthousiast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:20
_Bailey_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

dat doe ik dan weer niet, hoe ontevreden ik ook over iOS 26 ben, ik blijf vooral nog bij Apple om het ecosysteem.
Hoe naadloos alle Apple devices hier onderling thuis met elkaar werken vind ik niet elders.
Nou, naadloos. Ik heb hier in huis vier personen met elk een iPhone en AirPods en een gedeelde iPad omdat Apple geen profielen kent zoals op de Mac.

Die gedeelde iPad zorgt ervoor dat hier de hele dag AirPods ongewenst overspringen van de ene naar de andere iPhone. Echt heel irritant.

Je kan dan op de iPhone instellen dat de AirPods alleen verbinden met het apparaat waarmee die voor het laatst verbonden is. Maar die setting lijkt na een uur weer vergeten te zijn want dan gebeurt het overspringen weer opnieuw. Echt zo irritant.

Dus naadloos. Niet altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:09:
[...]
Nou, naadloos. Ik heb hier in huis vier personen met elk een iPhone en AirPods en een gedeelde iPad omdat Apple geen profielen kent zoals op de Mac.

Die gedeelde iPad zorgt ervoor dat hier de hele dag AirPods ongewenst overspringen van de ene naar de andere iPhone. Echt heel irritant.

Je kan dan op de iPhone instellen dat de AirPods alleen verbinden met het apparaat waarmee die voor het laatst verbonden is. Maar die setting lijkt na een uur weer vergeten te zijn want dan gebeurt het overspringen weer opnieuw. Echt zo irritant.

Dus naadloos. Niet altijd!
Geef iedereen een eigen iPad en het werkt gewoon naadloos. Je zegt zelf al dat een iPad geen profielen heeft. Klagen over iets wat je gebruikt zoals het niet bedoeld is vind ik vrij zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

La1974 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Niet??

https://support.apple.com...ployment/dep9a34c2ba2/web

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:21
Ja dus wel profielen, maar niet iets waar je thuis aan heb als ik het zo lees :P.

Om Gedeelde iPad te kunnen gebruiken, heb je een voorziening voor apparaatbeheer nodig, alsook beheerde Apple Accounts die zijn verstrekt door en eigendom zijn van de organisatie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:59
Dennisdn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Geef iedereen een eigen iPad en het werkt gewoon naadloos. Je zegt zelf al dat een iPad geen profielen heeft. Klagen over iets wat je gebruikt zoals het niet bedoeld is vind ik vrij zinloos.
Ik vind dit toch echt wel een tekortkoming. Ik vind een iPad te duur om meerdere in huis te hebben. Waarom voor 1200 EUR apparaten in huis halen als een apparaat met 3 profielen voldoende kan zijn #consuminderen

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Goeie reactie! Ik ga nog 3.000 euro uitgeven om aan Apple’s ideeën te voldoen.

Met jouw briljante redenatie kan je ieder commentaar op Apple plat slaan. Je gebruikt het product niet zoals Apple het bedoelt heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Nee. Dit is voor organisaties. Maar ik begrijp net van @Dennisdn dat ik mijn gezin als een bedrijf moet inrichten en iedereen een iPad moet geven.

Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
La1974 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:54:
[...]

en iedereen een iPad moet geven.
tsja, zo ziet Apple het natuurlijk wel het liefste. Hoe denk je dat ze oa 1 van de rijkste bedrijven ter wereld zijn?

Apple gaat natuurlijk niet één gezin gezamelijk van 1 iPad laten genieten. Dat is commercieel helemaal niet interessant voor dat bedrijf.
Geef ieder jong familielid een iPad zodat ze al jong bekend (en enthousiast) worden met iOS en je hebt ze op latere leeftijd weer een (vaste) klant bij met een iPhone (en andere Apple devices) . Profit.

Apple heeft helemaal niets met consuminderen (zoals iemand anders hier boven aangeeft) , integendeel juist.

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 16-10-2025 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
Goeie reactie! Ik ga nog 3.000 euro uitgeven om aan Apple’s ideeën te voldoen.

Met jouw briljante redenatie kan je ieder commentaar op Apple plat slaan. Je gebruikt het product niet zoals Apple het bedoelt heeft 8)7
Eerst schrijf je dat een iPad geen profielen heeft en hier doe je alsof je dat principe en de gevolgen daarvan niet begrijpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37
Iemand ook al een last gehad van een ghost contact? Heb een nieuw contact toegevoegd door lang te drukken op het telefoonnummer en via het context menu “create new contact “ te kiezen. De naam bestaat nu in mijn contacten maat de ‘card’ is volledig leeg. Als ik deze contact edit dan zijn alle velden leeg, inclusief de naam die dus wel getoond was. Contacts app crashed wanneer ik probeer op te slaan. Zelf met een nieuwe naam ingevuld in het lege vak.kan m dus ook niet deleten want als ik m eeit is het voor de telefoon een legen contact dus komt geen delete knop onderin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AhIUYV7ygZYFMEHPbDEcQsnw_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LnW68iaw0rsLdB2wGtXzf8n1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0DxMeEE_naEzRUG1nzJ6jQ6a_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N3WkIFQozFuJyS9JfX0Ez21L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 17-10-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
Kunnen we maandag de RC 26.1 verwachten of krijgen we nog een beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:44:
Iemand ook al een last gehad van een ghost contact? Heb een nieuw contact toegevoegd door lang te drukken op het telefoonnummer en via het context menu “create new contact “ te kiezen. De naam bestaat nu in mijn contacten maat de ‘card’ is volledig leeg. Als ik deze contact edit dan zijn alle velden leeg, inclusief de naam die dus wel getoond was. Contacts app crashed wanneer ik probeer op te slaan. Zelf met een nieuwe naam ingevuld in het lege vak.kan m dus ook niet deleten want als ik m eeit is het voor de telefoon een legen contact dus komt geen delete knop onderin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toestel al een keer opnieuw opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Dennisdn schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 06:17:
[...]

Eerst schrijf je dat een iPad geen profielen heeft en hier doe je alsof je dat principe en de gevolgen daarvan niet begrijpt :+
Tja zo'n stront irritante "you're doing it wrong" reactie geven voegt imho ook weinig toe. Het kritiek dat je krijgt is m.i. terecht.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:09:
[...]

Toestel al een keer opnieuw opgestart?
Yes. Heeft geen effect.

Merk nu ook dat de wallpaper blur geen effect heeft/niet werk. Foto wordt niet geblurred. Achtergrond is hetzelfde met of zonder de functie actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ook de shortcuts zijn nu verdwenen van de share sheet. Gaat lekker d:)b

Edit:
  • 2x reboot haalde niets uit
  • “Show in share sheet” bij een van de shortcuts uit/aan gezet maar haalde niets uit
  • Uit/aan icloud sync haalde niets uit
  • Nog eens reboot haalde niets uit
  • Shortcuts app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd haalde niets uit
  • Nog maar eens een reboot haalde niets uit
  • Nog maar eens rebooten en ze waren weer terug
Toch nog even gedubbel checked maar nee, ik zit niet op de beta :+

[ Voor 78% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 17-10-2025 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:40
Kom er zojuist achter dat Vivaldi voor iOS blijkbaar nog niet de nieuwe Glass UI heeft overgenomen en dus praktisch een iOS 18 app is. Zelfs het toetsenbord is binnen de app oud en vertrouwd. Voelt een beetje Frankenstein aan maar het is wel een heel stuk prettiger voor mezelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:35:
[...]

Yes. Heeft geen effect.

Merk nu ook dat de wallpaper blur geen effect heeft/niet werk. Foto wordt niet geblurred. Achtergrond is hetzelfde met of zonder de functie actief
Hier stoppen de wallpaper effecten ook steeds. Ik gebruik het diepte effect, maar heb het al 10x opnieuw aangezet, ook in een nieuwe achtergrond set.

Daarnaast werkt de hdr functie bij het bekijken van foto’s vaak niet (foto’s lichten niet op). Photos herstarten lost het dan op.

En zo nog wel meer bugs, met name in knopjes die niet werken of een toetsenbord dat boven een knop blijft staan. Hopelijk wordt in de volgende versie het ea opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Nu gaat Siri zich er ook al mee lopen te bemoeien…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lXQKH_ZBYwBrCfuzNEBYt4P-p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nvrtk1pWrMSIrheta24rvAaQ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!